Salapio, ik snap dat het vervelend is dat ze niet uit een flesje wil drinken, misschien proberen met een spuitje er dan toch wat in te krijgen? Maar is ook niet echt leuk natuurlijk . Probeer maar te bedenken dat ze best wel 10 tot 12 uur zonder eten kan, maar dat dan 's nachts in zal halen. Of denk ik nu te simpel? Als ik moet gaan werken en Eva wil de fles opeens niet zal ik er ook heel erg mee gaan zitten hoor, dan ben je ook niet echt lekker aan het werk. Schiet me trouwens iets te binnen! Jouw familie zorgt toch voor Mirre als je werkt? Kunnen ze dan niet 1x per dag bij jouw werk langs komen in je pauze ofzo zodat ze bij jou kan drinken? Ik zat dit laatst namelijk ook te bedenken, omdat de eerste 2 maanden mijn vriend thuis is als ik werk en dit dus ook zou kunnen doen. Als dat kan, voel je je vast een stuk beter. En hopelijk gaat ze het flesje binnenkort wel pakken. Waarschijnlijk heb je al verschillende spenen en flesjes geprobeerd? En anders zou je een speen een dagje bij je kunnen dragen zodat het naar jou gaat ruiken en dan wil ze misschien wel? Ik verzin ook maar wat hoor, maar wie weet heb je er wat aan . Vervelend dat ze toch wel last had van de prikjes, dat de plek rood en pijnlijk werd. Dan kan je beter hebben dat ze een beetje suf wordt . Eva groeit trouwens meer in de breedte dan in de lengte. Dat heeft ze dus wel van haar moeder . Eva slaapt nog steeds, na af en toe heel even wakker te zijn, maar ik heb me voorgenomen er pas iets mee te doen als ze blijft huilen. En het werkt, want ze heeft nu al een paar keer een beetje gehuild om binnen een minuut weer verder te gaan slapen. Ze slaapt nu al ruim 2 uur, inmiddels al bijna 3 uur na de laatste voeding! Nu dacht ik dus de belastingaangifte te gaan doen maar ik krijg het programma niet gedownload . Liefs, Snoopy
@Snoopy: ik kolf altijd beide borsten. Verschild een beetje hoeveel uur ik er tussen laat. Hangt er een beetje vanaf hoe vol mijn borsten zijn. Je vriend kan gewoon eerst een klein beetje opwarmen en daarna zn weer iets. Er zal wel een soort van lijn inkomen zodat je vriend in de gaten heeft hoeveel hij ongeveer moet warm maken. @Salapio: mijn kind drinkt niet uit de fles als ik er ben. Bij de oppas krijgen ze er toch iets in maar gaat moeizaam. Komt wel goed denk ik. En kindjes kunnen 's nachts ook lang zonder voeding dus dat kan dan overdag ook, althans volgens mijn cbarts. Als je voed op verzoek kan je kleintje het 's avonds en 's nachts wel weer inhalen. Ik ben weer ziek. Ben benieuwd of ik nu ook weer zo'n productiedip krijg als de vorige keer. Toen was zoontje lief erg ontevreden en ging bijten
@ Nemo, heel veel beterschap! Ik hoop voor je dat je bv gewoon blijft hoor, oei een "uit onvrede" bijtend kindje lijkt me niks hoor . @ Snoopy, tuurlijk mag je hier even zeuren, ik geloof dat ik de eerste tijd alleen gezeurd heb hier . Ach lekker toch? Wat betreft die flesjes opwarmen. Als ie nou is gewoon eerst een flesje van bijv 70cc warm maakt. Lust ze daarna nog wel wat, dan nog een van bijv 50cc. Lust ze daarna nog wel wat weer een van bijv 50cc. Het is wel een gegoochel, maar de minste kans dat je een heel flesje weg kan gooien. @ Salapio, oei, sterkte hoor! Ik heb geen idee wat je eraan kan doen, hier word zowel uit het flesje als uit de borst prima gedronken. Wel fijn dat de kleine geen last heeft gehad van de prikjes. En hier is het morgen de dag van de waarheid dan gaan we kijken of het geoefen met liggend drinken heeft mogen baten. Ik hoop echt dat ze gewoon willen drinken. En anders geven ze ze maar flesjes, en probeer ik te kolven. Iedereen succes met jullie kleintjes en het voeden, ik ben (hoop ik) over een paar daagjes weer paraat! .
snoopy, wat goed van Eva! lekker slapen hoor! En Thijs is ook tussen de slaapjes door ook altijd even wakker, dan hoor ik wat gekeuvel door de babyfoon, maar laat hem altijd liggen en dan valt hij vanzelf wel weer in slaap. Nemo: beterschap! Bolbuikje: veel succes met voeden Ik heb Thijs ook een zetpilletje paracetamol gegeven hoor, want hij had toch wel een beetje last van de prikjes en dat mocht gewoon van het CB, vond het allemaal al zielig genoeg. Daarna heeft hij heerlijk geslapen Hier schrok ik vanmorgen om 6 uur wakker met enorme ploftieten! Thijs had besloten om nu maar eens de hele nacht door te slapen, van 20 tot 6 in dit geval! Dus inderdaad ze kunnen wel heel lang zonder een voeding hoor!Liefs
Jeetje wat is hier gekletst zeg. Ik reageer dan ook even niet op iedereen. Ik spring hier wel weer in. Met mij gaat het weer goed. Ik ben weer uit mijn dipje gelukkig. Het werd allemaal even teveel, drie kids, werken, situatie met mijn mams. Maar na een goed gesprek met manlief en mijn zus zijn we er weer. Met Marijn gaat alles prima. Hij drinkt super en slaapt steeds beter. @Bolbuikje: succes met je operatie morgen.
@Salapio: oh gelukkig, ik zat er echt mee in mijn maag. Maar je verhaal is heel herkenbaar hoor. Jelte heeft dat rond 2 a 3 maanden ook een behoorlijk tijd gehad. Ik liet hem eerst ook een beetje dreinen, maar als het echt huilen werd, dan haalde ik hem uit z'n bedje en legde hem aan. Hij dronk niet echt, was meer sabbelen, hij wilde dus gewoon bij mij zijn. Na een maand of 4 werden dit soort dingen eigenlijk geleidelijk aan minder. En nu heeft hij het eigenlijk alleen als hij bijv. 's nachts wakker wordt, dan wil hij lekker bij mij mama in bed, en dat mag natuurlijk. Waar het mij eigenlijk om ging is dat ria blom, kindjes die veel huilen eigenlijk in hun sop laat gaar koken, en dat vind ik zo erg voor die kindjes.
@ Appelsientje, dat was schrikken. Maar zeker wel heerlijk een nachtje kunnen bijslapen . Alleen wat pijnlijk voor jou (borsten) denk ik zo. @ Nynke, bedankt ik heb nu al buikpijn voor wat komen gaat. Kan er zelfs niet van slapen. @ Jingels, en dat bij jou in bed willen is niet alleen lekker voor hem, ook heerlijk voor jezelf genieten!
Even heel snel: Marijn heeft geslapen van 22.00 uur tot 06.00uur. Toen een voeding en hij slaapt nu nog. O, ik ben zo blij zeg. Eindelijk een goede nacht kunnen maken. Of het zo blijft, geen idee maar deze nacht heb ik mooi. @BB: ik zal aan je denken vandaag. Succes! @Jingels: heerlijk om zo'n kleintje bij je in bed te hebben. Het is wat bb ook al zegt. Heerlijk voor de kleine en mama.
Tjee wat een drukte hier! Ik lees wel zo nu en dan hoor, heb alleen geen tijd om op iedereen te reageren. Snoopy: ik kolfde tot 9 maanden 3 keer per dag beide borsten op het werk. 150 cc heeft ze nog nooit gedronken, max. 110 cc per keer. Ik zou je vriend dus niet teveel klaar laten maken de eerste keren, dan kan je zeker wat weggooien. Beter is het om eventueel een beetje na te geven als ze nog honger heeft. Nynke: fijn dat het beter gaat! Hier al vanaf 5.30 uur wakker, wat een feest weer.... Erg fijn dat ze net zo'n ochtendmens is als mama, alleen dit is zelfs mij wat te vroeg hoor! Verder alweer druk bezig met voorbereidingen voor haar verjaardag, heb uitnodigingen verstuurd met een foto van haar erop, waren echt schattig! Sara en Stranger hoe is het met jullie? Tijd niet gelezen
SNOOPY, in mn LLLhandboek staat idd ook de tip om het te proberen met een tuitbeker ... die ga ik maar aanschaffen dan ... En ik heb ingesproken op het antw.app. van de diëtiste van ons CB, die was er niet afgelopen vrijdagmiddag, misschien heeft die nog tips ... Mn moeder en schoonzus kwamen met de tip om FV te geven als ik er niet ben ... misschien vindt ze de BVmelk vies uit een flesje ... maar dat stuit me zo tegen de borst ... En ja ... ze zal het gemiste wel inhalen snachts, daar maak ik me ok niet zo veel zorgen om. Wel om het oppasgenot voor mn man en mn (schoon)ouders ... En langskomen gaat niet lukken ... ik werk namelijk in Rdam ... en woon in Leiden. Maar lief dat je zo meedenkt (en kijk maar uit met dat digitaal invullen van je belastinggedoe) NEMO, beterschap en ik hoop dat je niet weer een productiedip krijgt ... BOLBUIKJE, heel veel sterkte en tot over een paar daagjes! NYNKE, fijn dat je dipje 'over' is ... veel sterkte hoor! En gelukkig gaat het allemaal goed met Marijn! En wat heerlijk geslapen! JINGLES, Ria Blom heeft in ons huis ook al allerlei bijnamen gekregen die hier niet uitgesproken dienen te worden ... Het is wel grappig trouwens dat mn man en ik hier totaal anders in staan. Hij is normaal gezien echt een gevoelsmens, maar dat huilen kan hij zeer rationeel over zich heen laten komen. Maar toen ik gisteren (toen Mirre nog maar 3 minuten aan het huilen was) ook begon te huilen, stond ie binnen een paar seconde naast me met Mirre in zn armen ... dus heeft Mirre lekker bij mij in de draagdoek geslapen . Hier is het trouwens niet (alleen/altijd) dichtbij mama willen zijn, maar ze wil niets missen van de wereld. En dat terwijl die wereld soms echt te vermoeiend voor dr is. Gisteravond wel een kleine overwinning ... na bijna driekwartier bij mij te hebben liggen drink-drift-huilen heb ik haar (meer ten einde raad) in dr bedje gelegd. En ze lag binnen een halve minuut te slapen ... (en sorry dat ik je een k. gevoel heb gegeven, was zeker niet de bedoeling ... nu weer gewoon vriendjes? ) PAPRIKA, wat gaan jullie doen met haar verjaardag?
Hier trouwens ook weer een 'ouderwets' feestje ... ik heb weer een kloof op mn rechtertepel ... ik baal echt als een stekker, want mn Raynaud is ook weer erger geworden ... dus ik heb de tube bepanthen weer tevoorschijn gehaald ... *zucht* Ik denk dat ik Mirre iets te lang heb laten sabbelen deze week ... maar ze lijkt steeds sneller/beter te drinken, wil ook steeds vaker maar één borst ... en ze heeft dan nog wel behoeft om te zuigen (maar wil geen speen) ...
Salapio, hoop dat de kloof snel weer weg is. Balen voor je zeg, bepanthen helpt meestal wel goed toch? Maar blijft vervelend...Wel jammer dat ze geen speentje wil met haar zuigbehoefte. Nemo, beterschap...hoop dat je er weer snel bovenop bent. Nynke, fijn dat je je beter voelt en dat het met Marijn goed gaat. Wat kan je genieten van zo'n nachtrust he! Paprika, wat een leuke bezigheid: verjaardag van je kleintje voorbereiden. Leuk idee ook met een foto. Op haar verjaardag zal je ook wel een leuke foto maken. Wanneer ze in haar stoeltje zit met de taart voor zich met 1 kaarsje erin. Iedereen heeft wel zo'n foto denk ik, leuk. En dan slaat ze ineens in de taart Bolbuikje, veel sterkte vandaag en tot snel. Ik voed ook vaak liggend, vinden we allebei heerlijk! Appelsientej, jaaa dat merk je dan aan je borsten he, hahah. Sorry als ik iemand vergeten ben, jullie hebben ook behoorlijk gekletst het afgelopen weekend De laatste dagen drinkt Sem minder goed uit mijn rechterborst helaas. Het is wel vaker gebeurd, maar dan in mindere mate. Hij begint goed en dan ineens wordt hij onrustig en hapt, laat los, pakt vast enzovoort, hij wordt dan ook een beetje jengelig. Als ik hem dan meteen naar mijn linkerborst doe dan drinkt hij weer heel goed verder. Zou hij dan nog zo'n honger hebben dat er uit mijn rechterborst te weinig achtermelk komt? Iemand anders een idee?
Salapio: hier werd pas goed uit een flesje gedronken toen ik aan het werk was, daarvoor ook nauwelijks. Dat ze de melk uit het flesje niet zou lusten en je daarom kv zou moeten geven vind ik kul, ik denk dat het om het drinken uit een flesje gaat wat haar tegenstaat en niet wat erin zit. Ze wil natuurlijk liever bij jou zijn En dat ze het inhaalt als jij er weer bent is waar hoor, heb wel vaker van die verhalen gehoord. En troost je met de gedachte dat als ze ècht honger heeft ze waarschijnlijk wel gewoon uit het flesje zal drinken, ook al is het minimaal. Voor Lieve der verjaardag doen we niets bijzonders, maar ik ben nogal een bakmiep dus ben het hele weekend aan het proefbakken geweest. Burgerlijk he Er komt alleen naaste familie en een hele goede vriendin van ons, verder hou ik het rustig, ik hang niet eens slingers op. Ze is nogal snel overprikkeld dus denk dat alle visite al genoeg commotie voor haar is. Ik maak voor haar ook een taartje (zonder suiker/zoetstoffen) in de vorm van een hart met biologische jam of geprakte banaan en slagroom. Verder doe ik er lekker wat fruit op, daar is ze dol op. Oh moet je mij toch eens horen.... Nou ze heeft een half uurtje geslapen en is alweer wakker, ik ga er weer vandoor!
He hallo, Even snel een vraagje hoor: Eva drinkt 'raar' sinds gisteravond, vaak niet zo krachtig, meer sabbelend zeg maar. Ze drinkt ook wat langer, er komt ook wel melk uit en ze lijkt tevreden. Maar ik heb helemaal geen toeschietreflex! Ik voel 'm niet en uit de andere borst komt ook haast niets. Mijn borsten voelen ook veel slapper, zelfs na 6 uur niets drinken geen stuwing. Kreeg er met kolven na een voeding ook maar zo'n 40ml uit in 10 minuten, het wilde gewoon niet. Ik snap echt niet dat ik geen stuwing heb, heb ik liever wel, want dat kolft zo makkelijk... Moet ik me nu zorgen maken? (doe ik al ) Eva voelt zich verder goed, lacht en brabbelt veel, en slaapt goed. Maar het lijkt wel of mijn productie opeens erg is afgenomen. Als Eva zo slaapt kom ik even reageren op de rest...
Dit klinkt als een productie op peil En je kan ook een toeschietreflex hebben zonder dat je hem voelt.
Productie op peil zou misschien wel kunnen ja, want ik ben gewend te veel te hebben. Maar dan weet je in ieder geval zeker dat je genoeg hebt . Dat je andere borst niet meer lekt tijdens het voeden, is dat normaal eigenlijk? Ik dacht dat die altijd zou blijven lekken? Daarom heb ik ook het idee dat de tsr niet komt. En die heb ik vanaf dat Eva zo'n 3 weken was altijd gevoeld, kan het dat ik het nu opeens niet voel? Met kolven spoot de melk er altijd in 6 stralen eruit (gisterochtend ook), maar nu zo af en toe maar 1 pisstraaltje. Dat is echt niet leuk , of is dat normaal?
Ik heb het nooit zo erg gehad dat het eruit spoot, maar ik lekte wel een beetje in het begin. Na een maand of 3 was dat eigenlijk over, en hoefde ik ook geen compressen meer te gebruiken.
Misschien had ik dan altijd wel veel te veel (denk het wel ) en wordt het nu 'normaal'... maar ik vind het maar eng! Nu weet ik zeker dat ik elke week nog even ga wegen... het maakt me zo onzeker nu! Liever plofborsten 's nachts dan het idee dat er niets inzit . Bedankt voor je snelle reacties trouwens!
Als jij je zekerder voelt door even te gaan wegen, zou ik dat gewoon doen. Maar dat je geen plofborsten meer hebt is vrij normaal hoor