Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hee dames, jullie gaan te snel ;) en jullie wegen teveel ;) ;) niet teveel stressen over de gewichten hoor, als ze drinken is het goed :) ja, ik weet het makkelijk praten maar in principe heb je echt geen weegschaal nodig hoor. 1 keer per maand wegen is echt meer dan genoeg, tenzij er echt tekenen zijn dat t de verkeerde kant op gaat (kind is lusteloos of plast niet).

snoopy: ik kolf ook dubbelzijdig met twee handkolven, gaat steeds handiger en beter hoor! je hoeft ook niet de hele tijd die hendels te bewegen, als de melk stroomt wacht ik gewoon tot ie bijna stopt en dan beweeg ik pas weer. snap je?
    o, en Jo doet hetzelfde als Eva, die vergeet ook altijd dat ie moet eten. Hij wordt wel een beetje vervelend en dan weet ik (ook een beetje op tijd) dat ie wel eens honger zou kunnen hebben. maar vind het ook altijd heel lastig, hij geeft t zelf niet echt aan (of ik zag het niet). Ik voed hem dus ook altijd al op mijn verzoek. Als ie huilt of onrustig is mag ie drinken en meestal bij naar bed gaan.

Nynke: gefeliciteerd met de 5 maanden! Goed gedaan. :) en hier ook weer verkouden :(

Zo, goed he bolbuikje, doorslapen! Haha, grappig dat Ruben dan 's nachts weer wel weet dat ie wil drinken, of begrijp ik het nu verkeerd?

Met ons alles goed. wel al twee avonden een te onrustig kereltje dat liever wilde bijten dan drinken. Dus de stoutert zonder eten naar bed gestuurd ;) Ooo, ik had hem gister ook in de box gezet voor straf omdat ie steeds paaseitjes pakt en hij weet wel dat t niet mag maar mijn reactie vindt ie erg leuk. Gaat hij liggen in de box, duim in zn mond, alsof ie ging slapen. poeh, het opvoeden is begonnen hier!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    He Geke, jij dus ook zo'n onduidelijke baby ;) (of wij zien het niet, dat kan inderdaad ook heel goed). Was dat bij jou altijd zo? Hij is nu natuurlijk een stukje ouder dan Eva. Ik ga het even aankijken, maar ik heb toch wel het idee dat ik haar nu te vaak aanleg, vaak om de 2,5 uur. Ze ligt nu zowaar zonder speen rustig boven in bed te slapen, deed ze beneden dus nooit, ze had echt haar speen nodig en bleef daar lustig op zuigen, erg onrustig dus. Nu had ze op het laatst (na bijna een half uur jengelen en uiteindelijk huilen) haar speen even nodig om 'm na 5 minuten eruit te gooien. Ben benieuwd hoe lang ze blijft slapen!
    Dat kolven, ik heb het idee dat als ik door blijf pompen er meer uit komt, maar ik zal het wel weer eens proberen om de hendel vast te houden, kijken of het inderdaad verschil maakt. Maar vooral het begin vind ik even lastig, want voordat het goed stroomt moet je toch even bewegen. Grappig dat jij ook dubbelzijdig handmatig kolft! Steun jij met de flesjes ook op je benen? Of doe je het anders. Het lukt me (nog) niet de kolf tegen mijn borst te duwen en te pompen tegelijkertijd.

Lekkere deugniet die jongen van jou ;). Als ik daaraan denk denk ik dat ik het nu best makkelijk heb... maar dat is vaak altijd achteraf ;). Elke leeftijd kent zijn 'probleempjes' denk ik.

Liefs,
    Snoopy

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, vervelend dat je zo onzeker wordt van het drinken van Eva. Hier ook een onregelmatige drinker die niet heel duidelijk aangeeft hoe of wat. Maar te vaak aanleggen kan denk ik niet. Ik ben er wel steeds makkelijker in geworden (eigenlijk vanaf het moment dat Mirre iedere week wel minimaal 100 gram aankwam en zo duidelijk een blij en vrolijk meisje is). Ik leg haar aan als ze een beetje zeurderig of onrustig is, drinkt dan is het prima, drinkt ze niet dan niet ... Overigens is dat de laatste tijd ook weer minder. En dus zit er meer 'duidelijkheid' in dr eetpatroon (al weet ik niet wat het is, want ik houd het niet meer bij, misschien is daar nog wel een verband te vinden :D). Ze drinkt veel krachtiger. Maar dat doet Eva waarschijnlijk al (zeker met jouw superTSR). Ik zou er zeker niet onzeker van worden. Je kan kijken of het beter gaat als je iets meer tijd tussen de voedingen laat zitten.
    En wat dat aanrommel gevoel betreft ... zeer herkenbaar ... maar ik heb nu vertrouwen in dat ik best goed kan aanrommelen :D en volgens mij ben jij ook een kei in aanrommelen, want je meisje is lekker vrolijk en blij en alert!

Hier gaat alles eigenlijk super :D

Wat ik me wel afvroeg is ... wat als ik af en toe weer eens een wijntje zou willen drinken. Nu heb ik daar op dit moment nog geen behoefte aan, maar ik kan me zo voorstellen dat dat gaat veranderen als de zon weer lekker gaat schijnen. Moet je dan de voeding na het wijntje (max 2) afkolven en weggooien? Of kun je na een x aantal uur weer een voeding geven omdat de alcohol uit je systeem is?

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    GEKE, hihi! Wat een enorme deugniet :D ... moet je dan niet heel erg je best doen om niet stiekem te (glim)lachen om zoveel theater?

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    snoopy, euh.. was dat altijd al zo? even goed denken hoor. toen Jo 8/9 weken was zaten we op 5 voedingen op zijn verzoek en ging hij doorslapen maar toen was ie bij wegen op CB (te) weinig aangekomen en toen ben ik hem vaker aan gaan leggen op mijn verzoek. Sinds die tijd gaat het zo.
    O, en hij wilde toen ook altijd een speen bij het slapen. 's nachts moest ik hem ook vaak weer zn speen geven als ie hem kwijt was. Tot ie 5 maanden was, toen merkte hij niet meer dat de speen weg was. En met 7 maanden wilde hij helemaal geen speen meer.

Bij het kolven moet je inderdaad in het begin wel pompen, tot je tsr komt en dan stroomt het vanzelf en pomp ik heel af en toe nog. En dan als het stopt nog even weer pompen en meestal krijg ik dan nog een 2e tsr. Ik steun soms wel een beetje op mn knieen maar kan ook wel in de lucht.

Salapio: als je een glas alcohol drinkt is dat na 2 a 3 uur weer uit je melk verdwenen. Je hoeft dus niet te kolven en weg te gooien.
    en je hebt gelijk wat betreft het aanrommelen :) lekker toch, nergens op letten, das nou het grote voordeel van bv.
    Ja, ik moet wel lachen hoor als ie zo ondeugend doet maar dat is ook het probleem natuurlijk. Ik vind het heel knap van hem dat ie zelf paaseitjes pakt (staan op een hoog tafeltje in een bakje) maar het mag natuurlijk niet. Ik heb het idee dat ik de hele dag "nee, dat mag niet, afblijven" roep. (potgrond eten uit de planten, aan de knoppen van de stereo draaien, roostertjes uit de koelkast trekken, cd's uit de kast pakken, mijn bril van mn hoofd trekken.... en dan zo'n blij hoofd erbij :)).

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hoi hoi,
    Jeetje weer een aantal blz erbij! Wij zijn dit weekend even lekker weggeweest. Lekker uitgerust weer thuis. Thijs heeft goed geslapen, maar heeft dus sinds vorige week 10 minuten huilen nodig om in slaap te vallen :cry: Echt een beetje jengelen.. naja gaat wel weer over...
    We zijn ook even wezen zwemmen met de kleine man! Heeeel even want na een kwartiertje was meneer al moe! Maar hij vond papa en mama niet zo interressant meer. De andere kinderen en het water waren net even leuker :D

Oke ik zal even siliconenijsblokbakjes halen! ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke, Gelukkig dat je weer opknapt en dat Marijn weinig last lijkt te hebben en toch lekker drinkt! Ja, wij willen die stijgende lijn echt wel even volhouden, maar het moet natuurlijk niet te gek worden ineens he! Dalijk gaat het zo hard dat ik 2 tientonners hier in de box heb liggen :) .

Geke, Wat een vreselijke deugniet zeg! Ik zou geloof ik nooit mn lach in kunnen houden als ze zo stiekem zitten te lachen! haha! Wat betreft Ruben, snap je het helemaal goed. Snachts word ie wakker en gaat jengelen, dus dan pak ik hem voor drinken. En overdag gaat ie gewoon lekker spelen, even slapen, lekker op schoot, heerlijk spelen, maar laten merken dat ie honger heeeft ho maar. Doorslapen, Malou vannacht weer van 0.30 tot 7.30 geslapen, Ruben heeft om 00.00 en 3.30 voeding gehad ;) , dus ik zeg 1 avondvoeding en 1 nachtvoeding :D .

Appelsientje, lekker zwemmen met je ukkie, dat is heerlijk. Wij moeten toch eigenlijk ook eens een keer gaan. Alleen vind ik aan zwemmen niks aan :oops: ;) . Voeden gaat daar allemaal nog oke?

Snoopy, Ja, die 2 kleintjes hier zijn voorbeeldig, hebben ze van hun vader :) . Nee hoor, ze jengelen/brommen echt wel eens, maar huilen komt het hier eigenlijk nooit aan toe omdat ik ze al voor die tijd lekker bij me pak. Ik kan absoluut niet tegen gehuil. En misschien leg ik ook wel te vroeg aan, maar dat gaat hier gewoon goed zo. Wellicht zal Ruben wat meer drinken als ik hem zelf laat komen, maar dat vind ik gewoon te eng. Vandaar dat ik hem meer aanleg. Maar over het algemeen zijn het echt 2 heel rustige en snel tevreden kindjes. (nu ligt Ruben lekker bij mij te slapen :oops: en Malou ligt in de kinderwagen te slapen). Hoe is het met Eva, wil ze alweer wat beter/meer slapen? Of doen jullie lekker samen de was ;) ?

Salapio, heerlijk toch als alles goed gaat! Geweldig, lekker genieten!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Even een vraagje aan de dames die al 10 maanden of langer geven: hoe vaak vragen ze bij jullie nog om de borst?

Hier nog tenminste 1 nachtvoeding en 's ochtends en 's avonds, daar tussen merk ik dat het nu wat minder wordt, ook minder lang drinken. Herkenbaar?

Jelte krijgt nog geen ander drinken dan bv.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jingels: echt vragen is het niet. Ik leg gewoon aan als hij wil. Idd nog 1 of meer nachtvoedingen. Ik heb toevallig vandaag geteld en zit nu op 4 voedingen vandaag. Heb idd wel het idee dat het wat minder wordt maar niet ineens heel veel minder.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Jingles: hier wel minder ook. zoals ik eerder al zei vraagt jonathan niet echt maar ik weet wel ongeveer wanneer hij honger heeft. geen nachtvoedingen hier en op een dag meestal 4/5 nu. eerst 's ochtends (6.00/7.00)en voor (en soms ook na) zn ochtendslaapje (9.00 en 11.00) goed drinken. dan eind vd middag nog een beetje en 's avonds voor t slapen (was nu al 2 avonden meer klooien dan drinken). Ook minder lang inderdaad, alleen ochtendvoeding is nog echt een grote voeding. Hij drinkt ca 100 cc ander vocht op een dag.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hallo! Ben ik weer!

Salapio, volgens mij doen we het aanrommelen ook best wel goed ;). Maar dat neemt niet weg dat ik best vaak best onzeker ben...
    Wat alcohol betreft kan ik je niet helpen, ik drink sinds mijn 20e niet meer ;). Maar ik zie dat Geke al antwoord heeft gegeven.

Geke, ik heb soms ook echt een hekel aan die speen, maar kan ook niet zonder ;). Gelukkig heeft Eva hem 's nachts nooit nodig, alleen soms 's avonds bij het naar bed gaan even. Maar ik ben altijd blij als het zonder lukt.
    Met het kolven ga ik de komende weken nog even oefenen. Ik merk wel dat hoe vaker ik het gedaan heb, hoe beter het gaat. Wel fijn als ik straks ga werken, hoef ik daar niet over in te zitten.
    Leuk hoor die verhalen over Jonathan, en dan kan hij nog niet eens lopen... of kan hij dat inmiddels al :D (zou nu toch ongeveer zijn? ;)) Leuk ook met die stereo als je vergeet de volumeknop terug te zetten :(.

Appelsientje, fijn dat jullie lekker uitgerust zijn! En ik kan ook niet zo goed tegen huilen, gelukkig is het niet nodig om Eva echt te laten huilen, maar tegen jengelen kan ik ook niet zo goed. Dan gaat de babyfoon ook wat zachter ;). Normaal staat die best hard, omdat Eva best veel spuugt en dan wil ik wel alles horen. Loop daarom ook best vaak naar boven, vind het best eng.

Hier gaat het goed, Eva heeft om 9 uur gedronken, toen heeft ze even bij mij geslapen, toen om 10 uur gedronken. En allebei de keren rustig. Heb de eerste keer ook de andere borst aangeboden maar dat was iets teveel van het goede. Daarna in de box naar haar mobiel gekeken, toen ze het zat was geslapen. Niet zoveel geslapen maar wel anderhalf uur in bed gelegen. Toen 'samen' de was opgevouwen, toen nog in de box gespeeld zonder mobiel, ze begint echt al naar dingen te grijpen, zo leuk! En toen begon ze op een gegeven te jengelen en begon ook meteen heftig op mijn vinger te zuigen, dat was dus duidelijk (eindelijk!). En ze heeft zowaar rustig bij me gedronken en is aan de borst in slaap gevallen! Dat gebeurde nooit meer midden op de dag! Ik heb haar toen half slapend in de box gelegd, waar ze wakker werd, maar het al weer gauw zat was. En nu ligt ze in bed, had haar tussendoor nog even gevoed, want ik tilde haar op uit bed omdat ze begon te huilen ze bleef huilen. Ik denk alleen niet dat ze gaat slapen, want ze was na die voeding niet echt moe. Zat heel druk om zich heen te kijken ;). Maar er zat dus 3,5 uur tussen de 2 voedingen vanochtend. Ik denk toch doordat ik haar 'te vroeg' aanleg, ze onrustig wordt. Want het maakt niet uit hoe lang het geleden is dat ze gegeten heeft, ze hapt en zuigt dus altijd. Toen ze nog maar een paar weken oud was, deed ze dat trouwens niet. Zat ze naar mijn borst te kijken van, wat moet ik daar nu mee, ik heb geen honger...
    Ik heb trouwens het idee dat Eva soms te veel drinkt. Dan valt ze half in slaap, maar krijgt dan een paar oprispingen achter elkaar waarbij er ook wat melk terugkomt. Ze lijkt er geen last van te hebben. Komt dat jullie bekend voor? Verder spuugt ze ook wel veel, maar haar maag wordt ook flink door elkaar geschud door al dat geschop en gezwaai van haar :D.

Liefs,
    Snoopy

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Was een beetje traag met mijn stukje, kwam onverwachts nog een voeding tussendoor ;).

13. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, ja hier ook veel spugen, Thijs drinkt gewoon te veel. Na de voeding vind hij het ook heel gezellig om even te kletsen en te lachen en dus vooral heel druk te doen. Tja en dan komt er wel veel uit! Zonde van de melk, maar ja...
    Hier jengelt hij dus echt voor het slapen gaan, dat had hij voorheen helemaal niet... baal er echt van, uiteindelijk valt hij wel in slaap. Maar hij is dan zooo moe, wrijven in zijn oogjes, gapen en dan nog vechten tegen de slaap.... dat snap je toch niet? Hij drinkt gelukkig wel heel goed, nog steeds om de 3 uren, heel tevreden ventje, ik hou niet bij hoeveel hij weegt en hoeveel voedingen hij op een dag krijgt. De ene dag wat meer dan de andere, als hij honger heeft dan krijgt hij gewoon wat! Ik denk dat het wel goed zit!

Salapio, ik drink ook af en toe een klein wijntje hoor! Dan doe ik het vlak nadat ik gevoed heb. Hij heeft er volgens mij geen last van. Anders kan ik het niet volhouden hoor, vind een wijntje op zijn tijd zo lekker!

Met twee kolven tegelijk kolven, knap hoor! En heel fanatiek!
    Ik ben een beetje lui heb gewoon een electrische gekocht...

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik reageer weer even kort ...

Hier ook een spuugertje, maar niet heel erg veel ...

JINGELS, ik weet van mn schoonzusje met een kindje van 14 maanden, dat hij ochtend en avondvoeding heeft en voor de rest tussendoor minihapjes drinkt. Meer voor het dichtbij zijn dan voor het drinken lijkt het ...

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

kom hier niet zo vaak meer :oops: maar
    jingles
    ik geef in totaal nog 4 keer bv. en dan tussendoor af en toe een lurkje. hij krijgt een flesje diksap met medicijnen (ongeveer 250 cc) ik wil eigenlijk nu naar 3 keer bv gaan, een keer diksap en een keer melk met pap. maar ben eigenlijk wel bang dat mijn voeding dan terugloopt. ben ik trouwens sowieso :rolleyes: tot 11 maanden heeft hij enkel bv gehad. hij kreeg ook geen diksap ofzo erbij.
    en morgen vier ik mijn jubileum, dan krijgt hij een jaar bv. :D

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

salapio, mijn oudste heet ook mirre :D leuk hoor, ik ken er niet zo veel :D

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie naam he Guppienl? ;)

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Guppienl: gefeliciteerd met een jaar bv geven en met je zoon!

Spugen: Marijn geeft af en toe een mondje terug vaak na een boer.

Wijn: ik drink af en toe ook een glaasje. Idd na het voeden en als ik weet dat Marijn lekker gaat slapen.

Aanrommelen: lekker blijven doen meiden. Zo gaat het het gemakkelijkste en merk je vanzelf dat je ineens een ritme krijgt.

Even een korte reactie ik kan jullie nl niet bij houden hoor. Hier gaat het goed Marijn krijgt, heel eng, een ritme. S'ochtends wakker tussen 08.00 en 08.30 dan even geen ritme, naar bed om 17.00 uur wakker rond 21.30 dan wakker rond 4.30. Overdag doet hij maar wat. Soms zit er drie uur tussen een voeding en soms naar een uurtje. Gisteren had hij een slaapdag en zat er ineens 4 uur tussen een voeding. Kortom wij rommelen ook maar wat aan. :)

19. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Idd dat aanrommelen gaat het beste. In het begin ging ik pas weg als meneer voeding had gehad en liep daardoor helemaal te stressen als hij dus niet wilde drinken. Nu ga ik gewoon maar en als hij honger heeft voed ik hem ergens anders wel! Meneer bepaald toch zelf wanneer hij wil drinken en de ene dag is dat wat sneller dan de andere dag. Een stuk rustiger voor mij in ieder geval!

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Jingels, je bent me voor.... hier opeens ook echt veel minder vaak drinken.....
    ik zit op 1 late of nachtvoeding, dan s morgens vroeg en 1 voor zijn ochtend slaap en 1 voor zijn middag slaapje en altijd na zijn badje voordat hij de nacht in gaat. Meestal wil hij niet meer drinken als hij net uit bed komt. Ik probeer het wel, maar dan weigert hij.
    En al met al duurt een voeding een paar minuten..... laatst opeens weer eens 15 min, maar toen had hij vrijwel niets gegeten s avonds.

Geven jullie ook ander vocht? Wij proberen heel af en toe wat water. Hij gritst overigens mijn waterglas ook wel eens uit mijn handen en brengt het naar zijn mond.... dus dan oefenen we ook :)
    Laatst ook een keertje afgekoelde venkelthee geprobeerd.... paar slokjes genomen.
    Tis meer oefenen met de beker heb ik het idee (we gebruiken geen anti-lekbeker ofzo...)

Wij zijn net een week op vakantie geweest en de laatste 2 dagen had hij wel wat minder plasluiers, dus weet niet of hij nou wel genoeg drinkt....
    Lastige periode vind ik...

Deel Deze Pagina