Ik wilde ook geen bijvoeding geven, ik genoot veel te veel van de BV. Dus ik begrijp je heel goed! Na ruim 6 maanden dan toch maar begonnen, maar heb af en toe een volledig bv-dagje er tussen door gegooid tot 'ie ong. 7,5 maand was.
hahahaha ik vond die bijvoeding maar lastig hoor. Daarvoor gewoon melk als hij honger had, lekker simpel. En ohhhh wat is 2x kolven per dag toch lekker! Kan er nog niet over uit hahahaha. @ Nynke: veel sterkte met alles!] @ Salapio: zo redeneer ik ook, dat hij dan niet alleen is in zijn verdriet/boosheid ookal kan ik het niet wegnemen. @ Bolbuikje: msischien is Malou er nog niet aan toe? @ Geke: ja vervelend hè, nu krijgen ze het door, die prikken...
Ik denk inderdaad dat het een sprongetje is ... en dan zeggen ze dat ieder sprongetje lastiger wordt ... pffff ... hopelijk leer ík dan in ieder geval iets beter om te gaan met haar gebrul ... nu doe ik iedere keer mee (tot grote wanhoop van mn man ... zit ie met 2 blerende vrouwen) ... BIJVOEDEN, nog geen ervaring mee ... maar kan me erg goed voorstellen dat het best een grote stap is en raar kan aanvoelen. Aan de andere kant lijkt het me ook fantastisch om Mirre met worteltjes te zien spelen ... BB, misschien is dat een idee voor Malou? Grote stukken geven zodat ze er eerst lekker mee kan spelen en dan op haar moment echt gaan eten? Of had je dan al geprobeerd? *** Leuke van een sprongetje: Mirre zit enorm veel te kletsen en ontdekt allemaal nieuwe geluidjes ... zo lief ... ***
Salapio, haha, medelijden met je man, twee blerende vrouwen! Nee, serieus, ik hoop echt dat het voorbij is voor jullie. Klinkt niet fijn, hier nog nooit zo heftig gehad hoor *klop,klop*. Stranger, Lijkt me eigenlijk ook wel fijn, maar 2x kolven, lekker nergens meer aan denken! (hoewel ik vandaag ook 'maar' 2x gekolft heb, maarja, daar komen dan de live voedingen nog bij he? ). Nynke, die hapjes, dat is een grote berg he? Ik heb lang over de tocht omhoog gedaan, boven even stil gestaan, en toen er toch maar overheen gegaan . Gewoon nog even wachten joh, als je echt nog niet wil. Wij zijn 'pas' begonnen met 6mnd en 12dgn . Ik ben vandaag voor de tweede keer gaan werken, alleen maar een ochtendje van 7.30 tot 12.30 (moest eigenlijk tot 13.00 maar was toch niks te doen ). 2x gekolfd 330ml en 180ml (had geen zin meer en vlak daarna ging ik naar huis toe, dus wilde ik ze zelf weer kunnen aanleggen ). Die twee scheetjes hier hebben ook bij mijn ma de boel op stelten gezet . Niet willen slapen, en alleen maar huilen en zoeken. Dus mijn ma ook maar weer een flesje gegeven, en nog geen uur later zegt ze dan beginnen ze weer, allemaal krijsen, niks is goed willen alleen melk, dan zijn ze rustig. Dus vanmorgen in dat even tijd weer flink wat melk doorheen gegaan. 7 flesjes van 100ml . Dus elk uur gewoon bijna 100ml gedronken en nog niet tevredenkan niet goed zijn hoor . Nu heb ik om 12.45 ze alletwee wat laten drinken, en zijn ze gaan slapen. Ruben net weer even wakker, snel even gevoed (tussen dit bericht door) en is ook weer gaan slapen. Nou, ik vind het dus echt niet leuk dat ze zo overstuur raken als ik er niet ben. Mijn ma had bedacht een shirt van mij mee te geven zodat ze me konden ruiken, vond ik wel een goed idee. Die melk die ze steeds willen, 'ruikt'natuurlijk ook naar mama, toch? Nouja, dat gaan we morgen maar proberen . Zo, dat was een heel lang stuk, maarja, ik moest het even kwijt, kan wel janken. Vind het werken zo leuk, maar als ik weet dat die kleintjes het ondertussen zo doen, gaat het plezier snel weg hoor . Ow, en ik moet nog mn excuses aanbieden van mn vriend, aan de oudere moeders hier. (ja, die leest hier af en toe ook mee, -> vinden jullie niet erg he?). Ik schreef dat mijn nieuwe collega AL 32 was, maaruh, ik bedoelde natuurlijk niet dat je oud bent ofzo als je 32 bent !
bb, nou bedankt voor de excuses... haha maar ik ben "nog maar" 31... Ik zou zeker een shirt van jezelf meegeven als jij gaat werken... doe ik nog altijd als steven naar de creche gaat. Gewoon het shirt waar ik in geslapen heb. en 7 flesjes van 100ml.... pfffff dat is een boel! misschien een keer een grotere fles in 1 keer geven, zodat ze echt volle buikjes krijgen? sterkte
Oke, jij geeft dus ook een shirt mee. En dat helpt bij jou kleine, dat shirt? Die 7x100ml was wel van samen he. Maar dat in 5 uur tijd is nog mega veel toch? Zal morgen zeggen een grote fles te proberen, maarja, maandag hebben ze er ieder 5 op van 150ml . Volgens mij hadden die buikjes moeten ploffen. Ik snap het niet, bij mijn ma en schoonma willen ze niet slapen en als maar drinken, en hier liggen ze nu al heel de tijd te slapen.
Eliora is volgens de curve van borstvoeding.com ook niet al te groot (eigenlijk onder het gemiddelde), maar toch beter dan bij het CB. Gisteren had Eliora toch wel last van de prikjes; huilerig en verhoging, echt zielig. Ik moest echt bij haar in de buurt blijven en het liefste was ze bij mij op schoot. Vanochtend met haar bij Appie Happie geweest voor een fotosessie door een kinderfotograaf. Over 12 dagen kunnen we de foto's ophalen, ik ben heel benieuwd. Ze heeft zich erg netjes gedragen, ze ging pas huilen toen de fotograve klaar was. Ik was helemaal trots op mijn meisje. Heb weer een paar foto's aan mijn album toegevoegd. Een prettige avond allemaal.
Hoi Pareltje, trek je maar niets aan van die enorme dozen daar op het cb hoor! Als ik naar hun had geluisterd was bij mij de borstvoeding ook al lang om zeep geholpen. Lieve krijgt ook nog steeds nachtvoeding(en) en die is al 1 jaar geweest, Eliora komt naar mijn mening keurig aan. Het is niet voor niets een gemiddelde, daar mogen ze onder òf boven zitten hoor! Jelte van Jingels zit er bijvoorbeeld weer boven als ik me goed kan herinneren. (toch?) Toen Lieve zo oud was als Eliora deed ze soms nog wel eens een uur over een voeding, onthou dat borstvoeding niet alleen drinken is, het is ook mamatanken he Ga op je gevoel af, denk dat dat bij jullie best wel goed zit! Hanneke: mijn man heeft zelfs wel eens een flesje gegeven met mijn nachthemd aan toen ik aan het werk was, ze wilde namelijk echt niet drinken. En het werkte hoor, hij had hem gewoon over z'n kleren aangetrokken en ze heeft heerlijk gedronken. Misschien kan je je nachthemd(en) in de bedjes leggen zodat ze wel slapen? Lieve sliep trouwens toen ik net begon met werken ook nauwelijks, daar ging ook m'n nachthemd mee in bed. M'n man en moeder vouwden hem gewoon om het matras heen op hoofdhoogte als ze moesten oppassen. Nynke: veel sterkte met alle toestanden en toch ook gefeliciteerd met jullie half jaar borstvoeden! En ook ik keek niet uit naar het bijvoeden hoor Stranger: lekker dat je nog maar 2 keer kolft, dat scheelt vast overdag! Salapio: neem Mirre maar lekker bij je hoor, dat doet haar vast goed. Suc6 met de sprong! Hier gaat het weer wat beter, Lieve is weer een beetje opgeknapt. Probeer morgen weer een plaszakje op te plakken om weg te brengen en dan hopen dat het schoon is. Ik ben er nog niet helemaal zeker van, maar we zullen het zien. Volgens mij hier ook weer een sprong, daarbij is ze voorzichtig steeds een paar stapjes los aan het lopen, wat weer resulteert in druk dromen en vaak wakker worden. Gelukkig alleen maar even een (.) tevoorschijn toveren en ze slaapt weer verder. Moet het weekend helaas weer werken maar heb gelukkig dagdiensten, dan ben ik in ieder geval 's avonds thuis voor als ze weer onrustig is. Met een fles laat ze zich echt niet sussen als ik er niet ben.
Hallo! Hanneke, mannen.... zit je 'braaf' te wachten op iemand die niet thuiskomt... ik lees dat hij ook meeleest.... dusse... voortaan niet midden in de nacht laten weten dat je niet thuiskomt, want Hanneke had al lang op bed kunnen liggen! . Mijn vriend kan er ook wat van hoor, vraag ik hem te laten weten of hij thuis komt voor het eten, moet ik hem alsnog om 20 uur bellen. Oeps.. vergeten, sorry schat! (ik voel me dan ook erg gewaardeerd, maar niet heus ) Dat is niet leuk, dat Ruben en Malou zo overstuur zijn als jij er niet bent. Dan zit je ook niet lekker op je werk. Ik ben blij dat mijn vriend nu nog thuis is, bij een ander vind ik het toch moeilijk om Eva achter te laten, maar zal over anderhalve maand toch moeten. En dan hopen dat het allemaal een beetje gaat. Appelsientje, lekker zeg die slaapkoppen! Schattig om te zien he? Een hele tijd terug was Eva een beetje onrustig en ik wilde rustig douchen, toen had mijn vriend haar handje vastgepakt door de spijlen van de wieg heen en zo waren ze allebei in slaap gevallen... smelt! En ik vind werken helemaal leuk nu, omdat het zo geweldig thuiskomen is! En ik vind het toch wel fijn om ook iets anders te doen dan alleen maar zorgen. Had ik eigenlijk niet verwacht. Nynke, sterkte! Hopelijk kunnen ze snel iets doen voor hem! Gefeliciteerd met je half jaar! Tja, bijvoeden, ik kijk er wel naar uit, maar denk dat ik er dan anders over denk, ze wordt dan opeens al zo groot, als ze gaat eten! Beccaatje, welkom hier! Ik voel mijn tsr bijna altijd, een soort opkomende kramp, alsof er iets samentrekt in mijn borst. Ik voel het het beste in de borst die ik niet geef. Het is een lekker soort pijn . Met kolven voel ik het ook, de 2e voel ik vaak ook dan, maar je kan het ook duidelijk zien aan de stralen. Geke, hihi, 68 en 74 nog aan! Hier heeft Eva ook nog 62 aan, maar alle mouwen beginnen nu echt te kort te worden. Ik vind het zo jammer, zijn zulke leuke kleertjes... en maar zo weinig aangehad! Maar wel leuk om de doos met maat 68 straks open te trekken (heb geen idee meer wat erin zit), heb vandaag ook nog wat leuks gekocht. Salapio, als Mirre 's avonds gaat slapen, slaapt ze dan even door? Misschien kan je dan wat kolven? Ik kolfde altijd rond een uur of 10 als zij rond 7 uur naar bed ging. Ze komt toch nooit eerder dan 1 uur 's nachts. Nu kolf ik niet 's avonds, als het zo blijft gaan met kolven op het werk, is het niet nodig. Over het slapen van Mirre, hier is het ook bal hoor. Sommige slaapjes gaan goed, vanmiddag weer helemaal niet, ze bleef maar brullen, niets was goed. Was ook een raar dagje vandaag, ze was niet zo in haar hum, is ook een beetje verkouden. Vanavond oververmoeid naar bed gegaan. Toen ik voor de zoveelste keer haar speen erin wilde doen, draaide ze haar hoofd weg en deed haar ogen dicht. En toen sliep ze! Stond ik daar met haar speen . Ik denk dat Eva ook in een sprongetje zit, ze drinkt ook een beetje raar (maar daar probeer ik me niet druk om te maken) en ze komt moeilijk in slaap. Kan er ook mee te maken hebben dat ze nog moet wennen in haar eigen kamer te slapen overdag. En ze schaterlacht soms heel voorzichtig, dat is dan wel weer heel erg leuk inderdaad, de nieuwe dingen die ze dan kunnen. Ze vindt het zelf ook helemaal leuk om zichzelf dan te horen, dus ze blijft lachen, om zichzelf . En als wij dan om haar moeten lachen, gaat ze nog meer lachen. Wel fijn dat Mirre bij jou wel in slaap valt, dat doet ze bij mij haast nooit meer. Wel bij de laatste voeding vanavond, dat is zo heerlijk! Dan drinkt ze ook veel langer, tenminste, ze heeft de tepel in haar mond . Haha, 2 blerende vrouwen in huis! Ik heb vanmiddag ook lekker meegedaan met Eva, alleen mijn vriend was niet thuis. Ik werd eerst trouwens een beetje boos en zei tegen Eva: hou op. Maar ze luisterde niet en ik weer huilen omdat ik zoiets stoms helemaal niet wil zeggen... Als mijn vriend thuis is en Eva wil niet slapen, word ik meestal boos op hem. Nou ja, altijd beter dan boos op Eva , alhoewel ze er allebei niets aan kunnen doen natuurlijk. Pareltje, niet luisteren naar het cb hoor! Hier wordt eigenlijk nooit gevraagd naar hoeveel voedingen enzo, ze groeit goed (gemiddeld zo'n 120 gram per week), dus is het gewoon goed. Ze hadden het wel dat we konden proberen haar in een ritme te helpen, zodat ze 's nachts doorslaapt. Maar dat wil ik niet en toen was het ook goed. Was alleen een tip voor als ik het wel wilde. Ben heel blij tot nu toe met ons cb! Eva krijgt ook wel eens 8 voedingen per dag hoor, vandaag ook zoiets. En ze is ook heel beweeglijk, eigenlijk is het maar gek dat ze toch nog 120 gram aankomt per week als je het zo bekijkt. Liefzonnetje, stom he dat mensen vaak denken in termen als: dan ben je er vanaf. Alsof borstvoeding geven zo vervelend is ofzo! Ik ben benieuwd wat mijn schoonmoeder gaat zeggen als Eva bijna een jaar is... ik heb tegen haar gezegd 1 jaar, omdat ik dat nu in mijn hoofd heb, maar straks denk ik misschien wel anders. Goed dat je dieet lijkt te werken! Paprika, fijn dat het met Lieve beter gaat, hopelijk is het ook helemaal weg! Hier is het nichtje van Eva geboren vandaag! We gaan er zaterdag heen. Ik zie er wel een beetje tegenop, zit ik straks Eva te voeden terwijl nichtje de fles krijgt. Ik vind het echt sneu, kan er niets aan doen. Maar wie weet loop ik op de feiten vooruit en gaat ze toch bv krijgen. Liefs, Snoopy
Kom zomaar "binnenvallen" in dit topic.. De hoeveelheid berichten schrok me nogal af om mee te gaan lezen in dit topic. Maar gister toch maar eens gekeken.. Want borstvoeding en trots.. Ik geef borstvoeding EN ik ben daar trots op. Ben niet van plan om het zolang vol te houden als DM, maar toch in ieder geval totdat onze kabouter een maand of 8 is... Bij mij is de borstvoeding eigenlijk heel vanzelf gegaan. Hij zat binnen een week weer ruim boven zijn geboortegewicht en is nu in 3 maanden tijd bijna 3 kg aangekomen (hij woog vanochtend 6870gr) Ben er wel trots op, is er tenminste iets van de echte "moederdingen" die ik goed kan.. Zwanger zijn was een ramp, geen grote problemen maar de hele tijd van die vervelende dingen die achteraf weinig voorstelde, maar op het moment zelf voor heel veel onrust zorgde. En de bevalling daar zal ik het maar niet over hebben.. Maar de borstvoeding gaat dus super! Voor mij zijn er eigenlijk maar 2 "nadelen" 1) dat het altijd op mij aankomt, nooit een por kan geven als hij 's nachts wakker wordt en me weer om kan draaien.. Maar dit is ook wel weer een voordeel, want ik vind het ook wel heerlijk dat ik dat nog niet af hoef te staan.. Dat het mijn ding is, wat alleen ik hem kan geven.. 2) Dat ik zo gigantisch veel voeding heb dat het arme mannetje soms veel te veel krijgt, zich dan verslikt daar overstuur van raakt en dan niet meer rustig wil worden. En dat mijn hele bed er nat van wordt. Maar ja het voordeel daarvan is weer dat ik heel makkelijk kolf en dus zonder moeite een flinke voorraad heb in de diepvries. En het allermooiste vind ik dat ik mijn kabouter iedere dag zie groeien en dat alleen op mijn melk.
Pareltje, Als je meisje het gewoon goed doet zal ik me over die lijn niet zo een zorgen maken hoor. Ik heb in mijn album nog de bv-curves van Ruben en Malou staan, ook duidelijk onder de onderste lijn maar ze doen het goed dus wat kan mij dat lijntje schelen (heb ik tijden over moeten doen hoor om zo te gaan denken . Zielig he die prikjes, wij moeten volgende week weer, weet alleen nog niet of we gaan. En ze is dus fijn op de foto geweest, leuk joh! Hopen dat ze mooi zijn/hij mooi is! Lotte82, Welkom! Gelukkig dat het voeden jullie zo goed afgaat! Geweldig toch! Lekker genieten en trots wezen, goed gegroeid is die kleine zeg! Paprika, gelukkig dat het bij jullie weer wat beter gaat. Drinken doen ze hier als een tierelier als ik er niet ben, dus ik heb vannacht met 2 shirtjes aan geslapen voor ieder 1 dus zometeen. Ook heb ik 4 spuugdoekjes in ons bed gehad (die hebben ze altijd bij het slapen gaan vast en over het gezichtje heen) Ik hoop dat ze daardoor wel gaan slapen en wat minder drinken, omdat ze mij ruiken (nu ga ik haast nog denken dat ik stink . Haha, ik zie je man al zitten, met jou kleren aan. Snoopy, idd hij gaat dit vast ook lezen. (hij leest over de hele site heen van alles, ik heb hem aangestoken denk ik, maar antwoorden doet hij bijna nooit, af en toe in de lounge bij van die spelletjes, dan denk ik huh, had ik die daar aan meegedaan? Haha) Owja, dat is ook lekker ja, dat ze niet bellen, zit je daar te wachten met je eten. Grrrr, mannen toch! Ja, ik vind het nu al, na 2 daagjes :c: om naar het werk te gaan. Zoals gezegd werken is hartstikke leuk, maar met twee van die aapjes, krijg ik toch buikpijn, en wil ze eigenlijk niet achterlaten. Hoop dat het vandaag beter gaat, en dat er geen hele sloot melk gedronken gaat worden. Jij hebt het dus ook na je zin. Thuiskomen lijkt me idd het leukste, haha! Ik kom nu thuis, kan eerst gaan troosten, dan gaan voeden, en vervolgens gaan ze de hele middag slapen (gezellig -> not) Maarja, misschien is het met een paar daagjes over. Gister middag/avond fruit gegeven, same story. Dus Malou krijgt even een weekje ofzo niks anders dan melk, dan beginnen we overnieuw. Ruben vond de banaan heerlijk. Heeft volgens mij wel een hap of 5-6 echt op. Owja en snoopy, eerst kon ik niet wachten tot we konden beginnen, tot die tijd echt in zicht kwam! Zo zometeen maar even spullen pakken, dan kan ik onze aapjes wegbrengen. We hebben ook nog bedacht ze even 'af te tanken' bij het afzetten. De andere twee dagen heb ik rond 6.00 gevoed en ze daarna bij oma1 en oma2 gebracht. We zullen zien. Ik jok , het waren 'maar' 10 dagen.
Goedemorgen! Lotte, welkom! Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt toch! Beter te veel dan te weinig... en misschien stemt de productie zich straks wat beter op elkaar af. Jouw eerste nadeel, zo voel ik het soms ook wel, vooral als Eva niet kan slapen en overstuur is, dan moet ik toch echt opdraven .'s Nachts vind ik het niet erg, heerlijk juist. Hanneke, kan me voorstellen dat je met een knoop in je maag gaat werken nu. Hopelijk gaat het werken met de t shirts. Ik hang er ook altijd 1 over de wieg, zodat mijn vriend die kan pakken als het nodig is. Maar hij is dan juist bang dat ze mij ruikt en de borst wil, wat dus niet kan op dat moment . Mijn eerste werkdag ging ook niet echt super hoor, ik kwam thuis terwijl Eva net in slaap gevallen was bij mijn vriend (dat gebeurt dus echt nooit, dus zegt wel genoeg) omdat ze daarvoor zo overstuur was. En daarna kreeg ik een heel klaag betoog over me heen. Maar de dag erna werd ik lachend ontvangen en dat is toch wel helemaal geweldig! Vaak staat mijn vriend met haar voor het raam mij op te wachten... zo lief! Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag bij jullie gaat, ik hoop zo voor je dat ze gewoon normaal drinken en zeker dat ze lekker slapen en niet zo overstuur zijn! Dat aftanken is inderdaad wel slim denk ik, ik ga dat straks ook doen, laatste voeding even snel op het kdv. Nu voed ik om 8 uur en ga om half 9 weg. Nu heb ik laatst dus wel ruim 3 voedingen gekolfd, maar liever doe ik het meeste zelf . Die Malou toch, volgens mij is ze er nog niet helemaal aan toe... terwijl je het eigenlijk andersom zou verwachten. En herkenbaar hoor, tegen die tijd zal ik er ook wel tegenop zien. Ik heb lekker uitgeslapen! Eva was zoals altijd om half 8 wakker en naar haar handjes aan het kijken. Ik deed mijn ogen dicht en werd pas een uur later weer wakker! En Eva heeft zich in de tussentijd zelf vermaakt, geen kik gegeven. Maar zodra ik dan ga douchen begint ze toch wel wat te pruttelen , dus zolang ik bij haar ben, vindt ze het wel best blijkbaar. Eva heeft bijna helemaal doorgeslapen, van 7 tot 5 uur, ik was vanochtend weer helemaal . En ik heb weer stuwing gehad, was ook een tijdje geleden. En nu wilde ik eigenlijk nog gaan kolven, maar dat doe ik zometeen wel als Eva weer wakker is. Gelukkig ging het in slaap vallen daarnet goed, ik hoop dat het de rest van de dag ook wil lukken. Liefs, Snoopy
@Becaatje en Lotte: welkom hier. Klets maar lekker met ons mee. @Stranger: geniet maar lekker van je twee keer kolven meis. Ik vind het nog steeds super dat je dit zolang volhoud. Mijn complimenten hoor. @Salapio: succes met de sprong meid. @BB: dat t'shirt is een goed idee. Wat heb jij super opbrengst met kolven zeg. En ondanks dat ze niet willen slapen mss toch maar wat minder voeding. Van teveel voeding in eens kan je je ook niet lekker voelen. Excuus aanvaard: al ben ik nog jong natuurlijk pas 30. @Pareltje: maak je niet onzeker meid. Je meidje doet het prima. @Paprika: wat was er met Lieve aan de hand? Fijn dat het weer beter gaat in elke gaval. @Snoopy: gewoon de borst geven hoor. Iedereen maakt zijn eigen keuze daarin. Ik hoop dat Eva snel beter gaat slapen. @Bijvoeding: ik heb wortels in huis gehaald maar of ik ze ook ga koken voor Marijn? Vanavond niet in elk geval want dan ben ik werken. Mss morgen of zo. Ik kan me zelf er echt niet toe zetten. Ik denk dat ik ook maar af en toe een bv dag inlas.
Nynke, geen zorgen hoor, wij zijn ook niet zo enthousiast aan de bijvoeding gegaan. Nu zat ze ook steeds wat verstopt dus heb ook heel regelmatig nog wat borstvoedingsdagjes ertussen gehad. Lieve heeft trouwens blaasontsteking, m'n man heeft net haar plasje weggebracht, nu maar hopen dat het schoon is. Wat een ramp zeg zo'n plaszakje omdoen, dat zal bij een mannetje een stuk makkelijker zijn. Werkse vanavond!
Snoopy, dat klinkt heerlijk zeg, Die kleine meid die zichzelf lekker nog een uurtje heeft vermaakt zodat mama nog lekker kon uitslapen! Heerlijk joh! Wij gaan er om rond 6.00 uit, en dan gaan ze voor 9.00-10.00 echt niet meer slapen . Nynke, hier ook al een keer een dagje over geslagen omdat ik geen tijd had. Schandalig eigenlijk dat ik het afschuif op geen tijd, het was heel eerlijk, gewoon geen zin. Kijk hoe Marijn erop reageert en lekker rustig aan hoor. En ja, je bent nog jong hoor! Collega van mij zegt altijd, ik ben 42 maar ik voel me pas 41! Haha! (die is pas echt oud, maar goed dat hij hier niet leest ) Paprika, leuk he die plaszakjes. Plakt overal behalve waar het moet! Gelukkig is het opvangen toch gelukt. Hoop voor haar dat het over is. He stranger, vanaf welke leeftijd is dit ongeveer? Je bedoeld dat ze weten wat er komen gaat, toch? Heb hier eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar wij zijn dus later begonnen en volgen niet het rvp -> resultaat, ze worden natuurlijk steeds ouder, en krijgen het dus ook steeds meer door. Beetje dom van deze papa en mama, dat die daar niet bij stil gestaan hebben . (vandaag hadden ze nog niks door trouwens tot er daadwerkelijk geprikt werd) Wij zijn vandaag naar het cb geweest eigenlijk alleen om te wegen, maar de arts vroeg of we niet gelijk de prikjes zouden doen omdat ik anders volgende week weer terug moest komen, vond dat best een goed idee, dus ze hebben vandaag een prikje gehad, lijken nergens last van te hebben. Ik ben vandaag lekker (voor de verandering) eerder weggegaan op het werk, lekkere collega ben ik he? , nouja, het was niet druk, en mijn aflosser was er toch al. Kleintjes hebben het bij oma redelijk gedaan (ik weet niet of ze al gewent raken aan dat ik weg ben of dat het toch mijn shirtjes waren). Afgetankt bij aflevering, daarna lekker bij oma in de box gelegd op mijn shirtjes. Ze hebben ruim anderhalf uur gespeeld toen resp 120cc en 140cc op. Daarna is ze met 2 krijsende babys gaan wandelen (zou ik echt niet doen, schaam me dood) maar toen zijn ze dus gaan slapen. Niet meer wakker geweest tot ik er was, dat was rond 11.45. Toen lekker wakker gemaakt en bij mij gedronken, op naar het cb. Malou 4620 gram, Ruben 4200 gram. Niet zo heel veel aangekomen in 2 weken tijd dus. Malou 120 gram en Ruben 190 gram, had meer verwacht met al dat drinken van maandag en gisteren. Maar de lijn gaat omhoog dus wij zijn super tevreden hoor ! Lekker cb trouwens, (als ik dat niet al wist :-# ), hadden ook geen idee wat we konden doen met dat spugen van Malou. Gewoon doorgaan want ze moet er toch aan wennen, was hun advies. Dat doen we dus mooi niet hoor. Verder hadden ze geen ideeën .
BB, wat onwijs vervelend dat je kids je zo missen dat ze het op een drinken gaan zetten ... speentje helpt zeker ook niet? Misschien dat t-shirt idd de uitkomst is. En misschien moeten ze er gewoon nog even aan wennen? Whahaha! Leuke vriend heb jij ... had er helemaal overheen gelezen dat 'al' 32, dus je hebt er nu mooi de nadruk op gelegd ... ja echt een lullige opmerking nu je het zo zegt ... (ik voel me helemaal niet aangesproken trouwens, ik ben namelijk nog maar 28 ) Gelukkig is het beter gegaan vandaag! En de lijn is stijgende (hier ook zulk soort resultaten ... ik sla nooit meer een weegvrijdag over!). En wat fijn dat het CB van die goeie tips heeft PARELTJE, onwijs lieve foto's! En je idd niets aantrekken van de CBdozen PAPRIKA, nogmaals beterschap, hopelijk is de urine nu schoon. En heerlijk dat de (.) in die drukke tijden weer rust kan geven! En die tip van slaaphemd aan (voor pa) gaan wij misschien ook maar even toepassen ... hier weer flesjesdrama (maar dan juist níet willen drinken) SNOOPY, Mirre sliep altijd van 17-22 (soms 23) en dan kolfde ik rond 20u ... maar tegenwoordig wil ze ook wel om 21u komen en dan vindt ze de tiet niet vol genoeg ... En lekker weer tegen jou aan in slaap gevallen. En schaterlachen! Super! Hier ook heel soms ... *SMELT* En EVa - gefeliciteerd met je nichtje! Oooooo wat heb jij lekker geslapen! JALOERS! LOTTE, welkom hier! En fantastisch dat je BV zo goed is gegaan en gaat! *** EGOBERICHT *** Vannacht een Knacht gehad ... natuurlijk als ik de volgende dag vroeg moet werken ... dus ik ben lekker een uurtje later gekomen en een uurtje later weggegaan ... Mirre wilde tussen 2u-5u alleen maar aan mijn borst hangen met dr lipjes (drinken ho maar) ... en vond om 6u dat de dag weer was begonnen ... Maar mijn gestel is inmiddels een beetje gewend aan duizelig de dag doorkomen. Mirre heeft superklote gedronken vandaag bij mn man. Die er weer helemaal onzeker van werd. Toen ik thuis kwam slokte ze de 55cc die nog niet verpest was in 1x achterover en daarna bijgetankt aan de borst. Ik weet niet of het nu juist mijn aanwezigheid was die haar deed drinken of de TommyTippie die we maar weer tevoorschijn hebben getoverd. Nu ligt ze weer in de draagdoek te maffen (al sinds half 5 ofzo) ... we gaan haar zo in badje doen en ik hoop dat ze net zo goed slaapt als gisteravond (blijkbaar zit ze door die draagdoek al in dr slaapritme) ... EN dat ze dan wel een beetje relaxter is graag vannacht *please* ... WEEGVERSLAVING ... ook weer best jammer -> 5450 gram (eerder deze week was ze iets van 5540 geloof ik) ... dus 150 gram in 2 weken ... Nou ja ... hopelijk gaat ze na het sprongetje weer megagoed drinken en terug naar haar 150-200 gram per week (en ik meen het gewoon echt, ik ben er best relaxt onder *trots*)
O! Helemaal vergeten ... heb gisteren Mirre gevoed op het terras van mijn oude stamcafeetje *trots* ... lekker in het zonnetje. Een zomer/terrasstamgast(in) zat er naar te kijken en zei dat ze het helemaal te gek vond dat ik dat deed - zouden meer mensen moeten doen, een prachtig gezicht ... en is het niet gewoon de normaalste zaak van de wereld?! Kon natuurlijk niets anders dan dit beamen
Hallo! Nynke, succes met de bijvoeding! Misschien morgen al? Paprika, wanneer krijg je de uitslag van het plasje? Maandag al? Lijkt me een heel gepruts, plaszakjes. Ik hoop dat het nooit nodig is, maar Eva heeft de neiging om te plassen als haar luier een tijdje af is. Nu niet handig, dan misschien wel . Hanneke, ja jullie zijn altijd zo vroeg op! Ik eerst ook toen Eva kleiner was, maar nu gaat het eigenlijk perfect zo. Ik sta ietsjes eerder op als ik moet werken, maar nooit meer eerder dan 7 uur. Fijn dat het wat beter ging vandaag, geeft toch een fijner gevoel he als je op je werk zit. En schamen als je met krijsende baby's gaat wandelen? Ik doe het soms ook hoor, als Eva moe is wil ze niet altijd meteen slapen en soms is het dan even brullen, speentje wil ze dan ook niet. Ik heb er geen moeite meer mee, ook niet als ik in een winkel ofzo ben. Maar als je het niet gewend bent kan je je wel een beetje opgelaten voelen . En de lijn gaat omhoog, goed zo! Je zou inderdaad meer verwachten na al dat drinken. En meteen de prikjes ook maar gehad, hoef je volgende week niet langs, moet je niet gaan wegen natuurlijk . Salapio, tja, dan werkt dat kolven niet 's avonds. Misschien wel een uurtje na de voeding? Alle beetjes helpen... Ik ga vanaf vanavond weer kolven, dan heb ik waarschijnlijk genoeg voor dinsdag. Balen dat het slapen en drinken uit de fles weer zo bagger gaat, dan heb ik het eigenlijk nog best makkelijk. Want ze slaapt wel redelijk nog en vanavond 2x haar speentje gegeven (binnen een kwartier) en nu is het al een half uur stil. Dat betekent meestal dat ze al goed slaapt, maar ik zal maar niet te vroeg juichen . Leuk hoor, die reactie op het terras! Ben nu wel benieuwd welk cafeetje het was! Ik heb ook regelmatig op terrasjes gezeten daar (o.a. Annie's verjaardag was wel favoriet). Liefs, Snoopy