Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier ook nog geen ongi, hier ook af en toe rubbers of niets.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier al 2x ongie en spiraal laten plaatsen met nog af en toe wat bloedverlies.. pfff.. :( :x

3. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hee, wat leuk zeg.....een speciaal borstvoedingstopic!
    Hier nog een borstvoedingsfan!
    Mijn kereltje doet het er fantatstisch op, groeit gigantisch goed en dat is toch wel een heel fijn idee: hij groeit zo goed op mijn melk! En hij geniet ervan want hij wilde echt heel lang zo om de twee uur drinken. Nu lijkt hij er wat langer tussen te laten. De nachten sliep hij trouwens al wel heel snel door (van 20.30 uur tot ongeveer 6.00 uur)
    Kolven vind ik wat minder, zeker op het werk....Ik kan er echt heel moeilijk de rust voor vinden. Ik heb een heel hectische baan en het lukt me soms gewoon niet om het in te plannen. Eén keer kolf ik sowieso, maar eigenlijk zou ik twee keer moeten. Nu probeer ik het maar te compenseren door s ochtends voordat ik naar het werk ga extra te kolven (hij drinkt 1 borst en dan kolf ik de ander) en s'avonds doe ik het dan ook maar extra. Ik hoop mijn productie zo toch op pijl te houden.
    Is het kolven op het werk (als dit voor jullie aan de orde is ;) ) voor jullie goed te doen? Ik vind het echt zooo moeilijk om de rust ervoor te vinden.....

Mijn mannetje is trouwens ook een uitermate tevreden ventje.....Ik denk echt dat de borstvoeding op verzoek er mee te maken heeft. Hoe is dat bij jullie?

4. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    als je bv op verzoek geeft en er dus minder dan 6 uur tussen zit blijft het in principe hoeft dus niet lang weg
    ik kolf fultime dus heb een ritme en kolf snachts neit waardoor er bij mij meer dan 6 uur tussen zat en was ook na 5 maanden weer ongesteld
    wat baalde ik :(

en voorbehoedmiddelen
    gewoon de condoom, maar ga ook niet weer aan de pil of wat dan ook

5. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Kimvivits: jammer joh, sterkte ermee!

Hier nog geen ongi geweest, maar dat is nog vrij normaal begrijp ik.

Ook hoop ik dat mijn borstvoeding weer op peil komt. Echter mevrouw ligt nu eindelijk diep te slapen......bijna 4 uur geleden dat ik gevoed heb.........Maar moet haar toch wakker maken denk :(

Ik vind het wel uitzoeken allemaal met de bv, ben wel erg blij dat ze de nachten goed doorslaapt :)

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat dat zo verschilt hè.. ik had verwacht dat het bij mij ook allang weer zover zou zijn, maar nog steeds niets te bekennen. En ik kolf nu 3x per dag...
    Ik las net dat alles tussen de 2 maanden en 2 jaar normaal zou zijn...

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Komen jullie kindjes nog 's nachts ? Die van ons wel. Hij kan nu nog in zijn wiegje maar niet heel lang meer ben ik bang.
    Voordeel van bv vind ik dat ik hem uit zijn wiegje haal aanleg en lekker weer in slaap val. Straks zou hij dan in zijn ledikantje moeten slapen op een andere verdieping, volgens mij kom ik dan heel moeilijk weer in slaap. (ik moet hem dus ophalen, of op de bank voeden).
    Ik zit er eigenlijk aan te denken om ons kindje dan in ons bed te laten slapen.
    Hij komt tenminste 1x op een nacht soms 2 keer.

8. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ons kindje komt 's nachts ook nog, meestal 2 keer. Ze ligt op haar eigen kamertje, maar dat is slechts 2 deuren verder. Dan voed ik haar bij ons op bed. Ik ben wel 2 keer al in slaap gevallen :oops: Dus als ik nu extreem moe ben voed ik beneden zittend op de bank met het licht aan, dat ik ook echt wakker ben. Na het voeden leg ik haar weer in haar eigen bedje. En ik val altijd meteen weer in slaap als ik op bed lig (terwijl ik best een slechte slaper ben met in slaap komen). 'sochtends liggen we altijd nog even gezellig met zn 3en op bed (en als ze 'snachts vaak komt en ik ben erg moe blijft ze ook wel eens liggen). Maar verder zie ik het niet zitten om haar standaard bij ons in bed te laten slapen.

9. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ook ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ga van de week weer beginnen met werken en dan kolf ik zeker 2x per dag tussen 08.30 en 17.30.

Jelte komt gemiddeld ook nog 1 -2 x per nacht.
    Hij zit nu op 6-7 voedingen per dag. Ik merk dat er langzaam maar zeker meer regelmaat komt.

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hier ook nog geen ongi en af en toe inpakken ;)

Ik geef Tessa standaard nog even de borst voordat ik ga slapen (rond 24.00) daarna komt ze tussen 6.00 en 8.00, verschilt nogal.

Even een vraag die vast al 10 keer gesteld is maar ik kan nu het antwoord niet vinden. Hoeveel cc afgekolfte melk mogen ze per kilo lichaamsgewicht (ongeveer)?

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    He balen, ik wou dat ik nog niet ongesteld werd :( Ik hoopte het zo met borstvoeding geven maar helaas. Na precies een maand na de geboorte van Siënna werd ik ongesteld!

Voor de gene die af en toe een rubber gebruiken: Zijn jullie niet bang om weer snel (sneller) zwanger te raken dan :(:
    Of zeg je van we zien wel hoe het loopt...

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij zien wel hoe het loopt. We willen wel graag nog een kindje, mocht dat nu gebeuren dan is dat prima. Ik denk alleen dat het wel even kan duren omdat ik bv geef.

Hier trouwens flessenellende. Ons kindje "moet" wel leren drinken uit de fles omdat ik in september weer aan het werk ga. Eerder dronk hij wel maar nu is het huilen, huilen en nog eens huilen. Met veel pijn en moeite krijgt hij dan 80 ml binnen.
    Bah ik wil er gewoon niet bij zijn als hij de fles krijgt kan het niet aanzien. Vriendlief wil nu elke dag oefenen.

@Erica: officieel is de formule 150 ml x lichaamsgewicht : door aantal voedingen. Maar hier werkt die formule niet. Kereltje drinkt veel minder uit de fles :( Gewoon een kwestie van proberen denk ik. Bv mag je zoveel geven als je kindje wil.

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Nemo, hopen dat het beter gaat als je er niet bij bent... Je hoort namelijk wel vaker. Lijkt me ook moeijlijk om er bij te zijn. Ik moet ook weer in september werken en ik blijf oefenen, maar doe het ook maar 1 x in de week ofzo maar het blijft gelukkig goed gaan :D
    Succes!

Ondanks je borstvoeding heb je toch nog steeds evenveel kans om zwanger te raken? Of was het minder als je nog geen 1 x ongesteld ben geweest? Volgens mij zat het zo ja hihi.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij het ook zonder condooms doen en dat ik denk zie wel wat er gebeurd, maar mijn vriend zei heel lang geleden dat hij eerst van Siënna wil genieten voordat we aan een 2e denken. Maar zelf vind hij het best om het zonder condoom te doen dussss hihi.

Misschien denken we allebei wel onbewust dat het zo´n vaart niet zal lopen omdat we er bijna 2 jaar over gedaan hebben om Siënna te krijgen ;)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Sterkte, Tessa heeft het tijden volgehouden met moeite uit de fles te drinken. Ik weet hoe vervelend het is om dat te zien. Zeker omdat de borst geven eigenljk veel leuker is. Succes hopelijk went hij snel.

Bedankt voor het cc antwoord.

16. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij pakken de boel nu in en ik ben echt 'bang' voor een nieuwe zwangerschap. Niet dat een 2de niet welkom is maar ik wil zo graag van dit mannetje genieten voordat. Maar een spiraal is 5 jaar goed en dat vind ik weer te lang om te wachten met een tweede. (Alhoewel je kunt hem er wel weer uit laten halen..)
    Maar voor diegene die een spiraal o.i.d. gebruikt ging de productie hierdoor niet achteruit?

's nachts komt ons manneke weinig. Soms niet soms 1x. Ligt eraan hoe laat hij slaapt.

@Erica; de formule voor kunstvoedingskindjes is min 110 ml x lichaamsgewicht : door aantal voedingen. en max. 150 ml x lichaamsgewicht : door aantal voedingen. Maar voor bv is er geen maatstaf uiteraard, gewoon op verzoek. Voor het kolven kun je echter de rekensom wel aanhouden.

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn productie is niet achteruit gegaan... en je kan hem er idd ook weer eerder laten uithalen. Schijnt nog minder vervelend te zijn dan te laten zetten en dat vond ik wel goed te doen.
    Destijds bij mn dochter heb ik de cerazette gebruikt en daarvan liep mn productie wel terug. Het spiraal geeft minder hormonen dan de pil en het spiraal gaat niet door heel je lichaam dus dat scheelt ook weer. Ik ben errug tevreden... als we het met condomms zouden moeten doen zou ons sexleven echt op zn gat liggen... vind dat echt helemaal niks.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hebt 2 soorten spiralen n.m. koperhoudend= zonder hormonen, en de Mirena=met hormonen. Van de Mirena KAN de bv terug lopen. Van de koperhoudende zeker weten niet. Met de Mirena is het meestal ook zo dat na een tijdje je geen ongi meer hebt maar dit kan wel. Bij de koperhoudende spiraal kan je ongi wat erger worden.
    Als iemand nog meer vragen heeft dan hoor ik het wel.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo.. ik kreeg bewondering en respect van mn schoonzusje die onlangs bevallen is.. Ook zij probeert nu af te kolven, maar t gaat niet zo gruwelijk gemakkelijk nog.. (wat niet is dat kan nog komen hè)! Dus ik kreeg de complimenten.. :thumup: en dat geeft de burger weer moed.. Mn tepelkloven worden al minder, maar is nog erg gevoelig. Hierdoor is de productie ietsje omlaag gegaan maar nog niet schrikbarend.. Ook hier trouwens laatst n mirena spiraal laten plaatsen, was geen pretje, ging niet helemaal goed, maar hij zit.. :pale: . Ik merk nog geen superveel verschil in productie hoor.

20. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje slaapt op zijn eigen kamer en komt 's nachts 1x. Zijn kamer is dan gelijk naast die van ons :)

Misschien kan je zijn ledikantje in jullie kamer zetten :rolleyes:

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest en gebruik cerazette. Wat betreft de productie heb ik niet veel van gemerkt. ;)

Deel Deze Pagina