Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    zo , dan nu hier nog even snel reageren. tjonge wat een drukke week. Jotje jarig en weekend waren we met mijn familie op schiermonnikoog. verder veel werken en solliciteren (vanmorgen en donderdag)... pfff beetje veel in 1 week. en dan wil vriendlief ook nog huizen kijken donderdagmiddag. even niet hoor. ben niet aan belangrijke beslissingen toe. Maar gaat goed hoor! Jo was superblij met zn verjaardag en kadootjes (te veel om op te noemen) en slingers en zingen (hij deed mee met Hieperdepiep HOERAaaaa) en taart (maar dat lust ie echt niet ;)).

en hier weer een goeie groeier lees ik: super beccaatje!

en een verkouden mama: ready, ik doe met je mee, ben hartstikke snip, beterschap!
    tja, en die hapjes, de een is sneller dan de ander he maar ze zijn nog zo klein... tis allemaal al zo veel, die wereld :) geduld geduld... tot een jaar is het oefenen voor hem! (haha, dus bij ons wordt het nu echt menens! ;))

bolbuikje: wat lastig zeg! nou, ik lees dat je de tips al gaat ordenen. ben het eens met wat je zegt: maar niet te snel alles weer omgooien. het is ook even wennen en kan goed dat ze daar wat langer voor nodig hebben omdat ze al wat ouder zijn. eerst maar es zo doorgaan met een wat vaster ritme voor de oma's? Sterkte in ieder geval, hoop dat het snel wat beter zal gaan.

salapio: vast veel plezier op texel als ik er niet meer ben later! Jotje vond het strand super maar de harde wind maar niks. ach, ze is nog zo klein, zal vast wel goed gaan.

alle anderen: hoi! typ volgende week weer wat meer mee, beloofd!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Even ego hoor:

Hier gaat alles op zich wel goed, alleen heeft Eva uitslag in o.a. haar nek die opeens veel erger is geworden. En vanmiddag overstuur omdat papa haar met een bijna lege maag naar bed had gedaan (daardoor lijkt de uitslag ook meteen erger natuurlijk). Ik ben gewoon een beetje van slag hierdoor en mijn hoofd loopt een beetje over met van alles (zie ook het onderwerp allergie wat ik gestart heb). Gister hadden we echt een superdag (op het slapen 's avonds na dan) en vandaag voel ik me opeens heel erg onzeker over zo ongeveer alles wat met Eva te maken heeft. Gelukkig is ze in een half uur aan de borst in slaap gevallen rond half 8 en ze ligt nog steeds lekker te slapen. Alsof ze weet dat mama een beetje van slag is.

Liefs,
    Snoopy

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Snoopy: kop op he, je doet het prima, we hebben nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing gekregen, en ja af en toe is het gewoon maar een beetje aanklooien maarja....

Je kindje groeit, goed en is goed alert? Dat is heel belangrijk,maar dat wist je al.
    Als je je er zorgen over maakt, dan maak je gewoon even een afspraak bij de HA.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Heel vaak heb ik het idee dat ik het wel goed doe, maar nu met die erge uitslag, ben ik bang dat er toch wel iets is. Ook omdat ze telkens zo kort slaapt overdag en iedereen zegt dat het veel te weinig is voor zo'n kleine baby. Aan de andere kant, ze is eigenlijk altijd wel vrolijk en ze groeit goed (in ieder geval tot 3 april, daarna niet meer gewogen). Dit vind ik echt het lastige van moeder zijn, de zorgen die je altijd hebt, of je nu wil of niet... je kan het niet van je af zetten.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bolbuikje, als ik het snel even lees (paar dagen niet online geweest) dan denk ik bij jullie aan: stress.
    Stress van de oma's, die zijn al een poos geen babies gewend, en al helemaal niet 2 tegelijk. Die gespannenheid dragen ze op de een of andere manier toch over op de babies. Dat is iets dat gewoon tijd kost, en zelfvertrouwen. Mijn kinderen waren bij de ene oma ook veel sneller weer rustig als bij de andere, had toch met spanning van de oma zelf te maken.

Maar even goed ook:
    Stress van de babies. Niet elk kind kan even snel makkelijk omgaan met veel verschillende adressen. Is het de komende weken geen optie voor de oma's om naar jouw huis te komen om op te passen? Dan is de omgeving voor de babies vertrouwd, alles ruikt bekend, en dat maakt de overgang minder groot.
    Als ze dan over een paar weken aan de oma's gewend zijn, dan wordt het ook veel gemakkelijker voor ze om in oma's huis te zijn.

En ja, ook praten met de oma's over hoe de dingen gaan. Want zo veel drinken is niet nodig en ook niet goed.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snoopy, ja, dat is idd wel een van de lastigste dingen van mama zijn! Wel fijn trouwens dat ze lekker is gaan slapen. Dat doen ze hier trouwens ook goed, na zo een dagje oma ;) .

Dirksmama, zou je denken? Gewoon weg stress? Nou, van mijn kant ondertussen wel :cry:, maar ik moet zeggen dat de oma's heel rustig lijken (als ik erbij ben dan). Maar ik heb in ieder geval alle tips even opgeschreven, en ga het er even met Leander over hebben. En natuurlijk met de oma's. Ik voel er idd wel iets voor om te kijken of de oma's/opa's hierheen willen komen, dat ze in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven, met hun vertrouwde geurtjes (waarschijnlijk ook dus weer mijn geur, ik stink niet hoor :oops: ;) ), en hun eigen bedjes etc. Ook de tip om meer vaste tijden en aantal cc in het flesje lijkt me een goed idee. Dan maar huilend op schoot, maar niet weer een flesje. Vind het gewoon zo :c: , het ging juist allemaal lekker :cry: . Nouja, morgen gaan we het er even overhebben. Ga ik even kijken of er hier nog 2 kindjes even wakker willen worden om wat te drinken.

Zou ik trouwens de voeding van 22.00-24.00 kunnen gaan overslaan? Ik moet ze namelijk steeds vaker zelf wakker maken. Ik denk wel dat ik hem gewoon over kan slaan he? Ze krijgen genoeg drink-momenten over de rest van de dag. (tenzij we dan weer met de gewichten gaan tobben natuurlijk)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja joh, kruip er zelf ook lekker vroeg in. Als ze willen drinken dat vertellen ze je dat vannacht wel.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    @bolbuikje: als ze niet zelf wakker worden hebben ze 't blijkbaar niet nodig. Je kunt 't eens proberen en dan misschien volgende week een keer gaan wegen of zo? Ik denk maar zo, een baby met honger wordt wel wakker. Maar goed, ik realiseer mij dat ik makkelijk praten heb natuurlijk.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, ja snachts komen ze idd meestal wel zelf om voeding. Vroeg het bed in kruipen, nou, ik wacht nog even tot mn vriend thuiskomt (nou, volgens mij lijkt het nu net of ie nooit thuis is :oops: en ik altijd zit te wachten, maar dat isn iet zo hoor ;) ). En dan kruip ik het bed in. Wegen wil ik sowieso volgende week weer even doen ;) .

10. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    :confused:
    Ik heb net een vrij lang stuk geschreven en nu zie ik het niet meer staan. Snap er niets van.
    Sorry ik ga het niet overtypen nu, ik wilde erg graag mijn bedje in. Eerst natuurlijk Sem voeden.

Even in het heel kort, sorry:

Hanneke, ik zou ze lekker laten slapen. Ze komen idd vanzelf wel. En ik zou de oma's even bij jullie laten komen. Kijken of er verschil te zien is bij Malou en Ruben.

Geke, leuk dat Jo een leuke dag heeft gehad. Beterschap met de verkoudheid. Ready dit geld natuurlijk ook voor jou.

Becaatje, wat een gewicht joh! Mooi zeg.....

Snoopy, tegen mij zeiden ze ook vaak dat Sem te weinig sliep. >Maar hij wilde echt niet overdag en hij was verder fit en vrolijk. Ik heb die strijd toen ook snel los gelaten. Nu slaapt hij trouwens overdag iets beter, maar nog niet veel hoor.
    En niet twijfelen aan jezelf he, je doet het hartstikke goed :D

Slaap lekker allemaal, liefs Josine

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SEMBO, Mirre ligt nu lekker te slapen in een draagzak ... soms wordt ze even wakker, maar dat is niet gek, er staat iemand de voordeur te vrezen/frezen (? :oops:).

HANNEKE, wat een mooi schema! En wat slapen ze lekker veel :D ... wel vervelend van het drinken ... en stoppen met werken, dat is een pittige beslissing ... Misschien wat lauwe thee geven? Eventueel met een wolkje BV? Hier ook twee oma's (en opa, mijn vader moet helaas zelf werken) -> ze wisselen elkaar af op de dinsdagmiddag en dan zijn om de week er ook nog twee kids bij (neefje en nichtje) ... en mn man op vrijdag ... Hier (nog) geen probleem, maar misschien met een half jaar wel ... Wel is het zo dat alles hier gebeurd. Mirre wordt zelf dus niet verkast en zit dus altijd in haar eigen veilige omgeving.
    En lekker laten slapen hoor, ze drinken inderdaad genoeg lijkt me en volgens mij snappen ze het inmiddels wel (dat drinken en groeien). En stress van oma's ... hier zijn de oma's juist erg koelbloedig - wij in stress vanwege huilen/niet drinken/niet slapen en oma's zeggen: ze was zo lief en leuk en fantastisch ... ennuh o ja ze heeft eventjes gehuild :)

BECCA, super die getallen :D

READY, beterschap voor jou. En Mads krijgt t heus wel door dat eten!

GEKE, yeahyeahyeah! Gefeliciteerd met Jo! En al 1 jaar BV! Super! En ook beterschap voor jou :D (heerlijk trouwens Schier! Is ons 'huwelijkseiland')

SNOOPY, vervelend van de uitslag en de onzekerheid ... ik zou er even mee naar de HA gaan (die uitslag dus) ... KNUF! En hier ook een slaapweigeraar ... nu ligt ze eindelijk te maffen in de draagdoek. Bed = brullen (gelukkig snachts geen probleem). Ieder kindje is weer anders, wij hebben gewoon alerte (en dus superintelligente ;)) babietjes ...

12. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    @ hanneke: Wij hebben onze kabouter ook een tijdje 's avonds wakker gemaakt. Onder het mom van kinderen moeten toch een late voeding hebben. Maar dat werkte echt niet, hij at wel maar was een beetje verstoord/geirriteerd dat wij hem wakker maakte terwijl hij net zo lekker lag te slapen.
    En juist dan werd hij 's nachts vaker wakker. Alsof hij dan niet meer in zijn diepe slaap kon komen. Misschien dat de nachtvoedingen bij jou ook wel minder worden als je gewoon kijkt wat ze doen?
    Verder weet ik het ook niet zo goed wat je kan doen, stress wat Dirksmama zegt lijkt me heel logisch. Je bent sinds kort weer aan het werk? Bij ons was het ook zo dat toen ik begon met weer naar de universiteit te gaan hij daar onrustiger van werd en vaker wilde eten (bij ons was dat dan ineens 's nachts weer een paar keer wakker worden) maar dat is nu weer over.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sembo, dat is balen he? Heb je net hele verhalen getypt, is het ineens weg. Ik doe ook nog wel eens dat ik het in word typ, en dan kopieër naar hier, dan heb ik het tenminste nog in word, als het weer misgaat ;) . Daar gaat alles nog goed dus?

Salapio, tja, met zo een herrie is het niet gek dat ze af en toe wakker word he? :) . Hihi, zeker dat die kleine van jullie erg inteligent is! Die van ons zijn erg dom, omdat ze zoveel slapen :p (grapje) Hopen dat die voordeur snel 'af' is. Bij jullie ook veel wisselingen dus, maar idd, ze is nog wat jonger. Ik had gewoon veel eerder moeten gaan werken. En stoppen met werken is eigenlijk het laatste wat ik wil. Vond het zo leuk om weer aan de slag te kunnen/mogen/gaan. Maarja, als het zo moet, dan is het niet grappig hoor :rolleyes: .

Lotte, Met slapen en in slaap komen hebben ze hier (als ik met ze thuis ben) weinig problemen. Maar we gaan het eens proberen, misschien dat die kleintjes van ons dan wel net zoals jullie kabouter lekker door gaan slapen. (niet te vroeg juichen, maar het lijkt me wel wat :)). Nou, we zullen afwachten hoe het vanavond gaat, want gister avond lagen ze in de box te slapen, toen we ze eruit haalde om naar bed te gaan werden ze natuurlijk wakker, dus dat was drinken ;). Vannacht gewoon beide 1x voor voeding geweest.

Haha, nu vergeet ik te zeggen dat net mijn vader en moeder en de moeder van Leander hier geweest zijn 'op de koffie'. (vader van Leander was aan het werk). Ze gaan voortaan hierheen komen om op te passen zodat ze in de vertrouwde omgeving kunnen blijven. Misschien is dat al voldoende. Is dat niet voldoende dan gaan we kijken om een schema te maken met tijden en cc's. Dan zo maar proberen. Ben benieuwd hoe het zal gaan morgen.

Owja, toch was er met al dat gekrijs ook stress bij de oma's, die pakten er maar weer een flesje bij als ze niet stil werden. Want ja, mijn regel is, huilen en niet stil worden, is drinken. Dusja, dat deden ze ook maar. (tja, niks anders natuurlijk als ik gezegd had :oops: ). De moeder van Leander had trouwens nog een goeie :rolleyes: , er zou zo ondertussen wel eens geen genoeg voeding meer in kunnen zitten, dat ze daarom zo veel dronken :( . Dus meteen geroepen dat dat dus niet waar was, dat dat niet kon, en dat er altijd genoeg voeding in zat, omdat het speciaal voor ze gemaakt word (mn vriend zei dat dat idd zo was). Antwoord was oke, dan zal dat wel (niet erg overtuigend). Maar misschien dat dat er dus ook mee te maken heeft dat ze gewoon blijft/bleef geven. Nou, nu maar even afwachten hoe het de komende dagen gaat.

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat de (schoon)ouders naar jullie toekomen! Is denk ik wel fijn hoor in de eigen omgeving :D

*** EGO BERICHT ***

Maak me stiekem toch wel een beetje zorgen. Mirre drinkt echt pertinent niet overdag. Ze heeft vanochtend rond 7u wel een beetje gedronken en daarna nog 2x een iniemini beetje. Heb net even snel de druk van een tiet gekolft (wel eng hoor met zo'n werkmeneer in je huis - die overigens superbeleefd is, vraagt of ie naar de WC mag en of ie een boterhammetje mag eten. Ook opvallend, hij drinkt geen koffie maar thee) ... binnen 2 minuten 50cc ... dus daar kan het niet aan liggen.

Wel schattig hoor, dan drinkt ze heel even, draait haar hoofd weg en begint een heel verhaal ...

En ik me maar druk maken ...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm, lastig salapio. We zitten wel met tegenovergestelde problemen he? Hoelang drinken is even drinken en een beetje drinken? Want als je met 2 minuten kolven al 50cc hebt, kan 4 minuutjes drinken al wel eens 100cc buikvulling betekenen. Snapje wat ik bedoel? Maar aan de andere kant zou ik er denk ik ook niet echt gerust op zijn :oops: . Hoe zit het met de plasluiers? Allert is ze zo te lezen wel. Wanneer 'moet' je weer naar het cb om echt te wegen?

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Naar cb pas eind mei ... ze plast goed en groeit om&nabij 100 gram per week. Houdt niet over maar acceptabel... maar ik mis het wel hoor zo'n klokkend meisje ad borst (savonds en snachts doet ze dat wel) ... al is n kletsend meisje ad borst ook wel schattig :D

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow, nou, dan zal het idd wel mee vallen. Ze kan natuurlijk ook niet altijd 200gr per week aan blijven komen, dan kan je haar straks niet meer tillen :) . Lijkt me ook niet leuk nee, niet meer zo een lief kleintje die lekker een 20-30 min aan je borst ligt. Wil je er soms een van mij lenen :) ? Je mag kiezen een meisje of een jongetje, ik heb beide in de aanbieding :) . (alleen om te drinken he :p , daarna wil ik ze meteen weer terug hebben :D )

Weetje, ik ben meteen een stuk opgeluchter nu dat de opa's/oma's deze kant op gaan komen. Gister kon ik alleen nog maar huilen, vandaag ben ik alweer stukken vrolijker. (nadat de oma's en opa weg waren dan)

18. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    *inbraak* Ik lees even met jullie topic mee, misschien dat ik hier een antwoord kan krijgen op mijn vraag, maar nou zie ik dat Salapio met hetzelfde probleem zit....

Roosmarijn deed dit vorige week ook heel sterk. Overdag bijna niets drinken en 's nachts/'s ochtends weer heel veel. En dan in de middag/avond ook na een paar slokjes heel hard gaan gillen!
    Gelukkig doet ze het deze week al iets minder maar weten jullie misschien of dit de beruchte 4 maanden dip is?
    Ik zat er ook al aan te denken dat ze dit misschien doet omdat ik zelf behoorlijk grieperig ben en antibiotica krijg (waardoor de melk misschien niet meer lekker smaakt?...) maar ik kom er niet helemaal uit.

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    sh*t ... heb n harde plek in mn borst... warmte en kolven .. maar ... er komt nauwelijks melk - geen tsr ... iemand tips?

20. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hallo allemaal

Ik heb hier een tijdje terug ook meegschreven, met een andere naam, maar ben dus weer terug en schrijf graag weer mee.

Angelina is nu 5 maanden oud en de bv gaat nog steeds geweldig. We zitten nog maar op 4 voedingen per dag, soms 5, maar als t haar zou liggen soms maar 4. Daar steek ik dus een stokje voor hihi.

Ik ga van de week ff teruglezen wat hier allemaal gebeurd is de afgelopen tijd.

Groetjes
    Ilse

Share This Page