Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Super appelsientje!

Nynke, rot he dat wachten, duurt altijd veel te lang. En tank maar lekker bij nu het nog kan, voor je het weet heeft Marijn geen zin meer om te slapen ;)

Jingels, wat een heerlijk beertje heb je toch. Zijn jullie zelf ook lang dat hij zo hard gaat? Echt genieten vind ik altijd, die plooitjesen rolletjes bij de beentjes en die schattige kuiltjes en plooitjes bij handjes/polsen zucht...

Hier gaat het een beetje naadje als je bergijpt wat ik bedoel. Ze is helemaal uit haar doen en wil constant aan de borst, word er simpel van. Vannacht en gisteravond was vreselijk, en de trend zet door naar vandaag. Heb gisteren zo'n 11 keer gevoed en zit vandaag ook alweer op 7, en er volgen er vast nog meer... De vlek op haar beentje ziet er beter uit, maar er zit een behoorlijke bult en blauwe plek. Ben bang dat ze een bloedvat heeft geraakt met prikken, maar het valt denk ik ook niet mee om die kleintjes te prikken. Geef mij maar volwassenen, die prik ik met m'n ogen dicht ;) Waar ik zelf erg veel last van heb zijn m'n tepels, ze doen echt zo'n pijn! Nu al anderhalve week, word er simpel van en heb geen idee wat het is. Ben er zeker van dat het geen spruw is, misschien krijgt ze wel haar hoek/snijtandjes of zo. Of ik word eindelijk ongesteld maar leuk is het niet, ze zijn ook erg kwetbaar en als ik even niet oplet met aanleggen heb ik een blaar. iemand enig idee waar deze klachten van zouden kunnen zijn? Kan zelfs m'n shirt er niet tegenaan hebben, dat doet al erg pijn. Het brandt niet ofzo, maar doet gewoon zeer. Oh sorry, weer aardig wat geklaag geloof ik, mijn excuses.. Ik hou er maar snel mee op :D

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Paprika, vervelend hoor ... ik kan je helaas niet helpen. Misschien wel slim om te smeren met kamillosan zalf (of bepanthen oid) ... verzacht misschien een beetje. Sterkte in ieder geval en ook voor je meisje ...

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre drinkt vandaag weer als een ik weet niet wat ... wil eigenlijk zeggen als een t**t maar dat mag niet ... en als een borst dat klinkt zo raar :). Dus geen idee wat ze gisteren had. Of ze wil even flink bijtanken voor bezoekje aan CB morgen :D ... krijgt ze dr 2e prikjes :( ... vorige keer had ze heel veel last van dr entplekjes ... hopelijk nu minder (heeft ook ietsje meer spek)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke, sterkte met het wachten. Wachten is nooit leuk! :( .

Salapio, tiet mag volgens mij wel hoor! Alleen het meervoud niet! Maar dat zullen we zo zeker weten, als ik op OK druk.........wat ik wel heb ontdekt is als je tussen een k en een t een u zet dat er dan automatisch een sterretje komt te staan ipv een u :) . Nou in ieder geval lekker dat ze weer super gaat!

Appelsientje, geweldig nieuws :D ! Dus het probleem met die teamleid(st)er is meteen opgelost!

Jingels, Yep, hier alles prima hoor! Alleen laat Ruben het vandaag wat afweten, heb hem al 2x na 4 uur zelf wakker gemaakt, maar dat vind ik niet zo heel erg ;) . Daar dus ook alles nog prima! Fijn zeg!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    JAAAAAAAAAAA, Salapio, het mag! Dus Mirre drinkt vandaag weer als een tiet! :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfieeuw! Gelukkig mag Mirre nog drinken als een tiet :D

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Paprika: ehm ja, Jelte's vader is 206 en ik 185.
    En we zijn allebei niet de lichtsten, dus ja echt een kind van zijn ouders ;)
    Terwijl hij een hele gemiddelde baby was bij geboorte: 3442 gram bij 39+4 en ong. 53 cm.

8. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha dat dacht ik wel :D Hij wordt vast een flinke knul, daar kan je straks in klimmen! Lijkt me ook geweldig om zoon te hebben om naar op te kijken haha!

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het enige wat je kan doen: blijven oefenen ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, ja dan kun je natuurlijk ook geen inieminie mensje verwachten he?

Paprika, idd enige optie is blijven oefenen :) :oops:

Morgen ochtend, eindelijk weer wegen :) ! Ik zit nu al in de stress 8) ! haha! Zo nieuwschierig :oops: ! Maarja, volgens mij zit het wel goed hoor! Wil het alleen weten! Nu AL dik 2 weken geleden! haha!

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bolbuikje, hier ook weegspanning ... maar euhm ... hier nog maar 1 week geleden :oops: ... (misschien dat ik als Mirre 6 maanden is het ook 2 weken kan volhouden ;))

Jingels, dan heeft ie het niet van een vreemde :D ... ennuh dat oefenen ... krijg je daar grotere kindjes van dan ;)

12. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik oefen me rot hoor Jingels, dan lukt het de volgende keer vast in 1 keer! Moet ik toch echt eerst eens ongesteld worden maar goed, tot die tijd oefenen, oefenen en oefenen! :D

13. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

May 17, 2007
    1,549
    300
    83
    Female
    huismoeder
    Leusden
    @ Appelsientje, mooi dat dat probleem met je hoofd ook uit de wereld is geholpen.

Nou, Eliora heeft deze week mamahonger; zodra ik uit haar gezichtsveld verdwijn, is het brullen geblazen. Afgelopen nacht heb ik haar weer om 3.30 uur wakker mogen maken, dus het lijkt weer langzaam in het ritme te komen die we hadden.
    Dametje ligt nu bij ons op schoot lekker met papa te kletsen en te spelen. Is wel grappig.

Een prettige avond allemaal.

Oja, ik heb weer nieuwe foto's in het album gezet.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    bb en salapio, leuk morgen wegen! Thijs moet morgenmiddag ook weer en dan ook weer voor een prik, das minder, maar het is een bikkel! Ben benieuwd!

Paprika, ik zou het niet weten, misschien omdat ze nu vaker voor een voeding komt?

Pareltje, leuke foto's!

Vandaag ging wel lekker. Vanochtend nog een beetje in de war met de voeding, totaal geen ritme. Hij heeft ook veel geslapen. Maar vanmiddag moest ik boodschappen doen en hij was nog steeds moe (terwijl hij al de hele dag zowat op bed had gelegen) Dus heb het toch maar gedaan en heeft hij vervolgens lekker in de mc getukt. Lekker op mijn gemak de boodschappen gedaan, want meneertje lag zo tevree in de mc op de kar :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Shit, wij hadden dus meer moeten oefenen? Daar heb het dus aan gelegen 8) ! En wij maar denken dat het door te weinig/geen goede melk kwam ;) . haha! Jingels, gewoon lekker genieten van jullie lekkere grote vent hoor!

Salapio, succes met wegen, we horen het morgen wel, wij gingen ook altijd elke week hoor! Echt schandalig eigenlijk! Gewoon al een half jaar lang elke week weer hetzelfde gesjouw! ;)

Appelsientje, jullie ook succes met wegen, en het prikje! Hij is vast een super grote vent! (ennuh, boodschappen doen met slapende kindjes gaat het makkelijkste he?)

Pareltje, ik vind het af en toe wel lekker hoor als ze zo een hangdagje hebben. Maar dan moet het niet te lang duren he? haha! Uhm, doen jullie het voeden trouwens nu op haar verzoek? of hebben jullie nog een soort van schema'tje om aan een bepaalde hoeveelheid voedingen te komen?

zo, en nu snel ons nestje in. Het is morgen weer vroeg dag vrees ik!

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Vanavond even bijlezen, maar ik wilde even zeggen dat Kevin door de kinderarts gisteren is goedgekeurd. We mogen zijn benauwdheidsmedicijnen rustig gaan afbouwen. Joepie, want puffen geven aan zo'n kleintje (met zo'n toeter op zijn gezicht) was geen pretje!

Je ziet ook aan zijn gewicht dat hij weer goed kan drinken...... 8,6 kilo woog hij gisteren. Dat is een halve kilo (!) zwaarder dan 3 weken geleden.
    (ik vond al dat mijn broeken ineens los zaten ;))

Morgen zijn eerste hapje, dus vandaag laatste volledige borstvoedingsdagje....

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appelsientje, succes vandaag met de prikjes ... Mirre moet ook weer ... die werd heeeeeel erg boos van de prikjes vorige keer en had zoveel last van dr entplekjes :( (was gelukkig na een nachtje slapen weer over :D)

BOLBUIKJE, gelukkig (tja weet eigenlijk niet of het een geluk is) hebben wij een weegschaal thuis ... maar ik moet m misschien maar op zolder zetten ... dan ligt ie niet zo voor het grijpen :D

Fijne dag allemaal!

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ... net eventjes gekolft (had net te weinig aanvulling voor vandaag gekolft gisteren) ... zo eventjes 50cc vrij snel na een voeding ... scheelt toch wel die ochtend/avond :D

(en nu dus precies genoeg ... echt toppie van mn tiet... o nee ... borsten ... *flauw* :oops: *excuses*)

19. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    BB, nog heel eventjes wachten en dan mag je weer wegen. :D Wel even laten weten he!
    Appeltje, wat een goed nieuws! Is idd helemaal niets, zo'n apparaat voor zijn klein kindje. Tuurlijk goed dat het bestaat als het de benauwdheid afneemt, maar nog veeeeel beter als de benauwdheid weg is.
    Vandaag laatste volledige BV dag, lijkt me toch een beetje vreemd. Wel leuk om een hapje te geven, maar toch :( Ik heb nog twee maanden om me erop voor te bereiden ;)
    Appelsientje, vandaag is hij ook gewoon weer een bikkel, afgesproken? Toch succes met het prikje. Ook wel een lekker toch: op je gemakje boodschappen doen.....
    Pareltje, leuke foto's. Echt een schatje :D
    Salapio, netjes gekolft. Lekker begin van de dag toch.

Sem werd ineens vannacht rond half vier weer wakker. Hij lag maar te praten en te lachen in bed. Midden in de nacht, beetje vreemd maar ach :D Ik heb hem na een half uur toch maar een voeding gegeven, want hij begon een beetje te helpen en de speen hielp ook niet. Mijn vriend lag te slapen en moest er vanmorgen errug vroeg uit. Ik ging in de woonkamer voeden: wat is dat saai zeg midden in de nacht ( en koud haha). En Sem maar drinken, hij wilde ook helemaal niet slapen. Van morgen om zeven uur was hij weer klaarwakker en nu ligt hij weer te kraaien in zijn bedje. Hij heeft een beetje energie teveel even :) Mag hij er dalijk in het zwembad allemaal uitgooien, we gaan weer babyzwemmen.
    Fijne dag allemaal :D

20. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hallo allemaal,
    was even weg want ik kreeg natuurlijk ook de buikgriep. bah zeg wat voelde ik me beroerd gisteren. mn vriend heeft het nu ook... ziekenboeg weer hier. ik doe ook nog even rustig aan en Jo ligt ook alweer te tukken. hij is wel beter, bleef bij 1 keer spugen gelukkig.

appelsientje: wat super van je hoofd! gelukkig kan je goede afspraken maken.

sembo: is het leuk, babyzwemmen? ik wilde ook (of eigenlijk mn vriend) maar kwam er niet van. nu gaan we eind mei op vakantie en gaan we dan wel zwemmen.

appeltje: fijn dat t weer beter gaat. goed dat kevin een lekker dik manneke is, dan kan ie er wat beter tegen. haha, ja, hij eet je op! ;)
    succes met de hapjes. ach, duurt nog lang hoor, voor t echt melk vervangt, komt er alleen maar
    bij...

haha, jingles: zeggen ze daar wel es wat van op t CB? omdat Jo een beetje onder gemiddeld zit kijken ze altijd wat zuinig hier maar meestal zeggen ze dan: ach, het zal wel bij hem horen, de moeder is ook klein en tenger. En daarom sturen we nooit de papa mee want die is niet bepaald klein en tenger ;)

paprika: lijkt mij ook zo gaaf als Jo groter wordt dan ik (en dat zal toch wel ;)). ben nu al trots :)

zo dus vandaag is nationale weegdag: succes allemaal, zit vast goed!

Share This Page