Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    bb, ja idd ik zet het op papier en als ik bel dan zeg ik dat ook wel even dat ik dat opstuur en een kopie van kolfrecht dat is een goeie, die gaat mee dus! (Heb vandaag geen tijd gehad om te bellen, en stiekem ook geen zin.... :oops:)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En de zomervakantie eindigt lekker laat in Rotterdam, dus Sem boft: fulltime mamamelk! Tegen de tijd dat je gaat werken kan hij waarschijnlijk een stuk langer zonder de borst, hoef je hooguit in je lunchpauze even te kolven. Al enig idee in welke wijken je terecht komt (ik heb een aantal jaar in Feijenoord gewerkt).

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELSIENTJE, vervelend zeg ... wat een gedoe ... gewoon je niets aantrekken van zeurende hoofden :)wink:) ... poot stijf houden! En ik sluit me helemaal aan bij Dirksmama :D

JINGELS, super zeg ... idd wat een beer ... lang leve mamamelk :D

SEMBO, :) ... dat wordt wat ... als ie zn huiswerk moet maken :)

PARELTJE, super voeden in de trein :D

SNOOPY super dat het kolven goed is gegaan ... en ook je eerste werkdag doorstaan (en je vriend ook haha) ... En om maar even hetzelfde advies te geven als ik heb gekregen ... relax wat betreft het kolven ... komt vanzelf wel goed :D

Geen tijd meer voor meer reacties ... vanavond lekker naar toneel :D ... Mirre heeft vandaag heel raar gedronken ... morgen meer nieuws ;)

4. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ha snoopy, klinkt goed! haha, wel cc-tjes tellen zo he... deed ik ook steeds. misschien kun je net als stranger een excelletje met grafiekje maken, vond ik wel grappig :)

sembo: lekker dat je nog even niet hoeft te werken. ook helemaal niet erg in de zomer :)

nynke: wat lekker dat je nachten wat langer worden!
    een dag niet kolven kan ik nu wel, is dan van 7.30 tot 18.30 maar toen wilde ik echt wel een baby aan de borst! en 's avonds dus maar even gekolfd maar dat leverde maar 80 cc op. heee... ben ik het nu al verleerd? ik had ruim een week niet gekolfd. ik ben de laatste tijd veel thuis (solliciteren en proefschrift afmaken) dus das makkelijk.

appelsientje: ja, dat is een heeeele lange fase... afgeleid zijn ;) ik denk niet dat ie nog ophoudt. ik voed bijna alleen nog maar in Jo's eigen kamertje want bij elk geluidje is ie afgeleid.

bb: ik was twee weken terug nog op t cb hoor dus ik ben niet heel benieuwd. we gaan ook over 2 weken pas. tja, weetje, het maakt me niet zoveel uit nu het gewicht. het gaat goed, dat zie ik zo ook wel.

nouja, vandaag dan even niet goed. Jo gooide vanmorgen toen ie net aan de ontbijttafel zat zn ochtendvoeding er compleet uit. mn vriend heeft hem weer in bed gelegd en hij sliep zo weer 2 uur, en dat terwijl ie pas om 8.30 wakker was. Hij is ook aan de diarree dus lijkt weeeeeer een buikgriep, de 3e hier. nu is ie heel vrolijk de cd's uit de kast aan het trekken dus het ergste is al voorbij denk ik. hopen dat wij de dans ontspringen...

5. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ah arme Jo alweer? Heel veel beterschap gewenst!

En appelsientje, ik voed ook vanaf dat ze 3 a 4 maanden is alleen nog maar op haar of onze slaapkamer, anders word er echt niet gedronken.

Gister bij cb geweest voor de laatste dktp prikken, ging redelijk alleen vandaag erg uit haar doen, huilerig en een best behoorlijke rode plek op haar been. Verder was ze 9240 gram en 75 cm. Mooi op schema!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    appelsientje, misschien idd een fase? misschien aan het regelen? Of misschien graag bij jou zijn?

snoopy, goed gekofd zeg! Super joh!

Paprika, dat zijn mooie cijfers, zielig he, die prikjes. Maar het is voor een goed doel he!

Geke, oja, dan valt het nog wel mee ja. Maar beterschap voor die kleine! Snel opknappen hoor, of had je hem stiekem iets vies gegeven ;) ?

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    iets vies?! BB, je beledigt me ;) hij had alleen nog maar lekkere mamamelk op! daar kun je toch niet misselijk van worden haast. gaat nu goed geloof ik hoor!

paprika: mooie cijfers! gaat het beter met de rode plek?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, dan kan het idd niet vies geweest zijn! haha!

*bied excuses aan, aan geke* :)

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hai ladies,

Volgens mij gaat het goed met zo'n beetje iedereen he?

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, super dat het kolven beter gaat :D

PAPRIKA, ik geloof dat ik ook maar moet stoppen met beneden kolven (laat staan als er bezoek oid is) ...

GEKE, gaat het al beter met Jo? Hopelijk was het een eenmalige lozing!

JINGELS, hier gaat het prima ... bij jou ook?

Zoals gezegd heeft Mirre gisteren raar zitten drinken. Ik denk dat ze echt te veel wordt afgeleid overdag. De late avond en nachtvoeding gaan heel erg goed ... en de ochtendvoeding na een kleine opstartproblematiek ook super!

Ik heb ons ochtendritueel doorbroken - meestal valt ze aan de borst in slaap en zo sluimeren we samen nog wel eventjes door. Mirre slaapt dan echt nog tot een uur of 9-11! En ik lig in een redelijk onmogelijke houding en slaap soms een seconde of 10 :) ... Vanochtend heb ik r na wat geknuffel lekker in dr bedje gelegd. Maar nu ligt ze al weer te pruttelen. Ik hoop dat ze uit zichzelf weer in slaap valt. Anders toch maar een speentje ...maar meestal gaat ze enorm liggen lachen als ze me ziet ... en meestal kan ik dan geen weerstand bieden ... nou ja ... van wat knuffelen en dan weer naar bed kan geen mens (en zeker geen baby) toch slechter worden ;)

KOLVEN, ging hier dus best ok. 1x 130cc en 1x 90cc. Heb die spray gebruikt na de eerste TSR en dat hielp voor geen meter. Ik kolf trouwens nooit langer dan een minuut of wat als mn stroom is gestopt ... geen geduld én het voelt dan ook niet zo prettig meer. Toen ik thuiskwam ook nog gekolft zo rond 22u ... En toen rustig 160cc gekolft (zonder spray) :confused: ... en gisterenavond na het eten (wordt mijn vaste bijkolfmoment) weer slechts 50cc ...
    Ik geloof dat ik het wel geloof met die spray. Mijn eerste tsr doet het prima. Die tweede komt gewoon niet (of misschien wel ... maar dan pas na weetikhoelang aan dat apparaat hangen ... daar bedank ik voorlopig ff voor) ...

Fijne dag allemaal ... ik ga Mirre eerst een speen aanbieden en anders lekker met r knuffelen :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb nog een (offtopic) vraagje ...

Normaal gaan we in zomer altijd naar Frankrijk op vakantie. Tentje in de auto. Geen vaste plannen en karren maar ... de zon achterna. Heerlijk.
    We zitten nu heel erg te twijfelen wat we willen gaan doen. Weer kamperen (wel wat minder verkassen dan we normaal doen) of gaan we voor een huisje ... Mirre is dan 7 maanden oud. Ik wil zelf het liefste gewoon kamperen ... mn man trouwens ook. Wat is jullie advies?

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pareltje: voeden in de trein, is weer eens wat anders toch? :)

@Esther: het gaat hier super hard allemaal. Hoe gaat het met jullie?

@Snoopy: fijn dat het kolven zo goed gaat. Mijn opbrengst is niet altijd zo hoog als die van jou.

@Appelsientje: idd gewoon voor jezelf opkomen.

@BB: het zal vast goed zijn met de cijfertjes meid. Fijn dat Ruben het ook zo goed doet.

@Sembo: heerlijk zolang thuis kunnen zijn zeg. Lief dat je naar mijn moeder vraagt. Ze heeft de MRI scan gehad en nu is het wachten tot 11 april op de uitslag. We proberen heel positief te blijven. Mijn moeder heeft gelukkig wat meer hoop maar wel veel stress en dat is heel slecht voor haar. Opzich gaat het dus best redelijk. Dankje wel.

@Geke: ik kolf heel onregelmatig omdat ik onregelmatig werk en merk ook dat ik dan de eesrte keer veel minder kolf. Lekker dat het zo goed gaat nu bij jullie.

@Paprika: goed gegroeid hoor. Hoe gaat het nu met haar?

@Jingels: alles lekker hier idd. En bij jullie?

@Salapio: mooie kolfopbrengst hoor. Word echt steeds beter let maar op.
    Lekker gaan kamperen, doen wij al jaren. De oudste was 5 maanden en de middelste drie maanden toen we naar frankrijk zijn geweest. Ging prima.

Marijn heeft het slapen door hoor. Het is echt heerlijk. Ik kom even helemaal bij. Mocht het straks weer anders worden heb ik in elk geval weer energie op gedaan.

13. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Goedemorgen :)

Appelsientje, wat jij beschrijft doet Sem ook sinds een week ofzo, me aankijken en dan stralend lachen, vervolgens weer vastpakken enzovoort. Eigenlijk heel schattig om te zien! Helpt de doek bij jou? Bij mij niet hoor, ook dat vindt hij nu leuk geloof ik.
    noopy, fijn dat de tweede dag lekker ging. Geeft je toch weer meer energie en zelfvertrouwen. Super gekolfd!
    Dirksmama, werk jij ook op een basisschool? In de omgeveing Feyenoord heb ik nooit op een school gewerkt. Meer omgeving stad. Maar als ik nu invalwerk ga doen kan ik overal geplaatst worden. En wie weet zijn er na de vakantie wat meer vaste banen vrij gekomen in het onderwijs.
    Geke, hoe is het met de buikgriep van Jo ( en met jullie cd's)? Heeft het nog doorgezet?
    Paprika, Ah sneu dat ze uit haar doen was. Welk lekker de laatste dktp, dat scheelt weer. Heeft ze lekker geslapen?

Hier voor de rest ook alles goed. Ik ga Sem zo uit bedje halen en even de stad in en daarna naar een verjaardag. Dus Sem zal vanavond wel lekker moe zijn van alle gezichten die op de verjaardag boven hem hangen :)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kamperen. Wordt het niets dan heb je overal in Frankrijk hotelletjes waar je in kunt duiken.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Momenteel freelance ik, RT en IB, en schrijfwerk. Makkelijker omdat ik een groot deel van het jaar niet in Nederland ben.

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    sorry even snel berichtje, want ik moet nodg de was doen, stofzuigen etc etc...

Ik heb net met mijn baas gebeld (tja heb gewoon het hoofd over het hoofd gezien :))
    Die was heel positief en vertelde al dat hij gekke verhalen had gehoord.. hij wilde juist dat ik ging kolven en volgende week heb ik een afspraak met hem om afspraken over het kolven/voeden te maken.. sorry maar valt een blok van mijn schouders, ik zie het ineens allemaal wat vrolijker

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super appelsientje!

18. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Nynke, had je berichtje nog niet gelezen.Gelukkig dat je moeder iets positiever is en meer hoop heeft. En natuurlijk blijft het erg naar en vervelend om in die spanning te zitten. Ik duim echt voor jullie op een goede uitslag. Sterkte in ieder geval de komende tijd.....

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier sluit ik me uiteraard 100% bij aan ...

20. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik ook!

@Nynke: gaat prima hier, bedankt !

Share This Page