Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    We hebben een week geen nachtvoeding gehad idd. Nu lekker wel weer. :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, toch lekker een weekje kunnen bijslapen dus :D

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Precies dat dacht ik nou ook. :) Ik merk wel dat hij later komt voor een nachtvoeding. Was het eerst rond 4.00 uur nu tegen 05.00 uur pas. Dus wie weet.
    Stom eigenlijk, eerst begon ik te balen van de nachtvoedingen en toen Marijn doorsliep miste ik het eigenlijk wel.

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Geke, ik kan je niet zo goed helpen... want Steven weigert de fles op de creche.... en drinkt daar een heel klein beetje water... en haalt dan de schade bij mij in. Als hij thuis een fles van papa krijgt drinkt hij nog iets van max 100ml geloof ik per keer.... en dan 2 keer per dag en zodra ik thuis ben, gaat hij nog ff aan de borst.
    Wel is het natuurlijk belangrijk dat Jo voldoende vocht binnen krijgt.... die combi van "koe"melk en water lijkt me prima (raar om te schrijven aangezien Steven dat absoluut niet mag...) dus een fles van 160 vervangen door ander vocht moet toch geen probleem meer zijn? Als je zomaar die 160ml weg gaat laten op de creche, is de kans dat hij het s aovnds (of s nachts) weer bij jou gaat inhalen.... en denk niet dat je dat zal willen..

Jingels... tx voor je reactie. Ik kolf ook tussen de 100 en 200ml op mijn werk en vond dat weinig aangezien ik altijd tussen de 250 en vaak 300ml kolfde per keer... Jelte drinkt nog wel goed zijn flessen zeg! 180ml en dat 3 keer.... dat heeft onze knul nooit gedaan... Hij drinkt dus alleen nog BV, wat goed! WIj zijn hier voorzichtig met water begonnen omdat hij op de creche geen BV wil drinken.... en ik moet zeggen dat gaat best oke. Uit zo'n oefenbeker van Difrax, ideaal.... en hij vindt het ook leuk! maar om te zeggen dat hij veel binnenkrijgt.. haha nee, steeds maar een bodempje en we doen het eigenlijk alleen eind van de dag na zijn slaap en voor het avondeten, want dan wil hij niet aan de borst.

Stranger... klieren met de fles.. herkenbaar, ook hier wordt het steeds erger ;) alsof ze besloten hebben dat ze te groot zijn voor de fles :) ;)
    Misschien anders (als jij zelf nog wil natuurlijk) BV uit een bekertje proberen?

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    stranger: zelf afbouwen kan volgens mij wel, heb ik wel eens gelezen. maar voel ook wel wat voor wat bb zegt, misschien is het tijdelijk? Als je dat wilt kun je misschien van de gelegenheid gebruik maken om nog een fles minder te geven? (je geeft nog 3 toch?)

bolbuikje: mn gesprek ging goed want ze belden net al op dat ze heel enthousiast waren. *glimt van trots* nu ga ik door naar de volgende ronde... en moeten wij hard nadenken of we wel willen verhuizen.

nynke: dat is nog eens positief denken: een week bijgeslapen :) heb bewondering voor al die stug doornachtvoedende (mooi woord he?!) dames!

liefzonnetje: je helpt me toch want zo had ik het nog niet bekeken, dat het ook zo zou kunnen zijn dat Jo het 's aovonds of 's nachts gaat inhalen. al verwacht ik niet dat ie dat doet want hij is niet van het inhalen, hij slaapt alweer maanden door, of ie nu eet of niet 's avonds. tja, ik denk dat ik ga vragen of ze hem 's middags dan geen melk meer geven maar dat ie mee mag (blijven) doen met de soepstengel en daar wat water bij mag drinken. had ook gedacht eerst om de soepstengel niet meer te geven maar Jo geen eten geven en de rest wel is eigenlijk niet te doen want dan jat ie gewoon alles af van de anderen ;)
    Zal het volgende week op t CB ook nog even vragen, je weet nooit...

6. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.549
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Nou, gisteren heeft Eliora het heel netjes gedaan; 8 voedingen en om 22.00 uur de laatste voeding en lekker doorgeslapen tot de voeding van vanochtend om 3.30 uur. Vandaag ga ik ook voor 8 voedingen.

Sorry dat ik niet reageer, maar weet het allemaal even niet.

Een prettige avond.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Even ego hoor. Zat vandaag op een bankje in de winkelstraat te voeden. Loopt er een moeder voorbij met haar dochter (een jaar of 4 ?) Zegt de moeder: kijk dat kindje is aan het drinken. Mooi he ?
    Vond ik leuk !

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Stranger, haha 1-2-3-4 dat is leuk! Zelf afbouwen lijkt mij ook een goede keus. Ik denk niet dat ik zelf die beslissing kan maken, ik zou het daar veels te emotioneel over zijn denk ik... dus als je kindje het zelf aangeeft dan is dat toch het mooiste?

nynke, fijn dat Marijn weer is opgeknapt, tja en nachtvoedingen zijn best gezellig. Nu we zo met die flessen in de weer zijn komt Thijs ook weer voor een nachtvoeding. Vind ik helemaal niet erg hoor, we slapen allebei daarna weer prima!

Liefzonnetje, Steven vind de fles dus ook maar niets, nee aan de borst is toch veel gezelliger? Ik geef die kleintjes groot gelijk hoor!

Pareltje, goed van Eliora! Heb jij ook even lekker kunnen slapen?

Snoopy, fijn dat je weekend gezellig was, jammer dat je je nu niet zo lekker voelt, heel veel beterschap hoor!

Geke, naar de volgende ronde spannend hoor! Maar ja verhuizen, wel lastig. Maar misschien ook wel leuk...

Nemo, dat is pas leuk! Heerlijk als mensen dat zeggen, ineens kan je dan helemaal trots zijn he?

Thijs heeft vandaag bij Oma toch nog 20 cc gedronken, euhm het is een begin toch? Iets is beter dan niets zeggen we dan. Thuis drinkt hij helemaal niets uit de fles dus ja... Oma was heel geduldig (het is trouwens niet mijn moeder, want die leeft niet meer, maar stiefmama klinkt zo ernstig, want ze had best mijn moeder kunnen zijn, zo beschouw ik haar ook hoor!)
    Dus ik laat het hier maar bij, heb er alle vertrouwen in dat als ik straks hele dagen werk dat hij dan wellicht ineens wel iets meer uit de fles gaat drinken, netzoals bij Mirre... we zien wel, ik leg het naast me neer, want als ik me daar druk over ga maken dan ben ik te gestresst en daar heeft mijn productie onder te lijden heb ik het idee.

Toen Thijs bij Opa en Oma was hebben wij even lekker geshopt en eindelijk nieuwe kleren gekocht voor mijn man, best even lekker om met zijn tweeen even de stad in te gaan hoor! Liefs

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Nemo: leuk, dat er zo gereageerd word!
    @Lz: pikte je kind dat snel op zo'n tuitbeker?
    @)Stranger: eigenlijk toch heel mooi dat je kind dat zelf aangeeft nietwaar?
    @Nynke: fijn dat je een week nachtrust hebt gehad ( hopelijk ben je er niet teveel aan gehecht haha)
    @Appelsientje: het begin is er, komt allemaal goed.

@De rest: zwaai zwaai

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    heeft iemand ook ervaring met de breastbottle? misschien dat dat de oplossing is.... (ben echt een beetje hopeloos he?)

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Gisteren 120cc aangeboden ipv de gebruikelijke 150. Hij dronk het zonder problemen op en was tevreden. OK, die houden we er dus in voorlopig. En vanochtend ging het gewoon weer goed. Gelukkig, ik ben er nog helemaal niet aan toe om die ochtendvoeding te missen :oops: ...

@ Appelsientje: nee die ken ik niet. Heb je al een gewone beker geprobeerd? Lastig joh!

@ Nemo: kijk, dat zijn mooie reacties!

@ Pareltje: laat het maar lekker op zijn beloop joh en focus je niet teveel op het aantal voedingen...

@ Nynke: best lekker, even bijslapen!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    PARELTJE, vervelend dat Eliora zo overstuur is savonds. Mirre heeft dat ook wel eens ... ik heb het idee dat het vooral vermoeidheid is en verzet tegen naar bed gaan ... Hopelijk hebben andere dames hier goeie tips voor je TSR (misschien eerst een lekkere warme douche nemen en je borsten masseren?) ... Knap hoor van Eliora!

DIRKSMAMA, lukt me wel hoor kolflooskolven ... maar vind ik veeel te veel gedoe. En ik hoef nu nog geen les te geven, dus zit alleen maar voor te bereiden op mn werk. Dus helemaal niet erg om iets eerder weg te gaan :D (heb nu Mirre met mn moeder in bad gedaan ... dus oma ook weer helemaal blij) ... :) ... dat kun je op verschillende manieren lezen ... maar euhm ... Mirre ging in bad ... mijn moeder niet ;)

BOLBUIKJE, ik kan me goed voorstellen dat je er iets van een schema probeert te krijgen ... zeker met 2! En die Ruben doet het dus helemaal goed op de broccoli ... en typisch hoor ... meisjes die *tuf tuf* hun eten uitspugen ... zeker niet lekker genoeg :)

LIEFZONNETJE, dat zij mn collega ook al ... Mn man zei: "pfff ... koop er maar nog een .. dit gaat je vast nog vaker gebeuren ..." :)

APPELSIENTJE, tjeee ... wat vervelend zeg ... Hopelijk komt het weer goed ... 20cc is een goed begin! Heb geen goede verhalen gehoord met de breastbottle - blijft veel melk in steken ... door de hoek kun je niet alles eruit krijgen ... en dat is best zonde van de mamamelk ...

GEKE, ging het goed je sollicitatiegesprek? EN zie het wel zitten de reistijd?

SNOOPY, veel beterschap!

STRANGER, 1-2-3-4 ! Ook wel een felicitatie waard :D

NYNKE, gelukkig weer aan de beterende hand, beterschap voor Ysa!

NEMO, Inderdaad leuk :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hallo!

Het gaat een stuk beter met mij, gister lekker thuis gebleven en lekker geslapen, vriendlief was ook thuis dus die heeft het meeste gedaan. Ik heb 'gezellig' een uur bij de huisarts gewacht om in een paar minuten te horen dat ik een gehoorgang ontsteking heb. Niet zo ernstig dus, met druppels moet het weg gaan. Wel zorgen dat mijn neus open blijft zodat ik weinig risico loop op een midden oor onsteking.
    De bv gaat goed, Eva heeft alles alleen helemaal omgegooid :D. Ze gaat nu iets later slapen, rond 19u ipv 18u. 18u is gewoon te vroeg voor haar. Ze wordt dan wakker voor een voeding rond 22u, dan weer rond 2u en dan weer rond 6u. Dus de weekjes van het doorslapen waren tijdelijk. Ik vind het wel best, ben hooguit een kwartier per voeding kwijt. Ze zal hett wel nodig hebben. Gister zaten we dan ook op 8 voedingen, maar ik ben ook een beetje ziek, dus dat zal wel meespelen. Verder doet ze het super, als ze op mijn schoot ligt trekt ze zichzelf op tot zitten en soms zwiept ze zomaar uit zichzelf naar voren :D. Wel opletten dus voor ons, dat ze niet van onze schoot afvalt.

Het gaat me niet lukken om te reageren op iedereen geloof ik, maar even kort van wat ik onthouden heb:

Hanneke (staat nu onder je avatar, dus het mag ;)), vond het geweldig te lezen de brocoli-melk verhalen van Ruben en Malou! Wat eten betreft heeft Ruben een grote voorsprong ;), als je ze toch met elkaar zou vergelijken (omdat Malou iets 'voorloopt')

Appelsientje, hopelijk gaat Thijs wat beter uit de fles drinken, ik zou de speen aanhouden waar hij 20ml uit heeft gedronken, hij kan het dus wel. Teveel wisselen schijnt niet goed te zijn als ze al niet goed uit de fles drinken.

Salapio, niet handig deel van je kolf vergeten... met de hand kolven, hoe dan? Ik heb ooit wel iets geprobeerd, maar lukt echt niet hoor. Iemand nog tips? Lijkt me wel heel makkelijk om te kunnen!

Stranger, nog gefeliciteerd met je 1-2-3-4! Wat grappig!

Nemo, leuk om te horen zeg! Goede promotie-act ;) voor borstvoeding!

Geke, fijn dat het gesprek goed ging. Als het om verhuizen gaat is het dus wel een stukje uit de buurt nu... lijkt me een moeilijke beslissing hoor!

Ik ga nu even naar de kraamzorg, ga een electrische dubbele kolf huren om te kijken hoe dat bevalt, voordat ik zelf misschien iets ga aanschaffen.

Liefs,
    Snoopy

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SNOOPY, gelukkig al weer aan de beterende hand. En ik ben weer langzaam terug aan het gaan van dubbelzijdig elektrisch naar enkelzijdig handmatig. Het lijkt namelijk beter te gaan en relatief sneller ... Geen idee waarom ... Scheelt ook wel een omvangrijk geval meesjouwen trouwens ...

Maar ja ... dan moet je natuurlijk niet het pompje vergeten ... ;)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snoopy: drupjes moedermelk houden je neus ook goed open. Ik gebruik ook regelmatig spray omdat ik erg gevoelig ben voor holte-ontstekingen. Maar moedermelk voelt wel veel prettiger aan, dus doe ik er soms een drupje na, dan prikt het minder.

16. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hallo ladies,

'k Lees soms even met jullie mee, maar kom er niet echt aan toe om steeds te reageren.
    Wij hebben een meisje, Iza, van vandaag precies een half jaar oud. Joehoe, half jaar bv! Sinds vorige week gaat ze drie dagen per week naar de creche en ik had er echt een hard hoofd in aangezien mevrouw bij het zien van een fles al moord en brand schreeuwde... We hebben van alles geprobeerd, verschillende flessen, houdingen, ik wel thuis, ik niet thuis.... Het mocht bijna niet baten. Heel soms ging er 20 of (één keer) 40cc in, maar dat was het dan.
    Nu heeft ze ons allen enorm verbaasd, door op de creche alleen de eerste dagen een beetje moeilijk te doen, maar afgelopen maandag heeft ze twee keer 190cc opgeslurpt! Waarschijnlijk assosieert ze ons huis en andere bekende plekken met mij (en dus met mijn borsten). Op de creche hoor ik er nou eenmaal niet bij en gaat het prima! Er is hoop Appelsientje!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nemo, dat is nog eens leuk zeg! Super reactie!

Appelsientje, 20 cc is in ieder geval niet niks. Breastbottle, geen ervaring mee. Bericht van Siesje geeft misschien hoop?

Salapio, kijk maar uit, dalijk gaat die meid van jullie ook ‘tuffen’ :) . Dus je hebt niet je ma in bad gedaan? Nou dat vind ik niet zo netjes hoor, die moet ook gewassen worden! :).

Stranger, toch lekker een flesje leeg, welliswaar wat minder dan eerst, maar ook niet niks!

Pareltje, dat is toch netjes. Lekker voor de 8 gaan! Al naar het cb geweest trouwens?

Snoopy, ja hoor Hanneke mag, bolbuikje mag, bb mag. Ik ben snel te vrede ;) . Gelukkig niets ernstigs dus bij de huisarts, toch beterschap he! Kan best zijn dat die kleine meid wat meer komt omdat jij ziekjes bent. Idd nou je het zegt, Ruben heeft een voorsprong met eten, haha!

Siesje, Gefeliciteerd met het behalen van jullie 6 maanden bv en natuurlijk dat de kleine een half jaar is vandaag! Super dat ze op de creche toch haar flesje opdrinkt.

Het voeden gaat hier nog altijd prima. Slabbertjes zijn we gisteren gaan kopen. (pfff, en zelfs daarin heb je dus nog keuze :confused: , met touwtjes, met een gat om het hoofd door te doen, met klitteband, helemaal van hard plastic. Haha, ik dacht even slabbetjes te halen. Maar we zijn uiteindelijk gegaan voor die die je over de kop moet trekken. Volgens schoonma het handigste). Sperzieboontjes vond Ruben lekker, 3 hapjes heerlijk opgegeten. En zelf een vastgehouden, in zn mond gestopt tot zn keel en snel weer uitgebulkt. Vond ie niet zo leuk :D . Malou zelfde verhaal als de broccolie, ze at het overigens wel met smaak op, alleen het uitspugen was dus weer het zelfde verhaal. Alles wat geen melk is lijkt ze uit te spugen :rolleyes: . Maar vooruit, voor het eten en na het eten lekker borst gedronken en daarna lekker gespeeld en ook weer geslapen. Hoop dat ze vandaag niet weer gaat kotsen, :( , weer sperziebonen, dus ben benieuwd. Laat het nog wel weten hier ;) .

En owja, bijna vergeten, ik heb ze gisteren zowaar voor het eerst sinds de kraamweek, samen aan de borst gehad. Maar vind het nog steeds niet handig! Dus doen we lekker niet meer :p . Ik heb echt twee extra handen nodig om de tweede aan te leggen, en die twee handen zijn lang niet altijd voorradig :) .

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    DM, moedermelk in je neus? Hoe doe je dat dan? En helpt dat echt? Ol heb namelijk ook vaak last van mijn holtes. Ik moet eigenlijk geopereerd worden, maar stel dat zo lang mogelijk uit. Ik snuif veel zout. Jouw tip heb ik nooit gehoord: bedankt!

Siesje, gefeliciteerd :thumup:
    Bb, lijkt me een prachtig gezicht, twee kindjes aan de borst. Maar handig.....nee lijkt me ook niet. Ah Malou vindt jouw melk gewoon veeeeee en veel lekkerder dan al die lekkere groentehapjes.

Soryy, niet op iedereen gereageerd. Ik heb nog niet alles bijgelezen :oops:
    Ah Sem heeft 38 graden, hij is wel gewoon vrolijk en heeft nergens last van. Nou zei een vriendin dat ik hem wel extra water moest geven. Dat heb ik gedaan, maar dat lust hij dus echt niet. Is dat al nodig als hij net 38 graden heeft?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Salapio, dat had ik ook al eens gehoord, vandaar dat ik eerst electrisch wil proberen voordat ik een dure kolf aanschaf. Maar misschien kan ik jou Pump in Style wel overnemen straks ;).

Dirksmama, dat is ook wel een goed idee, die neusspray doet heel erg pijn in mijn keel :(.

Hanneke, je hebt ook nog slabbertjes met drukknoopjes :D. Eigenlijk had je wel van Malou kunnen weten dat ze iets anders dan melk zou uitspugen, die slagroom van die tante viel ook niet goed ;). Wel leuk hoor, samen aan de borst, maar misschien inderdaad niet handig. Misschien voor je verjaardag 2 extra handen vragen :).

Siesje, gefeliciteerd met je half jaar!

Net de kolf opgehaald, ben benieuwd straks! Eva was pas net in de maxicosi in slaap gevallen na eerst bij het kraamcentrum overstuur te zijn geweest. Een kwartier geslapen, toen kwamen we thuis en werd ze wakker en nu ligt ze te huilen in bed. Gek kind ;), ik ga maar eens kijken of ze haar speen wil.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt wat versgekolfde melk nemen of even wat melk eruit knijpen en met een pipetje in je neus druppen. Bij je kind of man is het gemakkelijker: borst boven neus en mikken maar!

Zelf had ik een constructie die ik wel handig vond: ik had nog een voedingsspuit en die zette ik met de open kant op de tepel. Ik zoog dan aan het tuutje (soort zuigkolfje, maar dan mini), tot er wat melk in het spuitje zat. Dan vinger erop, erafhalen en in de neus druppelen.

Deel Deze Pagina