Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sembo, beterschap voor sem. Ipv water geven zou je hem evt ook gewoon een keer extra kunnen aanleggen. Gaat er mi gewoon over dat hij voldoende vocht binnenkrijgt. Plasluiers etc goed blijven zal het mi wel goed zijn.

Snoopy, die heb ik niet gezien :) . Wat een keuze toch weer zeg! Maar idd die gekke malou, ze spuugt alles uit! 1x slagroom, 2x broccolie, 2x sperziebonen. (ja, vanmiddag weer kots geruimd). Morgen ga ik eerst het eten geven, en dan pas aanleggen, dan heeft ze niet zo veel uit te kotsen ;) . Dus de groenten erin en dan snel een klots melk erboven op, kijken of dat werkt. (ik vraag die twee handen wel voor moederdag, verjaardag duurt nog tot september ;) , das te lang :) )

Dirksmama, dan moet je nog lenig zijn ook :p . Zelf aan een spuitje aan je borst zuigen. Maarja, als het lukt en werkt, waarom niet toch!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee Dirksmama, alsof mikken makkelijk is ;). Als ik bij mijn tepel knijp spuit het alle kanten uit, waarschijnlijk alle kanten behalve de goede :).

Hanneke, ik hoop dat vandaag de groenten wel binnen blijven bij Malou. En jij bent dus ook niet zo lang voor/na Ruben en Malou jarig. Ik ben 30 november jarig, Eva 30 december en mijn vriend 12 januari. Goed gepland dus :D.

Sembo, 38 graden is nog niet zo ernstig, baby's moeten een temp tussen de 36,5 en 37,5 hebben, dus een halve graad hoger is niet zo erg. Gewoon een keertje extra aanleggen, water is volgens mij niet nodig.

Net even snel gekolfd met de huurkolf, 80ml gekolfd in 10 minuten ofzo, best netjes denk ik voor een uur na een voeding 's avonds en een beetje ziekjes. Het was ook wel erg relaxed! Volgens mij heeft een collega van mij de pump in style, misschien kan ik die een keer lenen, of is dat raar om te vragen :oops:. De borstschilden enzo heb ik nu zelf.

Liefs,
    Snoopy

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BB, ik hoop dat Mirre op mij vroeger en mn man nu lijkt - dan eet ze alles. Als ze lijkt op mn man als baby eet ze niets/nauwelijks :rolleyes: ... en op mij nu ... dan is ze nogal kieskeurig :oops: ...
    Hopelijk gaat het morgen beter (of misschien heeft ze het niet zo op groene groenten?) ...

SEMBO, beterschap ... geen idee van het water ...

SNOOPY, fijn hoor dat het goed ging. Ik weet niet of dat een rare vraag is en ik weet ook niet of het verantwoord is (al heb ik de mijne geleend van mn zus - wel alle slangetjes enzo zelf aangeschaft) ... ivm melk in de motor (en ik snap ook niet helemaal hoe dat zou kunnen ... in ieder geval wel weinig) ... ALs dat allemaal ok is dan zou ik het geen rare vraag vinden ...

Vandaag bij de kweker geweest om plantjes te kopen. Zegt een mevrouw (over Mirre ... gelukkig wel): 'Wat een lekker dikkerdje' ... *trots* ...

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    even een snel berichtje, we hebben toch maar een breasbottle aangeschaft omdat Thijs gewoon geen raad weet met de fles. Hij wil wel maar begint steeds te kokhalzen van de speen. En die 20cc is er al druppelend ingegaan gister, vond ik al heel wat natuurlijk.... maar.. die breastbottle geeft misschien wel hoop. Het was de eerste keer dat hij dus niet moest kokhalzen en toch echt pogingen deed om te drinken. Een aantal keer is het ook gelukt en hoorde mijn man hem slikken. Ook de eerste keer dat hij meteen hapt en niet de speen eruit probeert te duwen met zijn tong. Dus hij heeft 30cc gedronken (had 50cc ingedaan) Misschien dat inderdaad die laatste 20 niet eruit kon krijgen dan moet je hem inderdaad helemaal omhoog doen. Het is een begin, dit zag er in ieder geval beter uit dan die andere speen! Alleen moet hij nog even wat handiger worden met drinken. Ik weet niet of dit eenmalig was, maar goed.. we zien wel.. we oefenen af en toe vrolijk verder en dan moet de oppas straks maar zien wat zij handig vind.
    Jaja we hebben een oppas!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gaat wat gemakkelijker als je een grotere cupmaat hebt ja.

Wat die slabbetjes betreft: die heb ik maar kort gebruikt. Eigenlijk was het veel ha ndiger om gewoon een t-shirt te wisselen, ze knoeiden ook niet zo heel veel.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Salapio, de vrouw van de kraamzorg zei dat de 2 fasen kolven van Medela veilig uitwisselbaar zijn, daar kan geen melk in de motor komen. Dus dan ga ik het dinsdag wel even vragen. Kan me ook wel voorstellen dat ze het niet wil uitlenen, maar nee heb je, ja kun je krijgen toch?
    Die vrouw zei trouwens ook dat Eva een mooi meisje was en een echte hollandse meid (oftewel, niet te mager en een lekker kleurtje), altijd leuk om te horen!

Appelsientje, hopelijk gaat die fles het helemaal worden voor Thijs, het zal vast wel gaan lukken! En fijn dat je een oppas hebt, geeft vast een geruster gevoel, nu het drinken nog onder de knie krijgen en dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Eva was vanmiddag dus erg moe, maar wilde niet slapen, het is me uiteindelijk gelukt na een voeding en daarna toen ze in bed lag nog even aan de borst. Was echt hap-slik-slaap ongeveer, lang leve de borstvoeding! Zou me echt geen raad weten als ik flesvoeding zou geven....

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Geke: volgens mij kan ik maar beter positief denken dan vallen de nachtvoedingen wel mee. Als Marijn het nodig heeft mag hij lekker drinken.

@Pareltje: lekker de klok loslaten en voeden waarneer je meisje dat wil. Het word echt beter.

@Nemo: wat een super reactie van die moeder zeg!

@Appelsientje: niet teveel stressen hoor. Het gaat echt goedkomen.

@Jingels: nee ik was nog net niet gewend aan doorslapen. :) Alles goed bij jullie?

@Stranger: heerlijk toch dat junior nog lekker mama melk wil.

@Snoopy: fijn die kids die je ritme weer omgooien. Marijn heeft daar ook zo'n handje van. Ach, zo houd je het spannend.

@Siesje: goed hoor al een half jaar bv.

@BB: ik vind juist de slabbeb met klitteband handig. Als de slab dan vol zit blijft het niet in het haar hangen. Malou gaat het vanzelf door krijgen hoor.

@Sembo; water is niet nodig hoor gewoon een keer extra aanleggen. Sterkte met Sem.

Marijn is wer door zijn apk heen. 7730gr schoon aan de haak en 65,5 cm. Ik mag rustig aan beginnen met groente. Maar daar wacht ik nog even mee tot hij echt 6 maanden is.
    Met Ysa gaat het niet zo goed. Ze is in 3 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ze woog maar 11.4 kilo nu terwijl ze bijna drie is. Morgen even langs de ha maar.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dirksmama, en oefening baart kunst natuurlijk! :D . Die van mij zijn ook niet bepaald klein, maar ik geloof niet dat het me zou lukken :oops: . Die slabbertjes hebben we hier wel nodig hoor. Wat een geklieder, de hapjes die erin gaan, komen eerst nog steeds naarbuiten, dan scheppen we het weer naar binnen en ben soms te laat. Dus dan zitten de kleren alweer onder. Ennuh was heb ik genoeg (elke keer als er een vlekje melk opzit haal ik weer wat nieuws uit de kast of als we weg moeten) dus heb niet nog meer nodig ;) .

Salapio, zou kunnen, die groene groente, morgen hebben we worteltjes ;) . Wat een mooi compliment bij de kweker! Dat krijgt niet iedereen! Hoop ook voor je dat Mirre op haar vader lijkt! Wel zo gemakkelijk!

Appelsientje, succes met de (borst)fles. 30cc is ook weer iets in ieder geval he! Komt vast goed!

Snoopy, uhm, ze zijn vandaag alweer uitgespuugd ;) . Maarja, ik ruim het met liefde op ;) . *edit* Helemaal vergeten antwoord te geven, ja ik ben vlak voor Malou en Ruben jarig. Ik 15 september en hun 28 september.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik had nog nooit gehoord van de breastbottle, hopelijk is het DE weg omhoog.

@nynke : hier alles prima.

10. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Haha jullie schrijven (terecht): Sem nog een keertje aanleggen. Nou ik heb hem vandaag wel een keer of zeven extra aangelgd. Dat van dat water vond ik ook wel overdreven. Verhoging is weg. Zo snel als het kwam was het ook weer weg. Net als de vorige keer, beetje vaag. Maar hij wil alleen maar bij mijn zijn en drinken. Gezellig :D
    Gewoon een vraagje tussendoor: mag je in geval van nood ook een keer KV tussendoor geven? Ik ben het niet van plan hoor. Maar het kolfen lukt helemaal niet en ik heb geen voorraad en ineens dacht ik: Hellup!

Sorry even ego berichtje.....

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nynke, beterschap voor Ysa! Lijkt me wel even schrikken ... maar met diarree gaan de kilo's snel eraf, maar komen ook snel er weer aan ...

SEMBO, ik denk niet dat het erg is ... had er gisteren een discussie over met mn man ... die noemde me een absolutist dus je kunt wel raden hoe ik reageerde toen mn man zei: 'ik vind het geen probleem om een keertje KV te geven'... :) ... Stom eigenlijk ... ben helemaal niet 'absoluut' aangelegd (sterker nog ben best flexibel), maar als het om BV gaat (of om Mirre ...) ... :rolleyes: ...

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nynke sorry, ik zie nu je bericht pas :oops: ! Je postte te gelijk met mij 8) ! Super goeie apk keuring dus! Succes met de keuring van die kleine meid!

Sembo, ja, dan is dat extra aanleggen wel gelukt. En extra water is dan niet nodig hoor. Ik ben van mening dat van die kv dat best mag. Hier hebben we natuurlijk geregeld flesjes kv gegeven. Niet (altijd) omdat ik te weinig had, maar omdat ik hoopte dat ze daar meer van zouden groeien. *wat dus helemaal niet hielp*. Maar natuurlijk wel blijven aanleggen en kolven ivm je productie! Daar is het natuurlijk niet goed voor!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nynke, sterkte hoor met Ysa! Die 3 kilo zullen wel voornamelijk vocht zijn toch? En je zal al wel ORS geven? (heb er geen verstand van, maar dat lees ik altijd overal ;))

Sembo, zie je nou wel, Sem weet het allemaal heus wel! Hij weet ook wel dat hij extra moet drinken ;). Over kv, wat dat betreft denk ik precies hetzelfde als Salapio. Is eigenlijk niet echt denken, maar een soort oergevoel. Als ze ouder dan 6 maanden is zal ik er misschien minder moeilijk over denken omdat ze dan ook bijvoeding mag, en zo voelt kv voor mij een beetje. Terwijl er zat kinderen zijn die het alleen maar krijgen en ook groot worden. Maar niet mijn Eva! ;) Stom he eigenlijk, wat maakt dat ene flesje kv nou uit als je er goed over nadenkt.

Ik heb zin om te kolven, ik vind het wel spannend met die electrische kolf :oops:, maar ik weet niet wanneer Eva wil drinken. Ik had het net ook niet handig gedaan, was eigenlijk vlak voordat ze naar bed ging en dus drinken. Ze heeft zich helemaal moe liggen zuigen :oops:, niet omdat mijn borsten leeg waren, maar m'n tsr's waren 'op', heb er geloof ik 3 :)shock:) gehad tijdens het kolven, wist niet dat dat kon!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow Snoopy 3 tsr's! :confused:

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Sembo: een flesje kv tussendoor heeft wel invloed op de darmen van je kindje. Hier wordt dat uitgelegd. Maar als je niet genoef gekolft is verhongeren ook geen optie lijkt mij.
    @Nynke: geen water bij geven hoor. Ook bij heel warm weer hoeft dat niet. Aanleggen is het beste medicijn.
    @Snoopy: je krijgt altijd meerdere tsr maar meestal voel je die niet. Wel grappig dat je ze nu echt gemerkt hebt.
    @Dirksmama: WOW mooie banner heb jij. Maar vertel eens hoe oud zijn je kindjes en hoe lang voed je ze ? Heb/ben je ook aan het tandemen ?
    Even nieuwgierig hoor :oops:
    @Bolbuikje: ik vind het super van je hoor 2 kleintjes aan de borst. Natuurlijk kan het prima maar doe het maar eens even. Ik vond/vind soms 1 al veel. En hopelijk gaat je kleine meid straks ook genieten van de hapjes en spuugt ze ze niet steeds uit.
    @Nynke: zo Marijn doet het goed op jouw melk zeg ! En heb je een beetje zin in de bijvoeding. Beterschap voor Ysa.
    @Appelsientje: fijn dat de breastbottel wel lijkt te werken. Is niets aan als ze niet goed uit de fles willen drinken he.
    @Jingels: goed van jou zeg dat Jelte alleen nog maar borstvoeding heeft gehad. En dat je nog zovaak kolft op je werk.
    @liefzonnetjes: echt super dat jij op dieet bent voor Steven. Lijkt mij eerlijk gezegd wel erg pittig. Alle etiketten napluizen voordat je iets mag eten. En hoe lang blijf je dit doen ? Ga je straks bepaalde dingen wel weer eten en kijken hoe hij daar op reageert ?

Hier gaat alles goed met de bv. Meneer heeft eindelijk het doorslapen ontdekt (er is dus nog hoop voor sommige dames hier). Ook kolven op mijn werk gaat prima.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    @ Nemo:
    Tandemen? Nou nee, de oudste is bijna 9, dat doen we al een paar jaar niet meer. Ik heb ook m'n grenzen :)

@ Sembo:
    Nemo heeft al uitgelegd dat kv wel invloed kan hebben. Maar je hebt NU geen voorraad, dat is natuurlijk een probleem dat je binnen een weekeinde opgelost kunt hebben, gewoon een paar keer kolven. En al heb je maar beetjes van 20cc per keer, met dagelijks kolven bouw je dan toch weer voorraad op. Een klein pakje kant-en-klaar achter de hand hebben kan je net over een hobbel heen helpen om altijd toch genoeg gekolfd te krijgen!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, dat kolven ging goed dus :D !

Nemo, kijk eens aan, die grote vent vind dat mama snachts ook lekker mag slapen ;) !

Dirksmama, mag ik ook een heel onbeleefde vraag stellen :oops: ? Krijgt die van negen ook nog de borst of niet meer?

Sembo, ik denk dat dirksmama idd gelijk heeft, je hebt natuurlijk zo een klein voorraadje gekolfd als je steeds na een voeding of tussen door even kolft. Ben ik ook aan het doen sinds gisteren (ik doe het ong 1 uur nadat er gedronken is) ik heb namelijk ook geen voorraad meer, en de eerste dag dat ik ga werken moet ik natuurlijk wel iets hebben voor ze. Ik weet niet of ik alles bijelkaar gekolfd krijg voor de hele dag, maar dat zien we dan wel. (dan nemen we namelijk 'gewoon' wat kv erbij, ben ik nu wat makkelijker in geworden)

18. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Hello :D
    Ik ga idd maar langzaam aan een voorraad aanschaffen. Ik heb dus net gekolfd en toen had ik ineens 160 ml, nou dat is dus echt voor het eerst. Maar nou moet Sem zo drinken, ik probeer het nu even te rekken, en nou is het maar de vraag of hij dan genoeg heeft aan mijn melk. Vorige week toen ik gekolfd had en Sem ander half uur later aanlegde begon hij na een paar minuten al te brullen. Alsof de melk niet genoeg was. Er moet meer tijd tussen zitten, lijkt me ook wel logisch. Dus even plannen dan komt het allemaal wel goed.
    Gek he dat we dat allemaal zo hebben, dat onze moedermelk heilig is! Wat jullie schrijven klopt helemaal. Ik ben ook vrij makkelijk en flexibel, maar als het om BV gaat! Geen kv tussendoor, alleen als het écht niet anders zou kunnen. Bb, bij snap ik het als je kv erbij moet doen. Jij hebt twee baby'tjes en je doet het al zo lang goed :thumup:

Nynke, hoe is het met Ysa? Prachtige naam trouwens. Als Sem een meisje was geweest dat wilden we haar graag Isa Ysa noemen. Nu is mijn zusje zwanger en heeft de naam al verraden: Isabel. Dus helaas, mocht ik ooit nog een dochtertje krijgen kan ik de naam Ysa niet meer gebruiken :(

Snoopy, en was het 'electrisch'kolven leuk :) Het gaat zeker een stuk sneller! Drie keer een TSR! Dat wist ik ook niet dat dat kon hahah.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Sembo: anders straks gewoon meerdere borsten aanbieden bijv. links (1), rechts (2), links (3), rechts (4) enz. evt. gecombineerd met borstcompressie krijgt je kindje er wel genoeg uit denk ik.

20. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Nemo, dat was dus even het probleem: bij allebei de borsten reageerde hij hetzelfde. Heel vreemd, want er zat best wat tijd tussen. Jammer dat we maar twee borsten hebben haha.

Deel Deze Pagina