Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Dank je Geke, ik loop nu van 2 personen de kots op te ruimen, geen pretje na een volle dag werken. Nooit een pretje natuurlijk. Ik weet dat het snel over gaat, maar op dit moment ... :(

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BOLBUIKJE, jeetje ... 2x narcose ... wat een schrik! Nou ja, gelukkig was je al in het ZH :rolleyes: ... voel je je nu weer een beetje ok? En wat zijn ze goed gegroeid :D

BARBABINTJE, arme Vincent ... gelukkig lekker lang aan de troosttiet :D

PARELTJE, welkom hier ;) ... heb (gelukkig) geen ervaring met borstontsteking en dus (helaas) geen goede tips ...

LOEKIE, sterkte!

GEKE, hopelijk een rustige nacht!

Om de euforie hier compleet te maken heeft Mirre vanavond zo fantastisch goed gedronken bij mij ... mn moeder was erbij en die wist niet wat haar overkwam ... nu doet Mirre dit wel vaker, maar nu besefte ik me dat ze misschien wel meer dan die 170cc (bleek bij thuiskomst) zelf kan drinken :confused: (al lijkt me dat misschien wel veel met haar gewicht ... al kan ze natuurlijk wisselende hoeveelheden drinken). Ik heb sowieso het idee dat ze savonds, snachts en sochtends beter drinkt dan overdag met al die afleiding. Overigens kwam mijn superzelfvertrouwen ook door de weegsessie die ik even met mn moeder heb gedaan ... 4820! Dus 210 gram erbij in een week :whistle: (onvoorstelbaar ... ben zo enorm trots op mn superzuigmeisje)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Salapio, je mag zeker trots zijn hoor.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Pareltje, van harte welkom hier. Heel veel succes dinsdag op het cb ik hoop voor je dat je kleintje dan wel weer lekker gegroeid is. 10 voedingen op een dag, het is veel en het kost tijd, maar je krijgt er ook wat voor terug. (wij hebben het ook weken/maanden gedaan, en nu gaat het hier superrrrrr). Wat betreft de borstontstekingen kan ik je niet helpen, sorry. Alleen misschien als je harde plekken ofzo voelt ze proberen weg te maseren (tijdens het voeden/onder de douche), en de kleine in verschillende houdingen aanleggen, dat is volgens mij ook om borstontsteking te voorkomen.
    @ Esther, he bah, wat vervelend zeg, zo een zielig ventje. Nou geef m maar een paar extra dikke knuffels he! Heb je wel alles bij elkaar he. Nu maar hopen dat ie morgen weer wat is opgeknapt. Hier was het idd geweldig dat ze lekker bij mij konden blijven. Maar die narcoses dat breekt je wel op hoor :( . Maar we doen nu lekker rustig aan. Het enige wat ik nu moet is voeden, de rest word voor me gedaan ;) .
    @ Loeki, das nog een tijdje doorgegaan dus :( en nu kots ruimen :( hmmm lekker dan :( . Nouja, maar hopen dat ze snel opknappen en jou niet aansteken, want dan zit je daar weer mee.
    @ Salapio, sow heej, daar mag je idd trots op zijn hoor! Geweldig toch! Heerlijk zo een meisje dat zo goed drinkt! Hier gaat het alweer een stuk beter hoor. Maar ik doe lekker rustig aan ;) .

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Jemig BB wat een pech kan een mens hebben! Aan de andere kant had je wel weer de mazzel dat je niet eerst een paar dagen van het kastje naar de muur bent gestuurd met buikpijn want dat hoor je ook regelmatig! Fijn ook van het ziekenhuis dat je kinderen en man bij je konden slapen, dat zie ik ze toch niet overal doen.

Hier gaat het met ups en downs... Juul slaapt echt heel erg slecht. Althans, ze slaapt niet zelf in en wil alleen maar bij mij of bij mijn man inslapen. Overdag gaat dat nog wel want dan leg ik haar weg ls ze slaapt in de hoop dat ze nog een half uurtje doortukt of ga een stuk buiten wandelen waardoor ze redelijk verder rukt. maar 's nachts... Ik ben zelf zo moe dat ik ook in slaap val als ze na het drinken bij mij op de borst lgt. Tegen de tijd dat ik helemaal naar en stijf wakker wordt probeer ik haar terug in bed te leggen, maar in 9 van de 10 gevallen wordt ze daar wakker van... Ik weet echt niet wat ik hier nu mee aan moet...
    Als ik blijf toegeven aan het op de borst slapen, doet ze dat dan over een half jaar (als ik weer moet gaan werken) nog? Leert ze ooit vanzelf en spontaan om zelf in slaap te vallen of moet ik haar dat leren door haar te laten huilen? Vanmorgen heb ik haar wakker in bed gelegd omdta ik even moest douchen en toen heeft ze echt eenn uur liggen pruttelen afgewisseld met huilen. Ik ben steeds even gaan kijken en zodra ze me zag of rook was het stil. Voor mij het bewijs dat er echt niets anders aan de hand is dan dat ze bij mij wil zijn. Ik vind het zo logisch dat ze bij mij wil zijn en zou er het liefst aan toegeven, maar die nachten hou ik niet heel veel langer vol... Wat een onzekerheid, zo'n klein mensje... Zeker voor een controllfreak als ik...

Ik heb nu wel een hangwiegje in huis in de hoop dat ze door die beweging zelf beter in slaap kan komen. Morgen even een gaatje boren en ophangen...

Van de week zal juul trouwens maar minimaal aankomen, ben ik bang. morgen is mijn officiele weegmoment (ik heb trouwens een Soehne, topding! 40 euro bij Blokker), maar ze is tot nu toe maar 30 gram aangekomen. Maandag naar het cb, en benieuwd wat ze zeggen...

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Oei, de postbode brengt net een doosje van de BV-winkel met daarin 3 voedingsshirts en 2 voedingstops met ingebouwde BH. Ik heb mezelf maar eens akelig verwend!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @Mrijn, oei dat is idd niet erg fijn lijkt me als ze niet wil slapen. Heeft ze dat al die tijd eigenlijk pas, of nu pas een paar daagjes? Ruben hier heeft het ook ooit eens een paar daagjes gehad. Hij wilde alleen bij mij zitten/hangen/liggen maar dat kwam door regeldaagjes, was dan ook voornamelijk savonds en snachts. En je hebt jezelf lekker verwend lees ik :D ach, dat mag toch ook weleens ;) . Dat hangwiegje is misschien niet eens een gek idee, het si natuurlijk een heel ander gevoel dan een stil bedje/wiegje. Over dat groeien, ja dat is lastig he, nou ik zou zeggen lekker aanleggen die kleine meid en lekker laten drinke. Wij hadden idd mazzel dat mn vriend en de kleintjes konden blijven, het scheeld dat ie daar werkt dus was het makkelijker te regelen ;) (maar als het druk was geweest, dan had het natuurlijk gewoon niet gekund. En hadden ze gewoon bij vrienden die vlak bij het ziekenhuis wonen geslapen en de dag doorgebracht).

Hier lijkt Ruben niet zelf te snappen wanneer hij honger heeft ( :-k dit klinkt vreemd :( ) Ik bedoel te zeggen, vanmorgen om 6 uur heb ik hem wakker gemaakt voor de eerste voeding. Rond 7.30 kwam Malou voor een voeding. Daarna zijn we met zn allen weer in slaap gevallen :oops: en werden pas weer om 10.30 wakker omdat Malou weer honger had (ik was vergeten de wekker voor Ruben`s voeding te zetten). Maar Ruben sliep dus nogsteeds :confused: dat was dus al 4.5 uur na zijn laatste voeding. Toen ik heb ik ze snel alletwee gevoed dus heeft hij pas weer om 11.00 een voeding gehad en net hebben we tot 14.15 gewacht en hem toen maar weer wakker gemaakt want hij lijkt niet zelf wakker te worden voor voeding. Zou het kunnen dat hij omdat we hem altijd "verteld" hebben wanneer het tijd was voor een voeding hij niet snapt dat ie zichzelf moet melden? *onzekerheid, onzekerheid, bah wat moet je er toch mee he* :( . Zou dat kunnen zit ik dan te denken, maar aan de andere kant snachts roept ie wel uit zichzelf om een voeding. Of zou hij gewoon echt nog geen honger gehad hebben? Pffff, ik word er helemaal niet vrolijk van, net nu het zo goed ging. Zo ik geloof dat de 'klaagmodus' nu wel weer uit mag 8) . Ik denk dat het maar gewoon het beste is om de wekker gewoon elke 3 uur te zetten, zodat wij het maar gewoon blijven regelen :rolleyes: .

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Hallo!

Bolbuikje, goed dat je weer terug online bent en dat alles naar omstandigheden goed gaat! Wat dacht je blinde darm, we zijn er nu toch, laat ik maar vervelend gaan doen? ;) Wel vervelend, maar aan de andere kant beter toen, dan een week later ofzo. Maar wel heftig 2x een narcose. Wel heel fijn dat jullie gezinnetje bij elkaar kon blijven in het ziekenhuis!
    Tja en over Ruben, het zou best kunnen wat jij zegt. Ik weet niet precies zijn gewicht zo uit m'n hoofd, maar hij zal zeker nog wel 6 voedingen nodig hebben he? Dan lijkt het me inderdaad beter om hem wakker te maken, want als het aan hem ligt kom je volgens uit op ongeveer 4. En hij groeit net zo lekker, dus ik zou hem weer lekker wakker blijven maken.

Salapio, fijn hoor dat Mirre zo goed groeit. Ik ga dinsdag toch echt wegen bij het cb en dan ook even daar voeden en weer wegen. Ik weet zeker dat de weegschaal daar heel nauwkeurig is. Eva drinkt nog steeds erg onrustig, daarom ben ik ook zo blij met de nachtvoedingen, dan drinkt ze tenminste wel goed. Ik ben wel een beetje bang voor wat haar gewicht gaat zijn eigenlijk. En ik ben heel benieuwd hoeveel ze binnenkrijgt, misschien drinkt ze in een paar minuten wel 150 weg, zou me eigenlijk ook niets verbazen als ik zie met kolven hoe snel het gaat.
    Fijn dat het werken leuk is, het flesje goed gaat en het kolven ook! Wel een inspiratieloze ruimte, maar heb je wel foto's van Mirre mee?

Esther, Vincent ook al zo goed gegroeid! Hier kloppen de metingen van het cb ook niet altijd, we hebben Eva zelf gemeten een paar dagen na de geboorte en kwamen op 55 cm. Een paar weken later bij het cb was ze maar 54. Maar het zal wel, ik heb voor haar ID kaart de lengte van het cb aangehouden.

Sembo, ik geloof dat we ook wel geluk hebben met het slapen van Eva 's nachts. Overdag slaapt ze dan weer haast niet, maar ik vind het wel lekker zo. Gisteravond lukte het haar maar niet om in slaap te komen, mijn vriend had haar een beetje druk gemaakt :( om vervolgens te gaan trainen... maar goed, om 9 uur sliep ze als een blok (ja, blokken slapen blijkbaar ;)). Maar voor haar doen is dat vrij laat dus. Daar ging mijn relaxte avond ;).
    Beetje te laat, maar ik hoop dat het zulk lekker weer blijft voor je (en voor ons ook natuurlijk ;)).

Appelsientje, ik vind het tutten met Eva ook heel leuk, maar 's ochtends moet ik er helemaal in komen, ben niet zo'n ochtendmens... en Eva juist wel! Maar als ik haar zie kom ik meestal wel aardig op gang.
    Ik doe de melk in zo'n siliconen ijsblokbakje (in sterrenvorm, van de Ikea :)). De dag erna druk ik ze eruit en doe ze in een zakje. Afgekeken van Esther ;). Heb nu allemaal sterretjes in een zakje!
    Thijs dus ook niet zo'n overdag slaper. Frustrerend soms he als je ziet dat ze moe zijn! Eva is vanochtend de hele ochtend wakker geweest en is toen we even wat gingen doen in de maxi cosi in slaap gevallen. En slaapt daar nu al zo'n 3 uur in. Erg slecht, ik weet het, maar voor die ene keer.... Ze zit eigenlijk haast nooit in de maxi cosi. Het is nu trouwens bijna 4 uur na de laatste voeding. Wat een rust! ;)

Mrijn, Eva had dat ook hoor, alleen bij ons willen slapen. Wij durfden niet te gaan slapen met haar bij ons, dus wisselden we om de paar uur af ;). Het is vanzelf goed gekomen, ze slaapt ongeveer sinds ze 4/5 weken is heerlijk in haar eigen bed! Uiterlijk om 21 uur slaapt ze (meestal rond half acht) en ze tukt door tot in ieder geval 7 uur, met nog wel 2 voedingen tussendoor. Gaat wel goedkomen hoor denk ik, gewoon blijven proberen. Hier ging het ook opeens goed. En ik vond het toen ook niet zo geweldig leuk om te horen, maar: geniet ervan, ze is nog zo klein. Voor je het weet wil ze niet meer lekker bij je liggen en de wereld verkennen. Ik heb geluk als Eva aan de borst in slaap valt en nog meer geluk als ze dan blijft slapen en lekker bij me blijft liggen. Het liefst ligt ze in de box lekker te schoppen, te kirren en naar haar mobiel te kijken. Zelfs rechtop houden na een voeding lukt nauwelijks meer, ze wordt dan heel druk en onrustig waardoor ze alsnog gaat spugen.
    Ik heb denk ik dezelfde voedingstops als die jij hebt besteld, lekker voor als het straks lekker warm is!
    Tijdens het wegen, ligt Julia dan stil? Ik moet wel een weegschaal hebben die goed weegt bij een schoppende en om zich heen slaande baby ;).
    Ik zie trouwens dat je in de Fendert woont, dat is lekker dicht bij mij!

Pareltje, welkom! Ik heb gelukkig geen ervaring met borstonstekingen. Heb wel redelijk vaak stuwing gehad en soms wat harde plekken maar die kreeg ik makkelijk weg gelukkig.

Gisteravond heb ik toen Eva op bed lag gekolfd, had eerst eigenlijk geen zin, maar een beetje oefenen kan geen kwaad. Heb in minder dan 10 minuten 130 gekolfd, ging echt lekker! Ik heb nooit zo'n geduld dus ik hou snel op, maar dit was toch wel een goede opbrengst, lijkt wel of het steeds beter gaat. Vandaag een 2e zelfde kolf gekocht, dus ik ga proberen handmatig dubbel te kolven. Wish me luck! Ik hoop dat het lukt zonder te knoeien, iemand nog tips? Ik denk dat ik met mijn benen een beetje wijd en dan voorover ga zitten, dan kunnen de bakjes op mijn benen steunen. Ik zal mijn vriend vragen een foto te maken, leuke foto voor bv.com! (geintje hoor ;))
    Ik ga zo even kijken of Eva wakker wil worden, want ik vind het wel tijd weer om wat te drinken. Kom ik ook goed uit vanavond met de laatste voeding ;). En het zit me toch niet lekker dat ze nu in de Maxi cosi ligt. En we wilden nog even lekker naar buiten om te wandelen en dan moet ze toch echt in de wagenbak.

Liefs,
    Snoopy

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    [quote="Snoopy1979]Mrijn, Eva had dat ook hoor, alleen bij ons willen slapen. Wij durfden niet te gaan slapen met haar bij ons, dus wisselden we om de paar uur af ;). Het is vanzelf goed gekomen, ze slaapt ongeveer sinds ze 4/5 weken is heerlijk in haar eigen bed! Uiterlijk om 21 uur slaapt ze (meestal rond half acht) en ze tukt door tot in ieder geval 7 uur, met nog wel 2 voedingen tussendoor. Gaat wel goedkomen hoor denk ik, gewoon blijven proberen. Hier ging het ook opeens goed. En ik vond het toen ook niet zo geweldig leuk om te horen, maar: geniet ervan, ze is nog zo klein. Voor je het weet wil ze niet meer lekker bij je liggen en de wereld verkennen. Ik heb geluk als Eva aan de borst in slaap valt en nog meer geluk als ze dan blijft slapen en lekker bij me blijft liggen. Het liefst ligt ze in de box lekker te schoppen, te kirren en naar haar mobiel te kijken. Zelfs rechtop houden na een voeding lukt nauwelijks meer, ze wordt dan heel druk en onrustig waardoor ze alsnog gaat spugen.
    Ik heb denk ik dezelfde voedingstops als die jij hebt besteld, lekker voor als het straks lekker warm is!
    Tijdens het wegen, ligt Julia dan stil? Ik moet wel een weegschaal hebben die goed weegt bij een schoppende en om zich heen slaande baby ;).
    Ik zie trouwens dat je in de Fendert woont, dat is lekker dicht bij mij! [/quote]

Hahaha, ervan genieten :) Ik weet wat je bedoelt hoor, tijdens mijn laatste weken zwangerschap (heb doorgelopen tot 42 precies) zei iedreen ook dat ik maar moest genieten van de rust. Die rust kwam me echt mijn neus uit, maar nu zou ik er veel geld voor over hebben!
    Ik ben niet bang om te slapen met Juul op mijn buik. Ik trek het dekbed op tot onder mijn oksels, daarop komt Juul die dan zelf een plekje voor haar hoofd zoekt (shocking klem onder mijn kaak zodat ze op mijn halsslagader ligt). Daarop gaat dan een katoenen deken voor Juultje. Ik heb altijd wel minimaal 1 hand op haar rug, maar ze ligt echt heel erg stabiel zo. Ik kan inmiddels redelijk slapen op deze manier, maar wordt na een uur of 2 of 3 wel stijf wakker. Mijn man werkt van 4 uur 's ochtends tot half 8 's avonds, dus het komt vaak op mij neer. Als hij vrij is (heeft een eigen zaak met zijn broer en ze zijn vaak ook een aantal dagen achter elkaar vrij) ontlast hij me door haar ook een sessie bij zichh te houden zodat ik op mijn zij kan liggen.

Wat hebben jullie gedaan dat Eva zelf in slaap is gaan vallen? Hebben jullie haar laten huilen of toch telkens weer bij je gepakt en slapend terug gelegd? Ik vind het zo moeilijk om hierin een 'positie' te bepalen. Mijn gevoel zegt dat mijn huilende dochter bij mij moet zijn, maar ik ben zó bang dat ik haar daardoor geen kans geef om zelf in slaap te vallen en dit gedrag alleen maar in de hand werk.

Ik heb jaren paarden gehad en getraind en als ik daar een paard had dat ik niet aankon, bracht ik het een paar weken of maanden naar een africhtingsstal om het paard maar ook mij de basisbeginselen bij te brengen. Voor jonge honden heb je een hondenschool, maar voor baby's.... Ik wordt gek van die onzekerheid!

Juul ligt wel redelijk stil als ik haar weeg. Je bent altijd welkom om de weegscaal te komen proberen hoor! Ik woon idd om de hoek. ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owkee, nu voel ik me heel erg dom :oops: . Maar hoe kan je dat uitrekenen dan? Hoeveel voedingen hij nodig heeft? Ik ken wel dat sommetje voor de hoeveelheid die ze zouden moeten drinken per voeding, maar dat is lastig controleren aan de borst. Hij weegt nu 3735gram ;) .

Overigens om 17.30 was ie weer niet wakker (3.15 na zijn laatste voeding) dus wakker gemaakt en lekker zn buikje vol gedronken. We zetten dus maar gewoon de wekker netjes om de 3 uur, handig en makkelijk is natuurlijk anders maar alles voor goed groeiende kindjes ;) .

@mrijn, idd zoiets als een bijgeleverde gebruiksaanwijzing zou af en toe geen overbodige luxe lijken ;) .

Owja snoopy over de weegschaal, misschien helpt het om haar op haar buik te leggen, dan liggen ze meestal stiller. Hier op het cb en bij de ka leggen ze ze altijd op hun buik zodat ze stiller liggen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Bolbuikje, is niet dom van je hoor, maar ik denk zelf dat baby's met een bepaald gewicht een bepaald aantal voedingen moeten hebben, om zo voldoende binnen te krijgen. Maar kan ook zijn dat ik ernaast zit hoor! ;) Dan is het dus dom van mij ;). Want het ligt er ook aan hoeveel hij per keer drinkt, misschien is het wel een enorme zuiplap, dat weet ik natuurlijk niet ;). Eva zit trouwens zeker nog wel op 6 voedingen, misschien dat ik er daarom wel vanuit ga dat jouw kinderen dat ook wel zitten, omdat ze minder wegen. Maar ze zijn natuurlijk wel ouder. Ik denk dat wakker maken wel het beste is om te doen. Alles zodat hij lekker blijft groeien! En hij drinkt dan in ieder geval goed, dus honger zal hij dan zeker wel hebben.
    De tip van de weegschaal, dat is wel een goeie, ik moet dan alleen even proberen of het past. Haar ellebogen en bovenbenen moeten natuurlijk wel genoeg steun hebben dan. Helemaal stil liggen zal ze dan nog steeds niet denk ik, maar zeker weten stiller dan op haar rug!

Mrijn, jeetje, moet ik even denken hoor hoe we dat gedaan hebben. Erg he, zo kort geleden nog maar, maar het lijkt een eeuwigheid! Ok, heel dom, maar heb het even aan mijn vriend gevraagd :oops:. Komt ie hoor: Eva was 's avonds altijd onrustig en zat dan bij ons op schoot onrustig te zijn. Uiteindelijk viel ze tussen 9 en 11 wel bij ons op schoot in slaap en als ik dan wilde gaan slapen, legde ik haar in haar wieg. Soms werd ze dan meteen wakker als het tijd was voor een voeding, maar vaak sliep ze wel door. Soms nog wel eens een speentje moeten geven of aai over haar bol. Op een gegeven moment was ik het een beetje 'zat', dat onrustige 's avonds beneden en heb toen aan Salapio gevraagd hoe zij dat deed ;). En ben toen Eva vanaf een uur of 6 (ligt eraan hoe laat het uitkomt met de voedingen) boven in haar wieg gaan leggen. Boven verschonen, slaapzak aan, in bed voeden en dan naar bed. Dit doen we nu ongeveer een week en het gaat eigenlijk heel goed, op gisteren na. Vandaag 1x terug gegaan om haar speen te geven en ze sliep. Wij laten haar nooit huilen, wel soms een beetje jengelen, heeft ze ook wel nodig om rustig te worden. Bij ons werkt het goed zo. Wel met speentje, zonder zou het een stuk lastiger worden. Ze heeft het vaak nodig om in slaap te vallen, wordt vaak onrustig aan de borst. Bij de nachtvoedingen gaat het wel goed, dan is ze rustig, drinkt rustig en als we haar dan in haar wieg leggen valt ze zelf weer in slaap (soms duurt het even, maar is ze zelf lekker aan het kletsen).
    Ik leg haar trouwens haast nooit slapend in bed. Heel soms na een voeding wel, zeker toen ze nog zo oud was als Julia. Maar nu gaat ze wakker in bed, speentje in en vaak gaat het wel goed.
    Wij hebben Eva trouwens een speentje gegeven vanaf dat ze 3 weken was. Ik wilde er eigenlijk niet aan, maar ze had zo'n zuigbehoefte dat ik me geen raad meer wist. Bij het cb zeiden ze, je merkt snel genoeg als er speen-tepel verwarring ontstaat en dan stop je er weer mee. Maar dat gaat gelukkig goed. En het is voor ons een stuk rustiger zo.
    Lastig is het he dat je geen gebruiksaanwijzing hebt of mensen die je precies kunnen vertellen hoe je het moet doen. Je kan heel veel vragen, maar uiteindelijk moet je toch zelf ondervinden wat voor jullie werkt. Maar ik moet zeggen naarmate Eva ouder wordt, het wat makkelijker gaat. Maar echt heel makkelijk vind ik het nog niet.
    Mocht de tip van Bolbuikje nou niet werken, dan kom ik graag een keer bij je wegen! Dan weet ik tenminste of het aan de weegschaal ligt of aan Eva ;).
    Klinkt trouwens wel veilig hoe jullie slapen, maar ik durf het gewoon echt niet. Ik heb nu nog elke nacht dat als ik wakker word, ik heel erg schrik omdat ik denk dat Eva nog bij me ligt (maar er dus niet ligt, dus waar ligt ze dan? Toch niet onder de dekens? :confused:) . Omdat ik voor mijn gevoel net klaar met voeden was ofzo. Maar ze ligt altijd netjes in haar wieg ;). Als ik haar in haar wieg leg, ben ik blijkbaar zo duf dat ik dat niet onthou. Ik moet ook altijd aan mijn vriend vragen of ik haar die nacht al heb gevoed :oops:. En als ik aan het voeden ben vraag ik ook tig keer hoe laat het ook alweer is, maar het blijft gewoon meestal niet hangen...

Liefs,
    Snoopy

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden even een ego berichtje.. Ik ben snipverkouden en Marijn lijkt dit ook te worden. Mijn hoofd doet pijn dus ik ben bang dat de griep hier ook gaat komen. Verder gaat het prima hier gelukkig.
    Ik reageer later weer op iedereen.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Snoopy, ow oke zo bedoelde je. Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, 4 vind ik echt veel te weinig. Dus we doen het om de 3 uur tenzij hij zelf eerder komt (maar dat heeft ie dus nog altijd niet gedaan). We gaan nu proberen de volgende tijden aan te houden voor hem 6.00-9.00-12.00-15.00-18.00-21.00 en kijken wat ie dan snachts doet, zo heeft ie er so wie so 6, maar vannacht is is dus 2 keer geweest, ben benieuwd hoe het verder gaat. Succes met wegen, hoe gaat het verder met jullie kleine meid?

@ Nynke, beterschap ook alvast voor marijn! Snel opnkappen hoor!

Owja, nog een klein nieuwtje, Malou heeft vannacht doorgeslapen. Tenminste ik vind van wel :D , om 1.00 heeft ze voor het laatst bij mij gedronken en om 7.15 heeft ze weer gedronken. Ze hebben vannacht ieder voor het eerst op hun eigen kamertje geslapen, dus misschien vond ze het wel lekker rustig zo zonder haar broer :p . Die overigens dus wel 2x is geweest vanacht. Maar ik was eerder bang dat ze niet zonder elkaar zouden gaan slapen, maar dat viel reuze mee dus! En van de week staat er weer een prikje op het programma :( .

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    MRIJN, vervelend van het slapen ... vooral lastig met de nachten ... Hebben wij in het begin ook veel gehad. Vanaf een week of 6 kreeg ze een dag/nachtritme en slaapt ze vanaf 17/18u tot 6/7u (met tussendoor 2 voedingen) braaf in dr bedje. Hier hebben we niets voor gedaan geloof ik. Al viel het wel ongeveer samen met ons Rust en Regelmaat experiment (Ria Blom).
    Overdag gaat het lastiger, maar ik denk dat Mirre dan ook minder behoefte heeft aan slapen (in de kinderwagen of auto gaat het wel super).
    En wat betreft het laten huilen, volg daarin vooral je gevoel. Ik zet de kookwekker op 10 min ... meestal heeft ze dat niet nodig. Soms wel en heel soms zelfs meer. Overdag lukt me dat niet, maar voor haar slaapje aan het einde van de dag wel ... ook omdat ik weet dat ze dan echt echt echt moe is en omdat ze dan ook niet in slaap valt als ze bij mij ligt. En omdat ze dan 4-6 uur aan een stuk slaapt! Dus gewoon uitproberen en luister naar jezelf. En zolang ze nog lekker bij jou in slaap wil vallen ... heerlijk toch! Komt vanzelf :D (en zo niet, dan kun je altijd nog beslissen om Juultje eventjes te laten huilen)
    Ja een Soehne ... die hebben wij ook! En met Mirre hebben wij ook wel eens een 30gramsweek gehad ... kan gebeuren hoor! Inmiddels komt ze al een tijdje ruim 100 gram (en afgelopen week zelfs 210!) aan, dus ik zou me proberen niet al te veel zorgen te maken (hoor eens wie dat zegt :))!

BOLBUIKJE, vervelend dat Ruben niet wakker wordt ... misschien heeft ie idd geen trek? Maar hij drinkt dus wel? Misschien wel slim om hem op jouw verzoek te voeden ...
    Per kilo lichaamsgewicht moeten kindjes tussen de 150 en 200cc drinken. Dat kun je delen door het aantal voedingen als dat altijd hetzelfde is. Dan kom je uit op het aantal cc's per voeding. En lekker dat malou heeft doorgeslapen :D

NYNKE en MArijn, veel beterschap!

SNOOPY, heb een foto van Mirre op het koeltasje en heeeeeeeeeel veel foto's op mn telefoon, maar heb het niet nodig gehad... Heb onder het kolven lekker mn boekie zitten lezen en het stroomde prima :D. Hier ook een onrustige drinker overdag. Soms helpt het om op de slaapkamer te gaan zitten ... ik leg Mirre gewoon heel erg vaak aan als ze zo loopt te tutten ... Misschien is dat een idee? En als ik jouw verhalen over kolven lees is de kans heel groot dat ze in 5 min zoveel binnenkrijgt. Ik heb ook het idee dat Mirre veel makkelijker is gaan drinken en dus meer binnenkrijgt in minder tijd. En dat ze daarom voor mijn gevoel aan het kloten is aan de tiet ... Misschien zelfde bij Eva?
    En af en toe in slaap in de MC is niet slecht hoor!

PARELTJE, bij mij hielpen koude witte koolbladeren echt supergoed tegen stuwing en harde plekken ... misschien een goeie tip? En ik heb ook wel eens iets gelezen over milkshaken onder de douche ... maar wat dat is ... geen idee ... (misschien staan er goeie tips op borstvoeding.com?)

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft vannacht van 23u-5u geslapen (net als Malou niet helemaal doorslapen) ... maar voor mij is dat echt onwijs doorslapen! Wel jammer dat ze daarna om half7 vond dat de dag was begonnen ... :)

Vandaag is ze, na een aantal mopperdagen (ik denk sprongetje), weer veel vrolijker. Erg fijn voor mn man en mij ... en voor haar! Ze heeft echt al een paar keer vandaag zitten schaterlachen, tegen dr opa, dr papa en gelukkig ook een keertje naar mij ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Salapio, kijk aan, nog al zo een die heerlijk heeft geslapen! En weer een gezellig meisje daar bij jullie in huis dus, nou dat is toch beter dan een klein mopperkontje! Geweldig dat heerlijke lachen he, dat ze dan kunnen! Ja, die gekke Ruben hier schijnt het zelf echt te snappen, maar als ik hem aanleg dan drinkt hij netjes. Zo is ie het natuurlijk al gewent vanaf dat ie 7.5 week oud is. (maarja, dat was Malou ook gewend en die meld zichzelf wel netjes) En ach, half 7 is toch een mooie tijd om beneden te zitten :) . Ik zit doordeweeks ook om 6.00 beneden, heeerlijk :) :( .

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    He hallo!

Hier echt een rommeldagje vandaag. Op zich gaat het best aardig, maar ik heb al een tijdje het 'probleem' dat ik niet zie of Eva honger heeft of niet. Soms lijkt het of ze honger heeft, leg ik haar aan, drinkt ze haast niet. En soms weet ik het gewoon niet, leg ik haar aan, en drinkt ze als een tierelier (het eerste gedeelte dan, ze eindigt altijd onrustig). En ze slaapt overdag haast niet, ik haal haar er dan maar uit, want ze lijkt ook echt niet moe meer.
    Hoe gaat dat bij jullie? Zien jullie wel duidelijk of jullie kleine honger heeft? (dit geldt dus niet voor Bolbuikje bij Ruben ;)) Ik leg haar nu maar zo af en toe aan als ik denk dat ze misschien honger heeft. En ze hapt altijd, maar ik kan me voorstellen dat het onrustige drinken ook komt omdat ze niet echt honger heeft. Voorheen kon ik trouwens ook zien dat ze honger had doordat ze haar handjes in haar mond deed. Maar dat doet ze nu dus constant. Ze gebruikt haar handjes nu ook ipv een speen, maar raakt uiteindelijk gefrustreerd omdat haar hele hand niet in haar mond past :D (of het lukt bijna wel en dan zit ze te kokhalzen), dan geef ik haar speen en valt ze in slaap. Soms duimt ze echt, maar dat lukt helaas nog niet zo lang.
    Hier vannacht een echte (;)) doorslaper: van half 8 gisteravond tot 5 (!) uur vanochtend! Terwijl ze gisteravond een half uur lang overstuur bij mij heeft gehuild, ik denk omdat de dag niet zo is gegaan als dat ze gewend is, we dachten echt, die gaat nooit slapen, maar ze sliep eigenlijk meteen! Ze werd vanochtend huilend wakker, gebeurt eigenlijk nooit, ze ligt meestal eerst een hele tijd te mopperen (en dan kom ik pas in actie ;)). En ik keek op de klok en ik dacht eerst dat ik het verkeerd had gezien, maar het was toch echt zo. Mijn vriend uit bed gestuurd om te verschonen, maak ik hem wakker, vraagt hij: eerst verschonen? Duh, eerst voeden nou goed :D. Hij was nog niet helemaal wakker ;).

Het wegen, het ging goed op haar buik, voor de voeding. Bleef netjes op 6230 staan. Is met kleren, maar ik ben wel heel benieuwd dinsdag bij het cb. Ik hoop dat ze in ieder geval zo'n 6100 weegt, dat is dan 100 gram per week (maar hopelijk dus iets meer). Want ik twijfel of het borstvoeden wel goed gaat. Dus ook even nawegen na een voeding, kan ik het een beetje inschatten. Maar goed, na de voeding wilde ik weer wegen, maar madam tilde de hele tijd haar rechterarm op. Dus ze heeft tussen de 90 en 220 ml op. Goh, dat idee had ik ook al ;).
    Net wel weer 2 borsten gegeven, bij de eerste begon ze te klieren. Dus gewisseld en toen dronk ze de andere ook even goed en begon toen ook te klieren. Ik denk dat ze dan telkens wel klaar is, maar nog een zuigreflex heeft. Maar mijn god wat is het soms moeilijk zeg. Als ze dinsdag goed blijkt te zijn aangekomen kan ik er weer mee leven denk ik. Ik vind het vooral zo frustrerend dat het met de fles wel altijd zo lekker rustig gaat. Zou er bijna aan denken om alles via de fles te doen, maar dat wil ik helemaal niet!
    Hoe zien jullie trouwens of jullie kleine klaar is met drinken? Bij mijn nichtje kan ik herinneren dat ze dan voldaan loslieten. Dat doet Eva ook, maar alleen 's nachts. Overdag drinkt ze dus erg onrustig en ik kap het op een gegeven moment dan maar af.
    Het kolven met 2 handkolven gisteravond ging eigenlijk heel goed, wel even wennen hoor, krijg je best snel kramp van ;). Maar na 5 minuten had ik in elk bekertje zo'n 80 ml, dus ben wel tevreden. En toen vond ik het wel weer genoeg geweest. Ik was vanochtend trouwens wel blij dat ik om 22 uur gekolfd had, aangezien 1 borst pas 7 uur later weer aan bod kwam en de ander dus pas zo'n 10 uur later ;).
    Op zich gaat het met Eva verder goed, ze kletst en lacht de hele dag door. Ik geloof dat ik degene ben die er een probleem van maakt hoe het gaat ;). Vanochtend tijdens een voeding zat ik haar een beetje aan te staren, laat ze opeens lachend los :D. Ik was weer helemaal bij de les! En behalve de onrust bij het drinken is lachen en kletsen vaak veel leuker dan drinken. En dat vind ik in ieder geval een stuk leuker dan die onrust bij het drinken. Vanochtend was ik trouwens op bed de was aan het opvouwen en Eva lag erbij. Was ze helemaal aan het lachen de hele tijd terwijl ik 'in holland staat een huis' aan het zingen was. Was echt heel erg gezellig! Jammer alleen dat als ik dat wil filmen of een foto wil maken, ze het apparaat interressanter vindt en spontaan stopt met lachen :(. Als mijn vriend er ook is lukt het nog wel eens om een lachje vast te leggen, heel sneaky zodat ze de camera niet ziet ;).

Salapio, ik weet ook niet of ik een foto van Eva nodig heb om te kolven, ik start altijd wel zo'n diavoorstelling op de computer, maar gister was ik meer bezig met hoe ik 2 kolven kon vasthouden en bedienen. Maar na een minuut of 2 kwam mijn tsr toch. Voor de zekerheid ga ik wel een filmpje maken met mijn telefoon (kan geen foto's bladeren met in elke hand een kolf)
    Een boekje lezen tijdens het kolven? Hoe lang ben je dan bezig? Na zo'n 5 minuten komt er bij mij haast niets meer uit, dus dan stop ik. Maar dan heb ik wel zo'n 160ml, anders zou ik nog wel even doorgaan. Misschien dat ik op mijn werk straks dus wel wat langer doorga en dat er dan nog wat komt, misschien met de neusspray. Maar als ik langer doorga en er komt niets voelt het niet echt fijn...

Bolbuikje, op zich wel een voordeel dat je met Ruben een vast schema kan aanhouden, weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En hij drinkt dan ook goed en komt goed aan, dus dan is het helemaal goed toch? Moet je alleen zelf even opletten dat je 'm niet 'vergeet'.
    Hoe gaat het nu verder met jou? Weer een beetje op de been of niet?

Nynke, beterschap!

Liefs,
    Snoopy

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, nee, Ruben geldt niet bij je vraag. Maar bij Malou zie ik dat ze honger heeft omdat ze gaat huilen en niet stil word als ik haar op til. Ja, makkelijk he. Als ze geen honger heeft, en ze gaat huilen is ze eigenlijk meteen stil, bij wel honger gaat dat dus niet op. En zien wanneer ze genoeg heeft (dit geldt overigens ook bij Ruben) is dat ze loslaat, en niet weer wil aanhappen (en wat aandringen ook niet helpt :oops: ). Nouja, ik denk dat je er weinig aan hebt want dat gaat dus niet op voor Eva. "vergeten" doen we hem niet zomaar hoor :) was van de week de wekker gewoon vergeten :oops: . De rest van de dag gaat nu netjes de wekker elke 3 uur, en een klein beetje schommelen kunnen we natuurlijk altijd. Met mij gaat lichamelijk wel goed hoor, nog wel aan de paracetamolletjes, maar verder gaat het prima. Eigenlijk nergens echt last van, hoewel fijn anders is. Voeden gaat ook goed, lekker rondom in de kussens ;) . Het wegen op haar buikje was dus wel een goed idee. Zou well mooi zijn als dat haar gewicht is he!

19. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Joepie Marijn is al weer 5 maanden en krijgt dus ook al 5 maanden alleen bv. Ik ben best wel even trots op mezelf.

@BB: fijn dat je weer opknapt. Ik denk dat je het nu prima doet met Ruben en Malou. Als Ruben niet uitzichzelf komt dan maar de wekker zetten idd. Je stijgende lijn moet wel stijgend blijven toch?

@Snoopy: dat onrustige drinken heeft Marijn ook gedaan. Gelukkig gaat het wel weer over. Ik zie niet aan Marijn dat hij honger heeft maar hoor het. Hij begint dan echt te huilen en houd niet op voor hij aan de borst ligt. Marijn word na een uurtje slapen ook wel eens wakker, ik haal hem er dan pas na een kwartier ofzo uit. Vaak valt hij nl weer in slaaap. Als hij gaat huilen haal ik hem wel gewoon hoor.
    Stel nou dat Eva niet 100 gram is aangekomen, wat dan stoppen, bijvoeden, kolven en fles geven? Dat zijn toch geen optie's voor een meisje dat het prima doet? Ze is vrolijk en alert wat wil je nog meer. Marijn heeft maanden gehad dat hij maar 80 gram per week aan kwam. Prima toch niet alle kids zijn hetzelfde. Probeer wat meer te ontspannen en kijk bij het voeden niet op de klok. Echt het zal je helpen meis.

@Salapio: dat is voor mij ook doorslapen hoor. Marijn slaapt tegenwoordig van 22.00 uur tot 4.00/4.30. Helemaal lekker.

Met ons gaat het wel weer. Marijn lijkt weinig last te hebben gelukkig. Zijn neusje zit wel vol maar hij drinkt er prima om. Ik hoest nog veel en mijn neus zit vol maar de hoofdpijn is al minder gelukkig.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Jeetje, jullie kinderen huilen dus als ze honger hebben? Hmmm, Eva huilt dus eigenlijk nooit, als ik haar oppak is ze altijd weer stil. Alleen 's nachts als ze erge honger heeft na ong. 10 uur slapen huilt ze echt. Wordt ze na 6 uur wakker met honger, begint ze eerst mopperend te kletsen en dat kan ze heel lang vol houden voordat ze echt begint te huilen (meestal leg ik haar wel meteen aan hoor als ze moppert ;)).
    Ik ga het maar eens anders aanpakken dan, misschien leg ik haar wel te vaak aan. 'Probleem' is dat ze altijd wel hapt. Misschien dat ze rustiger gaat drinken als ze wel echt honger heeft. Ik zal haar dan ook maar niet teveel bezig houden en op een gegeven moment in de box gaan leggen. Want ze vindt het volgens mij zo leuk als ik met haar bezig ben, dat ze vergeet dat ze honger heeft ;).
    Ik ga haar vanaf vandaag ook maar boven leggen voor haar slaapjes, misschien slaapt ze dan ook wel beter. En heb dan toch minder snel de neiging om te gaan kijken bij elk geluidje.

Bolbuikje, fijn dat het op zich wel goed met je gaat. En ik weet ook wel dat je Ruben niet zomaar vergeet hoor ;). En een beetje schommelen kan natuurlijk altijd. Maar jeetje, het klinkt of jouw kindjes wel erg makkelijk zijn! Eva is dat op zich ook wel, alleen nogal onrustig vaak. Maar ik ben allang blij dat ze altijd vrolijk is en weinig huilt.

Nynke, gefeliciteerd met je 5 maanden! Mag je zeker trots op zijn! Fijn dat je je iets beter voelt. Ik laat Eva ook altijd even liggen, maar meestal gaat ze echt niet meer slapen, heel soms wel. Als ik dan ga kijken lacht ze volop en begint meteen te kletsen. Uitgeslapen denk ik dan dus ;). Bedankt voor je peptalk, eigenlijk heb je gewoon heel erg gelijk... maar voor mijn gevoel rommel ik maar wat aan en ben ik gewoon bang dat ik het ergens verkeerd doe. Maar inderdaad, Eva is gewoon heel vrolijk, alert en beweeglijk. Alleen het drinken en slapen overdag gaat erg onrustig en dat maakt me dus erg onzeker. En over het aankomen, het is denk ik omdat het in het begin zo hard ging, dat het me nu onzeker maakt. Ze is nu zo beweeglijk dat het me eigenlijk niet zou moeten verbazen dat ze weinig aankomt. En ze kan het echt wel hebben, een paar plooien minder bij haar bovenbenen kan echt geen kwaad ;).

Vanochtend kwam er wat rotzooi uit mijn oor, doet gelukkig geen pijn. Maar ik heb een paar jaar terug een ooronsteking gehad wat zo'n pijn heeft gedaan, waardoor 3 dagen en 3 nachten niet kon slapen, ik was doodmoe, maar telkens als ik in slaap dreigde te vallen, hield mijn lichaam me wakker. Ik beval 100x liever dan dat ik dat nu weer krijg. Als ik weer zoveel pijn krijg heb ik echt hulp nodig hier (gelukkig wonen mijn ouders dichtbij). Maar goed, hopen dat dat niet gaat gebeuren.

Liefs,
    Snoopy

Share This Page