Hoi, Ik geloof dat ik wel weer kan inhaken... dipje is weer zo goed als voorbij hoop ik. Eva ligt nu ook te slapen, joehoe! Vraag me niet hoe hoor, als haar speen eruit valt of ik maak teveel lawaai is het weer over. Maar zo af en aan slaapt ze nu toch vanaf 8:45 uur. En gisteren heeft ze in totaal een kwartier geslapen, jee! Vanochtend was ik wel een beetje boos op vriendlief. Hij geeft haar aan mij, ik leg haar aan, ze begint te drinken en zegt hij, volgens mij heeft ze een poepluier. Tja, loskoppelen is ook zo sneu dan en na de voeding verschonen ook geen optie, dan kan je meteen alles verschonen. Dus heb haar na de voeding maar weer in bed gelegd waar ze nog ruim een uur heeft geslapen. Gelukkig smeren we altijd royaal met zinkolie als we een poepluier verwachten (na 3 dagen toch wel , dus je kan wel bedenken hoe die er dan uitziet) dus haar huid heeft dan weinig te verduren. Of het lekker ligt vraag ik me af, in ieder geval lekker genoeg om nog even te slapen. Maar goed, na mijn dip van gister was dit even een niet zo'n slimme zet van mijn vriend. Ik heb haar vanochtend huilend verschoond en haar bed afgehaald, alleen haar romper was ook vies maar alles stonk. Na even tekeergaan tegen mijn vriend kon ik er weer tegenaan . Gister na een jankbui met vriend naar het winkelcentrum hier in de wijk gegaan, zien we de stagaire die mijn bevalling heeft gedaan. Maar ze had duidelijk haast en zag ons niet (en ik zag zo snel niet meteen dat zij het was), ik had haar zo graag nog even gesproken! (Ze was skien toen ik de nacontrole had) Maar ik zal haar nog wel eens tegenkomen, ze komt er ook vaker. Ik had hier op het forum ergens gelezen dat je best zonder bh kan slapen, met een handdoek eronder en die dan verschonen. Heb het vorige nacht gedaan, maar mijn shirt was doorweekt en het dekbed was ook niet echt droog meer te noemen . En misschien had Eva een uurtje langer geslapen dan normaal. Nooit gedacht dat ik zoveel zou lekken, die zoogcompressen lijken toch niet zo nat. Maar goed, voorlopig nog bh voor mij. Ik had die Lilypadz besteld, maar die zijn met zulke stuwing toch niet zo fijn, de druk kan er dan niet vanaf zeg maar... Ik ga even proberen te reageren op jullie, komt ie hoor! Sembo, mijn geheugen is ook niet wat het ooit was . Maar het gaat steeds beter. Ik had het mijn baas ook verteld, maar hij heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt en hij heeft zoiets van, we zien wel, rustig aan weer beginnen. Ik zie er ook wel tegenop, niet tegen het werk, dat is heel leuk en ik heb lieve collega's, maar Eva aan een ander overlaten is toch moeilijker dan ik dacht. Ik heb al moeite om haar aan mijn vriend over te laten... gelukkig is hij in april en mei thuis als ik werk, vanaf juni gaat ze 2 dagen naar het kdv. En dan is ze 'alweer' 5 maanden. Maar moeilijk zal het toch wel blijven. Hihi, ik dacht eerst ook, wat een kleintje! Maar 5840 klinkt wel normaal! Jingels, fijn dat Jelte zo goed geslapen heeft (een week geleden, maar goed , ik loop achter). Eva heeft vannacht van 23:30 tot 6 uur geslapen. Is toch ook wel heel erg netjes, het wordt steeds langer! Alleen is ze nu wel om half 8 wakker ipv 8 uur, dat lijkt steeds vroeger te worden. Daar gaat mijn rustige kopje thee , vanochtend was die ook al koud geworden. De herkansing is wel gelukt! Bolbuikje, over auto's wassen... ik was die van mij als ik 'm net nieuw heb en als ik 'm weer ga verkopen . Als ik geluk heb haalt mijn vriend 'm een keer door de wasstraat of hij wast allebei de auto's. Mijn vorige auto heb ik 5 jaar gehad, dus ik heb die 2x gewassen, mijn vriend denk ik ook 2x. En mijn vader een keer toen hij hem had geleend, en toen meteen ook in de was gezet . Maar dat was ook een koekblik, die ik nu heb is wat mooier, dus eigenlijk wel het wassen waard. Misschien als het weer 20 graden is ofzo . Je hebt er maar druk mee, met het voeden! En toch ben je hier wel regelmatig te vinden, internet jij (net als ik) ook wel eens voedend. Of slapen ze zo goed dat je alle tijd hebt? Meestal ben ik hier te vinden als Eva bij mij slaapt, dus 's avonds heb ik meestal alle tijd (maar niet altijd alle puf ). Leuk dat Malou zich zelf draait, hier draait Eva zich ook wel eens half om naar haar zij, vind ik ook al helemaal geweldig! Fijn dat ze zo goed gegroeid zijn trouwens! Zeker op die leeftijd, in het begin gaat het vaak harder dan later. Dus helemaal geweldig! Zijn wel wat smilies waard . Knap ook toch van een lichaam dat het 2 baby's zo goed kan voeden! Appeltje, hoe is het nu met Kevin? Mrijn, welkom! Klinkt wel als een regeldag, de eerste van Eva kwam precies op dag 10. Was wel even aanpoten, net de 2e dag helemaal alleen (samen met Eva ) thuis. En wat ze horen te drinken, het is ongeveer 150ml per kg gewicht. Maar dat klopt in het begin ook niet, want Eva was dan best flink, maar zoveel dronk ze toen echt nog niet. Ik denk dat bij ongeveer 2 weken 50ml niet te weinig is, een andere keer zal ze wel meer drinken. Maar daar moet je niet op letten hoor, als ze tevreden is het goed groeit is het gewoon goed. En die gebroken nachten vallen inderdaad best mee, de eerste weken sliep ik nauwelijks maar ik had nergens last van. Nu slapen we trouwens heerlijk, dat is toch ook wel weer fijn! Ik heb trouwens de laatste weken voor de bevalling nauwelijks geslapen door vreselijke jeuk, ik sliep hooguit 3 uur per etmaal. Dus direct na de bevalling sliep ik bijna al meer. En zonder jeuk, dat was en is wel heel erg lekker! Over sporten, lijkt me wel weer lekker, maar ik vind wandelen voorlopig wel goed denk ik. Fietsen vind ik ook heerlijk, maar voorlopig even niet, misschien als het beter weer is zo'n fietskar kopen waar de maxicosi in kan. Ik wil binnenkort gaan inline skaten achter de kinderwagen. Ideaal, want ik kan niet zo goed remmen. Mijn vriend vroeg zich laatst af waarom er op de kinderwagen een rem zit. Nou daarom dus . Geke, klinkt wel heftig jouw bevalling. Bij ons wat het trouwens meteen een smurrie, het meconium kwam er samen met Eva uit . Nou, was ik toch een heel eind, staat mijn moeder op de stoep. Laters! Liefs, Snoopy
Snoopy, ik verschoon Sem vaak halverwege een voeding. Dus eerst een borst, luier en dan de andere borst. Dit ben ik gaan doen omdat Sem nogal snel in slaap viel aan de borst.....
@Ria Blom: Ik heb nog niets van haar gelezen, maar klopt mijn beeld dat je een baby van haar, hoe jong ook, wakker in bed moet leggen? En hoe zit het met laten huilen? Ik ben waarschijnlijk nog een veel te gevoelige nieuwbakken mama, maar ik kan en wil dat niet. Het gaat zo tegen mijn gevoel in om mijn kind niet bij me te hebben. Gevolg is dat ze op schoot of op mijn borst in slaap valt en dat ik haar daarna pas weg leg. Daarna slaapt ze trouwens wel prima een uur of 3 in haar eigen bedje tot ze weer komt voor de voeding. Ik heb haar een paar keer min of meer wakker weg gelegd en dan is ze binnen 10 minuten weer klaarwakker en wil bij me zijn. Overdag is het een zeldzaamheid dat ik haar weg kan leggen, dan slaapt ze hoogstens een uur achter elkaar en dan vooral op schoot. Aan de ene kant voelt het goed zo en weet ik dat je baby niet kan verwennen tot het een maand of 4 oud is, maar aan de andere kant ben ik wel een beetje bang dat ze over een half jaar nog steeds alleen maar bij me wil zijn... Daarbij is dit wel heel erg intensief en heb ik zelden 2 handen vrij om bijvoorbeeld een berichtje te typen
@snoopy: klinkt in ieder geval alsof je je weer een stuk beter voelt. @tijd van voedingen: in het begin idd rustig 45 min. nu meestal 10 ofzo (ik hou de tijd niet meer bij...). 's ochtends wel iets langer denk ik, dan wordt er flink gedronken want we zijn weer helemaal van de nachtvoedingen af geloof ik vanmorgen 6.30 gevoed en (onder protest) terug gelegd en nog geslapen tot 8.45, toen schrok vriendlief wakker want hadden we ons verslapen! lekker! Jo was moe, we waren gistermiddag even shoppen en dat duurde wat langer voor we thuis waren en toen werd alles laat.. bv, eten (nouja, poging tot) en snel naar bed. @mrijn: ach jouw kleintje is nog zo klein, zou ik zeker lekker bij je nemen. ik wilde eerst ook nooit Jonathan laten huilen, hij mocht ook veel bij mij maar sliep ook al wel goed overdag. Op een gegeven moment (2 maanden) was t moeilijker hem te sussen en merkte ik dat ik hem beter eventjes met rust kon laten en viel ie dan wel in slaap. maar volg vooral je gevoel, je hebt het vast wel door als ze je in de maling begint te nemen @buiten voeden: dat klinkt goed! ik heb het vorige zomer een keer gedaan op een terrasje. Nu wordt Jo zo groot dan vinden mensen dat vast raar maar wie weet doen we het toch.... In het openbaar voeden is nu niet zo vaak meer nodig omdat ik ook wel wat anders te eten/drinken kan geven.
BARBABINTJE, oooo dat lijkt me zo heerlijk om buiten op een bankje te voeden. Mn man en ik (en Mirre ook trouwens) wandelen graag (lang), maar zijn nu een beetje gebonden aan voedingen van Mirre. Ik heb dat fijne Raynaudsyndroom en wacht dus even tot het wat warmer is (anders doen mn tepels/borsten pijn) ... SNOOPY, fijn dat het weer beter gaat! En lekker handig van je vriend MRIJN, ik heb de eerste 6 weken ook zo goed als de hele dag met Mirre rondgelopen, ze sliep overdag vrijwel altijd bij mij of bij mn man ... maar na een week of 6 begon ze de wereld te ontdekken en wilde ze niet meer slapen bij mij, maar alleen nog maar spelen ... Dat vond ik wel een goed moment om iets 'strenger' te zijn ... maar blijf het vreselijk vinden ... het is echter kiezen tussen twee kwaden: een oververmoeid en overprikkeld meisje dat bij mij ligt te huilen of even huilen in haar wiegje ... (en dan heus niet op zn Ria Bloms uren liggen slapen ... maar na driekwartier is het al weer bal ... helaas)
Mrijn, wij hebben op een gegeven moment echt de knop om moeten zetten. Toen Steven zo oud was als Julia ging het nog wel goed, maar met een week of 4 (of was het nog later? ik weet het niet precies meer en geen zin om het na te zoeken nu ) sliep hij overdag vrijwel niet meer, overstrekte hij zich heel veel en huilde erg veel. S nachts sliep hij wel goed. (2 nachtvoedingen) De "methode" van Ria Blom (wat bewezen is bij huilbaby's die verder geen medische afwijkingen hadden) is regelmaat. Dus alles volgens een vast stramien doen. Dus wakker worden, dan voeden, dan kroelen, dan even spelen en dan weer slapen, en idd wakker in bed leggen. Altijd in dezelfde volgorde. In heb begin was het wel even huilen en dat is vreselijk moeilijk! maar in het boek staat ook uitgelegd waarom kindjes huilen en je gaat echt verschil in huilen horen. Steven heeft totdat hij ruim 6 mnd was altijd een inslaap-huiltje gehad. Soms 1 minuut, soms 5 minuten... daarna werd hij behoorlijk ziek en wilde hij niet veel drinken bij mij en miste hij het zuigen enw ilde hij opeens een speen.... en sindsdien huilt hij nooit meer voordat hij gaat slapen en ligt lekker te sabbelen of te brabbelen... Voorheen wilde hij nooit een speen, die werd gelanceerd... maar ben blij dat hij er nu zo blij mee is en op die manier alle indrukken kan verwerken OVerigens vond ik het een verademing om het boek te lezen, een eyeopener!, zoveel meer duidelijkheid! en wat helemaal goed is, is dat ze uitgaan van borstvoeding.... (om maar weer ff on-topic te komen!) Hier opeens vreemd drink gedrag..... veel minder frequent... maar wel weer een nacht doorgeslapen! joehoeeeee tot 6:10! Snoopy..... lekkkkkerrrrrrrrrrrrrrr dat moet er heerlijk uitgezien hebben gelukkig stinkt de poep nog niet zo heel erg... hmmm dat mis ik toch niet die dunne fledder borstvoedingspoep die overal in gaat zitten, niet alleen in de luier zonder bh slapen nu al... lef hebben hoor! ik heb tot ongeveer 6 mnd wel met geslapen.... toevallig laatst weer gelekt.. ik wist niet wat mij overkwam Geke, kan jij nog wel in het openbaar voeden? Steven heeft dan veel te veel afleiding, pas als hij echt heeeeel erg veel honger heeft, dan drinkt hij wat, maar wel heel snel om direct weer om zich heen te kijken... is bang dat hij wat mist he Stom overigens he dat mensen het vreemd gaan vinden dat je nog voedt.... mijn haren gaan dan recht overeind staan..... gggggggrrrrrrrr
@Mrijn: die Ria Blom moeten ze zelf maar eens even laten huilen, alleen in een kamertje leggen ,en vooral geen aandacht geven *schud hoofd*. De rust en regelmaat zijn prima ,maar haar ideeen over laten huilen, sluiten in mijn optiek bijna aan bij kindermishandeling. Zulke kleine kindjes kan je echt niet verwennen. Ze willen gewoon bij je zijn, veiligheid en troost bieden via de borst is het grootste cadeau wat je ze kan geven. Naarmate babies ouder worden,maken ze zich vanzelf meer los om de wereld te ontdekken, dit begint vanaf een maand of 4. Als dan vanaf een maand of 6 de bijvoeding begint, zul je merken dat het accent niet meer op bv ligt maar op de wereld ontdekken. Dan is het voor een kindje goed te weten dat er altijd de veiligheid en troost van de borst is. Kindjes krijgen er zelfvertrouwen door. Mijn kindje is nu 10 maanden en je merkt gewoon dat hij echt niet verwend is hoor door hem veel bij mij te hebben gehouden. Zo'n onzin als dat tegen jonge moeders gezegd wordt. Heb je al eens aan een draagdoek gedacht, dan heb je je handen vrij, en je kind heeft jouw geur om haar heen.
Ik heb Sem ook nooit laten huilen. Laten huilen gaathet echt finaal tegen mijn gevoel in. Hij huilt niet voor niets denk ik dan maar.....En ik heb ook cemmentaar gekregen van mensen die zeiden dat ik hem echt moest laten huilen want blablabla.....Dat doe ik dus niet Wel heb ik hem laten liggen als hij voordat hij ging slapen een beetje ging dreinen, dat duurde nooit langer dan vijf minuten en dan sliep hij. En Sem slaapt overdag ook niet veel, en ik ga hem dan echt niet in bed laten huilen. Daarbij merk ik dat hij gewoon fit is en niet oververmoeid.
Allereerst even een vraagje, ik weet dat ik eigenlijk een ander topic moet openen maar doe het toch maar even hier . Bijvoeden, moet je daar precies met 6 maanden mee beginnen, of mag het ook bijvoorbeeld 2 weekjes later zijn? Ik zie er nu al tegen op, vind ze nog veel te klein . Of hebben ze met 6 maanden echt fruit en groente nodig? :-k Ria blom ken ik niet (ben ik nu heel dom?) maar wat huilen betreft, dat kan ik gewoon niet hebben, als er gehuild word, sta ik 'meteen' bij het bedje/de box/de kinderwagen. Maar eigenlijk zijn ze hier ook erg rustig, er word eigenlijk nooit gehuild, als ze aan het jengelen zijn ben ik al op mn hoede en als dat over lijkt te gaan in huilen sta ik paraat . Misschien is dat ook wel niet goed, maar zo doen we het nu eenmaal. Liefzonnetje, gefeliciteerd hoor, alweer een nachtje doorgeslapen! Hopen dat het zo blijft natuurlijk! Barbabintje, allereerst sorry, ik zie dat ik gewoon altijd jou 'naam' verkeerd schrijf. Ik was ervan overtuigd dat het barbaRintje was, maar ik zie net ineens dat het een B moet zijn . Succes met het tandje, hoop dat ie snel door is zodat ie er wat minder last van heeft. En tot die tijd, succes met het vasthouden van de bijtring. Snoopy, je hebt me betrapt. Haha! ja, ik zet smorgens na de eerste voeding van Ruben de computer aan, en log hier in, en savonds voor ik naar bed ga zet ik hem weer uit. En zo af en toe kijk ik wat er voor vragen/berichten zijn. Slapen doen ze hier ook nog redelijk veel, zeker als ik jullie hoor over kindjes die niet willen slapen overdag etc. En Leander is 2 weken vrij, dus ik heb het minder druk, hij kan ook wat doen nu. Lekker wandelen/kroelen en knuffelen met zn ukjes. Voeden doe ik overigens nooit achter de computer, dan heb ik mn handen nodig om de kleine en mn borst vast te houden . Vind het ook geweldig hoe ze nu zo mega goed groeien, maar ze hebben wel wat in te halen natuurlijk. Ik heb overigens wel medelijden met jou auto hoor, hihi, 2x in zn 'leven' gewassen. In de wax zetten deed ik altijd elke week tot ik tonnetje rond was, toen moest ie het zelf maar doen, maar ik heb nu mn oude 'plicht' weer op me genomen 8) . Maar ik doe het graag hoor zowel wassen als in de wax zetten, en idd een heerlijk zonnetje erbij is nog lekkerder . Owja, en ik ben vanmorgen voor het eerst van 7 tot 13 uur weggeweest. Afgelopen dagen wat extra gekolfd voor wat voorraad, en dat hebben ze vanmorgen lekker met het flesje opgedronken. Dat is toch een hele gerust stelling voor als ik straks weer moet gaan werken.
hey meiden,heb ik toch nog een vraagje bloss.. wanneer je er weer aan toe bent,(sex bedoel ik dus) kan dat ene beetje gewoon wanneer je bosrtvoeding geeft? die korte tijd dat ik gaf sproeiden mijn borsten al wanneer ik de bh uitdeed :S en dat werkte voor mij njiet echt bevordelijk! word dat minder of hebben jullie dat nog steeds?(en is dat vervelend?)
Uhm tja , allwoman, daar vraag je wat! hihi! Dat valt wel in de categorie, persoonlijke vragen 8) . Ik persoonlijk was 'er' pas weer aan toe 4.5 maand na de bevalling. Ik had er totaal geen behoefte aan . Wat betreft, 'sproeiende' borsten, hier af en toe een drupje, maar verder is het lekken hier eigenlijk wel gestopt. En ik zorg toch dat ik van te voren gevoed heb, dus dan zijn ze ook aardig leeg .
Kan gewoon hoor met BV. Ik hield alleen in het begin mijn voedingsbh aan (errug romantisch.....) en toen Sem ongeveer een week of zes was kon de bh ook uit!
ow kijk,bedankt hoor,daar heb ik wat aan haha tja zover ben ik dus nooit gekomen!en had toen echt iets van? huh? okeeej....hihihi
Bolbuikje jouw baby's zes maanden of ouder zijn, hebben ze niet meer genoeg aan alleen melk. Je baby's meot je in principe dan ook ander eten gaan geven, bijvoeding. Ze hebben meer gezonde stoffen (voedingsstoffen) nodig dan in de melk zitten, zoals vitamines en mineralen. Zo heb ik het altijd begrepen. Maar aan de andere kant: wat is nou twee weken? Begin je toch heeeeeeel langzaam aan met heeeeleeeee kleine beetjes groentes. Heeeeel klein beetje en dan weer lekker aan de borst
bolbuikje: je kunt best nog wat langer wachten hoor want gecorrigeerd zijn jouw ukjes natuurlijk nog lang geen 6 maanden. die twee weken kun je zeker nog wel wachten want het is pas bij 8 maanden ofzo dat je kindjes andere voedingststoffen nodig hebben en zelfs dan is tot het 1e jaar de melk het belangrijkst dus heb vooral geen haast. ik las gister nog een verhaal van iemand met een te vroeg geboren kindje die het in het begin heel moeilijk had met de bijvoeding (qua vertering/kramp) doe gewoon heel rustig aan en kijk hoe ze erop reageren. lz: ik voed inderdaad niet meer zo vaak buitenshuis ook omdat t niet veel zin heeft omdat Jo afgeleid is. maar als ie echt honger heeft wil ie wel even. gisteravond was grappig, ik dacht ik geef 1 borst en dan gaan we wat eten en dan nog een toetjesborst. nou echt niet dacht Jo: krijsen toen ik hem in de kinderstoel wilde zetten. haha, hij kan dus tot 2 tellen nu toch maar eerst verder laten drinken dus. allwoman: ik sproei eigenlijk nooit meer vanzelf. alleen als Jo drinkt. in het begin vaak wel 's ochtends zodra ik hem hoorde of zag maar verder niet zo spontaan. ik kon ook nooit Jo laten huilen maar gaandeweg merkte ik dat ik hem soms toch beter even kon laten. dan 5/10 min en dan sliep ie. En nu wil ie overdag wel es niet slapen en dan roept ie, is niet echt huilen maar dan laat ik hem ook en gaat ieook slapen. maar zo'n heel kleintje zou ik ook niet doen hoor, tot 6 maanden zeker niet.
Hihi, dat antwoord had ik al gevreest! haha! Had het ook gevonden op internet. Eerst had ik zoeits van leuk, echt eten geven. Maar hoe dichter het bij komt hoe meer ik er tegen op zie. Maar idd gewoon een heeeeeel klein beetje! . Nou, misschien stelt mama zich wel aan, dat ze te klein zijn, en vinden ze het heeeerlijk.
bb, geeft niks, joh. Het maar een nickname die ik had verzonnen toen ik net zwanger was en niet 'herkend' wilde worden op het forum. Het is 1 van de kinderen uit Barbapapa Noem me maar gewoon Esther (of Es, nog korter), dat makkelijker te typen en korter Gewoon je gevoel en intuitie volgen vwb het bijvoeden straks. Je probeert het gewoon en als het niet goed voelt en ze reageren niet lekker dan stel je het toch gewoon nog even uit? Wat geke zegt klinkt ook logisch mbt de gecorrigeerde leeftijd. Laten huilen; zojuist even. Hij is 2 uur helemaal actief geweest in de box en wipper met speeltjes en ging toen huilen. Schone broek gegeven, gekeken of hij honger had, maar hij was gewoon moe. Maar in mijn armen vindt hij mijn haar en gezicht veeeeel leuker dan slapen, dus toch maar weggelegd en de kookwekker gezet op 10 minuten. Voor het aflopen lag hij al te slapen. Maar 'zomaar' laten huilen onder het (achterhaalde) mom van 'is goed voor de longen' of ' krijgen ze niks van'....no way!
Hier ook niet langer dan 10 minuten of meneer moet ineens harder en serieuzer beginnen te huilen dan ga ik er heen. Maar meestal valt hij gewoon in slaap hoor! Hij heeft vannacht van 20 tot 4.30 geslapen, schrok er echt van! Volgens CB heeft hij in principe geen nachtvoeding meer nodig (hij is zwaar zat) maar ondertussen stonden mij borsten dus wel op knappen! Liefs
Whoops, sorry geke ik had je antwoord nog helemaal niet gezien. Druk met allerlij dingen en ondertussen antwoord geven op het antwoord van esther . Maar dat is ook wel zo, wat betrefd die gecorrigeerde leeftijd, dan hebben we 4 weken exra. Maar we doen het maar lekker rustig aan want in krampjes enzo hebben wij geen trek . Esther, haha, zo een nickname heb ik ook! . Maar ik geloof dat de meeste hier ook ondertussen wel weten dat ik Hanneke heet. Ik 'vertyp' mn eigen weleens .