Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja had ik ook gedaan, de cursus. Boeken van LLL verslonden. k Had een goede kraamhulp die me meteen de ochtend na Jariks geboorte (hij is 's avonds geboren) aan het kolven zette. Tepelhoedjes pas op het allerlaatst. En toch... niet gelukt...

Hoewel er een aantal dingen zijn die ik achteraf anders aan zou pakken... Ik zou meer op mijn strepen zijn blijven staan en er meteen de lk bijgehaald hebben. Maar ja ik was ook overdonderd door de snelle bevalling. En ik zou de baby de volgende keer op zijn gemakje zelf laten zoeken naar de tepel.

Denk dat ik de volgende keer alles op papier ga zetten hoe ik het wil (geboorteplan) en mijn man meeneem naar de infoavonden van de VBN, dan weet hij er ook meer van en kan hij, als we dingen van tevoren afspreken, doorzetten als het mij niet lukt zo snel na een bevalling.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hè, vervelend Karin dat het kolven zo slecht gaat... :(

En geef je Nick nog ander vocht naast de bv?

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Loeki: mooie kleding heb je aan, is dat een speciaal borstvoedingsshirt ?
    En een regeldag met 8 voedingen ? Pf dat is heel normaal hier 8 voedingen per dag.

Vraagje hoe lang mag een kindje zonder bv ? Die van ons slaapt nu door hij zit soms 10 uur zonder voeding. Ik vind eigenlijk te lang.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @duikster: Nou ik ben benieuwd... Ik krijg bijna mijn nieuwe droogpak, dus zoutsmaak zit er bij ons niet aan. :D

Ik had in eerste instantie het idee zeker 3 maanden volledig bv te geven nu wil ik wel voor het half jaar gaan. Daarna zien we wel weer want dan moet je toch gaan bijvoeden

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik geef nu ook alweer een week bv. Na een (weeral) moeilijke start is de bv nu goed op gang en wat ben ik trots dat ik m'n kleine man het beste van mezelf kan geven.
    Ik blijf deze topic zeker volgen, want ik zal er wel nog veel van kunnen opsteken.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hej Kathy, ik heb gemist dat je al bevallen was. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Leander (wat een mooie naam trouwens).

Hoe gaat het nu?

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb het nog niet gemeld in het gedeelte 'geboorte' :oops:

Nu gaat het behoorlijk goed. Deze nacht hebben we de eerste nacht achter de rug dat we toch een beetje hebben kunnen slapen. Onze jongen is maar 2x gekomen voor een voeding en is meteen daarna weer lekker gaan slapen.
    De nachten ervoor waren een ramp. Telkens van rond 12uur tot 4 uur 's morgens was hij aan het huilen. Hoeveel ik hem ook aanlegde niets baatte. Dus was ik behoorlijk uitgeput.

De bv is, net zoals bij Serjenka, moeilijk op gang gekomen. De 3de dag had onze jongen zo'n grote honger, maar kwam er helemaal niks uit m'n borsten en ben ik moeten gaan kolven. Op dag 4 ging dit al stukken beter en had ik het gevoel dat m'n productie op gang gekomen was. Maar op advies van het ziekenhuis heb ik toch nog een beetje moeten bijvoeden met fv en dat niet echt met m'n zin.
    Sinds maandagnamiddag ben ik terug thuis. Ik leg m'n jongen telkens aan wanneer hij erom vraagt en heb het gevoel dat dit een positief effect heeft op m'n productie. 2 nachten geleden heb ik toch nog eens bijgevoed met fv omdat ik er helemaal doorzat. Sindsdien heb ik niet meer bijgevoed en lukt het 's nachts ook met alleen de borst en daar ben ik supertrots op.
    Ik ben van plan om volledig voor de bv te gaan ondanks de onzekerheden die er met momenten bij komen te staan.
    Af en toe ben ik toch nog wel eens bang dat hij niet genoeg binnenkrijgt. Maar hij heeft plas- en poepluiers, dus dat lijkt mij ok.

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou Kathy die onzekerheid heb ik na 4 maanden nog hoor ;) . Als de plasluiers voldoende zijn en je mannetje oogt tevreden (voor zover je dat met zo'n kleintje in kan schatten) gaat alles goed. Zorg daarbij ook goed voor jezelf he en ga af en toe lekker even liggen, als je dat niet al doet. Hoe voel je je verder? En idd een hele leuke naam!

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Verder voel ik me erg goed. Nu toch, de eerste dagen wat minder door slaaptekort.

10. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik denk dat je vooral veel leert van het misgaan van de bv bij je oudste. Je wordt op eoa manier wel zekerder en je weet gewoon meer. Dat was bij mij iig zo en ik zie dat bij jou ook terug.
    Bij de 2e had ik mijn man ook meer geinstrueerd wat ik wilde zodat hij me kon helpen als ik het zelf niet kon zeggen zal ik maar zeggen.
    Bij jullei volgend kindje gaat het vast helemaal goed joh.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Grappig, herkenbaar wat je schrijft. Het enige waar ik wel over twijfel zijn mijn tepels die zijn vlak. Met kolven komen ze wel naar buiten maar na het kolven zijn ze in no time weer gewoon vlak. Nou ja het is nu nog niet van belang tegen die tijd zal ik er zeker goed over nadenken.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier opok vlakke tepels hoor... vooral de eerste weken wat lastig maar je kind went eraan en kwestie van wat extra begeleiding bij het aanhappen.

Maar nu... ff stoom afblazen. Net terug van het CB. Begon ermee dat hij niet niet zoveel gegroeid was als anders. (kom op hij kan toch niet een kilo per maand blijven aankomen) Vervolgens vielen ze over het feit dat het aantal voedingen ergens tussen 5 en 10 per dag ligt, daarna vol verbazing dat hij nog niks anders heeft gekregen dan bv (ze vroeg het wel 3x, ook geen fruit, ook geen groente, slokje water dan?), daarna dat hij nu toch aan de prutjes moest... heb dat maar gelaten voor wat het is daar ga ik volgende keer nog wel op in en om de boel af te sluiten begon ze over pap.
    We moeten echt probren te voorkomen dat hij snachts bv krijgt want voor je het weet is hij eraan gewend en daar zat ik natuurlijk niet op te wachten (fijn joh als er voor je gedacht wordt) Zogauw ik merkte dat hij onrustig werd moet ik niet denken van goh ik laat hem wat vaker drinken, nee dan halen we bambix in huis of rijstebloem ed.
    Verder moest ik maar niet meer voor de nacht kolven (hij drinkt voor jet laatst om 19.30) want dan blijven mn borsten maar melk maken... (ik ben juist van mening dat meer dan 12u zonder bv te geven te lang is om mn productie goed te houden dus kolf ik voor het slapen gaan)
    Kortom ik verschil wederom nogal van mening... zelfs mn man die erbij was vond het advies niet oke.

Verder alles helemaal oke. Hij heeft zn laatste prikken gehad voor de komende tijd en 20 sept. mag hij weer komen.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dat idd een BV-shirt, echt heel fijn, ik heb er geen moeite mee om me bloot te geven voor de BV, ik kan echt overal zitten voeden, maakt me niet uit, maar als het discreet kan dan zal ik dat ook niet laten.

8 voedingen + 2 flessen was voor Annika echt wel veel. Ze heeft gisteren ook heel erg veel geslapen en maar 5 voedingen gevraagd en nu zit ze voor vandaag ook pas op 3 voedingen, ik weet niet wat me overkomt.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zeeuwsmeisje, m'n oren klapperen ervan :confused: Ik snap nog steeds niet hoe de CB's zulke verschillende adviezen kunnen geven. En vooral niet dat die adviezen afwijken van het advies van de overheid.

Loeki, Dylan komt sinds gisteren ook minder vaak. We zitten nu op schema voor 6 voedingen.

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Loeki: Ik voed ook echt overal, inderdaad niet zo dat ik prompt mijn shirt omhoog doe o.i.d. Ik heb veel overslag shirts, die zijn mooi handig. Een hydrofielluier eroverheen werkt ook goed.

@Stranger: Ik heb ook vlakke tepels ondanks dat ze er zo niet uit zien. Onze zoon had enorme moeite om ze te pakken te krijgen. Een tepelhoedje bracht in eerste instantie uitkomst. Een teken is als kindje goed hapt en als het ware van je borst af glijd dan reageren je tepels niet goed. (Het is nog niet van toepassing maar voor de toekomst ;) )

@Zeeuwsmeisje: Trek je niets aan van het cb. Jij weet het beste wat goed is voor je kind en wat niet. En hou rekening met de BV curve! In vele cb gebruiken ze de kv versie!

@Kathy: Het gaat echt al vlug goed zo te horen super! BV is vaak doorzetten maar dat zit niet fout ;) En die onzekerheid, als je kindje voldoende plasluiers geeft is alles goed! Maar die onzekerheid is heel normaal hoor!

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zeeuwsmeisje, gewoon volgende keren voor de prikjes gaan en hun lekker laten kletsen. Wat een onzin zeg. Hier ook BV iig t/m 6 maanden en dan naast de BV kijken of ze iets anders wil, stukje fruit of zo, maar de BV blijft zeker zolang het wil.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Zeeuwsmeisje: PF heeft die muts er last van als jij 's nachts nog voed ? En laat ik verder maar niets van zeggen :evil: . Gelukkig weet jij veel van bv af, maar als je die adviezen van het cb zou volgen zou dat wel eens drastische gevolgen kunnen hebben voor je productie of je wordt zo onzeker dat je stopt met de bv.
    @Stranger: ook ik heb een ingetrokken tepel. In het begin was het echt even "klooien". Ook wel eens met een tepelhoedje gevoed. En ik moest ons kereltje vaak even helpen (hamburgergreep). Maar nu sinds een paar dagen kan hij die borst ook zelf aanhappen zonder mijn hulp.
    @Loeki: waar heb je dat shirt vandaan dan ? H&M heeft ook bvkleding maar niet zo heel veel bijzonders vind ik.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Deze heb ik bij shop4mama.nl gekocht.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Sinds vorige week heeft Dylan echt z'n duim ontdekt. Hij duimt nu vol overgave (is nu nog lief :p). Ik heb het idee dat hij sindsdien, of misschien wel hierdoor, minder voedingen nodig heeft. Mis ik nu de signalen of heb ik hem de hele tijd overvoerd?

Ik vind het moeilijk te bepalen wanneer hij nou honger heeft.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier hetzelfde Jopie, we gaan gelijk op hè

Deel Deze Pagina