Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Wat goed van je Geke :thumup: En hoe voelde het? (en nu......................)

Mrijn, welkom hier en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je dochter. Lekker van genieten, én genieten van het geven van BV! Ik merkte na een week of drie ineens een ander slaapritme aan Sem . Hij sliep door! Met daarna nog af en toe een voeding 's nachts, maar dat is eigenlijk maar zes keer gebeurt sinds die tijd. En een goede nachtrust doet inderdaad wonderen. Aan de andere kant, wanneer Sem nu nog steeds 's nachts wakker zou worden (en ik dus ook) stel je jezelf daar op in en ga je ook gewoon door. Je moet wel haha. En het is voor zo'n goed doel :p

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Geke, super joh! Maar goed dat we je er even aan herinnerd hadden he? Toen dacht je eraan, en meteen maar actie ondernomen! :) . Nee, echt goed hoor! Rustig aan beginnen!

@ Mrijn, aha, een toevalstreffer dus. Nou, ik vind het nog altijd heerlijk hoor, als ze lekker bij me willen liggen en dan lekker slapen samen! Behalve als ze dat met zn tweeen tegelijk willen, dat ligt een stuk minder comfortabel :) ! Maar wel super gezellig! Lekker genieten van dat kleine ukje op je buik! Maar ze groeit idd goed, het cb zal vast ook trots op jullie zijn!

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mrijn, welkom!

Sporten, ieck! Hier een heel lui iemand. Hou wel erg van wandelen en fietsen. Dat eerste doe ik dus ook bijna iedere dag (1 a 2 uur) met Mirre. Wil wel gaan hardlopen, want er zit een spekberg op buik, dijen en billen ... (willen dus niet maar het is wel goed en waarschijnlijk ook wel lekker als het eenmaal achter de rug is) ... heb alleen het gevoel dat het nu niet gaat met die melk tieten ... (en die enorme Ecup zit ook in de weg) ... of is dat een goed excuus?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Salapio, ja dat is een heel goed excuus! :)! Hier nog zo een lui iemand! :oops: .

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik haak weer even in.

Ik ben sinds januari gaan sporten. Had hoop dat de vele extra kilo's er zo wel afgingen, maar helaas.....
    Ik sport nu 4 uur in de week, fitness, spinning en bodypump en dat gaat heel goed icm met bv. Ik heb niet het idee dat het minder wordt. Ik geef nu nog 3-5 keer per dag, dat scheelt natuurlijk wel.

6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Een goede sportbh doet wel wonderen Salapio ;)

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sommige tips vergeet ik gelukkig heel snel :)

...

Maaruh ... waar vind ik een goede sportbh in maat E75/80?

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Volgens mij bij de Hema.

9. Niet meer actief

Ik weet niet waar je woont Salapio, maar anders heb ik misschien nog wel wat adresjes voor je, heb zelf ook een grote cup (G/H zelfs), dus ben een expert geworden in het zoeken naar winkels ;)

Ik wil deze week ook weer gaan beginnen met sporten, hoewel, sporten...zwemmen, gewoon lekker rustig wat baantjes trekken. Op woensdag is mn man vrij, dus dan kan ik gaan zwemmen.

Mrijn, welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Vanmiddag heeft mn meisje ook een hele tijd op me gelegen, lekker zo'n kacheltje. Ik was sjagie en koud en was in bed gekropen, lekker samen met mn engeltje ;)

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    haha, dank jullie dames. inderdaad, heel goed dat ik er even aan herinnerd werd. toen kon ik echt niet meer doen alsof het nog niet ging. ja, en nu..... zeker iedere week! (en eigenlijk 2x).
    het viel me erg mee trouwens, heb nog best wel conditie. krijg je natuurlijk ook van babysjouwen :)

wow, jopie, jij bent wel heel goed bezig anders! komt vast joh, die kilo's...
    ik hoef gelukkig niet zoveel kilo's meer, ben de laatste maanden ineens vanzelf af aan het vallen. haha, hoeveel weeg je extra als je bv geeft? ik bedoel omdat je toch sowieso zwaardere borsten hebt?

trouwens, ik noem Jonathan ook vaak jopie! :)

ik heb mijn sportbeha bij de bijenkorf gekocht. daar hebben ze ook wel grotere maten denk ik maar weet ik niet zeker want bij mij valt dat wel mee ;)

11. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Geke, ik moest wat hoor. Ik was ongeveer 20 kg te zwaar. Wil nu nog zeker 10 kg kwijt, liever meer. Maar het gaat de goede kant op. Zit nu even in een "alles is lekker" dip, maar komt volgende week wel weer.

Joldeg, gewoon lekker zwemmen is ook sporten. Met zwemmen gebruik je juist alle spieren.

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Voor een grotere maat bh zou ik dan toch naar een kwaliteitswinkel gaan. Ze zijn dan wel heel duur,maar ze zijn heel duurzaam.
    Ik heb ook een grote maat opgebouwd tijdens de zwangerschap namelijk 95F.
    Www.borstvoedingswinkel.nl heeft ook goede bh's, of dat specifieke sportbeha's zijn,durf ik je niet te zeggen.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En ook bij wehkamp gaan de sportbh`s tot E, F, FF, G. Misschien daar nog iets voor je.

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik haak even in, heb nog niet bijgelezen...

Ondanks dat ik maar een B-cupje heb, zijn sportbh's echt een aanrader hoor! Afgelopen donderdag heb ik weer voor het eerst getraind (volleybal) en ik was blij dat ik een goeie BH had. Die heb ik in een lingeriewinkel gehaald. Zo zitten mijn borsten lekker strak en schudden ze niet zo. Alleen mijn billen en dijen schudden wel... Zouden ze daar ook iets voor hebben? :)

Gebruiken jullie trouwens zoogcompressen als jullie sporten? Donderdag kon iedereen op een gegeven moment zien dat ik borstvoeding gaf. :) De volgende training zal ik toch maar een donker shirt aantrekken.

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik gebruik al 8 maanden geen zoogcompressen meer.

De sportbh van de hema is ook goed hoor. Je hebt 3 klassen, licht, matig en zware sporten. Ik heb zelf toch een D cup (wordt gelukkig wel minder :D) en de bh voor zware sporten bevalt heel goed.

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Daar mag je trots op zijn! Super hoor!
    Enneh wat betreft het CB.... lekker laten zwammen en je eigen gevoel volgen.... over BV hebben ze vaak geen kaas gegeten.... jammer maar wel helaas meestal de realiteit. Ik moet zeggen dat ik meer heb aan iedereen hier en het borstvoedingsforum . nl ;)
    tja het consternatiebureau.. maar misschien heb jij wel een goeie ;)

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    je hebt helemaal gelijk ;) maar kranen kijken is ook leuk! (eerlijk!)

JAAAAA vuilniswagens! elke dinsdagochtend staan we samen voor het raam! Vindt hij geweldig...... en als ze wegrijden, dan zwaaien ze altijd! Leuk he?

Kiki; super dat je hem 6 mnd gevoed hebt, nu lekker verder genieten van hem he? enneh doorslapen :D

Bolbuikje: wow die 2 van jou hebben eindelijk door hoe ze moeten groeien! wow en dan ruim 200 gram in een week... trots als een pauw mag je zijn!

Snoopy, tja bevallen.... lijkt me best vreemd om dan een dvd ervan terug te zien. Hoe vond je het?

Geke, hoe is het met Jo? Al wat minder last van de pokken.... ? Jij ook een aangezichtsbevalling? Hoe is dat bij jou gegaan?
    Had ik ook, maar omdat ik al bij de gyn liep vanwege mijn veel te hoge bloeddruk was dat direct bekend (doen standaard een echo) en met gevolg dat ik alleen op mijn linkerzij mocht liggen op een gegeven moment tijdens de bevalling en 2 uur lang persweeen heb moeten wegpuffen zodat hij kon draaien... (is gelukt! maar was GEEN pretje, een mens is niet gemaakt om persweeen weg te puffen zo lang!) wat dat betreft was ik dan toch wel blij dat ik al in het ziekenhuis was en dus op deze manier me veel ellende bespaard is... ik moet er niet aan denken om thuis te bevallen, maar dat kwam mede door de andere complicaties (zijn hartslag daalde sterk, dus spoedknip en hij kon niet goed ademen dus direct couveuse in met extra zuurstof... raar hoor een vent van 54cm
    en 3660 gram in een couveuse ;) )

Mrijn: welkom hier en gefeliciteerd met Julia!

Nelly, zal een donker shirt helpen? Ik vraag het me af.... ik zou maar zoogcompressen doen voor de zekerheid... ;)

Pff wat wordt er fanatiek over sporten geschreven...... ;) en een aantal ook al fanatiek bezig.... nou hier nog niet.... :oops: maar wel elke dag minimaal 1 uur lekker buiten lopen, tot voor kort 2 keer in de week 1 uur fietsen naar mijn werk.... huishouden, sjouwen met die kleine man.... tja dat vond ik ook wel sporten ;) maar goed, nu maar wel weer wat meer gaan doen, want in juni gaan we de bergen in en dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat vriendllief mij eruit loopt terwijl hij Steven ook nog op zijn rug heeft.... :(

Hmmm net wilde Steven helemaal niet bij me drinken, terwijl ik hem naar de creche moest brengen daarna... onhandig! zelfs na een droge rijstewafel waren een paar slokjes voldoende..... heb toch voor de zekerheid nog maar ff 110 ml extra uit de vriezer gehaald....
    ohja, meneer wil altijd wat te spelen hebben aan de borst.... hebben jullie dat ook? Of hij trekt zijn sokken uit en ligt daarmee te spelen, of met een onderzetter en als we boven zijn en hij ziet zijn speentje, dan moet die in zijn handen..... en stilliggen? wat is dat... pfff actievelingetje

nou ik ga nu maar eens beginnen aan de grote schoonmaak... Steven is op de creche, ik heb mijn allereerste "werkloze" maandag :D vanaf half april ga ik weer op maandagen werken... maar eerst nog ff lekker op vakantie en pasen... dus gelukkig zijn het maar 3 maandagen waarop ik thuis ben en hij naar de creche is....
    de tijd goed benutten... :)

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle sportBH tips ... Nu nog eens zien wat ik ermee ga doen :) ...

Morgen moet ik weer aan de slag ... hopelijk besluit Mirre dan toch maar wel het flesje lekker te drinken ... zie er wel tegenop hoor, dat gedoe met kolven enzo :( en natuurlijk mn meisje missen :cry:

Ik weet trouwens helemaal niet hoe laat ik moet beginnen ... *zucht* ... lang leve het onderwijs ...

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    YEAH! :whistle:

Ik krijg net een mailtje ... en ... ik ... hoef ... pas ...

volgende week te beginnen!

(lang leve het onderwijs)

:rolleyes: :)

20. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Geniet nog maar van je extra weekje. Lekker zo'n cadeautje op de maandag ochtend :D

Share This Page