Nynke, irritant die opmerkingen ... ben benieuwd hoe dat hier gaat zijn (al heeft schoonzus al wat voorwerk gedaan met lang BV geven). Loekie, pffff ... tjee ... kan me echt voorstellen dat je het ff niet ziet zitten. Hopelijk zijn Annika en je man snel weer beter!
Snoopy, hopelijk is het gewoon ongesteldheid en zet het door! En fijn hoor zo kolven. Ik probeer iedere ochtend te kolven, maar vandaag zou er een mannetje komen voor een lekkende kraan ... mannetje is niet gekomen, maar ik zit dan toch niet lekker te kolven ... En misschien wel een goed idee die ijsblokjes ... hmmm ... we hebben nu gewoon potjes van avent met 50-120CC ... Morgen gaat mn man voor het eerst lekker een (ruim half) daggie alleen zijn met Mirre. Ik denk dat ie het heeeeel spannend vindt maar dat ie ook heel erg uitziet naar een dag zonder mijn bemoeienissen. Het is echt heel erg, maar ik merk dat ik best vaak commentaar heb op wat hij doet. En dat terwijl hij het eigenlijk supergeweldig doet ... ... Ik zit wel (toch) weer in de stress over het flesje ... Ook omdat Mirre in een beetje rare bui is (lijkt aankomend sprongetje) ... ze drinkt eigenlijk de hele dag door (vandaar ook de pitstop tijdens de wandeling), is een beetje lastig met flesjes en bevroren mamamelk. Werd er een beetje onzeker van dus heb r even gewogen ... 4760
Nog even snel hoor: Salapio, wat voor weegschaal heb jij dan? Ik heb dus een Tefal via Marktplaats, maar hij doet het alleen goed als Eva stil ligt. En dat is niet zo vaak... als ze stil ligt schommelt het hooguit 20 gram, als ze beweegt varieert het zo'n 400 gram. Heb ik niet zoveel aan dus . Ze weegt nu tussen de 6000 en 6400 gram , had ik zelf ook wel kunnen bedenken . Over dat commentaar op je vriend, wel herkenbaar hoor. Maar ik heb nu steeds vaker zoiets van, zoek het maar uit . Loop ik opeens weg en heeft hij zoiets van, laat je me hier alleen met haar (was bij het wassen/insmeren/aankleden, wat hij al veel vaker heeft gedaan, maar hij kan soms best onzeker zijn als het om de verzorging van Eva gaat). Het enige wat ik belangrijk vind is dat hij ongeveer dezelfde regelmaat aanhoudt en goed haar plooien (en dat zijn er nogal wat ) insmeert, die gaan nogal snel smetten en dat vind ik echt zielig (al geeft Eva geen kik als je eraan zit, stoer meisje ). Ik heb ook wel wat Avent bekers in de vriezer staan. Maar die blokjes zijn zo ontdooid en dus makkelijk te doseren. Dan heb je ook minder kans dat je melk moet weggooien. Denk ik hoor, we moeten het dus nog ondervinden. Mirre groeit wel goed zeg! Hoef je je dus geen zorgen om te maken! (dus ook niet doen he?! ) Het is niet eens een hele dag morgen en daarna kan ze weer lekker bij jou drinken. Werk ze maar weer morgen! Liefs, Snoopy
Ik weet niet wat het merk is ... Roventa zou ik nu zeggen maar het kan ook iets zijn dat daar in de verste verte niet op lijkt (soms lijkt het alsof Mirre met de moedermelk ook al mijn hersencellen wegzuigt). Mn ouders hebben m gekocht bij de blokker ... geloof voor 40 euro. Hij is redelijk precies (als we niet tevreden zijn leggen we Mirre er nog een keer op, als het meer is dan telt dat, als het minder is, doen we alsof het niet is gebeurd ) ... en Mirre ligt vrij rustig op de weegschaal geloof ik ? En ja ik ben erg trots op dr spekaanwas. Ze begint ook steeds meer plooitjes te krijgen ... ook beter voor de prikjes ... denk dat ze daarom ook zoveel last had van de entplekjes. Ja hier ook een onzekere papa ... Reden te meer om mn grote bakkes te houden
Mogge! Even snel voordat ik naar t werk ga...Vincent gisteren prikjes gehad en praktisch geen last van gehad. Stoere man! 1045gr aangekomen in 6 wkn tijd naar 7220! De weegteef heeft 63cm lang opgeschreven, maar volgens mij was het 65cm. Dat klopt ook beter met hoe de kleertjes vallen. IJsblokjes gebruik ik idd ook hier. Een potje duurt best wel lang voordat het ontdooit is (snelste een uur in lauw water au bain marie), terwijl blokjes binnen een kwartier op temp zijn. Dus als je een keer te weinig eruit hebt gehaald, hoeft je kleintje niet zo lang te wachten. Fijn daggie allemaal!
Goedemorgen Fijn Esther dat Vincent geen last heeft gehad van zijn prikjes. Het is toch maar afwachten hoe je kindje er op gaat reageren. Hij weegt ook lekker goed! Een stoere en gezonde jongen, heerlijk Weegteef, hahaha..... Salapio, ah arme man van je. Waarschijnlijk als je minder commentaar geeft dan wordt zijn onzekerheid ook minder en dan hoef jij weer minder commentaar te geven En je geeft zelf al aan dat hij het eigenlijk wel goed doet. Geef hem morgen maar heerlijk veel complimenten als hij voor het eerst alleen is met Mirre. Volgende week is mijn vriend ook voor het eerst alleen met Sem. Ik ga dan een avondje eten en uit met een stel meiden. Dat is echt voor het eerst sinds ik bevallen ben. Mijn vriend vindt het leuk om dan alleen met Sem te zijn, maarrrrrr hij is wel bang dat hij niet genoeg melk heeft. Hahaha, ik moet denk ik mijn hele voorraad maar ontdooien. Ben trouwens benieuwd als ik weg ben hoe lang het duurt voordat mijn borsten gaan ontploffen, ik ga echt geen apparaat meenemen. Denk dat ik maar een 'sexy'truitje aan ga doen, haha moet dan toch even gebruik maken van mijn grotere cup Loeki, heel veel beterschap voor je Annika en je man. Je man zal maandag wel weer beter zijn denk ik en ik hoop Annika ook heel snel. Pfff, vijf weken in een verbouwing zitten.....Maar je krijgt er wel iets moois voor terug na die weken, daar moet je je maar op focussen denk ik. In ieder geval sterkte Snoopy, fijn he als je op een gegeven moment merkt dat er een bepaald ritme in komt. Ik dacht ook in het begin: zo hellep! Er zat echt totaal geen regelmaat in. Ik dacht ook echt dat het nooit goed zou komen met het ritme Maar dan ineens..... Is ook wel lekker trouwens dat jullie de hele avond voor jezelf hebben. Dat hebben mijn vriend en ik niet. Sem slaapt errug weinig 's avonds. HIj heeft ook een heel schema. Rond vijf uur een voeding (dan wil hij nog weleens een uurtje slapen) en dan rond acht uur een voeding, als hij dan in slaap valt dan laat ik hem bij mij liggen op de bank. Als ik hem dan in bed leg dan is hij meteen weer wakker. En dan om rond half elf de laatste voeding en daarna slaapt hij als een blok! Wat een rare uitdrukking eigenlijk: slapen als een blok. Slapen blokken dan En voor wie ik vergeten ben: sorry! Ik ga nu echt even de laatste dingen inpakken. We vertrekken zo voor een week. Zin in, heerlijk zeven dagen lang alleen maar met de baby, vriend en de hond! Fijn weekend allemaal en ik denk dat ik over een week veel bij te lezen heb
Hier ook een onzekere papa. Wanneer Thijs in bad gaat, dan vraag ik wel altijd of hij het wil doen, maar al gauw is het antwoord dat ik het maar moet doen, dat gaat wat handiger zegt hij. Maar hij doet het wel hoor! En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het heel leuk vind om Thijs te verzorgen. Lekker keuvelen met z'n twee, lekker gek doen en de mooiste lachjes ontvangen Die ijsblokjes.. doe je die in van die ijsblokbakjes of van die ijsblokzakjes? Misschien ook wel een goed idee om over na te gaan denken.. Wat een naar bericht...Heel veel sterkte Nynke. Die onzekerheid is om gek van te worden. Mijn moeder is in 2006 ernstig ziek geworden en die onderzoeken daar wordt je gek van. Iedere keer weer spannend. Waterpokken.. vervelend Loeki, ik heb ze nog nooit gehad Das natuurlijk ook niet goed... Veel beterschap! Thijs heeft sinds gister echt geen zin om te slapen. s Nachts gaat het gelukkig nog wel goed, maar overdag is het een drama! Op een of andere manier vind hij het heel belangrijk om zichzelf wakker te houden En wordt hij heel vervelend Op een gegeven moment heb ik hem gister op bed gelegd (na voeding en schone luier) en huilde steeds. Ik ben maar de was wezen ophangen buiten. En gelukkig is hij toen in slaap gevallen, maar na 3 kwartier was meneer alweer wakker. Heb hem zonet ook maar even laten huilen. Anders hoefde hij zichzelf helemaal niet in slaap te huilen, maar ja heeft zeker weer was nieuws ontdekt.... Gelukkig slaapt hij nu....
Even snel een berichtje vanaf mn werk. 1. Ik zit weer heerlijk te genieten van werken (mn man noemt me altijd monomaan als het gaat om schoolwerk ) 2. Mirre drinkt ook bij dr papa lekker uit een flesje (80cc) 3. Ik heb net ruim 160cc gekolft in een zeer inspiratieloze kolfruimte (EHBO ruimte, met postoel en tilapparaat)
haha gelukkig heb je wel 160cc gekolft, het was niet een wonder geweest als het minder was! Maar je kon wel tegelijkertijd op de po als je wilde....
@ Nynke, ik las ook iets over je moeder, heel veel sterkte! @ Kathy, Succes verder meid. Je hebt het mooi wel 7mnd volgehouden, dat doet lang niet iedereen je na! @ Nemo, dat lijkt me nu echt fijn, gewoon kunnen voeden wanneer je kindje vind dat het tijd is en niet steeds zelf te hoeven kijken of het niet te lang duurt. Maar gelukkig komt die tijd waarschijnlijk binnenkort ook voor ons. @ Geke, oeioei, een beetje smokkelen met de melk hè. Haha. Super dat ie al los staat. @ Salapio, gelukkig dat je eerste werkdag toch aardig goed gegaan is, afscheid is heel moeilijk he. Wel super dat Mirre gewoon lekker gedronken heeft bij je moeder en bij haar papa. Was zeker wel wennen he? Het is ineens weer heel wat anders dan thuis mama zijn. Super dat het kolven op school ook zo goed gaat. @ Loeki, heel veel beterschap voor Annika en ook voor je man. Hoe was het trouwens afgelopen met jou en je vreselijke hoestbuien? Toch weer overgegaan? @ Esther, gelukkig geen last van de prikjes gehad, dat scheelt weer. Zo ik geloof dat ik alles hier weer bijgelezen heb, voor de gene ik vergeten ben, sorry. (Nu alle andere topics hier nog ) Hier duurde het even wat langer dan dat ik gedacht had. Maandag om 12.00 naar het ziekenhuis gegaan, om 16.00 zou ik geopereerd worden met een ruggenprik. Die is 4x geprobeerd maar lukte niet dus het is een narcose geworden . Dus de bult is weggehaald, helemaal goed gegaan en ik ben weer 'bij gekomen'. En zowel Ruben als Malou hebben netjes gedronken, gelukkig gingen we eerst de avond en nacht in zodat er niet zo heel veel gedronken hoefde te worden. Maar voor het slapen gaan wilde Ruben niet goed happen en drinken dus heeft ie een flesje kv (slecht he ) gekregen. Ik had een 2 persoonskamer in mn eentje dus Leander, Malou en Ruben mochten blijven slapen . Dinsdag rond 12.00 zou ik eigenlijk naar huis mogen (wel net wat minder als 24uur plat liggen dus) maar ik had nog altijd buikpijn. Die buikpijn had ik al een paar dagen van te voren, maar ik dacht dat het spanning/stress was. Maar toch nog even na laten kijken, bleek ik blinde darm onsteking te hebben . Dus dinsdag tegen de avond weer opnieuw onder narcose geweest en de blinde darm eruit gehaald. Ook goed gegaan, maar ik was helemaal kapot van die 2x narcose. Gister ochtend weer thuis gekomen, en nu weer even energie om hiet bij te lezen. En nog even de gewichten van vandaag, papa is weer geweest met ze namelijk (dit keer met 2 flesjes melk bij 8) ). Malou 4180gram (is dus +160gram) Ruben 3735gram (is dus +175gram) Ja, en met die gewichten ben ik dus echt blij, volgens mij komt het hier nu echt helemaal goed!
@Loekie: jeetje wat een ziekeboeg zeg. Ik hoop dat je man wat is opgeknapt tegen maandag. Succes met de verbouwing. @Snoopy: kolven gaat prima dus. Lekker iets wat regelmaat. @Salapio: fijn dat de fles goed lijkt te gaan. Kolven in een ehbo ruimte: ach is weer eens wat anders toch? @Esther: zeker een stoere man die Vincent. @Sembo: geniet van je vakantie. @Appelsientje: Komt Thijs mss in de 8 weken sprong? Dan wil het slapen ook allemaal wat minder? @Bolbuikje: ik zag dat je even online was. En hoe is het nu met je?
ik ben er nog steeds hoor . Het gaat weer goed hier hoor! Wat ik nog vergeten was , iedereen heel erg bedankt voor de succes wensen!
O, sorry had je eerdere bericht over het hoofd gezien. Jeetje twee x narcose in korte tijd heftig hoor. Fijn dat je weer wat opknapt. Die kv is je vergeven hoor. Nette gewichten hebben je twins.
Och geeft niet hoor, .Idd, 2x achter elkaar eigenlijk, en ik had nog nooit narcose gehad. Maar ik was echt kapot hoor, en nog steeds overal spierpijn, in mn benen, armen, rug, gewoon overal, maar dat schijnt ook door die narcose te komen. Hoe is het bij jou, en je moeder. Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie.
@bolbuikje: gelukkig je bent er weer. Wat naar dat je er ook nog een blindedarmontsteking bij had. Je was wel gelijk op de goede plek Nu maar rustig bij komen. Gaat het voeden wat met die wonden ? En mooie gewichten !
@Nemo, idd ik was meteen op de goede plek maar als ik het nou een dag eerder had gezegd had het mooi in 1x gekund . Nu nog ff lekker uitrusten en opknappen. Voeden gaat eigenlijk goed, alles doet me zeer maar verder gaat het wel hoor, volgende week hechtingen eruit laten halen en dan is het weer gebeurd. Nu lekker hier het eea aan het bijlezen papa is met de kleintjes naar opa en oma toe. Dus heerlijk rustig hier . En de gewichten, dat gaat idd super, we gaan proberen Ruben ook uit zichzelf te laten "komen" voor voeding. Ben benieuwd .
Nou te vroeg gejuicht...Vincent heeft de hele dag gehuild en een enorme rode schijf op zn bovenbeentje Volgens mij hebben we nu alles tegelijk: tandjes, prikken en 4 maanden sprongetje. Nu ligt hij met een paracetamolletje op bed, dus nu maar duimen dat hij een goeie nacht maakt en dat morgen zijn spreekwoordelijke zonnetje weer schijnt. Vond het zo erg te horen dat hij ontroostbaar was vandaag (ik was werken). Met het op bed leggen heeft hij wel een uur lekker aan de borst gelegen en troost gevonden. Dan baal ik wel dat hij dat op de dag niet heeft kunnen krijgen BB, heftig 2x narcose achtereen! Wel fijn dat je hele gezinnetje lekker op de kamer kon blijven bij je in het zkh. En die gewichten...helemaal super
Hoi allemaal, Ik kom mij hier ook melden. Ik ben op 25 december bevallen van Eliora en sindsdien geef ik dus borstvoeding. Het gaat best wel goed, maar helaas heb ik nu voor de 2e keer borstontsteking in de zelfde borst. Wie heeft er tips om borstontsteking te voorkomen, want 2x vind ik wel genoeg. In het begin kreeg Eliora 6/7 voedingen per dag, maar sinds 20 februari krijgt ze er 10 omdat het CB vond dat ze niet genoeg groeide. Het is best wel pittig, maar het werkt wel en dan kan ik het nog wel een tijdje volhouden. Volgende week dinsdag moet ik weer naar het CB voor haar 2e prikje en dan ben ik heel benieuwd hoeveel ze dan weegt. Zo, ik leg dochterlief even in de box en dan ga ik verder lezen. Een prettige avond allemaal.
@ Bolbuikje, ja het hoesten heeft alles bij elkaar ruim 5 weken geduurt. Annika heeft niet veel last, mijn man wel Sorry heb geen puf om verder te reageren SORRY
hallo lieve dames! even snel hoor, was weer een drukke dag en ben nogal gesloopt. salapio: ik kolfde op mn werk (universiteit) ook in de EHBO ruimte! bb: goed dat je er weer bent! wat een pech zeg, ook nog die blindedarm. maar super dat die twee zo goed groeien! SUPERMAMA hoop dat je snel opknapt. loeki: wat een gedoe he die ziektes. maar joh, die buikgriep gaat gauw over. waterpokken zijn heel zielig maar duren ook niet erg lang. komt allemaal goed, even door die verbouwing heen en idd, focus maar op hoe mooi het gaat worden. Sterkte he! hallo pareltje welkom! tja, borstontsteking, ik heb 1 keer een beginnende gehad. let goed op rode pijnlijke plekken en als je ze ziet kolf je borsten goed leeg of laat je kleintje drinken. warmte en massage helpt om ze goed leeg te krijgen. barbabintje, wat zielig voor vincent. ik kan me je gevoel goed voorstellen. toen Jo waterpokken had moest ik ook een dag weg maar ik ben na de ochtend alweer naar huis gegaan want ik vond het TE zielig. Voelde me een stuk beter toen ik hem een beetje kon troosten. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat had moeten doen hoor! en de rest tot later!