Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook een sterrekijkertje en vacuumpomp ivm dat het slechter ging met Sven. Ik heb na de bevalling nog heel lang met mijn benen in de beugels gekegen ivm hechten. Ik had daarna echt moeite met lopen. Stuitje deed helse pijn, was bijna doorgescheurd, maar alles was goed door mijn kleintje.

Heb verder nog niet terug gelezen.

Ben gisteren weer volledig inzetbaar op mijn werk.
    Ik mocht tot 9 maanden ivm BV korte vluchten doen en alleen tussen 8 en 20 uur. Nu moest ik gisteren er om 2 uur uit en naar Tenerife en La Palme. Vlucht van 14 uur bij elkaar. En wat gebeurt er tijdens de vlucht ! Ik wordt ONGESTELD!.
    Had gelukkig alles bij me, maar toch. Had al wel een hele tijd last van mijn buik. (had zelfs al een zw test gedaan). Het is nog niet veel/erg.

Hoe was de eerste keer ongi weer bij jullie als ik vragen mag?

Britt

2. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Me2, wat geweldig dat je baby zo op je buik werd gelegd en op zoek ging naar de borst. Lijkt me een prachtig gezicht. Woon jij in Zwitserland? Ga ik de volgende keer ook maar in Zwitserland bevallen :)
    Nynke, sterkte meid en ik hoop echt voor je dat je je snel weer lekkerder voelt...
    Snoopy, wel fijn dat jullie in ieder geval 's nachts goed kunnen slapen, want anders zou het wel een stuk zwaarder worden. Nou nog overdag een extra uurtje :D
    Ja mooi he Geke om daar weer aan terug te denken :D Het blijft iets heel moois en unieks BV geven. Ok, het kon ook wel eens pijn doen, maar toch.....
    Britt, ik ben nog niet ongesteld geweest. Hoop dat dat ook nog heel lang duurt!

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Als dan toch iedereen iets van haar bevalling schrijft, doe ik dat ook eventjes.
    Alleen mijn bevalling is niet zo heel bijzonder geweest...

's Nachts moest ik vaak naar de wc en rond 05.00u kreeg ik wat krampjes (achteraf gezien weeen dus) in mijn buik. Ik wilde de verloskundigenpraktijk nog niet bellen, want een eerste bevalling duurt meestal lang, dus dan kun je gerust in de loop van de ochtend bellen, was mij vaak gezegd. Een uur later heb ik mijn man wakker gemaakt en hij wilde meteen bellen, maar we hebben pas om 07.00u gebeld. De verloskundige belde terug dat ze onderweg waren, maar dat het verkeer tegen zat en het moment dat we ophingen, kreeg ik enorme persdrang. Mijn man belde terug en tegen het einde van het gesprek braken mijn vliezen en met de stagiaire aan de lijn heb ik persweeen weg liggen puffen.
    Toen ze aankwamen had ik volledige ontsluiting, maar dat vermoedde ik al, want eerder tijdens een perswee had mijn man de vruchtzak al gezien. Eindelijk mocht ik gaan persen. Maar omdat het hartje dipte bij iedere perswee en de verloskundige er niet vanaf het begin van de bevalling bij was geweest, werd besloten dat ik naar het ziekenhuis ging. Dat vond ik het ergste van de hele bevalling.
    Tijdens die rit over verschillende klinkerwegen met enorm veel drempels moest ik die persweeen weg blijven puffen. In het ziekenhuis kreeg de baby zo'n sticker op haar hoofdje om de hartslag te kunnen blijven controleren. Met een knip werd Annabel om 09.56u geboren. Helemaal gezond, Apgarscore van 9, 10 en 10. Na de controles werd ze aangelegd, nadat ze gevraagd hadden wat voor voeding wij wilden geven. Ze hapte alsof ze nooit anders gedaan had.
    We moesten wel een nachtje in het ziekenhuis blijven, omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant was. De verpleegkundigen kwamen regelmatig controleren en begeleidden ons ontzettend goed met de borstvoeding.
    Thuis hebben we ook ontzettend veel hulp en tips gehad van onze kraamhulp. Die wist wel van aanpakken!
    Het enige wat tegenviel met de borstvoeding, was dat Annabel er ontzettend lang over deed. Ze nam telkens een paar slokken en dan rustte ze weer. Van de kraamhulp mocht ik haar na een halfuur per borst afkoppelen, want lang in zo'n warme en vochtige omgeving is niet zo goed voor je tepels. Op wat stuwing in de eerste week na, heb ik tot op heden heb ik geen last van mijn borsten gehad.

Sinds een paar weken heb ik de site borstvoeding.com ontdekt en dit stimuleert me alleen maar om zo door te blijven gaan! Het liefst zou ik iedere week willen gaan wegen, om die groeicurve maar in te kunnen vullen.

Ehm... Het is een beetje langer verhaal geworden dan ik dacht. Sorry!

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Britt1: ik denk dat ik binnenkort dan maar eens een vliegreis ga boeken! :)
    Ik zou best weer ongesteld willen worden.
    Naja, ongesteld hoeft niet zo nodig, maar wel weer vruchtbaar... ;)

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ja zo snel al.
    Ik wil wel weer beginnen met proberenals Sven een jaar is. Dan kan hij lopen als de tweede in aan tocht is.

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    poeh, das ook heftig zeg, zo snel bevallen. wat raar dat je met je persweeen nog met een gewone auto naar t ziekenhuis ging. brrr. ik moest met de ambulance (maar jo was ook al halverwege ;))

britt, ik kan het je niet echt zeggen want ik slik cerazette en heb wel 2x een soort lichte bloeding gehad maar niet echt ongesteld.

had eerst ook zo'n idee van snel een 2e (na een jaar) maar het is nu allemaal zo heftig met een kindje. we wachten nog even hoor!

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Yep.
    De wens is er wel, maar we laten het gewoon aan de natuur over.
    Trouwens, zo'n klein hummeltje vraagt veel energie, waardoor ik 's avonds al snel voor pampus lig en er dus weinig "actie" is. Ocharm mannetje van me...

@geke: ehm... oeps. :oops: Ik werd inderdaad met de ambulance compleet met zwaailicht en sirene naar het ziekenhuis gereden.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ah,ok, dan is het goed ;)

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    hallo allemaal,ik kom even inbreken ;)
    ik heb een vraagje,ik heb mijn dochter maar een week of zo de borst kunnen geven ivm een spoedoperatie en revalidatie van mij,ik moest voor mijn herstel kiezen ,met pijn in mijn hart!

Nu wil ik het bij dit kindje ook graag weer proberen..ik lees vrij veel dat moeders vinden dat de man ook snachts betrokken hoort te zijn,of hoe zeg je dat?
    Ik ben er steeds vanuit gegaan (ook wanneer we fv zouden geven) ik het alleen zou doen snachts omdat hij de hele week werkt...en wat kan hij nou doen als ik bv geeft?
    Gaat het om het idee? Wat vinden jullie daarvan?

Ik weet nog bij mijn eerste (andere vader) dat ik kon janken na 3 mnd zo moe was ik,2 a3 keer snachts eruit voor een voeding,vond het zoo vermoeiend...is dat met bv net zo? is het korter voeden of sneller?
    (je hoeft in ieder geval niet naar beneden een flesje warm te maken)

hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven;_ bedankT!

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ging m'n man er 's nachts uit om haar te halen en (vaak) ook om haar weer terug in bed te leggen. Verder zorgde hij altijd voor een lekker glaasje koud water, wat ook erg op prijs werd gesteld! :D In het begin zat ik wel haast een uur voor een voeding, maar nu heb ik ook een waterbed dus liggend voeden is niet echt een optie. Anders zou ik zeggen: kijk eens naar een co-sleeper dan hoeft er niemand uit 's nachts.

Britt: hier nog steeds niets hoor, maar voed ook nog bijna elke nacht. Vannacht heeft ze van 18.30 uur tot 05.00 uur geslapen.. :confused: Kwist niet wat me overkwam, had zowaar stuwing! Hoop ook binnenkort weer eens ongesteld te worden, duurt wel lang nu, wil graag even weten of het allemaal nog wel werkt daar benee ;)

11. Niet meer actief

@Allwoman, ik denk dat het net is wat je afspreekt met je man en hoe betrokken bij er zelf bij wil zijn. Toen mn meisje nog 2 keer kwam snachts, stond ik om 1 uur zelf op om haar te halen en te voeden en weer terug te leggen. Als ze dan om een uur of 5 weer kwam, was m'n man intussen zelf al op ivm zn werk, dus dan haalde hij haar uit bed en verschoonde haar en bracht haar dan naar mij toe. Na het voeden bracht hij haar weer terug naar bed en ging dan naar zn werk en ik bleef in bed liggen.

Nu heeft ze geen nachtvoedingen meer, maar als er snachts iets is, ben ik meestal wel degene die opstaat, inderdaad omdat ik vind dat hij zn nachtrust harder nodig heeft omdat hij vroeg op moet. Dat heeft voor mij niks te maken met wel of niet betrokken zijn.

Oh en gefeliciteerd trouwens, ik zie dat het nog heel pril is?

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    in de kraamweek deed mn man het omdat ik mn bed moeilijk uit kwam. toen ik dat weer kon ging ik zelf want ik was immers nog vrij en hij moest werken... en dat is eigenlijk zo gebleven maar gelukkig hoef ik nu 's nachts niet meer zo vaak. ik ben nou eenmaal ook de eerste die wakker word. net weer 2 nachten (bijna) doorgeslapen van 19.00 tot 7.00!

13. Niet meer actief

Oh lekker geke, even 2 lange nachten gehad. Heb je nog vaak nachtvoedingen verder?

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    ik heb gelukkig niets dan positive ervaringen met de bv-cursus, het ziekenhuis en de kraam als het om bv gaat... De eerste 12 dagen kwam mijn productie niet op gang en zonder hen was ik al lang op de fles over gegaan. Gelukkig blijk ik een dieseltje en gaat het nu prima! Juul is 260gr gegroeid de afgelopen week en ik smelt elke x weer als ze tevreden van mijn borst af glijdt met een dikke druppel melk aan haar kin :) .

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    zo, 12 dagen, das volhouden. ja, lekker is dat die druppels en dan straks nog een vette glimlach erbij :)

ik had eigenlijk al heel lang geen nachtvoedingen meer maar afgelopen maand ineens wel vanwege ziekte, tandjes, wie zal het zeggen? het werd weer een gewoonte en dat was niet de bedoeling dus heb ik de gewoonte doorbroken. nu hoop ik dat het zo blijft gaan!

16. Niet meer actief

Ik hoop dat je inderdaad nu van de nachtvoedingen af bent Geke.

Hihi Mrijn, ik moest glimlachen bij je omschrijving, zo gaat het hier ook...alleen zit de melk niet alleen aan dr kin, maar ook op dr wangen en dr hele toet ;)

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    De nachtvoedingen deed ik. De eerste tijd wilde mijn man helpen, maar ik werd altijd net voordat Vincent zich meldde al wakker uit mezelf. Beetje onzin om dan beiden wakker te zijn, nietwaar? Plus dat hij in de kinderwagenbak in onze kamer lag, wel zo snel en makkelijk. Geen klachten dat mijn man zich niet betrokken voelt bij onze zoon.
    Het voeden in bed vond ik ideaal. Onszelf helemaal klem leggen, zodat hij er niet uit kon rollen en ik niet op hem kon rollen. Vincent dronk lekker en ik dutte zo half weg en genoot van de rust saampjes.

12 dagen, chapeau, Mrijn!
    Ik vond mijn bevallings- en kraamdagboekje en in mijn herinnering was Vincent met 2 weken volledig terug aan de borst (de eerste tijd heb ik zowat full time gekolfd), maar het bleek dat bij pas 1 december weer helemaal terug was....dat is zowat het dubbele in periode. Kortom, achteraf lijkt het altijd minder erg :D

Zkh was echt TOP vbw de BV, de kraam en de LK ook helemaal super. Alleen de voorlichtingsavond van de VBN vond ik niks en heb ik ook niks aan gehad.

Leuk om alle bevallingsverhalen te lezen. Helemaal niet erg om even off-topic te gaan ;) En heeeel subtiel weer terug naar BV gebracht, hihi.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Britt: ik ben ondertussen al 5 x (zo ongeveer) ongesteld geweest ook ondanks de vele nachtvoedingen. Mijn eerste keer ongi was heel weinig ik dacht van wat is dit ? Toen ik een plusminus 30 dagen daarna weer een bloeding had wist ik dat het een ongesteldheid moest zijn geweest.
    @Allwoman: mijn man haalt ons kindje op 's nachts en daarna blijft hij naast mij in bed liggen. Ik voed dus wel zelf maar hoef niet mijn bed uit :D

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank jullie wel voor de reacties! ja het is idd nog pril,wat een mens al niet kan bezig houden he ;)
    ik probeer bewust wat meer vooruit te denken,anders maak ik mijzelf gek of alles wel goed is ..ben blij als ik de echo heb gehad.

mijn man zei vanavond dat hij het wel mooi vond om dan bijv de luier te doen of de kleine te halen,nou vind ik prima! dan maar zien wat er in de praktijk terecht van komt ;)
    groetjes

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    huh dat is raar,bij mijn banner ben ik een dag verder dan wanneer ik hem via deze site invul? ik ben 30 okt uitgerekend? nou jaaaa

Deel Deze Pagina