De melk past zich altijd aan aan de jongste. Als je oudste nog drinkt kan hij/zij prima doordrinken. De oudste kan dan alleen wel weer spuitluiers krijgen. Toen ik zwanger was hoorde ik van een vrouw die een glaasje wijn afsloed omdat ze haar kind van 1 jaar nog voede. Ik dacht toen echt pfff wat lang. Toen ik net een paar weekjes aan het voeden was sprak ik met een vrouw die haar kind 8 maanden aan de borst had. Ik dacht toen: ik weet niet of ik dat wel haal. En kijk nu, nog steeds fijn aan het voeden en nog niet denkend aan stoppen.
Uh, ja, zo dacht ik ook. Na 6 maand wordt het vast makkelijker om KV te geven en dan kan ik misschien het kolven op werk afbouwen. Maarre, ik ben er nog niet over uit hoe ik het nu ga doen, en KV geven voelt op een of andere manier toch niet goed . Wij zijn ook voor de apk geweest, 6920 gram, 66,5 cm en hoofdomtrek 44 cm. Hij buigt wat af met zijn lijntje, ook in vergelijking met de bv curves, maar hij is vrolijk en zo, dus ik maak me maar geen zorgen. Hij heeft trouwens ook zijn eerste tandje! @ Bolbuikje. 2 kids aan de borst, respect. Zou mij niet lukken, en zeker nu niet meer. Ik moet nu al hannesen om hem goed te leggen, want zodra zijn beentjes iets raken gaat hij zich afzetten. En met 2 dan raken ze elkaar neem ik aan? Of heb je ze allebei onder de arm dan (rugby houding?). @ Salapio. Hebben wij ook gehad, zoń periode van veel sabbelen en bijten, minstens toch wel 1 a 2 voedingen per dag. Nu heeft hij dus een tandje, is ook wat hangeriger en drinkt elke keer erg goed. En helemaal niet gebeten. Maar goed ook, want nu mag dat zeker niet meer natuurlijk! Over langvoeden. Ik vind het heel bijzonder (op een positieve manier) maar ik kan me bij mezelf nog niet voorstellen. Ik moet aan het eind van dit jaar 2 keer op congres voor een paar dagen. Zei ik tegen mijn man, riep hij, dat kan helemaal niet ivm bv! Ik las vandaag op zon site dat het tot 4 jaar kan! (hij zei het wel plagend overigens ). Maar ik ga er op dit moment toch vanuit dat ik dan geen bv meer geef.
Hoi dames! Zo te lezen zijn bij sommige de regeldagen/ sprongetjes weer begonnen, sterkte ermee Komt allemaal weer goed! Dirksmama, schreef het net ook al ergens anders, maar wil ook hier nog even zeggen dat ik het geweldig vind dat je kindjes de keus geeft om zo lang ze willen bij je te drinken. Zal heerlijk voor der zijn als ze zich onzeker of niet lekker voelt om nog even een slokje mama te halen. Hier heb ik het maar druk, ze heeft blaasontsteking en wil vaak drinken. Ik laat het me maar gebeuren, hopelijk voelt ze zich snel weer beter. Fijn weekend allemaal!
@ Paprika. Ach 't is vooral ook gemakszucht van mijn kant hoor. Als je eenmaal bezig bent en het loopt lekker, waarom dan energie verspillen om het te veranderen. Als ik hoor wat voor stress en moeite afbouwen soms kost, daar had ik gewoon nooit trek in.
Ik snap wat je bedoelt, denk ook wel eens nu wat een drama het hier zou zijn als ik geen bv zou geven en ze heeft weer eens slecht gedroomd of is gevallen o.i.d. Vind het echt zo makkelijk, even een klein slokje en ze is weer helemaal het vrouwtje Heb zelf ook echt geen zin in afbouwstress, vind het wel best zo!
Esther, let wel je steekt je virituele hoofd om het virituele hoekje he ! Die stuwing is mi ook een teken dat je weer lekker wat meer melk aan het maken bent! Alleen maar goed dus! Dat eten, ja, toch wel plezier in! Zag er idd als een berg tegenop. Ready, twee kids aan de borst is niks moeilijks aan, alleen tegelijk, dat word lastiger . Hier gelukkig geen 'afzetters' als ze iets raken. Ik heb ze idd over elkaar gelegd met de beentjes/heupjes. Rugbyhouding vind ik ---. Maar doe het wel af en toe, omdat het goed schijnt te zijn om alle hoeken leeg te laten drinken. Goede cijfertjes daar bij jullie! En gefeliciteerd met het tandje lekker aan het poetsen nu dus! Paprika, lekker veel laten drinken hoor! Ook goed ivm de blaasontsteking. Hopen dat ze zich snel weer toppie voelt. En de borst is idd een hele goede troost op zulke momenten.
Yes gisteren naar het CB geweest en Justin groeit ontzettend goed! Van 3300 gr(laagste gewicht)naar 4730 gr! in 4 weken tijd. En 57 cm alweer! Slagroom dus
Super goed joh! Das (even snel gerekend) 350 gram per week! Geweldig hoor! Ga zo door meid! Was die veer toch ergens goed voor he !
Even snel hoor: heb vanmiddag gekolfd toen Eva een flesje kreeg, het resultaat in 20 minuten: 270ml! Uit links 100, rechts 170, terwijl ik rechts als laatste gegeven had, maar ik wist ook al wel dat links een stieftietje is . Ik ga dus over op electrisch.... Ik kom vanavond weer even bijlezen waarschijnlijk.
Hanneke, bedankt voor je virtuele terechtwijzing hahahaha Snoopy, wow dat zijn mooie hoeveelheden zeg! Vandaag weer op een gekke plek gevoed....in de meubelzaak "De Zuiderster" op een bankstel in de "etalage". Voor wie uit de buurt komt: het betreft de Zuiderster in Barendrecht, langs de snelweg. In een hoekje bij die grote ramen zie je dan een rood bankstel staan...daar zat ik dus. Lekker warm met het zonnetje erop. Denk trouwens niet dat iemand me heeft zien zitten. Het is nogal hoog.
Hij snapte er niets van. Hij hapte en deed verder niets. Door een opeenstapeling van factoren en foute adviezen kreeg hij stille ondervoeding en moest accuut bijgevoed worden. Waardoor hij aan de fles gewend raakte en boos en gefrustreerd werd aan de borst. Dat was niet vol te houden, dus ben ik gaan ft kolven in de hoop dat hij het nog eens op zou gaan pikken en dat is helaas nooit gebeurd. En nee, ik had nooit gedacht dat ik nu nog zou kolven. het ging in stapjes: eerst wilde ik volledig bv geven (in het begin kreeg hij kv bij omdat ik niet genoeg kolfde), dan 3 maanden, toen 6 maanden, toen zaten we op 9 en werd een jaar het ultieme doel. Daarna gingen we nog door en we zien wel waar we komen! Vandaag trouwens naar 2x kolven gegaan en wat is dat lekker! Overdag niet meer denken aan de kolf, alleen bij het opstaan en voro het naar bed gaan. Echt joepie hoor!
Baal je - of heb je niet vreselijk van gebaald - er dan niet vreselijk van dat de begeleiding in het begin niet goed was? Ik heb echt bewondering voor je! Na 3 wkn fulltime kolven in het begin was ik al kapot. Op dat moment hield ik me voor om het 3 maanden vol te houden als hij niet meer terug zou komen aan de borst (hij kreeg de BV via de fles, dus ook het gevaar van niet meer terug willen aan de borst). Maar ik ben erg blij dat ik het niet heb hoeven proberen. Kolven is niet echt mijn hobby zeg maar Lekker hoor, maar 2x op een dag
Snoopy, zo dat gaat goed joh! Dat zijn nog een opbrengsten! Was dat nu met je handkolf of met die electrische kolf? Esther, het viel me meteen op dat het ook een viritueel hoekje moest wezen! haha! En dat van mij was dus een virituele terechtwijzing! Om het helemaal ingewikkeld te maken ! Stranger, idd echt super dat je het kolven zo lang volhoud hoor! Gelukkig kan je zien waar je het voor doet he! Dat scheelt een hoop. Uhm weten jullie, wij zijn deze week helemaal vergeten om te gaan wegen! haha! Gewoon afgekickt ofzo, niet eens aan gedacht zelfs! ! Kwam er vanmiddag achter dat we niet geweest waren, kan natuurlijk prima, maar toch vreemd voor ons. Volgende week maar eens kijken of we eraan denken .
ja, dat moet een hele verschil zijn stranger, 2x is goed te doen als het echt een ritueel wordt als tandenpoetsen he Fijn dat t zo goed gaat! snoopy: wat een superopbrengst, zoveel heb ik alleen maar een keer gekolfd toen ik 2 voedingen had overgeslagen. elektrisch dubbelzijdig was dat? barbabintje: dat is inderdaad wel een aparte plek! nemo: wat een leuke reactie was dat die je kreeg doen je buiten voedde. ik heb het grotendeels opgegeven, in het openbaar voeden. als t echt moet doe ik het wel maar tis meestal een paar slokken en dan is de aandacht weg, dus schiet niet echt op. ready: wow, een tandje! zal wel goed zitten met zn gewicht hoor! en na 6 maanden wordt bv ook zonder kv te geven makkelijker omdat het andere eten toch ook een keer wat overneemt (al kan het nog even duren). Ben wel benieuwd hoe je er straks over denkt. Zo'n congres is op zich wel goed te doen denk ik hoor want tegen die tijd kan je vast met 3 x kolven (dan hoef je maar 1 x overdag te kolven) of misschien zelfs met 2x kolven per dag. En misschien mag je zelfs de melk in je hotel wel invriezen? bolbuikje: haha, vergeten te wegen. joh, je was toch niet van plan het komende half jaar ook nog elke week te gaan? hoe gaat t met de hapjes? misschien vindt malou andere groentes wel lekker? (bloemkool/ wortel/pompoen, beetje zachte smaakjes?) natalie: super gegroeid zeg! lekker! paprika: beterschap voor lieve! wij bv-en nu bijna een jaar, ik heb aan het begin gezegd minimaal 6 maanden en na die 6 maanden wilde ik gewoon niet stoppen omdat t me een vreselijk gedoe leek om te stoppen en flesjes te gaan geven. en nu is het helemaal zo makkelijk. en ben zelf ook wel een beetje verslaafd. ik heb toch van de week weer een paar keer gekolfd zodat Jo op de creche ook nog steeds een flesje mm kan krijgen (ook wel omdat helemaal niet kolven toch nog niet zo prettig is). En dan hier nog groot nieuws want Jotje heeft zn eerste stapjes los gezet. zo lief, hij zag zn opa en liet ineens het tafeltje los waar ie bij stond om naar hem toe te lopen (okee... het waren drie hele kleintje stapjes met zn armpjes wijd en toen viel ie ). We hebben sinds gisteren een nieuw terras dus kunnen nu lekker buiten spelen!
In het begin was ik voornamelijk boos op mijzelf. Ik had beter moeten weten, en ik wist eigenlijk ook wel beter, maar door de bevalling en alle emoties en hormonen erna was dat even verdwenen. Dat kan ik voor een volgende wel veranderen --> manlief inschakelen, zodat hij kan zeggen wat we willen (want mij lukt het dus niet). Maar ja ik ben ook heel boos over de begeleiding. Hoewel ze het met de beste bedoelingen hebben gedaan, hebben ze er wel voor gezorgd dat hij stille ondervoeding kreeg, hebben ze sterk afgeraden om een lk te laten komen, hebben ze gewoon met de fles laten bijvoeden (en op dat moment wat hij er zo aan toe dat er wel eten in moest, op welke manier dan ook - maar het had nooit zo ver mogen komen!). De lk waar ik geweest ben trouwens ook. Bij een volgende ga ik tijdens de zwangerschap samen met mijn man al naar een lk, en dan eentje die we van tevoren zorgvuldig uitgezocht hebben. helaas staat IBCLC ook niet altijd voor kwaliteit... @ Bolbuikje: hihi, grappig dat je het vergeten bent! Mooi hoor dat je dat vertrouwen hebt dan! @ Geke: wauw de eerste stapjes! Goed zeg! (Hier nog niet hoor, meneer is wat dat betreft lekker makkelijk. Andere dingen, zoals mama boekjes voorlezen zijn veel leuker )
Even een snelle update: Met mijn moeder lijkt het goed. Over een half jaar een nieuwe scan en dan bekijken of het geopereerd moet worden of dat het weer een half jaar kan wachten. Ysa is vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Ze was toch aan het uitdrogen. Na twee liter ors via een sonde knapte ze weer op. Sinds gistermiddag dronk ze weer zelfstandig. Vanochtend is de sonde verwijderd en nu is ze weer thuis. Ik reageer later weer mee. Ga nu genieten van mijn kids.
LANG BORSTVOEDEN, tja ... het houdt de gemoederen bezig hier ... SNOOPY, lijkt me heel erg prima die 80ml ... wowow! 270ml ... (en wat drinkt Eva dan uit t flesje?) BB, tjee ... wat veel kun jij kolven (al heb je natuurlijk een productie x2)! Van vrij-zat prima nacht, van zat-zon een redelijk goeie ... hier ook vergeten te wegen ... ben nu ook wel blij ... ze drinkt echt baggerslecht ESTHER, vervelend dat je productie niet zo optimaal is nu ... hopelijk is de stuwing een goed teken ... ennuh ... heb nog geen winkel gevonden helaas ... READY, lijken me prima APKresultaten ... en super! Zn eerste tandje ...hopelijk test ie m niet uit op je tepels? Ah ik lees het ... gelukkih maar! PAPRIKA, beterschap voor je meisje ... vervelend hoor BO ... NATHALIE, super! Lekker hoor die slagroom GEKE, wat bijzonder de eerste stapjes! NYNKE, wat een goed nieuws van je moeder ... en jeetje wat een schrik dat Ysa opgenomen moest worden ... beterschap voor je meisje en geniet idd maar lekker van je kids! **Mirre alarm**