Borstvoeding en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by jingels, Jul 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Welkom terug Ilse, fijn dat het bij jullie allemaal nog lekker gaat.
    (joldeg eerst toch?) of laat mn geheugen me nu echt in de steek? :oops:

2. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    :) Nee hoor, helemaal goed onthouden, goed van je ;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pffffwww, gelukkig, was toch lullig geweest als ik fout zat, ik zag het aan je kleine meid haar fototje!

4. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Haha ja precies, zo ben ik gewoon lekker herkenbaar he ;)

5. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Hoi Ilse, welkom terug. Fijn dat alles lekker goed gaat met je dochtertje én de voeding.

Salapio, sorry ik weet echt niet wat het is. Bel anders even met een deskundige als er haast bij is.

Hanneke, fijn dat de oma's thuis komen bij je. Grote kans dat het scheelt, een vertrouwde omgeving. Zou fijn zijn als de baby'tjes weer rustiger zijn tijdens de oppasdagen. Voornamelijk voor hunzelf maar ook voor de oma's en zeker ook voor jou!

Hier gaat alles goed. Sem drinkt goed, vier á vijf voedingen per dag. Hij slaapt lekker en is zo ontzettend vrolijk. Het lijkt wel of het elke dag leuker wordt. Ik voel me een beetje schuldig als ik dit schrijf, voor degenen waar het even minder lekker gaat. Sorry.....

6. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    @ Salapio en ander

Mads had dat ook rond die periode. Zit een sprongetje aan te komen is een populaire uitleg. Of een faaaaseee. Ik heb op gegeven moment zelfs medicijnen gekregen omdat ik na veel twijfelen dacht dat hij spruw had (en dat was het toch echt niet denk ik nu). Want 's nachts dronk hij ook wel goed. Maar ging gewoon over, ik geloof dat het een week of 2/3 duurde. Zolang plasluiers goed blijven hoef je je denk ik geen zorgen te maken.

Overigens slaat de 4 maanden dip op de dip op de curve die bv babies maken rond die tijd. Heeft verder niets met gedrag van de baby te maken. BV babies groeien de eerste 3 maanden iets sneller en daarna iets langzamer dan KV babies, doordat de samenstelling van de melk veranderd (en FV hetzelfde is/blijft).

Ontspan, is mijn advies ;). Ff hier spuien, word je rustig van. Ik had nadat ik over het (slechte) eten had geschreven al bedacht dat ik me niet zo druk moet maken. En vandaag ging het super (of hij vindt doperwten gewoon lekker ;)).

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Senks Ready ... ik ga me vast verheugen op de betere tijden :D

Verder gaat het hier ook best niet zo goed. Mijn borst is inmiddels keihard ondanks warme douche, massage (ook met rode koperzalf voor de warmte), aanleggen, kolven ... overigens kolf ik misschien 10 druppels en dan is het klaar. Mirre drinkt ook maar een slok of 3 en wordt dan boos of gaat tsr-zoekend-drinken.

Heb HA assistent al aan de telefoon gehad. Die zei dat ik moest doen wat ik al deed en dat ik morgen maar moest terug bellen *zucht* ... Inmiddels wordt het hier alleen maar erger ...

Vindt het best een beetje eng. Vooral dat er geen melk uit komt. Die pijn ... tja ... dat overleef ik wel, maar ben bang dat mn BV nu naar de getver is :cry:

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Hallo!

Ik reageer alleen even op de berichten op de laatste pagina hoor, sorry :oops:.

Ready, wat herkenbaar, toen Eva ook zo onrustig dronk was ik ook al begonnen met spruw medicijnen. Die had ik nog liggen, Eva heef het met 3 weken gehad. Toen dronk ze overdag onrustig en 's nachts goed, en het was toch echt spruw.

Ilse, ik herkende je ook meteen aan je foto! Welkom terug!

Hanneke, bij jou gaat het iets beter dus... hopelijk gaan Ruben en Malou aan je verwachtingen voldoen. Tja en schoonmoeders... hier vanmiddag zie ze dat je melk op een gegeven moment ook te weinig voeding kan bevatten.... heb maar gezegd dat als je zelf goed eet dat niet zo is. En toen ik over het dieet begon ivm evt. allergie, zei mijn schoonvader: dus over op de fles. Alsof dat de oplossing is... wel lekker makkelijk voor mij, maar borstvoeding is zeker bij allergische baby's het beste. Af en toe....

Salapio, het drinken gaat dus nog niet echt lekker, kan best zijn dat je daardoor die harde plek hebt. Ik heb verder ook geen tips, sorry. Heb wel de eerste weken vaak harde plekken gehad, maar dat ging met wat masseren/drinken van Eva wel weg.
    Over alerte en intelligente meisjes... mijn huisarts heeft een dochter die als baby ook erg slecht sliep overdag en doet nu gymnasium :D. Ikzelf heb ook gymnasium gedaan en jij bent ook niet dom volgens mij ;), dus misschien klopt het echt wel. Iedereen die Eva ziet vindt haar zo alert en dat ze al zoveel kan. Een collega van mijn vriend heeft een dochter van anderhalve maand ouder en vertelt dingen die zij nieuw kan, die Eva ook kan. En mijn vriend maar verder z'n mond houden ;).
    Ik wou dat ik je kon helpen wat het weinige drinken betreft. Misschien proberen wat minder druk te maken... hier wordt nu ook best onrustig gedronken, maar Eva zit ook niet helemaal lekker in haar vel door de jeuk :(. Maar ik maak me niet druk over haar gewicht, ze drinkt volgens mij wel genoeg. Nu heb ik wel makkelijk praten, Eva weegt zeker wel een kilo meer dan Mirre. En Mirre was inderdaad ook zo 'klein' bij de geboorte. Maar volgens mij is dat juist wel normaal, en was (en is) Eva gewoon een beetje groot. Dan ben je 'normale' baby's ook niet gewend ;).

Sembo, niet schuldig voelen hoor, fijn toch als alles lekker gaat! Hier gaat het verder ook wel lekker hoor, we genieten echt volop van Eva. Want ondanks dat ze veel jeuk heeft, is ze eigenlijk heel vrolijk. Vanavond in bad weer, ze bleef maar naar me lachen met zo'n grote glimlach. Echt jammer dat ze maar 2x per week in bad gaat :(.

Over ons nichtje, ze waren zo blij dat ze om de 4 uur kwam en haar moeder had zoiets van, ze drinkt zo goed, ze is echt wel aangekomen. Niet dus, ze moeten nu om de 3 uur gaan voeden. Ik vond haar ook trouwens best suf, maar weet ik veel wat normaal is voor een baby van 2 dagen, maar ik denk ook dat ze te suf was. En het stomme is, ze hebben bij de eerste dezelfde 'fout' gemaakt. Sorry hoor, kan er niet zo goed tegen als mensen meer naar hun eigen 'genot' kijken dan naar die van hun baby. Heb het daar ook met mijn schoonmoeder over gehad (de oma van nichtje) en die was het daar wel een beetje mee eens.

Vandaag vrij genomen van mijn werk, 's ochtends gebeld en was geen probleem, en 's ochtends kon ik ook naar de huisarts. Inderdaad eczeem en hij zei ook dat het bijna zeker is dat het aardig jeukt. Vandaar dat gekronkel in bed en vannacht zat ze met haar hoofd heen en weer te bewegen op mijn borst na een voeding en begon daarna te huilen :(. Nu hormoonzalje meegekregen en morgen naar een dietiste. Ben wel benieuwd, zie er ook wel tegenop (het dieet), maar goed, het zal wel moeten. Grote kans dat ik mijn vriezervoorraad voor niets heb opgebouwd :(. Zit nu bijna aan 4 liter.... Maar goed, het opbouwen ging ook vrij makkelijk, dus dat zal met dieet ook wel lukken. Maar ik laat deze voorraad nog even in de vriezer liggen, misschien is het helemaal geen allergie en kan ik het straks wel weer gebruiken.

Liefs,
    Snoopy

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Oh Salapio, bel anders even met iemand van VBN of LLL! Heb ik een tijdje terug ook gedaan toen Eva zo onrustig dronk (en ik al de spruw medicijnen had gepakt) en dat lucht echt op! En misschien krijg je nog wel nuttige tips, ik vond dat ze echt heel veel wist!

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kusje voor Eva en dr exceem ... en voor jou natuurlijk en je mogelijke dieet. Mn schoonzusje heeft ook een hele tijd koemelkvrij gegeten. Geitenkaas en melk mocht ze wel gewoon ... Zij vond het geloof ik helemaal niet erg (dr moeder wel :)) ...

Ennuh ... nee ik ben helemaal niet dom :) ;)

11. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo laat nog? Hmmm ... mn man komt zo thuis, dan kan ik Mirre alleen laten (ligt lekker in ons grote bed naast me). Ik ga dan in een warm bad, tiet masseren en kolven (niet met de elektrische hoor :)) ... hopelijk is dat de truc (vond ik op een een of andere vage ecoparents website) :D

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    jeeeeeetje wat een gekelts

Hanneke, jeetje dat is vervelend zeg, hier dus nog steeds het omgekeerde dan bij jou. De fles=dus niet mama... :cry: Fijn dat de oma naar jullie toe wil komen, hopelijk geeft dat wat rust voor die kleintjes. Ik probeerde Thijs ook altijd voor een voeding wakker te maken, maar ja dat wilde 9 van de 10 keer niet en dan dronk hij toch niet goed. Ze krijgen dus genoeg overdag en als ze echt honger hebben worden ze vanzelf wel wakker!

Snoopy, ik kan er ook niet zo goed bij hoor, dat ouders hunzelf boven hun baby kiezen en dat die kleine daar maar in mee moet gaan. Zo klein nog, kon je ze maar laten "voelen" hoe mooi bv kan zijn he?
    Arme Eva, wel zielig.. hopelijk is het dieet een beetje haalbaar en kan je dat proberen. Succes en dikke knuf voor jullie.

Salapio, zal wel een dipje zijn bij Mirre, maar dat je zulke harde borsten hebt is niet goed hoor! Ik zou zeggen kolven onder de douche, goede warme straal erop. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd... even hulp inschakelen, anders ben je verder van huis. Ook dikke knuf en sterkte ermee.

beccaatje, goeie groeier!

Hier gaat het goed, alleen de fles nog niet, maar ja die hebben we voorlopig maar even aan de kant gegooid!
    Zondag vierde mijn broertje zijn verjaardag en zijn we met zn allen naar een wokrestaurant gegaan. Best wel leuk. Thijs in de wandelwagen, maar kon zijn slaap niet vatten. Hij heeft wel tot drie keer toe aan de borst gezeten, jjaja in het wokrestaurant! En toch lekker in slaap gevallen aan de borst, kon ik hem heeeel voorzichtig in de wagen leggen en heeft vervolgens heerlijk geslapen. Toen werd hij wakker en had een vieze luier. Ikke met hem naar de wc en verschonen... toen was er een vrouw die haar handen wilde drogen aan zo'n droger enneh... Thijs schrok daar ENORM van! Zo zielig ik had hem nog noooit zo hard horen brullen, haast niet meer te troosten, arme jongen.... dus ja toen maar weer een slokje... als ik geen bv zou geven, was dat toch een beetje lastig denk ik...
    Thijs heeft het clusteren ontdekt... naja hij hangt vanaf een uur of 17 aan de tiet... tsja het heeft ook wel wat.
    liefs

13. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appelsientje, lekker hoor dat je Thijs mee kon nemen naar het restaurant. Ik durf het niet aan ... maar waarom niet eigenlijk? O ja ... rook ... dus ik wacht nog even tot 1 juli :D ... en stoer daar gewoon voeden!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, mocht het morgen niet beter zijn, dan zou je wel even kunnen bellen. Net (en nu helemaal) is wel een beetje laat ja... had de tijd niet helemaal in de gaten :oops:.
    En gelukkig ga je niet de electrische kolf gebruiken in bad :D. Je hebt al probleempjes genoeg ;).

Appelsientje, ach wat sneu op dat toilet! Ik word in mezelf dan altijd boos op die mensen, terwijl het natuurlijk normaal is dat ze hun handen willen drogen ;). Op de hockeyclub had ik ook zoiets van, kan het niet wat stiller! Maar ja, is ook niet echt de plek voor een baby...
    Ja en dan is borstvoeding wel heel fijn.... daarom is er denk ik ook zo'n groot verschil tussen fles- en borstvoedings ouders. Met de fles kan je vaak je kindje ook niet troosten, met de borst wel. Dus kies je er bij de borst vaak ook niet voor om te laten huilen, omdat je troost kan bieden. En verder vind ik dat als je ervoor kiest een baby te krijgen, je ook de consequenties moet 'aanvaarden'. Sommigen vinden het maar zo vanzelfsprekend allemaal, dat vind ik best jammer. Dat is gewoon niet zo en ik ben daar best gevoelig voor.

15. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ow er werd eigenlijk niet gerookt, we waren erg vroeg (om thijs dus) er waren nog veel meer kinderen. Toen we op het punt stonden om weg te gaan rook ik ineens een vleugje rook. Gelukkig na 1 juli niet meer haha!... vond het ook wel stoer!....

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Salapio, dat heb ik dus ook met die rook... 1 juli al? Dat is lekker! Maar ook beter weer (als het meezit ;)), dus zit je toch vaak buiten.... lekker terrasje pakken. Ik zie het geloof ik niet zo zitten om uit eten te gaan als het bedtijd is voor Eva... het slapen gaat de laatste 2 dagen 's avonds trouwens echt super! Een half uurtje aan de borst en slapen maar!

17. appelsientje

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Goedzo Eva! Grote meid!

Ik werd ook een beetje pissig op die mevrouw, maar ja wat kon zij er nou aan doen?
    Het was omdat mijn broertje jarig was, anders zou ik niet zo snel naar een restaurant gaan met Thijs hoor... het is toch een gedoe en je eet minder lekker naar mijn idee..

18. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Ik ben met Sem al vaak 's avonds naar een restaurant gegaan. Eigenlijk meer eetcafés en dan natuurlijk niet roken. Of hij slaapt in zijn bak of hij zit gezellig opo schoot. Erg gezellig en gelukkig gaat het goed. Zou ik merken dat hij er last van heeft dan zou ik hem echt niet meenemen hoor.

Snoopy, jeetje vier liter voorraad, netjes hoor. Ik ben benieuwd naar je dieet, jij natuurlijk ook. Het blijft lastig denk ik om de oorzaak te vinden, maar zo'n dietiste weet natuurlijk wel waar ze mee bezig. Ah arme Eva, ik hoop voor jullie dat het snel weg is!

Salapio, hoe gaat het nu met je?

Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen! Trusten allemaal.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Salapio, Nog gelukt in het bad? Probeer idd anders even iemand te bellen! Misschien hebben die DE tip voor je! Hoop echt dat het weggaat hoor! Tjonge, balen zeg! En dan ook nog die Mirre die maar niet wil drinken. Sterkte, zullen we er maar van maken!

Snoopy, ja, grrrr, af en toe zul je ze! Haha. Maarja, de meeste tijd kan ik prima met ze overweg hoor, maar die opmerkingen heb ik zovaak gehoord, en ben er zo vaak door gaan twijfelen, dat ze me dit keer niet (nog verder) de kast op kreeg (dan ik al zat).

Appelsientje, goed hoor in het restaurant! Jammer van die droger idd, maar gelukkig was de borst bij de hand. Flesje maar even aan de kant gegooid dus. Misschien over een paar daagjes/weekje weer proberen. Misschien dat ie het dan wel pikt (positief blijven denken he)

Sembo, idd ik hoop dat het rustiger is voor iedereen. Ben al een stuk opgeluchter in ieder geval als de afgelopen dagen. (met gister mn hoogtepunt :rolleyes: ) Daar gaat alles dus nog lekker! Loopt op rolletjes!Schuldig voelen, waarom! Wees TROTS, op jezelf en die kleine man! Geniet ervan dat het zo lekker gaat!

Zo, ik zit vol spanning hoe het morgen zou gaan. Mijn moeder zal rond 7.30 hier zijn, kan ik nog wat 'uitleg' geven, en om 7.45 naar het werk! Ik hoop echt dat het goed zal gaan. Maarja, 1 dagje, zou het zo snel verandering brengen? Ik hoop het, maar durf er eigenlijk niet blind vanuit te gaan. (heb overigens het pak kv weggezet in de kledingkast :oops: niet te vinden dus) En 'maar' 4 flesjes van 100ml, en 2 van 50ml klaar gezet. Daar moeten ze het maar samen mee doen tot 13.15. Moet lukken toch? Of zet ik ze nu wel op een heel streng dieët? Twijfel, twijfel, twijfel, onzekerheid alom :oops: .

Owja, Malou is rond 21.30 naar bed gegaan nadat ze gedronken had, dus ben benwieuwd wat ze doet. En Ruben, heb ik net even gevoed, lag al vanaf 20.30 te snurken. (en ja, ik geef toe, ik durf er niet vanuit te gaan dat ie zelf gaat komen, stom he?) Zekere voor het onzekere nog even. Komt vanzelf goed! (hoop ik) ;) . Zo, en nu gaan we lekker met zn drieën naar boven. Slapen, morgen weer lekker werken! (hoop ik)

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    goeiemorgen

@hanneke: ze komen echt wel hoor, als ze honger hebben :D

vannacht zo'n smeltmoment. Ik voed dan in het donker, want anders denkt meneer msischien dat het dag is en wordt hij gezellig. Zit ik dan, op bed, bloot bovenlijf, kind erbij...en voel ik ineens zo'n heel klein handje in mijn zij, en stevig vasthouden joh. Eg gezellig vond ik dat

@salapio: hoe is het met de plek in de borst?

Share This Page