Hier ging JP meteen na de bevaling aan de borst.werd niets gevraagd gewoon hup gedaan! Ging goed. Later vond hij het happen wel eens moeilijk, maar ben heel erg goed begeleid in het ziekenhuis en ze hebben mij veel voorgedaan, tips gegeven en mijn zorgen weggenomen. Heb ook nog nooit pijn gehad want daar vroegen ze steeds naar in het ziekenhuis. eigenlijk gigng het dus redelijk vanzelf met die bv. Voorts was JP binnen 4 dagen boven zijn geboorte gewicht en was hij de eerste maand al 1,3 kg aangekomen dus de borstvoeding ging en gaat nog steeds heerlijk! en dat terwijl ik zoiets had, ik zie wel of het lukt die bv. Had me ook totaal niet voorbreid en nu wil ik het gewoon niet anders meer!
Dylan is ook direct aangelegd. Ging vanaf de 1e minuut probleemloos. Heb wel respect voor de dames waarbij het niet zo makkelijk ging hoor.
Super geke, je hebt het weer helemaal on topic gekregen. Wat verstaan jullie onder meteen na de geboorte aanleggen? Bij meteen na de geboorte aanleggen dacht ik altijd, kindje geboren en dan binnen een paar minuten aan de borst. Hier is Malou geboren en 26 minuten later is Ruben geboren. Pas daarna heb ik ze alletwee bij me gekregen en kon ik ze echt bewonderen (malou had ik al heel even vast gehad, maar we moesten even door). Toen hebben ze denk ik ruim een uur bij mij gelegen, toen ben ik gaan douchen en pas daarna heb ik ze voor het eerst aan de borst gekregen. De dagen dat we in het ziekenhuis waren (do-vr nacht geboren, zo ochtend naar huis) werd er heel weinig uitleg oid gegeven. Zodra het mondje open was moes ik mn tepel erin stoppen en als ze eraan zuigden was het goed. Verpleging was ook heel snel gevlogen, keek of er gehapt werd en was dan weer weg. Pas toen we thuis waren en de kraamhulp kwam snapte ik dat er een groooooote hap genomen moest worden en je dan je tepel wat 'plat' moest knijpen (big mac greep noemde ze dat). Pas toen kreeg ik het idee dat ons duidelijk werd wat nou de bedoeling was. En toen is het dus ook beter gegaan. Totdat we gingen wegen . Maar gelukkig is dat nu ook niet meer aan de orde, en kunnen we echt genieten! Klinkt gek, maar sinds die gewichten goed zijn, voel ik mezelf ook een stuk lekkerder. Zit veel lekkerder in mn vel en ben een stuk gezelliger (voor zowel mn vriend als de kleintjes ) Op een gegeven moment was ik de hele dag aan het voeden, daar werd ik echt niet vrolijker van .
Owja, wat misschien ook enigszins in mijn tegendeel heeft gewerkt is dat ik van te voren helemaal geen cursus oid gevolgd heb en me zelfs niet ech ingelezen had . Dat zal ik voortaan iedereen aanraden!
Ik heb wel een cursus (middag) gevolgt. Heb er geen **** aangehad. Maar ja ... hopelijk is dat een uitzondering ... Het aanleggen 'direct na de bevalling' was hier ook na 1e knuffelen, wegen en andere controles en douche van mij
Owja, die zaten er ook nog tussen. Die cursus, ik dacht juist dat ze er 'hier' wel enhausiast over waren?
Tja ... de ene cursus is de andere niet denk ik. Ik vond het erg saai en weinig zinvol. Ging veel over kolven ... had liever gehad dat ze alle vreselijk dingen had besproken die me te wachten stonden wink ... en meer had gezegd over (goed) aanleggen, verschillende houdingen etc. Maar niets van dat al ...
Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe het zou zijn om een (eventuele) tweede de eerste keer aan de borst te hebben. Ik weet dat ieder kindje het moet leren en anders is, maar ik heb toch het idee dat ik iets minder groen ben ... Ben wel benieuwd naar de ervaringen van mama's die hun 2e (of 3e, 4e, etc.) BV (hebben ge)geven...
Ik heb een keer zo'n mooi filmpje gezien: een baby was net geboren en hij werd op de buik van zijn moeder gelegd. Heel, heel langzaam kroop de baby naar boven om bij de tepel te eindigen..........en hij begon te drinken. Ik zat echt met tranen in mijn ogen, was zo mooi om te zien. Ik had het ook graag zo gewild, maar daar is in het ziekenhuis helemaal geen tijd voor helaas
Dat is op de cursus waar ik ben geweest juist wel goed besproken. Heb alleen de laatste (4e) les niet kunnen volgen, want toen was ik al bevallen. En direct aanleggen was idd na controles.
ik heb ook een cursus gedaan en moet zeggen dat ik heel blij was dat ik die gevolgd had! Heb ik echt veel aangehad... ik raad het ook echt aan iedereen aan!
Nou zo ging het dus bij mij wel zo'n beetje, maar ik ben dan ook in Zwitserland in het ziekenhuis bevallen en daar wordt er enorm veel tijd uitgetrokken voor alles!
Cursus is een zwaar woord. Mijn man en ik zijn naar een informatieavond over borstvoeding geweest. Daar hebben we ook toch wel wat aan gehad. Je weet tenslotte ook niet wat er op je afkomt bij het krijgen van een eerste kindje.
Dag allemaal, Nou, ik heb vanmiddag 10 pagina's bijgelezen (tijdens de boterhammen op het werk) maar kan dus niet op iedereen reageren. Nu de laatste paar pagina's. Ik ben ook sinds een weekje weer aan het hardlopen. Ik was eerst na 3 maanden weer begonnen, maar toen kreeg ik last van mijn liezen en knieen. Nu dus maar weer een poging. Ben al 3 keer geweest *trots*. Mads kneed ook mijn borst tijdens het drinken. Vannacht deed het zelfs pijn. Soms zet hij zich ook af tegen mijn borst, en is vervolgens verontwaardigd dat de tepel uit zijn mond getrokken wordt. Mafkees . Wow, wat veel vacuumverlossingen. Hier idem, ik heb 48 uur weeen gehad in het ziekenhuis, moest erheen vanwege bloedverlies bij laagliggende placenta. Wat was de ruggeprik na 40 uur wakker zijn een opluchting zeg! Maar kort geperst, maar toen was er een beetje paniek vanwege een wegzakkende hartslag en hebben ze het laatste stukje een beetje geholpen. @ bolbuikje: Ik wilde vroeger ook altijd een tweeling, maar een keer bevallen en gezin compleet. Maar moet toch zeggen dat ik blij was dat ik klaar was nu hoor! Bij mij ging de bv in het ziekenhuis heel goed, we moesten een week blijven omdat mads meconium had ingeademd en dus aan antibiotica moest. De eerste nacht heb ik hem niet gezien, maar heeft hij ook de hele nacht geslapen (en hebben ze mij een kolf gebracht). De ochtend kon ik gelijk naar hem toe en hem aanleggen, en de volgende nacht kwamen ze hem brengen (van de kinderafdeling naar kraam). Daarna mocht ik op de kinderafdeling bij hem op de kamer, omdat hij ook niet meer in de open couveuse hoefde. Ow my, die bv cursus heeft mij bijna van de bv afgeholpen. Wat een ontzettende doos die dat gaf zeg. Kent iemand nog de moeder van Eddie uit vrienden voor het leven? Zo zeg maar, met dezelfde uitspraken. En we hadden de cursus ook nog in 4 avonden, vond het echt zonde van mijn tijd achteraf. Maar dat alles lag waarschijnlijk meer aan die vrouw, want we hadden ook een stagiaire en die was wel leuk.
Sorry meiden ik kan jullie even niet bijhouden. Ik zit even niet lekker in mijn vel en huil om alles. De bv gaat gelukkig wel goed en Marijn is een heerlijk mannetje. Hij kreeg alleen wat teveel voormelk binnen en had veel groene ontlasting. Nu probeer ik hem weer langer uit een borst tel aten drinken en dat lijkt te helpen. Ik lees wel alles maar reageer even niet. Sorry. Dikke knuff voor jullie allemaal.
Nynke, Knuf knuf! Ready, tenzij je er meer dan 2 wilt. Dan ben je nog niet in 1 keer klaar . En als je er maar 1 wilt zit je mooi dubbel te kijken . (is een grapje he)
He meiden, Sorry, ik kan jullie even niet bijhouden hoor Geke en Liefzonnetje, jullie ook sterrekijkertjes, Eva ook! Ik moest op de baarkruk en toen was ze binnen een paar keer persen gedraaid! Ook haar harttonen daalden, daarom moest ik direct daarna weer liggen en aardig wat wegpuffen. Dat is wel heel zwaar maar omdat ik wist dat het niet al te lang meer zou duren en het voor het welzijn van ons kindje was, wel te doen (weinig keus ook he ). Maar we hebben gewoon zoveel geluk gehad! En 'gewoon' thuis bevallen en geen knip of scheur bij een toch wel groot kind (wat ze van tevoren niet wisten). En meteen weer op de been. Ik besef dat het ook heel anders had kunnen lopen, ook met Eva's arm. De video was erg bijzonder om weer te zien, heeft mijn vriend goed gedaan . Vooral die pluk haar toen haar hoofdje stond, echt grappig! En verder erg emotioneel... wel heel mooi. Salapio, ik wilde je nog heel veel succes wensen voor morgen maar lees dat je nog niet hoeft! Echt wel lekker, wat een meevaller zeg! Ik moet over 4 weken, ik ben echt aan het aftellen en zie er erg tegenop . Ik ga morgen wat uitgebreider reageren, nu gaan we zo lekker slapen. Het is hier erg vermoeiend geweest omdat Eva nauwelijks slaapt. Gister helemaal niet en vandaag 2x een half uur. En nu al een paar uur op mijn schoot . Het drinken gaat wel wat beter, maar het blijft een onrustig meisje . Alles willen volgen en erg beweeglijk, ze tijgert regelmatig het aankleedkussen af . En dus niet slapen, ze is wel heel moe maar het lukt vaak gewoon niet. 's Nachts gelukkig wel dus we slapen wel zo'n 7-8 uur. Morgen eerst even id kaart voor Eva aanvragen , dan naar cb wegen (verslaafd ) en dan kom ik hier weer langs. Liefs, Snoopy
Nynke, sterkte meis! En dat van die voormelk = groene ontlasting wist ik niet ... Mirre had gisteren, voor haar doen, veel ontlasting en een paar keer groen ... Hmm ... maar ik probeer haar altijd echt zo lang mogelijk aan 1 tiet te laten ... maar soms wil ze die echt niet meer
goedemorgen dames. zo, even bijlezen weer. wat zijn er hier veel sterrekijkers zeg! ik dacht dat Jo bijzonder was is ie ook natuurlijk! hihi, gister keek mijn vriend even hier op t forum bij de baby van de maand en zegt ie: nou, Jonathan is echt veeel mooier dan al die babies. lief he! echt schattig vond ik. snoopy: zeker fijn dat eva draaide en je gewoon thuis kon blijven. klinkt goed, meteen weer op de been En, goed gegroeid? wij gaan maandag eindelijk naar CB. nynke: voel je je al wat beter? kan je hebben he, zulke momenten. veel sterkte! wel lekker om ook even wat bv succes verhalen te lezen. ik dacht ook dat t zo ging, had geen cursus gevolgd. mijn moeder heeft ook lang bv gegeven dus ik vind bv geven heel normaal. ik had van ons het ziekenhuis de indruk dat er wel veel tijd was, was ook een rustige dag geloof ik. wij hebben na de bevalling heel lang op de verloskamer gelegen samen. Jo is gechecked en toen aan de borst gelegd. er was een leeling vk die me hielp en wat aanwijzingen heeft gegeven. omdat het best goed leek te gaan verder niet veel woorden aan vuil gemaakt. Toen hebben we de familie gebeld en daarna is Jo pas aangekleed en ben ik gaan douchen. nog boterhammen gegeten en ook nog warm eten gehad (we hadden honger want ik was 's nachts begonnen). Was heel rustig allemaal dus. Ik kan het me slecht herinneren verder. Weet nog dat ze in het ziekenhuis wel gezegd hadden dat ik Jo 's avonds en 's nachts maar weer aan moest leggen (ja, zelfs die info had ik nodig) maar 's avonds was die kleine zo moe en dizzy van de bevalling dat dat niet echt lukte. Hij heeft 's nachts tussen ons in gelegen op z'n aankleedkussen, kwamen alleen maar wat kleine kreuntjes uit af en toe. Gelukkig stond er de volgende dag een flinke kraam op de stoep en zij heeft me goed geholpen. Helaas zaten de kloven er toen al in. Maarja, goed bepanthen smeren en op je tanden bijten. Jo was wel al na een week weer op zijn geboortegewicht dus melk was er wel. pijn bleef alleen heel lang en echt erg, ook steken enzo. ik ben toen wel veel gaan lezen op bv.com en toen wist ik helemaal zeker dat ik bv wilde blijven geven! goh, wel leuk om even weer te bedenken hoe het was maar je vergeet ook veel.