Duchess, zolang je kindje iets bv binnenhoudt is dat prima, ip zit daar het zelfde in als in ORS, zelfs nog wat meer stoffen. Daarnaast schijnt ORS smerig te zijn junior of volwassen variant maakt niet uit. Je moet Yasemin goed in de gaten houden, probeer haar vaak de borst aan te bieden, met een paar slokjes mag je al tevreden zijn. Zodra de plasluiers een stuk minder worden moet je weer contact met je ha opnemen. Kleintjes kunnen namelijk snel uitdrogen!
Mijn zoontje spuugde ieder slokje water met ene grote boog weer uit en de bv bleef netjes binnen! Diarree is "gevaarlijker" dan spugen zie onze ha omdat ze dan grotere partijen vocht verliezen. Kleine beetjes vocht worden al door de slokdarm opgenomen. Mijn zoontje had eerst dit virus en toen de waterpokken, bij jou juist andersom, sneu hoor!
Ja hier is het nu dus tegelijk, grr. Ze heeft ook diarree. Ik moest haar idd steeds kleine beetjes laten drinken en dat gaat tot nu toe goed. Maar vind het wel moeilijk, ze wil zelf veel drinken in 1 x, maar als ze dat doet spuugt ze het meteen weer uit.. gelukkig was de HA heel serieus. Als ik het morgen of overmorgen niet vertrouw gewoon de hapost bellen en maandag meteen weer naar de HA als het nog niet weg is. Was wel erg prettig dta ze het zo serieus nam.
Hier hebben we dat ook gehad een paar weken geleden, Simone had duidelijk honger maar hele voedingen kwamen er keihard weer uit. We hebben toen kleine beetjes gegeven en dat ging beter. Diarree hadden we toen niet, alleen spugen. Het was toen duidelijk een buikgriep, een dag later had ik het namelijk ook
jasper heeft ook al paar dagen diarree.... ook bij de hap geweest kijken voor uitdroging, gelukkig was dit niet van toepassing. het gaat nu beter alleen snachts is het een groot spook! pffffffffffffff even heel pittig.
Heftig he pff. Hier gaat het ook niet beter. Tenminste, moedermelk blijft binnen dus dat is top... Maar iets anders moet ik niet geven. Gister had ze een slokje water op, kwam meteen alles incl de moedermelk er weer uit. Dus we houden eht echt even bij borstvoeding. Ze zit zichzelf vreselijk in de weg en dat vind ik wel erg lastig. Gelukkig wil ze ook veel slapen. Enigste waar ik me nog zorgen over maak is dat ze amper plast en huilt zonder tranen... maar als ze blijft drinken en het binnen blijft zal dat wel snel veranderen.
beterschap voor de zieke kindjes! @hier, laatst was mn schoonmoeder er...en ik vertelde dat ik Mirza's nageltjes al vanaf het begin bijna elke dag moet knippen...groeit ehct mega snel...toen zei ze...ja dta komt omdat je goede melk hebt... Klonk wel logisch, door de melk, niet per se "goede" ...maar klopt dat? hebben jullie kindjes dat ook!?
Hmm nee ik knip ze hier ongeveer 1 x per week. Heel soms al na een dag of 5-6. Maar eerder is het niet nodig.
Op die leeftijd moest ik het ook heel vaak doen, nu lang niet meer. Ik geloof niet dat dat met 'goede' of 'niet goede' melk te maken heeft, maar met de fase op die leeftijd.
Ik doe het hier 1x per week ongeveer, eerder soms 2x per week. Moet zeggen dat ik er hier een bloedhekel aan heb, omdat ze slecht stil wil zitten en het ook wel eens even uitstel Alleen dan krabt ze me tijdens het voeden en bedenk ik me dat ik ze toch maar beter kan knippen
Hahah hier hetzelfde. Ze knijpt tijdens het voeden vaak in mijn borst en dan voel ik het dus erg goed als de nageltjes scherp zijn, dat doet best zeer haha.
Ik zal maar weer eens laten weten hoe het gaat. Goed! Zoon is verschrikkelijk vrolijk en gaat heel hard in zijn mentale en lichamelijke omtwikkeling. Hij praat van een paar woordjes opeens 4 woord zinnetjes! "het is een boek" en toen ik vanochtend wees naar mijn borst en vroeg wat dat was, zei hij: "dat is jouw borst". Mijn man en ik sloegen steil achterover, haha! Verder kan hij heel goed voetballen (mijn man raakt nog geen bal). Grappig om te zien. Hij zingt ook, echt leuk, hij is zo gezellig! Maar nu komt ook "nee nee nee!" en "mij!". Dan wil hij iets niet teruggeven bijv. wat van papa of mama is en waar hij niet mee mag spelen! Gedraagt zich dan echt als een dramaqueen en stort zich ter aarde. We moeten dan ons lachen inhouden hoor! Papa en mama mogen ook niet meer knuffelen, dan wurmt hij zich ertussen of gaat mij claimen. Beetje jaloersig dus. Maar hij is zo lief verder, het is echt een fijn kind! Eten gaat al een paar dagen geweldig: zelfs avondeten, best veel! Poepen gaat ook weer goed. Binnenkort weer naar de kinderarts. Ik snap nog steeds niet waarom hij sommige dagen natte plakkerige derrie produceert, soms dagen niks en zoals nu 3x per dag mooie poep? Toch een parasiet? Die beesten hebben bepaalde cycli waarbij er bij de patient meer of minder last is. Als hij buikpijn/verstopping heeft, eet hij ook niet, slaapt slecht en is jengelig. Hij komt alleen een week nu ongeveer tussen 23.00 en 02.00 uur voor een voeding, een lange voeding! Dat vind ik zwaar als ik net lekker lig te dromen. Voordeel is dan weer dat hij een uurtje later wakker is 's ochtends.
ZG, zoo das goed om te lezen...wat betreft parasiet dara heb ik totaal geen verstand en kennis van...hoop het niet... hey en wat leukkkk zoveel praten...haha en de nee fase...ohhhh grappig!! Waterpokken ook helemaal over, is zn slaappatroon daar in nog hetzelfde gebleven?...wel jammertje idd die tijd voor ene nachtvoeidng, dan lig je eigenlijk net diep te slapen.. Ik vond het idd ook heel goe dte doen als ie na 02/03u kwam...dan ha dik al wat uurtjes gehad...en dan ben je heel makkelijk wakker...daarvoor zijn mn ogen echt geplakt! haha
@brenda1976: beterschap voor Jasper. @Cin85: bij zulke jonge kindjes mag je geen mentholgel gebruiken, da's veel te heftig! @Duchess: arme Yasemin... Als ze gewoon alert is en niet slapjes en wat voeding binnenhoudt, zou ik ook niet aan de ORS gaan. Fijn dat de huisarts goed luistert. Hopelijk gaat het snel beter met haar! @evenstar: begrijp ik goed uit je banner dat uit je gedoneerde eicel een kindje is geboren? Wauw... Een van de meiden uit mijn yoga-clubje had ook een eicel gedoneerd, maar de bevruchting/innesteling was mislukt. @fafje: Marjolein komt 's nachts niet, maar ik wilde de gok niet wagen als ik haar om 23u niet voedde dat ze dan ineens wel weer 's nachts zou komen... Ooooh, spannend, je cyclus komt weer op gang! En Mirza is ook lekker in ontwikkeling. Gaat snel met die kleintjes he! Huh? Nog nooit gehoord dat nageltjes sneller groeien door "goede" melk. Hier knip ik ongeveer een keer per week Marjoleins nageltjes. Of eerder als ze zichzelf krabt of mij tijdens de voeding. @Hanneke: ik heb inderdaad ook eerder in een topic gekletst waar jij ook actief was. Maar dat is al een hele tijd geleden, denk ik. Toen had je alleen de tweeling en/of zwanger van nummer drie. Onze kids zitten trouwens dicht bij elkaar, zie ik in je banner. @Rozemarijke: toch niet zwanger... Jammer meid! Hopelijk is het binnenkort wel raak. @zogelukkig: wauw, jouw zoon en Evelien lijken echt veel op elkaar! Zo herkenbaar, dat praten, voetballen, zingen/dansen, NEE en mijn! Leuke ontwikkelingen he. Fijn dat hij goed eet, maar wat raar van zijn ontlasting. Poeh, en balen dat hij nu ineens 's nachts een voeding wil. En dan ook zo'n ongelukkig tijdstip. Hopelijk is het gauw over. @borst-/kunstvoeding: die eeuwige strijd... Hou nou toch eens op en respecteer elkaar. Borst of fles, wat maakt het uit? Kinderen trekken over het algemeen toch wat meer naar hun moeder, omdat het zorgen nu eenmaal in de aard van het beestje zit. Denk ik. @cyclus: ik ben benieuwd wanneer de maandelijkse ongemakken bij mij beginnen. Of eigenlijk ook niet. Ik mis het in ieder geval niet. 't Duurde beide keren zo'n 7 maanden voor ik voor het eerst weer ongesteld werd. Dus ik heb nog even, hopelijk...
Nelly, haha nee idd eigenlijk mis ik mn ongi ook niet stiekem haha! Nee ik had er ook nooit over gehoord hoor,...maar zat gewoon te denken, tja...veel kalk/calcium..klinkt niet heel onlogisch..en in het bgein krijgt ene kindje ook veel melk binnen...nou goed Mizra's nagels groeien nu gewon heel hard! helaas voor mij...want die scherpe hoekjes snijden mij al te vaak!! en zichzelf ook! Nou ik ga lekker lang douchen!! en bedje in, morgen druk dagje! f
Gisterenavond heb ik Marjolein voor het eerst niet wakker gemaakt voor de voeding van 23u. En ze heeft dus meteen netjes geslapen van 's avonds 19.30u tot 's ochtends 7u! Poeh... En dat was wel te merken aan mijn borsten. Auwwww, dat deed pijn 's ochtends. Maar wonder boven wonder niets gelekt. Arm meiske moest ook flink werken om de melkstroom bij te houden...Ik had Marjolein trouwens ook in haar ledikantje laten liggen. Normaal leg ik haar na de voeding van 23u in haar wiegje op onze slaapkamer. Dat kan dus weer opgeruimd worden. 't Gaat weer hard zeg... *dramatisch snifje* Qua bedperikelen is Evelien ook weer vooruit gegaan. Ze ligt al lang in een peuterbedje, maar dan met spijlenwanden. Vanochtend heb ik de drie losse spijltjes eruit gehaald. Ze ligt samen met Annabel op een kamer, dus dat was flink keten vanavond. Ik had de 5 minuten techniek toegepast en dat wierp zijn vruchten af. Binnen een halfuur sliepen de dames allebei. *trots* Groetjes, Nelly
@fafje: douche ze en weltrusten! Ik ga hier ook nog een beetje opruimen, morgen komen schoonouders op bezoek... Jeuj... Weltrusten!
Wij zijn ook al een tijdje van de late voedingen af, inderdaad ook gewoon een keer overgeslagen en kijken wat er gebeurt. De eerste keer was het geen succes, een maand later wel. Ik kolf hem nog steeds af elke avond, ik vind het eindelijk zonde om niet te doen haha! Zo bouw ik een lekkere voorraad op die ik of op ga maken mocht ik gaan stoppen met 9 maanden of weer ga doneren als ik het teveel vind worden. Op dit moment zit ik alweer rond de 2.5 liter denk ik. Het gaat echt hard met de ontwikkeling van die kleintjes he, Simone doet haar handjes voor haar ogen als de zon er in schijnt, ik vind dat eigenlijk best knap