Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoelang zijn jullie bezig met een voeding?

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ALLWOMAN, als mn man moet werken ga ik mn bed uit om Mirre te verschonen en ik voed haar dan weer terug in bed. Haar wiegje staat nog bij ons op de kamer dus terugleggen is zo gedaan. Jammer genoeg is haar luier vaak erg vol snachts, dus het verschonen moet eigenlijk altijd wel ... in het weekend (begint voor mn man op donderdag) gaat hij er meestal uit om Mirre te verschonen.

NELLY, is heel wisselend bij mij. Soms is ze binnen 15 minuten klaar (totaal) en soms kan ze er bijna een uur 'aanhangen' ... dan drinkt zo ook niet echt actief ... krijg ik wel een beetje de kriebels van, maar ik probeer altijd heel erg 'zen' te blijven ... Kan me voorstellen dat je er moe van wordt. Misschien is borstcompressie iets voor jou (vraag me niet precies wat het is, maar dat kunnen sommige meiden je hier vast beter vertellen en ook op bv.com is er veel info over). Sterkte met je dipje!

Hier ook een dipje, maar dat heeft niets met BV te maken ... (sterker nog, ik heb Mirre vandaag stiekem -want vrijdag is weegdag- gewogen en ze is in nog geen week al 140 gram aangekomen :D ... ze heeft nu op 10gr na het gewicht waarvan we hoopten dat ze het vrijdag zou hebben :whistle:) ... Mirre heeft vannacht heerlijk liggen spoken van 1.30 tot 4u (en had nog even een vals alarm brulletje om 4.44 - zo'n tijdstip onthoud je wel) ... ze heeft bijna continu aan de borst 'gehangen' of gehuild. Pfff... vooral kl*te voor mn man, die mocht om 6.30 er weer uit en 'fris en fruitig' aan de bak ... Ik zit nu gewoon met hangogen (past dan wel beter bij mn post-zwangerschapslichaam :)) voor de compu slap te ouwehoeren ... Hopelijk is dit niet blijvend ... ze was zo heerlijk makkelijk snachts (slapen - wakker - voeden - slapen), nooit gehuil of wat dan ook ...

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    he Nelly, tja soms is geduld echt een schone zaak... 20 a 30 min in totaal voeden... was het maar waar destijds. De eerste 5 weken zat ik aan 1 uur en 15 minuten per voeding..... daarna maanden aan 45 min per voeding... Ook ik probeerde eerder "af te koppelen" gevolg, een ontevreden kereltje die veel vaker wilde drinken... dus heb ik me er maar bij neergelegd. Ik probeerde destijds wat te lezen, de krant een boek of een spelletje op mijn agenda te doen... wel voelde ik me daar wel eens schuldig over, omdat ik hem dan geen aandacht gaf... maar ja 8 voedingen die zolang duurde.....
    Nu is het tegen overgestelde... meestal is hij binnen 5 minuten uitgedronken en dan vraag ik me af of hij genoeg heeft gehad... :) heel soms (als hij s avonds niet gegeten heeft bijvoorbeeld omdat hij TE moe was of ziek was (we geven dan altijd wel een bord met eten aan hem, maar dan vertikt hij het) ) dan ligt hij weer ouderwets 30 minuten te lurken al slapende :) :) daar geniet ik dan van!
    DUs ff volhouden en het gaat echt op den duur efficienter!

Snoopy meid, lieve knuffel! ik kan me je gevoel heel goed voorstellen! Wij hebben in het begin ook een mannetje gehad wat heel druk was, zich overstrekte, niet wilde slapen, ontspande zich alleen als hij mij hoorde of voelde etc... achteraf bleek dat hij oververmoeid was... ( haha en niet alleen hij! ) Ik heb het boek "regelmaat en inbarkeren" van Ria Blom gekocht en van de een op de andere dag zijn we met regelmaat begonnen. Het was even een week doorbijten, maar het resultaat was er wel gelijk. Een veel blijer kind, dat wel sliep overdag en ook s nachts.
    Echt een aanrader! IS ook geschreven met bv als voeding zal ik maar zeggen :) :) en naar een wetenschappelijke studie rondom huilbaby's.

Hier gaat het verder prima. Steven heeft alleen ondertussen echt een gebruiksaanwijzing als hij wil drinken... hij wil altijd iets in zijn handen hebben om mee te spelen en als hij zijn speen heeft gezien... (voordat hij gaat slapen, voed ik hem altijd op zijn slaapkamertje waar ook zijn speentje ligt) dan wil hij die.... gaat hij daar ff op sabbelen om vervolgens hem uit zijn mond te halen, aan te vallen op mij en dan tegelijk met zijn speen verder te spelen...... tja ;)

ohja gisterennacht heeft hij doorgeslapen! tot 6:50! HEERLIJK.... :) :) :) :)
    maar vannacht weer om 1:00 en om 5:00 uur feest...:(

4. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Zo wat hebben jullie veel gekletst :D Ik heb nog niet alles gelezen hoor, maar Nelly vroeg hoe lang de baby aan de borst ligt. Als ik gisteren antwoord had gegeven dan had ik gezegd: iedere borst tien minuten ongeveer. Maar vanmorgen was het ineens dik een half uur per borst! Eigenlijk drinkt Sem altijd heel snel, van vriendinnen hoor ik dat hun baby veeel langer aan de borst ligt. Het is zo verschillend, probeer je er ajb niet te druk over te maken. Makkelijk gezegd, ik weet het.
    LZ, ik kan me voorstellen dat je er een boek bijpakte. Hoef je je toch niet schuldig over te voelen bij van die lange voedingen....
    Wel een beetje balen voor je dat je je er vannacht weer uit moest. Wie weet mag je de komende nacht(EN) weer doorslapen. Jaaa, het blijft spannend éen baby!
    Snoopy, ik heb ook hele goede verhalen gehoord over het boek vn Ria Blom. Het is echt het proberen waard!
    Salapio, lekker aangekomen je meisje :D

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Nelly, ik was ook zo 45 minuten tot een uur kwijt per voeding. En dan om de 2 uur, dus maar een uurtje "voor jezelf".

En nu zijn we met ongeveer 10 minuten klaar :D

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier duurt de voeding 20-30 minuten per keer, maar dat is met het aanleggen, even rusten tussendoor en af en toe een boertje. In het begin leefde ik van voeding naar voeding, ik was al blij als ik 20 minuutjes rustig kon zitten zonder dat er weer gedronken moest worden. Maar hier zijn het er natuurlijk twee, die niet goed groeide dus een strak schema hadden, valt niet te vergeleiken met jou denk ik. Maar met 1 voeding alleen aan de borst was ik meestal al 5 minuten kwijt voor er goed gehapt was en goed aangelegd was, maar ik denk dat het echt effectief drinken hier toch maar een minuut of 15 duurde, maar dan werd er tussendoor weer losgelaten en kon ik weer opnieuw beginnen dus een voeding duurde al gauw 40-50 minuten :( .

Salapio, ga je ons na doen? ;) Super goed hoor! *knuf*
    Liefzonnetje, als je die gebruiksaanwijzing dan maar wel doorhebt ;) . :-k die nachtelijke feestjes, niks aan te doen vrees ik, maar extra genieten van de nachten dat het geen feest is :D .

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon was 37wk2d en mistte ook z'n zuig/hapreflex... rond de uitgerekende datum ging dat dus pas goed. Vind het dus ook altijd een beetje krom dat een baby mag komen vanaf 37wk, er zijn er zat die er dan eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Een baby is gemaakt voor bv maar dat moet die baby dat wel kunnen. Hoop ook echt dat een volgende wat langer blijft zitten 39wk is vroeg zat. Had ons een boel ellende, tranen en kolven bespaard.

In het begin duurde een voeding een uur... nu ergens tussen de 5 en 10 min. en tussendoor nog afentoe een slokje en dat duurt maar een minuut of 3 hooguit. Het wordt echt beter Nelly, het ging hier ook heel langzaam maar uiteindelijk ging het opeens vanzelf sneller en sneller. Sterkte!

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan is met 36 weken en 4 dagen geboren, maar met zijn hap/zuigreflex was niks mis. Toen ik aan het bevallen was riep de VK gelijk of ik KV in huis had. Maar toen ze zag hoe goed de BV gelijk verliep, hoefde dat gelukkig niet meer.

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik wilde even vertellen dat ik best een beetje trots op mezelf ben!

Ik dacht namelijk dat ik nooit zou kunnen voeden in het openbaar.... wel dus!

Heb al op visites gezeten, bij de kapper, in de wachtkamer en bij de V&D.. haha

En elke keer dacht ik ach jongen heb je zo'n honger. Nou kom dan maar, kan ons het schelen!

sorry wilde ik even met jullie delen

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    BB, hier gaat het vooralsnog prima, lief dat je ernaar informeert :D Vincent heeft wel last van een doorkomend tandje en is wat hangerig zo af en toe, maar het is te doen. BV loopt nog steeds als een tiet :D Alweer bijna 4 maanden :D

Nelly, 's ochtends is Vincent meestal in 10-15 minuten klaar en naarmate dag vordert (en de productie afneemt) wordt dat ongeveer 25-45 minuten. In het begin duurde alle voedingen wel 45-60 minuten. Sterkte, weet hoe je je voelt ;)
    (Ik las ook wel eens boekje of het forum tijdens het voeden)

Salapio, luciferhoutjes nodig om je ogen open te houden vandaag? ;)
    Super dat Mirre al zo goed is gegroeid op jouw slagroompje :D

LZ, hihihi dat is wel een hele aparte gebruiksaanwijzing voor Steven :)

Zeeuwsmeisje, het is alsof ik mijn verhaal lees...ook precies met 37wkn2dgn!

Hahah STOER zeg, appelsientje :D :D
    Ik voed ook echt overal......in de showroom van de beterbed en vorige week met het mooie weer op een bankje in het park hier...heerlijk!

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Leuk appelsientje... kijk zo uit naar het voorjaar lekker buiten voeden enzo... heb het dit jaar al 1x gedaan in het gras aan de waterkant paar weekjes geleden. Zo genieten!

@ barbabintje; ook hier een lk destijds over de vloer gehad maar die heeft het nooit gehad over het gewicht hoor. Lijkt me ook sterk dat het daar mee te maken heeft aangezien mn zoon 3500 gram was (bij 37.2 wk) en mn dochter van 3550 (bij 40.2 wk) wel meteen goed aan de borst dronk. Heeft lijkt mij puur met de leeftijd te maken. Hoe dan ook we hebben het wel mooi gered ;) dat geeft toch best een kick.

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik wist dat van het gewicht ook niet zeker meer, schreef ik :oops: Zal het wel verkeerd hebben opgevat / onthouden....was echt wel een beetje ontoerekeningsvatbaar in die periode met alle BV-perikelen en alle andere kraamtijdervaringen :oops:

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wat een dag... Ik heb echt niks voor elkaar gekregen. Beetje dom zitten internetten en op de bank gehangen. Oja, wel netjes Annabel gevoed en daarstraks een prakkie gekookt.

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me een stuk minder onzeker. Het is wel erg prettig om op het forum steun te vinden.
    Ik zal toch gewoon geduld moeten hebben en wachten tot ze sterker is.

Hopelijk gaat het net zo als met het aantal voedingen. Van de een op andere dag wilde ze maar vijf voedingen en meldde ze zich netjes om de vier uur.
    Alhoewel... Als ze nu na de derde voeding in bedje ligt, schreeuwt ze na drie uur al om voeding. Meestal is dat rond etenstijd voor ons, dus dat is een beetje onhandig. Ach ja, kleinigheidjes blijf je houden.

@Allwoman: wij hoeven gelukkig 's nachts het bed niet uit, maar in mijn kraamperiode verschoonde mijn man de kleine en bracht haar bij mij om te voeden en legde hij haar weer in bedje.

@Salapio: die borstcompressie had ik inderdaad ook al toegepast, waardoor ze nu op maximaal 20 minuten per borst zit.
    Balen dat Mirre vannacht zo uit haar doen was. Hopelijk blijft het maar bij een nacht.

@Snoopy: Ria heeft mij destijds ook goed op weg geholpen met haar "Regelmaat brengt rust". Het is de eerste week ontzettend moeilijk om de kleine te laten liggen, maar op een gegeven moment heeft ze het door dat het goed is dat ze mag gaan slapen.
    Bij de babymassage vorige week hadden we ook een tip gekregen over het naar bed brengen. Niet wapperen met het dekentje, maar schuif het over de kleine heen als je haar instopt. En blijf contact houden door een hand op haar borst of hoofdje, zodat ze weet dat mama er is.

@liefzonnetje: Grappig dat Steven iets te frunniken moet hebben tijdens de voeding. Nu al een eigen willetje!

@appelsientje: Daar mag je ook trots op zijn! Voeden in het openbaar. Dikke duim!
    Ik wil dat ook doen, maar ik durf het nog niet. Ook omdat Annabel er zo lang over doet.

14. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Hey Barbabintje had je het vorige week dan niet koud op dat bankje?

Nelly, vervelend dat annabel er zo lang over doet, maar mijn kereltje deed er in het begin ook veel langer over en ik merk dat dat steeds korter wordt.
    Liefs

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Nee, was echt superlekker. Het zonnetje scheen en ik zat helemaal uit de wind. Vincent lekker in de wrapper, dus die kon het ook wel hebben :D Hij nam er in ieder geval wel zn tijd voor...heb daar 45 minuten gezeten 8) :D

16. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Lekker zeg. Nou ik ben blij dat ik het ook kan en vooral trots! Het is toch iets natuurlijks en als het mensen stoord dan kijken ze maar de andere kant op hoor (zoveel valt er toch niet te zien, maar ja..)
    Gewoon lekker overal voeden!

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het wordt steeds drukker hier, een goed teken!

@Nelly, toen Jelte zo oud was , had ik ook drinksessie's van 3 kwartier en ook iedere 3 uur.
    Na verloop van tijd wordt dat echt minder hoor, beetje geduld, komt vanzelf.

18. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Ik voed ook echt overal: restaurant, winkels, visites, beursen, wachtkamer en zelfs bij de hypotheekadviseur. Dan zie je zo'n kerel wel kijken hoor, huh! En op een bankje buiten in het bos heb ik ook al heerlijk gevoed, wel in de zon hoor. Ik heb wel altijd een shawl bij me zodat ik het één en ander kan bedekken.

19. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Ester, krijgt Vincent nu al zijn eerste tandje? Dat is vroeg, of vergis ik me nu?

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Dat is heel vroeg. Gemiddeld is een maand of 8 en het begon al met 3 maanden. Er zit een wittige bobbel in zijn tandvlees en ik zie een klein wit puntje. Maar voorlopig lijkt het alweer een week stil te staan. Het kan geloof ik wel een hele tijd duren voordat een tandje daadwerkelijk doorbreekt.

Wel zielig hoor, hij wil echt kauwen, maar kan zelf nog niet goed de bijtring in zijn mondje stoppen en houden.

Share This Page