Borstvoeding en trots deel 3

Discussion in 'Borstvoeding' started by raspberry, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozemarijke, wat spannend joh!!!!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben weer boven Jan. Pfff.. Wat een ellende; griep! Met zoon gaat het hartstikke goed. Wel vroeg wakker 5/5.30 en daarna niet meer willen slapen, maar dan gaan we maar vroeg naar bed 's avonds.

@Hanneke: wat leuk zeg, naar Eurodisney! Dat wil ik ook nog eens doen, ik ben daar nog nooit geweest. Ik denk dat zoonlief daar nu nog wat jong voor is en nog nergens in kan/mag of viel dat wel mee voor Benthe? Lijkt me trouwens erg vermoeiend, heel de dag door zo'n park sjokken en al die herrie om je heen....;) Maar ik zal er toch een keer aan moeten geloven, haha! We gaan dan denk ik wel met de trein, dat lijkt me erg relaxed.

@Rozemarijke: spannend weer, ik duim voor je hoor!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hanneke: Leuk Eurodisney. Ben er geweest toen ik 12 was, 1 dagje. Heel leuk, was wel druk geloof ik!
    Ja aan het naaien geslagen. Zit op naailes op donderdagmiddag en ik vind het geweldig leuk, want kon al een tijdje mijn creativiteit niet meer kwijt (was een nogal inventieve verpleegkundige en ik mis mijn werk niet zo, maar wel het lekker bezig zijn met mijn handen en oplossingen bedenken).

Zogelukkig fijn dat je weer wat beter bent en dat het met ZL zo goed gaat!

Hier: Jens sliep vannacht voor het eerst weer de hele nacht, wel een paar keer wakker en een aai en dikke knuffel gegeven, maar geen uren wakker meer. Is gelijk ook vrolijk, en mama ook, die heeft het halve huis al gewerkt. Ik wil deze week de voortuin gaan aanpakken (planten en onkruid eruit, wat aarde eruit, zand en tegels erin, dan kunnen we daar het avondzonnetje pakken). Hoop dat mijn bekken dat trekt, maar met rustig aan doen gaat het ook niet beter, dus dan ben ik liever bezig. Jens vindt dat soort dingen ook geweldig leuk!

4. zogelukkig

Je kan toch ook lekker bezig zijn zonder zwaar werk? Doe nou toch rustig aan joh! Ga lekker achter de naaimachine of kokkerellen weet ik veel, maar zwaar tuinierwerk is natuurlijk hartstikke onverstandig. Laatst kon je amper lopen en was je ten einde raad. Wees nou toch verstandig meid en verklooi je bekken nou niet weer!;)

5. fafje

fafje Niet meer actief

ireen, hihi lentekriebels heh :p..hmm maar idd zoals ZG zegt, nie verstandig voor je bekken!?

ZG, ohh gelukkgi gaat het goed met zl...en jij ook weer opgeknapt, irriant heh die griep, bah...*klopklop*...ik dan geen griep, maar ja chronisch last van allergieen is ook geen pretje :p

@hier, Mirza slaapt ookal weer hele tijd heel goed, heeft wel echt een sprongetje gehad, en is er sinds 2 dgn weer uit als het goe dis...hij geeft weer toe ana zn slaap overdag...
    Vandaag was hij 0630 wakker, om 0745u dutje, 0830 wakker,broodje, spelen, badje en nu 1030 weer dutje...dus dat gaat weer goed!

@BV, Ireen, jij bent toch helemaal afgebouwd..wat kan ik verwachten als ik als eerst de avondvoeding eraf haal...lijtk me zo raar 1x legen per 24u...neem aan dat ik dan wel echt last van stuwing krijg!?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, snap er niets meer van: mijn temp vanochtend gewoon nog hoog, dus ik blij. Tijdje liggen lezen in bed, Thirza wakker gemaakt om half 8 en bij mij in bed goed wakker laten worden, ga ik daarna naar dw wc, vloei ik...! Snap er niks van. 't Is ook niet zoals ik normaal gesproken ongesteld ben, maar goed, dat moet ik misschien ook niet verwachten, 2 maanden na een heftige miskraam. Nouja, morgen zal vats duidelijker zijn of dit toch echt een menstruatie is, of iets anders...

@Ireen: rustig aan he? En ik hou me aanbevolen voor een babybroekje hoor! Die moet hier overigens wel in minimaal maat 56, denk ik, want Thirza heeft nooit in maat 50 gepast, (ja, ooit wel, maar toen konden we er nog niet bij om d'r aan te kleden, hahaha). Heb destijds alle maatjes 50 1 keer aangedaan, want vond het zo zonde dat ze nie gedragen werden, maar na een week ging het echt niet meer. Mijn moeder zei later ook: o, dat driekwartbroekje dat ze de eerste dag aanhad, dat stond zooooo schattig! Ehm, mam.... dat was GEEN driekwartbroekje....
    :D :D

@ZG; fijn dat je weer opgeknapt bent!

@fafje: hier bij de laatste voedingen geen stuwing meer hoor. Enkel dat ik dan 's ochtends wel wat vollere borsten had dan toen ik de avondvoeding nog wel gaf, maar dat was het wel :) Ook toen ik helemaal stopte geen stuwing gehad, (maar vlak daarop kwam wel die MK met 2 liter bloedverlies, dus tja...).

@all: zo eens lezend op het forum, lees ik dat vanaf 800 cc bloedverlies al heftig is. Bij Thirza heb ik 900 cc verloren en bij de MK dus zo'n 2 liter: kan ik dan een volgende keer gewoon thuis bevallen, of moet je dan naar het ziekenhuis?

7. zogelukkig

2 liter, dat kan haast niet. Dan blijf je opgenomen en heb je een transfusie nodig. 1 liter is al heel veel.
    Als je een medische indicatie zou hebben om de volgende keer weer in het zh te moeten bevallen, dan hadden ze je dat wel verteld.

8. raspberry

Ja, maar 't is toch echt waar. 't was ook echt een enorm slagveld van bloed, niet normaal meer.
    Transfusie doen ze liever niet, begrijp ik van mijn broer, (werkt op de dialyseafdeling van het UMCG): dat vreemde bloed wordt toch direct weer door je lijf afgebroken. Heb wel een aantal zakken zoutoplossing toen gehad. Dag van de miskraam 3 stuks en dag van de curettage ook weer 3 (verdeeld over donderdagmiddag-avond-nacht en vrijdagochtend).

Maar goed, ik heb de VK dus nooit over die 900 cc gehoord, 't is dat het op m'n kaart staat, dat ik het weet.
    En gezien alle verhalen die ik dan hier lees en dat er dan idd al ingegrepen wordt met transfusies en ziekenhuisbevallingen enzo, dacht ik: dat moet ik toch eens weten.
    Begin nu toch wel te denken dat het handiger gaat zijn om een volgende keer in het ziekenhuis te bevallen.... begin een beetje huiverig te worden voor al dat bloedverlies enzo :(

9. fafje

fafje Niet meer actief

RM, ohhh oke, is ook beter om eerst avond eraf te halen heh en dan pas ochtend...
    Jeetje wat raar idd, maar wat je zegt niet zoals ongi dus?...heeeel apart, k ben nog steeds benieuwd!
    hihi maatje 50...nouuu mirza verzoop er nog wel een btj in hoor :p schattig als ik er aan denk!

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat ben ik vandaag blij met de borstvoeding!
    Yasemin heeft waterpokken. :( EN ze voelt zich echt niet lekker. Ze wil niets eten; behalve de borst! :D Arm moppie.
    Iemand nog tips? Vind het zo sneu! Ze is echt niet lekker. Slaapt ook veel meer dan anders.

11. fafje

fafje Niet meer actief

beterschap duchess! arhhh arme yasemin!

geloof dat Zogelukkig's zoontje er net van af is!

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Thanks Faf. Ja dacht het ook idd.

Ik heb nu van die koel-mousse gehaald en zemelenbad.
    Nadeel is dat ik zelf nooit waterpokken gehad heb, dus hoogstwaarschijnlijk krijg ik ze nu ook.

13. zogelukkig

He Duchess, hier viel het erg mee gelukkig. Ik smeerde met Calendulan emulsie van VSM.

Als volwassene krijg je dacht ik niet de echte pokken, eerder gordelroos?

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Owjee Duchess, dan krijg je ze zelf ook ja geloof ik. Ik weet het eigenlijk niet precies, alleen dat het niet fijn is om op volwassen leeftijd besmet te raken. Dat zemelenbad; toch niet zo'n geparfumeerd flesje van het kruidvat ofzo toch?

Ach nee, ik weet wel dat ik het beter niet kan doen, maar wil zo graag een gezellig tuintje en Roel is natuurlijk erg druk en bovendien erg onhandig. Lopen gaat nog steeds prut, maar ik kan wel goed op mijn hurken zitten, dus dacht zo op mijn hurken dan steeds wat aarde weghalen en dan Roel de emmers laten sjouwen. Maar goed misschien kan ik het beter niet doen. Mijn handen jeuken echt :D

Broek: Ja Rozemarijke ik maak dan wel een broek in maat 62 ofzo, want tegen die tijd beginnen ze veel te poepen en te spugen en kun je wel wat extra's gebruiken ;) Of ik maak wat anders, ik zie wel, ik vind het altijd wel leuk om te krijgen zelfgemaakte dingen, omdat niemand dat heeft en het speciaal voor je gemaakt is :) Het gaat me nog best aardig af dat naaien, al blijf ik een beginner voorlopig en dat zie je soms ook wel.

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ohw, ik had heel het vloeien verhaal gemist. Hopen dat dat van een innesteling is... :(

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Duchess: aaaach, waterpokken. Is niet leuk! Inderdaad lekker de borst aan blijven bieden. Er is trouwens wel iets tegen de jeuk, maar ik weet even niet hoe het heet. Ze hebben het in ieder geval bij de apotheek en laatst zag ik het ook bij de drogist. Wij hadden het in huis toen Evelien gordelroos had. -> Edit: KidsClin, soort schuim.
    Hopelijk krijg je de pokken zelf niet, want voor volwassenen schijnen de verschijnselen heftiger te zijn.
    Als je trouwens de waterpokken hebt gehad, blijft een deel van het virus achter in zenuwcellen in je ruggenmerg en dat kan op latere leeftijd bij verminderde weerstand gordelroos kan veroorzaken.

@fafje: ik durf de voeding van 23u nog niet te laten vallen, want ik heb (heel egoistisch, erg he) geen zin om er 's nachts uit te moeten...
    Super, dat je je zoontje helemaal zelf zijn ritme laat bepalen. Dat deed ik met onze eerste ook, maar goed, nu heb ik er twee meer rondlopen, dus dat wordt wat lastiger.

@Hanneke: wauw, jij voedt ook al zo lang!
    En lekker genieten in Disneyland. Wij moeten ook eens een keer naar een pretpark met de kids.

@Ireen: beterschap voor je zoontje!
    En last van bekkenklachten, da's geen pretje. Doe lekker rustig aan. Beterschap!

@moonchild: balen van de nachtvoedingen. Hopelijk is het maar tijdelijk.
    Leuk joh, die eerste hapjes! Ik kan ook niet wachten. Maar we beginnen pas met 6 maanden i.v.m. Marjoleins eczeem.

@Rozemarijke: ow, een uur per pond doorslapen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Misschien dan inderdaad toch maar de voeding van 23u eraf...
    En spannend hoor, nu misschien zwanger. Wow, een heftige miskraam gehad...
    Hahaha, die reactie op Mickey Mouse, geweldig! Zou zo een reactie kunnen zijn van onze Evelien. Stelletje wijsneuzen.
    En dat driekwartbroekje... Geweldig! Onze meiden hebben hier trouwens ook weinig maatjes 50 aangehad.
    Geen idee hoeveel bloedverlies normaal is tijdens een bevalling. Ik weet zo uit mijn hoofd dat ik bij Evelien (thuisbevalling) 800cc was verloren, maar ik voelde me daarna gewoon fit. Annabel en Marjolein zijn in het ziekenhuis geboren, maar daar weet ik niet hoeveel bloed ik verloren ben, in ieder geval niet gevaarlijk veel. Bij Marjolein wel heeeeeeeeel veel vruchtwater, de verloskundige gleed er bijna over uit. Hihi...

@zogelukkig: beterschap voor de laatste ziektekiemen.

Zo, en nu maak ik toch Marjolein nog even wakker voor de laatste voeding. Ik merk trouwens als ik er langer dan vier uur tussen laat, dat ze dan 's ochtends vroeger komt voor een voeding...

Groetjes,
    Nelly

17. raspberry

@all: we moeten toch voor ronde 3, ben sinds vandaag echt ongesteld, met ook weer een lage temp. Zal van gisteren wel wat rest/voor-rommel zijn geweest wat loskomt door alle cyclusactiviteit ofzo :(
    Pff, bij gewoon zwanger willen worden kan ik het wel hebben, maar nu is dit toch elke keer wel even weer een dikke domper :(

18. fafje

fafje Niet meer actief

Nelly, ja dan heeft ze het nog echt nodig heh...ik heb Mirza wel es "wakker gemaakt"....maar hij hield zn lieppen stifj op elkaar...of 1x dronk hij wel slapend..maar kwam alsnog de tijd dat ie normaal ook kwam,...dus ik toen was ik weer overtuigd dat hij op verzoek het beter doet!...
    Als het voro je meisje nog lekker werkt, hou je het gewoon nog zo...
    Alleen hier kwma mirza bijv ook vroeger..maar dat verschoof hij wel zelf met de tijd...hij sliep om 21u en kwma een tijdje nog elke nacht om 5...uitindelijk verschoof hij die steeds een uur later..en ineens van 21 tot 9 ...

@hier, alles goed Mirza vind het rollen helemaal geweldig, en maakt gekke beestachtige geluiden! haha ohja en ook iet snieuws...elke dag in badje gaat ie gorgelend badderen...vind ie waarshcijnlijk gewledig klinken als zn oortjes onder water zijn! hihi!
    Gister een kwart avocado op, hij vond het heerlijk!

19. fafje

fafje Niet meer actief

shiittt, zeker een domper, kan me heelmaal voorstellen...zo jammerrrrr :(
    Nou goed over 10 dgn kun je weer :D ik duim nog steeds mee!
    Hopelijk heb je geen last van je ongi

20. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,507
    14,008
    113
    Female
    Poosje niet geweest hier, druk druk druk.

Rozemarijke, balen dat je toch ongesteld bent geworden. Ik duim voor je dat het de volgende ronde wel goed raak is!

Las iets over waterpokken, wat wij patienten altijd adviseren is mentholgel, los verkrijgbaar bij de apotheek. Gebruik in elk geval niets van talkpoeder of mentholpoeder, want poeder ademen kindjes in.

Share This Page