@Snoopy: hier ook iemand zonder plofborsten al weer een tijd. Nou vannacht dan even omdat meneer ineens ging doorslapen maar anders niet. Ben zelfs een cupmaat terug gegaan.
Snoopy, ik denk ook dat je productie op peil is gekomen ... hier ook zelden nog ploftieten en lekken gebeurt eigenlijk ook niet meer. TSR voel ik soms wel, soms niet ... en ook als ik m niet voel is Mirre erg content na de voeding en kijkt ze me aan met een enorme melkbek (hehe). Paprika, verstandig om het rustig aan te doen. Mijn schoonzusje heeft ook een alert / overprikkeld kindje en die had heel veel mensen (vooral ook veel kindjes ivm dr oudere dochter) uitgenodigd. Was echt te druk ... En leuk hoor al die bakexperimenten. Hier geen bakmiep, wel een kooktruus , maar ik ben wel geïnteresseerd in alle verantwoorde koek en taartrecepten! Suiker, heb gisteren al discussie gehad met mn man. Ik vind, in ieder geval 1e jaar geen suiker en eigenlijk zo lang mogelijk niet snoepen ... Mn man vond dat een likje ijs deze zomer best wel mag ... Gelukkig mocht ik m wel overtuigen met goede argumenten ... Mirre is net aan de borst in slaap gevallen. Ik heb r naar boven gebracht, in dr bedje gedaan, ze werd nog even wakker (ik kreeg een lachje, zo lief) en ze ligt nu volgens mij gewoon te slapen! Echt super! *Natuurlijk gaat ze op het moment dat ik dit post weer aan de huil ... ff afkloppen hoor ... ik ga nu op OK drukken met gekruisde vingers*
salapio, balen van die kloof maar goed smeren en dan is ie vast snel weer weg... en maar even niet laten sabbelen dan? snoopy: hmm, op zich klopt het wel wat jopie zegt dat je je tsr niet hoeft te voelen en dat het normaal is dat je andere borst niet meer lekt. maar wat je zegt over kolven klinkt niet helemaal normaal, dat moeten toch wel krachtige stralen blijven, klinkt alsof je met kolven geen tsr hebt. Kan zijn dat eva even wat meer drinkt en dat dan kolven moeizamer gaat... kijk het een paar dagen aan, rust wat extra zo nodig, goed drinken, dan komt t wel weer goed. nynke: wat fijn dat t beter gaat met jullie en dat je zo lekker hebt geslapen! paprika: zo, jij zit lekker in de voorbereidingen voor het grote feest. Ik baal een beetje want ziet ernaar uit dat ons grote feest een beetje wordt overgeslagen. Niet een van de opa's en oma's kan komen in het weekend na Jo zn verjaardag (en we hebben er nog al wat ). Het weekend ervoor vieren we de verjaardag van mn vader (60) in een huisje. En op de dag zelf moet ik zelf weg. Moet maar wat kleins verzinnen dus. sembo: ik heb ook wel eens een poosje zo'n verschil in rechts en links gehad. Dan deed ik ene poosje de andere borst eerst en ging het vanzelf wel weer over. bb: je bent er niet vandaag maar je leest vast wel bij. hoe is het gegaan? Viel het mee en gaat t drinken? en om jullie niet langer in spanning te houden hier de metingen van vanmorgen: gewicht 9035 gram en lengte 73,5 cm. haha, rare mama die hem nog 68 aan doet?! Of rare maten? Alles verder prima, alleen had meneer geen zin om de rare speeltjes van de dokter te volgen. Er werd totaal niet naar voeding gevraagd... wel raar maar misschien omdat ie zo netjes op zn curves bleef dat de dokter dacht zal wel goed zijn? Was een (mannelijke) dokter die ik niet eerder gezien had. Niet kunnen pochen dat ik nog bv geef dus maar we gaan over 4 weken alweer dus dan nieuwe kansen
Geke, wat is Jo al groot! Dylan was bij 11 maanden 8160 gram en 72 cm. Waarom moet je over 4 weken alweer? De volgend apk voor Dylan is pas bij 14 maanden.
Hoi, Nou, Eva ligt in bed. De hele ochtend niet echt willen drinken, niet echt willen slapen. Heb haar toen maar in de box gedaan totdat ze ging jengelen en toen hup naar bed. En ze slaapt nu . Maar ik zal blij zijn als ze straks wakker wordt en weer eens goed drinkt. Gistermiddag had ze rond 3 uur een voeding gehad en rond 5 uur leek ze weer honger te hebben, maar ze dronk haast niet, weer zo'n beetje sabbelend. Ik heb het tussen 5 en 8 3x geprobeerd, maar ze wilde niet echt drinken en ook niet echt slapen. Ze lag wel in bed, maar was meestal wel stil. Om half 9 heeft mijn vriend haar haar speen gegeven en toen heeft ze geslapen tot 12 uur. Toen en daarna weer om 5 uur een voeding. Beetje raar, al hebben we het eerder ook wel gehad. Ze is een beetje hangerig vandaag, last van windjes, beetje clusteren (ben ik absoluut niet gewend), bij mij willen liggen, maar niet echt slapen (nu dus uiteindelijk wel, maar ben inmiddels al een uur bezig met dit berichtje . Dit alles maakt me dus wel onzeker in combinatie met mijn borsten. Bedankt voor de reacties over het kolven, ik hoop dat het op mijn werk beter gaat dan vanochtend... Ik ga gewoon voor de 150ml per kolfbeurt en dan zie ik wel of ik beide borsten moet kolven. Denk het wel. En wordt het iets meer dan is het mooi meegenomen. En ik ga denk ik 3x kolven en eerder naar huis/later beginnen. Nemo, beterschap! Bolbuikje, beetje laat, maar in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat ze ook liggend willen drinken! Ik weet eigenlijk niet wat voor operatie je hebt gehad? Kan zijn dat je het nooit verteld hebt of dat ik later ben ingehaakt . (kan natuurlijk ook zijn dat je het niet wil vertellen, ook goed uiteraard ) Appelsientje, ook al zo'n kind dat je laat schrikken . Van 20 tot 6 is wel heel lang! Wel lekker hoor! Nynke, fijn dat het beter gaat. En na zo'n dipje heerlijk kunnen bijtanken, kwam dat even goed uit! Jingels, ik vind de methode van Ria Blom wat huilen betreft ook niet zo'n goede. Maar soms hebben baby's het wel even nodig. En dan bedoel ik niet urenlang laten huilen. Wel lekker zo'n kleintje in bed. Wij liggen vaak 's ochtends met Eva tussen ons in lekker met haar te lachen en te kletsen, ze vind het helemaal geweldig! En als ze wat ouder is lekker knuffelen, heerlijk hoor! Paprika, 5.30 is wel erg vroeg! Ga jij er dan ook uit of kan ze zich ook wel vermaken in bed? En al bijna 1 jaar, wat bijzonder he! En ook al zo'n bakmiep, ik ook, als ik tijd heb. Nu komt Eva er iets te vaak tussendoor. Salapio, fv zou ik dus echt niet geven, alleen als laatste redmiddel als er geen andere melk is. Want het zal heus niet aan jouw bv liggen. Tuitbeker is ook nog een idee inderdaad. De afstand Leiden-R'dam is inderdaad wel een beetje teveel van het goede. Herkenbaar weer hoor dat slapen. Gister heb ik Eva ook maar in bed gelegd en tussendoor aangelegd, na zo'n 2,5 uur in-uit-in-uit bed is ze dus in slaap gevallen met speen. Gelukkig is Eva niet zo snel echt overstuur of aan het huilen, meer jengelen. En ze wil inderdaad ook gewoon nog niet gaan slapen, bij ons is het veel interressanter. Maar het houdt een keer op, kleine meisjes moeten ook slapen . Ik zal ook wel gaan letten op het sabbelen, ik kan er ook niet zo goed tegen, krijg er echt de bibbers van soms . Dus ze krijgt sowieso wel redelijk snel de speen. Of ze stopt haar vingers in haar mond, maar dat gaat niet altijd even goed dus dan is het weer huilen geblazen. Is het nog gelukt met slapen na je laatste berichtje? Sembo, wel ervaring met onrustig drinken, maar niet met de ene borst niet meer willen en de andere wel. Ik probeer als Eva onrustig wordt de andere borst ook wel, maar die wil ze dan meestal ook niet. Maar wat jij zegt klinkt op zich wel logisch. Misschien wil hij dan even snel 'tanken' en lukt dat bij de eerste borst niet zo goed meer omdat die leger is. Maar ik ben een held verklaringen zoeken hoor, maar het blijft toch altijd gissen en proberen. Tot haar eerste verjaardag willen wij voor Eva ook geen suiker en snoep, daarna moet ik nog even aankijken. Maar een likje ijs deze zomer gaat echt niet gebeuren als het aan mij ligt! Geke, ik zal het wel even aankijken inderdaad. Voor mijn gevoel heb ik geen tsr, ook niet met kolven. Maar kan het ook zijn omdat Eva redelijk lang heeft gesabbeld dat het daardoor niet meer wil komen? Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel geduld hoor. Ik heb geen zin om 10 minuten te pompen zonder dat het begint te stromen, beetje droogpompen lijkt het dan wel en voelt ook niet heel fijn. Drinken doe ik eigenlijk nooit zo goed, behalve 's avonds. Maar ik had altijd te veel melk. Dus ik zal nu braaf overdag ook wat meer gaan drinken . Knap dat jij hem nog 68 aandoet! Maar Eva heeft ook nog een romper van maat 50 die nog past een een broek maat 56 die ruim zit. Kan dus ook aan de kleertjes liggen en niet zozeer aan de mama . Liefs, Snoopy
snoopy, mirre heeft super geslapen en zit nu bij mij de kamer te onderzoeken, dus typ met 1 hand ... ik denk dat eva n sprongetje oid heeft, mirre heeft ook van die raredrinkfases ... word er ook altuijd erg onzeker van ... EDIT ... We zitten nu ook weer in een raredrinkfase. Ze wil eigenlijk maar een borst ... en ze zit ook weer vaak een beetje boos te trekken aan de tepel ... Happen-zuigen-trekken-boos-happen-zuigen-etc. Vanochtend haar even gewogen ter geruststelling ... ze is sinds vrijdagmiddag 80 gram aangekomen ... prima dus ... en kon het toch niet laten om na een rare voeding te wegen - 70cc ... niet veel, maar meer dan ik dacht en de eerdere voedingen vandaag dronk ze wel beter, dus het zal allemaal wel. Mirre ligt nu weer enorm te mopperen in dr bedje. Jammer want toen ik weg ging was ze aan het uhuhuh-en tegen dr handjes. Ik hoop dat ze nog even een slaapje pakt ... zo komen twee vrienden langs (zij is zwanger van de eerste )
Hihi... Ik zal nog eens komen klagen. Ik snap er niks van. Sinds een paar dagen heeft Annabel haar drinksessies ingekort! Alsof ze het gelezen heeft! Ze drinkt nu tussen de 10 en 15 minuten per borst en ze lijkt er tot nu toe genoeg aan te hebben. Vanochtend zijn we naar het bureau geweest (voor prikjes) en toen was ze in nog geen twee weken zo'n 300 gram aangekomen. Gewoon netjes dus. Ik ben alleen wel benieuwd of dit blijvend is! En nu even bijlezen...
Fijn dat Mirre lekker geslapen heeft! Ik word er dus onzeker van, dat rare drinken, zeker nu met die rare niet ploffende borsten van mij . En een sprongetje, Eva is sinds dat ze 8 weken is dan alleen maar aan het springen . Maar ze doet het nu verder goed, dat is het belangrijkste. Ik pas me wel weer aan . Gisteren wilde ik trouwens bij de hockey kijken van mijn vriend, eerste wedstrijd weer. Lag Eva dus nog te slapen en daarna langdradig te drinken . Na die voeding sliep ze, heb haar in zo'n lekker warm pak gehesen, ze bleef slapen . Heb toen nog de 2e helft kunnen zien en een doelpunt van mijn mannetje! Eva heeft trouwens van het team een hockeytenue (shirt, rokje en sokken) van de club en een hockeystickje gekregen. Is maat 74, dus van het voorjaar/zomer kan ze er tegenaan .
Ik lees net je edit: Toch wel fijn dan zo'n weegschaal, ik ben soms ook zo benieuwd wat ze binnenkrijgt! Maar ben ook wel bang dat het dan een obsessie gaat worden. Misschien ga ik er wel eentje huren voor een weekje ofzo (deze week bijvoorbeeld ). Ik hoop dat het drinken de volgende voeding wat beter gaat en dat ze nu lekker gaat slapen! Nelly, dat is toch altijd zo, als je gaat klagen, loopt het daarna meteen beter . Maar lekker hoor! Hier ook hoor, zat ik er helemaal doorheen omdat Eva moe was maar niet wilde slapen, komt mijn moeder voor morele steun, ligt ze de hele dag te maffen . Dus gewoon flink klagen, dan passen de baby's zich wel daaraan aan! Sinds mijn dipdagen (en geklaag daarover) drinkt Eva vaak niet meer om de 2 uur, slaapt ze overdag weer, slaapt ze 's nachts langer door en 's avonds ligt ze nu ook tussen 6 en 9 uitgeteld in haar wieg. Waar een beetje klagen al niet goed voor kan zijn . Liefs, Snoopy
@Nemo: pannenkoeken van moedermelk? Brrr... ik weet het niet. Misschien denk ik er wel anders over tegen de tijd dat Annabel aan bijvoeding toe is. @geke: pfff... Jonathan al uit de maxicosi gegroeid? Ik dacht dat ze tot een jaar in de maxicosi konden blijven. We zullen zien hoelang Annabel erin past. Een maand geleden heb ik de verkleiner er al uit moeten halen. @liefzonnetje: hihi, Steven en het computerkastje openmaken. Ik kan niet wachten tot Annabel zo groot is en op ontdekkingstocht gaat! @Snoopy1979: je had het over een armbandje voor je borstvoeding. Wat voor iets heb je? Ik loop iedere keer met een stiekje om mijn pols als ik buiten de deur ga voeden. Wat betreft je werken-en-kolven-vragen: ik neem Annabel mee naar mijn werk tot er plaats is op het kinderdagverblijf (waarschijnlijk in november pas). Ik kan dat doen, omdat ik bij mijn ouders in de zaak werk. Als mijn man thuis werkt, blijft Annabel thuis en kolf ik beide borsten op de tijden dat ik haar zou moeten voeden. Ze krijgt dan porties van 150ml en als ze daar niet genoeg aan heeft, haalt ze dat 's avonds wel in bij mij, denk ik. En zo'n "productiedip" heb ik ook gehad. Vreemd he! Maar dan zijn jullie gewoon goed op elkaar afgestemd! @Salapio: zit er misschien een boertje/scheetje dwars als ze zo vervelend drinkt aan de borst? @BolBuikje: succes met de operatie! @Ria Blom: ik heb (nu) geen probleem met haar methode. Het is in het begin ontzettend moeilijk, omdat het laten huilen zo tegen je gevoel in gaat, maar wij hebben nu echt een ander kind gekregen! Nu heeft Annabel standaard rond 18.00u een huiluurtje en dan moeten we haar wel uit bed halen. Als ze erbij is, is het goed. Verder heeft ze een inslaaphuiltje wat varieert tussen een paar seconden en tien minuten. Hihi... Ik legde daarnet Annabel in haar net verschoonde bedje, mopper-mopper-pruttel-pruttel, FLATS! Ja, en bedankt! Spuugt ze lekker over het dekentje heen. *zucht* Mama wast wel weer... Oja, vanochtend op het consultatiebureau kregen we weer een complimentje dat Annabel goed groeit op mijn melk. Ik heb trouwens geen idee hoe lang ik borstvoeding wil geven. In eerste instantie zes maanden, maar als het goed gaat, wil ik wel doorgaan. In ieder geval tot er plaats is op het kinderdagverblijf. Of als ze tandjes krijgt, dat lijkt me erg pijnlijk. Hebben de "oudere" mama's hier trouwens ervaring mee?
nou.. hij volgt netjes een CB-curve onder gemiddeld. dus echt supergroot is ie niet dit was eigenlijk de 9 maanden afspraak, we waren een beetje laat en net weer te vroeg voor de 11 maanden met prikken dus die doen we dan over 4 weken. En dan zijn we weer op schema...
Nelly, tandjes is even afleren met bijten maar dat ging bij ons vrij snel. Geen belemmering voor bv in ieder geval. oja en nog even over kolven: ik kolfde vanaf dat ik ging werken (bij 12 weken) 2 keer per dag (ca 150-180 ml per keer). Jo dronk altijd 2x 160 op t kdv en nu nog steeds. Maar hij is een hele goeie flessendrinker, geloof dat meeste bv kindjes wat minder drinken uit de fles. Ik zou als je begint wat minder in de flessen doen dan kun je beter bekijken hoeveel je kindje wil. In het begin gaf ik ook altijd nog een reserve flesje 100 ml mee en dat ging maar heel soms op. Ik kolf nu nog maar 1 keer (en dan 200+ml) als ik een dag weg ben (dit was vanaf 6/7 maanden). Soms kolf ik nu 's avonds laat nog wat extra maar dat ben ik aan het afbouwen omdat ik het kolven zat ben. Maar tot nu toe krijgt ie altijd nog zn 2 flesjes bv mee naar t kdv.
Nelly, heb jij nu al de verkleiner uit de maxicosi? Hoe groot is Annabel dan? Eva past er nog in met verkleiner, wordt wel wat lastig, maar het gaat. Armbandje voor de borstvoeding, ik heb eigenlijk ook gewoon een elastiekje . Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met tandjes, mijn nichtje wel met 3 kinderen. Er werd altijd wel per ongeluk een keer gebeten, dan riep ze hard au! en was het over. Alleen de jongste begon toen te lachen en heeft het nog een paar keer gedaan. Mijn nichtje heeft toen getwijfeld of ze zou stoppen (kindje was toen 9 maanden), maar daarna ging het weer goed. Lekker dat jij haar mee kan nemen naar je werk, lijkt me ook wel wat. Op mijn werk hadden we het al over kinderopvang ter plekke, omdat er in een paar maanden tijd 9 vrouwen bevallen zijn. Maar daar is dus niets mee gedaan, had ik ook niet verwacht. Maar het zou wel ideaal zijn!
Zo Geke wat kolf jij toch goed zeg! Ik kolf nu nog 2 keer per dienst, heb vaak de eerste keer zo'n 100 cc en de 2e keer 80 cc. Die hoeveelheden van jou heb ik volgens mij nog nooit gekolfd! Hier is vandaag tand nr. 6 doorgekomen, ze is stik humeurig vandaag, misschien was ze daarom ook zo vroeg wakker. Met tanden heeft ze me trouwens alleen nog maar per ongeluk gebeten. Zonder tanden ook voor de fun, maar toen ik dat negeerde hield ze al snel op. NEE zeggen of loskoppelen had hier het tegenovergestelde effect helaas. even off topic: Is er hier trouwens nog iemand die de BMR later wil of heeft gegeven? Ik zit er namelijk over na te denken, ben benieuwd of er nog iemand ervaring mee heeft. Nou wij gaan aan de pompoen met aardappel, tot later!
Nog een tip om te weten welke borst je moet geven: de boobytag! geweldig ding, ik heb ze in alle uitvoeringen! kijk maar eens op http://www.ozowiezo.nl/index.php?main_p ... a1e4c17900
Zo'n boobytag had ik zelf gemaakt. Werkte prima. Nu gebruik ik trouwens niets meer. Ik doe maar wat BMR: niet over nagedacht. Ik wou wel een afwijkend prikschema, mijn man echter niet. We zijn dus een maand later gestart met het schema en volgen het verder gewoon. Tandjes: zo nu en dan wordt ik gebeten. Klinkt erger dan het is meestal schreeuw ik au maar dat is meestal van de schrik. Ons kereltje begint dan te huilen, hij heeft dan echt spijt volgens mij. Als ik goed oplet kan ik het zien aankomen. Toen ik eerder ziek was geweest was mijn productie verlaagd en beet hij aan het eind van de voeding.
@Snoopy1979: Annabel is nu 63 cm en weegt bijna 6kg. Ik heb een paar weken geleden de verkleiner uit de maxicosi gehaald, omdat ze er zo ontzettend krom in zat/lag. Nu ligt ze er naar mijn idee meer ontspannen in. De mevrouw van de babymassage zei trouwens afgelopen vrijdag dat als het koppie er niet meer tussen valt, dat dan de verkleiner er wel uit kan. Jammer, dat ze bij je op het werk toch geen opvang hebben gerealiseerd... @paprika: getver, een sjaggerijntje aan je borst. Hopelijk is ze snel weer goedgemutst! Voel me een beetje dom, maar wat is BMR? En die boobytag heb ik ook vaak naar gekeken, maar ik denk dat ik (in het openbaar) makkelijker mijn mouw opstroop, dan dat ik naar mijn bh-bandje ga hengelen. Ooooow, ik heb trouwens een foto ingestuurd naar bv.com. Ben benieuwd of die woensdag gepubliceerd wordt! Van het weekend heeft mijn man Annabel een flesje borstvoeding gegeven en ik was tegelijkertijd aan het kolven. Alleen bleek dat madammeke niet voldoende had aan het flesje, dus heb ik haar nog even aangelegd en ben ik doorgegaan met kolven. Was wel een grappig gezicht.
Nelly, ik denk dat Mirre inderdaad een paar lastige scheetjes had ... de laatste voeding ging weer prima. Hoewel Mirre sowieso maar matig drinkt overdag. Vooral savonds, snachts en sochtends drinkt ze lekker. Mirre ligt ook niet meer in de verkleiner ... had het gevoel dat ze er niet lekker in lag ... ze is 59/60 cm (en bijna 4700 gram) ... Hier ook geen armbandje of boobytag ... of ik voel welke het volst voelt, maar hier hebben we gewoon een 'schema' op papier dus kan ik het nalezen . Vandaag wel de laatste dag dat ik dat doe (zo kon ik goed bijhouden hoeveel voedingen en plasluiers etc ... hoe bedoel je controlefreak). Vind dat de eerste werkdag wel een goed moment is om te kappen met dat neurotische gedoe . Ga dus maar zo'n boobytag bestellen ... of idd gewoon met een stiekie.
haha, nemo, ik doe net als jij ook maar wat. ja, salapio, hou maar eens op met dat neurotische gedoe want dat gaat allemaal wel goed daar bij jou! nelly, ik zal kijken woensdag! wie vroeg het: ik dacht ook tot een jaar in de maxi-cosi maar zie nu overal dat het tot 9 maanden is (of in ieder geval is de opvolger vanaf 9 maanden). Jonathan heeft net hartige taart (met wortel, champignon, paprika, broccoli enz) gerapleyed. Ging super goed en hij vond het lekker!