Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik vind t ook erg grappig ... mirre kan me dan ook echt zo aankijken van 'ja ik schijt in mn broek... so what?!' :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    nathalie- wat n lief jochie!

4. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Hahaha die foto :D en ook erg leuk het filmpje :D
    Snoopy, ja voor een kolftas valt deze wel me, vind ik ook. Ok ik zou zo'n tas niet voor de leukigheid kopen haha.
    Ik blijf ook vaak het idee hebben dat Sem alleen maar aan de borst rustig wordt. En mijn vriend vond het ook een beetje spannend de eerste keer dat hij een poos alleen was met Sem, maar niets aan de hand hoor. En in geval van nood doet heen en weer lopen in de kamer ook een boel goed. Maar aan de andere kant merk ik ook wel eens aan Sem dat hij aan de borst wil omdat het 'veilig' is en dan lekker kan slapen ofzo, hij heeft dan echt geen honger hoor. Ze zijn ook niet achterlijk :)
    Haha lopend voeden doe ik eigenlijk nooit. Ja, 1x toen moest ik zo nodig naar het toilet terwijl ik aan het voeden was.
    En net ben ik gaan wandelen in het Kralingse Bos (bijna drie uur lang!), ik ging ook even wat drinken en meteen zijn luier verschonen. Ik moest zelf ook enorm plassen, toen ben ik maar samen met Sem gegaan. Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar het is gelukt. :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sembo, bij jou hetzelfde als wat Eva van de week 'geflikt' had. In plaats van doorslapen opeens weer een paar keer per nacht te komen. Was een hele rare gewaarwording, maar ze lijkt het weer een beetje op te pakken. Ben benieuwd wanneer ze weer gaat doorslapen, maar het maakt me ook niet zoveel uit. Ik snap nooit zo goed dat mensen er problemen mee hebben (menig onderwerp gaat over 'hoe laat ik mijn baby doorslapen'), maar aan de andere kant, ik kan redelijk goed met weinig slaap en heb niet zo snel last van onderbrekingen. En Eva is met 5 minuutjes klaar, dus in totaal duurt het hooguit 15 minuten.
    Ik was net dus aan het wandelen en Eva kreeg honger, maar was nog maar een klein stukje naar huis. Maar ik bedacht, dat ik net zo goed ook op straat zou kunnen voeden, nu ik het staand dus blijkbaar kan. Met zo'n snelle drinker als Eva is dat goed uit te houden.
    Wat mijn vriend gister deed, heb ik ook een keer gedaan, maar dan wat minder handig van mij, ik had hem namelijk niet laten weten dat ik bij de buren was :oops:. Gelukkig had hij wel een vermoeden maar hij was wel een beetje boos....

Eva heeft trouwens ook geen honger voor ze gaat slapen, maar ze slaapt nu overdag in haar eigen kamer en eigenlijk is het sinds gister dus dat ze zonder de borst niet kan slapen. Dus daar zal het wel mee te maken hebben. Echt als troost dus, want ze sabbelt wat, dan komt mijn tsr, de ergste stroom drinkt ze en dan is het eigenlijk wel klaar.
    Mijn vriend is 'bang' dat we haar op deze manier verwennen, maar ja, daar is de borst natuurlijk ook voor. Laten huilen is echt geen optie als ik weet dat ze rustig wordt aan de borst. Ik ben wel benieuwd hoe het morgen gaat, net lukte het hem niet haar rustig te krijgen, maar als ik niet thuis ben is het misschien wel anders. En anders kan hij het nog proberen met een flesje.
    Knap hoor, met Sem naar het toilet! Ik heb het wel eens met Eva gedaan, maar dan zat ze in de draagdoek, da's toch wel makkelijker (net iets lastiger dan met zwangere buik ;)).

Nathalie, wat een schatje! Fijn he dat hij nu een speentje wil, soms toch wel erg makkelijk!

Liefs,
    Snoopy

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sembo, ik kan je vertellen, ik had er vreselijk veel zin in! Stond te popelen om te mogen beginnen! Dat uitkoken is echt een vreselijke dagbesteding, ik snap echt niet wie dat heeft bedacht! Die sem van jullie slaapt wel lang zeg, ‘en dat terwijl hij vanaf week 3 al volledig doorsliep van 23.00 tot 19.000 uur. Haha! Rustig kind hoor dat maar 4 uur per dag wakker is! Hihi!

Salapio, idd dat kolven deed ik dan ong 1 uur na de voeding, ben ook zeker wel tevreden met die opbrengst hoor. Dat deed ik dus meestal 2x per dag, niet elke voeding hoor. Ik ben tevreden met elke ml, eerst kolfde ik ook met moeite een flesje van 70ml hoor. Hoop voor je dat Mirre vandaag niet zo een avondje houdt!

Natalie, wat een geweldig filmpje, die mega grote speen bij zo een klein koppie! Heerlijk! Kan best een regeldagje/ regeldaagjes geweest zijn, hoe is het vandaag gegaan?

Snoopy, daar ook ‘bal’ dus. Wat een kindjes hier allemaal zeg! Ik zou haar idd gewoon lekker even aan de borst nemen voor wat slokjes, dan slaapt ze daarna misschien extra lekker. Verwennen zal mi wel meevallen.

Malou en Ruben hebben zich vandaag prima gedragen bij oma. Een heleboel gedronken, oma had de ml niet helemaal nauwkeurig geteld maar ze hebben ieder 5x ong150ml :confused: schoon opgedronken. (daar ging mn voorraad, en zoveel had ik niet meegegeven, dus ja, schandalig, ze hebben aan de kv gezeten) Ze hebben dus samen, even 1,5 liter melk naar binnen gewerkt! Alleen wilde ze niet slapen, dus waren doodmoe toen we thuis kwamen, liggen na gedronken te hebben alletwee gestrekt! Ik heb wel respect (na 1 dagje al) voor moeders die fulltime werken hoor! Tjonge, vroeg op om op tijd klaar te zijn, alles inpakken/klaarzetten/meenemen, dan na je werk denk je om 18 uur klaar te zijn, nee hoor, kinderen ophaleen, voeden, etenkoken, kids op bed! Men wat een dag zeg! Pfffffff.......

Hier zoals gemeld vandaag mijn eerste werkdag! Geweldig gegaan! Wel meteen een blunder begaan :oops: , maar verder geen gewonden gevallen oid :D ! Ik kon vanmorgen niet wachten tot ik kon gaan werken, was als eerst op de praktijk, koffie&thee gezet, en toen wist ik dus niet meer wat ik moest doen :( . Werkelijk geen idee, totaal geen routine meer, gelukkig waren er al snel collega's dus kon ons half uurtje leut beginnen ;) . Daarna lekker aan het werk, wel wat onwennig, maar toch prima gegaan. Kolven ging ook goed, 3x gekolfd vandaag, met mooie opbrengsten, eerste keer 320ml, tweede keer 410ml, derde keer 380ml. Helemaal goed dus, maar niet genoeg naar wat ze gedronken hebben. Nou, dan zal ik als laatste nog even mn blunder vertellen, we hebben een nieuwe collega, ik mocht/moest met hem samen werken vandaag, dus wij gezellig kletsen (terwijl de patiënt lekker niks kan zeggen, :p ). Dus kwamen we erop dat hij ook net pas hier werkte, ik zeg en hoe bevalt het nu? Echt werken? (hij zag eruit als een jonge gast, dus ik denk, net van school) Issie al 6 jaar aan het werk, en al 32 jaar! haha! Blunder! Grove inschattigsfout dus! :oops: Lekkere binnenkomer van mij dus, maar hij vond het wel een compliment dat ik hem jonger schatte :) !

Hoe denken jullie trouwens over die flesjes? is 5x150cc niet erg veel? * tussen 7.45 en 18.15 *
    Zal ik niet vragen of ze de volgende keer wat minder in het flesje wil doen, kijken of ze daar ook tevreden mee zijn? Of zal ik het eens aan de lk vragen hier?

Bijvoeding hebben ze vandaag niet gehad! Dus nog niet geprobeerd met geen melk erbij geven!

Hej snoopy, ik denk dat het er ook aan ligt hoevaak je kindje snachts komt, bij jou komt eva natuurlijk maar 1x en het duurt niet zo lang. Hier komen ze samen 3x per nacht, dan vind ik het een ander verhaal. Ik ben 3x in een nacht bezig, voeden hier is al snel een minuut of 10-15 drinken voor dat ik weer in slaap ben, komt soms de volgende alweer. Ik kan best begrijpen dat sommige dat beu worden. Ik ben het af en toe ook zat, maar je zal toch moeten voeden, met een huilend kind kom je ook niet verder. Ik ben echt blij als Ruben maar 1x komt of als Malou een keer een nachtje doorslaapt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind 5 x 150 in jouw afwezigheid VEEL, dat krijg je voor 1 kind nauwelijks bij elkaar gekolfd, laat staan voor 2. Voor veel kinderen is dat wat ze in 24 uur binnenkrijgen!

Kleinere flesjes maken, 60-80cc per fles, newbornspeen er op. En die dan op verzoek laten drinken, dan lijkt het me beter vol te houden.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hanneke, fijn dat je eerste werkdag goed is bevallen! Wel zwaar he, dat als je thuiskomt, je nog niet klaar bent ;). En die blunder :) (ik was wel meteen benieuwd toen je het schreef, gelukkig had je daaronder een uitleg gegeven, anders had ik het wel gevraagd ;)). Fijne binnenkomer inderdaad ;), wel fijn dat hij het als compliment ziet. Ik vind dat trouwens altijd heerlijk als tandartsassistenten/tandartsen lekker kletsen met elkaar, lekker afleiding. Vind het soms wel jammer dat ik niet mee kan kletsten :D. Ik moet trouwens nodig eens weer langs voor controle, ik denk dat ik meer dan een jaar niet geweest ben :oops:.
    5x150 lijkt me wel erg veel, maar misschien slapen ze vannacht een beetje door? Ik zou het inderdaad wel zo gaan proberen, iets minder in de fles en kijken of ze dat pikken. Of proberen te rekken en dan kom je misschien wel op een fles minder uit.
    Over dat doorslapen, ik snap zeker bij jou wel dat het je kan opbreken. En iedereen is ook wel anders. Maar ik lees vaak verhalen over allerlei fratsen uithalen om een baby te laten doorslapen, dat ik denk, is het nou zo erg om 1 keertje uit bed te moeten 's nachts? Het is niet voor niets een baby... niet alles gaat altijd even gemakkelijk. Met een tweeling die vaker per nacht komt vind ik het al heel anders. Maar ik hoor jou eigenlijk nooit klagen hier! Ook niet als Malou haar dag midden in de nacht begint. Of hou je jezelf groot? ;) (je kan er ook zo weinig aan doen he).

Eva slaapt al even gelukkig, na haar laatste slaapje was ze eigenlijk helemaal op, dus meteen maar gevoed en naar bed gedaan. Ze was nogal onrustig aan de borst, toen een speentje gegeven en toen viel ze in slaap. Ik hoop dat ze snel een beetje gewend is aan haar kamer, ik merk dat het echt heel veel indruk op haar maakt om daar overdag te slapen. Hadden we dus eerder mee moeten beginnen denk ik, maar had er niet eerder aan gedacht...

Liefs,
    Snoopy

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, ik ben dus niet de enige die het erg veel vind. Ik had een hele berg kleine flesjes meegegeven, die moest ze warm maken en dan in de drink fles doen, difrax fles met s speen, ik had in elk flesje 100ml gedaan, maar ze heeft dus van 3 van 'mijn' flesjes zelf 1 flesje gemaakt. Nouja, volgende keer nog maar even uitleggen. (ze slapen nu overigens wel goed, liggen nog steeds te slapen.)

Snoopy, vreselijk dat je dus nog niet klaar bent als je op je werk vertrekt. Maar gelukkig twee heerlijke kindjes, en een schoonma die een pot eten gekookt had. Maarja dat doet ze echt niet altijd hoor! idd ik vind het ook fijn als er lekker gekletst word boven mn hoofd als er gewerkt word. Anders word het helemaal een doodse stilte. Maar af en toe wel 'gevaarlijk' als we grapjes maken, bij de een kan je het wel maken, bij de ander niet. Of gekke bekken naar elkaar, en dan niet in de slappe lach schieten. Net als mijn blunder, we zijn natuurlijk gewoon verder gegaan, dat het mijn eerste werkdag was haha! en idd soms lastig dat je als patiënt geen antwoord kan geven, of je hoort iets van jouhuaehehdawudechche uit de mond komen :oops: , whaha! Je moest je trouwens schamen :p , al 1 jaar niet geweest! haha! Uhm, ik klaag geregeld hoor, maar relativeer het dan weer, meestal. Toen Malou om 4 uur vond dat de dag begonnen was heb ik ook lekker raak geklaagd. Gelukkig mag dat hier ongestraft ;) . Slapen van die kleine meid in haar eigen kamertje komt vast goed. en anders weer een paar daagjes op jullie kamer. Heeft hier ook geholpen, eerst weer een paar daagjes samen op de babykamer, en nu slapen ze lekker op hun eigen kamertje. Geef het even tijd ;) .

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oke, je klaagt dan wel, maar misschien valt het niet zo op omdat je verder altijd zo positief bent ;). En op zich vind ik klagen helemaal niet erg, maar soms vergeten mensen wel eens te kijken naar hun kind en denken ze vooral aan zichzelf. En dan heb ik niet over iemand hier hoor ;). Ik kan me er soms gewoon een beetje druk om maken. Nog iets waar ik me nu druk over maak: binnen nu en 2 weken wordt het nichtje van Eva geboren, bij de eerste is de borstvoeding 'niet gelukt'. Volgens mij had het met een goede kraamhulp wel kunnen lukken. En nu ben ik 'bang' dat ze het niet eens gaan proberen (ik vind dat gewoon echt sneu voor zo'n kindje). En dat ze dan gaan zeggen dat het bij de vorige toch ook niet lukte. En dan moet ik maar braaf mijn mond houden om het maar gezellig te houden. Maar goed, misschien gaan ze ons nog verbazen en wel bv proberen. Ik zou ze gewoon zo graag willen helpen dan. Maar ze zijn een beetje het type van, ik wil het gaan proberen, maar bij de eerste tegenslag geef ik op.
    Vandaag trouwens mijn schoonouders op bezoek gehad, mijn schoonmoeder had zoiets van, je gaat toch niet zo lang geven, of in ieder geval dan flesjes (ze zag de kolf staan). Oftewel afkolven en dan flesje geven. Huh? :( Maar goed, uitgelegd dat ik dus de borst wil blijven geven en afkolven op mijn werk. Maar mijn schoonmoeder zit dan wel een beetje vol met vooroordelen, ze schakelt ook zo weer om. Dus nu heeft ze zoiets van, oke, je gaat dus echt zolang bv geven, ook goed.
    Oke, ik schaam mij diep :oops:. En nog meer als ik moet bekennen dat het elk jaar zo gaat. Maar ik krijg ook nooit een oproep! ;) En mijn vriend om de paar maanden, volgens mij gaat er daar wat fout in de administratie ;).

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dank je!
    Vandaag ging het heel goed,denk inderdaad een sprongetje of regeldag.
    Ben net heerlijk met hem in ons bubbelbad geweest

Je zag hem genieten met die bubbels aan en tegelijkertijd een slokje uit mama's tiet hahaha

Nu is hij helemaal in dromenland hihihihi

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, snoopy, dat vind ik ook echt jammer zeg. Heb echt het gevoel dat die mensen als stoppen als er een boertje dwars, zit bij wijze van spreke dan he ;) ! Wij hebben niet veel/tot haast geen kleintjes in de vriendenkring/familie, dus gelukkig kan ik me er niet te druk om maken. Grappig trouwens dat je schoonma toch 'instemde' met het kolven van jou! :) Net alsof zij zich daarmee heeft te bemoeien? Overigens, wij sturen ook geen oproepen, je maakt bij de afspraak meteen een nieuwe voor of controle of behandelingen en controle. Je moet zelf in de gaten houden, wanneer je weer verwacht word. Soms als we tijd hebben bellen we even van te voren dat de afspraak eraan zit te komen, en we bellen soms als we tijd hebben als de afspraak 'vergeten' is. Maar eigenlijk is dat de patiënt zijn verantwoordelijkheid. We zijn overigens wel streng, 3x niet op komen dagen of 3x op laatste moment afzeggen is uitschrijven. Word ook bij inschrijving gemeld en wel zo duidelijk. Ach joh, gewoon ff bellen en een afspraakje maken. Maakt nie uit hoor! Komt vaker voor dan je denkt hoor! Vreemd trouwens dat je man er wel steeds krijgt!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mmm, moedermelk met prik...

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha, proest :) 8) !

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    :) :) :) :) :) :)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SEMBO, niet echt handig he met zo'n kleintje naar de WC ...

SNOOPY, ff staand voeden hehe ... hier ook een man die bang is voor verwennerij ... Maar Mirre wordt (of werd in ieder geval, hopelijk vandaag weer normaal) ook van de tiet niet heel snel rustig ... Mn man zegt dan - het maakt dus blijkbaar niet uit of ze bij ons is of niet, want huilen doet ze toch ... En anders raakt ze misschien gewend aan in slaap wiegen of dat huilen = bij ons ... En ik vind dat allemaal niet zo erg ...

BB, 5x150 ... sow he ... das idd veel ... en supergoed gekolft! En :) leuke 'blunder' ...

DOORSLAPEN, Mirre drinkt de laatste tijd om 3u bar slecht ... echt een paar slokjes en dan valt ze tegen de borst aan in slaap ... Het lijkt me erg leuk als een keertje overslaat ... hoewel we vannacht ook super hebben geslapen (23u - 3u (maar niet langer dan een kwartier) - 6.30)

DM, hahaha!

Gisterenavond was het weer/nog steeds bal ... om wanhopig van te worden. Mirre wilde echt helemaal niets en was overduidelijk zo moe. Uiteindelijk is ze toch aan de borst in slaap gevallen en pas na een uur met haar op mn schoot durfde ik haar in bed te leggen. Daarna ging alles prima. Maar nu is ze weer een beetje aan het piepen de hele tijd. ik kan daar toch echt slecht tegen ... vergiet zelf dan ook de nodige tranen ... alarm gaat weer ;)

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat goed dat jullie het allemaal zo volhouden. Lees nu ff niet zoveel mee want ik heb op het moment gewoon ff mn handen vol aan deze twee, zoon gaat medisch weer niet lekker. Alsmaar zo benauwd, zo zielig om te zien joh maar wat ben ik dan blij met de bv. Gewone melk zou zorgen voor nog meer slijm ed. wat zou ik me nu schuldig voelen als ik geen bv zou geven.

We genieten ook enorm van het weer. Zogauw het lekker weer is zitten we buiten dus dan staat de pc veel uit. Leven ziet er met een beetje zon ook veel beter uit. Als ik sommige hun verhalen lees ben ik blij dat we die problemen allemaal achter de rug hebben... hier gaat het nu gewoon vanzelf. Zoon drinkt ong 4 tot 7x per dag en dochter 1x per dag een bekertje bv. regeldagen... wat zijn dat ;) Nee echt dit was alle ellende in het begin 3dubbelwaard.

Doorslapen doen we hier nogsteeds niet aan... had vorige week echt een dip. begon me na 14 maand echt op te breken dus mn man is er toen 2 nachten voor me uitgeweest en heeft ´m uit een bekertje laten drinken zodat ik ff kon doorslapen. Wauw voelde me een heel ander mens... maar vanacht kon ik gewoon weer zelf opdraven. *gaap*

Wauw Hanneke wat drinken ze een boel en wat kolf je veel... echt super joh! Groot respect voor jou. Ook voor de rest hoor...elke dag bv is er weer 1.
    Ga echt mn best doen wat vaker dit topic bij te houden maar het gaat soms zo snel...alweer 200 pagina's!

18. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Sorry, ff korte reaktie want op mijn werk (lunchpauze ;)) maar moet toch ff reageren

@ Bolbuikje, 5 x 150 per baby, whow! Mads heeft nooit meer gedronken dan 300 ml (van kwart voor 8 tot 17 uur op KDV), eerst kreeg hij dat in drie flesjes van 100 ml, maar toen waren ze vaak met laatste flesje geven bezig op moment dat ik kwam. Dus in overleg geven ze nu 2 x 125, en wat in de vriezer als reserve. Maar tot nu toe houden ze hem, als het nodig is het laatste kwartiertje rustig met speentje.

Met jouw opbrengsten zou je elk 150-200 kunnen geven en dat drie keer! Ik zou uitproberen of ze daarmee tevreden zijn!

19. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Lieve foto's in draagdoek van de "slaapweigeraar"haha. Ook lief filmpje van Justin. Wat een schatjes!

Goede kolfopbrengsten lees ik, das goed nieuws! Ik haal het flapje van dat gele ding er wel af, maar ik doe alles eerst in de afwasmachine (ja alweer lui...) en dan kook ik het uit. De slangetjes trouwens niet.

Fijn weer werken bolbuikje, nu het kolven is besproken en de oppas geregeld is heb ik er ook weer heel veel zin in! Het lijkt me wel heel vreemd hoor, even weer wennen. Naja nog lekker 4 weekjes vrij en dan mag ik ook weer...

Tja en die nachtvoedingen. Ik vind het niet erg. En Thijs komt nu ook regelmatig weer voor een nachtvoeding, of een hele vroege ochtend voeding, meestal rond 5 uur. Hij drinkt ongeveer 10 minuten en dan slaapt hij zo weer. Ik zou het niet weten hoe ik het zou moeten doen met flesvoeding.
    Als Thijs echt niet in zijn hum is krijgt hij een troost slokje, maar hij weet natuurlijk ook dat hij dat bij mij krijgt en inderdaad papa of opa en oma kunnen hem vaak zo wel troosten, gek is dat he?

Gister wilde meneer niet slapen overdag, doodop was hij. Maar in bed huilde hij alles bij elkaar. Dus heeft hij zowat de hele middag bij me gezeten. Nog even de stad in geweest en ja hoor eindelijk viel hij in slaap in de wandelwagen. Vandaag is het slapen ook niet makkelijk, in de box wil hij ook niet. lekkere baaldag dus..

Voeding gaat lekker, heb het idee dat ik weer wat stuwing heb. Paar dagen terug kwam Thijs wat vaker en s nachts ineen keer ook weer een paar keer. Dus daar komt het door denk ik. Heb nu weer sproeiers bij de voeding dus.. :)
    Alleen het flesje gaat nog steeds niet optimaal, maar drinkt wel een beetje totdat zijn ergste honger gestild is en wacht netzolang totdat ik er weer ben :( Gaat straks wel over, ben ik van overtuigd!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :oops: whaha, ik schaam me haast dat die twee gisteren zo mega veel gedronken hebben. Kolven ging ook echt buiten gewoon goed, naar mijn idee is dat gewoon wat ze normaal gesproken saampjes eruit halen. Bij elkaar natuurlijk 1110ml gekolfd op 1 dag, dus eigenlijk zou ik 400ml te weinig gekolfd hebben. Nou, volgens mij hebben ze gewoon veel te veel gedronken! Ze zijn gister thuis gekomen, hebben bij mij wat te drinken gekregen, en zijn gaan slapen, rond 19.00, ik heb ze rond 22.30 zelf maaar wakker gemaakt om te voeden. Doorslapen hebben ze overigens niet gedaan vannacht! Donderdag en vrijdag ochtend gaan ze naar mijn ma, ben benieuwd hoe het dan gaat.

Trouwens wel lastig, ik heb nu flesjes melk in de koelkast staan, maar die ml die ik gister gekolfd heb is natuurlijk veel te meer dan dat ze in die twee ochtenden gaan drinken (tenminste dat hoop ik wel hoor). Dus heb gisteravond nog snel 4x100ml in de vriezer gezet, anders is het natuurlijk 'over de datum'.

Ready, haha, je moest even reageren 8) . Maar wat drinkt die kleine van jou weinig zeg op het kdv. Maar 2x125ml. Dan gaat ie savonds zeker wel aanvallen bij jou?

Zeeuwsmeisje, wat vervelend dat het weer zo 'slecht' gaat met je zoontje. Ik hoop dat ie snel minder benauwd is hoor. Jij hebt lekker twee nachtje kunnen bijtanken dus. Heerlijk he, dat lekkere zonnige weer. Ik zit meestal gezellig hier als die twee ukken slapen of zichzelf vermaken in de box.

Appelsientje, flesje gaat dus nog niet optimaal, maar als ie gewoon de eerste honger wegdrinkt is het ook goed toch? Komt ie waarschijnlijk wel wat sneller voor de volgende voeding ofniet? Fijn he, als je alles geregeld hebt. Hier hadden we alles geregeld, veranderd het op het laatste moment nog! Hadden de oma's samen even geregeld ;) . Nouja, jij nog genieten van je 4 vrije weken en daarna werkse en kolfse ;) !

Salapio, sorry ik had nog niks gezegd op jou leuke weiger foto`s. Wat een scheetje is die kleine van jullie toch.

Bijvoeden, vandaag geen melk voor en na gegeven aan Malou en het kwam er gewoon weer uit :( . Misschien toch maar snoopy's tip gaan gebruiken, een paar dagen niets geven. Ruben heeft weer als vanouds zitten smullen. Morgen gaan we wat fruit proberen, mocht Malou dat ook weer uitspugen dat stop ik bij haar even met het geven van bijvoeding. Dan maar een keer extra aan de borst ;) .

Deel Deze Pagina