Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Fijn Nemo dat je weer beter bent!
    Ik ben gelukkig nog niet ongesteld geworden. Ik wil ook graag nog een tweede kindje, maar nu nog niet hoor. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om nu al zwanger te moeten worden. Terwijl ik de zwangerschap als Heerlijk heb ervaren. Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik over een jaar ofzo wel weer zwanger willen worden. En dan wil ik een tweede Sem hahaha

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    He hallo,

Ik weet dat je niet meteen vruchtbaar hoeft te zijn als je ongesteld wordt, maar ik ben uit mezelf ook niet zo vruchtbaar :(. Na het stoppen met de pil (nov '05) nooit uit mezelf ongesteld geweest en na 8 maanden naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat ik pco heb. Na wat clomid wat niet goed werkte een operatie gehad en ruim 3 weken later een positieve test! Ik ben dus heel benieuwd wat mijn lichaam nu gaat doen, want na een bevalling kan de pco weg zijn en soms is het resultaat van die operatie blijvend (ook zonder evt. zwangerschap). Dus vandaar dat ik het fijn zou vinden als het nu op gang kwam, daarbij willen we ook snel een 2e kindje, we gebruiken sowieso geen anticonceptie. In de veronderstelling dat het toch wel weer even gaat duren, en als het eerder komt is het mooi meegenomen.
    Maar zo vervelend dat sommigen het vinden om al snel weer ongesteld te worden, zo blij zou ik er mee zijn!

Nemo, bedankt voor je peptalk, ik heb ook wel het idee dat het straks allemaal wat meer vanzelf zal gaan. Ik merk ook met aanleggen hoe makkelijk dat nu gaat en hoe lastig dat in het begin was.
    Waar ik wel van baal dat het bij ons altijd zo'n kliederzooi wordt. Ik probeer wel eens zonder slabber en doekjes te voeden, maar dan zijn onze t-shirt kletsnat. Maar ja, weinig aan te doen, misschien gaat het ooit beter.

Liefs,
    Snoopy

3. Niet meer actief

Klopt, dat weet ik wel hoor. Maar het houdt in elk geval wel de optie open ;)

Ik merk overigens nu al dat ik steeds makkelijker word met de voeding, steeds meer gewoon mn gevoel volg en niet zoveel stil sta bij hoe ik het doe. Gaat gewoon helemaal prima ;)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hahaha Snoopy doet mij terug denken aan mijn periode toen ik nog korter voede. Altijd voeden met een spuugdoekje in mijn bh aan de kant die ik niet voedde omdat een zoogcompres dan niet voldoende was.
    Was een ander kindje op vistie tijdens de kraamperiode die begon te huilen. Ik kon me gelijk verschonen mijn hele truitje was nat van de melk. En altijd voeden met hydrofiele luiers enz.
    Zou wel super zijn als je cyclus nu spontaan terug komt. Ik duim voor jullie !

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, ik voed nu dus met slabber voor Eva, doekje bij de andere borst en hydrofiel onder mijn 'voed' borst. En zo houden we het droog ;). Maar als ik dan iemand zie voeden zonder doekjes met een rustig drinkend kind, die nog geen 2 weken later dan ik was bevallen, kan ik wel een tikkeltje jaloers worden ;).

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Kathy: laat je af en toe even wat van je horen? Je hebt het wel mooi 7 maanden volgehouden.

@Britt: mss wat vaker de linker borst aanbieden?

@Sembo: fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan.

@Snoopy: geen dank hoor. Bv is nou eenmaal niet altijd even makkelijk. Marijn had eerst genoeg aan 1 borst maar drinkt nu ook 2 per keer. Ik hoop voor je dat alles weer goed komt zonder hulp van het zh.

@Nemo: fijn dat je je weer beter voelt en geen dip hebt gehad. Ik merk ook dat ik nu veel amkkelijker ben. Wil hij een dag minder drinken, ook goed. Dat kon ik een maand geleden echt niet.

Ik schreef vanochtend nog naar esther dat alles wer goe dging met mijn moeder. Maar helaas.
    Mijn moeder heeft een scan gehad en daar hebben ze een gezwel op gezien in de hersenen bij het hersenvlies. Binnen nu en twee weken krijgt ze een mri scan om te kijken hoe en wat. Als het gezwel groeit moet ze weer geopereerd worden. Meiden ik ben nu toch echt heel bang. Willen jullie aub duimen dat het gaat meevallen?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nynke, ik ga voor je (moeder) duimen! Ik kan me voorstellen dat je erg bang bent, dat soort dingen zijn zo beangstigend :(. Je wordt er door overrompeld en je kan er helemaal niets mee, alleen maar hopen dat het goed komt...

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik leef nog hoor, maar het is zooooooo druk hier. Annika krijgt nog steeds BV, maar ik heb niets meer om mee te geven naar het KDV. Nu drinkt ze thuis al gewoon aangelengde koemelk, maar dat wil ze op het KDV niet, dus nu moet ik toch aan de KV geloven. Ze is al toe aan Nutrilon3. Wat gaat het hard.

Na de vakantie is ze helemaal uit haar ritme en nu eet ze ook nog eens heel slecht waardoor ze dus heel vaak 's nachts komt. :(

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Jeetje wat kletsen jullie veeeel! Kan het bijna niet meer bijhouden!

Hier ook 2 borsten per voeding. Maar merk wel dat s ochtends (lees tegenwoordig ploftieten) meneer meer als genoeg heeft aan 1 borst. Baal ik dan weer een beetje van want dan ben ik niet meer symmetrisch... wel een komisch gezicht trouwens. Nu ik dat typ brengt me dat op een idee om dan die andere maar te kolven voor de voorraad!

Ik heb na 6 weken een bloeding gehad, maar dat telt niet als menstruatie heb ik begrepen. Maar ik moet nog even niet denken aan een 2e, wel oooit in de toekomst. Maar ik snap het van jou wel hoor snoopy. Misschien is die dip daardoor wel te verklaren? Fijn dat het nu weer een beetje op gang komt!

Ja jammer he Sembo, ik gaf echt liever de borst, maar ja... dan maar een flessen gedoe. Heb besloten om deze flesjes te houden voor de vriezervoorraad en flessen met ieder een speen te kopen voor de oppas. Kan ik gewoon flesje met speen en melk meegeven, is voor haar wel zo makkelijk. Even warmen en smullen maar! In de koelkast is mamamelk toch 72 uur houdbaar? Of ben ik in de war?

Ik had vanavond voor het eerst dat Thijs de borst losliet endat het er letterlijk uit spoot, heb ik nog nooit gehad...
    liefs

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Nynke, wat heftig van je mams :( En dan lees ik nu ook nog eens heel eng nieuws vandaag :( Ik duim ontzettend hard dat de mri een beter beeld laat zien! **Deelt een virtuele knuffel uit**

Mijn lieve mams heeft januari 2007 een herseninfarct gehad, dat was 2 maanden voordat ik zwanger raakte :( Ook bij mij kwam het besef en de echte klap pas na een tijdje. Sterkte, meis. Als je je hart wilt luchten....

Kathy, jammer dat je ons gaat verlaten, maar super dat Leander ruim 7 maanden bij jou heeft kunnen drinken!

Snoopy, ik vond de handkolf echt niks. Maar dat was voornamelijk psychisch bij mij. Dus voor mij is elektrisch het beste en levert dus ook meer op. En dubbel, tja, dus ook dubbel zo snel klaar. Lekker efficient op werkdagen ;)
    Vincent is idd een bollie beertje. Overal plooien en kussentjes :D Donderdag naar het CB, ben heel benieuwd hoe groot hij nu is.
    Hier meestal alleen in de avond 2 borsten, de rest van de dag heeft hij genoeg aan eentje.

Sembo, veel plezier in Dalfsen! Ik duim voor mooi weer...

Wat Nemo zegt, herken ik ook wel. In het begin was ook heel erg bezig met al die details (hoe voelen mn borsten? O jee, ik lek niet, zit het wel goed? etc etc). Nu gaat het zo helemaal vanzelf, ik pieker nergens meer over. Zo heerlijk, dat gun ik iedereen!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Appelsientje, van ploftieten moet je inderdaad profiteren :D, dus lekker kolven!
    Volgens mij kan je moedermelk mits hygienisch gewerkt en goed gekoeld achterin de koelkast zo'n 5 dagen bewaren. En ontdooide moedermelk 24 uur.
    Over dat eruit spuiten, dat gebeurt dus altijd hier als Eva loslaat na de tsr. Maar ze kan het vaak wel goed verwerken zeg maar, maar je ziet haar gezicht dan steeds meer vertrekken, zo van, oh jee dit ga ik niet bijhouden! ;) En soms laat ze dan dus los.
    Ik geloof dat het best zwaar gaat zijn, mocht ik snel zwanger raken. Maar ik heb ook geen zin om te wachten tot Eva een jaar is en dan pas te gaan proberen, de kans dat het nu gaat lukken is toch heel klein, maar ik wil elke eventuele kans pakken. Als Eva ruim een jaar is en mijn cyclus is weer nergens te bekennen, gaan we weer naar het ziekenhuis. Heb het er dan graag voor over, maar zie er ook wel tegenop. Nou ja, we hopen maar dat het niet nodig zal zijn ;).

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    nog even snel dan:
    ik gaf altijd 2 borsten maar heb net als appelsientje 's morgens een poos genoeg gehad aan 1. en dus idd de andere gekolfd, op een gegeven moment zelfs tijdens het voeden! (handkolf). op een gegeven moment daar ook weer mee gestopt en toen heeft het zich weer geregeld tot altijd 2.

en ja, in de koelkast is verse melk 5 dagen houdbaar en ontdooide 24 uur.

nynke: ik duim ook, wat naar voor je! knuff!
    bij mijn moeder is een aantal jaar geleden ook een (goedaardig) gezwel uit haar hoofd gehaald, heel gedoe en herstel duurde heeeeel lang. nu nog heeft ze duizelingen.

en nu ga ik lekker slapen! succes vannacht dames ;)

loeki: wat vervelend dat je weer gebroken nachten hebt. Jo weigerde vanavond ook weer zn prutje. lijkt of ie nu toch niet meer van een lepel wil, gister zelf eten ging prima. morgen maar weer wat anders. gelukkig slaapt ie hoe dan ook weer door en nu de gewichten goed waren vertrouw ik er maar op dat ie het wel uit de melk haalt.

snoopy: nou, ik snap je overwegingen maar dit is wel heel snel hoor. duim voor je dat je goed mag herstellen van deze bevalling en dan weer zwanger mag raken :)
    ik wil eerst promoveren en weer een baan en dan wie weet... kan zo nog een jaar (of twee) duren. maargoed, ik had nu ook geen problemen met zwanger worden al duurde het wel even.

ik had vandaag een beetje gesmokkeld met de melk voor t kdv: had in elke fles 20 ml koemelk gedaan omdat ik net niet genoeg had en het zonde vond uit de vriezer te halen. niks van gemerkt :)

13. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Jeetje Nynke, wat vervelend voor jullie allemaal :( Tuurlijk duim ik voor jullie dat de MRI-scan geen naar nieuws brengt. Het is nar en oneerlijk dat jullie nou in die onzekerheid moeten zitten. Ik denk aan je hoor!

Snoopy, nu ik je verhaal ken snap ik dat jij wel je menstruatie op gang wilt hebben. Bij jou ligt het idd anders! Ik hoop van harte dat dat ook lekker gaat gebeuren en dat je weer zwanger raakt. Dan neem je de drukte idd voor lief, dat kan ik me goed voorstellen.

Appelsientje, Sem is vaak ook hard aan het werk om al de melk op te vangen. Haha, grappig om te zien. Alleen soms verslikt hij zich, en dat is natuurlijk minder grappig om te zien.

Loeki, ging het vannacht beter?

Heerlijk he Esther als dat gepieker en gepluis wegvalt. Volop genieten :D

Geke: FOEI ;)

Sem slaapt altijd tot een uur of negen. Vannacht ineens om vijf uur was hij klaarwakker! En hij had niet ineens zo'n erge honger. Apart is dat dan, het maakt me helemaal niet uit omdat ik normaal wel goede nachten heb om te slapen. Ik ben nu wel benieuwd wanneer hij nu wakker wordt.

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Eventjes een egoberichtje tussendoor, want ik moet nog een hoop dingen doen.

Onze foto is foto van de week op www.borstvoeding.com! :D

Je ziet Annabel en de kolf aan de borst.
    Hm... De volgende keer toch maar even het zoogcompres weg-photoshoppen... :oops:

En nu gauw weer verder! :D

15. Niet meer actief

Sterkte Nynke, wat een naar nieuws! Ik zal zeker voor je duimen dat het mee gaat vallen!

16. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Leuke foto....baby aan de borst en kolf aan de andere borst. Goed opgelost haha......

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb kolvend zitten lezen, dus als ik iemand ben vergeten ... solly!

Hier ook meestal 2 borsten per voeding ... hoewel ik wel merk dat ze de laatste tijd steeds vaker afgeleid is en niet meer wil drinken. Vaak bied ik haar de laatste borst dan nog een keer aan voordat ze gaat slapen (wordt ze meteen lekker rustig van).

Ik ben ook nog niet ongesteld. ZOu het wel fijn vinden om weer ongesteld te worden, gewoon als geruststelling dat het nog een beetje werkt ... heb vrij lang moeten ontpillen toen ik stopte met de pil en had vrij lange cycli (gelukkig werd ik wel snel zwanger) ... dus ik denk dat de kans groot is dat BV voor mij een goede anticonceptie is. Als Mirre een jaar oud is, zouden we (ijs en weder dienende) graag voor een tweede 'gaan'... Het lijkt me zalig om weer zwanger te zijn, maar nu nog niet :D

NYNKE, veel sterkte meis ... ook voor je moeder!

KATHY, veel geluk! En super dat je ruim 7 maanden BV hebt gegeven!

SNOOPY, ik heb een handkolf én een dubbele elektrische. Ik vind het allebei prettig, vooral fijn dat die handkolf lekker klein en compact is. Het duurt me wel wat lang ... met die elektrische ben ik binnen 10 minuten klaar met beiden borsten. Maar ja ... ook al heb ik zo'n travelding van medela, vind ik het toch wel een gesjouw in de trein/tram/metro/op de fiets ... Dus ik weet nog niet wat ik doe ... het lijkt me sowieso vreselijk om in zo'n kolfruimte te zitten. En hopelijk is je PCO verdwenen! En heb je over een jaartje een mooie positieve test ;) (zou wel leuk zijn om weer rond dezelfde tijd uitgerekend te zijn, mag jij dan als eerste ok?)

GEKE, dat is wel fijn dat het werkt met een beetje koemelk :D ... en vervelend dat Jo geen zin meer heeft in zn prakkie...

NEMO, gelukkig geen dipje en weer beter!

NELLY, gave foto

Zo en dan nu een verslag van mijn eerste werkdag ;) ...

Ik vond het vreselijk om weg te gaan. Was stinkjaloers op mn moeder :oops: ... Mirre interesseerde het geen :c: :). Tot overmaat van ramp had ik besloten 'Een roos van vlees' van Jan Wolkers te gaan lezen ... (gaat over de dood van zijn dochtertje, die zich verbrandde aan te heet water terwijl hij en zijn toenmalige vrouw ruzie aan het maken waren) ... brrrrr ...

Op mn werk was het super! Aankomende 4 weken mag ik mijn werktijd gebruiken om mijn lessen van het laatste lesblok voor te bereiden. Heel fijn, waarschijnlijk hoef ik thuis nauwelijks meer wat te doen. Ook erg prettig is dat ik de avonden, zolang ik geen lesgeef, in principe niet aanwezig hoef te zijn (maar als Mirre dr flesje goed drinkt, is het wel lekker rustig voorbereiden).

Maar dan nu het allerbelangrijkste! Ze heeft gedronken uit het flesje! Heeft wel meer BV gekost dan ze heeft gedronken. Maar mn moeder dacht dat ze ongeveer 100CC heeft gedronken in ongeveer 6 uur. :whistle:

Overigens ook niet onbelangrijk. Zowel mn moeder als Mirre hebben enorm zitten genieten. Mn moeder had de deal met Mirre gemaakt dat als ze goed zou drinken, ze niet in dr bedje hoefde te slapen :). Dus die heeft heerlijk bij oma liggen maffen.

Heb niet gekolft op mn werk, want na 2,5 uur zei mn collega, ga maar lekker naar huis, dan begint vrijdag je echte werkdag :D. Ik had toen even kunnen kolven, maar ik kon echt echt echt niet wachten om Mirre te knuffelen (maar goed dat ik niet met de auto was, dan was ik onverantwoord hard gaan scheuren denk ik) ...

Toen ik thuiskwam heb ik Mirre aan mn megaknalharde (.)(.) aangelegd en ze heeft heerlijk gedronken en gelachen en viel ze na de borst direct in slaap in dr bedje (geen huiltje niets).

Vrijdag is de beurt aan mn man en ik heb zo waar zin om echt aan de slag te gaan :D!

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Mooi verhaal Salapio :D Gelukkig dat het meeviel op je werk en dat jullie goeie afspraken hebben gemaakt. En nu weer even volop genieten van Mirre.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Salapio, druk gemaakt om niks :D. Fijn dat het zo goed ging!

20. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ha, hartstikke goed salapio! het is even wennen maar dan ook wel weer leuk om weer iets anders te doen he? en extra leuk om je kleintje weer te zien en voelen erna.

geinige foto Nelly! leuk dat jullie foto van de week zijn.

en heeft Sem nog weer lekker geslapen Sembo? hopen dat ie dit ritme niet volhoudt...

Deel Deze Pagina