Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is waarschijnlijk beter om het schriftelijk te doen. Gewoon aangeven dat je i.v.m. je bevalling natuurlijk nog geen nachtdiensten draait en dat je gebruik zou willen maken van je voedrecht en het liefste op de volgende manier:....

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.549
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Hoi allemaal, het is alweer een paar dagen geleden dat ik hier geweest ben en er is weer aardig wat gekletst. Heb alleen de laatste 3 pagina's teruggelezen.

@ Jingles, wat is je mannetje groot en stoer zeg!. Daar kun je trots op zijn.

@Sembo, wat een heerlijk ventje om zo jullie een beetje voor de gek te houden.

@ Appelsientje, wat vervelend voor je zo'n hoofd, hopelijk draait ze snel bij.

@ Bolbuikje, wat een actie van Malou, inderdaad, had die tante het maar eerst moeten vragen. Hopelijk heeft Malou er verder geen last van gehad. En wat mooi dat Ruben nu ook steeds meer zelf komt.

Hier gaat het prima, afgelopen zaterdag met de trein naar mijn schoonouders geweest. Ik dacht dat ik Eliora genoeg te eten had gegeven, maar daar was de dame het niet helemaal mee eens, dus heb ik voor het eerst in de trein gevoed, voelde me niet helemaal op mijn gemak, maar ja, soms moet je wat, je kunt je kindje natuurlijk ook niet laten huilen van de honger, daar zou ik mij nog ongemakkelijker bij voelen.
    Het is zo leuk om te zien dat ze steeds meer en wilder gaat bewegen in de box en dat ze steeds meer verschillende geluidjes gaat maken. Ze is vaak echt blij om mij te zien, erg bemoedigend voor mij.

Een prettige avond allemaal.

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wow wat gaat hier hard (of wat ben ik sloom ;))!

Even een paar korte reacties:

BB, super dat Ruben zelf vraag neigingen gaat vertonen. Eng he, zonder de klok?! :D
    Heftig verhaal van jullie vriend. Gecondoleerd :(

Sembo, lekkere vakantie gehad lees ik! Ik krijg nu helemaal de kriebels, maar duurt nog ruim een maand.
    Whahaha bijdehantje die Sem om zo onder zijn prikjes uit te komen!

Salapio, lastig dat je minder kolft dan Mirre drinkt. En de neusspray helpt ook al niet :( Kolf je met de hand? Anders misschien eens elektrisch proberen? Ah, ik lees dat je veel tips hebt gekregen. Hoe gaat het nu?

Appelsientje, balen dat je scheef wordt aangekeken op het werk als je gebruik maakt van je kolfrecht. Zelf heb ik daar geen last van, maar dat komt omdat ik 'de baas' ben, hihihihi :D

Jingels, mooie cijfers! :D

Pareltje, stoer zeg voeden in de trein :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    He trotse mama's!

Bolbuikje, gecondoleerd met die vriend van jullie... fijn dat je wel afscheid had kunnen nemen, maar het is en blijft moeilijk, zeker met die leeftijd.
    Fijn dat Ruben het toch een beetje door lijkt te krijgen, maar ik snap dat het voeden op jouw verzoek toch ook wel handig is (was :D ;)).
    En die tante van Leander, eigen schuld hoor, net goed! :) Wel sneu voor jullie en Malou :(, dat mensen daar nou niet bij stilstaan.
    En over tandartsassistente zijn en kolven, ik zou het geweldig vinden als ze tijdens een behandeling zou zeggen van: die en die neemt het over, ik moet kolven :D. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zo over denkt ;).

Sembo, hih, ja ik mis Eva wel als ze zo lang slaapt. Is ook wel lekker hoor, maar ik ben het niet gewend dus is het opeens erg rustig.
    Die neusspray gebruik ik niet omdat ik 'm niet mag ivm hoge bloeddruk verleden en evt. zwangerschap. Helaas... maar het zij zo.
    Ik zou zeker wel oefenen met kolven, ik ben blij dat ik elke avond gekolfd heb, wordt je er toch wat handiger in. En je kan mooi een voorraad aanleggen, dan is de druk niet zo groot als het even niet lukt op je werk. Wanneer moet jij weer werken dan? Ik dacht het ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer terugvinden zo snel...
    Haha, ik geloof dat ik de enige was die heeft gezegd, door laten slapen. Maar uiteindelijk heeft het zichzelf dus opgelost :D. Tja, ik zal Eva straks toch wakker moeten maken denk ik als het met werk niet zo handig uitkomt. Anders drinkt ze een voeding meer dan ik kolf, ook niet handig.
    En hij heeft goed zijn prikje weten te ontlopen ;). Eva moet donderdag voor de 2e, maar van de vorige keer had ze niet veel last, ze sliep wel wat meer, ik hoop dit keer ook ;).

Nynke, bedankt hoor. Zal de tips en oppeppende woorden voor morgen gaan gebruiken ;).

Appelsientje, balen dat je werkgever zo reageerde :(. Hier zo ongeveer het tegenovergestelde. Op je strepen blijven staan hoor! Je hebt zoals BB al schreef heel veel rechten. Maar kolven onder druk is wel heel lastig, dus ik hoop dat je het van je af kan zetten. Anders kom je maar hier spuien, wij praten je dan wel moed in (tegen die tijd kolf ik als de beste! (hoop ik ;)).

Jingels, klein beertje hoor die Jelte! Ben benieuwd of Eva de 10 kilo dan haalt. En nog een stoer ventje ook. Wat het cb betreft kan je je inmiddels onder de langvoedsters schalen :(.

Pareltje, ook weer wat overwonnen toch door in de trein te voeden? Maar als je kleintje honger heeft dan maakt niets meer uit. En geweldig inderdaad als ze zo blij is je te zien, heerlijk gevoel he!

Vandaag ging op het werk eigenlijk wel goed, even heel erg wennen, maar ik had het alleen vanochtend de trap af nadat ik gedag had gezegd even heel moeilijk. Daarna ging het eigenlijk wel. Ik zag heel erg tegen het kolven op, maar om 9 uur ging het best goed! Mijn tsr kwam ietwat laat, maar na wat wisselkolven had ik uiteindelijk 170ml! En ik had een bakje van 180 dus dat pastte maar net :D. Bij de 2e kolfsessie kwam mijn tsr na ongeveer een half uur :confused:. Uiteindelijk 100ml gekolfd. Hopelijk wordt het in de loop van de tijd iets meer die 2e sessie, maar als het zo blijft is het in ieder geval genoeg, aangezien ik elke avond ook kolf en dat blijf doen. Er zijn trouwens nog 2 andere vrouwen die kolven, vanmiddag was het zelfs dringen geblazen :D. Maar voel ik me tenminste niet zo alleen wat bv betreft Een collega van me vanmorgen zei, toen ik vertelde bang te zijn dat het kolven niet zou lukken: dan stap je toch over op de fles. Dat zij dat nou heeft gedaan, moet ze zelf weten, ik wil graag bv blijven geven!
    Ze gaf me trouwens het bedrag door dat we van de belastingdienst terug gaan krijgen (haar man is onze financiele man) en dat was niet mis! :confused: Beter dan een paar duizend euro betalen waar ik op uit kwam...
    Ik heb trouwens, in tegenstelling tot Appelsientje, een hele fijne werkgever. Ik heb een nogal stressvolle baan, maar ga nu een soort van vliegende keep spelen en overal inspringen waar nodig. En als ik er niet ben, dan moeten ze het lekker zelf doen ;). Dus de druk ligt niet zo hoog bij mij. Ik kan dus later beginnen, of eerder weg als ik wil en 2x kolven, nu ben ik nog een uur weg telkens (ook omdat ik overal iedereen tegenkom ;)). En ik kan zelf bepalen welke tijden ik werk. Maar mijn baas sprak wel zijn voorkeur uit, even kijken of dat gaat werken, maar dat moet wel lukken. Ik kan hem natuurlijk ook wel wat tegemoet komen! Ik ga dan ook geen pauze nemen. Ik ben bij deze baas trouwens overspannen aangenomen en heb een vast contract gekregen toen ik net bevallen was (was eerder al vastgelegd hoor ;)). Dus ik wist dat kolven enzo ook geen probleem zou worden.
    Verder ging het met Eva en mijn vriend ook wel goed, alleen heeft mijn vriend haar vanmiddag veeeeel te laat op bed gelegd. Zij overstuur en uiteindelijk in zijn armen in slaap gevallen. Toen even bij mij en toen ik haar in bed wilde leggen, werd ze wakker en begon te kletsen/klagen en het leek maar niet op te houden! Was zo zielig! (en ook een beetje schattig...). En vanavond tijdens de voeding deed ze het weer, ze moest echt haar ei kwijt :D. Ze heeft vandaag trouwens 160 en 120 ml op. Dus ik heb bijna gekolfd wat zij gedronken heeft! Vanavond weer kolven dus haal ik haar weer in ;).
    Nu hopen dat het kolven morgen weer zo'n beetje hetzelfde gaat of iets beter. Ik vind het toch wel spannend telkens.

Liefs,
    Snoopy

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    pareltje, in de trein wat goed zeg! Maar kan me voorstellen dat het een beetje ongemakkelijk voelde..

Snoopy, wat fijn dat je toch goed gekolft hebt. Tja het begin is er toch? En viel je eerste werkdag mee?

Ik heb even over mijn 'kolfrecht" nagedacht en heb besloten om eind deze week even te bellen en dan (nogmaals) te vertellen dat ik graag de bv door wil zetten en dat ik dan 3 keer wil gaan kolven en een uurtje eerder weg wil zodat ik die voeding live kan voeden. Ik zal dan aangeven dat ik het kolven ga proberen te combineren met de pauzes voor zolang dat goed gaat. Dan ben ik de andere collega's niet tot last.
    Ik heb besloten om nu maar een keertje voor mezelf en Thijs te kiezen en haar er maar op moet wijzen dat er zoiets als een kolfrecht bestaat (mocht het nodig zijn...). Mocht ze moeilijk doen, dan (probeer) ik daar niet op in te gaan. Als het een probleem wordt dan kan ik altijd nog via P&O regelen, die staan daar wel voor open. Wat een gedoe zeg... wordt vervolgd dus..

liefs

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Appelsientje, you go girl! :thumup:
    Het is vervelend als het zo moet, maar het is je goed recht. En het gezondst voor jou en je kindje en dat is uiteindelijk ook weer een voordeel voor je werkgever ;).

Mijn eerste werkdag viel op zich wel mee, maar wel weer erg wennen, er zijn ook wat dingen veranderd toen ik weg was. En ik voelde me een beetje ontheemd, voelde ik me eerst heel prettig en thuis op mijn werk, nu moet ik heel erg wennen. De situatie is natuurlijk ook helemaal veranderd en ik werk nu veel minder, ook een heel verschil. Voel me er, ook door het kolven, een beetje voor spek en bonen bij zitten, maar als ik op gang ben gekomen zal dat wel weer meevallen ;).
    Ik heb vandaag alleen maar zo'n 900 mails doorgespit, meer niet (was ook wel genoeg :D).

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hallo kletsies :)

appeltje, wat vervelend dat het lastig loopt met het regelen van je kolfrecht. Maar komt vast goed hoor, ik heb ervaren dat de meeste mensen toch wel goed reageren als je ze uitlegt waarom je graag wilt kolven. Ik schoot in het begin ook gelijk in de stress toen er geen kolfruimte geregeld bleek enzo maar was geen onwil, ze hadden alleen echt niet door dat het voor mij heel belangrijk was dat dat goed geregeld was. Maar scheelt misschien dat ik meer met mannen te maken heb op mn werk, die denken al gauw, tja, zal wel, vrouwending :)
    Zet hem op iig!

bb: wat een verhaal van die tante: echt stom! dat doe je toch niet zomaar. nou, malou heeft t goed gedaan.

jingles: allemachtig over de 10 kilo. lekker ventje heb jij :) wij gaan ook gauw weer wegen en prikken halen. haha, maar wij halen de 10 kilo ook nog niet hoor stranger!

sembo: raar he, die koorts die ineens komt en weer weg is. hoop dat het geen voorbode van een ziekte is en dat het echt een 1 april grap was van sem.

o, en over kolven: het gaat steeds beter hoor, begin is echt wennen. eerst deed ik 45 min over kolven (enkelzijdig) en aan het eind nog maar 10 min (dubbelzijdig). zeker op je werk is het ook wennen met ontspannen zitten. geef jezelf even de tijd om in een nieuw ritme te komen dan lukt t vast!

snoopy: dat je even moet wennen is logisch joh, komt vast wel goed. haha, en je vriend moet ook wennen he, die weet alles nog niet zo goed als de mama. hier hebben we daar nog steeds last van ;)

ik kwam vandaag laat thuis (half zeven), mn vriend had Jotje van de creche gehaald. die was lekker aan het spelen en door het dolle heen toen ik thuis kwam, moest eerst met mij het hele huis doorlopen (aan de hand dus he, hij loopt nog steeeeds niet ;)) En toen nog eten en even in bad... lekker laat allemaal.

zo, en nu ga ik even kolven want na de hele dag zonder kon Jo alle melk niet eens op en ik wil geen BO natuurlijk.
    tot later!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Aha ik snap het ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er even flink de P in. Heb koppijn, ben moe, moet morgen om half 6 weer op en heb net met pijn en moeite (tepels wit uitgeslagen :oops: en 3 kwartier bezig) 60 ml gekolfd, geen tsr :(, gewoon helemaal niet.
    Terwijl ik een paar dagen terug 's avonds op m'n gemak in 10 minuutjes 100ml kolfde. Het zal wel van de stress van het weer werken komen. Hopelijk gaat het in ieder geval morgenochtend weer net zo goed als vanochtend, dat zou wel wat schelen.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het de volgende keer niet wil, blijf dan niet 3 kwartier ploeteren, maar stop, loop een blokje, drink een mokje en probeer het een half uur later opnieuw...wil nog wel eens helpen...

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Snoopy: meis geen drie kwartier door gaan hoor. Een kwartier kolven komt er dan niks. Stoppen en wat anders gaan doen. Probeer echt niet te stressen maar blij te zijn met alles wat je kan kolven dan gaat het een stuk beter.

@Nemo: leuke grap of niet dan? :)

@Geke: kolf je op je werk nu helemaal niet meer? En lukt dat allemaal?

@Appelsientje: goed voor jezelf opkomen hoor.

Hier gaat alles nog steeds goed. Het begint er langzaam op te lijken dat Marijn gaat doorslapen van 23.30 tot 06.00 uur. Heerlijk hoor. Maar ach mss roep ik dit nu te hard en komt hij vannacht weer gezelllig.

14. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.549
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Goedemorgen allemaal,

Nou, het lijkt er hier op dat Eliora het schema wat ik voor haar had bedacht voor de nachtvoedingen, in de war aan het gooien is. Het was dat ze rond 22.00 uur de laatste voeding kreeg, dan rond 3.30 uur de eerste voeding en rond 7.00 de tweede voeding. Nu is het al 2 nachten zo dat ze zelf al om 2.00 uur wakker wordt en dan tegen 6.00 uur. Ik vind dit best wel vreemd en op deze manier gaat ze weer richting 11 voedingen, ben daar niet zo blij mee, maar ja, als ze vind dat ze dat nodig heeft. Heeft iemand enig idee waarom ze nu niet meer doorslaapt van 22.30 uur - 3.30 uur? Zou het nog te maken kunnnen hebben van de overgang naar de zomertijd?

Een prettige dag allemaal en voor degenen die kolven, veel succes daarmee.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pareltje: voed je op jou verzoek of op haar verzoek? Ik heb gemerkt dat Marijn absuluut niet in een regelmaat te duwen is. Tot voorkort kwam hij ook voor 9 voedingen en sinds een week heeft hij er maar 6.
    De klok kan er zeker mee te maken hebben.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, lastig he, dat afscheid nemen van die kleine smorgens :( ! En op je werk dus toch nog 2 moeders die kolven. Wachten jullie op elkaar? Of gaan jullie dan tegelijk zitten? (sorry nieuwschierig) Geweldig trouwens dat ze toen je thuis kwam haar ‘ongenoegen’ even tegen je uitte, geweldig toch! Dat kolven, idd niet 3kwartier aan een stuk gaan zitten doen hoor, daar schiet je niks mee op. Word er alleen (nog meer) ge-stress-der door! Hoe is het vandaag gegaan? En met het werken? Uhm, ja, allicht dat er sommige mensen zijn die er niks om geven als er tijdens een behandeling gewisseld word. Maar vooral bij angstige patiënten is het gewoon not-done om te ruilen. En ja, dan maar even niet hoor! Blijven nog genoeg leuke dingen over! Haha! Controle`s, Vullinkjes, Extracties, Foto`s, Instructie etc, allemaal zo gepiept! Gewoon ff schuiven en nadenken of het wel of niet kan op dat moment, en anders even de assistenten-ruil! (voor het starten van een behandeling dan he) Wij beginnen namelijk smorgens samen met 1 tandarts, en daar blijf je dan eigenlijk de gehele dag bij. (dat spek en bonen gevoel, daar vrees ik ook voor, ik mag straks alleen de korte, makkelijke, simpele dingen doen. Jammer, maar als troost, zeg ik tegen mezelf, dat is ook leuk 8) ! Maar 900mails :confused: )

Appelsientje, die tip van DM is wel een goeie, zet het op papier, en stuur die op, of ga hem langs brengen. Dan heb je het op papier, voor als je van de zenuwen niet meer weet wat te zeggen. (evt. een kopietje van ‘het kolfrecht’ bijvoegen?

Geke, alvast succes met het wegen en de prikken! Ben je dan niet mega benieuwd naar het gewicht? Als je al zo lang niet geweest bent? Wij zijn nu 2 weken (en 1dag :) ) niet geweest, en ik kan het haast niet houden om niet toch te gaan wegen. Haha!

Nemo, whoops :oops: , ik snapte er niks van, ook niet toen DM zei dat het nog maar 1 uurtje kon. Heb het echt 3 keer gelezen :oops: . Ik dacht, ow, dan moet je zeker kolven en kan je je kindje chocolade melk geven. (ik dacht zelfs nog, dan zijn er zeker mensen die dat echt willen) Whaha! Toch nog in een 1 april grap getrapt! En ik heb er nog wel zo een hekel aan!

Nynke, lekkere nachten zo! Hoop voor je dat het even zo blijft hoor! En ja, het is zo weer veranderd.

Hier lijkt Malou verder geen last te hebben gehad van haar slagroom-ervaring! En Ruben, snapt het echt! Al laat ie af en toe wel erg lang op zich wachten hoor! :)
    Eigenlijk verder hier niks, alleen dat ik reuze benieuwd ben naar de gewichten! Ik wil cijfertjes zien! Whaha! :) :)

17. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Snoopy, ik werk in het basisonderwijs maar ik ga na de zomer pas weer aan de slag. Ik had nog geen vaste plek in het onderwijs en ik zou vanaf 1 half maart eigenlijk weer aan de slag gaan.Maar ik heb totaal geen zin om tot de zomervakantie invalwerk te gaan doen op verschillende scholen in Rotterdam. En ik wil BV blijven geven en om als invalkracht iedere keer weer te gaan kolven. Mijn vriend en ik hebben daarom besloten dat ik pas na de vakantie weer aan de slag ga. Dus dit jaar geen vakantie in de zomer. Maakt me trouwems echt geen donder uit dat we nu veel zuiniger aan moeten doen. Maar helaas moet er na de zomer wel weer centjes verdiend worden. Ik vind werken helemaal niet erg hoor, alleen vind ik Sem veel leuker :D
    Hoe voel je je nu? Geen last meer van hoofdpijn hoop ik. En hoe beviel je tweede werkdag? Geweldig om te lezen dat Eva je zoveel te vertellen had, dat is toch prachtig!

Appelsientje, goed van je hoor. Ga ervoor waar je recht op hebt! Heel vervelend voor je dat het zo moeilijk moet gaan,maar je hebt je rechten!
    Geke, Oh heerlijk kom je thuis en word je zo mooi en leuk begroet door je kindje. Dan vergeet je toch alles! Het mooiste wat er is.
    Nynke, heb je nog door kunnen slapen vannacht?

Nou Sem heeft idd geen last meer gehad van de koorts dus hij is mooi onder zijn prik uitgekomen. Maar dan heb ik leuk nieuws voor hem: over twee weken mag hij weer :rolleyes:

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nynke, ik ben twee weken weggeweest en niet alles bijgehouden wat er in die tijd geschreven is dus het spijt me als het al ter sprake is geweest. Maar ik ben benieuw hoe het nu met je moeder gaat, en met jou natuurlijk.

19. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Snoopy, rustig aan hoor! Komt wel goed, niet te veel stressen!

Nynke, wat fijn dat Marijn nu wel de slag te pakken heeft, hopelijk blijft hij zo doogaan

Pareltje, ja misschien zomertijd. Of ze is aan het regelen? Thijs was ook wat eerder vannacht, maar hij is gisteravond aan de borst in slaap gevallen en heeft dus niet een volledige voeding gehad, dus had ik wel gedacht dat hij eerder zou komen.

Thijs is vandaag helemaal in de war met de voeding. Heel gauw afgeleid, alles is interressant, en laat dan weer vrolijk los en gaat lachen... pff
    Dan drinkt hij zich niet volledig vol en komt 1,5 uur later weer.. ik heb al met een hydrofielluier om hem heen zitten voeden, hij vind alles om zich heen zo mooi :)
    een fase zeker?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    He mama's!

Even ego hoor: 2e dagje ging lekker, de eerste kolfsessie kwam mijn tsr na 10 minuutjes en ik heb 3 kwartier op mijn gemak 'gewisselkolfd' en had 180ml! De 2e kolfsessie had ik na 5 minuten mijn tsr en heb ik in een half uur 120ml gekolfd en toen vond ik het wel best (er kwam ook niet veel meer), 300ml totaal! Vanochtend had ik nog 20ml nagekolfd en vanavond ga ik weer proberen wat te kolven, maar nu zal ik stoppen als het niet gaat ;) :oops:.
    Verder voelde ik me vandaag wat minder voor spek en bonen erbij zitten, ik heb best wat nuttigs gedaan!

Ik kom vanavond nog even reageren!

Liefs,
    Snoopy

Deel Deze Pagina