ZEEUWSMEISJE, leuk zo'n vrolijkstemmende update ... kan er weer even tegenaan ... en beterschap voor je zoontje natuurlijk! APPELSIENTJE, ook een slaapweigeraar dus ... gelukkig gaat het beter met de fles en ook fijn weer stuwing ... En heerlijk dat Thijs zo lekker ligt te slapen naast papa ... BB, leuk dat Ruben zo zit te smullen ... Malou trekt nog wel bij ... en wie weet ... vindt ze het fruit superlekker! Grrrr ... volgende keer voor straf lekker vroeg naar bed gaan GEKE, lekker dat Jo zo goed zit te smullen! En succes bij t CB! Dat zijn mooie resultaten en zielig hoor die prikjes SNOOPY, lekker die kolfproducties! En volgens mij ben jij al een echte moeder-dochterband aan het geven/hebben met Eva! Komt helemaal goed hoor. En knuf voor jou ... kan me voorstellen dat je dat soms erg mist ... NYNKE, wat een kl*tenieuws zeg! Sterkte voor je schoonvader ... en natuurlijk voor jou & je man (vriend?)! EN zielig dat Marijn const. exceem heeft. Kan me voorstellen dat je dan tegen de bijvoeding opziet ... maar inderdaad rustig aan beginnen ... Sterkte en knuf! BECCAATJE, welkom! En spannend volgende week eerste keer wegen! Ik voel de TSR soms, maar merk het vooral aan Mirre - die gaat dan op eens echt klokken en soms hoor ik de melk stromen ... Bij kolven zelden een 2e TSR trouwens ... heb ook niet echt veel geduld. Gisteren wel geprobeerd ... kwam wel, maar stopte ook weer heel snel (misschien 10 ml) ... pfff ... vind ik de moeite niet echt waard geloof ik. KOLVEN, ik loop nog steeds achter op wat Mirre drinkt (of beter gezegd niet drinkt, gisteren weer opgewarmde en geweigerde MM weg kunnen gooien) ... en tussendoor kolven is echt bijna niet te doen ... Mirre wil continu mijn aandacht of mijn borst (om lafjes tegenaan te hangen) ... PROBLEEMPJES van t 'begin', de eerste weken komen soms in alle heftigheid terug ... de zorgen die we toen hadden en de pijn ... maar wel in een vage waas (gelukkig maar) ... *** Mirre is nog steeds niet in dr hum als ze moet slapen (moe is) ... tegen mij aan valt ze wel in slaap (redelijk makkelijk ook) maar als ik haar dan in bed leg ... keihard brullen (normaal vindt ze in bed gelegd worden prima) ... ook als ik de 20 minuten regel toepas ... blijkbaar slaapt ze erg licht ... Nu ligt ze eindelijk te slapen, in de draagdoek. Ook wel fijn om even mn handen vrij te hebben. Vannacht ook heel rommelig nachtje, Mirre is veel wakker geweest, wilde nauwelijks drinken. Op een gegeven moment maar de speen gegeven dan werkte eigenlijk best goed. Hoop wel dat deze fase echt maar een fase is, als het structureel is dan hebben we een probleem waar ik de oplossing echt even niet van weet ... Mn man heeft al zoiets van - misschien moeten we haar gewoon maar even laten huilen. Al zegt ie ook dat ie dat kan zeggen omdat ie weet dat ik dat absoluut niet wil en kan. Hij kan dat namelijk zelf ook helemaal niet ... Vanochtend toch stiekum gewogen en ze woog 5540 gram ... best prima ... aangezien ze voor mijn gevoel echt megaslecht drinkt.
Ik heb alleen de laatste 3 pagina's bijgelezen. @Nynke, veel sterkte met je schoonvader. @Salapio, hopelijk gaat het snel wat beter met het humeur van Mirre en gaat ze gauw wat beter slapen. Vandaag weer naar het CB geweest. Eliora is nu 59 cm. en 5110 gram (de vorige keer 59 cm. en 4735 gram). De wijkverpleegkundige zat dus weer lekker te zeuren dat ze zo weinig groeit. Ik word er een beetje depri en onzeker van. Eliora is een vrolijk en vooral beweeglijk meisje. Als ze in de box ligt (en dat is best wel een aantal uurtjes per dag) is ze actief aan het spelen en ligt ze weinig stil. Als ze stil ligt, is dat om even uit te rusten. Ook kreeg ik te horen dat de nachtvoeding niet meer hoeft voor een kindje van haar leeftijd (16 weken). Ze krijgt momenteel 8/9 voedingen per dag. Ook wist ze mij te vertellen dat 5 minuten drinken per borst voldoende is, daarna zou het puur zuigbehoefte bevrediging zijn. Dat geloof ik niet zo, ook na 15 min. kan Eliora nog gulzig drinken. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.Wie o wie heeft een goed advies voor mij. Dank jullie wel voor het 'luisteren'
PARELTJE, volgens mij werken er mensen op dat CB die werkelijk geen kaas gegeten hebben van BV. Niet dat ik nou de expert ben (zeker niet in dit gezelschap ) ... maar pffff ... Een nachtvoeding is heel normaal voor kindjes van deze leeftijd. En ik denk dat het zelfs normaal is als je kindje ouder is ... soms niet zozeer melkhonger, als wel mamahonger ... Hoe lang geleden was je naar het CB geweest (dus in hoeveel tijd is ze die 400 gram gegroeid)? En wel op dezelde tijd gewogen (scheelt nogal of het voor of na een voeding is). Hoe lang een kindje drinkt aan de borst verschilt per kind én per keer. Eva van Snoopy drinkt inderdaad meestal 5 minuten ... Mirre doet dat heel soms, meestal zeker 10 minuten, soms ook (veel, dus langer dan een half uur) langer. Eliora is vrolijk en actief dus dat is een goed teken. Kijk ook naar plasluiers (5-6 volle). Een volle plasluier is als ie 'plof' doet als je hem op de grond laat vallen. De hoeveelheid voedingen per dag is ook kind afhankelijk. Voed je nog steeds op jouw verzoek of inmiddels op Eliora's verzoek?
@ Salapio, Eliora is die kleine 400 gram gegroeid in 4 weken. Ik voed haar voor een deel op mijn verzoek en voor een deel op haar verzoek. ik verschoon haar ongeveer 5/6 keer en dan is elke luier een volle plasluier, dus volgens mij ook geen probleem. Dank je wel.
400 gram in 4 weken is niet heel veel, maar volgens mij wel acceptabel. En zeker als ze ook die goeie plasluiers heeft. Ken je de bv curve van WHO? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Nou, met mijn beperkte borstvoedingskennis ga ik je proberen te helpen.... dat van die 5 minuten vind ik onzin. Ik hoor mijn zoon met 10 minuten nog wel enthousiast slikken. Het is maar net hoe hij drinkt. En wat als het zuigbehoefte is, is dat zo erg? Lekker makkelijk, nachtvoeding hoeft niet. En nu? Het je het haar verteld, en zal Eliora nu vannacht niet komen? Raar hoor. En dat groeien, hoewel ik het bij mijn dochter niet heb gemerkt, het cb moet toch weten dat volgens onderzoek de curve van een bv kind afwijkt van een kv-kind? Toch?
van het internet: Nu las ik met enige regelmaat over borstgevoede kindjes die 'opeens' niet meer voldoende zouden groeien. Het consultatiebureau [cb] - die groeicurves hanteert die gebaseerd zijn op voornamelijk kunstgevoede kindjes - , constateert deze plotselinge afname van groei meestal na een maand of vier en zo worden vele borstvoedende moeders super onzeker gemaakt. Weinigen die dus te horen krijgen dat dit normaal is voor borstgevoede kindjes. Tadaa!
pareltje.... pfff wat een mutsen op het CB.... ook wel consternatie bureau.... lekker tegenstrijdig dat je geen nachtvoeding meer hoeft te geven, dat 5 min drinken voldoende moet zijn, maar dat ze niet genoeg gegroeid is....... ja daar zal ze lekker van gaan groeien van dit soort waanzinnig DOMME adviezen.... weet je meid, gewoon lekker laten drinken totdat ze niet niet meer wil en als dat 45 min is, is dat ook goed.... (zolang zaten wij rond die leeftijd... pas sinds hij goed eet naast de bv zijn het drinksessies van 5 min ofzo geworden....) enneh s nachts niet meer voeden... elk kind is anders.... hier ook nog 5 van de 7 nachten een nachtvoeding hoor! Dus weet je... gewoon lekker doen zoals je doet en waar jullie je goed bij voelen...! tja ik post niet meer zoveel, maar lees wel mee en hier moest ik gewoon ff opreageren hier gaat het verder zo zijn gangetje.... drinken wanneer hij wil, soms 4 keer soms 7 keer per dag, soms 20 minuten, soms 2 slokken.... nog op eleminatie dieet wat lijkt te helpen tja en mijn schoonmoeder gisteren... nog een maandje he en dan ben je er vanaf... die begrijpt het ook nog steeds niet... of wil het niet begrijpen.... zucht en toen ik zei dat hij zolang bij mij mocht drinken als hij zelf wilde.... was het stil en wist ze niets meer te zeggen.... zo dacht ik toen en nu proberen te ONTHOUDEN!
pareltje: helemaal eens met wat de dames hierboven schrijven. ga vooral door zoals je doet want klinkt allemaal prima wat je beschrijft! liefzonnetje: leuk hoor zo'n schoonmoeder. een vriendin vroeg me laatst ook hoelang ik nou nog moest salapio: tja, dat is echt wat je zelf wilt, dat slapen. ik heb rond die tijd Jo wel wat vaker eventjeslaten huilen als ie moest slapen. niet zo lang hoor en ook niet als ie echt krijste maar hij had echt even de rust nodig om in slaap te vallen. kan ook heel goed een sprongetje zijn, dan gaat t vanzelf weer over. (en komt er ook vanzelf weer zo'n periode ) succes ermee! o, en vacuum vasthouden kan bij een handkolf maar niet bij een elektrische denk ik, die verbreekt vanzelf het vacuum heel snel (en dat is een van de redenen dat ik zo'n handkolf fan ben)
Kwam toevallig iets leuks tegen. Mocht ik in het ziekenhuis moeten bevallen of mocht mijn kindje er onverhoops komen te liggen dan hang ik dit aan zijn wiegje !
Geke, Goede cijfertjes zie ik daar bij jullie ook! Ach en die rotprikjes ook steeds weer! Maar gelukkig zijn ze het meestal snel weer vergeten he! Uhm tja, ik wacht eigenlijk altijd op hem, als ik hem thuis verwacht en ja, af en toe loopt het dus vreselijk uit en blijft ie daar bij iemand slapen omdat ie smorgens weer paraat moet zijn. Ben niet anders gewend, maar leuk is het niet! Salapio, Wat is dat toch met Mirre he? Nou maar hopen dat het over gaat en idd een fase is! Gelukkig dat haar gewicht mooi is! Toch weer gerustgesteld? Pareltje. Hier ook van die stomme tegenstrijdige adviezen gekregen op het cb. 100 gram per week is mooi hoor! De lijn gaat omhoog dus gewoon hartstikke tevreden zijn! Ik zou lekker even die 8/9 voedingen per dag aanhouden, en snachts ook lekker voeden hoor! Alleen maar goed! Ik zag dat liefzonnetje een prima uitleg heeft gegeven over dat je haar gewoon moet laten drinken zolang ze wil! Helemaal niet zo dat ze na 5 min al klaar moet zijn! Zo gaat ze natuurlijk helemaal niet groeien! Succes he! Ps heb je die groeicurve van bv.com al ingevult? Zo ja, hoe loopt de lijn daar? Hij is namelijk wat anders als die van het cb. Liefzonnetje, Haha, die schoonmoeder toch! Dat was schrikken voor haar! Lekker doen wat jullie zelf willen! Nemo haha! Die is goed! Bijvoeden, vandaag toch weer groente gedaan, zelfde verhaal als iedere keer. Morgen doen we fruit, mocht het weer het zelfde zijn, dan stoppen we met Malou even. Ze begon al te huilen vandaag bij het eerste hapje, wat ze overigens wel gewoon doorslikte, maar later toch weer eruit gooide.
Hallo! Ik kom alleen maar even melden dat ik lekker gekolfd heb! Heb vanochtend ongeveer 320ml gekolfd (ik kon het niet helemaal precies aflezen omdat de flesjes tot 150 gaan ). Vanmiddag 180ml gekolfd. Super dus, gewoon een halve liter! 200ml meer dan Eva meestal drinkt op een dag. Ik kom hier vanavond misschien nog op iedereen reageren en anders morgen. Liefs, Snoopy
Snoopy, de super kolfster! Goed gekolfd hoor! Hoe gaat het eigenlijk bij jou op je werk en het kolven? (of waren deze getallen van op je werk? )
Jeetje wat een geklets. Ik heb mooie cijfers voorbij zien komen, een spugende Malou en een mega kolf opbrengst van Snoopy. Ik haak hier maar weer in. We zitten gewoon al op 6 maanden volledige bv! Ben helemaal blij en eigenlijk stiekum wil ik nog geen bijvoeding gaan geven. Rare wezens zijn we toch.
Ik ook! Ben heel trots op mijn 75 cc anderhalf uur na een voeding van vanmorgen ... mét vacuumvasthouden met de handkolf (ik snapput!) Gisteren weer drama ... even laten huilen in bed bestaat dan niet - echt krijsen, brullen, gillen ... uiteindelijk bij mij (van vermoeidheid) in slaap gevallen. Mn man zegt: maakt niet uit of ze bij ons ligt, huilen doet ze toch ... Maar misschien voelt ze dan in ieder geval dat we er voor haar zijn, ipv alleen in dr wiegje ... (was ie het uiteindelijk matig mee eens ) ... Vanochtend al 2x wakker in bed gelegd en Mirre is lief gaan slapen. Ligt nu wat te mopperen dus ik ga dr maar wassen en aankleden ... Hopelijk is dit de nieuwe gang van zaken
@Salapio: toch is 75 cc een mooie opbrengst hoor. Kan het zijn dat je meisje last heeft van de volgende sprong? Deze is met 19 weken maar begint rond de 15 weken. Ze slapen dan slechter, kunnen komen voor een nachtvoeding en worden wat eenkennig, ook willen ze meer vermaakt worden en gaan ze slechter drinken.