Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    APPELTJE, super zeg dat jullie die medicatie kunnen afbouwen ... en wat een groeispurt :D

SEMBO, brrrr ... voeden in de huiskamer snachts ... En vragen ze dat echt bij het CB? Bij die van ons gelukkig niet :D, ze zijn daar erg van de individuele ontwikkeling (en kracht) van ieder kindje. Het zweverige gepraat neem ik dan maar voor lief :) (hoewel daar soms ook nog wel wat in zit) ...

GEKE, vervelend hoor die ziekenboeg, hopelijk gaat het inmiddels al weer beter. En gelukkig Jo maar 1x spugen :D

SNOOPY, ooo wat gezellig langskomen ;) ... Supergewicht weer en 61cm :D (Mirre is evenlang maar ruim 1 kilo lichter hihi) ... En wij willen ook zo'n tent ... Mn man zei laatst, 'dan kan Mirre lekker in één coupe en wij in de andere' ... Al mijn moederharen gingen rechtovereind staan en ik zat spontaan met tranen in mn ogen. Dus het moet er eentje worden waar we met zn 3en in een coupe kunnen :). Campings hebben we nooit problemen mee in het hoogseizoen (moet wel als juf) en in geval van nood hebben we familie ed wel her en der verspreid wonen (en anders maken we gewoon rechtsomkeert :rolleyes:). Super gekolft! En hoe ging het met de ontdooide melk?

BOLBUIKJE, :whistle: ... wat een prachtige resultaten :D ... en gelukkig pas weer terug als ze 2 zijn ... geen last gehad verder van de prikjes? En zielig van het bloedprikken, maar volgens mij is dat vrij standaard (toen ik met Mirre op controle was bij KA in ZH gingen ze ook weer bloedprikken ... bah) ... Ja dat is wel lastig natuurlijk met zo'n tweeling'concurrent' ... vergelijkingsmateriaal altijd erg dichtbij ... maar alle kindjes zijn toch anders en dus ook tweelingkindjes ... lijkt mij dan (als leek). En die dame op leeftijd heeft waarschijnlijk inderdaad het dringende advies gekregen om FV te geven. Mijn schoonmoeder heeft 41 jaar geleden geprobeerd om BV aan mijn man te geven, maar die spuugde alles onder en at heel slecht dus dat lag natuuuuuuuurlijk aan de BV. Dus snel over op FV ... en dat hielp natuurlijk helemaal niet ... maar ja toen was het volgens de 'deskundigen' al te laat ... En spannend joh eerste hapje :D

NYNKE, lekker druk dus bij jou thuis! Gelukkig had je goed bijgeslapen.

READY, Mirre is ook een ukkie ... eergisteren waren vrienden langs met hun 6 weken oude zoontje ... die is zo ongeveer evengroot (iets zwaarder zelfs) als Mirre! En klinkt goed die bijvoedingstechniek. En ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in extra kolven. Over die opvolgmelk .. geen idee .. En nog gefeliciteerd met je 6 maanden Mads/BV!

APPELSIENTJE, ook al mooie resultaten en gelukkig niet veel last van de prikjes. Wel spannend hoor die foto ... ook al is het 'voor de zekerheid' ... Mirre heeft ook een tijdje de fles geweigerd ... echt heel erg kl*te (mag je vast niet zeggen) ... hopelijk bij jullie ook van korte duur (ze drinkt m nu [bijna] als een [jawel] tiet) ... Mirre wilde toen ook geen fopspeen meer. Wij hebben speen 2 van Avent (en tijdens het weigeren alles geprobeerd, hielp allemaal niet). Onze truc was: ik ben gewoon gaan werken en Mirre heeft gewoon gedronken ... (geen idee dus) ... het leek trouwens wel te helpen om het flesje iets warmer dan lichaamstemp te verwarmen ...

ESTHER, volgens mij ben je weer helemaal bij hoor ;) ... en voorzichtig hoor met die stress ... en ook al voor de 9 maanden (ik denk ook over langer dan 6 mnd ... als het lukt natuurlijk ;))

2. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ging net wandelen met Justin en kwam toevallig mijn wijkverpleegkundige tegen.

Ze stapte snel van haar fiets af en kwam op me af.

"Hoe gaat het met de BV?" vroeg ze.

Ik zeg:"Het is soms pittig,maar het gaat goed"

"Ben zo trots op je"zegt ze.

Nou dat doet me echt goed zo'n veer in mijn kont :p ;)

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk zo'n veer Nathalie ;)

Hier ook best trots ... zonder lijnen (en behalve bijna iedere dag wandelen) of extra bewegen (daar ben ik dan wel weer minder trots op overigens) ... al weer een kilo eraf ... Nog maar 2 kilo van mn pre-zwangerschapsgewicht ... als dat er nu ook nog af gaat in de aankomende 2 maanden ... dan durf ik weer in mn bikini :) ;) ... Toch lief van Mirre dat ze dr mama zo goed helpt weer lekker in dr vel te zitten & voelen :D

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nathalie: heerlijk zo'n veer he, kan een mens soms ff nodig hebben nietwaar.
    @Salapio: dat wordt dan armen wijdt met douchen salapio, anders verdwijn je nog door het putje ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :)

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even een vraagje tussendoor...
    Wat doen jullie met het "onderste" armpje tijdens de voeding? Ik heb het armpje van Annabel in het begin iedere keer tussen haar en mijn buik gehouden, maar dat voelt gewoon niet meer prettig.
    Nu leg ik het armpje tegen mijn zij (dus haar okseltje tegen mijn buik) en dat bevalt eigenlijk wel. Ze zwaait ook een stuk minder met haar armpjes en beentjes.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Natalie, geweldig! Zo een opkikker heeft een mens af en toe nodig! In goede, maar zeer zeker ook in de wat minder goede tijden! Echt super van je dat je zo doorzet!

Salapio, idd was gewoon standaard vertelden ze, dus dat zal wel! Wij hebben behalve het bloedprikken verder geen prikjes 'gehaald' dus ook geen last gehad ;) . Ik informeerde er meer na, hoe het bij jullie was gegaan nadat Mirre haar prikjes gehad had. Maar zo te lezen gaat het goed! En die Mirre die haar mama zo goed helpt! Super! Nu nog die 2 kilo! Die bikinie blijft dit jaar hier denk ik in de kast liggen! Met al die strepen :oops: en die blubberbuik :oops: ben ik opzoek naar een beedje een toonbaar zwempak voor de vakantie straks. Die kilo's zijn hier al een tijd weg, maar ik moet toch echt buikspieroefeningen gaan doen ofzo, want wat blubberig is het hier nog wel :oops: .

Nelly, ik laat het onderste armpje altijd lang mij heen hangen/bungelen. Ik denk zo ongeveer net als jij beschrijft. Met dat handje gaan ze dan in mijn zij friemelen/kietelen/knijpen. Ik heb het nooit fijn gevonden dat ze het armpje tussen mijn buik en zichzelf hielden, had altijd het idee dat het dan helemaal klem kwam te zitten :oops: .

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En nu het eerste hapje van die twee kleintjes hier!
    (hoort niet echt bij borstvoeding en trots, maar vooruit! Ik ben wel trots :D )
    Voor de een wel een succes, bij de ander wat minder ;) .
    (zie je daar zit ik weer te vergelijken :) )

Vanmiddag om 13.00 was het zover, de broccolie was gekookt dus het feest kon beginnen! Eerst alletwee 5 minuten aan de borst laten drinken. Toen beide in de kinderstoel gezet (goh, en toen misten we dus de slabbertjes, die moeten we dus nog gaan kopen). Eerst een beetje geprakt en ieder een hapje gegeven.

Ruben, die leek het wel lekker te vinden, wel hele gekke bekken maar na een tijdje heeft ie het toch doorgeslikt, daarna nog 2 hapjes gehad. Hij leek het wel lekker te vinden, en toen zelf een stukje broccolie in zn handje gegeven wat ie natuurlijk meteen 3x op de grond gooide en toen heb ik het afgepakt en weggegooid. Daarna lekker aan de borst zijn buikje gevuld en daarna is ie lekker gaan spelen.

Malou, die vond het maar vies (denk ik). Het eerste hapje werd meteen weer naar buiten 'getuft', tweede hapje na wat kokhalsneigingen toch doorgeslikt, derde hapje ook toch maar doorgeslikt met een griezel gezicht. Zo snel mogelijk doorslikken en weg ermee leek het op :) . Ook haar hebben we nog een stukje zelf in haar handje gegeven, maar ook dat ging op de grond en niet in haar mondje. Daarna ook lekker aan de borst verder haar buikje gevuld. Daarna wil ik haar in de box leggen, maar toen ik haar optilde kwam er met een golf een hele boel groene (bleh) melk uit! (grrrr, daar ging mijn melk weer :( ) Kind helemaal overstuur, nadat ze weer wat rustig was weer lekker aan de borst genomen, en daarna is ze lekker gaan spelen!

Nu liggen ze alletwee alweer een dik uur te slapen, dus bij Ruben lijkt het goed gevallen te zijn, en Malou was blij dat ze het weer kwijt was! Nou, ik ben benieuwd na het feest van morgen ;) .

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BOLBUIKJE, wat een superomschrijving ... ik zie het helemaal voor me en zit stiekem mee te genieten :D

NELLY, ja ook zoiets, Mirre dr armpje zit te kriebelen in mijn zij ...

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    even snel, ben zo moe en verdrieig....

Het is nog steeds niet gelukt.. hij wil gewoon de fles niet. Ik ben expres weggegaan en had goede hoop, maar het heeft niets geholpen.

Hij wil de speen wel in zijn mond, maar "kan" er gewoon niets mee... rondjes draaien met zijn tong, bijten, maar zuigen ho maar.. het frustrerende is dat hij het wel altijd goed heeft gedaan... iemand nog tips? Ik lees morgen wel even... ga nu lekker nog even tv kijken en dan lekker slapen... tot morgen

11. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi :D

Hier een hele blije paprika, ebn eindelijk ongesteld geworden! daar kwamen dus waarschijnlijk ook die zeer pijnlijke tepels vandaan, heb er nu nog nauwelijks last van. Hehe, wat ben ik blij zeg!

Appelsientje, maak je niet te druk schat, komt vast goed. Anders haalt hij het staks gewoon in als je thuis bent, mijn kleine meid dronk ook altijd minimaal als ik aan het werk was om het weer in te halen bij thuiskomst. Hou moed!

BB wat leuk dat het meegevallen is de hapjes! En dat zal een apart gezicht geweest zijn, groene melk haha :)

12. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    BB, wat een leuk verslag om te lezen :) Grappig dat jullie de slabbertjes vergeten waren, zou mij ook kunnen gebeuren hoor (toen ik voor het eerst met de kinderwagen naar buiten ging dacht ik: wat rijd hij raar joh! Moets ik de banden nog oppompen :oops: )
    Ik hoop dat Malou het vandaag wel iets lekkerder vindt. Welke groente ga je geven?
    Nelly, Sem zijn armpje ligt tegen mij zij aan en daar prikt hij dan ook lekker in. :D
    Appelsientje, wat vervelend zeg dat hij de fles niet wil. Lijkt me idd frustrerend als je oorzaak ook niet echt weet. Ik las dat je al een andere speen geprobeerd hebt. Ik kan je verder ook geen tips geven sorry. Ik hoop voor je dat het heel snel beter gaat!
    Nathalie :thumup: Leuk om te horen.....
    Ester, nog steeds nachtvoedingen? Sem wil ook ineens, sinds een dag of 6, 's nachts een voeding. Volgens mij komt dat wel vaker voor zo rond de vier á vijf maanden. Kan ook ineens weer veranderen. Er zit ook wel een nacht tussen dat hij doorslaapt, maar de andere nachten wordt hij soms wel drie keer wakker (twee keer speen en één keer voeding). Laten we hopen dat het snel weer overgaat en zeker voor jou omdat jij werkt en ik nog niet. Hoe gaat het nu met de stress?

Ik hoor Sem nu wakker worden dus ik ga meneertje maar eens uit zijn bedje halen. Heerlijk die lach dan :eek:

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden ik heb allemaal zieke kids hier. De buikgriep is hier heftig aanwezig. De oudste heeft het gehad, de middelste is nu flink bezig en zelfs Marijn heeft diaree. Gelukkig drinkt en slaapt hij wel goed.
    Ik lees gauw weer bij.

Dikke knuff voor jullie allemaal.

14. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Beterschap en sterkte Nynke!

15. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Dikke knuffel voor jou en de kids en beterschap.

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Beterschap!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke, beterschap voor jullie allemaal! Snel weer opknappen hoor!

Appelsientje, [​IMG] sterkte! Ik hoop voor je dat ie toch weer uit dat flesje gaat drinken hoor! (misschien heeft 'onze' nieuwe lk hier op het forum een idee/tip voor je?)

Paprika, gefeliciteerd :) dat je daar ooit blij mee kon zijn zeg! haha! Gelukkig de pijnlijke tepels nu een stuk minder. Die groene melk, ja, zag er maar vreemd uit, gelukkig was het duidelijk waardoor het groen was ;) .

Sembo, idd die slabbetjes ik had er echt niet aan gedacht hoor! hihi! Morgen even naar de stad, of straks, snel even halen. Die kinderwagenbanden, dat meen je niet :) die is ook wel heel erg! haha! Ik heb wel gehad dat de wagen zo vreemd liep, maar toen had ik een lekkeband gereden, dus ongeveer hetzelfde :oops: . Owja, de groente van vandaag? Eigenlijk stond er vandaag weer broccolie in de planning :oops: eerst een paar dagen de ene groente en dan een paar dagen andere groente ;) . Ik ben benieuwd wat ze er vandaag van vind.

Soopy, hoe is het daar? Lekker weekend gehad?

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    zo hier gaat het lekker zo te lezen! Volgens mij (heb ff snel heel wat pagina's bijgelezen) groeit iedereen goed... of supergoed ;)

Bolbuikje, die 2 van jou doen het super zo te lezen.. fijn zeg dat je geen zorgen meer hoeft te maken over het groeien!

Paprika, heel herkenbaar wat jij schreef over pijnlijke tepels... ik heb er nu al ruime 2 weken last van en continu het gevoel dat in ongesteld moet worden... maar er komt maar niets... ik heb zelfs een test er tegen aan gegooid... tegen beter weten in maar ik werd het zo zat en het voelt precies zo als toen ik net zwanger was van Steven, alleen niet zo doodmoe... maar goed niet dus.... nu wachten op egypte (de rodezee zoals vriendlief het noemt.. ;) ) hoop dat ik ook snel zo'n berichtje als jij heir kan plaatsen!

Hier nu ruim een week op een hypo-allergeen dieet. Geen koemelk, kippenei, vis, soja,noten en pinda's omdat de huisarts toch Steven verdenkt op een voedselallergie... en ja hoor na een ruime week rochelt hij minder, hijgt hij niet meer zo enorm, lijkt zijn uitslag iets minder vurig en SLAAPT hij al 4 nachten door!
    ook is hij opeens veel actiever, tijgert hij overal heen, gaat hij op zijn knietjes zitten, probeert zich op te trekken en probeert hij te kruipen en kan hij zelf gaan zitten.... en een week geleden deed hij heel veel moeite om 10 cm vooruit te komen op zijn buik....
    toeval? je zal het nooit weten....

maar goed, het dieet is pittig want echt overal zit of soja of koemelk of kippenei in...... maar goed ik heb het helemaal voor mijn ventje over. Dit is veel makkelijker vol te houden (terwijl het echt heel streng is, dan gewoon een dieet om wat kilo's kwijt te raken !)

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appelsientje, vervelend hoor! Bij Mirre was het over de dag dat ik ging werken ... daarvoor ook vanalles geprobeerd. Ik zou het even laten zitten tot je weer gaat werken. Ik heb er ook over gesproken met de dietiste/VK van het CB ... die zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken - als kindjes echt honger hebben drinken ze vaak wel ... Ik werk dan ook weinig (middag+avond en ochtend) ... dat scheelt natuurlijk wel. Kun je niet naar Thijs toe om te gaan voeden?

Paprika, hoera!

Nynke, beterschap en sterkte met alle zieken!

Liefzonnetje, pittig hoor dat dieet ... wel superknap dat je het doet :D

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zit ik in de trein naar Rotjeknor ... bedenk ik me net te laat dat ik mijn pompje van de handkolf ben vergeten ... dus ik ben eerder met niet (.)(.), maar ( . )( . ) naar huis gegaan ... En uit één tiet 130 gekolft :)shock:) en de ander 'slechts' 70 :whistle: ...

Nu nog ff thuis werken (mn moeder is er nog en die zat net lekker met Mirre te spelen ... en van werken komt dan natuurlijk niets :rolleyes: ... maar ze is nu Mirre naar bed aan het brengen en straks doen we haar samen lekker in bad :D)

Share This Page