Snoopy, sterkte hoor met de voedingen. Hier ook een onrustig en huilerig meiske ... Dus ik leef met je mee ... Geke, beterschap voor Jo ... vervelend hoor die waterpokken! Sembo, Sem slaapt dus door? Ooooo wat lekker! Hier vannacht een supernetjes 'ritme' van 21u-0u-3u-6u-9u ... gelukkig kwam ze daarna om half 11 weer ... ik schrok al ... ritme?!
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties, doen me echt goed! Het is niet dat ze onrustig wordt van te weinig melk, ik heb eerder teveel. Ik had er al wel naar gekeken, maar toen ik in mijn tepel kneep spoot het er uit in een paar stralen. Maar ik ben net bij het consultatiebureau geweest, en zij denken wat mijn vriend ook al dacht, dat het een nogal fel meisje is. Ze houdt alles om haar heen al zo goed in de gaten. Dat vond ik ook al, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld . De moeders bij het consultatiebureau dachten ook dat ze al 3 maanden was (hun kindjes waren ook 2 maanden, ze waren er ook voor de prikjes). De reden dat ze dan toch zo onrustig hapt en weer loslaat, is waarschijnlijk door de zuigreflex, aangezien ze meestal in 5 minuten klaar is met drinken. Ik vang de melk op die eruit spuit bij de toeschietreflex (dan laat Eva altijd los) en dat is zo'n 10 ml in 10 seconden.... Dus logisch dat ze na 5 minuten al helemaal vol zit. Nu moet ik dus als ze al goed heeft gedronken en onrustig wordt, stoppen. En ik geef haar dan een speentje. Als ik maar blijf proberen, wordt ze inderdaad onrustig en kan ze daardoor niet meer slapen. Klinkt allemaal wel logisch toch? De prikjes vielen trouwens mee, ze heeft eventjes hard gehuild en is daarna op het aankleedkussen bij het cb in slaap gevallen... Mag ik trouwens met jullie mee komen schrijven? (ik heb al m'n best gedaan geloof ik ) Lijkt me toch wel leuk om met een vast clubje mee te schrijven en met vragen is er altijd wel iemand die een advies kan geven. En ik hoop dat ik mezelf ook nuttig kan maken . Liefs, Snoopy
Hey meiden Ben een tijdje niet geweest, was een beetje inspiratieloos geloof ik. Ik lees jullie nog wel, maar heb zelf gewoon weinig te vertellen. Alles gaat prima hier, ze groeit goed en de BV gaat ook helemaal top. Ik had altijd als voornemen om de 6 maanden vol te maken, maar dat heb ik intussen maar wat opgeschoven, ik ga nu voor de 10 maanden Dan gaan we namelijk op vakantie met t vliegtuig en dan lijkt t me wel handig als ik gewoon nog bv geef en niet met flesjes hoef te rommelen Snoopy, welkom!
SNOOPY, fijn dat je nu weet wat het is en hopelijk blijft Eva ok onder de prikjes. En leuk dat het zo goed met haar gaat. JOLDEG, hier ook een verschuivende grens. Hoewel ik altijd heb gezegd - zolang als dat het gaat ... maar wie weet dat dat betekent dat ik over een jaar nog aan het voeden ben
Klinkt iddd wel logisch allemaal. Als Sem het doet dan is het aan het einde van de voeding en meestal aan de linkerborst waar de toeschietreflex veel groter is. Maar zou je nu al kunnen zeggen dat het een fel meisje is? Fijn dat de prikjes meevielen. Heeft ze er nu geen last van? Morgen krijgt Sem zijn tweede prikjes. En nautuurlijk mag je meeschrijven, gezellig toch
Heb je ook een maximumgrens of alleen een minimum voor jezelf gesteld Salapio? Ik heb niet echt een leeftijdsgrens, maar wel een mentale grens zeg maar. Ik zie mezelf namelijk niet met een kleuter aan mn borst Een baby aan de borst vind ik normaal en natuurlijk, maar zodra het een peuter wordt ofzo, vind ik t (voor mij) niet natuurlijk meer.
snoopy.... gekkerd... vragen of je mee mag schrijven... TUURLIJK! welkom! en pffff dat klinkt als heeeeeel veeeeeel melk... nu maar hopen dat die kleine meid wel een speentje wil.... misschien heeft ze daar ook zo haar eigen idee over
Borstvoeding en trots! Jaaaaaaa! Zo voel ik het ook. Vinden jullie het goed als ik af en toe meeklets? Mijn dochtertje Annabel krijgt 5, soms 4, voedingen per dag en slaapt vanaf dag 1 's nachts door. In eerste instantie wilde ik tot de 6 maanden blijven voeden, maar inmiddels wil ik het volhouden tot het moment dat er plek is in het kinderdagverblijf. Dat is op zijn vroegst in november pas. Ik heb meteen een paar vraagjes... - Hoe vriezen jullie je afgekolfde melk in? Ik heb nu van die sluitzakjes van Medela, maar die zijn bijna op en erg duur, dus ben ik op zoek naar een alternatief. - Binnenkort wil ik weer gaan sporten (volleybal), maar ik heb gehoord dat dan je borstvoeding snel gaat teruglopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes, Nelly
He meiden, Leuk dat ik mee mag schrijven en leuk dat er nog iemand bij is gekomen na mij! Gelukkig wil Eva wel een speentje, vanaf 3 weken al. Ze heeft een grote zuigbehoefte en drinkt snel. Ik wilde er nooit aan, maar ben er wel blij mee nu. Mijn pinken begonnen al bijna eelt te krijgen . Net naar de yoga geweest, nog van de zwangerschap. Eva was ook mee (de andere baby's ook), ik heb haar daar gevoed en ze heeft lekker met de andere baby 'gespeeld' die ook wakker was (is op dezelfde dag geboren). Was wel lekker even ontspannen hoor! Eva is wel een beetje uit haar doen, heeft net alweer gedronken en spuugde vervolgens een gedeelte weer uit. En begon ineens met speen in te huilen, maar ik moet natuurlijk wel opletten hoe ik vast heb ivm de prikjes . Maar ze drinkt nu wel heerlijk rustig en nu ligt ze knock out op mijn borst. Ik heb trouwens vanaf vandaag Lilypadz, echt ideaal! Ik deed nl. altijd een doekje bij mij andere borst tijdens het voeden en dat was dan helemaal doorweekt. Nu die Lilypad erop en er lekt niets! Scheelt weer wat wassen en gedoe, vergeet het doekje er ook wel eens uit te halen, loop ik met zo'n rare bobbel in mijn bh . Had ook voedingstopjes besteld, die zitten ook wel goed volgens mij, nog even goed kijken. Wel lekker voor van de zomer, kan denk ik ook zonder bh. Nu heb ik voedings shirts van H&M, erg handig! Nelly, ik vries de melk in in Avent bekers, die zijn nog wel prijzig, maar straks ook te gebruiken voor hapjes invriezen. En ik heb zo'n multi-portions ding van Beaba besteld, kan 7x60ml in. Wel handig om straks mee aan te vullen. Het schijnt dat als je zelf actiever bent of meer stress hebt, dat je productie iets kan afnemen. Maar Annabel zal dan vanzelf wel wat vaker komen. Als je daar aan toegeeft zal het sporten geen probleem zijn denk ik. Ik heb alles trouwens besteld via borstvoedingswinkel.nl, lekker makkelijk! Ik ben sowieso nu meer van het via internet bestellen, omdat Eva best veel bij mij ligt zit ik vaak achter de computer en er valt genoeg te kopen . Ik wil trouwens een jaar borstvoeding gaan geven, als Eva dat ook wil. En dan op haar eerste verjaardag de laatste voeding ofzo, lekker sentimenteel. Maar misschien wil ik dan nog wel helemaal niet stoppen. Ik vind het voor mezelf een raar idee om een lopend kind te voeden. Maar als Eva op mij lijkt, loopt ze pas met 16 maanden ofzo . Wij willen trouwens snel een tweede, op Eva hebben we anderhalf jaar moeten wachten. Maar ik heb pco en die kan door de zwangerschap nu weg zijn. Maar de borstvoeding zal een zwangerschap waarschijnlijk sowieso wel in de weg staan, maar wie weet! In eerste instantie wil ik het beste voor Eva, dus ik stop niet met de borstvoeding omdat ik graag zwanger wil worden. Zeker omdat de kans zelfs dan nog aanwezig is dat het erg lang duurt en dan zou ik zeker spijt hebben dat ik was gestopt. Sembo, ik weet niet of je nu al kan zeggen dat ze een fel meisje is, ze is in ieder geval erg alert en beweeglijk, dat viel de verloskundige direct na de bevalling al op. Ook vecht ze vaak tegen de slaap, ze wil niets missen. Wij hadden ook al vrij snel het idee dat ze nog wel wat met haar te stellen zulen gaan hebben, is ook een beetje een gevoel. Is nog even afwachten of dat gevoel klopt, ik ben benieuwd . Jeetje, heel verhaal . Volgende keer meer . Liefs, Snoopy
Welkom Snoopy en Nelly Joldeg, handig om je doel op 10 mnd te stellen ivm het vliegen. Voor mij is mijn minimale termijn 6 maanden en daarna zie ik het wel. Heb niet echt een maximum in gedachten. Nu heb - net als jij - nog het gevoel dat ik geen peuter aan mijn borst wil, maar wie weet hoe ik het tegen die tijd ervaar. Zo lang het voor mij, Vincent en echtgenoot nog goed voelt, gaan we door. Nelly, ik vries ijsblokjes melk in. Na een paar uurtjes in vriezer druk ik ze eruit en doe ze in een diepvrieszakje waar ik het aantal blokjes opschrijf, de datum en het aantal cc. Gemiddeld zijn mijn blokjes 10 tot 12 ml. Dus dat is makkelijk doseren met het eruithalen en het is snel ontdooit. Hier gaat de BV nog steeds van een leien dakje. Ondanks dat er al een tandje begint te rommelen en er een sprong aan zit te komen. Binnenkort zal ik dus wel anders piepen, ben ik 'bang'.
He dames, Fijn dat het bij het gros goed gaat! Hier nog steeds redelijk pet, ze was vanmorgen weer vanaf 5.45 uur wakker. Heeft rond 12.00 uur een kwartiertje geslapen en toen pas weer om 17.30 uur! Moe dat ze was, maar slapen ho maar. Eten wordt allemaal op de grond gegooid, behalve een paar hapjes brood 's morgens. Kan niet wachten tot deze sprong voorbij is. Joldeg: je stelde de vraag wel niet aan mij maar wil toch even antwoorden Ik heb geen grens tot welke leeftijd ik zou blijven voeden. Zo lang zij het wil, vind ik het prima. Als dat betekend dat ik straks een peuter/kleuter aan de borst heb, heb ik daar absoluut vrede mee. Het jaar hebben we al bijna gered tenslotte! 8)
Leuk, er wordt hier stees meer afgekletst. Eventjes tussendoor, woehoe, ik de 7 maand gehaald vandaag. En we gaan lekker door.
Welkom nieuwe meiden! Go Kathy! Goed gedaan hoor. Hoelang bv geven: zeker 6 maanden en nog liever een jaar. Na een jaar zie ik wel verder, mijn gevoel zegt nu dat ik dan stop maar of dat ook zo is.............
@Snoopy, welkom hier! En tuurlijk mag je lekker mee komen kletsen. Gelukkig dat de prikjes mee vielen, hier vorige week ook de eerste gehad en helemaal geen last van gehad! @Geke, potjandorie, toch waterpokken dus. Nou snel beter worden hoor Jo! @Sembo, wat heerlijk zeg, dat die kleine lekker doorslaapt. Ruilen? nee hoor grapje. @Joldeg, lekker joh dat het zo goed gaat. Dat wat jij zegt over een peuter aan de borst dat ervaar ik ook zo. Maar misschien zie ik het tegen die tijd wel heel anders. Ik denk dat als wij 1-1.5 jaar mogen halen we toch al een heel eind tegen het einde van de BV tijd lopen, maar gelukkig is dat een keuze die ieder voor zich mag maken en je kunt hem altijd nog bijstellen. @Nelly, jij ook welkom hier, en natuurlijk mag jij ook meekletsen! Afgekolfde melk bewaren wij in van die kleine eigenmerk flesjes van bijv de etos. Daarmee gaat het de vriezer in, daarin laat ik het ontdooien, daarin verwarm ik het een beetje, en dan kiep ik het over in het flesje waarmee gedronken gaat worden. Maar ik geloof dat ijsblokbakjes en zakjes ook prima zijn. @Barbarintje, gelukkig daar gaat ook alles oke dus. Hou je, je paraplu in de aanslag voor de donderbui? Maar ik hoop voor je dat ie overdrijft. @Kathy, gefeliciteerd! 7 maanden goed hoor, ga zo door! @Stranger en Jingels daar ook alles nog oke? @Liefzonnetje, theelepeltjes kunnen misschien ook uitkomst bieden als de luciferstokjes op zijn Zo, dat was een hoop! Ik geloof dat ik zo iedereen wel weer gehad heb. Anders sorry voor degene die ik gemist heb . Hier gewoon zn gangetje, er word prima gedronken, en zelfs Ruben lijkt snachts nog maar 1 keer voor voeding te komen, nu al 2 nachten dat ie maar 1 keer wakker is geworden. Het drinken en voeden gaat dus prima, maar nu heb ik de laatste dagen allemaal last van zere borsten. Als ik gewoon zit zoals nu, doen ze helemaal zeer, trekt wat naar mn arm toe, maar geen harde plekken ofzo te bekennen, wel lijkt het of ze op ploffen staan. Nouja, dat zal ook wel weer over gaan (hopen we) . En nu slapen onze eigen schatjes heerlijk is ons logeetje (kindje van mn nichtje, dik 7 maanden) wakker, ze gaat niet slapen en heeft de grootste lol in de box. Ik heb r al een extra fles melk gegeven, maar die heeft ze haast helemaal laten staan, heb ik weer . Zometeen toch maar weer proberen in bed te krijgen. Kan ik ook nog even een tukkie doen. Succes allemaal! Liefs, van ons!
Ja hoor hier is alles ok. Het is een beetje druk allemaal, met een ventje die steeds actiever wordt en steeds minder slaapt . Dus minder tijd voor hier...
JOLDEG, nee geen maximumgrens ... hangt er ook vanaf wat voor een kind Mirre is en wat haar behoefte is. Volgens de antroposofen is het goed te stoppen met BV als een kind mobiel wordt - kan dan letterlijk van je wegkruipen/lopen en dus zou BV een kind kunnen belemmeren in de ontwikkeling (zo heb ik het gelezen in ieder geval) ... Tja ... ben geen antroposoof, dus ik zie wel (maar zit wel bij antrop. HA&CB). Maar ik sluit me (nu en gevoelsmatig) wel aan bij Snoopy, lopen en BV lijkt mij een rare combi, maar wie weet wat ik 21 dec 2008 allemaal vind ... NELLY, ik heb van Avent van die containers gekocht. Tien voor ik weet niet meer hoeveel euro. En die kun je dus steeds maar weer opnieuw gebruiken ... SEMBO/SNOOPY, hier staat ook in het bevallingsverslag 'temperamentvol meisje' ... en dat klopt ... SNOOPY, leuk hoor zo'n heel verhaal... BARBABINTJE, die ijsblokjes is dat in zo'n 'harde' vorm of gebruik je zakjes? PAPRIKA, sterkte met het sprongetje! KATHY, gefeliciteerd met de 7 maanden! BOLBUIKJE, heb je die pijn vooral na het voeden of als je het koud hebt? En in combi met witte tepels als koud en blauwe als je weer opwarmt ... dan zou het Syndroom van Raynaud zijn ... ik hoop het trouwens niet voor je hoor ... Is erg :c: ... Fijn dat het verder allemaal goed gaat en gezellig met je nichtje! STRANGER, lekker hoor zo'n actief ventje!
Stranger, lijkt me echt gezellig zo een kotertje van een jaar! Lekker met m spelen, kletsen en knuffelen! Maar aan de andere kant ik heb nu alweer heimwee naar de tijd dat ze zulke heerlijk kleine babytjes waren! Nu zijn ze al zoooooo groot 8) . Salapio, ja, ik heb het wel al dagen koud, maar t maakt geen verschil voor of na het drinken. Wel aan 1 kant een klein wit plekje op de tepel, niet het tepelhof, maar allerminst blauw. Dus ik geloof niet dat het dat syndroom is (en daar hoef ik niet om te treuren he?) Ik geloof meer dat het iets van stuwing is ofzo? (kan dat nu nog? ) Want (dit gaat gek klinken) als ik mn borsten vasthou, dus goed ondersteun en wat druk erop zet voelt het een stuk aangenamer aan. Wat ook nog kan, bedacht ik, ik ben afgelopen week begonnen met de pil, misschien dat je daar ook gevoeligere borsten van krijgt? Nou we wachten het nog even af. Voeden gaat goed, en er zijn geen harde plekken dus het zal wel los lopen. Wel bedankt voor het meedenken!
BB, ik had een week geleden ook stuwing toen Mirre op eens besloot 6x te drinken en soms ook maar een borst te pakken ... Dus kan wel ...