Borstvoeding en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, idd, er komt vast nog een tijd dat er voor ons ook slapende nachten gaan komen!

2. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Sorry, erg druk geweest de afgelopen week. Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan (wil graag een eigen kinderdagverblijf starten). Op de momenten dat Sem slaapt ben ik daar mee bezig en anders met Sem. Ik wil echt bijblijven op dit forum, ik vind het veel te leuk. Ik moet nog even het één en ander bij lezen :) Ik las wel dat er twee nieuwe borstgevende moeders :thumup: bijzijn: WELKOM!

Jingels, wat kan je daar van genieten he als je kindje langer doorslaapt. Scheelt echt een boel. Al doe je alles met liefde en geduld, slaap doet toch ook een hoop.

Hanneke, het is echt niet gek hoor dat je 'moe'bent. Jij bent altijd zo positief, maar je mag heus wel eens zeggen dat het af en toe vermoeiend is. Hoe gaat het nu met de bijvoeding?

Snoopy, hoe is het met jou?

Liefs Josine

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Josine, (klinkt ff wat anders als sembo :D ) Druk bezig dus daar, en ja, kindertjes nemen een hoop tijd/energie in beslag, maar gelukkig kunnen wij mama's daar allemaal tegen ;) De ene keer wat beter dan de andere keer maar dat geeft niet he? Hoe gaat het daar met kleine sem? Bijvoeden bij Ruben gaat goed, Malou zijn we even gestopt ivm spugen.

Ik zou trouwens zweren dat ik net ook een stukje geschreven heb over de :c: dag van vandaag, maar het is verdwenen. Vreemd. Nou, hier nogmaals. En ja, het hoort bij *de klaagmodus* ;) . Sorry. Vandaag dus weer bij oma geweest, weer bal. Zo erg dat ik zelfs ipv mn kolfpauze en lunchpauze naar nm schoonma geweest ben om te voeden. Weer alleen maar huilen, niks willen, en steeds willen drinken. Nu had ze steeds kleine flesjes (100ml) gegeven. Toen ze om 11 uur belde of ik niet even wilde voeden hadden ze (vanaf half 8 ) al beide 3x gedronken. Ik had gezegd dat zoveel echt niet meer mocht dus vandaar dat ze belde wat ze dan moest doen. Nadat ik ben wezen voeden, heb ik ze in de bedjes gelegd en zijn ze gaan slapen om na 2 uur weer wakker te worden (Ruben iets langer geloof ik) om weer van vooraf aan te beginnen. Dus daar ging weer een sloot melk 600ml alleen al tot 11.00, en in de middag nog eens 600ml :confused: . En ik heb natuurlijk maar twee keer gekolfd omdat ik 1 keer ben gaan voeden, dus bij lange na niet genoeg gekolfd :( in vergelijking ze gedronken hebben. En ik had toch ook weer t-shirts en lapjes meegegeven (die vanaf vrijdag bij ons in bed gelegen hebben)

Iemand nog tips? (wanhopig)
    - Flesje alleen water geven?
    - Flesje met iets anders als melk/water geven?
    - Flesje met bv/water geven (melk verdunnen)?
    - Meer ander eten geven tussendoor, koekjes oid?
    Ik weet het niet :rolleyes: . Of zeggen dat ze ze moet laten huilen? Das ook zo zielig, dat heb ik nog nooit gedaan :( .

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Hanneke: jouw kindjes drinken echt giga veel vind ik. Mijn kind drinkt/dronk max. 300 ml op een kdvdag.
    Ik denk dat ze jou missen ofzo. Ik zou doornemen hoe oma de dingen met de kleintjes doet en hoe jij het doet. Even kijken of het wel ongeveer hetzelfde gaat. (mijn schoonmoe bijv. hield mijn kind heeeel lang wakker, ik kan je vertellen daar werd hij niet vrolijker van)
    Mocht je niet genoeg kolven dan zou ik gewoon water geven.
    En mischien kan je oma een kleintje in de draagdoek doen ? Als die van mij niets wil wil hij altijd nog wel in de doek en dan is hij ineens weer super te genieten. 2 kan ook hoor maar dat is wat meer oefenen en lijkt mij wel pittig.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk ook dat ze je missen.
    Hoeveel wordt er per voeding aangeboden?

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    HAnneke, wat vervelend, kan me voorstellen dat je wanhopig bent. Ik denk dat Nemo al goede tips heeft gegeven. Ik zou het ook echt niet weten ... Laten huilen zou ik persoonlijk geen optie vinden ... EN als ze met ze gaat wandelen gaat het dan wel? Dat doen mijn (schoon)ouders op de oppasdag (en mn man ook trouwens) ...

Jingels, volgens mij biedt ze ze 100 ml per keer aan

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het goed. Mirre wil nog steeds niet slapen of drinken (vooral overdag) ... dus ik vrees een beetje voor vrijdag weegdag ...

Vrijdag gaan we heerlijk een weekje naar Texel ... dus dan moeten jullie me een hele week missen ;) ... ben erg benieuwd hoe Mirre daarop gaat reageren. Ze heeft sowieso altijd dr antennes nogal uitstaan ... en dan in een gekke omgeving :rolleyes: ... Ik heb er wel heel veel zin in, lekker veel wandelen en hopelijk lukt het me om een boek te lezen :D

8. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Heerlijk dat jullie een week naar Texel gaan, en het weer zit ook lekker mee 8) Ben ook benieuwd hoe Mirre erop gaat reageren. Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, dat ze gewoon heerlijk slaapt. Jullie zijn toch in de bburt. Toen wij met Sem voor het eerst weggingen hebben we hem bij ons in de kamer gelegd, voor de rest niets aan hem gemerkt. Ik hoop voor je dat ze vandaag beter drinkt én slaapt, vervelend joh voor je. En in een draagzak?

Hanneke, wat naar dat het bij je schoonmoeder niet zo lekker loopt. Ik ben er niet van om ze te laten huilen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik denk dat een wandeling het beste zou zijn. Dat merk ik in ieder geval aan Sem. Maar aan de andere kant kan je schoonmoeder niet de hele dag gaan wandelen. Ik hoop dat Malou en Ruben snel wennen en dat jij dan een stuk rustiger op je werk zit!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @)Hanneke: heb je al een *goed* gesprek gehad met je schoonmoeder?
    Mijn ervaring is , is dat beleving en werkelijkheid bij schoonmoeders nogal eens door elkaar lopen.
    Als ze in een paar uur tijd 300 ml per kind heeft gegeven dan doet ze toch iets niet goed.
    MIsschien zou je de dagelijkse routine kunnen bespreken, en dat ze daar vooral niet vanaf moet wijken?
    Kinderen vooral als ze bij een ander zijn dan bij mama, gedijen dan toch het beste bij de dagelijkse routine van thuis.
    Op tijd naar bedje, op tijd eten, boekje voor het slapen gaan e.d.
    Mijn ervaring is dat mijn schoonmoeder dat ook niet deed, met als gevolg dat mijn kind de dag erna flink uit zijn doen was.
    Ik heb haar daar over aan gesproken, uitgelegd dat mijn kind een bepaalde routine gewend was ongeacht hoe ze dat zelf *vroegah* deed, ze dit wel aan moest houden.
    Sindsdien gat het gelukkig wat beter, dus ik zou het zeker bespreken.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dames bedankt voor het antwoorden, ja, ik weet het, ze drinken echt mega veel steeds als ik er niet ben :( . Alleen vrijdag is het minder geweest. De andere 3 dagen dat ik er niet was, leek er geen einde aan te komen. Ik denk ook dat ze me gewoon missen, en die melk ruikt naar mij/ik ruik naar de melk, dus denken ze dat ik in de buurt ben ofzo, als ze die melk krijgen.

Vanmorgen om te proberen, eerst net als wanneer ik moet gaan werken gevoed, toen om half 8 weer, omdat ik ze dan weg zou brengen. Volgende voeding, gekolfd en met een flesje 100cc aangeboden, ging schoon op, daarna zijn ze gewoon gaan spelen, net hebben ze bij mij gedronken, en zijn daarna lekker gaan slapen terwijl ik ben gaan wandelen met ze, nu liggen ze dus in de wandelwagen te slapen saampjes. Gewoon net als ze altijd eigenlijk doen als ik thuis ben.

Nemo, Wat oma anders doet als dat ik doe? Geen idee, de oma's zijn juist veel rustiger met ze, ik ben nogal wild (zeggen ze). Draagdoek hebben we niet, wel 2 draagzakken, daar gaan ze eigenlijk alleen in als we een eind gaan wandelen. Mn schoonma was ook met ze gaan wandelen (ook krijsend, net als mijn ma had gedaan) maar ook daarvan gingen ze niet slapen.

Jingels, ja, ik laat ze nu 100ml per keer aanbieden. En dat word zo opgedronken hebben ze geen moete mee. Ongeveer 20 minuutjes doen ze over dat flesje.

Salapio, Mirre wil dus nog altijd niet echt slapen en drinken, misschien wat overnemen van die van mij? ;) Veel plezier op Texel. Hoop voor jullie op heerlijk weer. En mirre vind het waarschijnlijk wel interessant, andere kamers en omgeving. We horen wel hoe het geweest is. Owja, laten huilen, kan ik eigenlijk ook niet, doe ik thuis ook nooit, ik ga er meteen heen. Zit zelf al in tranen als ik er alleen al aan denk om ze te moeten laten huilen. Maarja, zoveel drinken, kan natuurlijk ook niet goed zijn :( .

Ik zit te denken hoeveel ze normaal gesproken op een dag drinken. Misschien zou ik daar wat aan moeten veranderen? Misschien is dat ook wel te veel, waardoor ze gewend zijn (te) veel te krijgen?
    Tijden zit nogal eens wat verschil in, ligt eraan wanneer ze gaan slapen en wanneer ze weer wakker waren.
    Rond 6.00 eerste voeding,
    Rond 9.00 voor het naar bed gaan,
    Rond 11.00 bij het uit bed komen,
    Rond 14.00 bij het naar bed gaan,
    Rond 16.00 bij het uit bed komen,
    Rond 18.30 bij het naar bed gaan,
    Rond 19.30-20.00 bij het uit bed komen een klein slokje,
    Rond 22.00-24.00 laatste voeding voor het naar bed gaan.
    Liefs, Hanneke.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Die tijden zijn prima. Zoveel dronk Jelte ook ong. rond de 6 maanden, daar is m.i. niets mis mee.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jingels, tja, ik heb niet echt een vast regelmaat op een dag. Het loopt meestal maar zoals het loopt. Vaste tijden geven is ook erg lastig. Maar ze doen het natuurlijk ook zo bij mijn ma, niet alleen bij schoonma. Uhm ja, die 300ml in 3 uur, ze zeggen dat ze ze met geen mogelijkheid stil krijgen (wiegen, rondjes lopen, lekker rustig gaan zitten, dat is wat ik altijd doe, dus dat proberen ze ook). Maar ik kan het er eens met ze over hebben, hoe ze het precies doen, kijken of we wat vinden dat toch heel anders is. Owja, de dag erna hebben ze nergens geen 'last' van, zijn weer gewoon vrolijk, gaan weer lekker spelen en slapen. Ik snap het niet.

Maarja, ik heb gister tegen mn vriend gezegd, dat ik het nog een paar weekjes wil aankijken, en anders stop ik maar met werken :( . Want ja, zo is het ook niet leuk. Terwijl het juist zo lekker ging, het groeien, het zelf komen voor drinken.

Die tijden zijn dus wel goed, daar kan het niet aan liggen? (komen nog wel de nachtvoedingen bij he?) Maar die tel ik niet mee, als voeding, anders zijn het zo veel voedingen ;)

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jeetje hanneke! Als ik zo naar die tijden kijk denk ik haast van mens.........hoe hou je 't vol.

Hoewel, ik zit net te tellen, wij doen ook zo 6 á 7 voedingen per dag....misschien valt het dan ook wel mee.

Lastig.

En wat oma's betreft krijg ik altijd een beetje dubbel gevoel. Het gaat vaak net iets anders dan hoe je het zelf bedoelt hebt.
    Begrijp ik goed dat je wisselende oppas hebt, dus zowel jouw moeder als schoonmoeder? Dat kan natuurlijk ook een verschil maken, ze hebben dan in feite 3 verzorgers die alles op een andere manier doen? Ik weet niet hoor, ik gok ook maar zo wat?

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    *trots-berichtje*
    vandaag onze eerste cb-meting gehad! 6370 en 60 cm. 765 gram gegroeid vanaf zijn geboorte.
    *einde trots-berichtje*

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed zeg!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beccaatje, dat gaat goed zeg! Super hoor! Ga zo door! Die kleine groeit goed op jou melk! Idd, ze gaan op maandag naar de moeder van Leander, en donderdag/vrijdag gaan ze naar mijn vader&moeder. Jij denkt te veel veranderingen. Dus jij zou zeggen, maar naar 1 oma 'doen'. Of zou het dan toch alleen maar door het wennen zijn? Ik heb trouwens even de vraag ook hier bij Ilse gezet, misschien dat zij nog een idee heeft. (kan het altijd proberen toch ;) )

Zo, nu ga ik maar weer eens lekker knuffelen, want ze zijn wakker! Papa is net heerlijk met ze wezen wandelen.

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @hanneke: nou, het toeval wil dat onze gastouder pas ook een baby van 5 maanden had, die zelfs 3 verschillende oppasadressen had - onze gastouder, haar ouders, zijn ouders - en dan natuurlijk nog thuis. Dat was voor dat kind gewoon teveel anders, ander ritme, andere aanpak van alles. Kan soms in kleine dingen zitten, als een andere manier van troosten of op bed leggen, noem maar op.
    In ieder geval, dat kindje deed maar schreeuwen (krijsen echt), en uiteindelijk bij iedereen, dus ook bij papa en mama.

Zelf denk ik dat teveel verschillende opvoeders/opvangers voor de kids teveel onregelmatigheden meebrengt. Daarom dat ze misschien ook zoveel troost zoeken bij het drinken - want thuis = borst = troost?

Daarbij heb ik zelf altijd het gevoel dat oma's snel aan het verwennen slaan, dus bij een kleine kik al naast de box / wieg en dat is natuurlijk ook niet altijd de bedoeling. MAar goed, dat is wat ik denk, ik ken jouw (schoon)ouders niet natuurlijk.

18. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Hoi hoi.

@ Bolbuikje
    Ieder kind is anders natuurlijk, maar wij hebben hier ook op maandag en dinsdag KDV, en dan vrijdag om en om mijn moeder of schoonmoeder. Ook veel variatie dus (zeker omdat op KDV ook nog 3 verschillende leidsters zijn), en eigenlijk gaat dat vanaf het begin goed. Maar Mads ging ook vanaf 3 maanden, en later (als in rond de 6 maanden) wennen schijnt lastiger te zijn omdat ze dan sowieso wat eenkenniger kunnen worden.

Breng je ze naar de omaś? Misschien zou je de omaś kunnen vragen om in jullie huis op te passen, dan is de omgeving tenminste vertrouwd?

Bij ons komen de omas ook in ons huis. En als ik Mads nu van het KDV haal en we zijn thuis, kijkt hij ook om zich heen met een blik van herkenning.

Ennuh, over de hoeveelheid drinken, zou het kunnen zijn dat de omas telkens maar denken dat ze honger hebben (terwijl ze je inderdaad missen) en daarom ze elke keer drinken geven? Met een speen in de mond kun je natuurlijk ook niet huilen. Mijn moeder had in begin ook de neiging om elk huilsignaal te interpreteren als dorst en haalde dus voeding uit de diepvries. Die vervolgens 2 van de 3 keer bleef staan :S.

Misschien kun je proberen om wel een schema met vaste tijden te maken en gewoon een maximale hoeveelheid drinken te geven (of hoeveelheid langzaam afbouwen?). Alleen als het niet uitmaakt voor hoeveel ze huilen.

Maar hey, ik weet het ook niet, zeg maar wat.

Ow, en over verwennen. Hier merk ik dat niet echt. Tuurlijk zijn de omaś gek met Mads, maar ze houden zich beide (schoonmama nog meer dan moeder dus) aan wat ik vraag. Maar ze vinden beide, en het KDV dus ook, een schema wel fijn, terwijl ik daar ook eigenlijk niet aan doe. En Mads vind het prima.

19. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ha, en nog even egoberichtje. Mads is afgelopen week verkouden geweest, en ik nu. Ben maar wat eerder naar huis gegaan van werk, want zakdoeken (3 pak) waren op, neus ontvelt en had medelijden met mijn kamergenoot.

Nu is mama dus zielig en zoonlief (die ik zo van KDV mag halen) beter. Alleen papa heeft (nog?) nergens last van.

Over bijvoeden, dat loopt hier nog niet geweldig. Hij hapt kleine hapjes van een lepel maar spuugt het meeste weer uit. Gepureerd, geprakt, rapley, maakt eigenlijk niet uit. Behalve dat KDV het niet zo op de stukjes heeft en het zielig vinden als hij een keertje kokhalst.

Ik bied nu ś ochtends beetje fruit aan, en halverwege de middag (ongeveer) beetje groente. Brocolli lijkt enige wat een beetje gewaardeerd wordt :D.

Ik weet dat het niet uitmaakt maar zou het toch wel fijn vinden als hij het een beetje doorkreeg. Zo zit je een maand te verheugen en te wachten tot de 6 maanden, en dan heeft je zoon andere plannen ;)!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor de tips, heb ze even overgetypt in een word-documentje. Ga zometeen ff met Leander kijken wat we willen gaan proberen. Want ja, alles ineens weer helemaal omgooien, is ook zo iets, dan maar rustig aan proberen.

Ready, dat bijvoeden. Tja, hier komt het eten wat er in gaat er eerst 3x weer uit en dan is het ineens toch allemaal weg. (nadat we het steeds weer opnieuw naar binnen gewerkt hebben) Jammer dat ze op het kdv niet echt van de 'stukjes' eten zijn. Beterschap trouwens nog!

Deel Deze Pagina