Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Daphne, kan ook 5wkn sprongetje zijn!! Idd die eerste 3 mnd zijn gissen heh, en wennen en huiltjes ontdekken etc etc...daarna is wat dat betreft wel leuker!

@bv, Mirza drinkt al een paar avonden heel ongeinteresseerd! :( Hele tijd happen, slokje, los...om zich heen kijken ...valt niks te zien...maar bij elk geluidje kijken, teriwjl ie heel moe is...en hij verslikt zich vaak..Lijkt net alsof ie niet meer bgoed aan de borst KAN drinken...(kan dat?)...Ligt namelijk niet aan mn tsr of veel melk, wnat ik merk dat het al ietsje achteruit loopt...
    heb al wat vriezermelk moeten bij geven..

In de ochtend drinkt ie nog wel goed..maar 'savonds lijkt ie niet meer van te genieten ofzo

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is ook heel druk 's avonds aan de borst voor het slapen gaan, schoppen en wrijven in de oogjes, ze is dan gewoon tegen de slaap aan het vechten. Loslaten doet ze dan nog niet maar dat is eigenlijk een klein wonder. Na een kwartier geeft ze het dan op en als ik haar dan in bed leg slaapt ze meteen.
    's morgens gaat het beter maar als mijn man opstaat terwijl zij drinkt dan ben ik haar kwijt want papa is veel interessanter. Het zal de leeftijd zijn :) Ik jaag hem dan snel weg zodat wij verder kunnen...

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier begon dat ook op die leeftijd en dat is nog steeds wel een beetje. (wel iets minder geworden) Ik laat haar altjid maar. Als ze het teveel doet pak ik hem wel weer in, maar als ze het soms eens doet dan wacht ik maar gewoon tot ze weer 'uitgekeken' is. :p

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    ik moest even nadenken wat je dan weer in ging pakken maar nu snap ik het :)
    's morgens dring ik nog wel eens wat extra aan op het drinken van beide kanten, anders moet ik ook nog kolven want op mijn werk kolf ik pas 3 uur later. 's avonds vind ik het niet erg als ze aan 1 genoeg heeft, ik heb dan meer tijd om erna nog te kolven (niet kolven vind ik dan weer zonde voor de voorraad).

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi ja mijn borst dus. ;) Haha!
    Ja het voordeel is dat ik thuis ben, dat maakt het misschien wel weer anders.

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Goedemorgen!

@ Brenda: Hier ook regelmatig periodes van onrustig drinken en snel afgeleid zijn. Soms geef ik haar iets in haar handen, zodat ze niet de hele kamer rond gaat kijken. Meestal werkt dat wel.

@ Zogelukkig: Wat lekker dat je zoontje zo goed doorslaapt nu. Laten we hopen dat het niet alleen door de waterpokken komt. Hoe gaat het nu?

@ Salapio: Haha de melkbar. Wat fijn dat je zoontje tijdens het ziek zijn terug kon vallen op de borstvoeding.

@ Rozemarijke: Hoe gaat het nu met Thirza? Beterschap!

@ Duchess: Gefeliciteerd met de 11 maanden! Had je van tevoren in gedachten hoe lang je wilde gaan voeden?
    @ Fafje: Gefeliciteerd met de 6 maanden! Leuk dat je bent begonnen met groenten. Ik had de foto even opgezocht in het andere topic, wat een knap mannetje! Leuk he dat rollen? Esmee rol hier het hele huis door. Knap dat hij zich zo goed in balans kan houden met zitten.
    @ DaphneenEstelle: Wat heerlijk dat ze zo goed geslapen had. Daar zullen je borsten inderdaad nog even aan moeten wennen. Als ze veel wil drinken zullen het inderdaad wel regeldagen zijn. Succes!
    @ Ireen: Wat een stuntmannetje, de rugleuning van de bank:p.
    @ Red88: Wat fijn zeg dat het goed gaat!
    @ All: Hoe lang duren regeldagen:(? Ik zit nu al bijna een week op ongeveer een gehalveerde melkproductie. Ik doe er vanalles aan om het omhoog te krijgen, maar het lukt niet. Vaak aanleggen (ze heeft toch elke keer snel honger), late avondvoeding extra en nachtvoedingen, extra kolven…niets helpt. Ik eet goed en drink al extra. Ik had het idee misschien voor het eerst weer ongesteld te worden, maar dat ben ik niet geworden. Heeft iemand nog een idee of tip?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben hier om die reden toen begonnen met bijvoeden: Thirza had niet meer genoeg aan de BV. Hielp goed, vrij snel zat ik toen weer op een ritme van elke 3 uur :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, Thirza gaat weer lekker inmiddels. 't Is een beetje wisselend, niet helemaal d'r gewone ikje, (ene dag veel slapen, slecht wakker kunnen worden 's ochtends ook), maar wel vrolijk en goed te genieten.
    Tijd dat de r uit de maand gaat en we de griepvirussen achter ons kunnen laten ;)

9. fafje

fafje Niet meer actief

Moonchild, ja siuper leuk die ontwikkeling heh! mm die prductie, ik wilde al zeggen, mss wordt je ongi...of mss heb je een griepje wat eraan komt..
    Anders idd mss voorzichtig al wat aanbieden...ze is toch al bijna 6 mnd!...ik ben 2 dgn eerder begonnen...

@hier, helemaal goed! Ben trouwens ook al een week gestopt met Zantac te geven...hij spuugt nog wel es wat terug...of oprispingen maar het is niet meer zuur...dus heb niet het idee dat het nodig is..
    Sinds die stop van motilium is zn ontlastign xo goed! elke dag netjes ene luier, ondanks de overstap naar fv en bijvoeding...reageren zn darmen er tot nu toe nog niet op!

Zogelukkig, Hoe is het nu met zl...was het slapen door de wp...of heeft ie dta ritme lekker vast gehouden!??

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Zondag gaan we beginnen met worteltjes:), ook 2 dagen eerder dan de 6 maanden. Maar gaat de melkproductie daar niet juist nog meer van achteruit? Met kolven op het werk komt er ook maar weinig uit en duurt het lang voordat het op gang komt, trage toeschietreflex. Gelukkig had ik laatst een hele voorraad aan gelegd in de vriezer, zodat ze toch genoeg heeft voor op het kinderdagverblijf.

Misschien dat ik voor de zekerheid ook maar een zwangerschapstestje ga doen, dan kan ik dat ook uitsluiten.

Nu maar even boodschappen doen voor de pannenkoeken voor vanavond:D. Hopelijk blijft het nog even droog.
    Verder nog even lekker genieten van mijn vrolijk kletsende en swingende kleine meid vandaag.

@ Rozemarijke: Fijn dat het beter gaat. Ik kijk ook uit naar het voorjaar:).

@ fafje: Wat goed dat het zo goed gaat zonder Zantac!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Afgelopen nacht heeft ventje weer 10,5 uur geslapen, maar de twee nachten daarvoor waren een ramp. Hopelijk kwam dat dus door die waterpokken. Hij heeft er nu geen last meer van; het zijn al korstjes. Vind het best snel gegaan; zondag kwamen ze op en het is nu donderdag; da's 5 dagen? Ik dacht serieus dat het langer zou duren en vervelender was. Hopen maar dat hij ze niet ooit nog terugkrijgt. Ik heb gisteren met lauw water zijn haren gespoeld en dat vond hij fijn. Ben nu toch wel blij dat die dikke bos krullen er nog aan zit!;)

12. zogelukkig

Neuh, dat denk ik niet als je eerst voedt.
    Hier ging er niet meteen een voeding af hoor, dat was denk ik pas bij 8 maanden toen er een hele boterham met boter in ging, toen bood ik niet meer eerst de borst aan, maar gingen we na de ochtendslaap meteen aan tafel.
    Als ze aan het regelen is, kan je het beste toch zoveel mogelijk aanleggen of laten clusteren 's avonds, dat is de beste remedie om je productie weer op peil te krijgen!
    Succes!;)

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @zg: maar er kunnen nog steeds nieuwe pokjes bijkomen, al zal dit steeds minder worden. Het ergste heb je nu gehad, vanaf nu zal het alleen maar beter worden.

Hier was het op dag 4/5 op het hoogtepunt en toen werd het per dag stukken minder. En begon het indrogen.
    Maar toch kunnen ze nog wel veel jeuk houden de aankomende 2-3 dagen.

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @zogelukkig, fijn dat het wat meevalt!

Mag ik hier even gal spuwen.... ik had vanavond gekolfd, vanmiddag ook al maar dat had ik haar vanavond gegeven omdat ze niet echt wilde drinken aan de borst. Dus vanavond nog even gekolfd voor morgen als ik weer aan het werk ben.
    Had zo'n 60cc, dus ik denk morgenvroeg nog even wat erbij kolven en dan heeft ze voor morgenmiddag voor bij de oppas een voeding.
    Gooit m'n man het hier van de tafel af!! Alles eruit.... misschien dat er nog 5cc in zit.
    Pff... ben gewoon pissig op m terwijl hij 't niet expres deed.
    Heb nog maar 2 voedingen in de vriezer en daar wil ik eigenlijk niet aan komen maar heb nu niet zoveel keus.
    Waar is de tijd gebleven dat ik zo makkelijk kolfde...

15. fafje

fafje Niet meer actief

zg, oh fijn dat het al beter gaat zeg!!!

red, ohhh neee wat ontzettend klote!!! juist frusterend omdat het niet expres is!!:(
    ehct balen dat je je voorraad moet aanbreken

16. zogelukkig

Ik ben ziek...

Dat ben ik nooit. Gisteravond na het eten werden al mijn ledematen zwaar en kreeg ik het ijskoud. Meteen naar bed gegaan en heb twee uur lopen rillen, toen kwam de koorts en werd het zweten. Ik had zo'n pijn in al mijn gewrichten, verschrikkelijk! Rug, heupen, knieen.

Ben vanmiddag om 3 uur uit mijn bed gekropen. Maar rechtop zitten bevalt me niet echt. Net diarree gehad. Heel fijn maar niet heus!

Papa is met zoonlief naar de dierentuin. Topvent dat ie gewoon vrij neemt en mij zo ontziet. Heb vanochtend nog wel zelf gevoed.

Zit naar die tsunamibeelden te kijken, wat een vreselijke ellende zeg!:$

17. fafje

fafje Niet meer actief

ZG, jeeeetje wat vreselijk balen, maar zeker ontzettend lief zeg van je mannetje...heel fijn!!! lekker citroentje uitknijpen, opwarmen en zo opdrinken...helpt mij altijd erg goed :D

@BV, even iets geks...ik geef Mirza nu al 2,5 week avond en ochtend voedingen, 2 voeidngen dus!...heb in die tijd mss 3x een nachtvoeding nog gegeven...hij slaapt alweer 1,5 week gewoon klokje rond..
    Ik dahct dat mn productie aan het afnemen was./..maar tot mijn verbazing had ik gisterochtend en avond...vanochtend en vanavond soort van stuwing !!!....ik bedoel ehct volle borsten..dat ze een btj hard zijn...vind dat zo apart!

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Fafje, wat bijzonder dat je gewoon nog weer stuwing krijgt ipv dat het afneemt!
    @Zogelukkig, o bah, nu jij dus. Nou beterschap!!

Hier vanmorgen 1 borst gekolfd en de andere heeft ze gedronken. Beetje uit de vriezer gehaald.
    Vanmiddag in het gezin gekolfd dus heb weer nieuwe voor morgen.

@Ireen, wat is bij Jens meer een succes, havermelk of rijstemelk? Zit er nog iets aan toegevoegde waarde in?
    Ik wil even van de stress af om melk te moeten hebben voor de volgende dag 's middags. Niet elk gezin is geschikt om te kolven, deze gelukkig wel.
    Over 2 weken gaan we yoghurt voorzichtig opbouwen dus misschien kan ze over een paar maanden wat melkproducten ernaast krijgen. Maar het zou fijn zijn als ze zonodig wat andere melk 's middags bij de oppas kan krijgen. Zonder is geen succes, ze vraagt er vaak zelf om en wordt helemaal laaiend als ze ergens melk ziet.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    red; hij lust ze allebei (gelijk lustte hij het, het smaakt erg licht en zoetig). Stefan prefereert havermelk. Weet niet of de leeftijd daarbij nog uitmaakt. Ik vond het toen ook fijn dat ik iets achter de hand had voor als ik niet genoeg had. :)

Het is hier drama.... overdag okee maar 's avonds huilen en 's nachts steeds wakker en niet willen/kunnen slapen. Weet niet wat er is. Hebben vorige week (of was het alweer twee weken geleden) ook een paar van die nachten gehad. Ik denk al ruim een half jaar dat hij dan last heeft van zijn oortjes, maar nooit ziet iemand er iets aan ;). Maar tot nu toe heb ik altijd met alles gelijk gehad *eigenwijs kijkt*

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O ja Zogelukkig beterschap!

Share This Page