Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Geke, ik hoop ook niet dat hij nu weer iedere nacht een keer wakker wordt. Hij heeft nog geslapen tot een uur of elf, dat was wel lekker. Hij houdt het lekker spannend :D

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tot 11u sochtends? Oooooo dat lijkt me ook zo heerlijk! Mirre vindt eigenlijk dat ze vanaf 6 of 7u sochtends niet meer hoeft te slapen ... *zucht*

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ze heeft doorgeslapen, maar nu heeft ze waterpokken :(

4. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    o, loeki, wat naar! Jonathan heeft ze ook net gehad en was heeeel zielig en had hoge koorts. was wel na een paar dagen over en van de pokken/jeuk had ie niet veel last.

wij hadden een hele drukke dag. als je wel eens boodschappen doet bij Super de Boer neem dan in april even het magazine mee ;)

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Loeki, beterschap voor Annika!
    Een nachtje doorslapen, daar droom ik al maanden van :D

Geke, wij hebben geen Super de Boer. Welk magazine is dat? Boodschappen?

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Geke: vertel vertel wat staat erin ?
    @loeki: beterschap voor je kleine meid !
    @Sembo: 11 uur :confused: HEERLIJK.
    @Nynke: heel veel sterkte met je moeder. Kan ze snel voor de MRI ?
    @Salapio: viel gelukkig mee je eerste dag werken. Fijn dat je het er naar je zin hebt.
    @Snoopy: ik duim voor jullie dat er snel/zonder ziekenhuis weer een wondertje mag komen.
    @Kathy: ik begrijp dat je gestopt bent. Je mag natuurlijk hier wel blijven komen. Dat Leander maar een grote kerel mag worden.
    @Stranger/Sara/Zeeuwsmeisje: heb jullie lang niet gezien hier. Alles goed ?

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loekie, veel beterschap voor Annika!

8. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    magazine heet 'lekker leven' en wat erin staat? WIJ! we hadden gister hier een fotoshoot. Jo is echt een pro, was de hele tijd gezellig en deed hele leuke dingen voor de foto :) was eenmalig hoor, niet dat jullie denken dat ik zo'n moeder ben die dr kind voor elke camera duwt ;)

loeki: kwam het van de waterpokken dat annika slecht at? Jonathan doet echt raar met eten de laatste tijd. Dingen die hij eerst echt lekker vond zoals wortels eet ie haast niet meer. En soms eet ie ineens wel weer goed, zoals de hartige taart. Als t niet lekker genoeg is, laat maar dan denkt ie. vanmorgen ook geen boterham met boter maar toen ik er smeerkaas op deed wilde ie hem wel.
    jammer want lijkt erop dat ie juist de 'ongezonde' dingen als kaas en vlees wel lekker vindt en de gezonde groentes wat minder. fruit gaat wel prima ook gelukkig.

mijn vriend is altijd zo lekker simpeldenkend in dit soort dingen: nou, dan bak je toch nog een hartige taart en dan vries je die in stukken in.
    ja... zit wat in :)
    Maar vind t best moeilijk want wil ook niet in alles toegeven want dan eet ie straks niks meer.

9. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    o, en ik vergeet nog te vertellen, groot nieuws: ik ging vanmorgen met Jo in bad en hij stond ineens los in het bad! wat knap van hem he :) volgende week kan ie lopen :p

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super Geke!

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    hahahaha en die week daarop slaagt hij voor zijn rijbewijs hahaha echt een wonderkind!

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    En dan wil hij op kamers :(

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    oja, het gaat zoooo snel!
    hahaha, maar dan kan ik eindelijk weer es uitslapen! :)

14. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nog even wachten Geke, dan mag je uitslapen :p

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    hahaha

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb vandaag ook buiten in de natuur gevoed ... zelfs met de schaapies op de achtergrond (zie album) ...

Ik vond het echt super ... en viel best mee met de kou en mn Raynaudborsten :D

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Stoer Salapio :D :D
    Ik voorspel een nieuwe foto voor bv.com ;)

18. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb wel alles gelezen maar even geen puf om op iedereen te reageren. Sorry.

@Geke: knap hoor dat Jo al kan staan.

@Loekie: beterschap met Annika.

@Nemo; als het goed is mag mijn moeder binnen twee weken voor een scan.

@Salapio: mooie foto hoor.

Ik heb vandaag in de auto zitten voeden. Was druk met de boodschappen geweest en het was bijna tijd de oudste op te halen maar Marijn had honger. Ben dus naar school gereden en heb daar in de auto gevoed.

Ik merk nu wel dat de vragen gaan komen, krijgt hij al ander voedsel, waarom geen papfles dan slaapt hij wel door, ben je al aan het afbouwen, is vier maanden bv niet genoeg? Ik probeer rustig te blijven en mijn motivatie voor bv uit teleggen maar soms..........

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    ff klagen meiden, want naast de waterpokken van mijn meisje heeft mijn man nu buikgriep :( valt vast in het niet bij de problemen van sommige hier, maar ik ben ff helemaal op en maandag gaan we een 5 weken durende verbouwing in. Zie het ff helemaal neit zitten. Man ziek, kind ziek, huis op z'n kop .......

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    He hallo!

Hier alles goed! Mijn borsten doen nog steeds normaal en mijn 'menstruatie', ik weet het niet, beetje vaag, zet niet echt door. Of zal dat toch weer bij de pco horen, lekker vage bloedingen :(.
    Eva doet het super, we hebben een lekkere regelmaat nu. Laatste voeding rond 18 uur en dan boven naar bed waar ze redelijk snel slaapt. Dan komt ze de afgelopen 2 nachten om 1 uur en dan weer om 4/5 uur. En dan weer netjes om de 3 uur. Zit dus op 7 voedingen, best veel, maar gaat lekker zo. En we hebben de hele avond voor onszelf en kunnen lekker slapen, want Eva slaapt na de voedingen weer lekker door. Ik kolf nu telkens rond 21/22 uur 1 borst en een stukje van de andere, om zo een voorraadje op te bouwen. Lekker foto's van Eva bekijken en huppa binnen 5 minuten 100ml en dan vind ik het wel best, dan stroomt het ook nauwelijks meer. Gisteren heeft mijn vriend een flesje gegeven (120ml, maar was niet genoeg want Eva wilde nog bij me drinken ;). We zijn wel even bezig geweest, want Eva deed ongeveer 20 minuten over de fles en heeft daarna nog lekker relaxed een half uur bij mij aan de borst gehangen (en nauwelijks gedronken ;)) en ik heb toen 100 gekolfd. Daarna om 22 uur dus weer. We hebben nu mooie sterren-ijsblokjes van elk 10ml in een zakje. Echt handig! (van wie kwam die tip ook alweer, Esther toch? :thumup:)

Geke, lekker ambitieus met je promoveren! Ik heb ooit wel gestudeerd, maar het lukte allemaal niet zo en nu vind ik het wel best, al is het wel jammer dat het zo is gelopen, ik had natuurlijk veel meer geld kunnen verdienen ;). Maar goed, het is niet anders, ik ben gelukkig en daar gaat het om.
    Wel makkelijk als ze wat ouder worden, dan kan je nog eens smokkelen ;). Ik geloof niet dat het verstandig zou zijn om Eva al koemelk te geven (weet eigenlijk waarom niet? Maar klopt wel toch?)
    Ik zal in april even bij Super de Boer langswippen. Ben benieuwd!
    Persoonlijk zou ik ook niet te snel toegeven aan dat eten, voor je het weet zit je je telkens aan te passen aan wat hij op dat moment wil eten. Ik heb ook zoiets van, dit is er en als je dit niet wil, dan niet. Niet zo streng hoor, wat Eva straks echt niet lust hoeft ze van mij niet te eten. Maar als ze het de ene keer wel eet... dan moet ze het een andere keer ook gewoon eten, en anders maar niet.
    Oh, ik lees net het grote nieuws! Wat goed! Waar blijft de foto dat hij aan het lopen is? ;) ;) ;) Oh wacht even die komt volgende week pas! ;). Nou ben benieuwd hoor :D.

Sem, lekkere slaapkop heb jij! Eva slaapt gewoon totdat het licht wordt, zo rond half 8, 8 uur. Ik heb nu 1x gehad dat ze wakker was en begon te jengelen, ik haar snel even een speen gegeven omdat ik snel de was wilde doen en toen ik terug kwam, sliep ze... maar dat was eenmalig dus ;).

Nelly, leuke foto!

Salapio, wat goed dat je eerste werkdag meeviel! Gelukkig heeft Mirre toch wat gedronken en hebben zij en je moeder zich goed vermaakt! Wel lekker dat je eerste dag zo liep (en zo lekker kort! En dat je rustig aan kan beginnen), dat geeft weer geruststelling voor de volgende keer. Hier probeer ik mijn vriend klaar te stomen voor over ruim 2 weken. In het weekend loopt het toch altijd helemaal anders, dus hij moet even weten wat het ritme van doordeweeks is. Lijkt me wel raar voor hem om opeens een hele dag alleen met Eva te zijn. En wat zal ik mijn meisje gaan missen :(, maar daar kom ik ook wel weer overheen. Het is ook wel weer fijn om het 'echte' leven weer op te pakken.
    Slim trouwens hoor dat boek gaan lezen ;), ik heb 'komt een vrouw bij de dokter' gelezen toen ik helemaal emo zwanger was. Heb tranen met tuiten gehuild :D.
    Lijkt me leuk om tegelijk weer zwanger te zijn! Maar inderdaad, moet je me wel voorlaten dit keer ;). Op zich vond ik het niet zo zwaar om overtijd te lopen, alleen die jeuk op het eind, om gek van te worden! Ben wel benieuwd hoe dat bij een volgende zwangerschap gaat. Maar goed, eerst maar zien zwanger te worden ;).
    Mooie foto trouwens! Ik vind het wel een goed idee, elke week een foto van ons clubje op bv.com!

Loeki, hopelijk heeft Annika niet zoveel last van de pokjes! En je man niet zoveel van de buikgriep, maar dat valt altijd flink tegen vind ik zelf. Zorg maar dat je zelf in ieder geval niet ziek wordt (voor zover dat kan). Succes met verbouwen... ik weet er alles van. We hebben hier in de troep gezeten vanaf dat ik 7 weken zwanger was tot 37 weken. Maar nu is alles wel heel mooi! (op een paar kleine dingen na, vriendlief had (begrijpelijk) voor die laatste kleine dingen geen puf meer)

Nynke, irritant he mensen die het beter denken te weten. Toen ik nog zwanger was zat mijn schoonmoeder al van, na een paar maanden bv is het wel goed geweest hoor. Nou niet dus, ik wil zeker wel een jaar gaan geven. Normaal ben ik niet zo assertief tegenover haar, maar als het over mijn kind gaat wel ;). Zo vond ze ook dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar ik ben (lekker puh) thuis bevallen. Verder is ze wel lief hoor ;). Maar sommige dingen doen we gewoon lekker op onze manier. Ze had het ook over de speen afleren, tja en wat dan, een kind dat overdag niet slaapt? Nog even de speen dus... Ik leer haar nu al zonder speen te praten ;), want dat vind ik zo irritant bij oudere kinderen. Ze mag de speen straks alleen bij het slapen gaan. Nu gebruik ik het ook wel eens om haar rustig te krijgen (het is een klein driftkopje soms ;))

Ik duik nu lekker mijn bedje in! Lekker een lange nacht maken!

Liefs,
    Snoopy

Share This Page