DM, Ah bedankt voor de uitleg. BB, je kunt natuurlijk een 2de verplaatsbare bedel gebruiken om het aantal voedingen van die dag aan te geven, bedenk ik me nu.
ik weet het niet. Geen idee hoe het werkt. Ik vertel alleen wat ik ooit eens gelezen/gehoord heb. Ik heb er zelfs nog nooit een gezien in het echt, tot vandaag zelfs nog nooit een plaatje/foto!
Ik werk met een elastiekje, sinds ik niet meer alles (a la dirksmama) oppen ... maar ik vergeet altijd het elastiekje te verplaatsen ... dus heb ik ook niets aan ...
In het begin schreef ik ook alles op, maar ik raakte steeds mijn notitieboekje kwijt. Daarom heb zo'n armband aangeschaft. Vond het erg handig en hij is ook nog leuk om te zien. Maar na een tijdje ging Vincent beter verzoeken en werd ik steeds relaxter met voeden en nu gebruik ik hem helemaal niet meer.
Woepsie... Ik heb met mijn armband een hoop stof doen opwaaien... Je kan de armband net zo gebruiken als je zelf wilt. Ik heb er een bedeltje aan gehangen, zodat ik weet wanneer de laatste voeding is geweest. En om te onthouden welke borst ik als laatste gegeven heb, verplaats ik de armband naar die kant. Als variatie zou je er een extra bedeltje aan kunnen hangen voor de tijd waarop de kleine ging slapen. Of eentje om het aantal voedingen bij te houden, maar dan moet de kleine niet meer dan twaalf voedingen vragen... Die laatste had ik nog niet eerder gehoord, maar dat kan ook wel eens handig zijn. Verder als je geen borstvoeding (meer) geeft, kan je de armband ook gebruiken als je meerdere malen per dag moet spuiten of medicijnen moet innemen ofzo.
"t Is leuk als je er aan denkt. Maar mezelf kennende zou ik al heel snel vergeten een bedel te verplaatsen of naar een armband te kijken. Zodra het allemaal liep ging ik even voor het aanleggen borsten wegen, de borst die het volste aanvoelde ging eerst. Maar voordeel is dat het natuurlijk ook gewoon heel leuke armbandjes om te zien zijn! Beter draagbaar na de bv als een voedingsbh (die heb je ook met herinneringsschuifjes).
hallo ladies! wij zijn er weer. Alles heel gebleven en heeeeele mooie sneeuw gehad (wel veel meer dan jullie hier in NL ). Jo vond t ook mooi en heeft op de sneeuw gelopen. Ik heb alles terug gelezen maar beperk me even tot felicitaties: voor Jopie: super zeg een jaar! HOERA en voor bolbuikje: 2x een half jaar! helemaal geweldig. over de armbanden: ik heb ze wel eens zien langskomen op een website maar ik heb nooit iets gebruikt om bij te houden hoeveel voedingen en hoe lang en hoe laat.... ben ik nu raar? Ik heb ook nooit iets opgeschreven, ik onthoud genoeg en voor de rest doe ik maar wat. Gaat prima hier met de bv. Ik kolf helemaal niet meer en ben daar erg blij mee. Zo gaan we lekker verder, denk dat Jo nog 4-5 keer drinkt maar wel minder. 1e voeding is groot en dan laat in de middag een grote en 's avonds en tussendoor wat minder. Krijg nu wel steeds vaker vragen hoe lang ik door wil gaan en of het wel gaat nu Jo tandjes heeft/krijgt. vandaag mn zusje aan de telefoon, die had in haar onschuld aan collega's verteld dat ik nog bv gaf en die mensen: waaaat, nu nog? haha, mn zusje wist niet beter dan dat dat heel normaal is. (en dat is het natuurlijk ook )
Hej Geke, welkom terug! Bedankt. Fijn dat jullie een lekkere vakantie gehad hebben zeg. Sneeuw, das wel een heel aparte ervaring, ofnie? En die collega`s van je zus .
Geke, welcome back! Bolbuikje, gefeliciteerd met je 6 maanden! Over die armband.... ik heb ook een leuke manier om te weten waar ik gebleven ben. Een herinneringsbandje. Dit maakt een meisje dat ik via Marktplaats heb gevonden. Ze zijn echt superhandig. Zeker omdat Kevin bij elke voeding de tweede borst ook bijna helemaal leegdrinkt en ik de voeding erop dus niet zo goed kan voelen waar ik gebleven was. Mocht je weten wat het kost en hoe je ze kan bestellen, dan moet je mij maar een berichtje sturen. Hier gaat alles goed. Geen luchtweginfecties meer gehad, dus een vrolijke, blije baby. Net regeldagen achter de rug, dus productie is weer mooi op peil. Volgende week is hij 6 maanden en dan beginnen we met een fruit- of groentehapje (ben er nog niet zo uit).
Het gaat superhard, het is echt een grote knul geworden. Begint zelfs al een beetje te kruipen. Ik vond de babytijd waanzinnig leuk, maar nu wordt het steeds leuker! (en de bv ook!) Hoe is het met jouw 'beer' Jingles?
Appeltje, ja, dat zit er voor jullie ook aan te komen he. Wij gaan (als we dan toch eindelijk maar eens een keertje gaan beginnen) beginnen met een hapje groente. Is mijn bedoeling. Wel fijn trouwens dat ie geen luchtweginfecties meer heeft gehad, en lekker vrolijk is!
Ik heb net nog eens even de verhalen van langvoedsters in de Linda doorgelezen. Wat super leuk eigenlijk dat er gewoon aandacht voor is, en zo positief. En het zijn ook allemaal van die mooie kindjes, of zou dat gefotoshopt zijn? Als je die prachtige ogen ziet, gericht op mama, fenomenale foto's vind ik hoor. Ik hoop dat ik ook tenminte 2 jaar kan voeden, lijkt mij echt geweldig. Met Jelte gaat het hartstikke goed, hij groeit goed, begint lekker te brabbelen, mamamama, papapa,opahhhhh, bu bu bu (boek, je kan idd niet vroeg genoeg beginnen ), poe poe poe ( poes). Zo leuk, om te zien hoe de ontwikkeling gaat. Wat ze in een jaar allemaal kunnen het is echt ongelooflijk. Vanaf 9 maanden ging het eten hartstikke goed, ik ben zelfs al met een vork bezig. Ik prik het voor hem aan de vork en hij trekt de vork uit mijn handen, en happen maar. Rapley gaat natuurlijk helemaal fantastisch. Ben zo blij dat ik daaraan begonnen ben. Hij eet alles, heeft natuurlijk wel voorkeur maar wie niet, geweldige hand-oogcoordinatie, ben ervan overtuigd dat dat mede door Rapley komt. Borstvoeding gaat prima, 's nachts 1-2 voedingen, voor het slapen gaan 's avonds nog een lange voeding ( 1 uur) en dan over dag nog een stuk of 4 ofzo, varierend in lengte van 10 sec -10 minuten. Hij krijgt nog geen ander drinken dan bv. Misschien na zijn verjaardag dat ik zo Nubybeker aanschaf of een beker met 2 handvaten zonder tuit, moet ik nog maar eens bekijken waar ik die kan kopen. Kortom, het loopt goed, ik ben trots op mijn kereltje, kan er nog wel 2 zoals hem bij hebben 8)
Veel plezier. Wel je camera in de aanslag houden hè?! Ik moet die Linda dan ook maar eens gaan halen. Ik hoor zoveel positieve verhalen!
Ja, jij ook veel plezier alvast he! Uhm hier zowaar wonderbaarlijk nieuws, vers van de pers. Ruben heeft vanmorgen rond 6.30 gedronken, rond 9.30 gedronken, om 12.30 ging dus weer de wekker, maar hij sliep nog zo lief dat ik hem heb laten liggen, en raad eens. Hij word nu net zowaar wakker en begint te bléren! Super, hij vraagt zelf om eten, ruim 4 uur na zn laatste voeding, en dat terwijl het dag is! Word ie dan eindelijk slim . Zo, nu snel even naar hem toe !
Ik las hier of in een ander topic meiden die een slab gebruiken met het voeden. Hier is een super leuke !
Geeft helemaal niet, wat een ogen en veel haar! Beter dan die biljartbal hier . Die natuurlijk ook prachtig is. Las ik trouwens laatst een berichtje van jou op bijvoedingsforum over voeding en eczeem. Of was de naam-naam combinatie toevallig hetzelfde? Mads heeft ook eczeem, plekjes op zijn billen en in knieholte. Heb nog niet besloten hoe wat waar wij gaan bijvoeden, maar we gaan het voorzichtig doen, dat is zeker.