Zozo dat is lekker als je hoort dat je pas een week later hoeft te beginnen. Geniet er lekker van! Je werkt in het onderwijs, hoezo weet je dan niet hoe laat je moet beginnen? Zeker niet de basisschool? Ik MOET ook vandaag gaan beginnen met sporten! Ik kan het echt niet meer maken om het bog langer uit te stellen. Ik heb namelijk van mijn vriend een spinbike gekregen, alweer een week of zes geleden. En ik ben nog steeds niet begonnen Ik kan me er gewoon niet toe zetten, terwijl ik altijd virj veel gesport heb! Ik wandel wel elke dag veel hoor, met mijn hond (en baby natuurlijk). Maaarrrrr, ik ga vandaag beginnen.
ha, wat lekker salapio! geniet er van. ja, een goede sportbeha kost wel wat. die van mij was 40E ofzo maar is echt super. heb wel spierpijn nu natuurlijk ik gebruik ook al maanden geen zoogcompressen meer, had wel gevoed vlak voor het sporten. nu een zere rode plek op mn ene borst maar tis niet hard, hoop dat ie vanzelf weer weg gaat. lz: jee, jij ook een dwars ventje bij mij had de vk het niet door dat Jo verkeerd lag. ik wilde thuis bevallen, ontsluiting ging heel goed en snel. ze had natuurlijk wel aan zn hoofdje gevoeld maar dacht dat ie goed lag dus kon ik gaan persen maar heb 2 uur geperst en Jo bleef steken. Ook een keer een dip in zn hartslag en even paniek maar dat pakte ie wel weer op. Uiteindelijk dus ambulance gebeld. Ik ben zelf uit huis gelopen en op de brancard gaan liggen en heb toen ook een poosje persweeen moeten tegenhouden. Ik had yoga gedaan tijdens de zwangerschap en kon echt supergoed met de weeen omgaan dus ik zat helemaal in een vibe... vraagt die ambulance broeder op een gegeven moment: bent u er nog wel mevrouw? ja man, ik probeer me te concentreren maargoed, korte snelle rit naar t ziekenhuis (zondagmiddag) en daar ging t heel snel. Ik kon ook weer zelf op t ziekenhuisbed klimmen na enige aansporing van de ambulancebroeder want ik lag net lekker Wel een hoop gedoe met dokters, co's, zusters. Op een gegeven moment had ik het gehad en vroeg ik aan de gyn hoe lang het nog duurde. zei ze: over 10 min is ie er. ik: o, ok, dat red ik wel. Ze had gelijk! Jo is daar geboren met vacuumpomp en knip (en even aan de weeenopwekkers om de boel weer op gang te brengen). Hij was wel een beetje dizzy van z'n barre tocht maar na een beetje porren van de artsassistent liet ie zich horen. Punthoofdje natuurlijk en ik nare hechtingen maar we mochten na een paar uur al naar huis. En daar stonden we thuis met onze baby in de maxi cosi op zondagavond (en dan komt er dus geen kraam meer!). Ging goed hoor, al hebben we hem niet eens verschoond de eerste nacht en had de kraam het zwaar met wegpoetsen van.. euh.. hoe heet dat ook alweer die eerste poep? nouja, heftige ervaring maar eind goed al goed. en ja, Jo wil ook altijd wat te friemelen tijdens het drinken, meestal mijn bh bandje of een ander deel van mijn kleding. was eergister zo lief, viel ie weer es aan de borst in slaap 's avonds. of eigenlijk, hij liet de borst los en ging toen helemaal tevreden liggen slapen. ben een poosje zo blijven zitten en hij zette een grote keel op toen ik hem in bed legde! maar hij viel snel weer in slaap.
@Geke, meconium Van die vieze zwarte derrie! . @Salapio, dat is nog eens een fijne verassing. Geniet van je exra weekje! @Sembo, heel veel succes vandaag! En snel weer naar huis om te genieten van je kleintje. @Liefzonnetje, over een tijdje kan ik ook lekker vuilnisauto kijken en zwaaien. Ze hebben idd nu eindelijk door hoe dat werkt, groeien. Maar ze hebben wel wat in te halen natuurlijk . @Nelly, misschien compressen icm een donker t-shirt een extra veilige combinatie? @Geke en Liefzonnetje, Wat een "bevalingsverhalen" zeg, wat een spanning zeg. Ik krijg trouwens spontaan buikpijn, en pijn ergens anders als ik denk dat er een van 3360gram uit moest werken. Ruben weegt nu 20 gram meer, ik moet er niet aan denken hem nu te moeten baren. @Alle sportende mama`s, heel veel plezier! Haha, mij niet gezien. Ik houd het bij een wandeling! Ben nu eenmaal lui geboren en lui gebleven .
geke, ja al die arts-ass, de echte gyn, co's, verpleegkundige... ik weet het niet meer.... ik was ook in zo'n "trance" dat ik de paniek van zijn hartslag etc helemaal niet meegekregen heb. Op eens was het van "we gaan een knip zetten" en ik had echt zoiets van, waarom? maar ja, plop de volgende wee werd hij gelanceerd Maar goed ook dat ik de paniek en stress niet meegekregen heb tijdens de bevalling. Voor vriendlief was het niet leuk.... die kon alles op de monitoren volgen (lag continu aan alle toeters en bellen..) Zo en jij mocht lekker direct al naar huis.... ik zou eerst 48 uur na de bevalling nog moeten blijven ivm mijn hoge bloeddruk, maar na 24 uur na de bevalling was ie zo goed gezakt dat we naar huis mochten! Wat was ik blij! En idd wat een mega punthoofd he? Onze kraam had er nog commentaar over (niet tegen mij gezegd, maar tegen mijn moeder... zelf heb ik het niet eens gezien ons kindje was natuurlijk de allermooiste ) en wat heb ik gevreten na de bevalling... haha maanden vrijwel niets gegeten en dat heb ik direct goed gemaakt met cheese onion chips, brood met kaas, van allerlei drinken... GEWELDIG! Hmmm lijkt al weer zolang geleden... BOlbuikje; jij moet niet denken aan een uk van 3660 gram... ik moet niet denken om het 2 keer achter elkaar te doen! LIjkt me pas echt mega hard werken! enneh over sporten gesproken.... jij moet natuurlijk met je ukkies alles al 2 keer doen, dus heb jij nog meer sport (zoooo dat geeft je vast een goed gevoel he? ! )
er gaat een wereld voor je open nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou doen enneh die ukkies van jou mogen lekker hun best doen aan je borst en genieten van alle melk! Dat ze maar goed blijven door groeien! maar daar heb ik wel vertrouwen in hoor!
Geke, jouw verhaal lijkt erg op die van mij. Toen de weeën begonnen had ik anderhalf uur later volledige ontsluiting. Ging heel snel dus.....Ik heb alleen nog wel drie uur moeten persen helaas. Na anderhalf uur toch maar naar het ziekenhuis (die autorit vond ik eigenlijk het minst fijne van de hele bevalling!). In het ziekenhuis nog een uur aan de weeënopwekkers gelegen en toen hebben ze hem toch maar met de pomp gehaald. Ook even stress om zijn hartslag, die ging op het laats drastisch naar beneden. De arts zei:' Nog één keer heeeeel hard persen, is hij er dan nog niet uit dan wordt het een acute keizersnee.' De navelstreng zat namelijk om zijn keel. Ik heb toen zooooo hard geperst en gelukkig was hij daar. En ben je meteen ook alles weer vergeten. Jij was dan ook lekker in trance zeg, heerlijk! Zijn de artsen en de VK vast niet altijd gewend!
Sembo, jij ook al.... pfff nou ben ik wel benieuwd of jullie (stel dat er nog een keertje komt..... weer thuis willen bevallen.... ik had natuurlijk zelf geen keus deze keer, maar weet wel na deze keer dat ik echt NOOIT thuis zou willen bevallen
haha, nee, inderdaad. de vk kon bijna niet geloven dat ik al zover was, zo relaxed was ik. en in het ziekenhuis zeiden ze: eindelijk weer es een leuke bevalling met een positief iemand Ik heb ook geen moment gedacht dat het niet goed zou gaan.. hoewel het dus niet helemaal goed ging. Terwijl mn vriend door het hele gedoe echt behoorlijk in de stress heeft gezeten om mij en baby. Goed geregeld door moeder natuur.
o, ik wil juist zeker weer thuis (proberen te) bevallen want ik baalde ervan dat ik niet thuis ben bevallen. lijkt me zo relaxed om gewoon direct lekker in je eigen bed te liggen en al dat gedoe in het ziekenhuis vond ik maar niks. hoewel ze me echt heel goed geholpen hebben daar natuurlijk.
pff knap hoor! Mij lijkt het ook heerlijk om gewoon lekker thuis in je eigen bed te liggen en niet dat hele gedoe van heen en weer naar het ziekenhuis.... maar ik moet er niet aan denken dat ik thuis was geweest en Steven dus niet a la minute de couveuse in kon met extra zuurstof.......
hmmmm overigens dwalen we wel erg van het topic af sorry ladies..... zullen de hormonen wel zijn ..... haha als je bv geeft kan dat langer zeggen
Ow, hemel sembo, nog al zo een verhaal! Echt super van jullie, dat jullie je erdoor geslagen hebben! Echt supergoed hoor! Ik wil echt niet ruilen, doe mij maar liever 2 kindjes in 1 bevalling als 1 kindje in een bevalling en dan een bevalling zoals jullie.
haha, ja, we dwalen erg af nou, ik kan me ook wel voorstellen dat je het niet aandurft omdat steven aan de zuurstof moest. scheelt ook wel dat ik erg dichtbij een ziekenhuis woon, we waren er echt in 10 min ofzo. ja, bb, 2 in een keer is wel in een keer klaar natuurlijk maar je hebt ook je portie stress wel gehad met groeien enzo. tuurlijk sla je je er doorheen, je moet wel!
Idd, we dwalen heel erg af. @Geke idd jullie hadden die stress tijdens de bevalling ik met de gewichten. Maar wij vrouwen kunnen alles aan! Super dat je het gewoon nogmaals thuis zou willen proberen. En idd ik ben in 1 keer klaar! haha!
ON TOPIC: sembo en lz, hoe ging het met de bv in het ziekenhuis? hoor daar zo vaak spookverhalen over... bij ons ging t wel redelijk. Jo meteen op de blote borst en ook geholpen met aanleggen. dat ging niet echt goed, en thuis alleen de eerste nacht was ook niet ideaal. Jo hapte wel heel goed maar ik kreeg erge kloven. Weet niet precies waar dat nou door kwam.
Afgelopen vrijdag hadden wij de eerste les babymassage gehad en tegen het einde van de les lagen er vier hummeltjes lekker aan de borst. De andere drie kregen thuis flesvoeding. Een van die moeders wilde eigenlijk ook borstvoeding geven, maar ze was in het ziekenhuis bevallen DUS kreeg de kleine flesvoeding. Ehm... HUH?! Ik ben ook (onverwachts) in het ziekenhuis bevallen en Annabel werd na de geboorte meteen aan de borst gelegd, nadat ze gevraagd hadden wat voor voeding wij wilden geven. Net als de bevalling ging de borstvoeding ook goed. Ik werd geholpen met aanleggen en Annabel pakte meteen, alsof ze nooit anders gedaan had. Tja, de natuur he! Geweldig! Het was een beetje onwennig, maar toch zo'n overweldigend gevoel. Zo'n klein beebje aan je borst.
Oja, ik was vrijdagmiddag naar de kapper geweest. Voorheen viel mijn haar tot ruim over mijn schouder en toen ik van de kapper terugkwam, waren mijn langste lokken misschien wel 5 cm! Ik heb er rigoreus de schaar in laten zetten. Heerlijk. Ik was ook erg benieuwd of Annabel daarop zou reageren. Hihi, ik heb het geweten. Ze was die eerste voeding ontzettend onrustig aan de borst en ze bleef maar kijken. Zo schattig!
Ik zie mijn bevalling helemaal niet als heftig, gek he! Al met al ging alles heel snel. Ik dacht namelijk van te voren dat alles bij elkaar een uur of tien zou gaan duren. Dus met die gedachte viel het lekker mee hahah. Ik zou zo weer thuis willen bevallen. Het ziekenhuis is me ook goed bevallen hoor, maar ik wilde lekker graag met het 'gezinnteje' thuis zijn. De BV ging bij mij goed in het ziekenhuis. Sem deed dat gelukkig meteen goed. Ik heb nog een nachtje in het ziekenhuis gelegen en geen problemen met de BV gelukkig. Ik heb wel het idee dat hij ALLEEN MAAR aan de borst lag, maar dat is natuurlijk het begin!
bv in het ziekenhuis.... Aangezien Steven dus niet goed ademde heeft hij misschien 1 minuut bij mij gelegen..... en moest toen direct de couveuse in en extra zuurstof. Dat was vele malen belangrijker dan voeding..... Ik weet niet goed meer wanneer hij voor het eerst bij mij aangelegd werd, maar ik weet wel dat hij voor het eerst een klein beetje hapte 14 uur na de bevalling. Daarvoor is hij wel meerdere keren aangelegd, tenminste geprobeerd, maar zonder succes. Wat dat betreft ben ik wel een beetje jaloers op iedereen die zijn ukje direct lekker hebben kunnen knuffelen en aanleggen..... Gelukkig hebben ze hem geen kv gegeven, omdat wij dat niet wilde... dat weten we ook zeker, want hij is continu op onze (vriendlief kon gewoon blijven slapen) kamer geweest (couveuse stond bij ons op de kamer echt super ziekenhuis! ) Tussendoor heb ik wel moeten kolven in het ziekenhuis, nou ja kolven... wel geteld 1 druppel kwam er uit beide borsten hihi Verder hebben ze goed geholpen met aanleggen, maar ik ging wel met behoorlijke kloven direct het ziekenhuis uit.... maar goed, dat kwam ook doordat Steven een te kort tongriempje had, zo kwamen we later achter.... Maar goed, ik moet zeggen, ik ben gelukkig dat ze niet eens met de vraag over kv kwamen... en toen de vk over kv begon omdat hij zoveel afgevallen was in het begin... had ik gelukkig een eigenwijze kraam die de boel wel in de gaten hield en met mij wel echt een ondergrens afgesproken had.... en die hebben we net niet gehaald Ik denk wel dat je duidelijk moet aangeven dat je echt alleen BV wil geven en geen enkele druppel kv in zijn lijfje wil hebben...... bij wijze van spreken. Nelly, stoer van je dat je jezelf een nieuwe look hebt gegeven enneh gelukkig herkende je meisje je nog wel
SEMBO, nee hoger onderwijs ... maar ik geef de aankomende maand nog geen les (val midden een lesperiode) ... dus het was me niet duidelijk of ik de uren op 'kantoor' moet zitten, of thuis moet werken ... en in het eerste geval, wat mijn werktijden zouden zijn BOLBUIKJE, ik sluit me voorlopig bij jou aan ... lekker lui is lang lekker (nou ja ... er is in ieder geval genoeg om lekker te vinden ) ... ook hier fijn aan de wandel! BEVALLING, pfff ... wat een heftige verhalen allemaal ... hier een bevalling van 4u ... 'gewoon' thuis ... BV na de GEBOORTE, hier eigenlijk een ramp. De partuskraamhulp douwde de tepel in Mirre dr mond en toen ik zei 'tjee dat doet een pijn zeg'. Zei ze: 'ja meid zo is het nou ...' Ook de kraamhulp daarna was wat de BV betreft zeer matig ... Mirre snapte niet wat ze moest doen en ik was ook zo groen als gras. Ik bleef maar vragen om tips en het enige wat er gebeurde was dat de tepel in Mirre dr mond werd geduwd. Dan dronk ze goed, dus ik blij ... het bleef wel enorme pijn doen. Heb ook twee weken lang met enorme kloven rondgelopen (grrr kl*te kraamhulp met r 'pijn hoort erbij') ... Tussendoor ook nog 'hulp' gehad van een lactatiedeskundige toen Mirre (en ik) in het ziekenhuis terecht kwamen. Die zei alleen maar: 'meid wees niet zo onzeker, het gaat toch prima' ... En toen zat ik dus al te 'creperen' van de pijn vanwege Syndroom van Raynaud. LIEFZONNETJE, hier dus wel vrij direct na de bevalling aangelegd, maar happen kwam ook pas heel laat (weet niet meer wanneer). Mirre had dan ook een meer dan 10% gewichtsdip ... FV is niet aan de orde gekomen, omdat ze snel daarna met 20gram per dag weer aankwam ... ik had het trouwens ook niet gewild hoor ...