Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Guppien, hier nogmaals (ik heb het net ook al gedaan bij een ander onderewerp) van harte gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van jullie zoontje! En natuurlijk alweer 1 jaar borstvoeding! Super van je hoor! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben vandaag!

Nynke, klinkt goed toch? Lekker verder aanrommelen ;) !

Jingels, met je vraag kan ik je niet helpen. Hoevaak drinkt Jelte nu eigenlijk nog overdag als ik vragen mag? En oei nog altijd nachtvoedingen? Ik hoopte dat dat met een maand of 6-7 wel over zou zijn, maar daar kan ik naar :) dus? ;) .

En nog effe dan 8) ;), vandaag:
    Malou 4210gram 60cm :D
    Ruben 3760gram 59cm :D
    En alletwee een prikje gehad, nu liggen ze heerlijk te slapen na hun buikje weer rond te hebben gedronken!

2. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames, ook ik meld me weer even hier! Heb me handen vol aan m'n kleine pruts die niet mee rin de box wil spelen, vanaf 06.00 uur wakker is en nog maar een half tot een uur slaapt overdag en verder niets. En zoals Geke al zei, het opvoeden is begonnen! Voel me soms net zo'n politieagent hier hahaha!

Jingels: ik geef nog zeker 6 voedingen per dag waarvan minimaal 1 's nachts. Het is een weekje of twee iets minder geweest, toen heeft ze ook een paar keer geslapen 's nachts zonder te drinken maar aangezien de volgende sprong zich alweer aandient is die mooie tijd voorbij ;) Overdag zijn het vooral kleine slokjes, ze vraagt er nu wel af en toe zelf om. Als ze wil drinken trekt ze aan m'n shirt en zegt: tata! Of ik vraag aan haar of ze een slokje mama wil en als ze wil gaat ze breeduit lachen en haar armen omhoog steken, anders zegt ze gewoon simpelweg nee of schudt met haar hoofd. Ik geef ook geen ander vocht dan bv. Volgende week dinsdag alweer een jaar!

Fijn dat het zo goed gaat met jullie kleintjes dames, goed om te lezen!

Nemo en BB heel veel sterkte en beterschap gewenst!

Guppienl van harte gefeliciteerd! En een dikke pluim voor jou! :D

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Evan snel ego hoor, Eva ligt onrustig op mijn schoot te woelen :(. We zijn vanochtend naar het cb geweest, toen naar mijn belastingadviseur en daarna nog naar de stad. En ze deed alsof ze sliep, maar ik zag af en toe die ogen even opengaan ;), dus nu moet ze even bijkomen.

Ze woog vanochtend 6175 gram! Dus 315 in 2 weken, ben helemaal blij! Volgende week nog een keer wegen met de nieuwe voed'methode', maar ik denk dat het wel goed zit, het gaat echt een stuk beter, veel rustiger! Ik heb haar daar gevoed, ze heeft goed en rustig gedronken, na 5 minuten was ze klaar en had ze 125 ml gedronken. Als je de rekensom erop loslaat klopt het ook wel ongeveer, want de nachtvoeding en vroege ochtendvoeding drinkt ze voor mijn gevoel veel meer.

Ik kom later op jullie reageren, als ik 2 handen vrij heb.

Liefs,
    Snoopy

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Bolbuikje: Jelte drinkt het volgende:
    - Van 19.00-20.00 ( met mama op bed)
    - tenminste 1 nachtvoeding
    - ochtend voeding
    -10.30
    -12.30
    -15.00
    -17.00

Kan wel eens een half uur tussen zitten uiteraard.
    Nu ik het zo bekijk krijgt hij nog behoorlijk vaak,maar het zijn niet allemaal 10/15 minuten voedingen, ook wel eens een paar slokken of maar 5 minuten.

5. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,549
    300
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    Zo, vanochtend met Eliora naar het CB geweest, de vorige keer was ze 4090 gram en 57 cm, ze is nu (4 weken later), 4735 gram en 59 cm. Ik ben erg blij met haar groei en ook op het CB vonden ze het voldoende, ben helemaal opgelucht.
    Ik ga nu 1 voeding er proberen af te halen
    (Dus van 10 naar 9 voedingen). Ze heeft ook haar prikjes gehad en gelukkig heeft ze er weinig last van gehad. Verder eigenlijk weinig te melden.

Een prettige avond gewenst en de volgende keer zal ik proberen te reageren.

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Jingels, dat is nog best een boel dat hij drinkt in vergelijking met hier. Nog steeds een uurtje clusteren/mamahonger s avonds zie ik.....
    Dat korte drinken is herkenbaar.... dan vraag ik me wel eens af of ze genoeg vocht binnen krijgen.... maar ja, zolang er nog regelmatig geplast wordt en hij blij is.....
    Hoeveel plasluiers heeft Jelte? Hier is dat namelijk ook minder dan vorige maand....

Paprika, wat schattig dat ze er zelf om vraagt! wowsie :) :) hier is het gewoon zeuren en dan moet ik maar verzinnen dat hij wil drinken..... ;) hmm tata is VEEEEEL handiger! ;)

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Even een snelle vraag: kan het zijn dat er ineens stukjes in de ontlasting zitten bij een bv-kindje?
    Vincent heeft tot nu toe altijd een geel 'zalfje' gehad en sinds gisteren poept hij ineens veeeel meer (8 poepluiers in 24 uur) en het lijkt net alsof het 'geschift' is (als in geschifte melk). De kleur is nog wel gelig.

Sorry voor de vieze details, maar ik vind het zo raar. Verder is wel alert en vrolijk. Lijkt ook geen buikpijn te hebben. Wel af en toe last van zijn tandje (kan het daarmee samenhangen)?

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Die ontlasting heeft Thijs vanaf het begin af aan al...(na de meconium dan..) vond het ook vreemd dat er stukjes inzaten (in melk zitten toch geen stukjes?) Maar ja, ik heb de kraamhulp er niet over gehoord, dus zal het wel goed wezen denk ik? Heeft in het begin wel veel krampjes gehad, maar is nu over. Hij heeft soms ook veel poepluiers op een dag en soms een dag niet.. Ben nu ook wel nieuwsgierig hoor!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Hallo!

Bolbuikje, als ik je verhalen zo lees, dan vind ik dat je het echt goed doet! Je klinkt altijd zo evenwichtig, net als je kinderen (dat hebben ze echt wel van jou hoor ;)). En dat ze zo goed groeien op jouw borstvoeding is natuurlijk helemaal geweldig! Grappig trouwens dat Ruben 's nachts wel voor een voeding komt zelf, zou hij overdag teveel afleiding hebben? Ik dacht dat dat bij Eva wel zo zou zijn, maar ze gaat toch echt wel huilen als ze echt honger heeft heb ik gemerkt. Ik wilde dus op het cb voeden, maar moest wel zeker weten dat ze honger had. Dat heb ik geweten ;), was er gezellig in de auto (gelukkig maar een paar minuutjes) en bij het uitkleden en aankleden. Daarna viel ze aan als een... hongerige baby ;).
    En weegverslaafde ;), ze zijn weer netjes gegroeid hoor in 4 dagen :D. Tja, als je bij het cb bent voor de prikjes kan je net zo goed wegen toch, zou ik ook doen!

Jingels, mijn nichtje is een maandje terug gestopt met de nachtvoeding, het was alleen maar gewoonte geworden en ze heeft nog 2 andere kinderen die 's nachts ook wel eens wakker worden, dus ze vond het wel best. Haar jongste is trouwens bijna 1 jaar.

Appelsientje, Eva drinkt dus ook wel eens teveel denk ik... inderdaad zonde van de melk ;). Als Eva lekker rustig zou drinken zou ik ook een stuk minder onzeker zijn. Zoals vandaag dus, ze heeft het dus super gedaan! Alleen heb ik haar te laat op bed gelegd, ze was helemaal overprikkeld. Begon tijdens de laatste voeding opeens keihard te huilen, alsof ze heel erg pijn had. Maar het werd haar allemaal teveel denk ik.
    In slaap vallen 's avonds gaat hier heel moeizaam, ben minstens een uur bezig, heel soms wel 2,5 uur voor ze eindelijk goed slaapt. Moet nog even kijken hoe ik dat beter kan krijgen. Ze zeggen het laatste half uur rustig houden, maar hoe dan? Eva wordt van alles helemaal hyper. Morgen maar eens een half uur van tevoren de donkere slaapkamer in en liedjes zingen ofzo. Over dat vechten tegen de slaap, ik snap dat ook niet hoor ;). Ga toch lekker slapen denk ik dan! Vanavond ook, zoooo moe, maar kom ik binnen als ze huilt begint te breeduit te lachen. Klein lief spookje.... en een grote grapjas.
    Ik probeer als het kan wel te plannen dat we net na een voeding weggaan. Nu ze rustiger drinkt (hoor mij nu, is nog maar 1 dag) vind ik het ook minder vervelend om in het openbaar te voeden. Met een huilend kind aan de borst trek je toch wel veel aandacht en dan hoeft van mij nou niet perse op dat moment ;).

Guppienl, gefeliciteerd met je zoontje en het jaar bv! En zo te lezen wil je nog wel even doorgaan.

Nynke, spugen na een boer inderdaad, heel herkenbaar. Dat ritme komt me bekend voor, hier hetzelfde. Altijd tussen half 8 en 8 wakker, dan rommelen we wat aan en rond 18-19 ligt ze meestal toch wel vast te slapen, of ze nu goed gedronken heeft of niet. Vorige week heeft ze de hele avond in de kinderwagen geslapen omdat ik de tijd was vergeten en ze nog beneden lag. Na een bepaald tijdstip is het voor haar gewoon nacht. Hier eigenlijk altijd een voeding rond middernacht-1 uur en rond 5 uur. Ik vind het verbazingwekkend dat een kleintje zo'n ritme kan hebben, waar halen ze het vandaan?

Paprika, dat is wel lekker makkelijk als je gewoon kan vragen of ze honger heeft! (en dan antwoord geeft, ik vraag het ook zo vaak aan Eva ;)) Aan het aantal voedingen te zien ga jij voorlopig nog wel even door met de borstvoeding :).

Pareltje, Eliora is goed gegroeid zeg! Zal wel lekker zijn, een voeding minder. Ik vond 7 al veel, zit nu op 6 (en soms een kleine snack tussendoor) en vind het wel lekker zo.

Esther, bij Eva's ontlasting zitten ook wel eens witte stukjes. Oh ik lees net over zijn tandje, weet eigenlijk wel zeker dat het daarmee te maken heeft. Dan krijgen ze vaak veel meer poepluiers/diarree en ook wat verhoging is niet raar. 8 poepluiers is wel heel veel! Succes met verschonen! ;)
    Die witte stukjes, Eva heeft het ook als ze na een uurtje nog moet spugen, dan spuugt ze hele kleine witte vlokjes. Zo zie ik het ook wel eens bij de ontlasting. Volgens mij scheidt de melk zich dan wat van het vocht.

Hier vandaag een super lekker dagje gehad, behalve dan dus net het naar bed toe gaan. Meestal als we thuis komen met de maxi cosi en ze is wakker, begint ze binnen meteen te huilen, maar nu begon ze te lachen! Ik ben maar gaan zingen en het fototoestel erbij gepakt en ik heb nu een paar hele mooie foto's van een lachende Eva (met een belachelijk grote tandenloze mond ;), eigenlijk ziet het er niet uit maar het is zo lief!).
    En vanavond toen ze niet wilde slapen, keek ze me zo doordringend en lief aan met haar grote ogen, ik ben gewoon helemaal verliefd!

Liefs,
    Snoopy

10. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Die stukjes in ontlasting zijn normaal, Jelte had het ook altijd, op een gegeven moment is het over.

Ik verschoon meestal 3-4x per dag. En ze zijn eigenlijk altijd nat. Ik merk wel dat hij naar verhouding wat minder plast.

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Dank voor jullie reacties, voel me weer wat geruster :D
    Wel poept hij nog steeds veel. Ik hou het maar even in de gaten, als hij minder vrolijk wordt oid ga ik aan de bel trekken.

Guppienl, vergat het helemaal maar nog van harte met de 1ste verjaardag van je kanjertje en al helemaal met een heel jaar BV!

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    hoi hoi,

bolbuikje en pareltje jullie kids zijn weer lekker gegroeid zeg! Ik ben ook altijd zo trots als hij lekker gegroeid is. Het is namelijk wel van jouw melk!

Jingels, jij vond de nachtvoedingen toch niet zo erg? Ik ook niet hoor, al slaapt hij tegenwoordig s nachts wel aardig door! Is ook niet erg, maar het is s nachts wel gezellig hoor, zo lekker met zijn tweeen.

Paprika, haha tata! leuk hoor!

Snoopy, ik probeer wel of hij wil drinken vlak voordat ik wegga of ik plan het gewoon na de voeding. Alleen op een of andere manier wil hij dan niet drinken... :( Tja en dat is al een paar keer voorgekomen en dan ga ik helemaal stressen... dus dat doe ik niet meer. Ik probeer het wel, maar als hij dan niet wil, denk ik laat maar, het komt wel. Als hij erge honger heeft dan is zijn huiltje nog wel acceptabel, maar ja kijkende mensen heb je natuurlijk altijd ;)

De slaapjes overdag gaan weer goed! Gelukkig! Ik denk dat hij idd netzoals bij Eva af en toe overprikkeld is. Gister in de wandelwagen ook: er hangt zo'n bungelding boven hem en dat is erg leuk om naar te kijken. Ik was in de winkel en hij bleef maar huilen, wat is er dan? Nou ja dus ik dat ding weghalen en toen was het goed!
    Dus nu als ik hem laat spelen in de box en zie dat hij moe begint te worden, haal ik hem eruit en knuffel ik nog even met hem. Dan vallen zijn oogjes bijna dicht en dan leg ik hem op bedje. sAvonds is het nooit een probleem, in bad, drinken, boeren, knuffelen en dan lekker slapen! Alleen voordat hij naar bed gaat van 18-19 is een jengel/huiluurtje geworden. Niets wil hij dan en niets is goed. Had ik vroeger ook vertelde mijn vader :D

13. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hallo dames! Ik lees alleen maar jubel verhalen over gewichten dus het gaat goed hier, mooi!

nynke: volgens mij is dat gewoon wat onverteerd vet wat je ziet in de ontlasting. En wat je ziet als ze spugen is ook melkvet. Niks ergs dus. En veel poepluiers kan wel van een tandje komen, hebben we hier ook wel gehad.

Jingles: Hier nog steeds heeele natte luiers. Echt niet te geloven soms :) Er wordt dus zeker nog wel goed gedronken.

Paprika: wat super zeg dat ze nu echt kan antwoorden als je wat vraagt, echt lief!

snoopy: wij hebben ook echt van die periodes gehad dat slapen moeizaam ging. de ene keer was het overdag mis en de andere keer 's avonds. ging altijd vanzelf weer over. Misschien 's avonds een badje? Dat maakt altijd wel slaperig hier.

appelsientje: ook al zo'n herkenbaar verhaal, als jo ging slapen in de wagen moest ik altijd alle speeltjes uit zn zicht halen. Ik hing ook wel eens een hydrofiele luier voor zn blikveld.

Ik heb gister voor het eerst een hele dag niet gekolfd HOEZEE het ging prima! Maar nu werd Jonathan wakker van een nachtmerrie en ik had ook nog net een biertje op (lekker bij de nasi :))! En geen melk in de koelkast dus... (hij wil sowieso trouwens niet aan de borst drinken dan, hij is dan echt helemaal overstuur) heb hem toen voor het eerst een beetje gewone melk met water gegeven. Dat vond ie wel lekker :) Ben er wel blij om hoor. Ga echt niet meer kolven nu. Maar hij mag nog wel lekker blijven drinken natuurlijk, veels te leuk.
    Wij gaan morgen lekker op vakantie dus niets aan de hand maar ben even weg.

14. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Snoopy: ja, dat was vandaag dat Jo zou kunnen lopen maar nee hoor... :( ;) Nee, dit gaat allemaal kruipend. Hij is supersnel en weet precies waar alles staat waar ie niet aan mag komen. kruip kruip kruip, staan en grijpen maar :)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geke, geniet van jullie vakantie met de kleine deugniet! We zien je snel weer terug!

Snoopy, dan had ze dus echt honger he? Aanvallen! Tja, het wegen was nu een verplicht nummer zeg maar. Hadden natuurlijk afspraak bij de cb-arts, dus was wegen/meten/prikken en weer wegwezen. Nu hopen dat ik me volgende week kan inhouden en niet ga wegen :rolleyes: , maarja, ben nu eenmaal verslaafd he. Maar goed dat wij er geen thuis hebben, dan zou ik iedere dag gaan wegen denk ik (en helemaal gek worden 8) )

Jingels, ja, dat is eigenlijk nog best vaak he? Ik had het idee dat het rond die leeftijd een keer of 3 per dag zou zijn. Achja, zo zie je maar weer, ik heb er helemaal geen verstand van ;), kan dus best nog een keer of 7 zijn rond die leeftijd. Wel lekker dat ie nog heerlijk bij je komt drinken.

Paprika, bedankt. En wat een scheetje zeg, natuurlijk super handig dat ze het zo goed zelf aangeeft! Succes met het opvoeden he!

Pareltje, gefeliciteerd met jullie gewicht! Dan weet je wel waarvoor je het doet he! Succes met het voeden!

De rest, sorry, ik kan het niet meer allemaal onthouden / in me opnemen / en reageren, maar ik lees wel alles hoor!

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooie gewichten! En ook erg leuk om de ervaringen van moeders met oudere kindjes te horen. Paprika, wat leuk hoe ze er om vraagt!

Mirre begint zich nu echt zo enorm te ontwikkelen. Bezig met dr handjes, voetjes, stem en als ze de kans krijgt wil ze staan (hoewel heel rechtop zitten ook wel ok is) ...

Het drinken gaat supergoed (al was gisterenochtend weer even wat minder), ook weer uit het flesje (gisteren weer gewerkt).

Ze ligt nu in de box te lach/huilen ... ga dr maar even knuffelen en in bed doen :D

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ja leuk he Salapio! Sinds een paar dagen pakt Eva echt speeltjes en knuffels vast. Begint er dan heftig mee te zwaaien, maar dat vindt ze niet zo leuk.

Het drinken gaat hier erg goed, net liet ze zelfs lachend los! :D Net haar eten laten zakken dacht ik, leg ik haar in de box, begint ze meteen te huilen en nog voordat ik haar op kan pakken een hele flats eruit.

Appelsientje, klinkt goed zoals je het doet met naar bed brengen. Eva valt soms alleen na een voeding bij mij in slaap, na het spelen moet ze echt bijkomen in haar bed. En ze slaapt per slaapje maar zo'n half uur/3 kwartier, maar het ging vandaag wel goed. Ze zal wel niet meer nodig hebben. Hier dus geen huiluurtje, maar wel een moeilijk-in-slaap-kom uurtje, ook meestal tussen 18-19 uur.

Geke, fijne vakantie! Badje kunnen we ook wel weer gaan proberen 's avonds, eerst even mijn andere strategie toepassen en kijken of dat werkt. Ik vind op een of andere manier het badje veel te leuk om 's ochtends te doen.
    Makkelijk hoor dat je Jo ook koemelk kan geven nu. En het valt me wel tegen hoor dat hij nog niet loppt ;). Maar zo te lezen heb je het zo al druk genoeg met hem :D.

Bolbuikje, ben benieuwd wat Ruben en Malou volgende week wegen ;) (wedden dat je het niet kan laten? :))

Trouwens nog een reden waarom ik blij ben dat ik borstvoeding geef: wat een gedoe zeg om die tijden, hoeveelheden en soort voeding bij kunstvoeding! Het valt me ook op dat er vaak wordt gekeken wat handig is voor de ouders (doorslapen en op vaste tijden voeden enzo) en niet naar wat het kind wil, zo onnatuurlijk. Ik ben heel blij dat Eva 's nachts zo goed slaapt hoor, maar je hoort me echt niet klagen over de voedingen om 1 en 5 uur, dat doet niemand hier eigenlijk omdat het er nou eenmaal bij hoort (en eigenlijk heel gezellig is). Bij de flesvoeding pijler lijkt het alleen maar over tijd rekken en doorslapen te gaan. Ik had mijn vriend wat dingen voorgelezen en hij was zich echt boos aan het maken en ik moest mijn mond er maar over houden :(.
    Nog een voordeel van borstvoeding trouwens: ik hoef nauwelijks meer te koken. Ik doe de laatste voeding terwijl mijn vriend in de keuken staat!

Liefs,
    Snoopy

18. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Volgens de kraam die ik had heb je bij bv tussen de 1 poepluier in de 7 dagen en 7 in een dag en alle kleuren en substanties zijn toegestaan! Volgens haar heeft het alles te maken met de dagelijks wijzigende samenstelling van je melk. Maareh, beter een keer teveel aan de bel getrokken dan te weinig hoor!

19. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    @Geke: fijne vakantie!

@Snoopy: wat een leuke nieuwe avatar! En over die weegverslaving... Ik heb Juul al 3 dagen niet (zelf) gewogen. Ze is maandga bij het cb gewogen, maar dat is én een andere weegschaal én dat was op een ander tijdstip dan ik altijd oe, dus die telt niet :) . Maf eigenlijk hoe verslavend wegen kan zijn, ik sta zelf elke ochtend op de schaal in de hoop dat er weer een onsje vanaf is en ik gooi Juul er elke dag op in de hoop dat ze een onsje gegroeid is.

@Paprika: het lijkt nog zover weg dat Juul zelf om de tiet kan vragen, maar wat heb ik er een zin in! Ze klinkt wel heel erg wijs voor haar leeftijd..

Wij hebben het deze week over een andere boeg gegooid. Ik veranderde zo langzamerhand in een emotioneel wrak door slaapgebrek en onzekerheid en na een bezoekje aan het cb (daar kreeg ze niet geheel terecht het stempel huilbaby) ben ik toch eens gaan lezen over R&R. Daarbij hebben we gister een instructie gehad in het inbakeren omdat Juul toch wel erg actief is met haar handjes en zich zo nog meer prikkelt dan al het geval was.
    Gistermiddag begonnen en het inbakeren voelt voor mij vreemder dan voor Juul. De eerste 2 slaapje waren kort en onwennig, maar tegenover helemaal niet in je eigen bedje willen slapen was zelfs dat al 100% winst. En vannacht heeft ze bijna zorgen morren van 22u tot 4u en van 5u tot 9u geslapen! Voor de allereerste keer is ze zelf in slaap gevallen in haar wiegje! Damn, ik ben zo trots dat ik de halve nacht naar haar heb liggen kijken en zelf dus nog steeds moe ben, maar dat verandert ook wel :) De voeding tussendoor ging heel erg goed en ontspannen en ze had duidelijk veel meer honger dan de andere nachten als ik haar maar weer eens aanlegde in de hoop dat ze daardoor in slaap viel.

Vanochtend zijn we ook voor het eerst bij de osteopaat geweest en volgens haar zit de eerste halswervel van Juul heel erg vast. Ze heeft een zeer moeilijke en traumatische bevalling achter de rus die haar schouder- en hoofdletsel heef bezorgd en over dat over lijkt, is dat dus niet zo... Door die vastzittende wervel wordt o.a. haar hersenstam constant geprikkeld en het zorgt ook voor constante nek- en hoofdpijn. Het arme pulletje :cry: .
    Ze ligt nu al weer 70 minuten heerlijk ingebakerd te slapen in haar eigen ledikantje en mama hangt voortdurend over de monitor (lang leve de babyfoon met camera) trots te zijn (en een beetje bang dat ze weer wakker wordt, maar dat slijt wel).

Om mijn verhaal terug te laten komen op BV (even een bruggetje verzinnen :D ) Er zijn zat momenten geweest dat ik dacht dat mijn leventje weer een stuk eenvoudiger zou zijn met kv, maar ik ben zó blij dat ik dat daar nooit aan toe heb gegeven! Buiten het feit dat het helemaal niet makkelijker is omdat haar problemen niet door de voeding worden veroorzaakt, is het zo heerlijk om haar te kunnen troosten en verwennen met iets gezonds dat je altijd bij je hebt!

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, super dat Eva weer helemaal happy drinkt :D ... en wat knap dat ze al kan pakken! Mirre alleen maar per ongeluk ... ze zwaait dan wat en dan glijdt het speeltje langszaam weer uit dr handjes :) ... En helemaal eens met je afsluiter. Ik ook zo blij dat ik BV geef en niet hoef te hannessen met ingewikkelde schema's, niet mogen troostvoeden, precies weten als je kindje niet genoeg drinkt uit de fles (ignorance is bliss ;)) een dagje, je kindje moet altijd evenveel drinken uit de fles (ik wil ook niet iedere dag evenveel op hetzelfde moment), etc. En dit topic heet terecht BV en trots bedacht ik me vanochtend nog. Ik ben zo trots dat ik de eerste twee maanden heb doorgezet, zodat Mirre en ik nu kunnen genieten van het geven/ontvangen van BV *glunder* (raar woord trouwens).
    Ik kook trouwens ook minder, vind ik eigenlijk wel jammer hoor. Ik vind het heerlijk om te koken. Gelukkig kan mn man wel superlekker koken dus dat scheelt :D
    En inderdaad een prachtige avatar!

MRIJN, wat super dat het zo goed ging/gaat! En :c: voor het CB ... En wat vervelend van die vastzittende wervel ... hopelijk gaat dat snel weer beter!

Share This Page