@ fafje: heeft de ongi nu doorgezet? Kennelijk rommelt het wel. Maar wat een rotspul zeg, zo'n prikpil! Hoe kwam je daar nu bij om die te nemen? Heeft de gyn toen niet gezegd dat die zo lang kon werken? Ou ja, binnenkort zal je wel duidelijkheid krijgen, dat is fijn, want als je graag een 2e wilt en het kan niet, dan is dat toch rot! @nelly: wat reageer jij uitgebreid op iedereen, leuk! Tsja; die begin van de nacht-voeding kan er nog lang inblijven hoor! Mijn zoontje komt al een paar dagen vroeg (maar hij is ook erg verkouden; moet hoesten van de melk en zit verstopt, dus drinkt hij steeds maar 5 minuten ipv de gebruikelijke 20). Afvallen mag als je het rond de 500 gram per week houdt. Gewoon niet snaaien en 1 bord opscheppen, meer bewegen dan kom je al een eind. Ik doe dit nu ook al een tijdje zo en ik ben al een paar kilo kwijt. Ik sta trouwens nooit op de schaal, kijk meer hoe strak mijn broeken zitten en jaaaaa; ik kon vandaag mijn strakke jeans weer aan; yeah! Mijn zoontje heeft al vanaf zijn geboorte vreselijke darmproblemen. Dan weer verstopping, dan weer natte brei en we kunnen er niet precies de vinger opleggen. Alleen een ei-allergie is bekend, maar ook als hij dat niet eet heeft hij vaak krampen, harde buikpijn en pijn. Dan wordt hij krijsend wakker en wordt er gemasseerd en gevoed en dan is het uitzingen tot de poep is geweest. Dan hebben we weer ons lieve vrolijke mannetje terug en dan begint alles weer van voren af aan... Het vermoeden is prikkelbare darmen, maar die diagnose kan niet officieel gesteld worden, omdat je dat niet kan (wil) onderzoeken onder de 4 jaar. Je kan wat doen met het menu; veel vezels, vocht en vet, maar dat laatste gaat niet zo goed, behalve moedermelk dan. Tsja; ik kan het er niet inproppen! @Ireen: hoe is het nou met de lip van Jens? Al van de schrik bekomen? @Jingels: gaat zoon al naar de kleuterschool? Ik dacht dat die pas 3 was. Hoe is het trouwens met de oren van dl en hoe gaat het met afvallen? @de rest: zwaai!
Ohw, heel ego en even snel; lipje gaat okee, zit wel aan elkaar dus we kijken niet meer in een rafelig gapend gat. Is wel dik en lijkt niet helemaal recht op elkaar te zitten, maar ja, ik ga het niet weer loshalen. Jens heeft er wel pijn aan en kan er slecht van slapen. Is ook snel moe en boos, heeft er echt last van. Ik geef maar af en toe een paracetamolletje, vind het anders ook zo sneu. Zogelukkig; heb je al eens aan een homeopaat gedacht ivm die krampen of zie je dat niet zo zitten? Ben benieuwd wat er uit de foto komt, jammer dat je zo lang op die uitslag moet wachten?! Verder weet ik het even niet, heb wel alles gelezen hoor! Rozemarijke leef je nog?!
Fijn dat het dicht zit, maar wat zal het zeer doen zeg! Ik zou even een pcm-spiegel opbouwen, het is niet anders! Ik ben niet van de klassieke homeopathie: ik snap hun diagnosestelling niet en ik wil niet dat er daardoor iets verkeerds in gaat. Bovendien kan je niet toetsen of het werkt. Merk jij iets positiefs van wat Jens krijgt? We moeten wel weer eens naar de osteopaat. Ja, RM is verdwenen.
@all: Ja, ik leef nog. De afgelopen dagen een beetje half gaar en omdat ik over BV zelf niet zoveel te melden heb... Maar was dus erg moe, is de afgelopen weken wisselend zo wat, ben dan ook wat gloeierig, en aangezien Thirza het ook heeft, denk ik dat we met z'n allen hier niet ziek zijn van de griepvirussen, maar er net wel even wat last van hebben. Is niet erg, maar dan hang ik dus om half 9 al met de wallen op m'n schoenen Maar hier verder alles goed, Thirza ook weer een paar hangdagen achter de rug, maar vandaag was alles weer OK. Ze is supervrolijk, kletst steeds beter en meer. Gisteren kwamen op het journaal huilende libiers voorbij en zei ze: Ah, stil maar kinties! Zo schattig!!!! @ZG: eerder naar de KA, begrijp ik, als ik even snel-lees door de laatste paar pagina's? (Waarom wordt hier altijd zoveel geschreven op de momenten dat ik even niet meelees? ). @Ireen: ach, wat sneu voor Jens! Idd lekker een pcm geven en dan maar hopen dat het snel over is. Zou wel mooi zijn als dit de aanleiding is om zonder speen te leren slapen? Heb je dat gelijk maar gehad? @nachtvoedingen: hier hebben we tot de 23 maanden heftig in de nachtvoeidngen gezeten en tegen de 6 maanden was dat elke 2 uur. Slopend. Ik ben eerder begonnen met bijvoeden, bij 5,5 maand, en dat hielp vrij snel om het aantal voedingen terug te krijgen. Verder is stoppen met BV bepaald geen garantie dat ze door gaan slapen: schoonzus stopte om die reden bij 4 mnd, maar zoonlief ging pas 2-3 maanden later doorslapen hoor.... Dus denk er even goed voor na, voordat je stopt, brenda, want zou een beetje jammer zijn als je verwachtingen niet uit komen en je dan spijt zit te hebben van het stoppen Als je stopt, moet je dat met de juiste verwachtingen doen, vind ik altijd @de rest: zwaai, ik zit hier even gauw vanaf mijn werk, heb de komende weken ook 's avnds weinig tijd, want een paar nieuwe clienten ingestroomd die allemaal overdag de hele week werken en bij wie ik dus 's avonds langs moet... Nouja, dan komt het wel even goed uit dat ik toch niet zwanger ben en eerst dat avondritme er weer in kan krijgen, dan valt het me wat minder zwaar als ik straks hopelijk wel zwanger word
tja klopt ook wel, ik had met mijn vriendin net over, we zijn alle2 echt voor borstvoeding. Ze zei waarom doe je niet 50%borst en de rest fles met 6 mnd. Ik kijk even nog aan en als er geen verbetering in komt denk ik dat ik overstag ga. Ik heb een autoimmuumziekte hierdoor wil ik graag borstvoeding geven, maar mijn lijf moet het nog aankunnen en begin nu echt symtomen te krijgen dat mijn lijf het zwaar heeft. Kolven, doe ik op mijn werk, tussendoor tja... jasper komt vaak om de 2 a 3 uur, dus echt tussendoor kolven zet niet zoveel zoden aan de dijk, is elke keer kleine beetjes. Ik kijk nog even aan, maar anders ga ik voor de 50% BORST EN 50% fles.
RM, oh wat balen zeg die virusjes! Hopelijk knappen jullie allemaal wel lekker op, en wat super schattig van Thirza ähhh kindjes" haha, beterschap! Ireen, gelukkig is het wel dicht! en ehct onwijs sneu zo snel boos, doet natuurlijk ontettend pijn bij elk kleine beweging...beterschap voor die kleine man! ZG, Zo zielig om te lezen hoe erg die darmproblemen zijn (geweest)...wat zo'n kleintje allemaal niet mee moet maken...ik hoop voor je snel duidelijkheid Over die prik, ach dat bleek dus een soort van misverstand tussne gyn en mij, ik wilde geen pil of spiraal...maar wel bv blijven geven, dus bleef wienig over.had wel gezegd snel weer een 2e te willen, en dara haakte zij op in...maar sowieso niet de "eerste 3 mnd"....en nee idd dat wilden we niet haha...maar zij dahct dat ik daarna nogmaals anticonceptie zou nemen en niet goed begrepen ( en ik niet goed duidelijk gemaakt) dat wij daarna wilden stoppen met anticonceptie... Vandaag wel een maandverbandje vol...en wel bloed met afvegen, maar zoals ik van meedere hoor is de 1e x ongi worden, best heftig...end at is het dus nog niet.. Dus ik ben beniuewd...het is wel echt ongi..het ruikt zo (bleehhh) Brenda, is ook een goede keus als dat goed werkt voor je, met name overdag...ik geef bv avond en ochtend, maar daar slaapt hij dus gewoon op door...laatste voeding is bv...en slaapt vervolgens 12 uur...dus het zou nie perse garantie geven voor de nacht, maar wie weet wel wat meer rust overdag...dan drinken ze vaak toch om de 4 uur op den duur (hier wel) @hier, Mirza heeft ehct veel gedronken (fv) en gegeten...mn bv is nu wel erg laag denk ik. 1 hele peer en 1 hele pruim...vind ik best veel..echt binenn no time op...helaas waren we laat thusi en hij moe, dus vandaag geen groente gehad
Ah Rozemarijke een beetje aan het kwakkelen dus! Soort van halve beterschap dan maar! Zogelukkig; Tja ik weet het ook niet echt met de homeopaat. Ik snap het ook niet maar gek genoeg zie ik wel verandering. Als klein meiske kwam ik bij dezelfde man vanwege mijn eczeem, met resultaat (voor het eerst in jaren, mama was de wanhoop nabij). We zijn nu twee keer geweest (vandaag voor de tweede keer) voor zijn onrust en eczeem. Eigenlijk is het niet per se dat zijn onrust ons opbreekt momenteel ofzo, het is meer dat wij het idee hebben dat hij van zichzelf anders is en dat die extreme onrust niet bij hem hoort. Na het eerste consult is hij beter gaan spelen en doet dat nu nog (niet dat hij zich nu gigantisch kan vermaken, maar wel af en toe 10 minuutjes en dan is ie niet door elk geluidje afgeleid en uit zijn spel. Ik merk dat hij daardoor ook zij ei beter kwijt kan en meer zelf ontdekt). Zijn eczeem heeft zich van de een op de andere dag verplaatst en heeft een andere vorm aangenomen. Nog steeds zijn er problemen met inslapen en ook 's nachts wakker worden en dan niet meer gaan slapen (pas na een uur of twee wakker te zijn geweest (herkenbaar he?). Daar ben ik vandaag voor geweest en iets voor gekregen. Volgens de homeopaat komen zijn allergiën voort uit zijn onrust ipv andersom. Dat klinkt me dan wel weer logisch in de oren, want met alle dieten van de wereld blijft de onrust toch aanwezig. Maar ja, je weet dan natuurlijk niet of het werkt. Maar eigenlijk weet je dat bij kindjes ook niet echt goed, vind het altijd moeilijk om te bepalen welke interventie gewerkt heeft. Ik hoop eigenlijk voornamelijk dat hij van die nare eczeem afkomt zonder hormonen. Brenda; ja moeilijk als je erdoorheen zit. Ik zou toch eerst papa inschakelen, of misschien ook eerder bijvoeden. Fafje; Bij mij was eerste menstruatie niet heftig hoor, de tweede wel!
Ireen, Protopic hormoonLOZE zalf....heeft mijn heftige eczeem al jaren onder controle...mijn huid wa secht verslaafd en pigmentloos (teriwjl ik bruine huidskleur heb) ...verschrikkelijk, witte plekken etc...die zalf is mijn redding geweest... Gewoon op recept door dermatholoog...was toendetijd een nieuw product..maar het helpt ZEKER! mss kan je dara es naar informeren!?
@fafje: uhm niet om het één of ander maar Protopic ( tacromilus) is een zeer zware variant. Dit mag zelfs de HA niet als eerste uitschrijven ( althans dat is een ongeschreven regel) alleen e.u. door een Dermatoloog. Wordt voorgeschreven als de cortico´s geen soelaas meer bieden.... even ter info Ik zou nooit zomaar *even* aan de Protopic.
nee mn dermatholoog heeft het ook voorgeschreven, maar ikd acht mss loopt Ireen daar al bij...en die cortico's richten zoveel schade aan, en zeker op langere termijn...en langdrurig gebruik..aangezien ej lichaam dara verslaafd aan raakt... Mijn huid is weer heemaal hersteld...heb dat spul alleen nodig als mn allergieen 9zoals hooikoorts) weer even opspringt...dna is mn huid namelijk ook heel gevoelig...daarvoor kon ik niet zonder een creme/zalf vandaar...
Jingels is het niet Tacrolimus, of echt Tacromilus? Want ik weet dat Tacrolimus kapsules ook worden voorgeschreven bij afstoting van een (donor)orgaan. Fafje: nee nog niet bij de dermatoloog hoor, ik wil gewoon liever geen hormoonzalf smeren, maar als dit niets wordt dan moet dat wel, het duurt al lang. Dank voor het meedenken, maar ik denk dat we dat dan maar niet doen.
Ik had als kind ook heul erg constitutioneel eczeem. Jaren niet en sinds vorig najaar weer wel, balen! En altijd op dezelfde plekken: onderarmen en oogleden. En sinds een paar jaar heb ik ook psoriasis. Geerfd van mijn vader. Zit vooral op mijn vingers, ze lijken wel van oud karton... Ik heb van de ha triamcinolonzalf voorgeschreven gekregen (weet niet eens welke klasse dat is). Helpt dan weer even en dan zie ik het weer aan enz. Ik weet he gewoon niet met homeopathie bij kinderen. Helemaal bij die kleintjes kan je niet meten of iets werkt of niet. Mijn zoontje kon een paar maanden terug ook helemaal niet zelfstandig spelen (heb er zelfs een topic aan gewijd), maar dat gaat nu steeds beter. Komt dat dan door de leeftijd of het beter in zijn vel zitten? Zl is een heel zacht, lief kind, maar wel druk. Dat is iets anders dan onrustig. Dat is hij als hij niet lekker in zijn vel zit, dan is hij ook baldadig, jengelig etc. Als de dag al zo begint, dan bereid ik me daar al op voor. Dan geen sap, wat meer slapn, geen drukke dingen doen enzo. 't Blijft moeilijk.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tacrolimus ( te snel getypt solly ) Protopic jaren smeren is ook niet de bedoeling, en je moet het altijd afwisselen met creme/zalf zonder werkzame stof. En een nadeel vind ik de bijwerkingen van dit soort smeersels, je mag er bijvoorbeeld niet mee in de zon.( lange termijn bijwerkingen zijn nog niet bekend) Daarentegen cortico´s zijn ook niet alles, maar de lange termijn bijwerkingen zijn wel bekend . Fafje: ik snap het hoor, maar ik wilde het toch even melden
nee klopt, maar ik hoef het ook maar kort te gebruiken, wnat het werkt onwijs snel... ach ik gebruik het ook in de zon...bijwerking...na jaren..haha nog geen tot op heden...ik ben mn eigen proefkonijn maar dat raad ik natuurlijk niemand aan Maar goed ik dacht ik zeg het even wnat die hormonen hebben mijn lijf kapot gemaakt...vandaar...dit spul smeer ik en het is weeeken weg...ik vind het beter werken op langere termijn.. anyway tis helemala offtopic sarrrryyyy ladies
Persoonlijke babbeltjes mogen hier hoor! Indirect heeft het wel met bv te maken. Ik moet eigenlijk ook chronisch aan de fluticason-neusspray, maar mooooooi niet! Lachen; mijn kno is en man en echt zo'n hippe vogel, maar wel de enige arts die steeds vraagt of ik nog bv geef. Huisarts niet hoor, nee...
@brenda1976: poeh, moeilijke keus hoor. Inderdaad naar je lichaam luisteren en je hart. Aan een halve mama hebben de kids niets he. Toen Annabel en Evelien naar het KDV gingen (7/8mnd oud), kon ik op een gegeven moment niet voldoende kolven en kregen ze op die dagen kunstvoeding erbij. @fafje: Annabel en Evelien waren van die lange dunne babies, maar Marjolein is echt een stevige tante. Kan ik eindelijk ook in spekbillen knijpen! Hihi... Ik moest alleen wel wennen aan al die plooitjes. Manlief en ik zijn vrij lang, dus dat wordt later nog (is nu trouwens al) een probleem met te korte mouwen en te korte broeken. Inderdaad je hele verhaal in vogelvlucht, maar gelukkig niets ernstigs. Sorry meiden, dat ik erom vroeg! Trage schildklier heb ik ook. Na de bevalling van Evelien ben ik eerst behandeld voor postnatale depressie, maar uit mijn bloedwaardes bleek uiteindelijk dat ik een trage schildklier had. Toen was ik net zwanger van Marjolein. Wat baalde ik dat ik toen bij de gyn onder controle moest blijven en in het ziekenhuis moest bevallen. N.a.v. de laatste bloedwaardes ben ik omlaag gegaan in dosering, maar ik denk dat ik binnenkort even contact opneem met de internist om toch weer omhoog te gaan. Ben niet vooruit te branden, zo moe en ontzettend humeurig. Prikpil werkt toch zo'n 3 maanden? Ik wist trouwens niet dat een trage schildklier je cyclus kon beinvloeden. Enne, "fijn" dat je ongi doorzet... @Ireen: fijn dat het lipje lijkt te genezen, maar wat vervelend dat hij er zo'n last van heeft. Misschien een koud washandje tegenaan laten houden? En ook last van eczeem, maar fijn dat de behandelingen van de homeopaat lijken aan te slaan. Marjolein heeft ook veel eczeem, maar heeft er niet echt last van. Wij houden het voorlopig nog bij vet houden. Vaselinelanettecreme op advies van de kinderarts van het CB, maar ik heb het idee dat Balneum beter werkt. @Rozemarijke: beterschap voor jullie allemaal! Aaaah, wat schattig, die reactie van Thirza op het journaal. Pfff. Drukke week voor de boeg. Succes! @zogelukkig: is je zoontje al lang verkouden? Bij ons snotteren de meiden ook wat af. Deze verkoudheid blijft lang hangen. Super dat je al wat kilootjes kwijt bent! Wegen doe ik ook niet aan, ik merk het wel aan kleding die eigenlijk niet zo strak hoort te zitten... Pfff... Heftig zeg, van die darmproblemen van je zoontje. Dat doet een moederhart zo ontzettend zeer. Inderdaad zoals Ireen aandraagt, misschien naar een homeopaat? Hier heb ik zelf ook goede ervaringen met alternatieve geneeswijzen.
De avondvoeding gaat er nu denk ik toch wel echt af. Gisterenavond sliep Marjolein ook weer door en moest ik haar 's ochtends zelfs nog om 7u nog wakker maken! Hebben jullie trouwens rare reacties gehad op borstvoeding? Af en toe word ik een beetje moe van mensen die het zo knap vinden dat ik borstvoeding geef. Erg he... Oh, en toen ik in het begin (zwanger van Marjolein) via de gyn bij de internist zat en vroeg of die medicijnen kwaad konden voor borstvoeding, viel ze helemaal stil. Ze was helemaal verbaasd, dat dat kon. Tja... Ook nog een leuke reactie van Annabel een paar maanden geleden. Tijdens een voeding was wat meer borst bloot (andere bh) dan normaal. "Nou krijgt Marjolein grote borstvoeding". Ik kwam niet meer bij! En zo schattig ook hoe de meiden hun poppen of knuffels soms voeden. Zo, en nu ga ik weer even aan de melkmachine hangen. Lekker voorraad opbouwen. Welke kolven gebruiken jullie trouwens? Ik had eerst een elektrische (Medela Swing), maar die heb ik omgebouwd tot een handmatige pomp. 't Werd zo simpel van het geluid en kreeg nooit een fijn ritme ingesteld. Een kindje zuigt ook niet continu dezelfde snelheid. 'k Heb meteen ook een ander (kleiner) schild erop gezet en het gaat veel beter. Liefs, Nelly
ZG, haha "hippe vogel" Ik ben sinds Mirza;s geboorte overgestapt naar Arts en Zorg, zo'n ha-praktijk incl fysio/psych/etcetc... Mijn toenmalige ha was zo'n verslaafde (z'n assistente is nogal een kwebbelkous ) en heeft suuuuper veel foute diagnoses gemaakt, mn hele familie liep bij hem ( zo'n dokter als je bij em komt en je symptonen net uitlegd, gelijk "oh dat is dit"je krijgt "dit"...en hup het wel zal 1 voorbeeld zusje van mn moeder..."oh je hebt een hernia" 3 mnd plat...wat bleek..leukemie...te late diagnose(door verwijzing) uiteindelijk ook overleden, wat zat hij te huilen aan dr sterfbed zeg...mss wel een heel heftig voorbeeld en mag je hem niet de schudl van geven, maar toch... anyway ik widle daar per se niet met Mirza komen..nu heb ik ook een vrouwlijke HA, gewoon uitgezocht...en blijf nu bij haar vast..echt hele fijne leuke spontane vrouw, denk jaar of 38...dus nog best "jong"...is ook fan van BV.. Toen zij op vakantie was kwma ik bij een ander terecht en die kwam gelijk met van die rare bv adviezen, dus ben blij met deze! Nelly, ja het kan dat ze ff soort van aan het regelen is om die voeding eraf te gooien...Mirza pakte em ook toen en dan weer 2 dgn niet en weer ff...maar dna heel kort...en ineens nooit meer.. @kolven, stiekem ben ik wel blij dat ik daar van af ben...alleen daar zie ik een btj tegenop bij een volgende...het hoeft natuurlijk niet, maar als ik bv wil ik dat wel..vind het wel fijn om voorraad te hebben enz Ik heb die simpele handkolf van Avent, topding, kolfte vanaf 8 wkn elke dag t/m ie 5 mnd was...daarvoor alleen af en toe om flesje te wennen Was van mn nichtje geweets die em maar sporadisch had gebruikt, heb wel die massagekussen enz vernieuwd
Hier ook een leuke anekdote: zondag ziet zoon me in bh. Hij zit met papa te dollen op bed en ik ben me aan het aankleden. Hij ziet me nooit met bh, want ik voed altijd zonder, die slinger ik eerst uit (met kleren aan, ben ik heel handig in). Ik moet meedoen met dollen en zoonlief ziet die bh en kijkt nog eens goed en vraagt zich hardop af: bosj, huh? Trekt een bedenkelijk gezicht als ik wijs naar mijn bh en zeg: bosj! Neeeeee! Hij begint te plukken en trekken en kan de bosj niet vinden, totdat hij mijn tepel ziet, dan zegt hij: jaaaaaa, bosj!