Hoi meiden, Ik val zomaar even met de deur in huis. De laatste keer dat ik in een borstvoedingstopic schreef, zal zo'n drie jaar geleden zijn geweest. Ik vind borstvoeding echt een uitkomst. Dat gedoe met flessen en afmeten en meenemen. Nee, ik ben liever lui dan moe, haha. Maar goed, ik heb dan ook wel het geluk dat borstvoeding "gewoon" lukte. Nooit geen kloven of spruw e.d. gehad *knock on wood*. Even tellen, ik geef nu bijna 2,5 jaar borstvoeding. Annabel heeft 14 maanden borstvoeding gehad, Evelien 12 maanden en Marjolein geniet nu alweer zo'n 3,5 maanden van mama's melk. Ik ben benieuwd hoelang zij het volhoudt. Ik merk dat mensen er respect voor hebben dat ik weer "gewoon" borstvoeding geef terwijl er ook nog twee andere ukken rondlopen. De enige "vervelende" reactie die ik gehad heb, was van mijn schoonmoeder toen Annabel 8 maanden was, of ik niet zou gaan afbouwen. Maar dat was gewoon een stukje jaloezie, denk ik. Borstvoeding bij haar zoon lukte niet, omdat hij haar beet(?) en bij dochterlief had ze het 8 maanden volgehouden. Meteen even een vraagje. Hoeveel melk doen jullie in een fles? Marjolein is nu bijna 4 maanden oud en ik voed haar 5x per dag, waarbij ik haar voor de laatste voeding van 23u echt wakker moet maken. En zou ik trouwens die laatste voeding al kunnen laten vervallen? Marjolein zal nu een dikke 7 kilo wegen, schat ik. Groetjes, Nelly
Nelly, wat gaaf zeg zo lang! wauw! ik deed altijd 120ml in een flesje, en zoontje hier liet met 3 mnd de voeidng van 23u vallen, maakte em dus niet (nooit) wakker...hij vervroegde em zelf naar 21u...een hele tijd..uiteindelijk ook zelf vervroegd naar 19u rond 4,5 mnd..vanaf die tijd ook naar 5 voedingen...maar dronk toen ook wel 150ml
@Nelly: ze mogen per pond lichaamsgewicht 's nachts een uur achter elkaar slapen, is de standaardregel. Dus ik zou het eens proberen, ze mag 14 uur achter elkaar @Fafje: die stuwing kan goed teken zijn dat het minder wordt hoor! Dat zoonlief er gewoon minder van opdrinkt nu. Als je er niets mee doet, gaat het je productie zeker verminderen! @Ireen: ik zeg: doorverwijzing KNO vragen! @ZG: beterschap! @all: hier ook ee beetje minnetjes, (maar allang blij dat het hier niet zo is als bij ZG ). Maar niet helemaal lekker, vanochtend echt misselijk en verder vooral koppijn en heeel moe. Heb van de week al meerdere nachten enorm liggen zweten en droom weer intensief. Tja, wat zou het zijn? Virusje? Zwanger? Beiden? Test was vanochtend iig nog negatief, maar aangezien ik nog niet ongesteld ben geworden, zegt dat nog niet zoveel, (met de 19 dagen overtijd in mijn hoofd dat ik bij Thirza pas positief testte zeker niet ). Nou, we'll see. M'n temp blijft iig vooralsnog hoog, dus dat geeft goede moed op een goede afloop
RM, oh echt jeetje wat spannend...dromen heb ik ook heeeel intensief gehad in mn zwnagerschap! over die productie ...nou nu je dat zegt...zn flessen gaan sinds hij bijvoeding eet, ook al minder (nu al zeker 2/3 dgn )...dus idd hij zal minder drinken!! @hier, helemaal oke, lekker lag gewandeld, op een bankje zitten chillen..en wat boodschapjes gehaald!
Ja, zie je wel! @all: moets nog even vertellen.... Thirza is nogal gek op Mickey Mouse momenteel, dus ik heb laatst een kleurboek van MIckey Mouse gekocht. Helemaal te gek. Zaten we van de week samen te kleuren, wees ik z'n oren aan en zei: Wat is dat? Thirza: "Bal" Ik: Nee, dat zijn z'n oren! Thirza even stil en toen keihard: Hahahahahahaha! (je zag 'r denken: oren....????!!!! Die zien er heel anders uit hoor! )
Oh spannend, misschien zwanger! Hier: Vannacht ging wel weer goed, alleen om 6 uur even wakker. Gister wel moeilijk inslapen en wil dan drinken (terwijl hij dat net gedaan heeft). Het probleem met zo'n KNO verwijzing is natuurlijk dat hij er maar af en toe last van heeft.
Ja, maar ze kunnen bijvoorbeeld wel zien of er vocht zit en of de neusamandel vergroot is. Daarvoor hoeft hij niet perse accuut last te hebben...
RM, haha wat lief! die had ze nog niet bedacht hihi Ireen, beterschap voor je ventje! @stuwing/minder drinken, ja hoor had net gewoon harde plekken! Alleen hij heeft me dit x wel helemaal leeg getankt ..en in totaal van zn 2flessen 100 cc laten staan...dus mss toch wat ingehaald
@ Nelly: Al 2,5 jaar borstvoeding, knap hoor! @ Rozemarijke: Spannend! Geweldig stukje over Mickey Mouse. @ Fafje: Fijn dat het lukt met de ochtend- en avondvoedingen. @ Ireen: Wat sneu voor je zoontje. Hopelijk gaat het snel weer beter. @ All: Hier gaat het na een week tobben gelukkig weer helemaal goed met de borstvoeding. Bedankt voor de tips! Ik had nog wel voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan, niet zwanger (helaas). Het enige is nu dat ze 's nachts weer voor voedingen komt (afgelopen nacht precies elke 3 uur, gaap!). We zijn vandaag begonnen met bijvoeden. We hebben haar net worteltjes aangeboden....dat viel niet in de smaak. Een mooi filmpje dus en een paar leuke foto's voor in het plakboek. Morgen weer proberen en dan gaan we een vaste tijd (eind van de middag/begin van de avond) aanhouden. Fijne zondag nog!
Tjonge meiden het gaat hier echt snel ! Maar ziet er wel uit als een gezellige kletsende bende hier das fijn! Ga ook zeker proberen weer iets vaker te komen kijken en schrijven hier. Las van Zogelukkig dat ze ziek is verdorie zeg, hopelijk knap je snel op, heel veel beterschap! Uiteraard ook heel veel beterschap voor andere waar ziektes rondzwerven! Zieke kindjes, zieke mama's, zieke papa's, zieke alle andere familieleden, beterschapjes voor jullie ! Dan zie ik nog wat nieuwe namen langskomen, welkom hier in het topic en schrijfse! Of had ik dat al gezegd een tijdje geleden? Nouja hier gaat alles zn gangetje, Benthe nog altijd 2x aan de borst, de meeste dagen smorgens na het wakker worden en savonds voor het slapen gaan. Maar die van savonds schuift nog wel eens naar laat in de middag of heel laat in de avond. Verder zijn we gister thuis gekomen van een paar dagen disneyland, woensdag ochtend of nouja eigenlijk was het nog snachts vertrokken richting frankrijk en gister avond weer thuis gekomen. Hebben het helemaal geweldig gehad, super genoten, vooral ook de kids en ja dan geniet je al snel mee ! Heerlijk genoten dus van de daagjes weg, maar ook zeker wel erg vermoeiend. En tja ook dan is borstvoeding stiekem ook best wel handig, moet dus ook zeggen dat er afgelopen dagen iets meer dan 2 voedingen geweest zijn. Maar nu rustig uitrusten en bijkomen van de drukke maar fijne dagen. Liefs Hanneke.
He Hanneke, dat klinkt goed! Fijn dat dit soort dingen af en toe even tussendoor kunnen en je daar toch lekker van kunt genieten!
Rozemarijke, Ja was zeker fijn! Had nog een berichtje willen komen plaatsen voor we gingen van de week maar dat schoot er totaal bij in. Vond jou mickey verhaal met oren/ballen wel grappig ! En vandaag kan je testen las ik gister in je banner, denk je ook echt dat het zou kunnen? Of heb je er geen gevoel over of het zo zou kunnen zijn of nog niet? Liefs!
Hanneke, wat leuk Disney!! ben daar alleen 1x geweest toen ik 9 was, en dat maakte enorme indruk! RM, omdat je bij Thirza ook posi testte ruim overtijd, ga je nu ook wachten tot je of ongi wordt? lijkt me zo moeilijk hihi!
Ja, ik durf het nog niet helemaal te zeggen, (durf het nog niet helemaal te hopen), maar alles wijst er wel op dat ik weer zwanger ben. Alleen, zoals de vorige keren ook, de testen willen nog niet helemaal mee Maar ik droom weer intensief, word weer misselijk van sigarettenrook, (fijn, als je thuis bij clienten komt en ze roken), last van m'n bekken, gebeurt van alles in m'n buik en m'n temp blijft vooralsnog hoog). Dus ben benieuwd...
@fafje: nou, heb dus gisteren een testje gedaan en die bleef omo-wit. Maarja, m'n onderboeken ook, dus voorlopig zegt die test nog niks en vertrouw ik meer op de boodschap uit m'n ondergoed, LOL
RM, jeeeetje mina wat spannend!!! hoop het voor je, wel weer snel heh1!! Zo frustrerend, je weeet hoe het voelt om zwanger te zijn...en dan voel je ook al die dingen en dan die test nog !! duimduimduim
Whahahaha wat een taal Ik hoop en duim! Mag ik een babybroek voor de baby naaien als je zwanger bent?
Spannend Rozemarijke! Maar je hebt dus idd toch wel weer diezelfde gevoelens enzo. Hoop echt voor jullie dat het zo mag zijn! Ireen ben je aan het naaien geslagen? Dat je een babybroek zou willen maken als RM zwanger is. Of heb ik wat gemist ? Hoe is het bij jullie inmiddels? Fafje, ja het was echt super! Ik ben er zelf 1 keer geweest toen ik een jaar of 10 was en toen was het echt het mooiste zegmaar. Ben er later nog vaker geweest, nu een keer of 5/6 geloof ik. Maar vind het wel weer extra genieten nu met de kids erbij ! Liefs Hanneke.