Het is maar goed dat ik niet te vroeg gejuichd had, want ze was weer wakker. Maar ik kwam de kamer in, was ze lekker aan het lachen en ze bleef maar lachen! Zo lief! En dan doe ik pedagogisch onverantwoord lekker mee, ik vind het zo leuk. Na een paar minuutje maar gezegd dat ze lekker moet gaan slapen en haar speentje in gedaan, ze draaide meteen haar hoofd weg en haar oogjes vielen een beetje dicht. Jaja, eerst de komende uren maar even afwachten . Ik heb trouwens ORS in huis gehaald, want Eva heeft behoorlijk wat golven gespuugd vandaag en ze is wat uit haar doen. Geen verhoging ofzo. Maar ik kan het beter maar in huis hebben dan dat we van het weekend wat moeten gaan halen.
Salapio, Die gekke Mirre toch, ze houd haar mama wel bezig he? Poe, ik heb ook eens een nacht of 3 met Ruben gezeten, die als maar huilde, niets wilde, alleen bij mij liggen, en drinken. (geen idee meer hoe oud hij toen was ) Maar het is overgegaan hoor ! Niet te veel wegen hoor in deze tijden! Gelukkig dat je je niet ongerust maakt in ieder geval. (Of je cijfertjes kloppen niet, of ik moet nodig een bril, maar zoals het er nu staat is ze 90gram afgevallen?). Ja, hele leuke vriend heb ik , hoe weet jij dat nou? haha, leuk he zit je dan te wachten. Maarja, over zn hint, ja ik heb echt geschreven AL 32, maarja, was meer bedoeld omdat ik dacht dat hij pas 24 ofzo zou zijn. Ach, en ik kom pas net op deze aardbol kijken joh, jij bent er net wat langer, allemaal prima toch! Snoopy, haha, nee, ik ga echt niet wandelen als ik thuis al weet dat ze gaan huilen. Doe ik echt niet hoor. En als ze in een winkel ofzo gaan huilen, no problem, gewoon snel een lekker terasje oid zoeken en lekker aanleggen. Toch alleen maar fijn als je lekker samen uit kunt slapen. Wij zijn altijd vroeg op ja, rond 6 gaat de wekker voor de eerste voeding, toen mee begonnen, nooit meer gestopt. Vind het wel fijn. Nu dat ik moet gaan werken vind ik het ook wel lekker, kan ik eerst nog even van wat doen, en dan om 7.15-7.30 vertrekken we, dan ga ik om 7.45 bij oma weg en ben om 8.00 aanwezig. Volgende week ga ik niet wegen, dinsdag is wel erg snel, vrijdag moet ik werken dus kan ik niet (tenzij ik er weer eerder vandoor ga, moet eigenlijk tot 13.00 werken). Oei, lees ik daar iets over spugen, hoop dat ze snel stopt hoor! Eva, niet doen hoor, zonde van al die lekkere melk! Tja, ik ben vergeetachtig , iemand had het over een speentje. Malou wil absoluut geen speentje, gaat kokhalzen (ja, heb je dat miepje weer) als je een speentje in haar mond stopt. Ruben vind het speentje sinds een paar weken geweldig. (maar dan vind ik het weer lastig om te zien of ie honger heeft, sowieso lastig bij hem, maar als ie lekker druk in de box aan het spelen is krijgt ie m weleens. Bij het slapen gaan geef ik hem eigenlijk nooit).
@Bolbuikje: i.p. zou jij geen speentje meer hoeven geven. De meeste zuigbehoefte is na 3 maanden wel geweest.
Ik weet het, maar als hij het lekker vind, mag ie van mij hoor . Is flink aan het zuigen en ondertussen druk aan het spelen! Maarja, ik weet ook dat het straks vast lastig word met afbouwen/afpakken/afnemen (hoe je het ook noemt).
Ow, gelukkig dat ie van jou ook mag . Afbouwen zullen we tegen die tijd wel zien, het is niet zo dat ie niet zonder kan. Hij is alleen al heel blij als ie m aan ziet komen, zo schattig 8) .
Ik gebruik het speentje niet echt meer voor de zuigbehoefte, denk ik, Eva valt gewoon niet in slaap zonder... Dan liever een speentje dan een ontroostbaar kind. Wij willen gaan afbouwen rond 1 jaar en ze krijgt 'm sowieso alleen maar als ze gaat slapen. We hebben een neefje van 2 die er overdag mee in zijn mond loopt en er ook mee probeert te praten, dat vind ik dus echt niet kunnen. Daar zijn speentjes niet voor bedoeld. Eva ligt weer lekker te slapen, gek he dat ze dan zo vrolijk wakker lijken te zijn, maar meteen daarna weer gaan slapen. 's Ochtends ga ik ook altijd als een wervelwind door het huis hoor , ook als ik moet gaan werken, mijn vriend en Eva liggen dan nog te pitten. Ik ga nu maar even kolven, heb helemaal geen zin, en dat met een supermakkelijke kolf . Ben een beetje lui geloof ik.
Ik ben toch niet zo dol op de nachtvoeding(en) Val regelmatig in slaap en word dan een uur of wat later wakker en dan ligt mijn kaboutertje daar nog rustig een beetje te tutten of ook te slapen.. Of ik krijg zo'n gigantische toeschietreflex dat hij zich kapot schrikt (ik heb altijd het idee dat hijzelf ook niet zo dol is op wakker zijn 's nachts) en dan zo gaat huilen dat ik niet meer zo goed weet wat ik met hem aanmoet. Maar hij heeft vannacht weer doorgeslapen Hij sliep door, toen werd hij ziek en was het dus voorbij en nu begint het weer te komen Vannacht had ik zo'n last van stuwing dat ik van allende om half 5 maar ben gaan kolven en ik had met mijn handkolf in 2x 3 minuten 180cc... En kon daarna weer lekker slapen tot 7 uur. En toen nog even lekker met z'n 2e in slaap gevallen. Vind ik zo lekker op dagen dat ik niet naar de universiteit hoef, dan blijft hij na de ochtendvoeding nog even bij mij in bed liggen en slapen we samen nog een beetje tot een uur of 9! Heb het idee dat hij het ook heerlijk vindt want op dagen dat hij naar het KDV heeft hij echt zoiets van wat is dit nu weer.. Vandaag met hem in bad geweest, was echt super leuk. hij ging echt "zwemmen" Maar is inderdaad vervelend als je met een krijsend kind in de winkel o.i.d. bent. Vooral als mensen geirriteerd gaan kijken, dan ga je je zo opgelaten voelen. Heb het in de trein altijd, dan kunnen mensen ook zo afkeurend gaan kijken. Maar denk nu altijd maar, ik heb net zo goed betaald hier te zijn en erger me ook weleens aan jullie Kreeg vandaag trouwens te horen waarom ik nog niet gestopt was/ben met de borstvoeding.. Want was toch wel een heel gedoe met kolven enzo... Dacht van mens waar heb je het over, volgens mij is flesvoeding veel lastiger! Gister heeft hij zijn inentingen gehad, dan voel ik me altijd zo'n slechte moeder. Want je hoort altijd dat de inentingen voor de moeder erger zijn dan voor het kind. Ik heb er niet zoveel moeite mee.. Mijn kabouter heeft ook altijd de neiging om te gaan plassen op het moment dat de luier uit is, gister ook op het bureau. Wij hebben hier ook een tijd gehad met veel spugen, hoorden we 's nachts ineens een gil en zat zijn hele deken onder. Kwam er echt met hele bogen uit. Was hij gewoon veel te gulzig. Maar was wel echt heel akelig, heb ook hele nachten met hem gezeten. En midden in de nacht uit wanhoop mijn moeder gebeld... In ieder geval hoop ik dat het snel weer beter gaat en dat je het niet nodig zult hebben (ORS)
Wij hebben hier ook nog gewoon een speentje, minder dan eerst. Maar hij vindt het nu nog zo fijn. En wij daarom ook. Is hier ook altijd, ligt hij wat de huilen en dan ga je boven kijken en dan ligt hij zo te lachen dat je denkt, dit wordt niks.. En dan 5 minuten later slaapt hij.. (zal dus wel normaal zijn ) En och kolven is niet leuk, zelfs niet met een superdeluxe kolf (niet dat ik daar ervaring mee heb, ik heb gewoon een simpele handkolf van avent)
Tja, ik moet gewoon niet zo miepen . Heb 8 minuutjes gekolfd, kreeg 2 tsr's en heb nu 150ml. Niet slecht toch? Ik denk dat papa morgen of overmorgen maar een flesje gaat geven, ik ben heel erg benieuwd naar de 3 standen speen van Kruidvat die ik heb gekocht. En dan kan ik lekker kolven, 's ochtends gaat het meestal nog veel beter en dan heb ik misschien wel weer 300ml, terwijl Eva 150 drinkt. Over dat spugen, ik had vandaag wat stuwing, omdat Eva zolang had geslapen. Kan dus ook zijn dat het opeens een beetje teveel voor haar was, samen met die verkoudheid. Ik vind die prikjes trouwens ook niet zo erg hoor, misschien straks wel als ze het wat meer door gaat krijgen. Over stoppen omdat kolven zo lastig is... ik ervaar het kolven helemaal niet als lastig, op het werk vind ik het zelfs wel lekker, een kleine pauze lekker op mezelf een tijdschriftje lezen. En lekker een uur later beginnen/eerder naar huis. Je hoort mij niet klagen hoor . Ik moet ook echt een keer in bad met Eva, lijkt me echt geweldig. Morgen is het weer badderdag, misschien dan even. Hanneke, ik bedacht me eigenlijk net pas, mijn vriend is ook al 32! Maar hij gedraag zich niet zo... daarom sta ik er nooit zo bij stil .
Proest, laat het hem maar niet lezen! Al 32, haha. Ach die van mij is al 26, noem hem geregeld een ouwe lul! (ja toch ). Ach joh, leeftijd maakt toch niks uit! Super gekolfd trouwens hoor, en dat in 8 minuten. Lotte, Lekker dat ie door geslapen heeft. Lijkt me wel fijn als je er snachts niet uithoeft als je nog naar school moet. Pffff, moet er niet aan denken. Ik was maandag avond echt kapot, 3 nachtvoedingen, van 8.00 tot 18.00 gewerkt. Maar aan melk geen gebrek dus daar? hihi. Plassen als de luier uit is, hier ook vaak gebeurd, de laatste tijd eigenlijk niet meer. Of ze doen het niet meer, of ik ben behendiger in het snel verschonen dus hebben ze geen tijd om het te doen .
Kan inderdaad best zijn dat ze daardoor zo aan het spugen was. Misschien eerst even kolven voordat je haar aanlegt? Ik snapte ook niet hoe ze erbij kwam dat het kolven zo lastig was en ik daardoor maar moest gaan stoppen, want ik vind het ook helemaal niet lastig. En mijn vriend is pas echt oud die is al 34.. (vergeet dat ook regelmatig) Maar hoeveel voorraad heb je dan in de diepvries liggen als je zo vaak even gaat kolven? Ik heb zo'm 11 voedingen op voorraad liggen en vind dat eigenlijk wel genoeg.
Ik heb nu denk ik 3 liter in de vriezer liggen, dat is zo'n 20 voedingen . Wel genoeg dus . Maar ik werk nu dinsdag en woensdag, de melk van woensdag gaan in de vriezer en nu kolf ik dus voor de voedingen van dinsdag. Kan het ook uit de vriezer halen natuurlijk, maar nog wat extra voorraad vind ik ook niet erg. Vanaf juni ga ik ma-wo-vr werken en dan hoef ik dus in principe niets meer in te vriezen. Zal dan wel af en toe wat invriezen/uit de vriezer halen om de voorraad te 'verversen'. Hanneke, ik sta er ook nooit zo bij stil dat jij pas 22 bent, dan is 26 wel erg oud ja . Maar leeftijd maakt inderdaad niet uit, ik moet zeggen dat ik bij dit onderwerp trouwens niet echt iets merk van de leeftijdsverschillen. Lijkt me wel raar om straks 30 te worden, dat klinkt zo volwassen en dat ben ik helemaal niet . Oh Lotte, jouw vriend is trouwens al wel heeeeel oud zeg . Ik ga zo maar slapen, morgen 7 uur weer op en lekker op pad. Liefs, Snoopy
Snoopy, haha, ja ik ben pas 22, wat een broekie he! haha! En ja lotte, die van jou is wel heel oud grapje hoor! Ik merk ook niet veel van leeftijden hier. Pas nu kijk ik even hoe oud iemand is . Truste snoopy, veel plezier morgen! Ik zit te wachten tot er zometeen iemand (belt om te zeggen dat ie niet) thuis komt. Nee hoor, hij is morgen vrij dus komt echt naar huis.
Snoopy, ik zie nu pas je voorraadje. Nouja, haal die 'je' maar weg! Sow, heb je niet wat over voor mij? Mijn voorraad is zo goed als leeg. Ik heb als het goed is genoeg voor maandag maar het houd niet over hoor. Kolf jij elke dag standaard smorgens en savonds? Of alleen als je moet werken? Ik doe het nu alleen op het werk, en van het weekend ga ik wat extra kolven voor de voorraad (is de bedoeling). Lastig he met dat invriezen en in de koelkast bewaren, tenminste, ik vind het lastig omdat ik niet weet wat ze gaan drinken. En ja, ik zit nog altijd te wachten , zelfs zo erg dat Ruben net al is geweest voor zijn eerste nachtvoeding . Heb hem nu nog lekker hier bij mij liggen, heerlijk! Maar ik ga zo lekker naar bed! Ga ik wel saampjes met Ruben naar boven, ipv gezellig met Leander . Moet ie maar opschieten. Nouja, hij zal zo wel thuis komen hoop ik! Het is zelfs zo erg dat papa niet eens weet dat ze vandaag een prikje gehad hebben. Enne misschien kunnen we morgen wel uitslapen? Lekker terug ons bed in na de eerste voedingen. Owja, malou heeft vandaag dus niet gespuugt, want ze heeft niks anders op dan bv. Ruben heeft heerlijk zitten smullen van de banaan.
3 liter, dat is wel super veel! (al kom ik er nu met een klein rekensommetje achter dat ik ook 2liter heb) Het nadeel van extra kolven (wat ik ook bijna niet doe) is dat het mijn - toch al hoge - productie nog meer verhoogd. Ik ga op dinsdag woensdag donderdag naar de universiteit. Dus ook 3 dagen en dan kolf ik op de momenten dat hij eigenlijk zou eten. Hij eet 5x per dag en kolf dan dus 2x. En omdat ik meer kolf dan dat hij drinkt krijg ik zo automatisch een voorraadje. Ik doe eigenlijk alles in de diepvries, op het KDV laat ik soms nog wel een voeding in de koelkast. Maar mijn schoonmoeder past op donderdag op en dan loopt ze met hem naar hun huis en dan heb ik liever dat het nog bevroren is. Ze snapt sowieso weinig van borstvoeding. Al heb ik wel punten gescoord omdat hij zo goed uit de fles drinkt (bij mijn schoonzusje is dat nooit gelukt) Voor een tweeling kolven lijkt me wel echt super veel werk..
Goedemorgen! Mirre heeft heerlijk geslapen vannacht ... wilde 1x drinken en 1x een speentje een aai over dr bol En wij dus ook ... BB, tja dat afvallen dat weet ik dus niet ... ik heb eerder gewogen, toen woog ze meer, maar dat was op een ander moment dat we normaal wegen, dus kan zijn dat ze 'net' had gegeten ofzo ... Ach het gaat verder zo goed met r, ze is lief, actief, blij, vrolijk (en kan ook heel hard brullen als ze het ergens niet mee eens is of als ze moe is en niet wil slapen) ... heeft genoeg plasluiers ... Dus het is gewoon het 4 maandendipje. Ik heb wel (eenzijdig dat wel) met haar afgesproken dat ze vanaf 21 april weer gewoon tussen de 150-200 gram per week gaat aankomen Weer allemaal superkolfresultaten. Ik heb voor het eerst heel rustig zitten kolven (meestal heb ik het na een kwartier echt wel gezien) ... ondertussen me zitten inlezen voor mn werk, dus ik was niet echt bezig met kolven. Ruim half uur bezig en iets van 210 ml ... het kan dus wel ... geduld is een schone zaak (heb ik wel met Mirre, niet met mezelf, mijn tieten of de kolf) ...
Een voorraad aanleggen vind ik best lastig, dat wel ja, omdat er toch al zoveel gedronken word. Maar kolven voor die twee kleintjes ipv een live-voeding gaat heel gemakkelijk, ik heb met 2x8 minuten zo 300cc tot 400cc gekolfd. Mijn borsten zijn natuurlijk gewend om 'zoveel' melk ineens te maken omdat er dat altijd gedronken word. Dus eigenlijk niks geen extra werk oid. Salapio, dat is een mooie nacht geweest dus! Lekker toch! kolven ook mooi gedaan! En ja, die kolf is ook een stuk minder gezellig aan je borst als een lieve kleine mirre aan je borst! Die gewichten kan je niet echt vergelijken nee. Maar hoop voor je dat ze zo doorgaat als vannacht!
Uh, 30 en dan volwassen zijn? Ik moet jullie teleurstellen hoor, ook op mijn 30ste verjaardag voelde ik me niet opeens volwassen . Ben bang dat dat nooit komt
Haha, Ready toch! Ik moet er nog niet aandenken dat ik 30 ben, dat betekent namelijk dat mijn twee kleintjes al heeeel groot zijn! En ik vind het juist zo leuk nu ze klein zijn! Gaat zoooo snel allemaal!