Even een kort berichtje. Vandaag naar het cb geweest om te wegen. 6660 gram en 65 cm. Mads volgt een keurig bv lijntje! Nog even over zijn gevoelige huidje gepraat en wat tips gekregen, o.a. echt te wachten met bijvoeding tot 6 maanden (niet dat ik anders van plan was). Alles goed dus! Alleen na de prikjes is hij nu hangerig en wil alleen bij mama zijn, dus ik ga papa weer aflossen!
STRANGER, ik zal het bericht overbrengen aan mn man (ik denk dat MIrre ook erg dol is op dr papa en hij is ook zo gek met haar) ... En dat klinkt erg gezellig zo'n dreumes! LIEFZONNETJE, ook al een papavoorkeur ... En gelukkig geen last van de rij tanden ... en mn man een week lang de voedingen laten doen ... wordt ie alleen maar blij van In het weekend heeft hij verschoondienst en dat doet ie met heel veel plezier en hij wordt ook wakker van Mirre. Hij slaapt heel licht (en slecht) ... En fijn hoor geen nachtvoedingen! Esther, hier ook laag libido ... baal er zelf eigenlijk erg van ... aan de andere kant ... heb ik er ook echt geen puf voor ... bij momentje rust ... willen we eigenlijk allebei liever slapen. Komt wel weer (ah zegt ook LiefZonnetje) SNOOPY, hihi ... hier ook de eerste 30+weken angst van mij en daarna van mn man ... tja ... dan weet je wel dat het echte liefde is ... Ik heb de combicotti draagdoek (driedelig), ga het wel een keer proberen (al verschoon ik haar meestal eerst voor het eten, als ik het erna doe gaat ze spugen). Leuk dat Eva begint te kletsen ... hier nog niet zo'n kletser (wel een kijker trouwens) ... wel uhuh en soms een kraaitje. Ze vindt het wel fantastisch als ik klankgeluidjes maak, beweegt ze mee met dr mondje en moet ze enorm lachen. Als ze dan echt terug gaat kletsen, krijgt ze direct de hik ... KOLVEN, ik heb ook niet heel veel meer dan 700 a 800 cc in de vriezer. Vind kolven ook een ramp. Voor mij is het ook wel voldoende - ik ga maar anderhalve dag werken ... Ik zou na je voeding nog wat extra afkolven ... of een extra kolfsessie per dag inlassen. Als je dat iedere dag doet is het ook niet erg als je productie omhoog gaat ... Maar ik denk dat een van de andere dames je hier beter bij kan helpen, ik ben nog maar een groentje (ik doe het zelf zo'n beetje als Esther) GEKE, beterschap en sterkte! NACHT, is idd alles tussen 0u-6u ... al sta ik echt niet op om half 7 (pfff ... moet er niet aan denken ). Vannacht wilde ze om 1.30 en 4.30 aan de borst ... Ik zou het graag hebben dat ze om 23u-3u-6u komt, maar vaak slaapt ze goed na 17/18u ... en dan wordt ze meestal om 22u weer wakker voor de avondvoeding ... En dan dikke kans dus dat ze 2x komt snachts ...
Mijn man heeft ook wel eens gekolfd, maar vind t niet zo handig. Maar kreeg een lamme hand, dus hij nam t even over Ik heb ook zo'n 800ml in de vriezer geloof ik, is zat, want als de voorraad nodig is, wil dat in principe zeggen dat ik een dag weg ben en dan kolf ik dus ook. Zo ben ik vandaag een dagje met 2 andere novembermama's naar Sanadome geweest en daar 2 keer gekolfd, heel netjes verzorg in een behandel-kamertje. Eerste keer lukte totaal niet, ik was gespannen: 40ml. 's Middags was ik heerlijk relaxed van een dagje kuren: 180ml. Prima toch?
@Stranger, haha! Lijkt me echt geweldig! Een echte grapjas is het aan het worden dus? @Geke, beterschap voor de kleine man! Snel weer opknappen hoor! @Snoopy, zou misschien best eens van die prikjes kunnen komen. Dat ze zich toch niet helemaal lekker voelt ofzo. Uhm, een tweeling druk, valt wel mee vind ik eigenlijk. Ben natuurlijk niet anders gewend, maar vind het wel steeds drukker worden nu dat ze steeds langer wakker zijn enzo. Ach en ons logeetje, die is weer vertrokken en was heel braaf hoor (behalve vannacht ). Maar idd met drie van die ukkies was het toch weer even wennen hoor. Je hebt toch een bepaald van routine door de dag heen, en dan zitten daar ineens nog meer flesjes tussen en fruit en groente en luiers.... @Nynke, idd een nachtvoeding minder, heerlijk, mij hoor je er niet over klagen . @Ready, die rotprikjes ook, nou ga um maar lekker knuffelen! @Salapio, geweldig toch waar die kleintjes al helemaal van kunnen genieten. Je maakt wat geluid en ze zijn helemaal happy! @Joldeg, idd prima, lekker relaxt dagje van gemaakt dus. Moet ook op zn tijd toch . Ik weet niet meer wie het was, maar over dat libido, ik dacht dat ik de enige was, maar dat valt mee dus. Bij mij heeft het na de bevalling echt dik 4 maanden geduurd voor ik 'er' echt weer zin in had. Lekker knuffelen en kroelen daar had ik wel zin in, maar 'het' doen had ik helemaal geen behoefte aan, maar had wat medelijden met mn vriend . Wat betreft hier mijn borsten, volgens mijn vriend is het spierpijn. Want de plekken die ik aanwijs is precies waar de borstspieren lopen. Oftewel ik geef de stuwing 'de schuld' maar dat is het waarschijnlijk helemaal niet . Of misschien toch en is het het gewoon alletwee .
In veel gevallen is het niet de bv die voor een verlaagd libido zorgt, maar de hormonen die een rol spelen bij het ontzwangeren. Komt ook allemaal weer goed hoor.
Goedemorgen! Esther, veel plezier met je bed vandaag! Wordt het in elkaar gezet of moet je dat zelf nog doen? Wij hadden destijds om korting gevraagd als we het zelf in elkaar zouden zetten (bed en kast). We kregen 100 euro korting geloof ik en zijn toen zelf 6 uur bezig geweest . Volgende keer maar geen korting dan . Een electrische kolf lijkt me ook wel handig, maar met de hand gaat eigenlijk heel goed. Als de druk er eenmaal opstaat, hoef ik de hendel niet meer zo vaak te bewegen, dan blijft het spuiten. Gaat echt heel snel dan, vaak als ik snel tussendoor even kolf heb ik in 5 minuten zo'n 60 ml. Dus ik vind het nog wel best zo. Voor degenen die kolven op het werk (ik weet niet of die er hier zijn), gaat dat goed? Ik zat te denken om preventief toch zo'n neusspray al aan te schaffen. Ik zie mezelf al met plofborsten op mijn werk zitten waar ik niets uitkrijg . Straks meer, even die kleine uit bed halen. Die ligt nu heel 'zielig' in haar bedje in haar eentje te kletsen. Is veel gezelliger met z'n 2-en . Liefs, Snoopy
Nou, ze was alweer in slaap gevallen, maar goed dat ik haar eerder er nog niet uit had gehaald. Geke, beterschap voor je zoontje! Mijn vriend vindt borstvoeding ook wel makkelijk, maar hij vindt het ook heel bijzonder om een flesje te mogen geven! Nu is dat niet zo vaak, maar vanaf april ga ik eerst 2 dagen werken en is hij die 2 dagen thuis. Dus dan mag hij aan de bak! Leuk voor hem, niet voor mij . Krijg al een brok in mijn keel als ik eraan denk, en dan is Eva zelfs nog bij papa en niet op het kdv. (dat gebeurt pas vanaf juni) Ready, fijn dat Mads keurig het lijntje volgt! Eva doet dat op zich ook, alleen haar gewicht groeit in verhouding meer dan haar lengte en hoofdomtrek. En ze is al niet de dunste . Bij het kijken naar de bilplooi (-en ) loopt er 1 niet gelijk, maar ik hoefde me geen zorgen te maken, want waarschijnlijk is het wat ongelijkmatig verdeeld vet . Hoe groeien de rest van de kindjes? Salapio, Eva beweegt ook vaak haar mondje mee en dan komt er geen geluid. Maar vaak ook wel, het klinkt zo schattig, echt zo'n hoog meisjes-stemmetje. Mirre zal binnenkort ook al wel geluid eruit krijgen als ze nu zo met haar mond meebeweegt. Het kost ze denk ik heel wat moeite om op de goede manier lucht te verplaatsen zodat er geluid komt, zo klinkt het in ieder geval bij Eva . Ik was eerst al begonnen om een extra kolfsessie in te lassen, maar ik vind dat niet zo handig omdat ik niet altijd zin heb. Dus ik vang tussendoor op en ga soms wat nakolven. Vannacht eigenlijk ook 2 nachtvoedingen gehad, om half 1 en om half 3. Maar we gingen zelf laat naar bed, dus half 1 was dan de laatste voeding. Vanochtend kwam ze om half 7, net toen ik wilde opstaan. Maar ze was met 5 minuten alweer klaar en vertrokken. Ik sta altijd zo vroeg op omdat ik nogal last kan hebben van een ochtendhumeur. En dan werd ik wakker van Eva, die altijd standaard rond 8 uur wakker wordt en dat viel niet altijd even goed, dan projecteerde ik mijn humeur zeg maar op haar. Nu kan ik rustig wakker worden, douchen, nog wakkerder worden en even wat eten, theetje drinken en bijvoorbeeld hier schrijven . En dan ben ik weer fris en fruitig als Eva wakker wordt. Over luiers verschonen, ik verschoon niet voor of na elke voeding. Meestal verschonen we rond 10 uur, dan rond 16 uur, dan 's avonds voor het naar bed gaan en een keer 's nachts of 's ochtends vroeg. En bij extra poepluiers, maar Eva poept meestal 1x per dag of 2 dagen. Gister toevallig 3x :schock:. Verder voelt ze bij het verschonen nooit nat aan en ze heeft ook geen last van rode billen of uitslag. Maar vinden jullie dat ik te weinig verschoon? Voorheen deden we het ook bij elke voeding, maar de eerste weken had ze dan ook telkens een poepluier en dan doe ik het wel altijd. Joldeg, goed gekolfd hoor! Daar ben ik dus wel bang voor, dat ik straks op mijn werk te gespannen ben om te kolven. Maar ze hebben een goede ruimte voor me geregeld, dus het zou wel moeten lukken. Er zijn trouwens nog zo'n 8 andere vrouwen op ons werk bevallen in november-december-januari, ben benieuwd of er nog meer gaan kolven. Zal nog gezellig worden dan in het kolfhok . Maar ik vrees dat ik de enige zal zijn , er zijn wel meer moeders op mijn werk, maar er moest nog een kolfruimte gezocht worden, zegt genoeg denk ik.... Bolbuikje, je bent inderdaad niet anders gewend, dat scheelt. Maar het lijkt me wel lastig als ze allebei een ander ritme hebben, of valt dat wel mee? Zit je niet constant met een kind aan de borst? Of komen ze vaak tegelijk zodat je tegelijk kan voeden? Hier gaat alles eigenlijk best lekker, alleen spuugt Eva de laatste weken wat meer, vooral 's avonds. Ze lijkt ook wat misselijk. Ik denk zelf dat ik haar te snel aanleg als ze honger lijkt te hebben, vaak is het alleen maar troost denk ik. En dat zou je juist moeten kunnen geven met borstvoeding, maar aangezien ik nogal veel melk heb, denk ik dat het vaak teveel is voor haar en verkeerd valt. Ze is dan een paar uur misselijk lijkt het, om uiteindelijk dan vaak bij mij rond 22-23 uur in slaap te vallen. Maar klinkt dit voor iemand herkenbaar? Iemand nog tips? Ik weet dat baby's vaak 's avonds wat wakkerder en wat hangerig kunnen zijn, maar ook misselijk? Ik vind het zo sneu, ze is dat heel druk aan het bewegen, in bed liggen lukt dan ook niet echt, want dan spuugt ze nog meer. Er komen soms echt wel hele golfjes uit, niet alleen een mondje. Het is iets van de laatste weken (of het is me eerder niet opgevallen), dus ernstige reflux zal het wel niet zijn. En overdag spuugt ze eigenlijk haast niet, soms een mondje terug, maar dat bijna elke baby volgens mij. Ik moet haar wel lang rechtop houden voordat ik haar neerleg. Als ik bv. snel weg wil, spuugt ze geheid haar kleren onder, of je merkt aan haar dat er echt nog iets dwars zit. Boeren is ze niet zo goed in, al gaat dat de laatste tijd iets beter. Voorheen deed ze het nooit. Ik hou haar even rechtop tijdens de voeding als ze zich daarvoor heeft verslikt en dan komt er meestal wel wat (al is ze erg boos als ik haar tijdens een voeding rechtop hou ). Volgens mij wordt het weer lekker weer vandaag, ik hoorde vanochtend de vogeltjes al fluiten, zo gezellig! Krijg echt zo'n voorjaarsgevoel, heerlijk! Liefs, Snoopy
Een par dagen geleden werd ik trouwens van de stuwing wakker . Na driekwart jaar zit je dan wel gek te kijken zeg. En het deed ook nog zeer. Maar goed zijn de hormonen weer. Over een draagdoek gesproken, ik draag hem ook veel, elke dag. Zeker vlak voor etenstijd is het ideaal, dan zit hij op mijn rug, een beetje mee te koekeloeren of uit te rusten en ik kan lekker koken. Echt zo ideaal, ze zouden het gewoon op de uitzetlijstjes moeten zetten!
@Joldeg: ik kolf ook op mijn werk en dat is voor mij geen probleem. Je hoeft niet uit voorzorg een spray mee te nemen hoor. Gewoon ontspannen, foto erbij en dan komt het vanzelf (tenminste bij mij dan). Ik zag dat er hier ook nieuwe mama's zijn: welkom ! Mag ik iedereen een tip geven ? Gewoon lekker doorvoeden. In het begin is het "moeilijk": vaak aanleggen, kindje meerdere keren laten happen, je bent onzeker, regeldagen enz enz. Na een poosje is het echt zo makkelijk dat is de investering dubbel en dwars waard geweest. Op dat punt zit ik nu dus dat het echt heeeeeeel makkelijk is. Wou het even delen.
Hormonen...het zijn soms eerder horMONSTERS wat een loeders Ik hoop dat je gelijk hebt, DM, dat het van het ontzwangeren komt, want dat zou betekenen dat het beter wordt binnen afzienbare termijn! @Snoopy, het bed wordt gelukkig gemonteerd hier ter plaatse. Zeker nu ik jouw verhaal lees Vanmorgen wel wakker geworden met een uit-logeren-bij-een-vriendinnetje-gevoel, want ik sliep op een matrasje op de grond. We hadden nl een waterbed en dat hebben we gisteren leeggepompt en afgebroken. Heerlijk straks lekker liggend op een goede matras Vincent voeden...ik kijk er al helemaal naar uit Neusspray zou ik pas aanschaffen als het nodig blijkt. Ik heb de spray alleen in het allerprilste begin nodig gehad bij het thuis kolven. Er staat nu nog een restje (moet ik trouwens maar eens wegdoen, want het is na opening nog maar 6 wkn houdbaar). Hmm vervelend dat spugen voor Eva. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoop wel dat je hier de gouden tip vindt!
Goedemorgen Wat is er veel gekletst joh, ik heb het allemaal doorgelezen en nu maar hopen dat ik veel onthouden heb. Want mijn geheugen is nog niet wat het geweest is voor de zwangerschap. Ik moet nodig weer gaan werken haha. Ik ga na de zomervakantie weer werken en daar kan ik nu al tegen op zien. En niet omdat ik te lui ben om te werken, maar ik wil mijn zoontje niet drie dagen van de week missen. En daarbij komt dat ik een nieuwe baan moet gaan zoeken in het basisonderwijs, dus dan is alles ook weer nieuw en hectisch in het begin, en ik wil er gewoon voor de honderd procent voor hem zijn. Ik had niet verwacht dat ik dat gevoel zó sterk zou hebben. Maar helaas moet er geld binnenkomen.....Ik zit er nu over te denken om als gastouder aan de slag te gaan, dan heb ik Sem en nog drie andere kindertjes in huis. Een mini kinderdagverblijfje als het ware. Ik kan altijd het onderwijs nog in gaan. Maar dat moet ik allemaal nog gaan uitzoeken hoor. Jullie hebben het over jullie libido, ik merk wel dat het ietsjes lager dan normaal, maar voor de rest valt het wel mee. We zijn ook gewoon doorgegaan tot week 40, en na de bevalling was het ook weer raak na drie weken. Ik weet dat het drie weken was omdat het op Eerste kerstdag was.Maar het is wel allemaal minder dat wel, maar bij mijn vriend ook wel hoor. Maar het is niet dat ik me door de BV minder vrouw voel (wel als ik aan het kolven ben, maar ik heb een dubbele electrische dat ziet er zo raar uit) het is meer dat die laatste 6 kilo er nog afmoeten! Fijn Ester een nieuw bed. Veel plezier met voeden en natuurlijk lekker slapen. Ja haha dat gevoel ken ik (uit logeren gevoel).Mijn vriend en ik hadden afgelopen weekend de matrassen heel kinderlijk in de woonkamer gelegd en heerlijk een dagje films gekeken met hond en baby er de hele dag gezellig bij. Dat was echt superleuk! Snoopy, ik kan je ook geen advies geven wat betreft het spugen, sorry. Bolbuikje, zijn je borsten al minder gevoelig geworden? Als het spierpijn is dan zou dat toch al wel weer moeten zijn denk ik. Geke, hoe gaat het met je kindje? En met jou? Ik draag Sem trouwens ook vaak in de draagzak, hij vindt het helemaal geweldig gelukkig. Ik doe het alleen als ik naar buiten ga hoor. Misschien als hij ouder is dat ik hem ook binnen ga dragen, geen idee. Ik krijg helaas wel snel last van mijn rug! Iemand vroeg naar de gewichten. Sem was gisteren op het CB voor zijn tweede prikje. Hij heeft het hele gebouw bij elkaar gegild na de prikjes Maar gelukkig heeft hij daarna geen last gehad. Hij sliep wel meer, maar dat kan ook komen omdat ik die morgen voor het eerst was gaan babyzwemmen (echt superleuk was dat). Hij woog nu : 2840 gram bij een lengte van 61 centimeter. In het begin kwam hij meer aan en nu loopt het iets af, maar dat schijnt normaal te zijn bij BV. Ik moet wel erg op zijn huidje letten, errug droog. Ik gebruik nu ook geen spullen meer waar zeep in zit. Gaan al mijn Zwitsal spullen, ik had een plank vol. Stond nog leuk ook al die gele kleuren Jeetje, het is wel een heel lang verhaal geworden. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Gelukkig dat je het corrigeerde, ik zat echt even mn mn ogen te knipperen, watn dat leek me wel een vreemde verhouding met die 65cm. Angelina was vorige week 63cm en 6140 gram. Ze komt nu niet zo veel meer aan in verhouding tot de weken ervoor, curve buigt een beetje af, maar dat hoort zo gelukkig. Libido, ook hier amper aanwezig, manlief heeft er geen problemen mee, zijn libido was toch al laag, dus nu staan we gelijk zeg maar Man en bv...hij staat er enorm achter dat ik BV geef, is ook gemotiveerd, hij vind t geweldig dat ik zijn dochter zo'n goeie start geef zeg maar. Als ik een dip heb, zal hij nooit zeggen 'stop maar', maar probeert me te motiveren om door te zetten. Gelukkig is dat niet vaak nodig, want ik vind t totaal geen probleem, vind t heel relaxed en fijn om te voeden Gisteravond was ik ook gewoon blij dat ik haar weer 'mocht' aanleggen haha. En zij ook, want ondanks dat ze net flesje had gehad, vloog ze gelijk op mn borsten af zodra ik haar oppakte
BOLBUIKJE, ik vind het ook erg knap hoor zo met een tweeling ... en snap wel dat je er aan gewend bent, maar ik vind het met één al behoorlijk aanpoten ... maar ja ... ik ben dan ook een zeer lui mens SNOOPY, heel herkenbaar die brok in je keel. Volgende week moet ik weer aan de bak ... Een middag is ze bij mijn schoonouders of mijn moeder komt hier, savonds is mn man er weer en een dagje (ochtend) is ze bij mn man ... dus allemaal bekend ... maar toch ... Ik verschoon bij iedere voeding, ze heeft dan ook echt een vrij volle plasluier. Poepluiers, soms 3 op een dag, soms een paar dagen niets ... Ik weet niet of jij weinig verschoont ... als ze geen rode billetjes heeft zal het wel goed zijn toch?! En een ochtendhumeur ... ja dan wel slim om wat eerder op te staan. Hier ook een ochtendhumeur, maar ik slaap nu zo raar en weinig dat ik daar niet meer zoveel last van heb ... GROEI, Mirre zit iets onder het gemiddelde wat betreft lengte en op een ruime -1 wat betreft gewicht ... PRATEN, Mirre heeft vandaag weer een poging gedaan, inclusief lachen met geluid. Direct een enorme golf spuug en huppa de hik ... Kon voor haar de pret niet drukken, ze bleef vrolijk lachen KOLVEN OP WERK, ik heb een collega die nog moet gaan bevallen maar die bij haar eerste 2,5 jaar BV heeft gegeven ... zij heeft een goede kolfruimte regelt ... anders had ik steeds de vergaderruimte (met raam in de deur *zucht*) moeten reserveren (jawel ...). Ik heb een nieuwe baan, dus vandaar dat ik het niet zelf heb geregeld ... SPUGEN, Mirre ook wel last van, al lijkt het de laatste dagen minder. Misselijkheid ook wel. Hier juist een lief slaperdje savonds ... Maar overdag ... pffff ... NEMO, bedankt voor de tip ... al gaat t hier nu erg goed met de bv, vooral omdat ik minder onzeker ben ... vandaag tenminste STRANGER, stuwing ... na een jaar SEMBO, toch wel lekr hoor pas na de zomer ... en gelukkig 5840 ipv 2840 ...
Joldeg, ook al lekker gegroeid en fijn dat je man je zo goed steunt! Hier ook een lieverd hoor, alleen hij vond echt dat ik de eerste weken te veel pijn heb geleden. Kon hij echt niet aanzien ... Mirre inmiddels weer wakker geworden, kort gedronken (vanochtend 2u ritme - 7/9/11) en ligt nu in de draagdoek .. te vechten tegen de slaap *zucht*
he meiden, wat beppen jullie veel! Ik sluit me helemaal bij Nemo aan.... in het begin is het lastig en vermoeiend de BV zeker omdat je gewoon vaak onzeker bent, regeldagen etc... maar nu... appeltje eitje Dus lekker volhouden meiden, er komt een tijd.... Kolven op het werk.. hier gewoon gedaan zonder spray. Ik werkte 3 dagen en kwam altijd met meer thuis dan hij dronk... maar hij is absoluut geen flessenman... nu is mijn kolfrecht gedaan... kolf ik in de lunchpauze, dat was wel ff wennen.... zeker als mijn spreekuur uitloopt en ik ook nog wil lunchen... tja en als je gestresst zit, lukt het niet.... etc... ohja en wat hormonen en gezellige bedactiviteiten betreft... een flesje glibberzooi helpt ook erg tip van de vk allemaal gezonde groeiende baby's hier! (onze reus 77cm en 9800gram met 9mnd) Bolbuikje, hoe is het met Marlou en Ruben? groeien ze ook weer lekker?
Ladies, ik wilde even met jullie delen, dat sinds maanden Jelte geslapen heeft van 20.30 tot 04.00 uur. Wat een luxe. Ik heb heerlijk 5 uur geslapen, na het drinken nog even 3 uur. Ik voel me weer top! Ben van enthousiasme meteen maar de wc's gaan boenen
hahaha, jingles, het hangt in de lucht! hier van 22.00 tot 5.30 en toen tot 7.45. alleen was ik toen nog doodmoe dus ook nog van 9.30 tot 11.30 En nu weer een beetje bij zinnen en het huis gestoft Geen koorts meer bij Jo! Dus die voelt zich ook weer een stuk beter. ik kan niet op alles reageren hoor, wat een leesstof steeds Maar over kolven op het werk: ik heb nooit een neusspray gebruikt en het gaat nog steeds goed. Ik was drie dagen van huis in het begin en nu vaak nog maar 1 of 2. Kolven gaat bij mij altijd makkelijk, alleen 's avonds laat duurt t wat langer voor ik een tsr heb. Proberen gewoon, het wordt steeds makkelijker, net als live voeden.