Over 1 week alweer 6 maand... en dat ga ik met gemak redden dus stiekem nu al happy. Ben echt blij dat het is gelukt, vooral na die eerste maand afzien. Verder vind ik het steeds leuker worden... zn reactie als mn boobs in beeld komen, het lachen naar me tijdens het drinken, zn handjes die me vastgrijpen... beschouw mezelf echt als heel gelukkig!
Vandaag al weer 2 maanden Gisteren op mijn werk door gegeven dat ik straks wil gaan kolven en dat was geen probleem er zou wel naar een ruimte gezocht worden. Mijn streven is min 6 maanden BV. Daarna zie ik dan wel weer, misschien tot 9 maanden tot je recht op kolven in werktijd afloopt. Hoeveel (borst)voedingen krijgen ze eigenlijknog overdag na 9 maanden? Maar goed eerst maar eens op naar de 6 maanden.
Ligt een beetje aan je werktijden maar ik ging vanaf dat mn dochter 8 maand was wel eens een paar uur weg (curcus) Ik voedde dan sochtends bij het opstaan, kolfde 1x in de pauze (min. of 5, zodat ze geen pijn zouden doen) en dan voedde ik weer om een uur of 3 smiddags zelf. Mn dochter dronk dan diksap/water en 150ml gekolfde melk. Ik gaf toen nog zo'n 4x bv per dag maar dat ligt er ook aan hoe goed ze tegen die tijd eet. Mn dochter is altijd gek op fruit en komkommer geweest dus de dagen dat ik weg was kreeg ze daar iets meer van.
Ik ga voor een jaar, daarna zie ik wel. Dylan is vanmorgen wennen op het kdv. Ik hoop zo dat hij uit het flesje drinkt. Hij kan het wel, van mij wil hij ook altijd wel drinken. Maar van z'n pa wilde hij niet, van opa weer wel, en van oma weer niet. 't Is volgens mij net hoe z'n kop staat
Nou die dame van mij ging ook pas drinken toen ik weg was hoor! Vanaf de eerste dag dat ik aan het werk was dronk ze prima uit de fles, daarvoor met oefenen ook nauwelijks. Ze drinkt niet zoveel als ik aan het werk ben, van 80 tot 120 cc per keer maar ze haalt het weer in als ik thuis ben. Elke keer als ik twee of drie dagen heb gewerkt last mw. de dag erna een regeldag in, zit nu alweer op 5 voedingen vandaag zucht... Maar ja, ben heel blij dat ik toch gewoon bv geef, wil het minimaal 6 maanden volhouden en dan zolang mw. het nog wil. Ik vind alles prima! En als antwoord op eerder gestelde vragen: ze slaapt 's nachts in een ledikant bij ons op de kamer overdag op haar eigen kamertje, inpakken doen we al niet meer laat maar komen en ben nog niet ongesteld geweest. Heb ik alles gehad nu?
Nou, meneer wilde dus vanmorgen niet drinken hè. Ik zou Dylan om 13.00 ophalen, maar ik werd om 12.00 al gebeld of ik wou komen Hij wou zelfs van mij geen fles. Vanmiddag heeft oma het flesje probleemloos gegeven. Ik snap er niks van.
Annika had gisteren een regeldag 8 voedingen en een fles van 200 cc en vandaag, pas 4x geweest en ze ligt nog te slapen.
Het is voor hem natuurlijk ook wennen. Het is een kwestie van geduld denk ik. En de leidsters moeten hem ook nog leren kennen en hij hen ook. Het gaat vast goedkomen hoor. Hoewel mijn jongste heeft nooit de fles gewild. Maar ook daar hadden ze op haar KDV wel trucjes voor. Zo heeft ze op gegeven moment drinken gekregen uit een avent tuitbeker met zachte tuit (en zonder anti lek ventiel) e dan goten ze het beetje bij beetje in haar mondje. Daarmee haalde ze niet zo veel dan wanneer ze de fles wel zou nemen, maar wel genoeg om het te redden tot ik haar kwam halen. Als ik haar dan kwam halen dronk ze meteen op het kdv bij mij. Later compenseerde ze gewoon met extra fruit en zo. Toen werd het makkelijker en kon ze ook tot thuis wachten met weer bij mij te drinken.
Bumbaloe, natuurlijk is het voor hem ook wennen. En dat de leidsters hem ook moeten leren kennen snap ik ook. Maar oma 1 gaf hem vanmiddag voor de eerste keer de fles. Terwijl vorige week oma 2 het ook niet voor elkaar kreeg (en die is toch echt veel rustiger als oma 1). Normaal drinkt hij bij mij wel uit de fles, maar dat wilde hij op het kdv ook niet. Hij begon al met schreeuwen toen hij de fles aan zag komen. Volgende week moet hij de hele dag, hopelijk gaat het dan wat beter. Als het echt niet lukt, kan ik dan op het kdv gaan voeden ipv kolven op het werk? Weet iemand hoe dat zit? Het is ongeveer 10 min. fietsen van m'n werk naar het kdv. Of mag dit alleen maar als de werkgever geen geschikte ruimte heeft om te kolven?
@Sonja: dat kan je afspreken met je baas hoor, het is niet zo dat dat pas mag als je niet kan kolven. In de COA staat voeden of kolven. Ik zou lekker gaan voeden hoor, ik ben zelf ruim drie kwartier bezig met kolven en dat 3 keer per dag dus dan ben jij met heen en weer fietsen nog sneller denk ik. Lijkt me overigens ook heerlijk om dan niet te hoeven kolven. @Loeki: wat een leuke foto zeg! En wat heeft ze een lief jurkje aan O
Jopie, je mag ook gaan voeden, wou dat ik zo dicht bij het KDV werkte, gelukkig is de fles voor Annika geen enkel probleem.
Tja, het precieze waarom zal ik natuurlijk nooit weten. Maar bij de eerste dacht ik bv is het meestnatuurlijke dus dat doe ik gewoon ff. Dus buiten ene boek over bv niks geen info ingewonnen en zo. En toen beviel ik in het ziekenhuis, een lange en heftigebevalling. En daar was de begeleiding vervolgens naadje Toen kwam de kraamhulp die alleen maar panikeerde omdat mijn dochte niet pakte en meteen met allemaal tepelhoedjes en weet ik veel wat aan kwam zetten. Lief bedoeld maar achteraf zo fout. Tja en dan een latatiekundige die er ook niks van bakte, die heeft niet een sgekeken naar het drink probleem. En ik lag daar maar onzeker en labiel te zijn. Maarbij nummer 2 ben ik dus goed voorbereid aan de slag gegaan. Cursus gevolgd bij de VBN en uiteraard veel geleerd door de situatie bij de oudste. Bevalling van nummer 2 was appeltje eitje. Ik had een super kraamhulp, met super adviezen. En de jongste hapte wel goed. Ik was ook zekerder van mijn zaak hoewle ik er in de kraamweek echt wel doorheengezeten heb vooral toen de stuwing kwam en de jongste niet meer goed pakte. Maar dankzij de kraamhulp heb ik dat overwonnen en voedde ik nog lang en gelukkig
ja mijn naam houdt in dat ik ook echt duik. nou ben ik wel in december bevallen dus had ik nog niet zo meteen weer trek in een duikje. Maar ik heb begin juli mijn 1e duik weer gemaakt en bij mij geen problemen/invloed op de productie. Aangezien mijn duikpak erg strak zit had ik ook geen andere ervaring dan anders. Wel was het zo dat toen ik uit het water kwam mijn mannetje al aan het roepen was om mij...en toen was dat duikpak wat lastig uit te krijgen. Omdat ik de laatste maand dus met kolven weinig opbrengst meer heb, voed ik veel liever live en moest hij dus nog effe geduld hebben. Maar ik heb zelden zo snel mijn duikpak uitgehad. en Nick dronk zo aan de borst, ondanks dat ik het snel snel hebt geschoond, dus hij zal misschien nog best wat zoutwater hebben geproefd, maar dat interesseerde hem weinig meer geloof ik... Veel plezier weer met de duik..het gaat vast goed...en ik moet zeggen dat ik veel plezier heb gehad na bijna anderhalf jaar duikloos te zijn geweest...
ik had eerst een streven van 3 maanden, toen 6 maanden en nu....wil ik de 9 maanden volmaken. maar dan ga ik echt afbouwen...zeg ik nu...maar aangezien afbouwen ook niet van de een op de andere dag gebeurd is zal ik de 9 maanden ook wel gaan halen...Overigens zit ik nu met 7,5 maand of 3 BV per dag. Nick eet zijn groente en fruit goed. maar hierdoor is mijn productie dus wel flink terug gelopen. ik laat de natuur nu gewoon op zijn beloop en ga het niet meer opkrikken door extra aan te leggen. Nick wil dat trouwens ook niet, want als hij geen dorst heeft duwt hij mijn borst gewoon weg... en als hij bij mij drinkt gaat het goed, alleen het kolven is k*t tegenwoordig. En dan te bedenken dat ik een dikke maand geleden nog 400cc kolfde in 2x....nu 50 cc in een kolfbeurt....