Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie :D
    Geke, klinkt lekker die taart,zou ik zelf ook wel erg lekker vinden :D
    Nelly, fijn om te horen he :) Dat doet je dan echt weer even goed!

Ik voel altijd aan mijn borsten welke er aan de beurt is. En zeker omdat Sem de laatste tijd aan de rechter onrustiger drinkt, begin ik meestal met de rechter dan kan hij relaxed aan de linker eindigen. Maar hiervoor hield ik het ook bij, vooral de eerste twee maanden.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, ik moest wel lachen toen ik las dat jij het allemaal nog bijhoudt ;). Ik dacht dat ik laat stopte met bijhouden, toen was Eva geloof ik 3 weken.

Hier weer even een dip hoor. Ik voel me op zich goed (behalve hoofdpijn, alweer), maar Eva heeft de hele dag raar gedronken, meer gesabbeld. Mijn borsten voelen leeg, ik voel geen tsr en het lijkt ook niet goed te gaan stromen als ze drinkt. Net geprobeerd beide borsten 3 kwartier te kolven, telkens als ik begin gaat het een beetje stromen, maar houdt snel weer op. Heb totaal 40 ml gekolfd :(. En Eva heeft 90ml uit een flesje op in 10 minuten. Fijn voor haar, maar nu voel ik me met mijn borsten helemaal een mislukkeling :(. Daarna heeft ze nog uit elke borst wat slokken gedronken en gesabbeld en nu slaapt ze.
    Ik ga veel rusten en drinken nu, verder nog tips? Want volgens mij gaat het echt niet goed met mijn productie. Ik leg Eva al om de 2 uur aan overdag, ik ga over 3 uurtjes weer met mijn kolf aan de slag.
    Je kan een productiedip hebben door stress, ziekte, herstellende cyclus of zwangerschap toch? Als ik dan mag kiezen, doe dan maar het laatste :D. Maar dat zal wel niet ;).

En dat voelen aan je borsten welke aan de beurt is, ze voelen vandaag allebei even leeg :(.

Zo, nu heb ik geklaagd, zal je zien dat ik vannacht met lekkende borsten wakker wordt (duimen jullie mee voor me?).

Liefs,
    Snoopy

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Zo, weer terug van een lang weekendje Zuid-Limburg met vrienden en beebjes. Erg druk, maar wel leuk! Heb nog samen met een mede-forum-mama in Maastricht op een terrasje samen zitten voeden. Trok wel bekijks, moet ik zeggen :D

@Kiki, succes met Thorsten. Lekker dat hij goed groeit, maar ik kan me je dubbele gevoel wel voorstellen, zeg.

@bb, Malou over de 4 kilo al! En Ruben in verhouding nog meer gegroeid. Lekker, hoor! Zo, spitsuur gehad na het CB lees ik ;)

@Snoopy, hahaha mijn man gruwelt ook bij het idee van moedermelkpannenkoeken.
    Ow en die schrik in de nacht...heeeel herkenbaar :oops:
    Volgens mij hebben Eva en Vincent ongeveer hetzelfde figuur als jou zo lees over de kledingmaten.
    Ons slaapritueel ziet er ongeveer hetzelfde uit. Tussen 18.00 en 19.00uur naar boven. Pyama en slaapzak aan en dan 2 borsten leegdrinken en slapen maar!
    Ik heb de Oei ik Groei en vind het altijd wel prettig om het af en toe eens door te nemen. De herkenning helpt vaak al om de 'lastige' periode te hanteren en er helemaal te kunnen zijn voor mn kereltje.
    Ik kolf beide borsten elektrisch op het werk en dan om de 3 uur ongeveer. 2 a 3 keer ongeveer 10 minuutjes. Kolf trouwens niet op aantal cc's, maar tot de melkstroom afneemt (meestal na 10-15 minuten).
    Ik haal meestal rond de 300/350cc uit de vriezer voor de oppas en dat is meestal net genoeg. Ze warmt per voeding - ik geloof - tusssen de 120/150cc op.
    Als het totaal te weinig is dan is het zo ontdooit in de flessenwarmer, omdat ik kleine ijsblokjes heb. Op die manier hoef ik zelden wat weg te gooien.
    Tsr voel ik ook vaak niet en stuwing heb ik al helemaal zelden en mijn borsten hebben ook heel weinig gelekt (ze zijn echt helemaal zindelijk, hoef nooit pads te gebruiken), toch doet Vincent het prima, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ook kolven gaat prima hier. Maakte me in het begin ook zorgen of ik wel genoeg had, maar nu niet meer. Ben er nu ook wel blij mee dat ze eigenlijk heel gewoon aanvoelen en niet lekken, etc.
    Probeer te relaxen, zo lang Eva er happy uitziet, zal het toch wel goed zijn. Je kolfopbrengst zegt niet veel over wat Eva eruit haalt, heb ik wel eens gehoord.

@lz, van een potje judo met mama in de ochtend zal Steven wel honger/dorst krijgen :)

@geke, wat een verschillen kunnen er in maten en beebjes zijn, zeg! Vincent zit nu in maat 62 en dat begint krap te worden :confused: Van het weekend heb ik zelfs al wat zomerspull in 74 gehaald voor onze vakantie naar Portugal in mei. Denk dat hij er dan wel al inzit. Hij is nu 4 maanden en met de vakantie 6. Hoop wel dat het binnenkort wat gaat afbuigen qua groeicurve, want het gaat me een beetje te snel. Hij wordt al zo groot. Ene kant trots, maar aan de andere kant.... (maar dat herken jij wel, las ik al eerder ;))
    Klinkt lekker, die hartige taart! Die wil ik ook wel Rapleyen :)

@appelsientje, je kereltje heeft lekker lang geslapen! Mama ook wat extra uit kunnen rusten?

@salapio, lastig hoor het flesjesdrama! Is er misschien een mogelijkheid om live te gaan voeden tussendoor? Als de reistijd niet te lang is, valt het zeker onder je 'kolf'recht. Snoopy dr idee (langsbrengen) klinkt ook goed. Oh, jammer dat het qua reistijd niet gaat lukken :( Dan maar hard duimen voor de tuitbeker! Misschien helpt het nog om de speen van de fles een dagje in je bh te dragen, zodat 'ie lekker naar mama ruikt?

@bb, hoe gaat het met je rug en het liggend voeden?

@Nynke, mooi dat je de dip weer te boven bent! Het is ook allemaal wel erg veel, zeg. Mag ik vragen wat er met je mams is?

@paprika, leuk zeg de verjaardag van Lieve voorbereiden!
    Boobytag heb ik niet, maar heb wel een haarclipje een tijdje gebruikt.

@sembo, gaat het al beter link/rechts?

@Nelly, heb je ineens tijd over nu, hihi
    Ik heb trouwens een armband besteld via www.milkymommy.nl (zij zit hier ook op het forum onder nick 'amaranta'). Nu onthou ik het wel, maar ik heb er veel plezier van gehad! Is leuker dan een stiekje.
    Leuk straks misschien weer een foto van ons kluppie op bv.com :D

Pfoeh, ik ben weer bij. Voor wie ik ben vergeten...solly.... ;)

xxx

4. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Geke: oei 5.30 is idd vroeg. Is de kleine dan ook echt wakker?

@Salapio: geen kv geven hoor. Gewoon kleine portie's uit de vriezer halen en als ze echt dorst krijgt drinkt ze wel. Vaak als je er zelf niet bij bent pakken ze de fles wel. Ik hoop dat het lukt allemaal.
    Hoe gaat het met je kloof? Stoppen met stressen hoor. Mirre doet het prima.

@Sembo: Marijn heeft ook de voorkeur voor een borst. Ik geef juist de moeilijke borst eerst en vaker. Mss een tip?

@Paprika: die taart klinkt heerlijk. Als Lieve idd zo snel overprikkeld is kan je het beter maar klein houden. Lieve zal de slingers vast niet missen. ;)

@Geke: mooie maten en gewichten hoor. Jammer van het feestje. Klein kan ook leuk zijn hoor.

@Snoopy: niet te druk maken hoor, dat geeft juist een negatieve prikkel voor je bv. Zolang je kleine tevreden is en voldoende plasluiers heeft is het prima. Rond de 12 weken is er een sprong en die gaat over in de 19 weken sprong die begint op week 15. Hierdoor kunnen ze wat minder gaan drinken, meer aandacht willen en wat minder kunnen aankomen. Het is super lastig en frustrerend. Ik weet het heb er net zelf in gezeten maar wel met het resultaat dat Marijn nu om de vier uur komt en s'nachts ook langer gaat slapen. Plofbortsen heb ik niet meer en lekken doe ik ook niet. Voor het kolven of drinken kan je ook een neusspray halen bij de ha. Deze wekt het toeschietreflex op hij heet: Syntocinon. Deze heeft mij de moeilijke periode doorgeholpen. Succes meis.

@Nelly: heerlijk dat ze korter drinkt he? Was ik ook zo blij mee. Netjes aangekomen hoor.

@Esther: lekker hoor zo'n weekendje weg. Mijn moeder heeft de week na Marijn zijn geboorte een dubbele hersenbloeding gehad en daar achteraan twee operatie's. Gelukkig gaat het nu allemaal wel weer goed maar het was een heel stress volel tijd waar ik nu pas "last"van krijg lijkt het wel.

Zo meiden ik heb mijn best weer gedaan sorry voor wie ik ben vergeten. Marijn heeft vannacht weer lekker bij mama gedronken. Geef niks komt vanzelf goed.

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Hoi hoi

Hier ook eentje met kolfvraagjes! Ik heb bij de thuiszorg van die extra flesjes gehaald die makkelijk in de vriezer kunnen. Die mevrouw die raadde dat aan, bij haar werkte dat ook heel goed. Nu heb ik dus braaf 3 flesjes van ongeveer 180 ml erin staan, voor geval van nood als ik er een keertje niet ben. De laatste keren dronk meneer maar 150, maar ja soms dus ook wel meer :( (Ik kolf dus gewoon maar tot het ophoudt zeg maar en dat doe ik dan in dat flesje)
    Op deze flesjes kan je meteen een speentje opdraaien dus ontdooien en verwarmen maar! Leek mij wel handig... of dat zo is moet nog blijken.. straks als ik weer aan het werk ga.

Maar goed, moet je dan aan de oppas meerdere speentjes meegeven (zeg maar voor iedere fles 1) Dat het speentje dus na iedere fles uitgekookt moet worden? Of kan ze dat speentje gewoon omspoelen en voor de volgende fles gebruiken?

Hoe doen jullie dat?

Vind het een heel gedoe met die flessen, flesvoeding was ook niet iets voor mij geweest denk ik ;) Liefs

6. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij deze neem ik officieel afscheid van jullie. Mijn bv-verhaal zit er volledig op.

Nog veel succes aan al bv-mama's!

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    En, snoopy? lekken of is het mis vandaag?

ha, barbabintje, jij bent weer goed bij! poeh, ja, jij ook al zo'n bink! o, ik vind het stiekem best leuk dat ik zo'n kleintje heb al was het in het begin even lastig want dan maak je je wat zorgen als je al die enorme babies ziet die nog jonger zijn dan de jouwe! en dan lees ik hier weer dat er nog mama's zijn die Jo groot vinden dus het is nogal relatief he :)

hoi nynke, jij hebt zeker ook je best gedaan! ja, ik doe wel iets leuks kleins qua feestje. tis ook meer voor de papa/mama dan voor t kind he zo'n eerste feest. het gaat ook niet om het feest natuurlijk... tis het idee.

appelsientje: ik geef altijd kant en klare flessen met spenen erop mee. dus inderdaad voor iedere fles een speen. op zich zou dat nu niet meer hoeven en zou afspoelen ook wel goed zijn maar ik zou in het begin nog wel een aantal gesteriliseerde spenen meegeven. ik dacht dat de meeste fv mama's dat ook doen tot 6 maanden ofzo?

kathy: jammer dat je afscheid neemt en veel geluk veder!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    He meiden,

Nou, de dip lijkt erop te zitten gelukkig. Het was toch wel echt een dip. Na goed drinken (water en venkelthee) en goed slapen is de hoofdpijn weg, ik voel de tsr weer en mijn borsten voelen wat voller. Geen stuwing, maar niet zo superslap als gisteravond. Vannacht na een voeding 40 ml gekolfd in zo'n 5 minuten, dus ook al wat beter (maar na 8 uur niet kolven/voeden niet zo geweldig, maar ik krijg ook geen 2e tsr lijkt wel). Maar ik ga toch voor de neusspray, voor de zekerheid (heb het net besteld ;)). Eva heeft na dat flesje gisteravond (rond 19u) tot 4 uur geslapen, dus 9 uur zonder voeding!
    En ik weet dat ik juist niet moet stressen, maar ik voelde me niet lekker en ik zat er echt mee. Maar mijn vriend heeft ook geprobeerd me gerust te stellen en mij lekker gemasseerd, we zijn vroeg gaan slapen en hij heeft aan de kant van de wieg geslapen zodat hij Eva kon troosten als ze wakker werd. Dus ik heb echt heerlijk geslapen!
    Vanochtend heeft Eva om 8, 10 en half 12 gedronken, dus we gaan weer lekker ;). Ik heb een bod gedaan op een weegschaal op marktplaats en die waarschijnlijk binnenkort ophalen (is ook in Roosendaal). Ben toch wel heel benieuwd. Ik wilde nog naar het cb om te wegen, maar Eva had net gegeten. Ik ben vandaag voor het eerst met Eva in het buitenland geweest (bij mijn ouders in Belgie, hier 10 minuten vandaan ;)), want Eva heeft sinds vanochtend een identiteitskaart, dus nu mag het!

Nelly, ik ga de verkleiner er binnenkort ook maar uithalen dan. Het gaat nog net, maar ik moet haar hoofd goed bovenin leggen anders krijg ik de gordels niet vast. Is volgens mij een hele kuil zonder verkleiner! Maar wel makkelijker met de autogordel denk ik, geen kans op klem zittende handjes omdat ze dan wat lager ligt toch?
    Ik ben benieuwd of je foto erop komt! Ik heb ook nog wat leuke bv foto's, maar om nou elke week in te sturen ;). Ik heb 1 foto die voor mezelf heel bijzonder is: mijn nichtje (is als een zus voor me) en ik allebei aan het voeden toen Eva 6 dagen oud was, haar jongste dochter is 9 maanden (min 9 dagen) ouder dan Eva (ik was 3 weken zwanger toen ze werd geboren ;)). Hun voetjes tegen elkaar en mijn achternichtje al zo groot!

Paprika, wij volgen gewoon het schema van het cb met de prikken. Ik heb zoiets van, ze zullen wel weten wat het beste is. Ik ben trouwens wel blij dat ze de eerste prikjes nu heeft gehad, is ze in ieder geval al wat beschermd.
    Die boobytag had ik al van gehoord, maar ik vind een stiekie toch handiger. Tijdens het voeden verwissel ik die van kant.

Salapio, ben helemaal vergeten je succes te wensen! :oops: Hoe is je eerste werkdag bevallen? Zeker superblij je meisje weer te zien! Ik ben al blij haar te zien als ze boven slaapt en ik na een uurtje ga kijken. Ik kan het echt niet laten, terwijl we een babyfoon hebben waarop je de klok hoort tikken ;).

Geke, die opvolgers van de cosi gaan dus vanaf 9 maanden? Dan zal 8,5 maand ook wel mogen, maar ik zal me er tegen die tijd maar in verdiepen. Of liever eerder, misschien komt er ergens nog een leuke aanbieding voorbij.
    Lekker hoor hartige taart en dat Jonathan het ook lekker vond, ik heb gister brocoli quiche gemaakt. Meestal doen we er 2 dagen mee, maar we hadden zo'n honger dat ie al op is :oops:.

Esther, lekker weekend gehad dus, lekker hoor! Ik heb er ook wel weer eens zin in, nu we wel aan het leven met Eva gewend zijn. Maastricht is gezellig he, heb er een jaartje gewoond.
    Over Oei ik groei, inderdaad maakt die herkenning het al makkelijker. Ik las het dus alleen net na de dip, maar goed ;). Mijn vriend heeft een bod gedaan op marktplaats, ben benieuwd. Vind het nieuw toch wel erg duur.
    En jij kolft dus elektrisch (dubbel?) en hoe bevalt dat? Beter/sneller dan een handkolf? Ik wil misschien nog een handkolf aanschaffen zodat ik dubbel kan kolven (en een reservekolf heb), maar misschien wil ik toch wel electrisch, maar dat is weer een stuk duurder. Eerst maar handmatig proberen op mijn werk met evt. de neusspray.

Nynke, bedankt voor de peptalk en tip over syntocinon. Ik probeer wat minder te stressen en me er bij neer te leggen dat er toch altijd wel enige onrust zal zijn bij Eva, door de sprongetjes, maar ze is ook gewoon snel onrustig. 's Nachts voeden gaat meestal heel rustig en ontspannen, overdag is het eerst goed drinken en dan loslaten, een flinke brul en weer een paar slokken nemen. En dat een aantal keren ;). Maakt voeden in het openbaar niet echt makkelijker, maar ik heb besloten me daar ook niet meer druk over te maken. En dat ze vaak komt overdag, ik vind het wel best, ik kan 's avonds en 's nachts helemaal bijkomen!

Appelsientje, ik heb ook wat flesjes kant en klaar in de vriezer staan, maar die zijn van Avent en we gebruiken nu geloof ik Difrax spenen omdat het drinken met Avent niet goed lukte. Dus het wordt hiet alsnog overgieten :(. Ik ga als ik ga werken eerst beginnen met zo'n 250ml uit de vriezer te halen, dan kan mijn vriend als nodig in de loop van de dag nog wat uit de vriezer halen (die ijsblokjes van Ether lijken me wel handig, ik heb nu zo'n multiportie invriesding van 7x 60 ml). Misschien kan je de oppas ook wat melk geven voor in de vriezer?
    Ik dacht eigenlijk dat je op 1 dag wel 1 speen kon gebruiken als je die tussendoor afwast... maar die moet je dus tussendoor uitkoken? Nu hebben we er 2, dus dat scheelt. En straks voor het kdv koop ik dan wel bij.

Kathy, jammer dat je toch afscheid moet nemen. Jij ook succes!

Liefs,
    Snoopy

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    En Esther, ik zat jouw foto's te bekijken in jouw album en volgens mij zijn onze kinders qua bouw inderdaad wel gelijk. Vincent is al net zo'n bollerd :D.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Krijg net een mailtje over de weegschaal dat ze 'm ook wel willen komen brengen. Da's wel erg lief!

En die advertentie van het oei ik groei boek waar mijn vriend een bod op had gedaan, blijkt van een oud-collega van hem te zijn. Wat is de wereld toch klein ;).

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ben even een tijdje niet geweest. WEl af en toe snel gelezen, maar geen tijd gevonden om te reageren. Moet dus nog veel terug lezen.

Zag dat het over bijten ging. Ik ben nu 4x enorm hard gebeten in min tepel. Sven sckrikt er eigenlijk alleen maar van. En ik heb wel alle keren en wondje gehad wat voelde als een kloofje.

Verder heb ik het idee dat mijn linker (.) niet goed meer melk aanmaakt. Moet even kijken hoe ik het weer kan opkrikken.

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nynke, ik laat Sem ook beginnen aan de onrustigere borst, dan kan hij in ieder geval rustig eindigen met de voeding. Vandaag ging het trouwens weer ineens beter. En ik stop nu ook meteen wanneer hij onrustiger gaat drinken. Gelukkig is de borst dan ook bijna leeg (in hoeverre ze leeg kunnen zijn) dus niet dat die borst alleen maar vol zit. Zou dat wel het geval zijn dan zou ik die borst afkolven, maar gelukkig hoeft dat nog even niet :D

Appelsientje, ook ik gaf laatst voor iedere fles een speen mee, gesterilliseerde. Je kan betere het zekere voor het onzekere nemen vind ik. Is ook allemaal niets voor mij hoor, gewoon de borst: klaar. Maarja die kan je moeilijk meegeven ;)

Esther., lekker weekend weggeweest! Heerlijk, maar zal idd wel druk geweest zijn met meerdere babies :D Ik ga aanstaande vrijdag voor het eerst met 'het gezin' op pad. Een weekje naar Dalfsen, veel zin in! Moet het wel even een keer ophouden met regenen en waaien!

Salapio, hoe ging het? Was het (emotioneel) erg zwaar? Lijkt me pittig hoor. Snoopy zei het ook al over haar dochtertje: ik ben al blij als ik Sem na een uurtje weer zie. Kan je na gaan hoe jij nu geniet wanneer je dochtertje weer ziet :D

Snoopy, fijn dat de Dip weer weg is. En nu wegblijven he.....En probeer je nou niet te druk te maken.....
    Wat enorm toevallig zeg dat dat boek van een oud-collega is geweest. Hoe klein kan NL dan weer zijn!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik had net wat bloedverlies... zou ik gewoon ongesteld worden? Ik hoop het zo! Dan hebben we misschien weer een kans om zwanger te worden zonder hulp van het ziekenhuis. En het zou de dip en hoofdpijn van gister ook verklaren... In ieder geval rommelt het wat in de hormoonhuishouding, dat is duidelijk.

Sembo, ik hoop voor je dat het dan vanaf vrijdag mooier weer is! Lekker hoor een weekje weg! Fijn dat het drinken ook weer beter ging!

Wie geeft er trouwens meestal ook maar 1 borst per voeding? Ik lees het zo vaak, bij mij komt het maar sporadisch voor dat Eva na 1 borst nog niet genoeg heeft.

14. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hoe bedoel je dat precies: dan hebben we geen hulp van het ziekenhuis nodig? Als je daarop geen antwoord wilt geven, snap ik hoor.....
    Ik geef altijd twee borsten, altijd gedaan. Hij heeft echt niet geboeg aan één borst. Heel soms valt hij heel langzaam in slaap, dan wissel ik nog wel even.

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook twee per keer!

16. Niet meer actief

Snoopy, ik voed in principe ook maar 1 borst per keer, tenzij ze erg onrustig is, dan wissel ik halverwege van borst.

En ongesteld kan wel hoor, ik ben nu 2 keer ongesteld geweest sinds mn bevalling eind november.

17. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ik gelukkig pas vorige week voor het eerst.

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Merkte het overigens wel twwe dagen aan de hoeveelheid voeding bij het kolven dat het even minder was. Is nu weer in orde.

19. Niet meer actief

Ik heb er ook gemengde gevoelens over hoor, dat ik zo 'snel' alweer ongesteld was. Aan de ene kant leek het me best prettig om door de bv zo'n tijd niet ongesteld te zijn. Aan de andere kant biedt het wel meer perspectief met het oog op een 2e kindje ;)

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wil niet zeggen dat als je ongesteld bent je gelijk weer vruchtbaar bent (helaas). Is ook een topic over in het bv gedeelte.

@Britt: vaker aanleggen aan die borst dan moet het toch weer goed komen ?

Verder kletsen jullie écht teveel om op iedereen te reageren.

Wat mijn wel opvalt is diegene die nog niet zolang voeden veel vragen hebben en onzeker zijn. Ik herken er zoveel van mij in. Ik lette ook altijd overal op. Wel of geen volle borsten, hoe vaak voeding, hoe lang/kort drinken, hoeveel borsten drinken, enz enz.
    En nu ? Ik doe maar wat zo makkelijk.
    Dus even een steuntje voor de dames die het nu even moeilijk hebben/twijfelen. Komt goed !

Ik ben weer beter en gelukkig geen productiedipje !

Share This Page