Borstvoeding en trots deel 3

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Mamavansimone, ja dat deed ik ook een hele lange tijd, om 23u kolven, iedere avond...geeft zo'n veilig gevoel..voorraad :D hihi
    Nou dat vind ik ook knap hoor!!
    Vnamiddag zat Mirza zn hoofd ehct keihard heen en weer te schudden en jengelen en boos dat ie was...door de zon..maar ik kon er niks ana doen, moest toch ehct even het straatje uitlopen..vanaf morgen gaat het parapluutje mee!

Nelly, zoo toen ik dat de eerste x had, ben ik gewoon opgestaan om de druk af te kolven hoor...moest dat sowieso doen eerste paar x...omdat Mirza reflux had...dus dan wa sal dat voormelk niet zo superfijn voor hem

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed joh!

Ik had te vroeg gejuicht...;)

Zoon kwam vannacht om 2.40 en wou 10 minuten drinken. Leg hem weer terug en na 10 minuten begon de ellende; krijsen, krijsen en nog harder krijsen. Mijn man zei: ik ga niet weer midden in de nacht opstaan om met hem naar beneden te gaan. Honger of dorst kon het niet zijn.
    Dus mijn man en ik hebben overlegd en mijn man is om de 5 minuten naar hem toe gegaan om hem te troosten en hem uit te leggen dat het slaaptijd is. Dat heeft hij een uur volgehouden (ik heb een paar keer moeten schoppen, maar goed, ik wou niet gaan, want ik heb borsten). Na 1,5 uur riep hij au-au-au, toen heb ik hem er meteen uitgehaald! Hij heeft vervolgens 25 minuten gedronken en viel aan de borst in slaap. Om 5 uur lag hij erin en heeft toen geslapen tot 8 uur. We werden gewekt door een vrolijke zoon die keihard "poep, poep!" riep!:D
    Een broek vol! Dat zat hem dus dwars. Toch lekker dat die vette melk zo smeert dan en hij geen pijnlijke verstopping kreeg. Om 10 uur weer een broek vol. Heeft vanochtend weer gegeten als een bootwerker en ligt er nu na borst weer in. Het is wel zo dat als hij kan poepen hij ook kan eten.

Hoe moeten zulke nachten nou als ik geen borst meer geef? Op een andere manier troosten en weer in slaap krijgen lukt gewoon niet!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier ben ik vandaag ook weer erg blij met mijn borsten, ik ging om 7 uur nog even naar de bieb (nouja even, in Amsterdam dus ik ben dan 2 uur weg) en manlief ging Simone even een flesje geven en daarna in bed leggen, maar toen ik om 9 uur thuiskwam lagen ze beide op bed tv te kijken, want als hij haar in haar eigen bed legde was het huilen geblazen, ze had 'zelfs het water in haar oren staan zo hard huilde ze' aldus mijn man. En die fles wilde ze ook absoluut niet hebben.

Ik knuffel haar even, geef haar 5 minuten de borst en hop, mevrouw ligt te knorren en ik leg haar zo weg. Papa's hebben het soms best zwaar zonder die borsten hoor! :)

4. zogelukkig

Heel herkenbaar! Ik heb een tijdje 's avonds gesport en dan kreeg mijn man onze knul ook heel slecht in bed. Zoon krijgt trouwens nog steeds altijd borst voordat hij gaat slapen, hij heeft dat echt nodig om rustig te worden. Zo kan hij in 5 minuten van hyper naar 'knorren' gaan.

5. fafje

fafje Niet meer actief

Nou ik merk (denk het steeds te merken haha) dat nu mn productie heeel langzaam achteruit gaat...'sochteds merk ik aan Mirza dat ie nog wel meer had willen drinken, maar dan ben ik ehct gewoon eventjes "leeg"...maargoed ik laat het dan maar op een natuurlijke manier stoppen...

Zolang er nog van door kan slapen, ga ik er vanuit dat het nog genoeg is..vanacht gewoon weer van 19 tot 7 ...dus t zal wel :D

Wat betreft ontlasting...ja daar vindt ik bv gewoon echt een wondermiddel in...idd heel jammer als je het niet meer geeft en bijv je kindje last heeft, kan je nie ff meer de borst geven...hihi gek idee..

6. zogelukkig

Mirza heeft ook niet zo vaak een troostborst nodig he? Dat is wel fijn.

Hoe zit het met de signs? Deze maand naar de gyn anders?

7. fafje

fafje Niet meer actief

Nee klopt ZG, echt alleen bij erge pijn (toen ie nog een newborn was eigenlijk)
    Reflux, darmkrampjes en toen we zn haar eraf haalde...om hem af te leiden..
    MAAAR hij lust t nog erg graag, valt me echt aan als ie weer ff mag, dat vind ik wel heel cute hihi
    Kheb t eigenlijk ook nooit aangeboden (nooit bij stil gestaan ook haha), tenminste pas toen niets anders werkte...maar vaak is hij al op een andere manier te troosten...

achja dat is ehct raar...gister wat roder verlies, met inlegkruisje...maar nu weer niks...als ik plas en afveeg dan is het wel lichtroze op het papiertje..maar nie je-van-het haha
    Afspraak staat voor 6 april bij gyn

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    dat is een mooie datum, faf. :D Brengt vast geluk. :p

9. fafje

fafje Niet meer actief

;):D:p

10. zogelukkig

Ik mis iets geloof ik?;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

haha...Ik geloof dat Yasemin dan 1 wordt :D

jeetje wat gaat dat snel zeg! heb j plannen voor een feestje Duchess

12. zogelukkig

Ohw, gheghe, ik had al zitten kijken!

yasemin 1 alweer, ja meid, dat is Mirza ook zo, de tijd gaat zo snel! Onze knul alweer bijna 2, ik kan het soms niet bevatten!

13. fafje

fafje Niet meer actief

Ja het is allemaal zoo cliche om te zeggen..maar tis gewoon echt zo...
    Mirza kan nu al heel lang los zitten en houdt zich zelfs tegen, als ie dreigt om te vallen...dan kijk ik zo..en dan zie je gewoon die stap naar onafhankelikheid steeds kleiner worden...
    Zo zelfstandig allemaal...hihi

Ja 2 jaar alweer...tot wanneer wil je graag bv blijven geven ?? Als ik het zo lees allemaal...wat betreft zn darmpjes, lijkt ie het nog wel ff nodig te hebben heh...

14. zogelukkig

Ik ga niet afbouwen na zijn tweede verjaardag.
    Wel hoop ik dat zoon binnenkort echt lekkerder in zijn vel gaat zitten zodat hij niet meer wakker wordt 's nachts of op een andere manier dan aan de borst troostbaar is.

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd want dat is wel heel slopend...ook voor hem...

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dan is Yasemin idd 1 jaar oud! ;) Hihi..
    We geven 3 april een feest. Heb er echt zin in.
    Haar verjaardag zelf gaan we waarschijnlijk lekker wat met zijn drietjes doen.

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou Zogelukkig, wat is dat toch steeds!? Echt heel vervelend dat hij zo'n last heeft dat hij niet kan slapen. Was je nog met hem bij de kinderarts?

Fafje, ja gaat hard he, onvoorstelbaar hoe snel die kleintjes zich ontwikkelen.

De dochter van mijn zus heeft superobstipatie. Heel vervelend, meiske is 9 weken, volledige BV, paar dagen JBPM gehad ivm reflux (waarvoor nu zantac) en nu zit alles vast.
    Ze komt zo (ik pas een uurtje op). Huisarts adviseerde gekolfde BV met olijfolie of extra water. Lijkt mij niet echt zinvol bij volledige BV, het zit ook van onderaf verstopt denk ik.
    Ik kan maar niet begrijpen waarom van die kleine kindertjes (of grote kindertjes trouwens ook) zo moeten lijden.

Onze tuin is half op orde (zowel achter als voor) :D. Ik heb me ingehouden hoor, wel plantjes gepoot en meubels gesopt en gewoon bezig geweest, dat was ook echt genoeg voor mijn bekken. Nu de tegels nog eruit en opnieuw erin, gras erin en dan is het klaar, maar nu kunnen we ook al goed buitenzitten, heerlijk!

Hebben jullie die docu laatst gezien over die natuurstammen waarin een vrouw een apenjong zoogt?

Jens is supervrolijk en energiek, alleen is hij 's avonds heel erg onrustig en kan hij ondanks dat hij bekaf is (weer) niet in slaap komen. Vraag me echt af wat dat nou is, misschien hoort het gewoon bij hem, maar toch is het raar dat dit periodes zijn. Maar goed zolang hij overdag goed te pruimen is vind ik het wel okee :)

Rozemarijke hoe is het daar, zijn jullie een beetje over jullie ergste teleurstelling heen?

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo dames,

Laatste tijd even wat minder aanwezig.
    Hier alles ok. De oudste 8 mei jarig, en dan alweer naar de kleuterschool, ik weet nog zo goed dat ik wakker werd na mijn KS, en zoveel pijn had, en mijn kleine jongen niet bij mij had.
    En nu gaat íe gewoon naar school, is zeer dwars, en 110 cm groot, met schoenmaat 29 *zucht*
    Volgende week wil íe een scooter....

Kleine meid wordt al aardig zelfstandig, loopt alleen maar, eet als een dijkwerker ( is dan ook behoorlijk fors, cb -arts had het over een dieetist, ammenooitniet), en begint lekker te kletsen.
    Papa,mama, weg,dag, bal enzo.
    Kortom, laat die lente maar komen :D

Hoe is het hier, want heb dus niets gevolgd.

19. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, oh wat leuk!! grote meid zeg, wat gaan jullie geven!?

Ireen, ahh wat zielig zeg, ja mirza kreeg ook verstopping/krampen van jbpm, dus mee gestopt...zielig is dat heh voor die kleintjes...Ben altijd zo blij dat ze dit later niet meer herinneren :D
    Hopleijk is de zantac voldoende
    Olijfolie werd een vriendin van mij ook geadviseerd, of zelf jus d'orange drinken (?) btj raar maarja
    Zielig dat Jens moeite heeft met in slaap komen :(
    Hopelijk gewoon ene fase

jingles, ook alweer bijna, wauw kleuterschool das echt een mijlpaal heh :D

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin heeft in het begin flink verstopt gezeten door de Infacol. Dat was echt zo zielig. Rotspul. :(

Faf, we geven zo'n driewieler met duwstang, zo'n luxere. Erg leuk!
    Verder heb ik een lijstje en bepaalde dingen daarvan wil ik sowieso voor haar hebben, dus als ze die niet op haar verjaardag krijgt, ga ik die zelf ook nog halen haha!
    (o.a. zo'n rockabye hobbeldier en een wheely bug)

Deel Deze Pagina