lief filmpje van Justin! Telkens als ik zo'n klein babietje zie denk ik: zo deed jonathan helemaal niet! haha, maar dat is natuurlijk niet waar... haha, bb, schaam je maar niet, het was de eerste keer toch? ook voor oma! maar idd. wel veeeeeel Jo drinkt nog steeds 2x 160. (nu dus 1x mm en 1x halfvolle koemelk met water = kwartvolle melk?, haha, als ik dit zo typ is het meer water dan melk wat ie krijgt!) meer zou ie denk ik ook wel opdrinken maar meer krijgt ie niet net heeft ie zitten smullen van zelfgemaakte pasta bolognese, boerenkool van de week vond ie ook lekker. conclusie: hij heeft het gehad met beebievoeding want dat is voor beebies! en geef hem eens ongelijk wat vervelend dat het niet goed gaat met de hapjes van malou. ik zou ook maar een weekje ofzo stoppen en dan nog eens proberen. snoopy: ik voelde me toch een beetje aangesproken want ik reken me ook wel tot de moeders die willen dat hun kind doorslaapt. niet zo helemaal in het begin hoor, maar na 6 maanden... met wat 'training' doet Jo het gelukkig heel netjes. er mogen natuurlijk best uitzonderingen zijn als er wat is maar ik slaap zo slecht weer in als ik eruit moet en dan breekt het je toch wel op, zeker als je je ook de volgende dag nog op je werk moet concentreren. zeeuwsmeisje: ja, dat heb ik soms ook, ik weet niet eens meer zo goed van de problemen in het begin. (al is het maar slecht of raar drinken ofzo...) Gelukkig hebben we hier inmiddeld bvkindjes in alle leeftijden! altijd wel iemand die iets herkent. Sterkte met Gobe! appelsientje: lekker zeg, nog 4 weekjes, is nog best lang! zal best goed gaan joh, als je weer gaat werken. oef, iemand vergeten? ja he.... sorry! hier nog steeds alles goed, Jo was zooo lief net! hij was moe en ik was hem zn pyjama aan het aantrekken. hij gaat dan vaak huilen maar nu ging ie echt als een aapie aan mn arm hangen, duim in zn mond en helemaal opgekruld tegen me aan. haha, toch nog een klein beebietje morgen gaan we naar t cb voor wegen meten en prikken!
Ik herinner me de problemen vooral omdat ik zo vaak vragen op internet beantwoord. Dan heb ik zoiets van 'oja, dat was hier ook!'.
Precies daarom denk je eraan maar anders... als ik hier lees van onrustige kindjes, niet precies weten wat ze nu willen, savonds uren clusteren op de bank (lijkt me stiekem nu wel gezellig eigenlijk, manlief is er toch nooit voor 22u, terwijl ik me destijds toch best geclaimd voelde afentoe)... zo mooi om te zien dat je je zo mee ontwikkeld met je kind. Elke leeftijd heeft zo z'n charme en dat geldt ook voor de bv periodes alleen is het soms moeilijk om op het moment zelf het helemaal te beseffen. Nu denk ik wat is hij toch groot met zn 80 cm en 12 kilo maar ik weet zeker dat ik over een jaar met weemoedt aan deze periode terugdenk. Rare wezens die moeders...
Hallo! Heb vandaag 's ochtends 250 gekolfd en vanmiddag 150. En dat in ongeveer 20 minuten per keer, had de 2e keer zelfs mijn tsr binnen 2 minuten. Ben zo blij met mijn kolf! En Eva heeft 325 op (350 klaargemaakt). Eva heeft bij papa goed geslapen, alleen het 2e slaapje ging moeizaam, maar dat kwam omdat ze echt honger had (inschattingsfoutje ). Ga even eten, ben straks waarschijnlijk terug.
*komt hier even binnensneaken om iedereen hier een fijne avond te wensen en heel veel fijne bv momenten toe te wensen *
Hey manuela, hoe is het met de kleine meid ( die al behoorlijk groot wordt natuurlijk....), jij ook een fijne avond!
Ben ik weer! Nathalie, fijn dat het weer beter gaat! Tja, die hangdagjes horen erbij.... bij de 1 gaat het wat sneller voorbij (bij jou dus) dan bij de ander (Salapio....). Hanneke, nou, jullie zijn wel streng zeg . Ik moet inderdaad gewoon maar eens bellen. En weet je wat het stomme is, ik ben er ook helemaal niet bang voor, gaatje boren (zonder verdoving) doet geen pijn, verstandskiezen trekken (hoeft nu niet meer) was een eitje. Maar ik vind het gewoon niet leuk. Ik moet wel weer een nieuwe labiale veneering hebben voor 1 van mijn voortanden, is alweer zo'n 5 jaar geleden denk ik (en nu weet alleen jij denk ik waar ik het over heb ). Tja, mijn schoonmoeder, ze is minder bemoeizuchtig dan ik had verwacht en legt zich er eigenlijk meteen bij neer als wij iets anders doen dan zij in gedachten had. Dat is wel heel fijn. Mijn (stief) moeder denkt het allemaal wel te weten terwijl zij nooit voor een baby heeft gezorgd . Mis het best wel, een echte moeder . Ik hoop dat ik dat Eva wel kan geven, een echte moeder-dochter band (schrijf ik met tranen in mijn ogen...). Klinkt wel heel erg veel, meer dan een liter gekolfd! En Malou dus weer gespuugd. Ben benieuwd wat fruit doet. En anders misschien even een paar daagjes niets. Misschien wordt ze wel jaloers als ze haar broer ziet smullen en houdt ze het de volgende keer wel binnen . Salapio, herkenbaar weer, elkaars ervaringen . Zelfs de mannen denken hetzelfde. Gelukkig wordt Eva sinds kort soms wel rustig van de borst. Daar is het ook een beetje voor, maar erg lastig als je baby er alleen maar onrustig van wordt. Ik vind het echt heerlijk als Eva dan rustig wordt, half mopperend hapt ze dan aan, om langzaamaan in slaap te vallen . Komt bij jou ook nog wel denk ik. Herkenbaar ook hoor, zelf huilen als je dochter huilt... ik kan er ook slecht tegen. Ik wil helemaal niet dat ze verdrietig is! Sara, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je zoontje, misschien gaat het ook beter als het wat mooier weer is? Fijn he dat je dan bv geeft, ik heb dat ook, mocht er ooit iets met Eva zijn, dan hoef ik me niet schuldig te voelen, want ik heb alles voor haar gezondheid gedaan. En wij moeders van ukkies kijken ook uit naar de tijd dat alles 'vanzelf' gaat! Al gaat het bij mij nu best lekker, met de bv zeker. Doorslapen, na 14 maanden denk ik dat ik dat ook wel weer eens zou willen. Gelukkig is mijn vriend ook heel behulpzaam en hij zou dan ook wel een flesje willen geven als ik dat zou vragen. Maar tot nu toe vind ik de nachtvoedingen nog erg gezellig. Als je terugkijkt, is het altijd mooi he. Dat heb ik ook als ik nu terugkijk naar een paar maanden terug, terwijl ik het toen soms toch wel zwaar vond. Nu vind ik het niet altijd makkelijk, maar meestal gaat het gewoon heel goed en ik kan nu ook echt heel goed en bewust genieten! Appelsientje, ik ben te lui om te wachten tot de afwasmachine klaar is . Dus ik ga zo even afwassen en uitkoken. Oh nee, eerst nog even kolven . En Thijs heeft dus ook door dat hij dat troost slokje alleen bij jou kan halen, Eva heeft het dus ook door. Maar dan moet ik ook echt weg zijn blijkt wel, anders trapt ze niet in papa's trucjes . Zolang Thijs niet overstuur raakt als hij niet drinkt, is het zo erg nog niet toch? Maar komt best wel goed denk ik, even wennen voor hem. Zal je zien dat als je aan het werk gaat en hij geen keus heeft, hij gewoon netjes een flesje leeg drinkt. Geke, haha, kwartvolle melk! En lekker met de pot mee eten dus, lekker makkelijk! Dat je je aangesproken voelt, mag wel hoor , is denk ik ook heel persoonlijk of je er tegen kan of niet. En misschien piep ik over een paar maanden wel anders. Maar het gaat me ook meer om de mensen die 'geen zin hebben' om 's nachts eruit te moeten en liever slapen. Dus uit gemakzucht eigenlijk. Dat hoort er toch een beetje bij als je een baby hebt. Maar als je het niet trekt lijkt het me heel vervelend. Over die problemen in het begin, ik kan me maar weinig herinneren van een paar maanden geleden . Maar heeft deels met de hormonen te maken denk ik, ik ben nog steeds een warhoofd (was ik voor de bevalling niet ). Ik vind het wel jammer hoor, dat ik het gevoel van toen een beetje kwijt ben, kan het me niet zo goed meer voor de geest halen. Wel dat we de eerste dagen erg verwonderd telkens naar Eva keken, maar hoe het voelde, dat is een beetje vervaagd. Lekker hoor, zo lekker tegen je aanhangen. Vind ik ook altijd zo lekker, alleen doet Eva dat bijna nooit. Maar daardoor geniet je wel meer van de momenten dat ze het wel doen! Manuela, wat lief! Jij ook een fijne avond! Ik had wat stukjes gelezen van je en ik vind het dan ook erg lief dat je ons fijne bv momenten toewenst... Hier gaat het eigenlijk best lekker, ik had zelfs wel weer zin om te gaan werken en had ook zin in het kolven. Hoef lekker niets te doen, heb nauwelijks tijd om te lezen omdat het nu best snel gaat. En het voordeel van werken is, dat het thuiskomen zo leuk is! (eigenlijk vind ik dat het leukste aan werken...) Eva was heel vrolijk toen ik thuiskwam, was de hele tijd naar me aan het lachen, ook met geluid. En als je dan met haar meelacht, lacht ze nog harder en komt er af en toe een echt schaterlachje los. Zooooo lief! Ben helemaal verliefd... Vanavond wel wat lastig met slapen, maar vooruit, omdat ze daarvoor zo lief was, kon ik daar even doorheen kijken . Ik ga nog eventjes kolven . Liefs, Snoopy
Manuela, jij ook he! *knipoogt* Snoopy, haha, grapjas! Voor de meelezers, labiale veneering, laten we het houden op een plaatje vulmateriaal wat voor de eigenlijke tand geplaatst word . Das nog best lastig bedenken in echte taal wat je bedoeld ! ipv moeilijke benamingen. Dat je niet bang bent dat scheelt een hoop hoor! Tis een noodzakelijk kwaad zullen we maar zeggen. En ja, ik weet het wij zijn streng, maar je wilt niet weten hoeveel er op een mooie stranddag toevallig vergeten te komen . Klinkt niet als erg veel, is ook mega veel, ruim 1 liter! Nou, ik heb gewoon het idee dat ze dat echt met zn tweeen naar binnen werken als ze bij me drinken. Ik weet zeker dat jij Eva een super-goede-sterke-hechte-moeder-dochter-band geeft. Ik kan het me niet voorstellen hoe het is zonder moeder, maar het lijkt me idd niet fijn als je (stief)moeder zich dan overal mee gaat bemoeien. Kolfse nog he! Ik kolf niet meer extra op mn vrije dagen hoor, als die opbrengst zo blijft op het werk ben ik super tevreden! Zo nu nog wachten tot vriendlief eindelijk thuis komt, gaan we lekker het bedje in! Vind het zo sneu voor hem als ie thuis komt in een leeg huis .
Grrrrr, zit je dan met je goeie gedrag te wachten. Belt ie nu net op dat ie niet meer naar huis komt vanavond! Grrrrrrrrr ! Dan gaan we maar naar bed, hopen dat we nog even kunnen slapen voor het voedingstijd is !
bb, jeetje zit je daar zo te wachten en dan komt ie niet das balen... Lief van je manuela! Geke, wat een schatje, lief als ze zo aanhankelijk zijn he? Snoopy, ik denk ook wel dat thuiskomen het leukste is van weer aan het werk. Ja Thijs is na die paar slokken uit de fles niet meer onrustig dus de oppas kan zich er wel mee redden denk ik,. Het is niet zo dat ze dan vervolgens de hele dag met een huilend kind zit opgescheept hoor! Ik heb heerlijk geslapen, wel een nachtvoeding gehad en vannochtend heb ik Thijs lekker bij me gepakt even gevoed en lekker even weer samen in slaap gevallen. Thijs werd even wakker toen ik eruit ging, maar viel weer in slaap en ligt nu ng steeds te pitten in ons bed naast papa die ook niet wakker te krijgen is... haha.. Hij heeft avonddienst dus mag ie van mij ook wel eventjes blijven liggen!
Goedemorgen meiden, ik lees braaf met jullie mee maar ik kan het moeilijk op brengen om te reageren elke keer. De ellende houd hier nl niet op. We hebben net gehoord dat mijn schoonvader slokdarmkanker heeft. Hoe en wat is nog onbekend omdat ze het in spanje hebben ontdekt. Hij is nu onderweg naar Nederland. Ik volg jullie allemaal en ben blij te lezen dat het, op wat kleine dingen na, bij iedereen lekker loopt. Met Marijn en de bv gaat het prima. Hij slaapt nu van 19.00 tot ergens rond 4.30. Dan 15 minuten voeden en weer slapen tot 7.30. Geen klagen dus. Ik zie er alleen als een berg tegenop om met bijvoeding te beginnen. Marijn heeft namelijk constitutioneel eczeem. De zalf helpt wel maar ik ben zo bang dat het straks weer erger word. Hij krabt zijn hoofd en gezicht helemaal stuk. We gaan maar heel rustig aan beginnen met eerts alleen groente en dan met aardappel en dan pas fruit ofzo.
jeetje nynke, het houdt inderdaad niet op he? De wet van Murpy is aardig bezig bij jullie. Heel veel sterkte hoor en een hele dikke virtuele knuffel!
Nynke toch! Wat een vreselijk nieuws weer zeg! *knuf* Heel veel sterkte voor jou en je familie! Appelsientje, idd dan zit je lekker te wachten! voor niks! grrrrrr. Jouw twee mannen hebben heerlijk uitgeslapen dus ?
hallo! ik 'hoor' hier ook! Ik moet me nog een beetje inlezen - ga niet al die 200 pagina's door! - en dan kan ik wat zinnigs gaan reageren. Volgende week dinsdag ons eerste CB weegmomentje, ben benieuwd of ik water of slagroom produceer
Beccaatje welkom . Succes met wegen! Zal wel goed zitten ofnie? Ps, die 200 pagina's niet aan beginnen hoor !
ik hoop het. Als ik met 'm op de weegschaal ga staan is er niet echt wat bijgekomen maar hij is verder wel gezellig dus het zal wel goed zijn. Maar toch is het spannend, dat wegen het eerste jaar. En meten, ik ben ook benieuwd hoe lang hij nu officieel is. Even een stomme vraag hoor, maar ik las ergens iets over meerdere tsr bij kolven....hoe merk ik een tsr?
Sommige dames voelen dan een soort van tinteling, andere zeggen weer dat het pijnlijk is. (hier voel ik het eigenlijk haast nooit). Bij kolven is het makkelijk te zien wanneer 'hij' komt, de melk stroomt dan ineens heel veel/snel. Wegen is zeker spannend! Succes!
Bij het kolven zie je het gewoon, er komen dan meer stralen uit, en als je het vacuum vasthoudt dan blijft het spuiten, ook als je niet pompt.
hoi beccaatje! ik voel de tsr ook wel een beetje soms, voel echt de melk stromen zeg maar, beetje kriebelig gevoel inderdaad. na een tijdje stopt de harde stroom bij het kolven weer maar als je dan doorgaat kan er een 2e (of zelfs een 3e/4e) komen. nynke: wat een ellende allemaal! heel veel sterkte voor jou en je familie. bb: nog een beetje lekker geslapen? wel balen dat je zat te wachten voor niets. lief van je hoor. ik was gister ook alleen thuis maar deed net het licht uit toen mn vriend thuiskwam. Jo was 6.00 wakker maar ik heb even gevoed en verschoond maar hij was nog zo moe! Toen tot 9.15 geslapen... lekker! de meetresultaten van vandaag: 9400 g en 75,5 cm. hoera, we lopen weer officieel een hele maat achter want 68 en 74 passen nog prima hoor prikken waren heel vervelend maar t ventje tukt nu alweer.