Goedemiddag! Ik heb even geen puf om op iedereen te reageren hoor, echt een hangdag hier en nergens zin in. Eva doet lekker mee, is ook niet helemaal in haar hum. Ze lijkt honger te hebben, maar wil niet drinken. In plaats daarvan begint ze weer te kletsen, ze heeft de smaakt echt te pakken en weet van geen ophouden. Het leuktste is als ik ook mee ga doen, dan doe ik haar na en gaat ze breed glimlachen om daarna weer verder te kletsen. Ik heb de afgelopen uren aardig wat keren voor joker gezeten met ontblote borst . Gisteravond wilde ze ook urenlang niet drinken, maar alleen maar om zich heen kijken. Ze lijkt zich verder wel goed te voelen, dus ik maak me (nog) geen zorgen. Blijkbaar heeft ze op het moment andere prioriteiten dan eten en ze heeft toch ook al 3 voedingen gehad vanochtend. Ik wil eigenlijk toch wel weer wegen volgende week, ben ook een beetje verslaafd! . In het begin moest ik elke week naar het cb voor haar naveltje en tja dan weeg je natuurlijk ook gelijk. Is wel raar om dan opeens weken niet te wegen. Ik ga zo maar weer even de dvd van de bevalling bekijken, ik moet het nog steeds een beetje een plekje geven allemaal. Eva is er zonder knip of scheur uitgekomen, maar het ging niet gemakkelijk. Voor mij wel, maar de verloskundige en stagaire hebben aardig moeten trekken, als je de foto's ziet van net na de bevalling (staan op onze site voor wie interresse heeft ) zie je wel waarom, Eva is nogal breed aan de bovenkant . Toen ze net geboren was, was haar linker armpje ook 'verlamd', ze bewoog het helemaal niet. Op dat moment was ik allang blij dat ze verder gezond was. Na een paar dagen gebruikte ze haar arm wel en nu zie je er niets meer van. Of het nu door de bevalling kwam, of dat ze klem heeft gezeten in mijn buik, dat weten we niet. Ik weet wel dat het me meer heeft gedaan dan ik dacht. We waren al zo dankbaar voor dit wonder en nu nog meer nu het er op lijkt dat ze helemaal gezond is. Dat krijg je van zo'n hangdag, dan ga ik weer veel te veel nadenken. Zeker nu Eva zoveel wakker is (ze slaapt nu toevallig), ik kan nog altijd vol verwondering naar haar kijken en ben dan zo blij dat ze allebei haar armen lekker beweegt. Liefs, Snoopy
Ja, psssst, niemand zeggen. Zitten aan de boterhammen met jam en als tussendoortje geef ik ze friet met fricadellen . Smullen dat ze doen Nee, ik weet niet waar het van komt, hoewel ik weet het wel, van MIJN melk! Joepie! Maar daar gelukkig niet echt ziek van de 'pokken' gelukkig hoor! Maar dat slapen is wat minder dus... Sterkte. @Nynke, ja zo is het als hij het nodig heeft kom je er niet onderuit natuurlijk. @Snoopy, lekker genieten je kleine meid. En rustig op je gemak alles verwerken.
@Snoopy: geniet lekker van je kleine meid. En als het kijken van de dvd je helpt bij het verwerken, lekker gaan doen.
poeh ja, dat kan even duren de bevalling verwerken. wij moesten op het moment supreme met de ambulance naar het ziekenhuis. ik krijg net een bericht van de verzekering dat ik mijn no claim niet krijg van afgelopen jaar omdat de kosten van de ambulance hoger waren dan 255E. dat valt dus niet onder de verloskundige zorg BALEN En na zo'n bericht ben ik toch NOG kwaad/teleurgesteld dat het thuis niet lukte en we naar t ziekenhuis moesten. En dat ik dan dus ook nog indirect voor de kosten opdraai... (Jo bleek een sterrenkijker (met gezichtje naar boven gelegen) te zijn, vandaar dat t niet lukte.) Nynke: mooi dat t lekker gaat. en jammer van de nachtvoeding maar gaat vast beter over een poosje.
Nou inderdaad Kiki jij hebt die 6 maanden binnen! Grappig dat je het over je haar "bevrijden" hebt! Heel herkenbaar
APPELTJE, jeetje vervelend van die benauwdheid. Hopelijk werkt het slijmkloppen! En fijn ook dat het voeden in de wachtkamer gewoon ging! KIKI, knap hoor dat je het 6 maanden hebt volgehouden en fijn dat Thorsten het zo goed doet nu met en op FV! Sterkte met je studie en je haren ! BOLBUIKJE, haha! Supergoed! Geen melk, maar creme fraiche! SNOOPY, hier ook een paar dagen gehad dat Mirre niet wilde (nee minder, maar voelde soms als niet) eten ... is nu weer helemaal voorbij ... misschien hoort het bij het 8 wekensprongetje? Mirre was er ook heel alert en kijkerig bij ... En dat is wel spannend geweest met zo'n armpje ... gelukkig nu alles weer ok! GEKE, balen van je no claim!
Hier vandaag weer crisis ... Mirre weigert pertinent haar flesje ... en dinsdag moet ik toch echt weer aan het werk ... Ik heb nu maar tommy tippie flesje gekocht. We hebben al Avent en daar heeft ze een aantal keer heel prima uit gedronken (zo prima, dat ik bang was dat ze mn tiet niet meer wilde ... nou daar hoef ik dus niet bang voor te zijn ). En nu sinds een week niet meer ... Echt zo :c: ... Iemand tips? Vind het zo zielig voor Mirre! Maar ook voor mn man en mn (schoon)ouders ... EDIT: En supergoed nieuws! Mirre is in 1 week 160 gram aangekomen
Ik heb niet alles bijgelezen maar een paar bladzijden terug vroeg iemand of je productie terug kon lopen als je ging volleyballen. Valt wel mee denk ik. Als je echt op topniveau heel intensief sport zal het mischien wel invloed hebben. Maar als je een paar avonden in de week reactief wat speelt kan dat prima. Mischien wel even een nieuwe sportbh halen in je nieuwe maat ?
hier ligt al een paar weken een nieuwe sportbeha klaar maar ben steeds zo gesloopt dat t er niet van komt... wil gaan hardlopen weer. maar idd wat nemo zegt, als je het niet al te gek maakt kan sporten geen kwaad.
@Geke: hier het zelfde verhaal. Moet nodig weer beginnen met lopen. Heb al een paar keer een poging gedaan maar daar blijft het dan ook bij.
Ik ben na 10 weken begonnen met fitnessen 2,5u per week en dat ging gewoon goed.... voor het sporten laat ik 'm drinken zodat ik "leeg" ben en daarna drinkt ie vaak weer omdat ie me dan o heeft gemist *lief*
Geke en Nemo, hihi. Dan maar gewoon een wandeltochtje door het bos of over het strand? Toch ook wat beweging . Zeeuwsmeisje, super joh, na 10 weken alweer begonnen. Doe/deed ik je niet na. Toen was ik blij als ik juist even rustig kon zitten/liggen . Salapio, gelukkig dat ze je borst wel wel. lastig van dat flesje. Misschien een paar dagjes zo laten en dan weer proberen? Sorry, deze had ik gistere gemist . Maar zo te lezen kwamen er bij mij 2 gemakkelijker dan bij jou (en snoopy) 1. .
Ik vind het jammer dat ik de tijd niet heb om alle 147 pagina's door te lezen, maar ik wil graag vanaf hier bij jullie aanhaken... Ik ben sinds 2 weken moeder van Julia en heb het vaste voornemen om in ieder geval een half jaar bv te geven. Mijn productie kwam maar heel moeizaam op gang en ik het een aantal keer op het punt gestaan om over te gaan op kv. De laatste dagen gaat het echter steeds makkelijker en sinds gister lijkt het helemaal als een trein te lopen. Ik heb het idee dat Juultje gister (dag 12) een regeldag had. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ze was niet tevreden te krijgen en het was of drinken of huilen.. De hele dag heeft ze niet geslapen en 's avonds zaten we er beiden finaal doorheen. Na de voeding in bed heb ik Juul nog 40ml kv middels fingerfeeding gegeven en toen viel ze eindelijk in slaap. Ze heeft van 22.30 tot 7.00 geslapen en vandaag loopt alles weer gesmeerd. Klinkt dit voor jullie als een regeldag? Weet iemand ook hoeveel ml een baby van 2 weken binnen moet/hoort te krijgen per voeding? Of is dat helemaal niet relevant omdat bv veel voedzamer is dan kv? Juul drinkt over het algemeen maar 15 minuten en dan 6 a 7 keer per dag. Vandaag heb ik voor en na het voeden gewogen en ze had maar 50ml gedronken en toen was ze slaperig en voldaan (dit was om 19.00u en ze slaapt nu nog steeds). Vaker of langer voeden is erg lastig omdat ze veel slaapt en ook tijdens de voeding in slaap valt. Als ze wakker is, is ze erg alart en ze groeit ook goed. Ze lijkt dus voldoende binnen te krijgen, maar het blijft me onzer maken.
Mrijn, Welkom hier en nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Super goed voornemen heb je, minstens 6 maanden! En natuurlijk geweldig dat het al zo goed gaat! Je hoeft je niet onzeker te maken jôh, ze groeit goed en is allert, je zegt het zelf al dus weet waar je op moet letten. 6-7 keer op een dag een minuut of 15 drinken is mi prima hoor, ze drinkt dan gewoon het geen ze wil (er is geen standaart voor hoeveel ze moeten drinken) als ze te weinig zou krijgen zou ze zich wel zelf wat vaker melden om te drinken (net als gisteren dus) Want dat klinkt toch wel enigzins naar een regeldag. Dat kan 1 dag zijn, maar ook 2 of 3 dagen. Ze willen dan idd niet veel anders dan als maar drinken en bij je zijn. Beste kun je daar maar gewoon aan toe geven, en haar veel aanleggen, des te sneller is jou productie aangepast op haar vraag. Slaapt ze trouwens altijd door? Of was dit een toevalstreffer? Zo heb ik weer eens een keer nuttige info kunnen geven , hoop ik tenminste . Heel veel succes met voeden, en vragen, stel ze gerust hoor! Owja, die 147 pagina`s teruglezen, is volgens mij geen beginnen aan. Ben je een hele dag bezig .
Welkom erbij Mrijn. Zoals je het beschrijft klinkt het idd als een regeldag, net zoals bolbuikje zegt, gewoon aan toegeven, des te vlugger is je productie weer op peil. De eerste weken zijn voor de meesten idd knokken, maar geloof me, na een week of 8, wordt het meestal een stuk makkelijker. Veel succes nog met je bv-periode!
Haha, I wish... Over het algemeen komt ze maar 1 keer per nacht, maar afgelopen nacht kwam ze 2 keer om daarna alleen maar op mijn borst te willen slapen. Ik ben nu al een expert geworden in het wakend slapen 8) . Echt heel erg uitrusten doe je er niet van. Maar zo af en toe en goede nacht maakt veel goed merk ik. Het valt me sowieso op hoeveel je kan hebben de eerste weken na de bevalling. Ik voel me nog steeds redelijk fit en de koning te rijk met mijn stevige meid! Ik weeg Juul elke ochtend (heb meteen een weegschaal gekocht toen mijn bv niet goed op gang kwam. Zonder de zekerheid van dat ding was ik al lang op kv oer gegaan) en vanochtend woog ze 4330 gram! Ze is 14 dagen geleden geboren met 4260 gram dus ze zit al 70 gram boven haar geboortegewicht! Morgen komt het cb langs, ik ben benieuwd of die ook zo trots zijn
ha Mrijn! welkom! geniet er maar van, zo heb ik in het begin ook vaak 'geslapen'. lekker, zo'n kleintje op je borst. poeh, moet zeggen dat ik na 10 maanden de gebroken nachten heel wat minder goed kan hebben hoor... MAAR: ik heb vandaag hardgelopen! wat goed van mij! mn sportbeha was super dus t is voor herhaling vatbaar. wel rustig aan want mn bekken voelt nog niet als voor de bevalling haha, maar goed dat ik zo lang nog niet begonnen was