Ik klets over een maandje of 3 wel wat uitgebreider mee. Ik ben 24, zwanger van de 2e. Oudste is net 2 jaar. Ze is met 23 maanden gestopt door de zwangerschap. Vind ik wel erg jammer, had graag getandemd. Ik woon op de grens Groningen/Friesland. @Nijn, hoeveel luiers zaten er nu in Balen zeg van je zwangerschapsdiabetes! @Mupkuh, probeer regelmatig even aan te leggen en zou wel even en paar keer kolven als hij slecht drinkt. Anders moet je straks weer veel moeite doen om je productie op peil te brengen. Hier vandaag dochter haar nieuwe kamer 1 muur behangen, erg leuk geworden Krijgt ze een echte meidenkamer. Alleen slapen wij er nu eerst even, onze slaapkamer wordt even flink onder handen genomen. Dus hier even druk druk de komende weken. Daarna maar aan de grote schoonmaak, zal de nesteldrang wel flink toeslaan.
Zie dat ik in mijn zin ws ben vergeten. Heb ws weer zwangerschapsdiabetes. Morgen dus dat onderzoek en dan over 2 weken de uitslag. Ondertussen beginnen met het dieet en hopen dat ik het daar tot september mee volhou. Op dit moment heb ik er geen last van maar dat heb ik bij dochter eigenlijk ook nooit gehad.
Leuk dat D haar kamer een echte meidenkamer wordt! Vraagt natuurlijk wel om een foto straks als het af is! Het waren 123 luiers Het is geraden door iemand die een wilde gok had gedaan, erg leuk! Ze was helemaal verbaast toen ik belde. Hoe vond je het zaterdag?
@nijn, wat bijzonder tandemen @ red, gelukkig heeft hij vanacht goed gedronken kwam om de 3 uur vond ik helemaal niet erg vanacht. Dus alles is goed op peil gebleven.
Hoi allemaal! Ik klets ook graag mee. In december 2009 bevallen van mijn eerste zoon. Omdat ik geen medicijnen kon slikken voor astma en allergieen en daardoor aan de lopende band ziek was, met 3 maanden gestopt met bv. Toen daarna bleek dat er wél medicijnen zijn maar HA hiervan niet op de hoogte was ontzettend gebaald. In november 2011 bevallen van tweede zoon (een reusje van 5020 gram) en nu van plan om een stuk langer bv te geven. Ondertussen is hij 5 maanden en over de 9 kilo, dus hij groeit er goed op. Binnenkort beginnen met bijvoeden! Ik heb het boek van borst tot boterham gekocht, dus daar ga ik eens wat in lezen. Mijn oudste heb ik voor de heeft laten rapleyen en voor de helft gepureerd. Met een jaar at hij enkel vast voedsel.
red; wat leuk dat jullie voor je dochter ook een echte meidenkamer maken.. hebben wij ook gedaan zo leuk al dat roze weetje al of het een jongen of meisje is of is dat een verrassing? mupkuh; fijn dat hij even een inhaalslagje heeft gemaakt! zit je soms niet lekker he en dat vind ik soms een nadeel van de bv je kan alleen maar afgaan op je kind of die tevreden is.. gelukkig laat de mijne het goed weten als ze dat niet is hihihi nijn; balen dat je binnenkort zon drankje moet drinken voor je suiker, schijnt heel erg vies te zijn he? hier; ze sliep om 9 uur kwam toen om 12 en toen om 5 uur.. nog een beetje onrustig dus.. en net kon ze ook de slaap niet vatten dus maar even lekker gewiegd.. geven jullie kindjes ook borstvoeding? haha mijn dochter noemt het 'eten geven'
mroos; jou kindjes hebben prachtige namen! we waren trouwens allebei een dec 2009 mama, heb ook nog een poosje meegekletst in het begin maar het was toen zoo druk, konhet echt niet meer bijhouden
@gien, Dankjewel! En ja, ik herken je forumnaam nog wel! Ik heb tijdens de zwangerschap ook niet meer meegekletst, pas daarna weer. Soms heel veel, dan weer wat minder, maar ondertussen heb ik ze wel ook bijna allemaal eens ontmoet, is een leuk clubje geworden! Mijn zoon geeft idd ook regelmatig de borst aan een knuffel, als ik klaar ben met 1 borst dan zegt hij ook snel; andere borsjt! haha. Hoe vindt jou oudste het? Een zusje? Bekijk bijlage 238991
@Nijn, haha was al even benieuwd! Ben niet zo goed in gokken Vond het wel leuk! Maar D. zou van tevoren eerst op bed, alleen was ik naar m'n ouders geweest en eenmaal thuis wilde ze buiten spelen. Dus die was niet op bed geweest. In de auto viel ze al in slaap. Moest van G. toch een Bondolino kopen haha, kunnen we vast wel even oefenen @Gien, het blijft nog even een verrassing wat wij krijgen. Dochter noemt het hier 'bosje drinken' maar komt natuurlijk ook doordat ze nog maar net is gestopt en er zelf al over kon praten. Poppen krijgen hier wel de fles haha. Hier geen borstvoeding dan meer maar dame was wel wat onrustig vannacht. Uiteindelijk heeft ze tussenin geslapen, helaas werd ze dan wel wakker van papa's wekker. Ik ga even puinruimen hier
red; mijn dochter was dan een stuk jonger toen ze nog kreeg maar ze noemde het altijd jammiejammie hihi zo schattig! een verrassing nou leuk toch? wat denk je? mroos; haha ja heb ook al heel wat borstvoedingsfoto's van me dochter haha ja ik spiek soms stiekem wel eens bij de 2009 mama's, als er eentje gaat bevallen ofzo, is toch spannend hahaha maareh ik ben nooit 'gast' hoor dus zo stiekem is het ookweer niet ja ze is helemaal weg van haar zusje! zo lief, ze wil nu al graag met haar spelen en constant vasthouden al word dat nu gelukkig iets minder hihi want de kleine gaat ook om zich heen kijken en is er niet altijd meer van gediend al dat geknuffel maar ze is gelukkig heel erg lief voor haar zusje... alleen merk ik dat ze nu wel heel erg begint met dit is van mij niet van emma zal wel de leeftijd zijn... dit zijn mijn meisjes:
@Gien, Als mijn jongste iets van speelgoed 'pakt' van mijn oudste, of tijdens het voeden tegen het been van mijn oudste aantrapt dan zegt hij idd 'nee, mag niet Abel!' 'niet doem!', dus dat zal nog wel véél erger worden als Abel steeds meer gaat kunnen. Wat een prachtige dames heb je! Dit zijn mijn jongens: Bekijk bijlage 238996
Goedemorgen meiden Er word hier flink gekletst al. Valt niet mee om bij te lezen op mijn foon Tref net mijn dochter aan in het hoekje bij het hondenkussen. Ze was de hond borstje aan het geven Vanacht flink bijgeslapen ons menneke heeft van 11tot 5 geslapen. Was gister ook wel erg lang wakker geweest. Maar toch lekker zo
Mijn dochter is nog geen 3 maanden, dus erg lang geef ik nog geen bv, maar ik wil me hier ook graag bijvoegen Want trots ben ik zeker! Ik wilde dolgraag borstvoeding geven, maar door verkeerde adviezen in de kraamperiode deed het ontzettend veel pijn; volgens de kraamverzorgster hoorde dat er bij en was het een kwestie van goed smeren met zalfjes. Achteraf bleek dus dat mijn dochter helemaal niet goed werd aangelegd! Nadat ik het aanleggen onder de knie had, ging het meteen véél beter. Inmiddels gaat het dan ook echt prima. Ik ben zooo blij dat ik door heb gezet, ik heb heel veel voedingen huilend gegeven, heb zitten huilen tussen voedingen omdat ik er weer zó tegenop zag. Maar mijn man heeft me ontzettend goed ondersteund, hij zat 's nachts bij me om me moed in te praten etc. Ik hoop ook nog heel wat maanden borstvoeding te mogen blijven geven! Het wordt ook echt iedere dag een beetje fijner, intiemer, ik geniet met volle teugen (En mijn dochter ook )