Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, nemo, had het ook nog over pannenkoeken vandaag. ik hou er niet van en maak ze dus ook nooit. misschien als jo jarig is dat ie ze dan krijgt! vindt ie vast lekkerder dan groente. hij eet zo slecht de laatste tijd. 's avonds dan he, brood en fruit eet ie wel goed. conclusie: hij eet alleen als ie het lekker genoeg vindt ;) Maandag wegen! Wel spannend hoor want we zijn al 3 maanden niet geweest nu. Maar maak me totaal geen zorgen.

appelsientje: Jo spuugde ook heel vaak als ie te veel had gedronken. en zelfs nu heel soms nog 's ochtends als ie flink volle borsten heeft leeggedronken. Idd, soms is het zo lekker en gaan ze gewoon door. wordt wel vanzelf minder dat spugen. bij ons ging het beter toen we met bijvoeding startten. Ja, dames het heeft ook voordelen ;)

snoopy, salapio: jullie verhalen over moeilijke kleine babietjes doen me terugdenken aan hoe het toen was. het wordt zoveel makkelijker als ze iets groter zijn maar dan verlang je ook wel eens terug naar dat hele kleine...

bolbuikje: gefeliciteerd met de gewichten! haha, voelde je vriend zich niet hulpeloos? de mijne is nog wel eens kwaad als ik niet duidelijk heb gezegd hoe en wat met de flesjes enzo.

Wij hebben vandaag een nieuw autostoeltje gekocht want de maxicosi wordt toch echt wel te klein en we gaan nog wintersporten en op zomervakantie dus dat kan echt niet met die lange ritten Jo met z'n benen schuin omhoog ;) Hij wordt groot! Dan ben je echt geen baby meer als je niet meer in de maxicosi past! JAMMER maar ook TROTS :)

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    o, kiki, ik had jouw bericht ook gelezen maar al eerder. Lekker joh, dat je mannetje zo blij is nu. Je hebt hem hartstikke goed gevoed al die tijd hoor! Naar je beste kunnen en nu ga je gewoon zo door. Succes samen!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nemo, ik heb het er wel eens met mijn vriend over gehad, dat ik ook met mijn melk pannenkoeken kan maken, maar daar gruwelt hij echt van :(. Vooralsnog bewaar ik mijn melk ook nog even liever voor Eva ;).

Geke, dat kleine is ook heel bijzonder inderdaad, alhoewel, Eva is ook al weer zo groot! Ik kijk er wel uit dat het straks allemaal wat makkelijker gaat, maar ik geniet nu zeker ook! Maar achteraf ben je toch gauw wat sentimenteel en lijkt alles rooskleuriger volgens mij ;).
    Hoe lang en zwaar is jouw zoontje nu? Wij gaan half september op vakantie naar Frankrijk, dan is Eva 8,5 maand en ik ben benieuwd of ze dan nog in de maxi cosi past. Want ze is nu wel groot, maar dat zegt niets voor over een half jaar natuurlijk.

Ik ga maar eens naar bed toe. Eva ligt heerlijk te slapen. Van half 8 tot half 10 wat rommelig, maar geslapen. En na de voeding van half 10 heb ik haar niet meer gehoord!

Liefs,
    Snoopy

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt. En ja, hij was niet bepaald blij ;) (ik geloof dat ie me wel kon schieten :) 8) ). Vond het wel zielig voor hem, de volgende keer laat ie zich niet meer zonder mij of een voorraadje melk wegsturen :D . Maar ik had het echt niet verwacht, Ruben had vlak van te voren gedronken en Malou een uurtje eerder. Maarja, ze hebben het alledrie weer overleefd. En jou kleine man word dus al aardig groot, ja, dat zat er aan te komen ;) . Lekker genieten van je grote vent (zo noem ik ruben ook altijd, maar erg groot is ie nog niet).

@Nemo, Hebben de pannekoeken hem lekker gesmaakt? Of heeft mama ze allemaal opgesmult? Ik zou niet eens durven proeven geloof ik :oops: .

@Appelsientje, gelukkig dat het spugen niet veel gaf. En gelukkig zijn de prikjes meegevallen.

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Nemo, welkom in de mamamelk-pannenkoeken-fanclub ;) :) Lekker he?! hihi en hoe vond Sven ze?

Geke, kan ook zijn dat Jo gewoon te moe is om s avonds te eten? Dat hebben wij nu een paar keer gehad.... dan gaat er alleen wat aardappel in (dat vindt hij opeens super lekker... vist hij eerst alle aardappel van zijn bordje en vervolgens gaat hij verder met de rest ;) ) en wat yoghurt... Hij heeft nu een paar keer de late middagslaap overgeslagen.... of wel in bed gelegen maar dan 1 of 2 uur lang liggen kletsen :) :) :)

Snoopy, fijnd at je weer uit je dip bent! Wat een verhaal had jij geschreven, super joh!

Overigens vind ik het wel erg leuk om al jullie verhalen te lezen.... doet me weer terug denken :)

de rest.... pff ik ben het even kwijt.... behalve dan dat bolbuikje zo lief voor manlief geweest is en zonder eten hem en de ukken op pad had gestuurd.... zet je ze op dieet ;) nu ze zo goed aan het groeien zijn ;) :) haha kan me voorstellen dat hij even niet zo blij was met 2 huilende kinderen en geen (.)(.) bij de hand!

Hier een steeds eigenwijzer mannetje die echt zelf bepaald wanneer hij wil drinken.... niet meer direct uit bed s morgens vroeg... pff dan zou je toch dneken dat hij mega honger moet hebben als hij bijna 12 uur niets gehad heeft.... ach ja, ik laat hem zijn gang maar gaan (al hoewel ik hem soms in de houtgreep houd en dan hapt hij opeens wel toe.... tja mannen... rare wezens! ;) ;) :)

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    snoopy: ik kan het je maandag precies vertellen, lengte en gewicht, dan gaan we naar t CB. Maar hij zit nu tussen maat 68 en 74 in. Hij is altijd kleiner dan gemiddeld geweest. Grote babies kunnen met 8,5 maand nog net in de cosi denk ik... volgens mij is het gemiddeld tot 9 maanden. Hangt er dus vanaf hoe hard ze groeit of ze er in september nog in past.

lz: tja, moeheid 's avonds is ook wel een probleem maar ik heb ook al vaak geprobeerd wat eerder te geven en vandaag zelfs al 's middags maar hij wil gewoon niet. alleen dingen die ie echt lekker vindt eet ie goed en de rest laat maar. Maarja, het is ook niet de bedoeling dat als iets niet wil eten dat ie dan iets anders krijgt dat ie wel wil toch? En ik heb het echt niet over ingewikkelde dingen nu hoor, zelfs dingen die eerst wel gegeten werden worden nu soms geweigerd.
    jaja, die grote vent zit de boel behoorlijk uit te testen ;) Hij kan zich ook heel erg aanstellen nu als iets niet mag of als ik hem even weg zet. Gaat ie languit op zn buik op de grond liggen huilen. Heel zielig lijkt het maar zodra er weer iets interessants in het vizier komt zijn de tranen alweer gedroogd.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    foutje...

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, het is toch helemaal niet zo erg dat ze om de 2 uur komt voor een voeding? Als het goed is regelen de kindjes het zelf allemaal. Gewoon aan toegeven, maar het is wel een beetje vervelend voor jou...
    Thijs komt hier ook wel eens om de 2 of 2,5 uur. Maar soms ook om de 4 uur. Het hangt er een beetje vanaf of hij heeft geslapen, veel wakker is geweest of heel erg kramp heeft gehad en dus beetje overstuur en dus heeel erg hongerig..

Lekker hoor pannekoeken! Maar dat je ze ook van mamamelk kan maken had ik nog niet gehoord!

En Bolbuikje ik heb laatst mijn eigen melk geproefd, maar een klein drupje hoor... en vind het niet raar dat die kleintjes er zo verzot op zijn, want het is hartstikke zoet!

Ik had Thijs op bed gedaan en hoorde wel wat gekeuvel door de babyfoon. Zonet even wezen soppen in de babykamer en meneer lag vrolijk om zich heen te kijken en slapen ho maar... ach hij huilt niet en rust toch een beetje of ben ik nu te streng?
    Liefs

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) nee, liefzonnetje, dat was zeker niet mn bedoeling. Ze hadden gewoon net op, dus ik had het echt niet verwacht. Maar wel een leer voor de volgende keer. Hij vind het nog steeds niet grappig :oops: . Hihi, bij jou een eigenwijs kleintje dus? Begint al vroeg dan dat vreemde wezen zijn :) .

10. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Oja vannacht heeft meneer van 20 uur tot 4 uur aan 1 stuk doorgeslapen----> grote knul issie he?

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appelsientje, idd super! Heerlijk, jullie ook lekker kunnen tukken! hier nog altijd 'gewoon' nachtvoedingen rond 2.00-3.00 uur!

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    geke, tussen maat 68 en 74.... en dan al uit de maxi cosi? Steven zit nu in maat 80 maar hij zit nog altijd in de maxi cosi.... alhoewel het nu wel krap gaat worden... ff opletten op de aanbiedingen... ;)
    tja dat aandacht vragen ken ik.... ff weg leggen en zeuren ;) maar hij is nu druk bezig het kastje open te krijgen waar de computer in staat.... en dat is NU gelukt... ingrijpen.... oh mooi hij heeft hem al zelf dicht gedaan :) :) :)

appelsientje, wow wat goed zeg! Zo lekker lang geslapen al! HEerlijk joh! dat er maar veel van dat soort nachten mogen volgen :)

bolbuikje, ach ik zou me niet schuldig voelen als ik jou was hoor.... :) hij kan er ook zelf aan denken ;)
    tja eigenwijs.... heerlijk hoor.... jij hebt straks 2 eigenwijze schepseltjes die de boel onveilig gaan maken ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm, hij had eraan gedacht, ik was degene die zei dat het niet nodig was :rolleyes: :) . En ja, waarschijnlijk hebben wij straks 2 van die eigenwijze schepsels, die gaan samenspannen tegen ons 8) .

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja Bolbuikje, baby's zijn soms erg onvoorspelbaar... hier wordt nu om de 2 uur gedronken zo ongeveer, ik word er wel een beetje tureluurs van hoor, zo van, alweer? Eerst drinken, dan een half uur spelen, dan slapen en na een uur alweer wakker met honger. Maar ze drinkt teminste goed en ze slaapt ook wat overdag. En 's nachts al helemaal... sliep ze gister echt goed rond 10 uur, werd ze vanochtend pas om 5 uur weer wakker! :confused: Toen ik vannacht wakker werd en het rond een uur of 4 was (geloof ik ;), in ieder later dan dat ze meestal al wakker zou zijn geworden) voelde ik aan haar handje, niet slim, want die zijn altijd ijskoud. De schrik sloeg me echt om het hart :( :( :(. Toen voelde ik haar gezicht, die was al een stuk warmer en toen maakte ze ook even een geluidje. Pfffffffff ben me echt rot geschrokken...

Liefzonnetje, volgens mij is Steven een beetje op de leeftijd dat alles leuk is, behalve rustig drinken bij mama, hij heeft vast wel wat beters te doen ;). Ik vind het al heel erg jammer dat Eva eigenlijk nauwelijks lekker bij ons wil liggen. Alles om haar heen is veel interressanter. Zat ik eerst avonden met haar slapend op mijn borst, nu is ze daar veel te onrustig voor. En ze is nog maar zo klein, ze wordt veel te snel groot! Maar dat is ook wel weer heel erg leuk. Na de nachtvoeding hou ik haar nog wel altijd even lekker bij me, dat is zo heerlijk! Ik wil die nachtvoeding helemaal niet kwijt, terwijl het vannacht meer een heel vroege ochtendvoeding was. Nu ligt ze toevallig ook even lekker bij me, we zijn weggeweest met de maxicosi en van daaruit ligt ze nu heerlijk bij mij verder te slapen.

Geke, ik ben wel benieuwd dan, ik denk dat het een andere autostoel gaat worden voor de vakantie, wel zo comfortabel voor Eva. Wat is Jo een kleintje trouwens, Eva begint nu al uit sommige 62 te groeien (helaas ook mijn favo shirtje, dat was met die van maat 56 ook, ze doen het er gewooon om ;)). Vooral mijn vriend vindt het erg fijn dat Eva niet zo heel klein is en vanaf het begin haar hoofd zelf goed omhoog kan houden, is toch wat minder fragiel dan.

Appelsientje, op zich niet zo erg dat Eva om de 2 uur drinkt. Maar als je bedenkt dat ze een aantal weken terug soms wel om de 4 uur kwam, is het even omschakelen. Ik heb liever een extra nachtvoeding en overdag wat meer rust, zeker omdat ze dan zo onrustig drinkt. Ik denk dat ze daarom ook vaker komt. Verder vind ik het echt heel lastig dat Eva geen duidelijke hongersignalen afgeeft. Dan leg ik haar maar aan en dan drinkt ze vaak wel goed. Iemand nog tips? Dat vind ik trouwens wel het nadeel van een speen, dat maakt het niet makkelijker.

Liefs,
    Snoopy

15. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    heel goed appelsientje, lekker slapen! En even alleen in je bedje liggen is soms ook wel lekker rustig natuurlijk :)

snoopy: ja, Jo is klein maar wel heeeel sterk hoor! ;) maar serieus, hij kon ook al heel vroeg zn hoofd ophouden, haha, heb nog een filmpje van hem dat ie ruim een maand is, ligt ie op zn buik in de box naar de boekenkast te turen, heel lang :)
    maar komt ook omdat ie altijd op zn buik heeft geslapen, dan gaat dat eerder. maargoed, ik denk dus dat grootte niet zoveel met fragiliteit te maken heeft. hij is gewoon een klein tenger sterk mannetje :)

lz: ja... hoe dat dan kan... zn voeten steken echt over de rand. boven zn hoofd is nog wel ruimte maar ik kan hem er niet echt anders in leggen. nouja, tis wel een keer tijd voor een stoel. Kan het zijn dat Jo de kleinere maten heel lang aan heeft omdat ie heel tenger is? (broekje maat 68 zit dan bijvoorbeeld laag op de heup... billen nemen niet veel plaats in ;)) Nouja, ik wordt wel heel benieuwd naar de getallen maandag zo!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geke, ik bedoel meer met fragiel dun en klein. Eva is dus gewoon lang en dik ;). En zeker voor mijn vriend z'n gevoel wat minder kwetsbaar daardoor. Laatst vroeg iemand of ze 4 maanden was... En bij het cb zeggen ze dat ze op haar buik mag slapen in de box, moet ze wel een keer haar hoofd neerleggen ;). Na een kwartier leg ik haar weer op haar rug omdat ik het anders zielig vind. Maar het schijnt wel goed te zijn tegen een voorkeurshouding, die ze gelukkig niet meer heeft, maar ik hoop ook niet dat die terugkomt.
    Bij Eva heb ik juist altijd moeite haar broek over haar billen te krijgen ;). Broeken zitten om haar middel eerder te strak dan te wijd. Ik heb broeken van maat 62 die ik haar niet meer aandoe omdat die veel te strak om haar middel zitten.

Om 18:30 werd Eva op mijn schoot wakker en ik heb haar slaapzak aangedaan en haar boven gevoed. Dat ging heel goed, ze was klaar en toen ik haar rechtop hield, begon ze te huilen en heb ik haar aan de andere borst gelegd, waar ze ook van gedronken heeft. Toen heb ik haar in bed gelegd en sindsdien slaapt ze, ik weet niet wat me overkomt! Heb op mijn gemak de belastingpapieren kunnen uitzoeken enzo. En het voelt nu heel leeg beneden, maar het is wel heel relaxed! Wie had dat gedacht een paar dagen terug!

Liefs,
    Snoopy

17. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, hier ook moeite met het over de billen krijgen van maatje 62 terwijl de pijpjes soms nog te lang zijn :( ook strak rond de middel... Ook shirtjes maat 62 zit strak om de buik.. haha krijgt goed te eten dus!

Hij was van 4100 naar 5440 gegaan in 5 weken :confused: en 5 cm gegroeid. (bij de geboorte woog hij 3370).

Ik zie altijd aan Thijs dat hij honger heeft dat hij heftig met zijn hoofd schud... beetje zoekende dus.. niet echt huilen, meer een beetje jengelen. Soms lijkt het net of een beetje kramp en honger huiltje dicht bijelkaar liggen, maar bij kramp strekt hij zijn benen en overstrekt hij zich soms. (bij hevige kramp rood hoofd en giga huilen... :( )

Misschien dat je tijd tussen de voedingen een beetje kan rekken met een pinkje of een speentje? Maar misschien lost het zichzelf na een paar dagen wel op. Het kan ook zijn dat je iets te weinig hebt en dat ze dus vaker komt, om jou productie een beetje op te krikken? Ja ik zeg ook maar wat hoor... maar snap dat het lastig is... soms is het ook maar wat proberen, konden ze maar gewoon vertellen wat ze willen he? Was het een stuk makkelijker voor ons! Liefs

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Appelsientje en Snoopy, wat groeien jullie kindjes toch lekker zeg! 2 maanden en al 62 (wat zelfs te strak zit). En dat allemaal door jullie eigen melk! Geweldig toch!

Snoopy, ja het is wel druk he? Als ze om de 2 uur wil drinken, maar waarschijnlijk zal dat binnenkort ook wel wat minder worden. Hoop ik voor je ;) . Wij hebben Ruben eindelijk wat vrijer gelaten en ik leg hem nu niet meer om de 2 maar so wie so om de 3 uur aan mocht hij niet zelf in de tussentijd komen. Ik was zo gewend aan dat om de 2 uur voeden dat ik nu steeds zoiets heb van tja, wat moet ik nu gaan doen, ineens heb ik zoveel tijd :D . Maar dat is ook wel lekker hoor!

Geke, hihi, die uk van jou nog altijd in maat 68. En die is dan 8 maanden ouder dan die 2 van snoopy en appelsientje. Hier zitten we nu net in maat 56 ;) . Ik zag trouwens nu pas :oops: dat ie alleen eet wat ie lekker vind. :) grappig hoor! Succes maandag met wegen, zal wel goed wezen nietwaar?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Appelsientje, ik weet ook niet precies wat het is, ik heb eerder teveel melk, maar misschien krijgt ze in verhouding wat meer voormelk, waardoor ze vaker moet drinken om genoeg achtermelk te krijgen. En ze is de afgelopen week veel actiever, redt het makkelijk een half uur in de box. Als ik haar te snel in bed leg, dan slaapt ze daarna dus niet, zo van, ik was nog niet klaar met spelen dus ik ga niet slapen ;).
    Eva heeft eigenlijk nooit kramp, weinig gehad ook gelukkig, ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is. Dat met haar hoofd schudden herken ik ook wel, of haar hoofd helemaal opzij draaien en een beetje zoeken. En als ze gulzig naar haar speentje hapt, dan heeft ze meestal ook honger.
    Over voedingen rekken, volgens mij doen we dat onbewust al omdat we het niet altijd meteen door hebben. En ook al is het soms wel lastig, ze zal het wel nodig hebben. Ik ga dinsdag toch ook maar weer wegen, want ben wel erg benieuwd.
    Thijs groeit trouwens ongeveer even hard als Eva, lekker he! Alleen Eva afgelopen week dus 'maar' 100 gram, daarom ben ik ook zo benieuwd.

Gister bij Prenatal een stukje gelezen over het 8 weken sprongetje. Wat herkenbaar! Echt alles klopte! Eva lijkt de sprong nu genomen te hebben, heeft dus 2 weken geduurd. Maar als je alles zo leest en je herkent alles, maakt het allemaal wel makkelijker. Misschien toch maar het boek kopen.

Ik ben ook wel een duffe doos hoor ;). Gister lenscontrole gehad, ik zag wat minder goed en had wat last van mijn ogen. En bij het lezen viel het ook al op dat rechts opeens zo slecht was en links iets beter. Ging hij in mijn ogen kijken met licht, bleek dat ik mijn lenzen verwisseld had :oops:. Oke, over 3 weken maar weer terug ;). (krijg ik net een berichtje van mijn vader: 'misschien ook een armbandje voor je lenzen, lol'. Omdat ik ook een armbandje heb zodat ik weet welke borst Eva als laatst heeft gehad :D)

Bolbuikje, waarschijnlijk heb jij het met 2 ook veel drukker dan ik met 1, zeker toen ze nog 2 maanden waren. Dus ik moet eigenlijk ook niet zeuren :oops:. Ik ben allang blij dat ze het zo goed doet en gezond is en ook nog heel gelukkig lijkt. Ze lacht wat af. Zeker nu ze 's nachts ook zo goed slaapt is ze niet meer te stoppen, zo leuk! En brabbelen gaat ook erg lekker, met grappige gezichtsuitdrukkingen erbij.

Ze heeft gister van half 7 tot 1 uur 's nachts geslapen (wat een rust!), toen begon ze een beetje slapend te jengelen en heb ik haar aangelegd. Toen om 5 uur weer en toen heb ik de andere borst gekolfd, zo even snel 100 ml. Dat wil ik nu elke ochtend gaan doen, kan makkelijk als ze zo goed slaapt, zit vol genoeg. Dan heb ik straks zo'n 3 liter voorraad als ik ga werken, vooral voor mijn vriend een geruststelling.
    Net ongeveer haar hele voeding eruit gespuugd, ik al meteen bang dat ze een beetje ziekjes zou zijn, maar ze leek zich wel goed te voelen. En toen heeft ze haar luier maar eens helemaal volgepoept. Dat zat dus dwars ;). Daarna weer gedronken, wat gespeeld en nu ligt ze lekker te slapen. Wow!

Ik heb wat vraagjes voor de dames die werken/gaan werken en kolven enzo:

Kolf je beide borsten als je op je werk kolft?
    Ook om de 3 uur?
    Mijn vriend is erg bang dat hij voeding voor niets opwarmt en dan dus weg moet gooien. Na opwarmen moet je het binnen 1 uur gebruiken, waarom maar zo kort en kan dat echt niet iets langer (als het bijvoorbeeld melk is wat de dag ervoor gekolfd is)? Hij is echt bang dat hij straks veel moet weggooien. Daarom wil vooral hij dat ik nu extra ga kolven ;). Of blijkt dat wel mee te vallen? Hij wil eigenlijk proberen te rekken zodat hij zeker weet dat ze honger heeft. Maar ik vind dat ook wel een beetje sneu.
    Hoeveel voeding wordt er opgewarmd voor een flesje? Eva weegt nu ongeveer 6 kilo, dus bij 6 voedingen denk ik dan aan 150ml. Is ook nog een beetje uitvogelen denk ik, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zal al te denken om een weegschaal te gaan huren om te kijken hoeveel ze ongeveer drinkt, maar dat vind ik ook wel weer een beetje overdreven ;).

Liefs,
    Snoopy

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een gezellig geklets!

Jingels ... voelde me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar word dus eigenlijk heen en weer geslingerd tussen gevoel dat ik mn kindje niet wil laten huilen en het idee dat ik soms wel moet omdat ze anders niet in slaap valt (en dat wel echt nodig heeft). Gisteren weer geprobeerd met rondlopen met r en slapend in bed leggen ... heeft geen zin omdat ze dan na plusminus een kwartier wakker wordt en alsnog gaat huilen :rolleyes: ...

Verder reageer ik even niet... hier weer een flesjesdrama ... :cry: ... de HA (CB) wist ook niet goed wat we konden doen. Vertelde wel dat hij wel wist van een vrouw die zelfs gestopt was met dr werk *zucht* ...

Mirre was weer goed gegroeid ... nu 4610 gram en 59 cm ... ze groeit wel (veel) meer in de lengte dan in de breedte ... (heeft ze niet van dr moeder :))

EDIT: ze heeft op zich niet veel last gehad van het prikje. Was na het prikken vooral boos. Na een paar uur had ze stevig rode en dikke entplekken en veel pijn. Van de CBA/HA hadden we een plantaardige zetpil gekregen en die hielp gelukkig goed. Hier niets gemerkt van sufheid (hoopte we de volgende dag wel een beetje op) ...

Deel Deze Pagina