Oke sorry Loeki, Hm ik mag zeker de zwhormonen niet meer de schuld geven ? Dan geef ik de gebroken nachten maar de schuld
Even een vraagje: Sven drinkt nu om 7.30,(boterham)11.30,(fruit)15.30(avoneten+kwark) en dan wil hij om 19.30 zijn BV niet meer(ook niet bv uit fles). Hij slaapt dan en dan haal ik hem er uit als wij gaan slapen om te drinken. Dat doet hij wel? Herkent iemand dit? Hij is overigens beter! Kiki: Misschien wil hij alleen warme dranken drinken uit een beker? Of was de melk ook warm? Ik heb het ook gehad dat Sven de fles helemaal niet wilde. Tot ik hem op de bank of kleed gewoon had neergelegd en er dan naast ging zitten en zo de fles geven ipv op schoot in mijn armen. Soms pakte hij dan zelf de fles. Succes. Britt
Britt dat is ongeveer hetzelfde wat ik ervaar met Leander. Z'n voeding van rond 19u30 loopt voor geen meter. Het gebeurt dikwijls ook dat hij dan in bed ligt en ik hem dan uithaal voor deze voeding, maar hij heeft er amper zin in. Z'n schema is ongeveer hetzelfde als dat van Sven. Leander krijgt gewoon 's middags z'n groentehap en in de namiddag fruithap. Vind het best wel vervelend zo.
ik loop achter, dit is het bezoek van 9 maanden (maar hij is dan dus al 10), geen prikjes dus deze keer, die krijgt ie officieel met 11 maanden maar dat zal dan wel 12 worden. leuk weer even van je te horen en jammer dat jullie zo ziek zijn. als het je troost: het lijkt wel of iedereen met een baby er last van heeft. beterschap! prima toch, vanaf 10 maanden gewone melk op t kdv?! ik zit er ook over te denken. kolven gaat bij mij nog goed maar ik wil minderen met 's avonds laat kolven. ik had bedacht dat als ik het op kan brengen doe ik het nog en als ik geen zin heb doe ik het niet. als het geen verplichting meer is voel ik me er lekkerder bij. verder blijf ik op kdv dagen 1 keer overdag kolven voorlopig en ik kolf dan meestal ca. 1,5 voeding dus dan heb ik voorlopig nog wel genoeg en de rest kan ik dan aanvullen met gewone melk. gisteravond niet gekolfd maar nu wilde Jo ineens drinken dus dat kwam goed uit. vannacht ook weer een poepbroek verschoond dus het gaat nog lekker hier britt en kathy: kunnen jullie niet de laatste voeding wat eerder doen voor je kindje naar bed gaat? ik kan me voorstellen dat ze er niet veel zin in hebben als ze net slapen? ik geef Jo altijd de laatste om 18.30-19.00 vlak voor ie gaat slapen.
Dat is bij mij juist het probleem. Die wil hij niet hebben. Ik geef hem om half zes eten en dan om 18.30/19.00/19.30 wil hij niet drinken. Wat ik ook probeer. Dan haal ik hem uit zijn bed rond 22/23 en dan drinkt hij wel. Vooral nu hij diarree heeft en luiers redelijk droog aanvoelen, vind ik het niet zo fijn. Vanochtend gewogen en toen 8600 na drinken 8840 Net woog hij 8940 na het drinken. Vorige week woog hij al 8990. Nou hoop dat hij wel weer wil drinken. Ik ga
Hier gaf ik vanaf een maand of 4/5 de laatste voeding gewoon tussen 19u en 19.30. Inmiddels drinkt hij voor het laatst iets voor 19u, kan hij gelijk met zn zus naar bed. Hier is het ook met periodes dat hij savonds minder drinkt... zorg er gewoon voor dat hij overdag regelmatig de gelegenheid krijgt om te drinken en dan zien we wel of hij snachts ook nog een keertje wil.
Jeetje zeg, wat een zieken weer. Bah, tijd voor zon en de lente, vitamine-Z moet nodig worden aangevuld. Thorsten drinkt nog steeds dramatisch. Andere fles, speen, melk, beker, warm, koud, bij me, op de grond, naast me, door een ander, als ik weg ben. Geen idee wat er aan de hand is, maar ook begint hij af te vallen en het is al een lange slungel. Ik was zo blij dat hij eindelijk de 6 kilo had behaald. Van de HA moet ik zo even langs de KA...ik ben benieuwd. Ik zal wel het predikaat overbezorgde moeder krijgen.
Hij drinkt in de ochtend goed, maar dan om 11 uur krijgen we het gedoe. Dan wil hij niet! Dan neem ik hem mee naar de slaapkamer en ga met hem op bed liggen. Dan drinkt hij na een tijdje wel, maar valt dan in slaap. Dan rond 15/15.30 hetzelfde gedoe. En om 19/19.30 wil hij helemaal niet. Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar. Hij gaat wel gewoon slapen, maar zonder te hebben gedronken. Heel vreemd toch!
We konden het niet laten , toch geweest , Malou 3620gram Ruben 3095gram. Tis echt niet te geloven \/ ! Ben echt heel trots op onze ukkies, echt helemaal happy, het gaat hier zo goed nu ! (sorry,maar ben gewoon zo blij) Kiki, succes volgende week met je tentamens! Vervelend zeg dat ie steeds niet wil drinken, op naar de KA succes meid . Loeki, tuurlijk mag je even komen klagen hoor! (heb ik -gelukkig- ook heel vaak gemogen) Heel veel beterschap, ja jammer van het recept ligt eraan wat voor arts je hebt de een vind dat het wel kan de ander vind dat het niet kan (die codeïne). Hoop voor je dat het snel overgaat hoor, of in ieder geval je je weer wat beter voelt. Wel super trouwens van je ha dat ie zo voor BV is. Britt en Kathy, sorry ik heb ook geen idee! Succes. Nemo, die hormonen, mooi excuus he? Maar het houd een keer op. Beterschap voor alle zieken en allen succes met voeden! Liefs, van ons.
Bolbuikje, wat geweldig! Ze gaan echt spurten nu! KA weet het niet, kortom predikaat overbezorgde moeder. Misschien reflux, of hij weet niet meer hoe hij moet drinken en moet de logopediste een beetje helpen. Dinsdag weer terug en tot die tijd lekker aanleggen en zoveel hapjes bijvoeding als hij blieft.
LOEKIE, vervelend van de codeïne (waar bemoeit ie zich mee?! Hij kan advies geven, maar het is uiteindelijk toch jou beslissing) ... maar vervelender van de hoest ... beterschap! Groene smurrie kun je wegvegen met wattenschijfje of gaasje gedrenkt in lauwe kamillethee ... bij Mirre helpt het prima. NYNKE, gelukkig geen griep en fijn dat Marijn geen last heeft van zn prikjes. Ook prettig ... geen gezeur! BRITT, gelukkig is Sven weer beter! Hopelijk gaat het snel weer beter met drinken. KIKI, tjee wat vervelend ... kan me erg goed voorstellen dat je je dan zorgen gaat maken. En ik denk dat ze dat bij de KA (=?) ook goed kunnen voorstellen! Hopelijk is het een fase die snel voorbij gaat! Als zij het niet weten ben jij toch niet automatisch een overbezorgde moeder!? Wel een zorgzame ... dat dan weer wel BOLBUIKJE, fijn hoor dat ze goed gegroeid zijn ... en lekker van genieten! Hier lijkt alles weer wat rustiger. Na 3 onrustige nachten, weer een rustig nachtje. Mirre komt dan wel voor de borst, maar valt heel schattig ook direct in slaap in dr wiegje (soms even wat mopperen, maar dat duurt maar kort). Heerlijk! Ook overdag is ze weer rustiger. HA bezoek was erg prettig. Maakte me nogal zorgen over de hazeslaapjes die ze steeds maar doet (zeker na het lezen van een boekje waarin staat dat kindjes perse minimaal 2u moeten slapen per keer). Hij zei dat het helemaal niet erg was, we hebben gewoon een wakker kind (hier pas duidelijk een geval van overbezorgde moeder ). Hij heeft ook nog gekeken naar de spruw. Niets te zien ... Eigenlijk balen - had stiekem gehoopt dat mijn onverklaarbare Raynaud een verklaring en dus ook een oplossing zou krijgen. Ik moet me maar bij de pijntjes (euhm ... PIJN) neerleggen geloof ik ... ga toch maar eens scheerwollen borstcompressen bestellen geloof ik ... En wij hebben ook gewogen vanochtend ... Naakt en zo nuchter als wat (zelfs net een enorme plas gedaan, net niet over dr vader heen ) ... weegt ze 4170 ... dus bijna 300 gram erbij in twee weken! *glunderglunder* Fijn weekend alvast voor iedereen!
Kiki, nou, dat maar doen dan he. Lastig zeg. Hoop toch echt dat ie snel weer bij je gaat drinken hoor. En hier idd aan het spurten vooral Ruben, 90gram in 1 week ! Salapio, daar ook lekker bijna 300gram erbij in 2 weken, gaat ook goed! Fijn dat je ha je wat 'opgepept' heeft met zn bezoek. Moet alleen even inhaken op je volgende quote, sorry, maar voel je niet persoonlijk aangevallen ofzo hoor. Waar bemoeit hij zich mee? Nou, hij is de arts, hij is verantwoordelijk. Als hij het loeki voorschrijft en er gebeurt iets met annika heeft hij dus de verantwoordelijkheid. Het is dus eigenlijk wel zijn beslissing. Wil hij die verantwoordelijkheid dragen of niet? Hij kan dus beslissen het recept wel of niet te geven, geeft hij het wel (en hij verteld natuurlijk loeki wat de evt risico`s -voor annika- zijn) dan pas kan loeki zelf beslissen het wel of toch niet in te nemen. (heb even voor het gemak loeki en annika meegenomen in mn antwoord) En idd prettig weekend allemaal!
Ik bedoelde met 'het bemoeien' dat Loekie had gezegd dat ze de BV zou kolven en weggooien ... en dat hij dus eigenlijk voor haar beslist dat ze dat niet mag doen (zo heb ik het gelezen althans). En ik vind dat hij daarin niet mag beslissen, wel adviseren (maar wat ik had opgeschreven was inderdaad veeeeeel te kort door de bocht ... ben ik -helaas- erg goed in ) Maar idd de arts heeft verantwoordelijkheid en moet niet iets doen waar hij/zij dat niet voor wil/kan nemen.
Pffff, gelukkig! En nu weer even wat serieuzer. Heeft iemand van jullie tips/houdingen hoe je goed en toch enigzins fijn liggend kan voeden? Liefst tips waarbij ikzelf plat op mn rug lig.
Bolbuikje, Thorsten kan heel goed half op me gekropen drinken. Dan ligt ie op zijn knietjes en zijn bovenlichaam hangt op mij. Dan hapt ie en trekt hij zelf zijn hoofdje steeds omhoog en gaat ie drinken. Niet normaal, wel lief en hij vind het leuk. Misschien vindt een van jouw pukkies dat ook wel lekker. Maar op je zij liggen vind je niet prettig, of wil je er twee tegelijk kwijt ?
tja... liggend drinken is hier nooit wat geworden. leek mij ook wel relaxed maar ik vind wel mn eigen lighouding in een stoel, nu Jo wat groter is gaat dat wel. haha, voeden in bed ontaardt hier standaard in rollebollen op het bed... veeeeel leuker mama!