Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja daar zit wat in :p !! Al denk ik dat nr 3 van mij wel in het voorjaar mag komen :p Kun je net iets meer als het echt heet is :p !! Maar goed, dat zien we dan wel weer.. Eerst deze maar eens de gebruiksaanwijzing van vinden :p !!

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Haha dames, Jens kwam in een hittegolf en ik was de hele dag in evatenue (met mega-onderbroek uiteraard :D) omdat ik het zooó warm had. Dus voorjaar lijkt me prima!
    Pff ik moet er nog niet aan denken, al die kraamvisite en heftige emoties. Wij stellen nog even uit hier, hoop voor jou dat het snel raak is Rozemarijke!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ireen ja dat scheelde hier niet veel :D !! Hier nog een paar dagen hitte gehad, maar we hebben wel een heel koel huis dus heb er niet superveel last van gehad moet ik zeggen.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oh, het was hier binnen 32 graden, vreselijk! Het ergste vond ik nog dat Jens zijn pakjes niet aan kon en hij maar 8 dagen in maat 50 paste (hormonen :D)! Jens had verder gelukkig nergens last van (toen nog althans) maar lag wel alleen in zijn romper met broekje.
    Een lentebaby lijkt mij ideaal, maar we hebben het niet voor het zeggen he, we zullen wel zien of en wat het dan wordt :D :)

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Uuuuh hier heeft hij niet eens in maatje 50 gekund maar ook idd veel van zijn pakjes waren ook te warm en nooit aangehad ;) !! Hier was/ is Rinze een flinkert. 4190 bij geboorte, Bij 3 maanden 6780 gram! Zit ook al in maatje 68, kleine beer.. Terwijl Jildou een slanke, lange meid is, is dit meneer spekkie, whahaha!! Idd hebben we dat niet voor het zeggen he ;) !! Ach als het maar gezond is!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zo zal me hier ook eens laten zien. Weer een drukke week gehad maar gelukkig een heel leuk gezin en de borstvoeding is weer prima geslaagd! Morgen nog een dagje op wacht (hard duimen dat ik niet hoef te werken... heb nog genoeg te doen en moet 's middags naar 't cb) en dan lekker vrij tot volgende week.

@Dinges, dank je! Ik kreeg hier wat ruimtegebrek in de vriezer maar wilde het ook niet weggooien en op een dip na als m'n ongi eraan komt, hoef ik er nooit aan te komen en dan blijft het maar liggen. Ik heb van de week weer even wat voor haar en kolf af en toe ook even wat extra.
    @RM, leuk zeg naar Sting! Zal straks ff gaan spieken naar je taarten. Fijn dat het vannacht goed ging!
    @Zwanger, hier de 8e ronde en in februari bevallen. Het sneeuwde die nacht nog.
    Maatje 50 heeft ze hier 2 weken gedragen, ze was 3745 gram bij haar geboorte en inmiddels rond de 8,5 kg denk ik.

Ik zal ff de hond uitlaten en hier in huis een beetje orde in de chaos scheppen. Danique ligt lekker te slapen, die had na half 2 niet meer geslapen en man ligt er ook in. Die heeft nachtdienst deze week.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft maat 50 alleen op de dag dat ze geboren is aangehad, en als je mijn moeders commentaar op dat pakje hoort, weet je hoe en wat :D
    Mijn moeder zei later namelijk: o, dat pakje met dat driekwart-broekje wat ze aan had toen ze geboren was, stond zoooo schattig!
    Ehm, mam, dat was een normaal broekje.... :D
    Thirza was dus 4330 en 53 cm....
    Maar er is hoop: een kennisje van me uit de kerk had het oudste kindje ook ongeveer zo groot en zwaar en nummer twee kwam, precies op tijd en geheel gezond, ter wereld met 2500 gram en 46 cm.
    Ik moet zeggen dat ik het af en toe wel benauwd krijg als ik eraan denk dat we weer zo'n poemel gaan krijgen. Ga dus bij nummer twee ook wel vragen om groeiecho's geloof ik, en zien dat ik niet weer twee weken over tijd loop, met nog extra tijd dus om groot te groeien :(

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Haha!

Jens was 4130 gram en werd op 52 cm geschat door ons. Hij paste er ook maar net in, maar hij moest en zou die pakjes aan :D:(:D. Zijn eerste pakje was ook een maat 50, maar die was wel groot voor maat 50. Heeeeel schattig wit broekje met een beestje erop met bijpassend shirtje (we wisten het geslacht niet).

Ik moet er ook niet aan denken, zowiezo aan een bevalling niet, en dat geknip en getrek en gedoe en getoucheer (jee dat vond ik toch pijnlijk!) en ge-emmer met een ruggeprik die niet lukte. Maar goed hij is het allemaal waard geweest, dus een tweede vast ook!

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wow Rozemarijke!! WHAHAHA leuk van dat pakje, zo'n pakje had Rinze idd ook :D !! Jildou was 3910 en 51 cm, Rinze dus 4190 en 50 cm. Kan me voorstellen dat je bang bent voor weer zo'n joekel ;) !! Ik ben bij Jildou in het zkh bevallen ivm meconium. Bij Rinze, compleet andere bevalling overigens ben ik thuis bevallen. Maar omdat Rinze vastzat met z'n schoudertje, z'n hoofdje kwam wel, maar z'n schouders kwamen niet mee, moest ik ineens op handen en knieën persen. M'n vk lanceerde me zowat in die houding (lees denk een vrouwtje van 60 kilo en 1.80 ongeveer ;) ) en ik moest heel hard persen, niets anders dan persen.. Heel bizar... Zij heeft hem losgehaald dus en toen kwam hij eruit.. (lekker verhaal, sorry) .. Hij is behoorlijk aangeslagen en de foto's van de eerste dag zijn ook niet erg mooi. Hij was nogal blauw namelijk. Gelukkig geen zuurstof nodig gehad. Bij de nacontrole heb ik gevraagd of ik eventueel wel weer thuis mag bevallen, dat mocht wel, maar hoogstwaarschijnlijk met nog een vk erbij omdat ze wel zag dat ze in dit geval niets aan de kraamverzorgster had die er bij was. Gezellig, kan de rest van de buurt ook wel uitnodigen bij m'n bevalling :p !

10. raspberry

Hihi, ik ben alleen maar verhuisd van bed naar baarkruk :)
    Ik snap niet hoe andere vrouwen dat in vredesnaam lukt, bevallen als je ligt. Dan kun je toch helemaal niet persen?
    Op de kruk hielp de zwaartekracht een handje mee, (en achteraf dus iets meer dan de VK ingeschat had :D. Als ze dat vooraf had geweten, had ik niet op de kruk gemogen.... wat dat betreft maar weer goed dat niemand wist hoe groot Thirza was, want anders was ik ook in het ziekenhuis beland met wie weet wat voor toestanden. Volgende keer dus, ook bij groot kind, gewoon weer op de kruk :D

Ik had hier voor direct na de geboorte wel wat neutraals klaarliggen, zo van: als het toch geen meid is, dan hebben we niet een jochie in het roze liggen. Maar daarna heeft ze wel allerlei roze meidendingen al aangekregen :)
    Was wel grappig trouwens, had 'r in handen gekregen van de VK, en had 'r al een tijdje vast, toen ik 'r omhoog heb getild, met kruis op ooghoogte: even checken :D (ondanks dat ik megasuf was en alles). Man zei nog: wat doe je? Ik: even kijken of ze echt een meisje is... (lees de suffe toon en de dubbele tong waarmee ik na de bevalling sprak. Mijn moeder zei later dat het maar goed was dat ze wist dat ik net bevallen was, anders had ze gedacht dat ze me dronken aan de telefoon had :D).

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    WHAHAHAHA geweldig :D !! Nou hier wisten we het beide keren niet dus sowieso neutrale kleertjes ;) !! Maar dat was binnen 2 dagen flink aangevuld met jongens kleertjes en bij Jil dus meisjeskleren ;) !!
    Zo snap ik niet hoe je persweeën weg kunt puffen. Bij jil heb ik dat 2 uur moeten doen, maar dat is gewoon onmogelijk!!! En toen mocht ik persen, heb ik er nog 5 kwartier over gedaan terwijl Rinze er in 9 minuten persen was :D !

12. raspberry

Haha, ja, dat puffen hielp wel iets, maar my goodness, ik heb echt alles wat ik de week voorafgaand aan de bevalling gegeten had eruit gegooid, zo misselijk werd ik van de pijn :( Heb m'n man tijdens elke wee echt helemaal fijngedrukt, (hij lag naast me op bed, bij elke wee drukte ik me tegen hem aan).
    Maar ik schijn op een gegeven moment echt helemaal van de wereld te zijn geweest, in die zin dat ik nergens meer op reageerde. 't Was dat ik dan wel deed wat de VK zei wat ik doen moest, dat ze wisten dat alles nog binnenkwam. Maar pfff, heb al tegen mijn man gezegd dat als dat bij nummer 2 weer gebeurt, dat een teken is dat ik iets nodig heb tegen de pijn. My goodness! Ik had op dat moment echt zoiets van: dit is veel en veel en veel erger dan ik in m'n ergste nachtmerrie me voorgesteld had, maar gelukkig bleek dan achteraf dat het ook niet helemaal een gemiddelde bevalling was.
    En dan te bedenken dat er vrouwen zijn bij wie het allemaal nog veel heftiger gaat :( (Als ik ZG en Ireen zo hoor bijvoorbeeld :().

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Gaan we bevallingsverhalen uitwisselen? Leuk.
    De eerste sla ik over....was lichtelijk traumatisch. De 2e ook in het ziekenhuis,maar dan een vaginale bevalling, wat een hel,maar wat fantastisch. Zo blij dat ik het mee heb mogen maken.
    Ik zal nooit vergeten, dat mijn meisje mij meteen aankeek, toen ze op mijn borst werd gelegd... overweldigend.
    Een paar minuten later legde ze haarzelf aan, wat een meid, zo trots, zo trots.
    Tranen van geluk blijdschap en dankbaarheid.
    Een week voorweeën, 72 uur *echte weeën van 3-5 cm ontsluiting. En als klap op de vuurpijl nog een klein infuusje oxy :D
    Ohja, ik wilde geen pijnstilling, supertrots op mijzelf :D:D

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zoo doe wild Jingels! ;) !!

Neej hier geen trauma's. Bij Jildou heb ik er zeg maar zo'n 14 uur over gedaan, maar was eerst wel goed te doen. Op die persweeën opvangen na dan. Bij Rinze braken m'n vliezen om half 1 s nachts, 2 uur eerste regelmatige weeën en 6.29 was daar onze heerlijke knappe joekel :p !! Dat was dan ook het eerste wat ik zei toen ik hem zag, nadat de vk hem flink op gang moest helpen.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique was hier ook 53 cm maar de broekjes vielen iets groter dus dat paste wel.

@Bevalling, hier 's nachts om 1 uur begonnen, half uur later vliezen gebroken. Gelijk goede weeen en regelmatig. Tegen 5 uur 4/5 cm ontstluiting, vanaf 6 uur werd het erg zwaar. Met name been- en rugweeen. En ze bleven in m'n bekken hangen. Ontsluiting ging toen ook wat langzamer, ik kon ook nog moeilijk ontspannen. Om half 11 volledige ontsluiting maar geen persweeen. Dus op eigen kracht moeten doen. Wilde ook graag op de baarkruk bevallen maar de weeen zakten dan bij mij af.
    Uiteindelijk ben ik geknipt en is ze er met een hoop duwwerk eruit gekomen om 12 uur.
    Ik vond de bevalling een ramp, hoewel ik het wel weer zou doen en erg blij was dat het gewoon thuis was en de sfeer eromheen was super. Maar de pijn was gewoon te erg (ik denk dat ik om pijnstilling had gevraagd als ik in het ziekenhuis was, maar dat wilde ik niet), persen vond ik een ramp en het hechten na die tijd was enorm pijnlijk. Ze kreeg het ook niet verdoofd. 's Avonds kon ik nog niet plassen en moest gecatheteriseerd worden. Ook pijnlijk omdat ze dan alles eerst weer even schoon moesten maken met een gaasje en ik had ook allemaal schaafwondjes.
    Knip is gaan ontsteken in de kraamweek, dag 11 borstontsteking en na 4 weken was m'n knip weer onstoken en uiteindelijk was die met 10 weken dicht. 'k Zou eerst misschien nog een hersteloperatie moeten maar het is uiteindelijk gelukkig allemaal goed genezen.
    Hier nog eventjes geen 2e maar dat is niet alleen om de bevalling. Uiteindelijk zal ik het er wel weer voor over hebben.

Ik zal ff de hond uitlaten en wat in huis gaan doen. 't Was wel druk op 't werk zeiden ze net dus kan zijn dat ik nog wel een dagje moet werken. Hoop zo van niet hihi.

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Redd88, meid Danique is nog maar 8 maanden, je hebt de tijd ;) ! Maar ook pittige bevalling gehad! Je had mijn te veel persweeen wel mogen hebben ;) !

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hoor, een jaar of 3/3,5 leeftijdsverschil lijkt ons wel prima en zijn nog jong dusse dat komt wel weer.

Volgens mij wordt ze wakker... mag ik er gelijk wel heen, m'n man heeft nachtdienst gehad en ligt te slapen.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het hechten vond ik idd ook knap waardeloos.
    Op een gegeven moment zei ik tegen de vlos, ben je al klaar?
    Ehm, zegt ze, ik heb de boel net geconstrueerd en je een beetje verdoving geprikt, ik ga je nu hechten.
    Hechten vond ik ook pijnlijk.
    Verdoving hielp helemaal niet voor mijn idee.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zal ik het dan maar een positieve draai geven :D

Bij M werd ik wakker om 2.45 met licht buikpijn. In bad gaan zitten, leken toch wel echte weeën, maar heel onregelmatig, wel snel achter elkaar. Toch verlos gebeld, die kwam rond 5u: 6/7cm ontsluiting. Mn man en verlos in rep en roer omdat nog niets klaar stond. Om 615 uit bad en op bed: 630 = 10 cm en een paar persweeën later was M er. Totaal 4u vanaf eerste krampje.

Bij T ongeveer hetzelfde, maar iets sneller: ruim 3u vanaf eerste krampje. Bij hem wilde de verloskundige wél op de kraamhulp wachten en toen zakte mn weeën helemaal in, anders was het nog sneller gegaan.

Bij een eventuele derde blijf ik in bad zitten, ik voel me dan echt als een vis in het water.

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Bij Jildou had ik nergens last van met hechten. Bij Rinze had ze het niet super verdoofd. Laatste stukje niet, maar ze zei als ik het verdoof heb je de prikjes en nu deze prikjes, maakt nu niet veel meer uit en ach dat was ook zo.

Deel Deze Pagina