Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo meiden, ik lees ook nog altijd mee! Hier is de rust weer wat wedergekeerd. Kevin heeft het vorige week veel benauwd gehad ('s nachts ineens hoesten dat het leek alsof ie erin stikte) en het ziet er volgens de huisarts er naar uit dat ie toch een astmatische bronchitus of een astma aan het ontwikkelen is. Ook vanwege de combinatie met eczeem en zijn rs-virus verleden. Behalve de ventolin krijgt hij nu ook fluxotide in zo'n puffer om de ontsteking in de longen - die het slijm veroorzaakt - tegen te gaan.
    Vannacht heeft hij voor het eerst niet meer zo heftig gehoest en hebben wel allemaal een stuk beter geslapen ook.

De huisarts raadde mij aan vooral maar door te zetten met de bv, want dat is het enige echt juiste wat ik er tegen kan doen. Heel fijn dat zo'n arts er hetzelfde in staat als ik.
    Hopelijk groeit hij er overheen..... dat vertrouwen heb ik wel, want de kids van mijn tweelingzus hebben hetzelfde gehad en zijn er ook overheen gegroeid. (oudste heeft 16 maanden bv gehad en jongste is 15 maanden en drinkt ook nog steeds aan de borst).

Verder zit meneer al aan de 8 kilo met zijn 4 maanden en een week, dus hij heeft heerlijke spekbeentjes waar ik graag hapjes uit neem. Tot groot plezier van mijn zoontje.

Gelukkig begint hij wel beter uit een flesje te drinken, dus op het kdv gaat er niet meer zoveel de gootsteen in en zijn mijn nachten rustiger, omdat hij niet hoeft in te halen (nu geregeld 1 voeding ipv 2 of 3). Kolven gaat ook nog steeds super.... ik kolf 's ochtends 220 ml (50 ml teveel) en de andere 2 sessies kolf ik tot het gewenste aantal mililiters. Dus die 50 mililiters teveel gaan dan mooi de vriezer in.... ik heb al een aardig voorraadje dus.

Kortom, afgezien van de luchtwegen van Kevin gaat het hier super. Kind lacht veel, slaapt goed, drinkt goed en is een lekkere schat.

Iedereen veel plezier met jullie kids en voor de zieken hoop ik dat jullie je snel beter voelen!

Groetjes,
    Appeltje

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    zo, ik moest even bijlezen sinds gister! leuk weer even van iedereen te horen.

Loeki: wat naar zeg dat t zo slecht gaat. rust heb je ook echt nodig om beter te worden natuurlijk. heb je je nog niet ziek gemeld? hoop dat je iets vindt dat helpt. zet hem op hoor!

ready: ja, dat scheelt dat we allemaal samen zijn 's nachts. zoals zeeuwsmeisje al zegt, echt fijn om te horen dat iedereen met dezelfde dingen worstelt. ik hoefde vannacht pas om 4.40 dus viel mee, en toen om 7.00. om 8.30 weer naar bed gegaan en ik kwam er net om 10.30 pas weer uit. tja, als je het nodig hebt... ;) ben wel blij dat ik momenteel niet zo veel de deur uit hoef. lees: ik ben (niet zo heel) druk aan het solliciteren.. :)) heb wel wat dingen lopen dus wie weet.

bolbuikje: ik vind helemaal niet dat jij veel zeurt. je hebt het gewoon heel zwaar gehad maar nu gaat t lekker he, fijn!

wij gaan volgende week wegen, ben toch benieuwd. ik gok 9 kilo ongeveer (vorige keer 7900). kleertjes zijn ineens te klein dus groei is er zeker :)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoefde mij niet ziek te melden want ik heb vakantie. Druk aan het inpakken nu, want morgen zitten we om deze tijd al in de auto opweg naar het vliegveld.

Het gaat nu al weer een stukje beter. Ik heb na die laatste aanval gisteravond eigenlijk niet meer gehoest en kon zelfs doorslapen vannacht. Ook Annika is niet geweest dus ik heb best redelijk geslapen (zever dat halfzittend gaat)

Neusspray zal ik eens proberen. Dank voor de tip dirksmama.

Vandaag heeft Annika haar laatste beetje BV meegekregen naar het KDV, na de vakantie zal ze gewone melk 'moeten' gaan drinken. Al weer een hafdstuk afgesloten :(

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    LOEKIE, beterschap ... echt heel erg vervelend voor je & rust maar lekker uit! Als je vakantie hebt zou ik je zeker ziekmelden ... anders is je vakantie naar de :c: ... en das zonde! (of werk je -net als ik- in het onderwijs en heb je als zieke gewoon pech ... net als zwangere trouwens) ...

BOLBUIKJE, heerlijk dat ze weer zo gegroeid zijn! Ahah en ze zijn dus van 28-12! Op je banner staat namelijk 28-09 ... ik snapte een en ander al niet goed. Of begrijp ik het nog steeds verkeerd?

WEEGSCHAAL, wij hebben een weegschaal gekregen van mn ouders - waren iets van 50 euro bij de blokker. Niet 100% nauwkeurig, maar geeft wel een goed beeld. Aan de andere kant kun je ook hysterisch gaan wegen ... niet echt goed :rolleyes: ... :)

READY, dat is inderdaad het uitproberen waard, zeker voor 5 euro ...

APPELTJE, tjee vervelend van je kleine! Dikke knuf hoor! Gelukkig lijkt het al beter te gaan. En fijn dat de HA ook proBV is.
    Ik heb vroeger ook asmatische bronchitus in combi met exceem gehad. Mijn moeder ging met mij naar de fysio om het slijm los te laten kloppen ... ik heb ook nooit pufjes (nodig) gehad. Het kloppen hielp als een trein. Heeft ze zelf ook nog lang bij mij gedaan en ik heb er zelfs nog herinneringen aan - op een gegeven moment hoorde het bij het slaapritueel ... had verder geen enkel nut meer ;)
    Lekker hoor die spekdijtjes! En fijn ook dat ie beter gaat drinken uit het flesje!

GEKE, succes met het (niet zo heel drukke) solliciteren!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @appeltje: fijn dat het zo goed gaat!

@Loeki: ik heb 3 jaar terug kinkhoest gehad, ondanks de vaccinatie die ik als kind gehad heb.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik heb idd gewoon pech, docentenkwaaltje hè.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    bv is niet slijmvormend!
    en juist door de lichaamseigenheid het allergeschikste na een operatie...

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, je begrijpt het nu verkeerd, ze zijn van 28-9 ;) (mijn banner klopt echt hoor :) ). Oftewel nu alweer bijna 5 maanden oud :confused: whaha, wat gaat het toch hard die tijd. In dat lijstje heb ik de gewichten vanaf 28-12 gezet, daarvoor ook honderden keren wezen wegen en ga natuurlijk niet een ellelange lijst met gewichten neerzetten. Vond het lijstje zo wel lang genoeg :p . Maar wat snapte je dan niet goed? (omdat je zegt ik snapte het e.e.a. al niet goed)

@Ready, je kunt het altijd proberen he!
    @Loeki, hoop dat je toch een redelijk fijne vakantie hebt, jullie gingen naar je ouders toch? Of ik heb het mis :D Wel fijn dat het vannacht wat beter ging
    @Appeltje, gelukkig dat hij weer wat aan het opknappen is. Enne niet te veel van zn spekbeentjes opeten he! :D
    @Geke, gelukkig ik voelde mn eigen echt af en toe een zeur hoor! Succes met wegen, zal wel goed zitten toch?

Hier nog altijd aan het oefenen met liggend drinken, maar ik vind het niks hoor :) . Maar vooruit, voor 1 dagje moet het maar. Malou drinkt gewoon maakt haar blijkbaar niks uit, als ze maar wat te drinken krijgt. Ruben protesteerd nog altijd :rolleyes: maarja, geeft niet we zien wel! En lijken alletwee nog altijd geen last te hebben van hun prikje van gisteren. (gelukkig :D )

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja we gaan idd naar mijn ouders. Heerlijk er een weekje uit.

Nu al weer 5 maanden bolbuikje ... Annika woog bij de geboorte al 4100 gram.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BB - ik heb je maar een PB gestuurd :)

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En fijn dat ze geen last hebben van de prikjes!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Salapio, ja zo snappen we elkaar weer he! :) . Maar idd fijn dat ze nergen last van lijken te hebben.

Loeki, das een mooi gewicht. Hier waren ze samen net iets zwaarder dan annika alleen :) . Annika 4100gram, Malou en Ruben 4300gram (Malou2155+Ruben2145=4300). Maar Annika was waarschijnlijk op tijd, hier waren ze wat te vroeg (35weken6dagen) Maarja joh, komt helemaal goed! Veel plezier bij je ouders, mis je die trouwens niet vreselijk, als ze zo ver weg wonen?

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika was 13 dagen te laat ;)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Loeki, kijk dat scheelt elkaar dan toch al gauw 6 weken ;) . Fijne vakantie he! Toedels :) .

15. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Loeki, fijne vakantie. Geniet er lekker van!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja fijne vakantie!

Mirre is plotseling (lijkt althans) van 7 a 8 voedingen op een dag (24u) naar 6 voedingen aan het gaan ... Is dat normaal? Ze maakt verder een prima indruk (nou ja vandaag is ze uit dr hum, maar dat is de schuld van dr pa&ma ... die zijn pas ECHT uit hun hum :oops:) en heeft lekkere volle plasluiers ... Ik vind het maar raar hoor. Of is dat gewoon bij kindjes van 2 mnd? Of is het gewoon een fase ... :rolleyes: (waar je je al niet zorgen over kunt maken ... wel jammer is het trouwens dat ze niet heeft besloten om de nachtvoeding over te slaan, maar gewoon overdag minder te komen) ... Ze slaapt dan ook soms lang overdag. Kan ik r dan beter wakker maken?

EDIT: ik zorg er wel voor dat er max 4 a 5 uur tussen de voedingen zit (behalve snachts ... ik zet er geen wekker voor namelijk ...)

17. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Salapio, Sem heeft vanaf een week of vier genoeg aan vijf voedingen. Sosm wil hij wel een keer meer, en dat laat hij dan ook gewoon merken. Als Mirre gewoon vrolijk is en volle luiers heeft dan hoef je je nergens druk om te maken. En ik heb Sem ook nog nooit wakker gemaakt voor een voeeding, als hij wil drinken dan hoor ik hem wel.

Ik zou me er echt niet druk om maken.....

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even een vreugdekreetje doen..... JOEPIE!

Kevin drinkt nu al bijna 4,5 maand aan de borst. Vanaf de geboorte heftige spruw en het syndroom van Raynaud gehad (aaaauuuuwwwww) en pas met 9 weken is dat na diverse pillenkuren overgegaan (voor alle andere medicatie blijk ik resistent). Ik blij natuurlijk dat ik eindelijk pijnvrij kon voeden, maar kreeg wel de opmerking mee dat ik wel 2 maanden spruw- (en dus medicijn-)vrij moest blijven. Ik heb namelijk maar 1 nier en moet dus terughoudend zijn met die medicijnen (Fluconazol).

Maar 'halleluja' Kevin en ik zijn door goed opletten, preventief smeren en goede hygiënemaatregelen nu alweer 10 weken spruwvrij. Mocht het nou weer eens gebeuren (liever niet natuurlijk) dan mag ik gewoon weer een kuurtje doen en kan ik nog lekker doorgaan met de bv..
    Wel een opluchting zeg.... :D

19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    goed zeg appeltje! fijn, als je zo doorgaat blijft de spruw vast wel weg.

salapio: wakker maken zou ik niet doen. er zijn mensen die het wel doen omdat ze hopen dat hun kindje dan langer's nachts gaat slapen maar tis maar de vraag of dat werkt. minder voedingen kan prima, misschien dirnkt ze meer per keer? ze geeft het zelf wel aan!

hier even in een dip. ongemerkt de 10 maanden grens gepasseerd zelfs. ik geloof dat we in een sprong zitten. Jo ia al 2 weken steeds 's nachts wakker, 's avonds vaak nachtmerries en vannacht zelfs om de 2 uur wakker. niet van honger maar is een beetje bang alleen denk ik. erg vermoeiend. gekke is dat ik dan toch aan de bv ga twijfelen terwijl dat er natuurlijk niets mee te maken heeft maar ik voel me zo geclaimd nu.
    weet ook niet meer goed of ik nu aan hem moet toegeven of niet, niets lijkt te helpen. net in 'oei ik groei' zitten lezen en blijkt dat we midden in de donderwolk zitten (voor wie het boek ook heeft). geen verrassing...

20. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Appeltje: helemaal super! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent, nog even en je voedt alweer een half jaar! :D

Geke: snap precies wat je bedoelt, hier is het ook alweer weken pet, met afgelopen drie dagen als dieptepunt. Ze wil niet slapen, valt alleen maar in slaap aan deborst en als ik haar dan te snel neer wil leggen gaat ze meteen weer hartverscheurend huilen. 's Nachts ook om de 2uur een slokje, en vanmorgen vanaf 5.45 uur klaarwakker. Heb nu dus wallen tot m'n mondhoeken geloof ik, dit is weer even bikkelen. Ik heb het boek ook, en lees er af en toe even in om het idee te krijgen dat het allemaal maar een fase is, en het dus echt wel weer overgaat ;) Waar ik verder mee zit is dat ze heel naar drinkt met haar boventanden. Ze bijt niet (meer) maar zet ze er toch behoorlijk stevig in waardoor ik al twee sneetjes heb en het voeden best pijnlijk is. Haar opnieuw aanleggen werkt nu niet, dan begint ze meteen keihard te huilen en laat zich niet meer troosten. Wat een toestand bweh... Sorry, even m'n gal spugen hoor, vergeef me :oops:

Deel Deze Pagina