@ Appelsientje, wat vervelend voor je dat hij niet wil drinken. Hopelijk is het snel opgelost. @ Nynke, veel beterschap voor allemaal. @BB, wat een leuk verhaal over de eerste hapjes van je kids. Ik zie het zo voor me. @ Salapio, niet zo handig om je pompje te vergeten . Hier gaat het redelijk, helaas is Eliora sinds ruim een week 's avonds best wel overstuur. Ze heeft geen last van darmkrampjes. Ze begint al te huilen als ik haar wil aanleggen, waarschijnlijk omdat de tsr nogal op zich laat wachten en gisteravond was ze helemaal overstuur, heeft wel 5-10 minuten geduurd voordat ze gekalmeerd was. Ik voed haar momenteel nog op mijn verzoek, dus nog +/- 9 voedingen. Volgenden week woensdag naar het CB en vanaf dan wil ik eens gaan proberen om weer op haar verzoek te gaan voeden, en dan eens kijken hoe dat gaat, ben wel heel benieuwd. Dametje, ligt al lekker 2 uurtjes te slapen, ik denk dat ik haar zo maar wakker ga maken voor de volgende voeding. Een prettige avond allemaal.
Toch maar eens onder de douche oefenen in het kolven zonder pompje! Dan is het niet meer erg als je 'm eens vergeet
Liefzonnetje, oei dat is een pittig dieet hoor! Wel super fijn natuurlijk dat die kleine er een stuk lekkerder door in zn vel zit! Die twee hier, doen het prima! Geen gezeur meer over gewichten gelukkig! Salapio, oei, dat is niet zo handig! Je kolf vergeten. Bij thuiskomst dus wel lekker gekolfd gelukkig. (je zou misschien als je 'stuwing' te erg werd even er met de hand wat uit kunnen kolven, dan ben je toch wat druk kwijt, alleen wel zonde van de melk die je niet kan bewaren) Gezellig vanavond samen met je ma en Mirre genieten! Pareltje, dat klinkt als een hongerig ongeduldig meisje! Je voed dus nog op jou verzoek, ben ook wel benieuwd hoe ze gegroeid is. Als dat mooi is, kan je idd misschien proberen wat meer op haar verzoek te voeden. En wat ik helemaal vergeet te vermelden, wij zijn sinds een paar dagen bezig er een soort van schema in te brengen. Ik weet dat het heel on-natuurlijk is, maar toch. Ik word helemaal gestresst omdat ik niet weet wanneer ze komen voor een voeding. Word er helemaal 'kriegel' van! Dus als de een meld dat hij/zij honger heeft, leg ik daarna de ander ook aan. Honger of niet! Volgende voeding weer idem. Ik moet zeggen dat het voor mijzelf een heel stuk scheeld. Hapjes, vandaag weer broccolie, (nog geen slabbertjes gekocht), Malou 1 hapje op, nog 1 hapje op, 1 hapje uitgetuft, daarna weer alles uitgekotst l Ruben 3 hapjes heerlijk opgesmult ! Alle twee ervoor en erna weer lekker aan de borst gedronken.
en oefening baart kunst Salapio, dat overkomt je maar 1 keer... (ik spreek uit ervaring... alleen was ik mijn stekker vergeten en had ook de handkolf thuis in de la liggen.. sindsdien zit die nu standaard in mijn tas, maar nooit heoven te gebruiken omdat ik altijd een dubbel check doe.... nog steeds) BB: heerlijk dat starten met vast voedsel! Pureer je of doe je rapley? en verstandig om gelijk beide te laten drinken achter elkaar.... anders ben je volgens mij echt een wandeld buffet Jingels en Nemo, kolven jullie nog op het werk? En zo ja, hoevaak? Ik kolf nu nog 1 keer en heb niet echt een grote opbrengst... 150 a max 200 ml...
Ik moet toegeven dat ik het eigenlijk best wel leuk vind ja, (behalve het kots ruimen ) Zag er best tegenop. We doen het een beetje doorelkaar, maar vooral pureren/prakken. Met een vork prakken, dus best nog redelijke stukjes, gisteren ook zo een stronkje in de hand gegeven, maar werd alleen op de grond gegooid. Vandaag niet gegeven. Morgen weer een dag. Specieboontjes overigens morgen. Dat ook wel, maar ik was natuurlijk zo gewent aan die vaste tijden, dat ik er helemaal gek van werd. Dit brengt wat meer rust/duidelijkheid voor mijzelf. Dus eigenlijk geheel uit eigenbelang .
@liefzonnetje: ik kolf ook nog maar 1x per werkdag. Ik heb dan zo'n opbrengst van een dikke 100 ml tot 200 ml.
@ nemo en liefzonnetje, en is dat dan genoeg? Of moet je dan nog aanvullen/rekken met water/thee/kv of iets anders?
Oke, niet genoeg dus zegmaar, maar gewoon aangevult met water. Ik heb eigenlijk nog nooit echt gekolfd ipv een voeding (de laatste tijd dan he, in het begin weleens), maar alleen erna. Meestal heb ik dan maar 80-100 in totaal. Nooit genoeg dus om 2 kindjes geheel van te voeden. Vandaar mijn vraag of dat bij jullie wel genoeg was. Volgende week op het werk ga ik wel ipv een voeding kolven, ben benieuwd hoeveel ik dan kolf.
Ik doe dat nu sinds kort zo hoor Bolbuikje. Voorheen kolfde ik 3 daarna 2x per dag. Ik had dan meestal meer melk dan dat mijn kleintje opdronk. Komt omdat hij slecht uit de fles drinkt.
Aha, ik moet nog even kijken hoe het het beste uitkomt met kolftijd. hier word redelijk goed uit flesjes gedronken vind ik. Meestal een flesje van 90 en dan nog ruim een halve, maar dat is verschillend.
paprika, he he eindelijk dus toch ongesteld, nou dat verklaard een heleboel! Nynke, heel vervelend dat het een ziekenboeg is daar bij jullie. Hopelijk is iedereen snel weer beter. Het erge is inderdaad dat iedereen elkaar aansteekt.... beterschap! Liefzonnetje, fijn dat steven doorslaapt, wel lastig dieet, maar zo te horen helpt het wel. Pareltje, ach krampjes, Thijs heeft er ook veel last van gehad, vind het zo zielig. et erge is dat je er niet zo heel veel aan kan doen, sterkte ermee! Bolbuikje, ik snap heel goed dat je er een beetje een schema in wil maken. Ik heb er soms al last van dat ik niet zo goed weet wanneer hij wil drinken en dan loopt heel mijn planning in de war. Hoe zou dat dan zijn mee twee van die ukjes... petje af hoor, vind het heel erg knap van je! Ik heb het de nieuwe LK gevraagd, maar die zegt ook; blijven oefenen er is helaas geen wondermiddel en helaas is mijn werk een uur rijden vanaf mijn woonplaats, dus live voeden gaat niet lukken Salapio, oei ja zoiets kan mij dus ook wel eens overkomen de kolf vergeten... ik verschuil me nog steeds achter het woordje zwangerschapsdementie, het is echt verschrikkelijk Vanmiddag even op het werk geweest en het was super. Lekker even gekletst met collega's en het gesprek met mijn werkgever was super. Ik mag kolven wanneer ik maar wil en ik mag ook een uur eerder naar huis mocht dat zo uitkomen. Helemaal super. Maar omdat ik dus weg was moest Thijs een flesje, helaas weer niet gelukt .... ik kwam aanrijden en mijn man stond alweer te wiegen in de woonkamer met Thijs op zijn arm. Hij weet het ook niet meer, het zal ooit wel eens goedkomen hoop ik. Morgen gaat Thijs naar Oma en die zal in alle rust (zonder gestressde ouders) even proberen een flesje te geven. Als dat niet lukt (Thijs heeft een hele geduldige Oma) dan geef ik het op en dan zien we later wel weer eens. Bij Mirre is het ook goed gekomen, dus zo zal thijs ooit ook wel moeten
nynke: beterschap voor de kids... en jij en je man zullen het ook wel niet ontlopen dus ook vast sterkte voor jullie. rot he, die buikgriep! maar t gaat wel gauw weer over gelukkig. salapio: ik ben ook een keer toen we met zn allen uit logeren gingen bij opa en oma en wij naar een feestje en dus mochten uitslapen van oma de hendels van mn kolven vergeten (want die zaten niet bij de rest in de sterilisator). o, wat baalde ik! ik heb toen met een halve kolf toch nog kunnen kolven. appelsientje: hoop dat t oma wel lukt en anders op een ander moment nog eens proberen hoor. hij gaat t vast wel snappen. nemo en liefzonnetje: wat denken jullie (tips van anderen zijn ook welkom hoor): Jo drinkt nog steeds twee flessen (van 160) op t kdv en ik kolf niet meer en nu is de mm voorraad bijna op. ik geef hem ook al wel gewone melk met water en dat gaat prima maar moet ik dat eigenlijk wel doen en zo ja, zou ie dan aan 1 fles niet voldoende hebben? hij krijgt thuis 's ochtends en voor t slapengaan ook nog bv natuurlijk. hij krijgt de tweede fles overdag ook steeds later, vandaag half 5 en om 6 uur gaat ie hier alweer eten (of eigenlijk gaat ie dus niet eten want hij wil vaak maar heel weinig). misschien kan ik op t kdv toch eens vragen om die tweede fles weg te laten? liefzonnetje: wat super dat steven zich nu lekkerder lijkt te voelen! bolbuikje: die malou, die heeft dus duidelijk geen zin in broccoli. als t je geruststelt: dat was hier de eerste keer ook geen succes, ik deed net als jij geprakt en Jo trok me toch een vies gezicht Nu lust ie het wel! nou, ik duik mn bed in want was al om 5 uur op om naar een sollicitatiegesprek te gaan... een eindje uit de buurt dus. ook voor t eerst 's ochtends gekolft, helaas werd Jo toch wakker toen ik om 6 uur de deur uit sloop maar papa heeft hem de gekolfde melk gegeven en weer in bed gelegd en ze hebben heerlijk geslapen tot 8.30. maar vervolgens wel een nat bed natuurlijk want slimme papa had bedacht dat Jo nooit meer zou gaan slapen als ie ook zn luier nog zou doen, haha, tja, je moet wat over hebben voor je rust
Dames, ik ga morgen of overmorgen weer schrijven, als ik me weer iets beter voel . Eerst even kijken of ik morgen ga werken, het ging op zich wel vandaag, maar nu niet meer, ben verkouden en alles doet pijn en mijn oor begint ook weer raar te doen (ik beval nog liever een paar keer dan dat ik 1x een ooronsteking krijg). Had vandaag ook wat minder gekolfd, maar dat is geloof ik wel logisch als je een beetje ziek bent. Zometeen nog even de missende ml's kolven . Weekend was trouwens erg gezellig, iedereen vond ook dat Eva kort dronk en dat ze erg beweeglijk is. Dat heb ik toch ook gezegd! (de meesten geloven het pas als ze haar hebben gezien) Liefs, Snoopy
@Lz: ik kolf 2x op een werkdag en ik kolf ook nog iedere avond tussen 22.30 en 23.00 uur. Mijn opbrengst is altijd tussen de 100 en 200 ml per kolfbeurt. 's Avonds zit ik rond de 100-130ml. Jelte drinkt op een werkdag nog 3x 180ml naast al het vaste voedsel. Dus voorlopig blijf ik nog wel even doorkolven. Ik stel het andere drinken ook elke keer uit merk ik,maar na zijn verjaardag moet ik er toch eens mee beginnen.....
Vandaag 1-2-3-4 (zie banner) Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd kindjes zelf kunnen gaan afbouwen? Sinds een week zit J met de laatste voeding te miepen, drinkt hooguit 90cc waar het normaal 150cc is. Gaat kliederen met de fles, schudden, op zijn kop houden enz. En net met de ochtenvoeding zit er nog 60cc in van de 150cc. Wilde niet meer, maar viel wel aan op zijn brood. Ook na zijn brood hoefde hij niet meer... Kan het zijn dat hij zelf aan het afbouwen is? Hij is nu 15 maanden. (Ik zou dat wel heel mooi vinden, als hij het zelf aan gaat geven. Dan hoef ik niet de beslissing te maken wanneer ik stop....)
@Appelsientje: hoe gaat het nu met de fles? Nog niet goed lees ik net. Lastig hoor. Fijn dat ej baas mee wil werken met je kolfrecht. @Sembo: het regelen is weer over maar we heben wel weer een nachtvoeding. @BB: niet gaan vergelijken hoor. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo. En vaak zijn jongetjes wel wat "luier". Wat heerlijk beschreven dat broccolie verhaal. Geeft niks hoor als je er regelmaat in wil brengen. Met een twin heb je helemaal het idee dat je alleen maar bezig bent met voeden denk ik zo. @Esther: hoe gaat het nu met de stress? Ik weet dat de scan uitslag niet goed zal zijn. De vraag is meer wat er daarna moet gaan gebeuren. Operatie, wachten, medicijnen? Het ergste zal ik het vinden als er weer geopereerd moet worden. Wat heerlijk dat je moeder weer thuis komt. Mag ik vragen wat ze heeft gehad? Grappig, ik had eerst 4 toen 6 en nu al 9 maanden bv in gedachten. Ik wil eigenlijk nog helemaal niet met bijvoeding gaan beginnen. @Salapio: nette cijfers hoor. Het kolven word al beter dus. Ik ben ook al eens mijn kolf vergeten. Heb toen met de hand wat afgekolfd en de rest thuis. @Ready: ik zou dan op het kdv water of thee laten geven. Kv kan altijd maar als je het niet hoeft te doen zou ik het laten. Nog gefeliciteerd met Mads zijn half jaar en je half jaar bv. @Nathalie: heerlijk zo'n compliment zeg. @Nelly: ik heb Marijn zijn armpje op dezelfde manier als jij. Enige nadeel is dat hij me in mijn zij kieteld. @Paprika: dat je al blij kan worden van je ongi raar he? Maar wel fijn dat je nu weet waar de pijn vandaan kwam. @Liefzonnetje: pittig hoor zo'n dieet. Maar wat je zegt, alles voor je kind. @Pareltje: hoe gaat met nu met je meisje? @Geke: ik zou de fles van 16.30 op het kdv weg laten. Mss een beetje water als hij echt dorst heeft. Mss dat het eten thuis dan ook wat beter gaat. @Snoopy: beterschap meis. @Stranger: gefeliciteerd met je 1-2-3-4. Lastig de beslissing maken om te stoppen? Zo ik ben weer bij. Marijn is weer opgeknapt gelukkig alleen komt hij weer voor een nachtvoeding de grapjas. De oudste is ook weer beter alleen Ysa is echt goed ziek. Het spugen en de diaree is over maar nu heeft ze flinke koorts en doet niks anders als slapen. Gelukkig ben ik de hele week nog vrij.
Appelsientje, ik las het ja, afwachten dan maar. Hopen dat het je moeder vandaag wel lukt. Succes hoor! We horen het wel. Geke, is misschien wel een idee ja, om die laatste fles op het KDV weg te laten. Dan gaat ie misschien ook wat beterder (volgens mij bestaat dat woord niet 8) ) eten savonds. Jo vond broccolie dus ook niet zo lekker. Ik zal vandaag eens kijken wat ze van sperziebonen vind. Is je sollicitatiegesprek goed gegaan? Snoopy, beterschap! Gelukkig was je weekend wel gezellig/leuk! Stranger, hihi, wat een grappige banner zo! Sorry geen idee of ie het zelf aan het afbouwen is. Klinkt wel zo he? Maar misschien gaat ie straks (over een paar dagen bedoel ik dan) wel weer netjes lekker zijn flesjes leegdrinken. Nynke, daar gelukkig weer aan de beterende hand allemaal behalve die kleine meid dan! Beterschap voor haar! En Marijn, die sliep toch juist lekker door? Ach, lekker toch die nachtvoeding ? Hier ook nog altijd 3x per nacht .