Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dat deden we vanaf de zwangerschap al :p Misschien zijn ze dan toch even oud, ondanks dat er 5 weken verschil inzit.

2. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    he stranger: ik geef Nick nu in de avond een 60 c KV bij, waar hij ongeveer 30-40 cc van op drinkt. Verder geeft ik soms wat water, maar dat is echt hooguit 1x per week of zo. Hij wil dat ook gewoon niet hebben. Hij heeft dus ook geen dorst en haalt genoeg vocht uit de fruit en groente naast de 3 voedingen.
    ik heb al dagen extra gekolfd om te kijken of mijn produktie omhoog wilde, maar dat doet ook niets. Mijn borsten zijn ook nooit meer gespannen, maar als hij live drinkt overdag heeft hij wel genoeg, dus het ligt echt aan het kolven...ik heb me er maar bij neergelegd. Op de dagen dat ik werk krijgt hij dus vanaf deze week KV in plaats van BV en dan kan mijn kolfopbrengst 's avonds na de avondvoeding er nog bij. t is niet anders....

Harmless: dat scheelt wel, een droogpak. en Toon is natuurlijk ook nog wel wat jonger dan Nick, dus weet niet of die zout water al zo zou waarderen. Nick had gewoon honger, dus alles was oke...

Kathy fijn dat de BV op gang is gekomen. het komt vast goed.

ik denk wel dat ik bij een tweede ook duidelijk de regie wil houden over BV. Als ik dit keer in het ziekenhuis niet heel duidelijk midden in de nacht na de KS mijn wens tot borstvoeding had aangegeven, hadden ze Nick gewoon naar de observatiekamer gebracht en op zijn vroegst de volgende morgen aangelegd. En ik weet niet of ze hem dan 's nachts nog wat gegeven zouden hebben...Aangezien ik de volgende keer dus in het zkh moet bevallen, wil ik dat wel van tevoren goed geregeld hebben. Want BV geven vind ik heerlijk (hoewel ik er nu soms aan twijfel als ik aan het 'strijden' ben met een moe, wel hongerig maar zeer beweeglijk ukje dat op mijn schoot wil staan in plaats van lekker bij mij liggen om te drinken)

zeeuwsmeisje je zoon mag natuurlijk vanaf 6 maanden bijvoeding hebben, maar hoe je dat wilt doen...is aan jou en gelukkig niet aan het CB!

jopie lastig hoor, maar ik moet zeggen. Nick had een speen, maar als hij honger had....dan liet hij dat heel duidelijk merken! en nu duimt hij heel af en toe, maar van mij mag hij dat niet, dus die trek ik er consequent uit. Maar Nick is natuurlijk al iets ouder. De speen heeft hi jzelf heel resoluut afgeschaft met een maand of 6. HIj gooit hem heel gedecideerd uit bed!

3. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dat deed Dylan met een week of 3 al. Hij blieft geen speen. Ik vind het niet erg dat hij op z'n duim sabbelt, ik vind het alleen lastig.

4. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Kathy: fijn dat het zo goed gaat
    @Zeeuwsmeisje: het moet verd*rie niet gekker worden, wat zitten daar in hemelsnaam voor troela's. Ik moest je stukje gewoon 2x lezen.....

Jelte is aan het clusteren tussen 17.00 en 20.00 dan slaapt hij door tot 04.00 of 06.00 uur. Ik kolf ook nog steeds rond 23.00 uur.... en dat is prima voor de productie ( lekker puh). Ik word er helemaal opstandig van....

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Annika clusterde van 17 tot 21 uur en slaapt dan tot ik haar om 7 uur uit bed haar, ik kolf 's avonds niet meer.

Maar na dinsdag (regeldag) is alles anders geworden. Vandaag weer 5 voedingen en 's middags slaapt ze heel lang. Vind het niet erg hoor.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Zeeuwsmeisje, fijn hè, als je er voor je gedacht wordt... pfff.... wat een onkunde!
    Gek trouwens, hier heeft het CB met nog geen woord van pap gerept. Bedenk ik me nu opeens...

Kathy, fijn dat het nu op gang begint te komen!

Loeki, ik ga nog naar je foto kijken!

Jarik heeft trouwens nooit een speen gewild. Hij sabbelde dan even en spuugde hem resuluut weer uit. Vanaf het begin. Ach, wel lekker makkelijk zo, hoeven we hem ook niets af te leren ;).

Verder nog even een vraagje: over een paar weekjes gaan we verhuizen. Maar hoe verhuis ik mijn diepvriesvoorraad bv mee? t Is nogal veel, 26 liter op het moment...

7. essepes

essepes Actief lid

Aug 18, 2006
    198
    0
    0
    Ik weet niet hoe ver je moet reizen naar je nieuwe huis, voor korte afstanden voldoet een koelbox met veel koelelementen denk ik wel.

Wij zijn afgelopen weekend naar Keulen geweest, ik had 1 flesje uit de vriezer meegenomen in een koeltasje met 3 koelelementen, toen we aankwamen (3 uur reizen later) was het nog compleet bevroren.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja maar dan ga ik dus 100x met de koelbox heen en weer... voordat er 26 liter over is...

De afstand is trouwens 20-30 minuten.

We denken erover om de vriezer maar in zijn geheel te vervoeren en dan 2 uur stil te laten staan... dan weer aansluiten. Zou het dan nog bevroren zijn?

9. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Als je de vriezer dicht laat, moet dat volgens mij wel lukken. De vriezers en koelkasten van tegenwoordig hoef je niet eens meer te laten staan voordat je ze aanzet. Maar als je hem rechtop kunt vervoeren hoeft het zeker niet.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben van die speciale elementen erin (grote witte platen)... mocht de stroom er af liggen dan blijft hij nog 5uur ijs en ijs koud... misschien is dat wat?

Bij osn zaten ze er standaard bij (bosch) maar misschien zijn ze ook los te koop?

11. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Wow, wat is dit topic gegroeid zeg... Gaaf

@stranger: Ik heb een keer melk bij mijn moeder ondergebracht in de vriezer (was een litertje of vijf) 45 minuten rijden. Ik had sappakken ingevroren (4), 3 grote koelelementen in een grote koelbox. Gaten opgevuld met kranten en toen we aankwamen was alles nog helemaal bevroren. Alleen jij hebt vijf keer zoveel.

Ik moest vannochtend bij het CB zijn, dus stond al helemaal schrap omdat vorige keer twijfel was uitgesproken over zijn gewicht door de arts :( Maar.... ik had de wijkverpleegkundige en die was onwijs pro-borstvoeding. We hebben er een poosje over zitten kletsen. Ook over de borstvoedingscurve, het knikje wat bij de meeste borstvoedingskindjes is. En over dat je er raar op aangekeken wordt als je na zes maanden nog borstvoeding geeft. Wat een verademing in vergelijking met vorige keer zeg...

Nu ga ik even bijlezen, zijn zo'n 10 pagina's bijgekomen sinds de laatste keer dat ik las :D

12. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat hebben jullie allemaal een grote voorraad melk zeg.
    Wanneer kolven jullie dan af om zo'n grote voorraad op te bouwen en vanaf wanneer is het aangeraden om te gaan kolven?

Ik zou graag ook een voorraad aan gaan leggen tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken.

13. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Jopie: waarschijnlijk wordt Dylan zijn zuigbehoefte nu steeds minder, dus wie weet is het duimen van korte duur..

@Stranger: De vriezer op het laatste moment afsluiten dicht laten uiteraard dan bijft het vast goed. (Hoe voller de vriezer is hoe beter, evt. gaten opvullen met kranten. En uiteraard rechtop houden)

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Even een beetje verlate reactie, maar bedankt voor je antwoord. Ik geef 1 flesje sinds 1 week nu. Het probleem is dat ik niet elke dag meer aan kan leggen, omdat ik 3 dagen werk. Ik heb niet echt een dip ofzo, maar 's avonds voor het slapen gaan drinkt ze heel erg veel (heb dat kunnen zien doordat ze 2 afgekolfde flessen leegdronk) en dan is ze niet tevreden en blijft huilen als ik haar alleen de borst geef.

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dat ben ik hier ook tegen gekomen. De arts had ook commentaar over het gewicht en de verpleegkundige zei de keer erop dat het heel normaal was. Zij geeft haar kindje ook bv, al 9 maanden geloof ik.

16. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb Dylan om half 5 z'n vierde voeding gegeven :p. Zou hij het dan nu eindelijk doorhebben? Anders zat ik met een beetje geluk om 11 uur 's ochtends al op 4 voedingen.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Oh zijn die dingen daar voor, ook een Miele? Nooit geweten waar ze voor waren.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hier ook op CB geweest, maar nog geen commentaar op de BV of het gewicht gehad, Annika is nog steeds bovengemiddeld zwaar, maar gemiddeld qua lengte.

Vandaag weer 5 voedingen. 7.15 uur, 11.45 uur, 14.15 uur, 17.30 uur, 20.30 uur.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Wahaha, waar een bv topic al niet goed voor is ;)!

Op mij moet je maar niet letten hoor. Ik kolf alles en in het begin kolfde ik te weinig dus heeft jarik een paar weekjes een flesje kv bijgehad. Op een gegeven moment kolfde ik genoeg en nog weer wat weekjes later kon ik gaan invriezen. En dat vond ik wel een lekker idee, een flinke voorraad om dipjes op te vangen enzo. Dus... t liep een beetje uit de hand en die dipjes kwamen ook niet... vandaar dat ik met een enorme voorraad zit.

Voordeel is weer dat ik nu al op 3x kolven zit. Scheelt weer tijd!

@ iedereen over vriezers: bedankt, ik denk dat het helemaal goed gaat komen hier!

20. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm misschien niet juist om hier die vraag te stellen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee met r vorige kindje.. Hoe bouwden jullie de bv af? Ik kolfde voor heen nog 4x op n dag 160 cc gemiddeld. Nu kolf ik al voor de 4e dag 3x op n dag maar dan wel 250 cc gemiddeld, dus mn productie gaat niet omlaag.. Komt dit nog? of kan ik afbouwen naar 2x op n dag nu?

Share This Page